abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8157973
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 17:06 schreef err het volgende:

[quote]

al genoemd, maar idd: Afghanistan, Somalie, en in Jemen heeft men een "license to kill"

De Taliban en AQ werden aangevallen en ontzet in Afganistan, Yemen is niet gebombardeerd, wordt (nog)niet aangevallen ondanks dat er zich terroristen in dat land bevinden werken de autoriteiten mee in de zogenaamde war against terror.
Somalie heb ik wat gemist, bedoel je operatie "restore hope"??
quote:
Maar de fundamentalistische kweekvijver SA daarentegen wordt volledig ongemoeid gelaten.
Maar ze worden niet officieel gesteund door de "regering" van SA net als Yemen "werken" hun mee.
pi_8158003
Schatje, het is bewijs dat de VS sporen heeft geleverd aan Irak voor medisch onderzoek en niet voor militaire doeleinden.
Tot voor kort (11/9)was de handel in dit soort materialen normaal voor onderzoek doeleinden.
Nederland handelt ook in dit soort materialen en sporen van materialen.
Het is Saddam die ze gebuikt heeft voor militaire doeleinden.

Ook als je jouw bewijs goed leest dan zie je dat het gaat over biologisch materiaal niet chemisch waarmee Iran en de Koerden aangevallen zijn.

quote:
The Senate report also makes clear that: 'The United States provided the government of Iraq with 'dual use' licensed materials which assisted in the development of Iraqi chemical, biological and missile-system programmes.'

This assistance, according to the report, included 'chemical warfare-agent precursors, chem ical warfare-agent production facility plans and technical drawings, chemical warfare filling equipment, biological warfare-related materials, missile fabrication equipment and missile system guidance equipment'.

Donald Riegle, then chairman of the committee, said: 'UN inspectors had identified many United States manufactured items that had been exported from the United States to Iraq under licences issued by the Department of Commerce, and [established] that these items were used to further Iraq's chemical and nuclear weapons development and its missile delivery system development programmes.'

Dit is nog het ergste stukje MAAR als je het goed leest dan gaat het hier om commercieelen export van bedrijven uit de VS en niet om militaire steun van de VS voordat er embargo's waren.
Nederland, Frankrijk, GB, Duitsland, Italie, Rusland enzovoorts exporteerde van alles naar Irak omdat er toen geen sancties waren met andere woorden hoe erg het ook is het gebeurt dagelijks overal te wereld naar alle landen die geen embargo's tegen zich hebben.
"Grappig" trouwen dat in de VS ze wel openbaar onderzoek hebben en dat wat o.a. Nederland geleverd heeft aan Irak geen woord over gerept wordt.
Dat het kwalijk en zelf vreselijk is ben ik met je eens maar de VS was niet de enigste iedereen was vrij om te handelen met Irak.
pi_8158429
Sprak net een vriendinnetje van me die uit Irak komt. Ze was gebeld vandaag door haar vader die daar nog zit dat morgen de oorlog uit zou breken. Ben benieuwd hoop het niet.
  dinsdag 28 januari 2003 @ 19:00:02 #104
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_8158528
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 18:03 schreef Tia_Tijger het volgende:

Mwah, als je wat PowerPoint slides een rapport noemt dan wel ja.

Een PowerPoint presentatie is een middel om een presentatie te geven, een presentatie maakt men meestal naar aanleiding van een geschreven rapportage.
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_8158649
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 18:31 schreef piston het volgende:
Schatje, het is bewijs dat de VS sporen heeft geleverd aan Irak voor medisch onderzoek en niet voor militaire doeleinden.
Tot voor kort (11/9)was de handel in dit soort materialen normaal voor onderzoek doeleinden.
Nederland handelt ook in dit soort materialen en sporen van materialen.
Het is Saddam die ze gebuikt heeft voor militaire doeleinden.

Ook als je jouw bewijs goed leest dan zie je dat het gaat over biologisch materiaal niet chemisch waarmee Iran en de Koerden aangevallen zijn.

Er is door de VS ook chemisch en nuclair materiaal geëxporteerd naar Irak.
quote:
On October 27, 1992, the Committee on Banking, Housing and Urban Affairs held hearings that revealed that the United States had exported chemical, biological, nuclear, and missile-system equipment to Iraq that was converted to military use in Iraq's chemical, biological, and nuclear weapons program. Many of these weapons -- weapons that the U.S. and other countries provided critical materials for -- were used against us during the war.
U.S. Chemical and Biological Exports to Iraq and Their Possible Impact on the Health Consequences of the Persian Gulf War

En het exporteren ging gewoon door:

quote:
These exports continued to at least November 28, 1989 despite the fact that Iraq had been reported to be engaging in chemical warfare and possibly biological warfare against Iranians, Kurds, and Shiites since the early 80s.
  † In Memoriam † dinsdag 28 januari 2003 @ 19:09:57 #106
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_8158742
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 18:31 schreef piston het volgende:

[blaat]

Ieder land heeft aan Irak verkocht wat ze konden en er is nooit gekeken wat Saddam er mee uitspookte. Zolang de man betaalde en de oliepompen draaiden was er niets aan de hand.

Gelukkig geloven steeds minder in de sprookjes van Bush. In de UK zijn de voorstanders al in de minderheid en in the good oll' US of A zelf is er nog maar een krappe meerderheid.

Bettah make it a damn good State of the Union Boes!

dinsdag 28 januari 2003 @ 19:13:07 #107
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_8158821
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 18:55 schreef Flycoo het volgende:
Sprak net een vriendinnetje van me die uit Irak komt. Ze was gebeld vandaag door haar vader die daar nog zit dat morgen de oorlog uit zou breken. Ben benieuwd hoop het niet.
de kans is weldegelijk aanwezig , Bush gaat "vanavond" een state of the union speech geven waarin hij Saddam gaat beschuldigen van het geven van chemische wapens aan Al-Qaeda.
Dit zouden krijgsgevangen op Guantanamo 'bekend' hebben..

en Bush heeft sowieso haast met zijn oorlog anders begint de hete zomer en dat vecht niet zo lekker voor die zwaarbepakte amerikanen

Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
  dinsdag 28 januari 2003 @ 19:15:24 #108
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_8158861
quote:
[b]Op dinsdag 28 januari 2003 18:30 schreef piston het volgende
Maar ze worden niet officieel gesteund door de "regering" van SA net als Yemen "werken" hun mee.
Je mag van mening zijn dat het saudische koningshuis haar handen in onschuld wast (not) maar hoe zit het dan met het massaal schenden van mensenrechten? Ik noem een steniging of een handenafhakken. Maar die barbaarse prehistorische wetgeving is de VS ab-so-luut geen doorn in het oog, maar oh oh wat nemen ze het op voor de arme iraki's.
  † In Memoriam † dinsdag 28 januari 2003 @ 19:25:23 #109
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_8159082
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 19:15 schreef err het volgende:

[..]
Maar die barbaarse prehistorische wetgeving is de VS ab-so-luut geen doorn in het oog, maar oh oh wat nemen ze het op voor de arme iraki's.

En SA heeft tenminste nog een wetgeving.

Op Guantanamo Bay schijnen helemaal geen wetten te gelden.

pi_8159166
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 19:09 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Gelukkig geloven steeds minder in de sprookjes van Bush.

Iran staat toch ook op het lijstje van de VS??
Dat land rijmt ook niet echt met Al Qaeda, shia moslims die extremistische sunni moslims steunen komt alleen voor in het sprookjesboek van Bush.
pi_8159194
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 19:25 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

En SA heeft tenminste nog een wetgeving.

Op Guantanamo Bay schijnen helemaal geen wetten te gelden.

Scherp.
  dinsdag 28 januari 2003 @ 19:31:28 #112
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_8159210
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 19:29 schreef schatje het volgende:

Iran staat toch ook op het lijstje van de VS??
Dat land rijmt ook niet echt met Al Qaeda, shia moslims die extremistische sunni moslims steunen komt alleen voor in het sprookjesboek van Bush.

Een land kan nog wel terrorisme steunen zonder bij Al-Quaida betrokken te zijn

bv de steun aan de Hezzbolah en de steun aan die Heykmatar in Afghanistan, die nu trouwens weer een maatje is van de Taliban

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  dinsdag 28 januari 2003 @ 19:38:08 #113
44699 err
pi_8159595
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 19:30 schreef schatje het volgende:
Scherp.
Net zo 'scherp"als jou.
pi_8159617
quote:
Het zal een discussie zijn met het publiek over de vraag waarom de president vindt dat de vrede wordt bedreigd door Saddams zoektocht naar massavernietigingswapens en waarom Saddam zo'n gevaar is als hij dergelijke wapens heeft'', aldus de bron van de krant.

Verscheidene commentatoren zeiden eerder te verwachten dat Bush de State of the Union zal gebruiken om het sein op groen te zetten voor een aanval op Irak. Internationaal is er echter verre van overeenstemming over zo'n interventie en volgens sommige Amerikaanse media zijn de Amerikaanse strijdkrachten ook nog niet klaar met de voorbereidingen in de Golfregio.

De rapportage van de wapeninspecteurs maandag aan de Veiligheidsraad is bovendien van een verwachte ,,eindrapportage'' verworden tot een ,,tussentijdse evaluatie''. Bush zal voor wat betreft de kwestie-Irak dan ,,ook geen onthullingen doen'', zei een hoge Amerikaanse regeringsfunctionaris.

bron

CNN, breaking news, als de klus in Irak geklaard is: "Weapons of mass destruction found by US troops".En dan found natuurlijk tussen aanhalingstekens.Powell zei dat gevoelige informatie op een geschikt moment openbaar zou worden gemaakt.

pi_8159765
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 16:16 schreef schatje het volgende:
Saudi Arabie verliezen als bondgenoot is pas een aderlating voor de VS.De slachtoffers van de WTC-ramp klagen massaal het koningshuis van Saudi Arabie aan.De eerste rechtstreekse kritiek van Bush op Saudi Arabie moet nog komen.
Nee, hoor, de banden van de Saudi's met Bin Laden en Al Qaeda zijn de Amerikanen niet ontgaan, en wel degelijk in het verkeerde keelgat geschoten.

Maar, het is niet echt nodig om daar oorlog te gaan voeren, aangezien koning Fahd op sterven na dood is. De eigenlijke leider daar is monenteel Prins Abdullah, die ook al een eind over de 70 is.

Deze twee hebben de boel aardig in de hand gehouden maar de opvolging wordt een heel groot probleem, aangezien de mogelijke opvolgers nu al ruzie maken, en bovendien de woede van alle vrome moslims op hun nek gehaald. Aflopende zaak dus, en daar hoeft de VS geen vinger voor uit te steken. En dat heeft zelfs Bush in de smiezen.

[Dit bericht is gewijzigd door battlesickloner op 28-01-2003 21:35]

pi_8159892
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 10:42 schreef Tia_Tijger het volgende:
Dat valt wel mee, Europa koopt zijn wapens over het algemeen niet in de VS als ze het enigzins kunnen vermijden. De namen Leopard, Challenger, Leclerc, FN, SA-90, H&K, Tornado, EuroFighter enz enz zouden je genoeg moeten zeggen in dat opzicht.
Laat dat nou ook toevallig wapens zijn die de Amerikanen gebruiken. Dus, even jou redenering volgend, is Europa verantwoordelijk voor het feit dat de Amerikanen hun imperialisme kunnen doordrukken.

Maa qua vliegtuigen de Tornado wordt volgens mij alleen in GB, Duitsland (en Italie weet ik niet zeker) gebruikt. De Britten hebben lang geleden de Harrier ontwikkeld, en dan houdt het zo'n beetje op volgens mij.
Dan zijn er nog de Franse Mirages, maar dat is toch niet je van het.

Eurofighter, Rafael en dies meer, het is nooit wat geworden. De F16 daarentegen is oververtegenwoordigd in Europa.

pi_8162162
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 19:09 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ieder land heeft aan Irak verkocht wat ze konden en er is nooit gekeken wat Saddam er mee uitspookte. Zolang de man betaalde en de oliepompen draaiden was er niets aan de hand.

Dus je bent het met me eens, een heleboel landen hebben Saddam direct en indirect bewapend inclusief Nederland.
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 19:15 schreef err het volgende:

[..]

Je mag van mening zijn dat het saudische koningshuis haar handen in onschuld wast (not) maar hoe zit het dan met het massaal schenden van mensenrechten? Ik noem een steniging of een handenafhakken. Maar die barbaarse prehistorische wetgeving is de VS ab-so-luut geen doorn in het oog, maar oh oh wat nemen ze het op voor de arme iraki's.

zucht, dus omdat ik tegen een aanval ben tegen S.A. onder het MOM dat daar de terroristen vandaan kwam ben ik volgens jouw pro dat koningshuis en geef ik niks om mensenrechten en keur ik dat allemaal goed wat daar gebeurt.
Denk niet zo zwart wit en duw mij niet zo in een hokje dat doe ik ook niet bij jouw.
S.A. aanvallen om de mensenrechten is een hele andere discussie.
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 19:05 schreef schatje het volgende:

[..]

Er is door de VS ook chemisch en nuclair materiaal geëxporteerd naar Irak.
[..]

U.S. Chemical and Biological Exports to Iraq and Their Possible Impact on the Health Consequences of the Persian Gulf War

En het exporteren ging gewoon door:

[..]

De auteur van dat stuk en niet het raport trekt die conclusie dat het gebruikt is door Saddam voor NBC wapens (dit gaat over het zelfde als wat in je eerder post stond.)die man heeft het er over hoe Saddam ze zelfs heeft gebruikt tegen de VS tijdens de golf oorlog.
(waar ik nog geen bewijs voor heb gezien en jij ook niet neem ik aan ook al had je het dan zal je dat niet willen delen waarschijnlijk )

Het gaat hier over dual-use, het rapport zelf gaf aan (zoals je al eerder posten) dat bedrijven uit de VS missile stuur systeem onderdelen heeft geleverd tussen 1985-1990 die door Saddam gebruikt konden worden d.m.v. ombouw om wapens met NBC te sturen, het zelfde onderwerp een andere bron die er een tintje aan heeft gegeven.

dinsdag 28 januari 2003 @ 21:35:43 #119
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8162274
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 18:09 schreef logisnack het volgende:
Tja, het is niet te bewijzen voor mij, maar als je jezelf bedenkt dat de V.S. al eerder in irak zijn geweest en toen hebben ze er ook niet aangezeten.
Verder zal het de hele wereld tegen zich halen als ze na een aanval wel aan de olie zitten.
Zo stom zijn ze heus niet.
Niet aangezeten? Waarom denk je dat ze Irak in eerste instantie aanvielen? Omdat hij een groot deel van de olievoorraad in bezit had.
  dinsdag 28 januari 2003 @ 21:40:19 #120
44699 err
pi_8162397
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 18:09 schreef logisnack het volgende:
Verder zal het de hele wereld tegen zich halen als ze na een aanval wel aan de olie zitten.
Zo stom zijn ze heus niet.
hmnee, alleen vraag ik me af waarom ze dan alvast een militair apparaat hebben geinstalleerd wat zich direct over de olievoorraden moet ontfermen na de aanval.
pi_8162508
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 21:40 schreef err het volgende:
hmnee, alleen vraag ik me af waarom ze dan alvast een militair apparaat hebben geinstalleerd wat zich direct over de olievoorraden moet ontfermen na de aanval.
Dit is zo'n bullshit.

Eerder voor het gevaar van in de fik steken, dan om er gelijk een paar miljoen olievaten uit te pompen. Want dat is namelijk niet mogelijk.

De Iraakse olie-industrie is sterk verouderd etc, er wordt geschat dat er ondgeveer 5 miljard dollar investeringen in installaties nodig zijn. Wat ongeveer 5 jaar zal duren eer de productie er op nivo zou zijn. Dus vertel jij me nou eens met enige argumentatie waarom die troepenmacht zich gelijk om de oliebronnen zou ontfermen.

dinsdag 28 januari 2003 @ 21:46:28 #122
44699 err
pi_8162566
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 21:44 schreef battlesickloner het volgende:
Dus vertel jij me nou eens met enige argumentatie waarom die troepenmacht zich gelijk om de oliebronnen zou ontfermen.
Ik heb liever dat Bush me dat vertelt, met argumenten.
Het versterkt alleen maar de algehele indruk dat het de VS maar om 1 ding te doen is.
  † In Memoriam † dinsdag 28 januari 2003 @ 21:48:02 #123
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_8162606
Het maakt geen fuck uit wie de olie gaat beheren en verkopen, zolang die maar te beinvloeden zijn door Amerika.

Invloedssfeer vergroten is het sleutelwoord voor de buitenlandse politiek van de US. Iets waar ze geen invloed op hebben is een potentiele bedreiging.

pi_8162676
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 21:46 schreef err het volgende:
Ik heb liever dat Bush me dat vertelt, met argumenten.
Het versterkt alleen maar de algehele indruk dat het de VS maar om 1 ding te doen is.
Dus je hebt niet een zinnig argument, buiten dat je vindt dat de pres jou even mot komen inlichten over jouw waanbeelden.
.
pi_8163221
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 21:31 schreef piston het volgende:

[..]

De auteur van dat stuk en niet het raport trekt die conclusie dat het gebruikt is door Saddam voor NBC wapens (dit gaat over het zelfde als wat in je eerder post stond.)die man heeft het er over hoe Saddam ze zelfs heeft gebruikt tegen de VS tijdens de golf oorlog.

quote:
On October 27, 1992, the Committee on Banking, Housing and Urban Affairs held hearings that revealed that the United States had exported chemical, biological, nuclear, and missile-system equipment to Iraq that was converted to military use in Iraq's chemical, biological, and nuclear weapons program. Many of these weapons -- weapons that the U.S. and other countries provided critical materials for -- were used against us during the war.
The Senate Committee on Banking, Housing, and Urban Affairs is responsible for U.S. government legislation and oversight as it effects "dual use" exports -- those materials and technologies that can be converted to military uses.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')