abonnement Unibet Coolblue
  zondag 18 juli 2021 @ 12:52:00 #205
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_200421651
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 11:45 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Of er is gewoon door medische experts naar gekeken en die zijn tot de conclusie gekomen dat er geen medische indicatie is voor het prikken van gezonde tieners.

Wat weer vragen opwekt over het Nederlandse besluit om het wel te doen. Dat was voornamelijk gestoeld op politieke gronden zoals het 'opkrikken van de vaccinatiegraad' zonder duidelijk medisch doel, en al voorsorterend op toekomstige lockdowns en hoe scholen daarbij kunnen worden 'ontzien'.

Ethisch allemaal zeer dubieus en kwalijk dat kinderartsen het hun zegen hebben gegeven. Dat kinderen geen mensen met een toekomst zijn, maar slechts 'lichamen, gaten, vectoren voor transmissie' die als 'epidemiologisch schild' gebruikt dienen te worden voor de mensen die hun jeugd al ver achter zich hebben liggen.
https://www.reuters.com/b(...)covid-19-2021-06-29/

Diverse landen als Frankrijk, Spanje, Italië, Oostenrijk, Zwitserland en Denemarken gaan gewoon jongeren tussen de 12 en 18 jaar zonder medische indicatie vaccineren met Pfizer. De UK is dus een vreemde eend in de bijt met het niet vaccineren van jongeren tussen de 12 en 18 zonder medische indicatie.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_200422252
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 07:47 schreef tesssssssss het volgende:

....en het is morgen al, als het niet door zou gaan wast dat allang meegedeeld.
Dat denk ik ook alhoewel in Dec Johnson ook snel switchte.

Inmiddels heeft de Britse volledig gevaccineerde minister van volksgezondheid corona.

https://www.reuters.com/w(...)covid-19-2021-07-17/
  Moderator zondag 18 juli 2021 @ 13:42:28 #207
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200422270
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 13:40 schreef Za het volgende:

[..]

Dat denk ik ook alhoewel in Dec Johnson ook snel switchte.

Inmiddels heeft de Britse volledig gevaccineerde minister van volksgezondheid corona.

https://www.reuters.com/w(...)covid-19-2021-07-17/
En zitten Johnson en Sunak in quarantaine na ophef omdat ze dat niet wilden terwijl die regel voor gewone mensen wel geldt. Op Freedom Day in quarantaine. Hoe verzin je het?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200422345
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 13:42 schreef Tijger_m het volgende:

En zitten Johnson en Sunak in quarantaine na ophef omdat ze dat niet wilden terwijl die regel voor gewone mensen wel geldt. Op Freedom Day in quarantaine. Hoe verzin je het?
Ongelooflijk een zottencircus.
  zondag 18 juli 2021 @ 13:59:46 #209
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_200422490
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 13:40 schreef Za het volgende:

[..]

Dat denk ik ook alhoewel in Dec Johnson ook snel switchte.

Inmiddels heeft de Britse volledig gevaccineerde minister van volksgezondheid corona.

https://www.reuters.com/w(...)covid-19-2021-07-17/
Wat???

Ik heb die prik genomen omdat het me (volledig) tegen Corona zou beschermen!

Ik voel me bedrogen!!!
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_200433612
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 08:59 schreef Erno-BE het volgende:
'Geen massavaccinaties voor Britse tieners'
Groot-Brittannië gaat gezonde tieners niet inenten tegen covid-19, meldt de Britse krant The Telegraph. Volgens de krant heeft het Britse comité voor vaccinatie en immunisatie tegen het inenten van jongeren tussen de 12 en 17 jaar geadviseerd zolang nog niet duidelijk is wat de risico's daarvan zijn.

Er komen volgens de krant wel vaccinaties beschikbaar voor kwetsbare tieners tussen de 12 en 15 jaar en jongeren die binnen drie maanden 18 jaar worden. Andere landen, zoals Frankrijk, Israël en de VS besloten eerder wel gezonde tieners vanaf 12 jaar te vaccineren. Ook in Nederland kunnen alle 12 tot 17-jarigen zich laten vaccineren.

Bron: NOS

Belachelijk, de Britse jongeren lopen door de idiote plannen van Boris Johnson gigantische kans op besmet te raken met het coronavirus en dus long-covid op te lopen, maar ze kunnen zich niet wapenen tegen de grillen van het virus door zich te laten vaccineren. Ontzettend foute beslissing van de Britten.
En kwestbare jongeren van 16 en 17 dan?
Afgelopen weken zaten er meer dan een half miljoen jongeren thuis in isolatie. Veel willen dolgraag een vaccinatie, zodat ze maar naar school kunnen.
  Moderator zondag 18 juli 2021 @ 23:22:52 #211
236264 crew  capricia
pi_200433647
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 13:59 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Wat???

Ik heb die prik genomen omdat het me (volledig) tegen Corona zou beschermen!

Ik voel me bedrogen!!!
AZ ook?
Definitely not CIA
  Moderator zondag 18 juli 2021 @ 23:24:32 #212
236264 crew  capricia
pi_200433673
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 23:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

En kwestbare jongeren van 16 en 17 dan?
Afgelopen weken zaten er meer dan een half miljoen jongeren thuis in isolatie. Veel willen dolgraag een vaccinatie, zodat ze maar naar school kunnen.
Covid all the way.
(Wat droevig :o ).
Definitely not CIA
pi_200433709
En de UK heeft Frankrijk op de amber lijst gezet (wanneer je volledig gevaccineerd bent hoef je niet in quarantaine als je terugkomt), maar bij Frankrijk moet iedereen wel 10 dagen in quarantaine na terugkomst (boete op het breken quarantaine in de UK kan oplopen tot £10.000), en op dag 2 en dag 8 een PCR-test doen, ivm het hoge aantal gevallen van de beta-variant (Zuid-Afrikaanse variant die vrij ongevoelig voor de vaccins is) in Frankrijk.
  Moderator zondag 18 juli 2021 @ 23:29:41 #214
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200433741
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 23:27 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
En de UK heeft Frankrijk op de amber lijst gezet (wanneer je volledig gevaccineerd bent hoef je niet in quarantaine als je terugkomt), maar bij Frankrijk moet iedereen wel 10 dagen in quarantaine na terugkomst (boete op het breken quarantaine in de UK kan oplopen tot £10.000), en op dag 2 en dag 8 een PCR-test doen, ivm het hoge aantal gevallen van de beta-variant (Zuid-Afrikaanse variant die vrij ongevoelig voor de vaccins is) in Frankrijk.
Aan de andere kant heeft Frankrijk volgens mij de UK op rood gezet en PCR test en quarantaine verplicht.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200435679
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_200435740
Ben benieuwd of het daar net zo gaat als in NL de laatste weken. Interessant om in de gaten te houden.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  maandag 19 juli 2021 @ 08:29:53 #217
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200435929
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 07:59 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Ben benieuwd of het daar net zo gaat als in NL de laatste weken. Interessant om in de gaten te houden.
Ik zie het als een expiriment.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_200437846
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 23:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Aan de andere kant heeft Frankrijk volgens mij de UK op rood gezet en PCR test en quarantaine verplicht.
Jep, daar hoor je in de UK nooit iets over. Die zeggen alleen: Deze landen zijn groen en amber, daar kun je naar toe. Maar dan vergeten ze of je van die landen wel binnenmag _O-
  Moderator maandag 19 juli 2021 @ 11:26:07 #219
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200437975
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Jep, daar hoor je in de UK nooit iets over. Die zeggen alleen: Deze landen zijn groen en amber, daar kun je naar toe. Maar dan vergeten ze of je van die landen wel binnenmag _O-
Het VK is in beetje in zichzelf gekeerd sinds Brexit en als je jarenlang bezig bent geweest om een us v them mindset op te zetten dan is het niet vreemd dat men niet over de grenzen heen kijkt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200437993
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 07:59 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Ben benieuwd of het daar net zo gaat als in NL de laatste weken. Interessant om in de gaten te houden.
Zal wel even duren denk ik. Veel bedrijven roepen op wel de mondkapjes op te houden (supermarkten enzo). En de eerste dagen zal het ook zo'n vaart nog niet lopen met clubs en volgens mij zijn er ook nog nauwelijks festivals. En daarvan komt de golf dan ook pas een weekje later, de laatste dagen voor augustus.

Ik las ergens dat men hoopt dat het bij ongeveer 1000 opnames per dag zal blijven en 100-150k cases, voor een niet te lange periode. Een paar weken 1000 per dag en dan weer dalen zou te overzien moeten zijn. Al zadel je dan dus wel 10-20.000 mensen op met een ziekenhuisopname. Ik zelf denk dat als het naar 100k cases per dag gaat, dat het richting 1500-2000 opnames per dag gaat. Opname percentage ligt rond de 2%, en is afgelopen tijd nog wat gedempt doordat vooral jongeren besmet zijn geraakt. Het dijt nu wat meer uit naar de rest van de populatie ook.
pi_200438035
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het VK is in beetje in zichzelf gekeerd sinds Brexit en als je jarenlang bezig bent geweest om een us v them mindset op te zetten dan is het niet vreemd dat men niet over de grenzen heen kijkt.
Zeker, maar dat zie je aan alle kanten. Nederland keek ook niet echt naar de VK bijvoorbeeld met betrekking tot de deltavariant, vaccinatiegraad en openen clubs. Landen leren sowieso erg weinig van elkaar (VK heeft bijv echt niet geleerd van NL hoe snel het kan gaan in de clubs).
  Moderator maandag 19 juli 2021 @ 11:29:58 #222
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200438055
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:28 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Zeker, maar dat zie je aan alle kanten. Nederland keek ook niet echt naar de VK bijvoorbeeld met betrekking tot de deltavariant, vaccinatiegraad en openen clubs. Landen leren sowieso erg weinig van elkaar (VK heeft bijv echt niet geleerd van NL hoe snel het kan gaan in de clubs).
Ik moet ook zeggen dat iedereen ook erg veel steekjes heeft laten vallen om nog naar elkaar te kijken. Iedereen heeft maar wat gedaan en soms werkte dat en soms niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200438086
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik moet ook zeggen dat iedereen ook erg veel steekjes heeft laten vallen om nog naar elkaar te kijken. Iedereen heeft maar wat gedaan en soms werkte dat en soms niet.
En vaak lees je in de pers vooral hoe slecht het elders gaat. Dan lees ik in het Nederlandse nieuws hoe slecht het in de VK gaat, en in de Engelse pers hoe slecht het in de EU of NL gaat. Je zou zeggen dat de EU ervan profiteerd als een geheel, maar toch zie je dat elke RIVM zijn eigen ding wilt doen en adviseren bijv.
pi_200438206
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

En vaak lees je in de pers vooral hoe slecht het elders gaat. Dan lees ik in het Nederlandse nieuws hoe slecht het in de VK gaat, en in de Engelse pers hoe slecht het in de EU of NL gaat. Je zou zeggen dat de EU ervan profiteerd als een geheel, maar toch zie je dat elke RIVM zijn eigen ding wilt doen en adviseren bijv.
bijv. dat niemand weet wat ze doen.
  maandag 19 juli 2021 @ 12:32:15 #225
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200438994
quote:
Hier moest ik ook exact aan denken :D
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_200441616
Fijn dat er een land dichtbij bereid is om de proef op de som te nemen. Uiteindelijk zul je toch gewoon er mee moeten gaan leren leven.
pi_200443005
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Zal wel even duren denk ik. Veel bedrijven roepen op wel de mondkapjes op te houden (supermarkten enzo). En de eerste dagen zal het ook zo'n vaart nog niet lopen met clubs en volgens mij zijn er ook nog nauwelijks festivals. En daarvan komt de golf dan ook pas een weekje later, de laatste dagen voor augustus.

Ik las ergens dat men hoopt dat het bij ongeveer 1000 opnames per dag zal blijven en 100-150k cases, voor een niet te lange periode. Een paar weken 1000 per dag en dan weer dalen zou te overzien moeten zijn. Al zadel je dan dus wel 10-20.000 mensen op met een ziekenhuisopname. Ik zelf denk dat als het naar 100k cases per dag gaat, dat het richting 1500-2000 opnames per dag gaat. Opname percentage ligt rond de 2%, en is afgelopen tijd nog wat gedempt doordat vooral jongeren besmet zijn geraakt. Het dijt nu wat meer uit naar de rest van de populatie ook.
De eerste clubs waren het toch al gigantisch aan het vieren?
#WeesGeenWhales
pi_200443873
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 17:11 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

De eerste clubs waren het toch al gigantisch aan het vieren?
Er zijn wel wat nieuwsitems van clubs die vannacht om 12u opengingen, maar hoeveel dat er nu daadwerkelijk waren weet ik niet, en hoe druk en groot die waren ook niet. Maar het zijn goeie verhalen en plaatjes voor de media. Net als dat er bij demonstraties wel eens bijna net zoveel journalisten zijn als demonstranten.
Maar het kan ook best zijn dat het best wel veel gebeurd is, maar niet in mijn UK bubble heb ik het idee (maar die is ook wel behoorlijk beperkt, weinig Geordie Shore stap-publiek zeg maar).
pi_200445298
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 15:35 schreef Nober het volgende:
Fijn dat er een land dichtbij bereid is om de proef op de som te nemen. Uiteindelijk zul je toch gewoon er mee moeten gaan leren leven.
Welke proef?
Ze doen exact hetzelfde als wat NL kort geleden gedaan heeft en we hebben allemaal gezien hoe dat afgelopen is.

Dus sterkte UK.
pi_200445334
Tja ze hebben er weer zin in daar in the UK.
Onder druk zal het ook daar wel weer open moeten gaan.
Echt belachelijk dat je met dat soort cijfers open wil gaan. Of vindt Boris de cijfers nog te laag?

Eens kijken hoe stijl de grafiek omhoog gaat in the UK.
  Moderator maandag 19 juli 2021 @ 20:12:41 #231
236264 crew  capricia
pi_200445349
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 20:10 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Welke proef?
Ze doen exact hetzelfde als wat NL kort geleden gedaan heeft en we hebben allemaal gezien hoe dat afgelopen is.

Dus sterkte UK.
Hebben ze daar ook TvT, of kan gewoon iedereen naar binnen?
Definitely not CIA
pi_200445507
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 20:11 schreef bianconeri het volgende:
Tja ze hebben er weer zin in daar in the UK.
Onder druk zal het ook daar wel weer open moeten gaan.
Echt belachelijk dat je met dat soort cijfers open wil gaan. Of vindt Boris de cijfers nog te laag?

Eens kijken hoe stijl de grafiek omhoog gaat in the UK.
En wat is 'open'? Lekker als 10% van je werknemers thuis in isolatie ziten:
https://www.bbc.co.uk/news/business-57848958

Maar Johnson heeft ook daarvoor een oplossing: Mensen in key jobs hoeven niet in isolatie als ze 2 prikken hebben gehad: https://www.thesun.co.uk/news/politics/15632412/key-workers-national-grid-skip-isolation-blacouts/

Komende week zal het wel meevallen met de effecten, tegen eind volgende week zal het wel duidelijk worden of, en in welke mate, de groei is versneld.
pi_200445691
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 20:12 schreef capricia het volgende:

[..]

Hebben ze daar ook TvT, of kan gewoon iedereen naar binnen?
Nu heeft blijkbaar iedereen overal toegang, maar de regering adviseert events en nightclubs om een NHS covid pass te vragen (bewijs van negatieve test of volledige vaccinatie), zal de "uptake" ervan evalueren en mogelijk verplichten, en eind september zal een vaccinatiebewijs verplicht worden voor toegang tot events.

Lijkt een taktiek om vaccinatie aan te moedigen: eerst alle vrijheid geven, en daarna afnemen van wie niet gevaccineerd is.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_200448605
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 20:33 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Nu heeft blijkbaar iedereen overal toegang, maar de regering adviseert events en nightclubs om een NHS covid pass te vragen (bewijs van negatieve test of volledige vaccinatie), zal de "uptake" ervan evalueren en mogelijk verplichten, en eind september zal een vaccinatiebewijs verplicht worden voor toegang tot events.

Lijkt een taktiek om vaccinatie aan te moedigen: eerst alle vrijheid geven, en daarna afnemen van wie niet gevaccineerd is.
Schijnbaar wordt volledig gevaccineerd zijn verplicht voor toegang tot clubs: https://twitter.com/i/events/1417105762908663809

Maar dat is pas vanaf september, terwijl komende weken de clubs juist bezocht worden door hordes niet en half gevaccineerde jongeren die gewoon nog niet de kans hebben gehad zich volledig te laten vaccineren.

"We weten wel dat dat niet verstandig is, dus laten we het een week of 6 gebeuren voor we het veiliger maken"...Logica!
  Moderator maandag 19 juli 2021 @ 23:21:31 #235
236264 crew  capricia
pi_200448652
En onder de 18 vaccineren ze niet?
Definitely not CIA
  Moderator maandag 19 juli 2021 @ 23:28:49 #236
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200448770
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 23:21 schreef capricia het volgende:
En onder de 18 vaccineren ze niet?
Nog niet, nee. Maar Freedom Day veranderde binnen 16 uur in "Tot September" dus wie weet ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200448813
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 23:18 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Schijnbaar wordt volledig gevaccineerd zijn verplicht voor toegang tot clubs: https://twitter.com/i/events/1417105762908663809

Maar dat is pas vanaf september, terwijl komende weken de clubs juist bezocht worden door hordes niet en half gevaccineerde jongeren die gewoon nog niet de kans hebben gehad zich volledig te laten vaccineren.

"We weten wel dat dat niet verstandig is, dus laten we het een week of 6 gebeuren voor we het veiliger maken"...Logica!
Het komt neer op een vaccinatieverplichting, en ze hebben tot "freedom day" gewacht om dat aan te kondigen. Nu moeten jongeren kiezen: protesteren en demonstreren, of genieten van de tijdelijke vrijheid?
Misschien was dat het plan, dunno...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator maandag 19 juli 2021 @ 23:48:32 #238
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200448972
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 23:33 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Het komt neer op een vaccinatieverplichting, en ze hebben tot "freedom day" gewacht om dat aan te kondigen. Nu moeten jongeren kiezen: protesteren en demonstreren, of genieten van de tijdelijke vrijheid?
Misschien was dat het plan, dunno...
Plan...hmm. Johnson en een plan? Komt mij onwaarschijnlijk voor :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200453385
Net in een grote Tesco supermarkt geweest, en welgeteld 2 of 3 mensen zonder masker gezien, minder dan 1% van de mensen, dus het overgrote deel is nog voorzichtig en volgt de oproep van Tesco zelf om alsjeblieft nog wel een masker te dragen.
pi_200453395
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 23:33 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Het komt neer op een vaccinatieverplichting, en ze hebben tot "freedom day" gewacht om dat aan te kondigen. Nu moeten jongeren kiezen: protesteren en demonstreren, of genieten van de tijdelijke vrijheid?
Misschien was dat het plan, dunno...
Lekker dan, als je 17 bent, en je niet kunt laten vaccineren en dan dus ook niet uit kunt gaan want voor toegang wordt het vaak verplicht gesteld.
pi_200454816
Contacts van personen die positief testen moeten zich isoleren. Vanaf 16 augustus mogen contacts die volledig gevaccineerd toch gaan werken, als ze zich regelmatig (dagelijks neem ik aan) laten testen.
Voor "crucial workers" gaat die regel nu al in.

quote:
Johnson also said that he did not want a situation where people are asked to “produce papers” to get into pubs but did not rule it out. He said: We reserve to do a right to do what is necessary to protect the public.

He defended the current isolation rules for contacts of people testing positive, saying they were “one of the few shots we have got left in our locker” following the easing of restrictions.

But he said a small number of critical workers would be able to use regular testing as an alternative to isolation before 16 August, when all fully-vaccinated people will be able to do this. He said:

I want to assure you that we will protect crucial services including the staffing of our hospitals and our care homes, the supplies of food, water, electricity and medicines, the running of our trains, the protection of our borders and the defence of our realm, by making sure that a very small number of named, fully vaccinated, critical workers are able to leave their isolation solely for the work I have described.
https://www.theguardian.c(...)ters-see-it-as-wrong
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_200454881
Oordeel van de Guardian:
quote:
Johnson's press conference - snap verdict

Earlier in the Commons MPs were joking about the campaigners at Westminster today (see 2.58pm) who were protesting about the lockdown that is no longer in place. In the light of this press conference, perhaps the lockdown alarmism of the fanatics outside parliament might appear slightly less hysterical. Because this was the most downbeat press conference Boris Johnson has hosted, at least since he postponed the move to step 4 of the roadmap, and probably for much longer.

At least when the government postponed step 4 of lockdown easing in England for four weeks, Johnson was reasonably confident of the process being irreversible. Now he is actively planning to curtail a freedom that only became available to clubbers 18 hours ago. He is proposing not just mandatory Covid status certification, something previously ruled out, but a form of Covid status certification (only vaccination would count) that was seen as discriminatory when the idea was first discussed in government. Johnson also refused to rule out mandating these Covid passports for a much wider range of venues. (See 5.39pm.) And Prof Jonathan Van-Tam and Sir Patrick Vallance implied that, if cases are not under control by the end of August, the scientists will be calling for other restrictions to be reimposed.

This was not quite the government hitting the panic button. But it did sound like a government nervously fingering the panic button just to be sure it knows where it is.
https://www.theguardian.c(...)ters-see-it-as-wrong
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator dinsdag 20 juli 2021 @ 13:58:30 #243
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200454993
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 11:56 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Net in een grote Tesco supermarkt geweest, en welgeteld 2 of 3 mensen zonder masker gezien, minder dan 1% van de mensen, dus het overgrote deel is nog voorzichtig en volgt de oproep van Tesco zelf om alsjeblieft nog wel een masker te dragen.
Tesco's mag het in zijn winkels wel verplichten? Tenminste als ik dat goed begreep.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:38:00 #244
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200455715
als ze geen TvT oid hebben zal het wss langzamer omhoog gaan inderdaad. TvT zorgde ervoor dat ook veel andere mensen (vrienden, familie, ouders) zich bij de GGD gingen testen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_200455752
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 13:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tesco's mag het in zijn winkels wel verplichten? Tenminste als ik dat goed begreep.
Ze vragen het, het is niet verplicht. Die paar mensen die ik zonder masker zag werden er ook niet op aangesproken.

Dit is wat ze erover schreven in een email:

quote:
I hope you and your family have been keeping safe.

Throughout the pandemic, we’ve focused on making sure everyone can get the food they need in a safe environment. As government guidance on
COVID-19 continues to change, I wanted to share an update on the safety measures in our stores.

While the easing of restrictions means that some safety measures will no longer be a legal requirement, we’ve listened to customers and our colleagues, and we know a lot of people remain cautious. In line with the government advice to act carefully, we feel it’s important to continue with certain measures to be on the safe side.

Here’s what we’re doing to make sure everyone feels as safe as possible in our stores.

Please keep wearing a face covering in our stores if you can

Although the legal requirement to wear a face covering in England ends on 19 July, the government expects and recommends that people continue to wear a face covering in crowded and enclosed spaces.

So we’re encouraging our colleagues and you, our customers, to continue wearing face coverings if you can.

For our customers and colleagues in Scotland, Wales and Northern Ireland, face coverings remain mandatory unless exempt, as set out in government guidance.
pi_200455792
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
als ze geen TvT oid hebben zal het wss langzamer omhoog gaan inderdaad. TvT zorgde ervoor dat ook veel andere mensen (vrienden, familie, ouders) zich bij de GGD gingen testen.
Heel veel mensen hebben thuis antigeentesten liggen. Voor scholen en uni's moet iedereen (leraren, werknemers en leerlingen) zich bijvoorbeeld 2x per week met zo'n sneltest testen. Die testen zijn gratis aan te vragen bij de overheid, krijg je een setje van 7 thuisgestuurd.
Mijn vriendin moet vrijwel wekelijks bij Mercedes F1 langs, en daar testten ze haar ook elke week.
Er wordt in de UK veel meer getest dan in NL, ook relatief.

Hier in Oxford waren de cases vorige week zo hoog dat iedereen in de stad werd opgeroepen zich met een PCR-test te laten testen.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:44:26 #247
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200455812
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Heel veel mensen hebben thuis antigeentesten liggen. Voor scholen en uni's moet iedereen (leraren, werknemers en leerlingen) zich bijvoorbeeld 2x per week met zo'n sneltest testen. Die testen zijn gratis aan te vragen bij de overheid, krijg je een setje van 7 thuisgestuurd.
Mijn vriendin moet vrijwel wekelijks bij Mercedes F1 langs, en daar testten ze haar ook elke week.
Er wordt in de UK veel meer getest dan in NL, ook relatief.

Hier in Oxford waren de cases vorige week zo hoog dat iedereen in de stad werd opgeroepen zich met een PCR-test te laten testen.
Maar ben je dan verplicht die (positieve) thuis testen te melden op een of andere manier? Anders worden die natuurlijk nergens meegeteld...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_200467971
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Maar ben je dan verplicht die (positieve) thuis testen te melden op een of andere manier? Anders worden die natuurlijk nergens meegeteld...
Elke testresultaat ben je geacht te rapporteren, zowel negatief, positief als undetermined. Test je positief dan moet je een PCR test doen, is die negatief dan vervalt de antigeentest.
Ik heb geen idee hoeveel mensen daadwerkelijk de resultaten rapporteren, maar daar moeten ze wel zicht op hebben. Ze weten immers hoeveel testen er verzonden zijn, en hoeveel gerapporteerd (en ook naar wie en door wie).
pi_200468033
quote:
The Guardian is behoorlijk negatief wat betreft Covid. Ik hoop eigenlijk dat de modellen zullen kloppen. Komende weken groeien tot ongeveer 100k cases per dag, maar opnames die niet (ver) boven de 1000 per dag uitkomen, en begin augustus alweer een daling. Ik heb er wel een hard hoofd in, maar ik het hoop het wel. We'll see.
pi_200468463
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 10:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

The Guardian is behoorlijk negatief wat betreft Covid. Ik hoop eigenlijk dat de modellen zullen kloppen. Komende weken groeien tot ongeveer 100k cases per dag, maar opnames die niet (ver) boven de 1000 per dag uitkomen, en begin augustus alweer een daling. Ik heb er wel een hard hoofd in, maar ik het hoop het wel. We'll see.
Denk je dat de aangekondigde plannen (vaccinatie vereist voor toegang) uitgevoerd zullen worden? Blijkbaar zijn veel Tory MPs bereid om tegen te stemmen, het standpunt van Labour is nog niet gekend.
https://www.theguardian.c(...)ssports-say-tory-mps
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_200468648
Nou laten we hopen dat de Britten niet hier komen en hun ziektes meenemen dan.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_200468815
quote:
10s.gif Op woensdag 21 juli 2021 11:17 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Nou laten we hopen dat de Britten niet hier komen en hun ziektes meenemen dan.
Die mogen Nederland toch niet in?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_200468953
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 11:04 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Denk je dat de aangekondigde plannen (vaccinatie vereist voor toegang) uitgevoerd zullen worden? Blijkbaar zijn veel Tory MPs bereid om tegen te stemmen, het standpunt van Labour is nog niet gekend.
https://www.theguardian.c(...)ssports-say-tory-mps
Geen idee, maar 88% alle volwassenen in de UK heeft inmiddels 1 prik gehad. Het is natuurlijk wel krom. Een vaccinatiebewijs eisen omdat je een veilige omgeving voor de mensen wilt creeeren, maar ook alles opengooien terwijl heel veel mensen nog niet volledig gevaccineerd zijn en er 40-50k besmettingen per dag zijn.
pi_200468986
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 11:26 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Die mogen Nederland toch niet in?
Ken de laatste regels helaas niet :T
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_200469067
quote:
10s.gif Op woensdag 21 juli 2021 11:37 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]

Ken de laatste regels helaas niet :T
Nee, die mogen hier niet binnen, die zijn verplicht om mee te werken aan Boris Johnson zijn plan.

Hebben geen keuze.

Off ze moeten heel goed kunnen zwemmen. ;)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')