abonnement Unibet Coolblue
pi_199397123
Mijn tuin is niet de grootste, en ik heb een deel gras uitgestoken. Nu heb ik dit incl zand/ wortels in vuilnizakken (rond de 20 stuks) gedaan omdat ik het nergens kwijt kan in mijn tuin verder.

Waar kan ik hiermee naartoe? De stort neemt geen zand etc aan helaas.

(Ze werken dumpen wel in de hand zeg, maar dat durf ik niet)
  Spellchecker woensdag 12 mei 2021 @ 23:13:38 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_199397143
Kun je niet naar een andere stort?

Vreemd dat ze dat niet aannemen. Bij ons wel, maar dan kost het een tik op ons pasje (we krijgen 6 tikken per jaar).
pi_199397157
Heb je een kliko/rolcontainer?

Als je hem elke leging voor 1/3 vult met zoden nemen ze hem wel mee. Verder zou ik niet gaan i.v.m. gewicht.

Een andere optie is Marktplaats of op een andere manier iemand er blij mee maken die juist iets op te vullen heeft. Als je graszoden omgekeerd opstapelt veranderen ze na een paar maanden vanzelf in schone zwarte aarde.
pi_199397220
De stort neemt geen zand aan? Je bedoelt de milieustraat. Tuurlijk wel.
U MAD?
pi_199397221
Bij de milieustraat accepteren ze dat altijd wel toch?
pi_199397245
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 23:17 schreef de_boswachter het volgende:
De stort neemt geen zand aan? Je bedoelt de milieustraat. Tuurlijk wel.
Bink je woont in de buurt. Mofert neemt het niet.
pi_199397261
Gewoon naar een bouw rijden waar veel zwartzand op een bult ligt en daar bij flikkeren.
Vakman pur sang
pi_199397263
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 23:14 schreef spinazieruiker het volgende:
Heb je een kliko/rolcontainer?

Als je hem elke leging voor 1/3 vult met zoden nemen ze hem wel mee. Verder zou ik niet gaan i.v.m. gewicht.

Een andere optie is Marktplaats of op een andere manier iemand er blij mee maken die juist iets op te vullen heeft. Als je graszoden omgekeerd opstapelt veranderen ze na een paar maanden vanzelf in schone zwarte aarde.
Dat is een aardig plan, duurt wel even maar wel van de rommel af. BEst zwaar allemaal.
pi_199397319
quote:
1s.gif Op woensdag 12 mei 2021 23:13 schreef maily het volgende:
Kun je niet naar een andere stort?

Vreemd dat ze dat niet aannemen. Bij ons wel, maar dan kost het een tik op ons pasje (we krijgen 6 tikken per jaar).
Ik krijg helemaal niks. Moest laatsts 2 banken weggooien, kostte me gewoon 46 euro.... Heb nog nooit ergens tegoed van gekregen.
pi_199397492
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 23:24 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Ik krijg helemaal niks. Moest laatsts 2 banken weggooien, kostte me gewoon 46 euro.... Heb nog nooit ergens tegoed van gekregen.
Ja zo werk je dumpen in de natuur wel in de hand. |:(
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_199397569
Hier worden wel wat andere zaken gedumpt.
Waar ik woon, zat ik eens een Roemeen huishoudelijke rommel in het kanaal gooien. Toen ik er wat op zei van ‘je kunt het ook gewoon naar de stort brengen’.
Kijk hij me aan en deed ie verder, zei niets maar bleef wel staren tot ik verdwenen was.


Zag hem dan nog een kinderfiets gewoon het kanaal in flikkeren.
Cindy De Vuyst
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 12 mei 2021 @ 23:44:28 #12
206731 Mortaxx
Doomer
pi_199397621
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 23:35 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Zolang men geen spoor kan vinden die naar je leidt.
Het is tuinafval. Dat kan totaal geen kwaad
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_199397624
quote:
1s.gif Op woensdag 12 mei 2021 23:41 schreef einzeinz het volgende:
Hier worden wel wat andere zaken gedumpt.
Waar ik woon, zat ik eens een Roemeen huishoudelijke rommel in het kanaal gooien. Toen ik er wat op zei van ‘je kunt het ook gewoon naar de stort brengen’.
Kijk hij me aan en deed ie verder, zei niets maar bleef wel staren tot ik verdwenen was.


Zag hem dan nog een kinderfiets gewoon het kanaal in flikkeren.
Dat liet ik niet gebeuren.
Vakman pur sang
pi_199397658
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 23:35 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Zolang men geen spoor kan vinden die naar je leidt.
Als je gewoon ergens wat van die plaggen neerlegt is die kans klein. En het is uiteindelijk gewoon natuur, je legt gewoon wat gras op een andere plek, dus zou me er zelf ook niet slecht onder voelen.

Zou aan de andere kant bijvoorbeeld geen bank of oude wasmachine dumpen. Maar wat snoeiafval is waarschijnlijk alleen maar goed voor de biodiversiteit als je er een mooie houtwal van maakt.
pi_199397791
Ik probeer zelf zoveel mogelijk te hergebruiken in de tuin. Je kunt die plaggen bijvoorbeeld gebruiken om hoogteverschillen aan te brengen.

Wel suf dat je geen groenafval bij de milieustraat kwijt kunt. Bij ons kan dat wel. En we hebben een groencontainer.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Spellchecker donderdag 13 mei 2021 @ 00:29:42 #16
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_199398224
quote:
1s.gif Op woensdag 12 mei 2021 23:26 schreef Mortaxx het volgende:
Gewoon ergens in de natuur dumpen. Wel uit de vuilnis halen natuurlijk
Wat voor natuur?
pi_199398906
Bij ons hier in Twente hebben ze ook zo'n bijzonder systeem... Je kunt snoeiafval wel brengen, dat wil zeggen: blad en plant resten.

Grond, zand & aarde kan ook, maar dan moet je naar een ander punt en inderdaad je portemonnee meebrengen. Misschien is er bij jou in de buurt (weet niet waar je woont) ook zoiets gaande? Even kijken op de site van je afvalverwerker misschien?
pi_199399072
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 23:19 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Bink je woont in de buurt. Mofert neemt het niet.
Raar. Als je gras uitsteekt is dat groenafval. Als je zand verzamelt en in vuilniszakken doet (?) dan lijkt het me sowieso niet dat er een kilo of 50 in zo'n zak zit. Je kan toch bij de poort aangeven dat het groen is. Volgens mij is dat gratis.

Waarom zou je sowieso schoon zand kwijt willen?
U MAD?
pi_199399091
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 23:24 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Ik krijg helemaal niks. Moest laatsts 2 banken weggooien, kostte me gewoon 46 euro.... Heb nog nooit ergens tegoed van gekregen.
En terecht. Dacht je dat rotzooi verwerken en verbranden gratis was? Je had die banken ook door een kringloop op kunnen laten halen, dat is meestal gratis.

Altijd dat gezeur van mensen dat ze moeten betalen voor rommel afvoeren. En vooral dat het allemaal te duur is en dat dumpen daarom maar normaal is.... Je koopt het spul toch ook zelf :') Nou als je 1500 euro voor een bank over hebt dan is 46 euro voor de afvoer (3% aankoopbedrag) op het einde van zijn levensduur niet veel. Bovendien mogen milieustraten in eigendom van de overheid geen winst maken volgens mij, dus die prijzen zijn gewoon marktconform.

Ik heb zo'n teringhekel aan mensen die hun spullen in de natuur gooien hé :') En dan op Facebook van die debiele figuren die dan op de gemeente pagina snappen dat mensen dat doen (reacties bij foto's over bijvoorbeeld een dumping), want het is allemaal zo duur bij de Milieustraat....... Nee bij de Action staan ze wel honderden euro's per jaar aan rotzooi te kopen...... maar van het afval moet iedereen maar gratis af.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 5% gewijzigd door de_boswachter op 13-05-2021 07:53:54 ]
U MAD?
pi_199399186
quote:
1s.gif Op donderdag 13 mei 2021 07:48 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

En terecht. Dacht je dat rotzooi verwerken en verbranden gratis was? Je had die banken ook door een kringloop op kunnen laten halen, dat is meestal gratis.

Altijd dat gezeur van mensen dat ze moeten betalen voor rommel afvoeren. En vooral dat het allemaal te duur is en dat dumpen daarom maar normaal is.... Je koopt het spul toch ook zelf :') Nou als je 1500 euro voor een bank over hebt dan is 46 euro voor de afvoer (3% aankoopbedrag) op het einde van zijn levensduur niet veel. Bovendien mogen milieustraten in eigendom van de overheid geen winst maken volgens mij, dus die prijzen zijn gewoon marktconform.

Ik heb zo'n teringhekel aan mensen die hun spullen in de natuur gooien hé :') En dan op Facebook van die debiele figuren die dan op de gemeente pagina snappen dat mensen dat doen (reacties bij foto's over bijvoorbeeld een dumping), want het is allemaal zo duur bij de Milieustraat....... Nee bij de Action staan ze wel honderden euro's per jaar aan rotzooi te kopen...... maar van het afval moet iedereen maar gratis af.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helemaal mee eens. Eens in de zoveel tijd rijd ik in het bos weer eens langs een hoop afval die door een gigantische aso is gedumpt en dan lees ik hier allerlei reacties die dit aanmoedigen. 8)7 Wat een klootzakken.
pi_199399265
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 08:06 schreef The_End het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Eens in de zoveel tijd rijd ik in het bos weer eens langs een hoop afval die door een gigantische aso is gedumpt en dan lees ik hier allerlei reacties die dit aanmoedigen. 8)7 Wat een klootzakken.
Bizar ja. Met dan als gemeenschappelijke deler in de reacties dat het brengen van afval te duur is..... Vaak is het gros van de rotzooi wat er ligt overigens gewoon gratis om weg te brengen (of kringloopspul) maar zijn die lamlendelingen gewoon te moe om in een rij te staan.

Zoals ik al zei: het is toch van de zotte dat men wel honderden of duizenden euro's kan uitgeven aan spullen maar dat een paar tientjes uitgeven om er vanaf te komen vervolgens te duur is. Ik vraag me dan altijd af wat die simpele zielen die zo denken dat willen. Het afval gratis naar de milieustraat brengen? Niks is gratis. De rekening die de gemeente dan krijgt zal alsnog 1:1 doorbelast worden aan de burger middels een hogere afvalstoffenheffing. Daarom vind ik het ook prima dat iedereen maar lekker zelf moet betalen bij de milieustraat voor de rotzooi die men afdankt.

(overigens heeft bovenstaand geen betrekking op de TS :P Niet voor jou bedoelt hoor @Sfancta )

Zo en nu koffie.
U MAD?
  donderdag 13 mei 2021 @ 08:25:15 #22
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_199399347
Hier in de buurt kan je het gewoon bij de stort kwijt, maar ook bij bedrijven die het verwerken tot tuinaarde/compost/whatever. Vragen er wel minimaal een tientje voor.

(Zie pdfje met tarieven op deze pagina:
https://www.bodemverbeteraars.eu/nl/particulier/ )

Dus ff zoeken naar zo een bedrijf in de regio, dik kans dat je het daar kwijt kan. En je hebt gelijk een mooi adresje waar je kuubs grondverbeterende producten kan halen ipv. Die troep die ze in tuincentra per zak verkopen.
pi_199399355
Even snel gelezen met een scheef moe oog boswachter , maar die banken had ik via marktplaats paar jaar geleden voor 100 euro gekocht 😂😂😂

Moet het kwijt omdat ik er geen plek meer voor heb, wil geen heuveltjes.
  donderdag 13 mei 2021 @ 08:28:46 #24
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_199399377
Het bedrijf waar trouwens de stort hun containers vandaan haalt heb je ook een goeie kans dat ze er wat mee kunnen. Dus ff daar op de website kijken of je er als particulier terecht kan. Op de zijkanten van die containers staat doorgaans wel waar ze vandaan komen ;) .
pi_199399546
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 08:25 schreef Sfancta het volgende:
Even snel gelezen met een scheef moe oog boswachter , maar die banken had ik via marktplaats paar jaar geleden voor 100 euro gekocht 😂😂😂

Moet het kwijt omdat ik er geen plek meer voor heb, wil geen heuveltjes.
Ja ok. Maar jij hebt ze dan al gekocht van de eerste eigenaar. Die is zo slim geweest de bank op MP te zetten om afvoerkosten te besparen. Dat had jij ook kunnen doen nu. En als de bank echt helemaal op was dan mag jij dus de afvoerkosten betalen. Zo gek is dat toch niet? Je hebt een paar jaar op een bank gezeten voor ¤146 euro.
U MAD?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')