abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 14 mei 2021 @ 00:33:08 #251
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_199413287
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 00:31 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Bibi is gewoon gekozen? Hij draait waarschijnlijk niet voor niets alsnog de bak in :)
Dat is ook een mafklapper daar heb je zeker gelijk in. Maar radicale islam aan de macht hebben is hebben is nergens een optie.
pi_199413290
En daar gaan er weer een paar op de RT stream
pi_199413292
RTGod weer een interceptie.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 00:34:32 #254
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_199413299
Wat er ook gebeurt.

De media zullen het verhaal vanuit Palestijns oogpunt vertellen.
pi_199413306
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 00:34 schreef Ixnay het volgende:
Wat er ook gebeurt.

De media zullen het verhaal vanuit Palestijns oogpunt vertellen.
:') :') :')
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 14 mei 2021 @ 00:36:01 #256
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199413313
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 00:33 schreef Zipportal het volgende:
RTGod weer een interceptie.
Of gewoon een falende raket? :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Knapste mannelijke user 2022 vrijdag 14 mei 2021 @ 00:36:25 #257
206731 Mortaxx
Doomer
pi_199413318
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 00:34 schreef Ixnay het volgende:
Wat er ook gebeurt.

De media zullen het verhaal vanuit Palestijns oogpunt vertellen.
Antisemitisme zit diep geworteld
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
  vrijdag 14 mei 2021 @ 00:39:38 #258
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_199413350
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 00:36 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Antisemitisme zit diep geworteld
:') slaat nergens op
pi_199413445
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 00:21 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Iron dome in Beer Sheva

[ twitter ]
Mooi spul die iron dome.
pi_199413460
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 00:51 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Mooi spul die iron dome.
Zou het onder siervuurwerk vallen?
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 14 mei 2021 @ 00:54:19 #261
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199413474
Sirenes rijden af en aan.

Ik ga pitten. Heb t wel gezien voor nu
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199413973
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 00:25 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Niet alles uit pallywood geloven
Niks. Je bedoelt: NIKS uit Pallywood geloven alleen je krijgt het niet over je lippen omdat je zelf ook wel doorhebt dat dit een wappie uitspraak is,

Waren deze kinderen raketten aan het afschieten? Is elke gewonde in Gaza per definitie een human shield? Zijn al die twee miljoen inwoners van Gaza altijd en ten nimmer ondanks (dodelijke) verwondingen nooit slachtoffer ook al worden ze soms gedwongen door een hamas?

Kan je nagaan. Als jij al zo denkt. Hoe denken de Israëli die het gebied volledig controleren en bepalen wie en wat toegang tot gaza heeft en wie of wat het gebied mag verlaten.

Of is het de schuld van die almachtige linkse media. De media moet deze verhalen verzwijgen en dat doen ze niet.... Boehoe hoe

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2021 05:22:38 ]
pi_199414029
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 00:24 schreef onlogisch het volgende:
IDF kan weer trots zijn.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Bizar dat zoiets kan gebeuren tijdens een oorlog.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 07:34:56 #264
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_199414251
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 05:15 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Niks. Je bedoelt: NIKS uit Pallywood geloven alleen je krijgt het niet over je lippen omdat je zelf ook wel doorhebt dat dit een wappie uitspraak is,

Waren deze kinderen raketten aan het afschieten? Is elke gewonde in Gaza per definitie een human shield? Zijn al die twee miljoen inwoners van Gaza altijd en ten nimmer ondanks (dodelijke) verwondingen nooit slachtoffer ook al worden ze soms gedwongen door een hamas?

Kan je nagaan. Als jij al zo denkt. Hoe denken de Israëli die het gebied volledig controleren en bepalen wie en wat toegang tot gaza heeft en wie of wat het gebied mag verlaten.

Of is het de schuld van die almachtige linkse media. De media moet deze verhalen verzwijgen en dat doen ze niet.... Boehoe hoe
Doe eens rustig man. Het is een feit dat Pallywood vaak leugens fabriceert. Daarnaast is het ook een feit dat Israël bombardementen al ruim van tevoren aankondigt en met enorme precisie deze bombardementen uitvoert.

Dit in tegenstelling tot Hamas, dat rustig 1.000 raketten zonder enige richting afschiet. Geen Iron Dome, slachting. En wat te denken als Hamas een luchtmacht of een vuile bom of een atoombom had? Koekoek.

Er zijn idioten aan beide kanten en Israël maakt veel fouten (ze zouden bijvoorbeeld echt moeten stoppen met koloniseren van gebieden) maar Hamas zou elke Jood van de kaart vegen als ze de mogelijkheid hadden.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 07:51:36 #265
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199414311
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 00:31 schreef Ali_boo het volgende:
Goed, het IDF is Gaza binnegevallen, ben benieuwd wat Hamas nu terug gaat doen. Wat me vooral boeit of de buurlanden zich in met het conflict gaan bemoeien
En wat Biden gaat doen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199414368
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 07:34 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Doe eens rustig man. Het is een feit dat Pallywood vaak leugens fabriceert. Daarnaast is het ook een feit dat Israël bombardementen al ruim van tevoren aankondigt en met enorme precisie deze bombardementen uitvoert.

Dit in tegenstelling tot Hamas, dat rustig 1.000 raketten zonder enige richting afschiet. Geen Iron Dome, slachting. En wat te denken als Hamas een luchtmacht of een vuile bom of een atoombom had? Koekoek.

Er zijn idioten aan beide kanten en Israël maakt veel fouten (ze zouden bijvoorbeeld echt moeten stoppen met koloniseren van gebieden) maar Hamas zou elke Jood van de kaart vegen als ze de mogelijkheid hadden.
Als Israel hele gebouwen neerhaalt en honderden mensen dakloos maakt, dan melden ze dat inderdaad netjes van te voren. Ook als dat een haven is, dan wordt vooraf netjes gemeld dat alles gesloopt wordt. Het is duidelijk beleid.

Alleen israel schiet ook gewoon terug. Dan wordt van te voren niet gemeld wat het doel is dat een inslag van een raket gaat ontvangen. Als daar slachtoffers bij vallen dan is de reactie Pollywood... gerechtvaardigd?

Alle twee miljoen inwoners van die gevangenis zijn veredelde terroristen en hun leed (gewond, dood) is dus onbelangrijk? Lijkt me overdreven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2021 08:07:13 ]
  vrijdag 14 mei 2021 @ 08:28:24 #267
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_199414441
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 05:15 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Niks. Je bedoelt: NIKS uit Pallywood geloven alleen je krijgt het niet over je lippen omdat je zelf ook wel doorhebt dat dit een wappie uitspraak is,

Waren deze kinderen raketten aan het afschieten? Is elke gewonde in Gaza per definitie een human shield? Zijn al die twee miljoen inwoners van Gaza altijd en ten nimmer ondanks (dodelijke) verwondingen nooit slachtoffer ook al worden ze soms gedwongen door een hamas?

Kan je nagaan. Als jij al zo denkt. Hoe denken de Israëli die het gebied volledig controleren en bepalen wie en wat toegang tot gaza heeft en wie of wat het gebied mag verlaten.

Of is het de schuld van die almachtige linkse media. De media moet deze verhalen verzwijgen en dat doen ze niet.... Boehoe hoe
Als Israël zulke goede controle had over de Gazastrook, dan waren er geen raketten binnengekomen, hè? Er zijn dus ongecontroleerde smokkelroutes en die worden blijkbaar gebruikt voor raketten/onderdelen, explosieven etc, ipv voedsel, medicijnen en dergelijke. Nu hebben deze raketten ook nog eens geen militair nut, het enige dat ze doen is een veel sterkere tegenreactie oproepen. Dat is al tientallen jaren zo..
Dus, Hamas, dat die raketten smokkelt doet dat juist om die tegenreactie op te roepen, om hun volk te laten lijden, ipv dat ze dingen doen om hun volk te helpen.
Wat heeft het voor zin als Hamas een school bouwt, alleen om die te gebruiken als raket lanceer plaats, zodat hij daarna weer kapot gebombardeerd wordt? Liefst nog met wat dode kinderen erbij denk ik dan ook nog vanuit Hamas oogpunt.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 14 mei 2021 @ 08:39:48 #268
117098 Hathor
Effe niet
pi_199414488
Blijkbaar wordener nu ook vanuit Libanon raketten afgevuurd op Israel, het begint snel te escaleren.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_199414497
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 08:39 schreef Hathor het volgende:
Blijkbaar wordener nu ook vanuit Libanon raketten afgevuurd op Israel, het begint snel te escaleren.
Ja er zijn wel 3 uit Libanon gekomen
  vrijdag 14 mei 2021 @ 09:05:57 #270
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_199414651
Tijd voor een nieuwe Crusade.

Orde van de Tempeliers, meldt u!
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 09:15:54 #271
8781 crew  Frutsel
pi_199414698
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 08:39 schreef Hathor het volgende:
Blijkbaar wordener nu ook vanuit Libanon raketten afgevuurd op Israel, het begint snel te escaleren.
Volgens mij wel vaker zo bij dit soort aanvallen toch?

Het wordt pas een echte escalatie als een buurland zich gaat actief bemoeien of als Israel de raketten gaat traceren als 'made in Iran/Turkije/insertrandomcountry' en zich daarop gaat richten. Tot op heden is dat beperkt gebleven tot Libanon en Syrie.
pi_199414845
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 08:28 schreef nixxx het volgende:

[..]

Als Israël zulke goede controle had over de Gazastrook, dan waren er geen raketten binnengekomen, hè? Er zijn dus ongecontroleerde smokkelroutes en die worden blijkbaar gebruikt voor raketten/onderdelen, explosieven etc, ipv voedsel, medicijnen en dergelijke. Nu hebben deze raketten ook nog eens geen militair nut, het enige dat ze doen is een veel sterkere tegenreactie oproepen. Dat is al tientallen jaren zo..
Dus, Hamas, dat die raketten smokkelt doet dat juist om die tegenreactie op te roepen, om hun volk te laten lijden, ipv dat ze dingen doen om hun volk te helpen.
Wat heeft het voor zin als Hamas een school bouwt, alleen om die te gebruiken als raket lanceer plaats, zodat hij daarna weer kapot gebombardeerd wordt? Liefst nog met wat dode kinderen erbij denk ik dan ook nog vanuit Hamas oogpunt.
Zeker, het lukt Hamas om te smokkelen. Ik ben hier die kutHamas niet aan het verdedigen.

quote:
Er zijn dus ongecontroleerde smokkelroutes en die worden blijkbaar gebruikt voor raketten/onderdelen, explosieven etc, ipv voedsel, medicijnen en dergelijke
Toch niet normaal, dat er voedsel en medicatie gesmokkeld moet worden. Je gebruikt het als een argument tegen alle twee miljoen inwoners terwijl dit een argument tegen de heerschappij van Israël zou moeten zijn. Omgedraaide wereld weer

Ik ageer tegen de stelling dat al die twee miljoen inwoners als terroristen behandeld moeten worden. Er is een werkloosheid van bijna 70%, omdat er niet gehandeld kan worden. Export is al meer dan tien jaar nagenoeg onmogelijk en import alleen als Israël het goedkeurt. Dit allemaal met jouw argumenten: maar hamas

Uitzichtloos leven. Ik vind het moeilijk te geloven dar Israel dit puur doet vanwege zelfbescherming. Het rapport van HRW die het heeft over een apartheidsstaat lijkt dit toch een beetje tegen te spreken en dat gaat niet eens over gaza....
  vrijdag 14 mei 2021 @ 09:37:26 #273
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199414877
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 09:15 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Volgens mij wel vaker zo bij dit soort aanvallen toch?

Het wordt pas een echte escalatie als een buurland zich gaat actief bemoeien of als Israel de raketten gaat traceren als 'made in Iran/Turkije/insertrandomcountry' en zich daarop gaat richten. Tot op heden is dat beperkt gebleven tot Libanon en Syrie.
Israël, Syrië en Iran hebben de afgelopen maanden een indirect conflict uitgevochten waarbij schepen in beslag genomen en gegijzeld zijn, pro-Iraanse milities zijn bestookt in Irak en Syrië en waarbij cyberaanvallen over en weer zijn geweest, tot aan het hacken van de sluizen van havens, waterzuiverinsinstallaties en zelfs ontploffingen in kerncentrales aan toe. Officials van Hamas hebben openlijk verklaard dat ze een hoop nieuwe speeltjes hebben gekregen van Iran, al dan niet via Hezbollah. De raketten komen ook steeds verder.

Er zijn om de zoveel tijd raketaanvallen vanuit Libanon en de Palestijnse gebieden inderdaad. In de 2,5 jaar dat ik Israëlische kranten lees zijn er meerdere malen dagen geweest vol updates per minuut wanneer er weer raketten gelanceerd werden. De schaal is nu wel even wat anders trouwens, net als het openlijke massale geweld in Isräel zelf.

Normaal heb je een paar keer per week een kort berichtje over een (poging tot) aanslag met een mes, een auto en soms met vuurwapens zoals vorige week, toen drie schooljongens die op de bus naar school zaten te wachten neergeschoten werden. Dat haalt bij ons niet eens het nieuws maar hou dat ook in je achterhoofd: elke week zijn er incidenten (ook vanuit joodse kolonisten trouwens, en ook met regelmaat en op kleine schaal).

Dat je nu van dat Beitar-volk openlijk rellend in hordes Arabieren uit auto's ziet trekken en zelfs journalisten belagen ("Het zijn linksen!") dat is echt ongekend maar ook weer vrij logisch als je de ontwikkelingen ziet in de Israëlische politiek waar ze ook over elkaar heen struikelen om te verrechtsen en die massa's naar binnen te harken.

Ik maak me ook veel meer zorgen over de dreiging door de ontwikkelingen van binnenuit dan om of er weer een buurman gaat schieten.
pi_199414937
twitter


twitter
  vrijdag 14 mei 2021 @ 09:49:51 #275
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199414960
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 09:45 schreef myShizzle het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]
Een zelfmoorddrone? Zat daar een palestijns kind aan vastgebonden met een bom? :?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_199414977
non-verified

SERIEUS NSFW (VERMINKTE KINDEREN)
*niet klikken als je hier gevoelig voor bent of nog moet eten*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 22% gewijzigd door myShizzle op 14-05-2021 09:57:08 ]
pi_199414986
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 09:49 schreef Perrin het volgende:

[..]

Een zelfmoorddrone? Zat daar een palestijns kind aan vastgebonden met een bom? :?
Een suicide drone komt niet terug van zijn missie, is het wapen
pi_199415043
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 09:54 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Niet gekeken maar waarom zou je het überhaupt posten? Rot toch op met die nutteloze troep
Je hebt gelijk, heb de link verwijderd (moet jij ook ff in de quote doen)
  vrijdag 14 mei 2021 @ 09:59:37 #279
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_199415073
Vrede op aarde vrede op aarde, in de mensen een wel behagen
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 10:19:06 #281
8781 crew  Frutsel
pi_199415332
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 09:37 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Israël, Syrië en Iran hebben de afgelopen maanden een indirect conflict uitgevochten waarbij schepen in beslag genomen en gegijzeld zijn, pro-Iraanse milities zijn bestookt in Irak en Syrië en waarbij cyberaanvallen over en weer zijn geweest, tot aan het hacken van de sluizen van havens, waterzuiverinsinstallaties en zelfs ontploffingen in kerncentrales aan toe. Officials van Hamas hebben openlijk verklaard dat ze een hoop nieuwe speeltjes hebben gekregen van Iran, al dan niet via Hezbollah. De raketten komen ook steeds verder.
Tja... tijd om zelf maar eens raketten te gaan schieten dus :)
pi_199415360
Wat zou Hamas nu eigenlijk willen bereiken? De blokkade van de Gazastrook door Israël is humanitair gezien dubieus, de nood zal wel hoog zijn. Maar geweld heeft nog nooit iets opgelost
pi_199415396
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 09:49 schreef Perrin het volgende:

[..]

Een zelfmoorddrone? Zat daar een palestijns kind aan vastgebonden met een bom? :?
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199415402
Zo dit is wel een mooie livestream, direct bij het afweergeschut of wat het ook is

  vrijdag 14 mei 2021 @ 10:25:20 #285
117098 Hathor
Effe niet
pi_199415407
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:21 schreef Pleun2011 het volgende:
Wat zou Hamas nu eigenlijk willen bereiken? De blokkade van de Gazastrook door Israël is humanitair gezien dubieus, de nood zal wel hoog zijn. Maar geweld heeft nog nooit iets opgelost
Ik denk dat Hamas niks liever zou zien dat Iran en/of Syrie zich openlijk met het conflict gaan bemoeien, escalatie is het doel lijkt me.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 10:27:10 #286
477768 TweedeKlum
Live free.
pi_199415431
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:25 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik denk dat Hamas niks liever zou zien dat Iran en/of Syrie zich openlijk met het conflcit gaan bemoeien, escalatie is het doel lijkt me.
Die kijken wel uit. Israël zal er geen moeite hebben om Teheran te nuken. De VS zal dat niet toestaan maar die komen wel even met een vlootje voor de kust liggen.
Het is koud, het is guur....
  vrijdag 14 mei 2021 @ 10:29:05 #287
117098 Hathor
Effe niet
pi_199415452
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:27 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]

Die kijken wel uit. Israël zal er geen moeite hebben om Teheran te nuken. De VS zal dat niet toestaan maar die komen wel even met een vlootje voor de kust liggen.
Als Israel Teheran zou nuken zouden ze wel eens alle steun die ze nu nog hebben kunnen kwijtraken.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 10:32:29 #288
477768 TweedeKlum
Live free.
pi_199415494
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als Israel Teheran zou nuken zouden ze wel eens alle steun die ze nu nog hebben kunnen kwijtraken.
Natuurlijk maar die dreiging is er al heel lang, ging in 1991 ook maar net goed. De kernwapens zorgen ervoor dat men Israël niet aanvalt.
Het is koud, het is guur....
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 10:39:51 #289
8781 crew  Frutsel
pi_199415608
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:27 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]

Die kijken wel uit. Israël zal er geen moeite hebben om Teheran te nuken. De VS zal dat niet toestaan maar die komen wel even met een vlootje voor de kust liggen.
Mocht Israel ooit verliezen en daarmee dus op te houden te bestaan zal dat vermoedelijk wel de laatste actie zijn.
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 10:46:15 #290
8781 crew  Frutsel
pi_199415693
quote:
Israël meldt aanvallen met tanks op tunnelnetwerk van Hamas
Israëlische tanks hebben vanochtend het noorden van Gaza onder vuur genomen, meldt het leger van Israël meldt op Twitter. De tanks stonden opgesteld nabij de grens met de Gazastrook en werden samen met vliegtuigen ingezet om een tunnelnetwerk te vernietigen van Hamas, de groepering die sinds 2007 aan de macht is in Gaza. De aanvallen duurden volgens het leger zo'n veertig minuten.

Daarmee houdt het geweld in Israël en de Palestijnse gebieden aan. Afgelopen nacht hebben het Israëlische leger en militante Palestijnen voor de vierde nacht op rij over en weer aanvallen uitgevoerd.

Bij de Palestijnse raketaanvallen op Israël viel zeker één zwaargewonde. Vijf raketten kwamen neer op de stad Asjkelon, niet ver van de Gazastrook. Een daarvan raakte een wooncomplex. In totaal zijn er in Israël nu zeven doden gevallen. Het ministerie van Volksgezondheid in Gaza zegt dat er de afgelopen dagen zeker 119 Palestijnen zijn omgekomen, onder wie 31 kinderen en 19 vrouwen.

Verwarring
Afgelopen nacht was er verwarring over de start van een mogelijk grondoffensief door Israël. Uit een tweetje van het Israëlische leger trokken internationale persbureaus de conclusie dat het grondoffensief was begonnen. AFP meldde dat ook bevestigd te hebben gekregen van een legerwoordvoerder. Later sprak het leger van een "intern communicatieprobleem" en bleek dus dat Israëlische tanks Gaza vanaf de grens onder vuur hadden genomen.

Het Israëlische leger bereidt zich voor op "verschillende scenario's" en zegt nu dat een grondoffensief daar een van is. NOS-correspondent Ankie Rechess verwacht dat in de loop van de dag duidelijker wordt of zo'n grondoffensief er daadwerkelijk komt of dat de troepenverplaatsingen voornamelijk zijn bedoeld als intimidatie richting Hamas.

Egypte blijft ondertussen proberen op te treden als bemiddelaar, maar voorlopig is er nog geen zicht op snelle de-escalatie van het conflict dat maandag verhevigde met raketten van Hamas op Jeruzalem en daaropvolgende luchtaanvallen van Israël op Gaza.
pi_199415716
Wat volgens mij echt al die Palestina lovers tot woede drijft is dat joden tegenwoordig terugslaan.

En ja, dat motiveert die BN’ers met hun anti-joodse tweets zoals Dolf Jansen ook. In hun ogen moet de jood een passief persoon zijn, klappen incasseren en liefst de pijp uitgaan.

Jammer voor ze dat ze hard terugmeppen. Het is 2021, geen 1940.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 10:51:20 #292
64288 Bensel
Ladderzat
pi_199415751
livestream van de troepen aan de grens:
Ze hebben nu lunch overigens

[ Bericht 2% gewijzigd door Bensel op 14-05-2021 10:58:39 ]
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  vrijdag 14 mei 2021 @ 11:04:20 #293
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199415916
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:21 schreef Pleun2011 het volgende:
Wat zou Hamas nu eigenlijk willen bereiken? De blokkade van de Gazastrook door Israël is humanitair gezien dubieus, de nood zal wel hoog zijn. Maar geweld heeft nog nooit iets opgelost
Hamas vaart wel bij die blokkade. Zo betalen Gazanen bijvoorbeeld twee keer belasting als ze iets als een auto willen kopen, één keer aan Israël en één keer aan Hamas. Zou de blokkade er niet zijn, dan zouden ze een groot deel van hun inkomsten kwijtraken.

Hamas heeft geen enkel belang bij redelijkheid, rust en een oplossing. Dan zou hun hele bestaansrecht vervallen ondat ze zuiver gericht zijn op het bevrijden van Palestina van de Israëli's/joden. Een tweestatenoplossing is alleen levensvatbaar als Hamas, de Islamitische Jihad en al die andere leuke groeperingen niet meer aan het roer staan in en om Israël. Ik denk dat Fatah ironisch gezien (gezien waar de afkorting van de overkoepelende organisatie voor staat, het Palestijns Bevrijdingsfront) de enige geloofwaardige partner was in dit streven ooit, maar Fatah is een puinhoop.
pi_199416231
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 11:04 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Hamas vaart wel bij die blokkade. Zo betalen Gazanen bijvoorbeeld twee keer belasting als ze iets als een auto willen kopen, één keer aan Israël en één keer aan Hamas. Zou de blokkade er niet zijn, dan zouden ze een groot deel van hun inkomsten kwijtraken.

Hamas heeft geen enkel belang bij redelijkheid, rust en een oplossing. Dan zou hun hele bestaansrecht vervallen ondat ze zuiver gericht zijn op het bevrijden van Palestina van de Israëli's/joden. Een tweestatenoplossing is alleen levensvatbaar als Hamas, de Islamitische Jihad en al die andere leuke groeperingen niet meer aan het roer staan in en om Israël. Ik denk dat Fatah ironisch gezien (gezien waar de afkorting van de overkoepelende organisatie voor staat, het Palestijns Bevrijdingsfront) de enige geloofwaardige partner was in dit streven ooit, maar Fatah is een puinhoop.
De laatste jaren is de druk op Hamas wel opgevoerd. Ik hoop dat ze er een keer onder bezwijken. Verscheidene Arabische landen hebben de relaties met Israël hersteld waardoor de relaties met Hamas flink zijn verzuurd. Noord-Soedan bijvoorbeeld produceerde een jaar of vijf geleden nog raketten voor Hamas maar erkent inmiddels officieël Israël. Wie zijn de bondgenoten van Hamas inmiddels nog? Turkije, Iran en wat warlords in Libanon en Syrië(Hassan Nasrallah en Assad). Dat is het wel geloof ik.
Incelfrikandel
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 11:32:52 #295
8781 crew  Frutsel
pi_199416284


Iron Dome missiles on the left and rockets fired from Gaza on the right.
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 11:46:25 #296
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_199416475
twitter
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_199416548
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 11:32 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]

Iron Dome missiles on the left and rockets fired from Gaza on the right.
Zie ik daar de Kaag-3 vliegen? >:)
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 11:59:15 #298
8781 crew  Frutsel
pi_199416635
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 11:52 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Zie ik daar de Kaag-3 vliegen? >:)
Volgens mij de Kaag-3 tot en met Kaag-25
  vrijdag 14 mei 2021 @ 12:00:52 #299
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_199416659
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 11:32 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]

Iron Dome missiles on the left and rockets fired from Gaza on the right.
En dan zegt Hamas weer 100 raketten afgevuurd te hebben terwijl het er max 40 tot 50 zijn :')
pi_199416705
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 12:00 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

En dan zegt Hamas weer 100 raketten afgevuurd te hebben terwijl het er max 40 tot 50 zijn :')
De helft deed het niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')