abonnement Unibet Coolblue
pi_201222363
quote:
De racistische leuzen tijdens de protesten in Harskamp passen in een trend waarbij de scheiding dunner wordt tussen extreemrechts en rechtse politieke stromingen.

Dat zegt onderzoeker Sarah de Lange in een reactie op de protesten in Harskamp tegen de opvang van Afghaanse vluchtelingen vorige week, waarbij leuzen als ‘White Power’ en ‘Eigen volk eerst’ klonken. De bijzonder hoogleraar politicologie aan de Universiteit van Amsterdam doet veel onderzoek naar extreemrechtse groeperingen in Nederland. Dat er bij het protest extreemrechtse leuzen klonken, verbaast haar niet. ,,Helaas niet. Dit past in een bredere trend, waarbij de scheidslijn tussen extreemrechts en ander rechtse bewegingen steeds dunner wordt. Zeker jongeren komen vaker en makkelijker in aanraking met extreemrechtse uitspraken.” Die slogans komen bijvoorbeeld voorbij op sociale media, maar dat gebeurt ook via schimmige platforms. Algoritmes sturen jongeren in sommige gevallen naar steeds radicalere content, ziet De Lange.
https://www.gelderlander.(...)eds-dunner~a7b7a99c/
  zondag 5 september 2021 @ 11:31:54 #202
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_201223354
quote:
Wat kreten zijn geen terreur.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 5 september 2021 @ 14:42:18 #203
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_201225829
&lt;signature here&gt;.
  maandag 6 september 2021 @ 17:33:32 #204
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_201242173
quote:
Hoogste tijd voor politiek nee tegen racisme en haat

Leo Lucassen

Op donderdag 15 november 1956 heette koningin Juliana Hongaarse vluchtelingen hartelijk welkom in de Utrechtse Jaarbeurs. Het contrast met de ontvangst die Afghanen onlangs ten deel viel kan bijna niet groter zijn.

Hoewel zij – anders dan de Hongaren – een wezenlijke bijdrage hebben geleverd aan Nederlandse belangen, door de hulp aan Nederlandse militairen in hun geboorteland, was er geen enkele autoriteit om hen welkom te heten, laat staan te bedanken. Zoals de Zuid-Koreaanse minister van Justitie Park Beom-gye deed, die hen omschreef als 'onze Afghaanse vrienden', ondanks xenofobische reacties onder een deel van de Koreaanse bevolking.

In plaats daarvan werden zij in Ede bij legerplaats Harskamp geconfronteerd met jongeren die hen ontvingen met vuurwerk en grove racistische leuzen, met 'Auschwitz back for blacks' als absoluut dieptepunt. Een aantal commentatoren wees er terecht op dat we dit moeten zien als het gevolg van de normalisering van radicaal (en extreem) rechts gedachtengoed, zoals continu rondgepompt door politici als Geert Wilders, Martin Bosma en, meer recent, Thierry Baudet. Zij domineren het publieke debat al jaren met nauwelijks verholen racistisch taalgebruik als 'testosteronbommen', een 'dominant blank Europa', 'eigen volk eerst' en 'minderheid in eigen land'.

Het is echter te gemakkelijk de ontsporingen bij Harskamp alleen op hun conto te schuiven. Minstens zo belangrijk is het ontbreken van een stevig tegengeluid door autoriteiten die geacht worden de rechtstaat en de grondwet hoog te houden en zo als moreel kompas te dienen. En dan niet alleen de usual suspects aan de linkerkant van het politieke spectrum, maar vooral het kabinet zelf en de minister-president in het bijzonder.

De symbolische betekenis van een ferme stellingname tegen racisme en vreemdelingenhaat van iemand als Mark Rutte kan moeilijk worden overschat. Dat zien we niet alleen bij Angela Merkel, maar ook de Nederlandse geschiedenis kent een aantal interessante voorbeelden. Waar Juliana nog meedreef op Koude Oorloggolven van publieke verontwaardiging na het neerslaan van de Hongaarse opstand in 1956 door Sovjettroepen, is de opstelling van Willem Drees ten aanzien van de Repatrianten uit Nederlands-Indië relevanter.

Hoewel Drees als minister-president na de oorlog niet zat te wachten op de immigratie van uiteindelijk 300.000 Indische Nederlanders en Nederlandse expats – hij vond Nederland met tien miljoen inwoners namelijk overbevolkt – smoorde hij het ongenoegen onder veel Nederlanders die deze deels gekleurde migranten als concurrenten op de woningmarkt zagen.

Niet alleen werd een grootscheeps opvangprogramma in het leven geroepen, maar hij koos ook bewust voor de term 'repatrianten' (terug naar het vaderland) om zo te benadrukken dat het eigenlijk gewone Nederlanders waren, voor wie iedereen een beetje moest inschikken. Dat de meesten hier nooit waren geweest en hun Indische cultuur afweek van wat men in Nederland gewend was, werd opzettelijk genegeerd.

Nu zijn er uiteraard allerlei verschillen tussen de ontvangst van eerdere migrantengroepen en de huidige vluchtelingen uit Afghanistan en is de context een heel andere. Maar dat neemt niet weg dat de opstelling van gezaghebbende instanties en autoriteiten van groot belang is voor het creëren van draagvlak in de samenleving. En op dat punt moeten we constateren dat Nederland in de afgelopen decennia een pover figuur slaat.

Een veel gehoorde verklaring voor het ontbreken van helder moreel standpunt door de kabinetten-Rutte is de electorale angst voor stemmenverlies aan radicaal-rechtse partijen. Dat zou, met name bij de VVD, hebben geleid tot een permanent 'PVV-corvee'. Inmiddels lijkt het er echter op dat de partij het corvee met overtuiging heeft omhelsd. Het laatste verkiezingsprogramma laat goed zien dat waar je mee omgaat, je ook wordt besmet. Met als gevolg dat jongeren in Ede zich nog meer gelegitimeerd voelen om hun racistische sentimenten vrij baan te geven.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)me-vreemdelingenhaat
pi_201242302
quote:
quote:
"Everything voor Everyone.......Today early morning 4 sep, we set an explosion fire bomb on the scoutinggebouw op landgoed Soestdijk. As we sure the former Willem-Alexander school building burned down, and got completely destroyed. This is an answer of proletariat against bourgeoise loyal family. Equal education abilty for everyone. ALL IMIGRANTS ( INCLUDING NON-DACUMENTED IMMIGRANTS) must be able to study and receive equal finance support as others......'Revolutionary Resistance'"
Is dit satire? I do not think it funny is.
  maandag 6 september 2021 @ 19:44:27 #206
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_201243513
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 17:48 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
[..]
Is dit satire? I do not think it funny is.
Een goede beheersing van de NL taal is geen vereiste voor links-extremisme.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 7 september 2021 @ 14:24:21 #207
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201252281
quote:
"Everything voor Everyone.......Today early morning 4 sep, we set an explosion fire bomb on the scoutinggebouw op landgoed Soestdijk. As we sure the former Willem-Alexander school building burned down, and got completely destroyed. This is an answer of proletariat against bourgeoise loyal family. Equal education abilty for everyone. ALL IMIGRANTS ( INCLUDING NON-DACUMENTED IMMIGRANTS) must be able to study and receive equal finance support as others......'Revolutionary Resistance'"
_O-
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201252333
https://www.nytimes.com/2(...)rtion-law-facts.html

Texas heartbeat bill. Religieuze terreur. Burgers bang maken voor hun buren.
"Pools are perfect for holding water"
pi_201275210
quote:
Gewelddadige rechtsextremistische groepen moeten op de terreurlijst geplaatst worden. Dat zegt Gilles de Kerchove, die deze maand stopte als EU Coördinator Terrorismebestrijding, in de uitzending van Zembla. Hij krijgt bijval van Eddo Verdoner, de Nationaal Coördinator Antisemitismebestrijding van de Nederlandse overheid.
In de uitzending waarschuwen zij en verschillende deskundigen voor het gevaar uit rechtsextremistische hoek. Het ontbreken van rechtsextremistische groepen op de EU terreurlijst is een hiaat in de terreurbestrijding volgens de net afgezwaaide EU Coördinator Terrorismebestrijding Gilles De Kerchove. Op de lijst staan nu vooral jihadisten en linkse extremisten.
https://www.bnnvara.nl/ze(...)sten-op-terreurlijst
  donderdag 9 september 2021 @ 14:47:05 #210
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201278671
Is iemand hier aan het kijken naar het Tweede Kamerdebat dat nu bezig is over veiligheid van/aanslagen op journalisten? Wat komen die vrouwelijke Kamerleden gestresst over.. :{
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201278697
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:47 schreef Federer-fan het volgende:
Is iemand hier aan het kijken naar het Tweede Kamerdebat dat nu bezig is over veiligheid van/aanslagen op journalisten? Wat komen die vrouwelijke Kamerleden gestresst over.. :{
Ik luister een beetje op de achtergrond mee...
Deze vrouw die nu spreekt (VVD) begint weer over bemensing... :') (VVD nog wel....)
  donderdag 9 september 2021 @ 14:56:57 #212
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201278791
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:49 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Ik luister een beetje op de achtergrond mee...
Die vorige spreekster (weet haar naam niet) haalde amper adem. Zij en alle anderen waren erg verontwaardigd, en ook die nieuwe jongen van Denk. Azarkan vind ik goed te doen van Denk, maar de anderen niet.
quote:
Deze vrouw die nu spreekt (VVD) begint weer over bemensing... :') (VVD nog wel....)
Ja, heel sneu. vooral omdat 'man' in 'bemanning' betekent 'mens' en niet 'persoon van het mannelijk geslacht'.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201278800
Laat journalisten gewoon hun werk doen idd.
Maar er mag kritiek zijn (ook op de NPO) (Fake news)
Maar fysiek geweld of bedreigingen zijn natuurlijk uit den boze! (Dat willen mensen maar niet begrijpen en nemen heft in eigen hand... dan ook maar hard bestraffen!)
Wat Peter R. betreft, die had gewoon beveiligd moeten worden... Maar hij wilde zelf niet.. Tja dan wordt het wel moeilijk...
Je kunt gewoon gaan beveiligen maar als de beveiligde niet meewerkt kom je nog niet veel verder, dan op afstand misschien wat te doen....
  donderdag 9 september 2021 @ 14:58:12 #214
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201278814
Bemensing is gewoon een woord.
  donderdag 9 september 2021 @ 14:58:58 #215
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201278825
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:57 schreef Bocaj het volgende:
Laat journalisten gewoon hun werk doen idd.
Maar er mag kritiek zijn (ook op de NPO) (Fake news)
Maar fysiek geweld of bedreigingen zijn natuurlijk uit den boze! (Dat willen mensen maar niet begrijpen en nemen heft in eigen hand... dan ook maar hard bestraffen!)
Wat Peter R. betreft, die had gewoon beveiligd moeten worden... Maar hij wilde zelf niet.. Tja dan wordt het wel moeilijk...
Je kunt gewoon gaan beveiligen maar als de beveiligde niet meewerkt kom je nog niet veel verder, dan op afstand misschien wat te doen....
Ja, en de verontwaardiging is zo selectief. Wanneer iemand zegt dat Wilders of Baudet moet worden afgeknald of dat PVV'ers en FvD'ers nazi's en fascisten zijn hoor je ze niet, maar wanneer de PVV journalisten 'tuig van de richel noemt' is de wereld te klein.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  donderdag 9 september 2021 @ 14:59:21 #216
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201278837
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:58 schreef VoMy het volgende:
Bemensing is gewoon een woord.
Klopt, maar wel een overbodig woord wat mij betreft, Zie mijn post #212.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  donderdag 9 september 2021 @ 15:00:24 #217
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201278852
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:59 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Klopt, maar wel een overbodig woord wat mij betreft, Zie mijn post #212.
Hoezo overbodig? Het is een woord dat aangeeft dat ergens mensen aanwezig zijn.
  donderdag 9 september 2021 @ 15:01:38 #218
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201278868
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:58 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ja, en de verontwaardiging is zo selectief. Wanneer iemand zegt dat Wilders of Baudet moet worden afgeknald of dat PVV'ers en FvD'ers nazi's en fascisten zijn hoor je ze niet, maar wanneer de PVV journalisten 'tuig van de richel noemt' is de wereld te klein.
Van alle acts vind ik de misplaatste Calimero-act altijd wel het allerallerallerleukst.

https://nos.nl/artikel/23(...)an-om-wil-vervolging

Tweede Kamervoorzitter Arib noemt het heftig. "Het is afschuwelijk dat Geert Wilders, een gekozen volksvertegenwoordiger, al jaren een onvrij leven leeft door alle doodsbedreigingen", zegt Arib. "Gisteren zagen we hoe heftig zulke bedreigingen zijn."

Minister-president Rutte sluit zich daarbij en spreekt van een nieuwe dieptepunt. "Dit gaat alle, maar dan ook echt alle perken te buiten. Ik vind dit zo walgelijk." Minister en D66-lijsttrekker Kaag noemt de bedreiging onaanvaardbaar. "Als je het oneens bent met politici, strijd je met woorden, niet met intimidatie. En altijd: met fatsoen."

"Deze man weet heel goed dat dit geen vrijheid van meningsuiting is", zegt CDA-Kamerlid Omtzigt. "Hij zou er zelfs niet aan denken dit in Turkije te doen met een foto van een prominent politicus." Hij noemt het "pure intimidatie en bedreiging".

Kamerlid Wassenberg van de Partij voor de Dieren zegt dat bedreigingen, geweld en intimidatie nooit geaccepteerd mogen worden. "Op geen enkele manier, in geen enkel geval." ChristenUnie-fractievoorzitter Segers spreekt van een "eindeloze dreiging richting collega Wilders " die onverteerbaar is.

Van straat
Kamerlid Yesilgöz van de VVD doet een oproep aan politie en Openbaar Ministerie. "Licht deze vent van zijn bed en breng hem voor een rechter. Intimidatie? Bedreiging? Verboden wapenbezit? Deze Cinar moet van straat!" 50Plus-fractievoorzitter Van Brenk formuleert het wat bondiger: "Oppakken en opsluiten".


DaN HoOr Je zE NiEt.
pi_201278875
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:58 schreef VoMy het volgende:
Bemensing is gewoon een woord.
Het is gewoon een ,Politiek Correct, synoniem van bemannen...
In de normale volksmond zegt niemand bemensing...
  donderdag 9 september 2021 @ 15:03:31 #220
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201278889
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:00 schreef VoMy het volgende:

[..]
Hoezo overbodig? Het is een woord dat aangeeft dat ergens mensen aanwezig zijn.
Dat schrijf ik in mijn post #212. Het kan wat mij betreft gewoon 'bemand' worden genoemd, want het 'man' in 'bemanning' betekent 'mens' en niet 'persoon van het mannelijk geslacht'.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  donderdag 9 september 2021 @ 15:04:04 #221
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201278901
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:01 schreef VoMy het volgende:

[..]
Van alle acts vind ik de misplaatste Calimero-act altijd wel het allerallerallerleukst.

https://nos.nl/artikel/23(...)an-om-wil-vervolging

Tweede Kamervoorzitter Arib noemt het heftig. "Het is afschuwelijk dat Geert Wilders, een gekozen volksvertegenwoordiger, al jaren een onvrij leven leeft door alle doodsbedreigingen", zegt Arib. "Gisteren zagen we hoe heftig zulke bedreigingen zijn."

Minister-president Rutte sluit zich daarbij en spreekt van een nieuwe dieptepunt. "Dit gaat alle, maar dan ook echt alle perken te buiten. Ik vind dit zo walgelijk." Minister en D66-lijsttrekker Kaag noemt de bedreiging onaanvaardbaar. "Als je het oneens bent met politici, strijd je met woorden, niet met intimidatie. En altijd: met fatsoen."

"Deze man weet heel goed dat dit geen vrijheid van meningsuiting is", zegt CDA-Kamerlid Omtzigt. "Hij zou er zelfs niet aan denken dit in Turkije te doen met een foto van een prominent politicus." Hij noemt het "pure intimidatie en bedreiging".

Kamerlid Wassenberg van de Partij voor de Dieren zegt dat bedreigingen, geweld en intimidatie nooit geaccepteerd mogen worden. "Op geen enkele manier, in geen enkel geval." ChristenUnie-fractievoorzitter Segers spreekt van een "eindeloze dreiging richting collega Wilders " die onverteerbaar is.

Van straat
Kamerlid Yesilgöz van de VVD doet een oproep aan politie en Openbaar Ministerie. "Licht deze vent van zijn bed en breng hem voor een rechter. Intimidatie? Bedreiging? Verboden wapenbezit? Deze Cinar moet van straat!" 50Plus-fractievoorzitter Van Brenk formuleert het wat bondiger: "Oppakken en opsluiten".


DaN HoOr Je zE NiEt.
Ja, je hebt gelijk.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  donderdag 9 september 2021 @ 15:06:18 #222
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201278945
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:02 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Het is gewoon een ,Politiek Correct, synoniem van bemannen...
In de normale volksmond zegt niemand bemensing...
Je kunt wel volharden in het uitkramen van totale achterlijke onzin, maar dat maakt het niet meer waar. Ten eerste ben jij niet de volksmond, noch heb je enig idee wat men wel of niet zegt op straat, en ten tweede wordt bemensen al tientallen jaren in de dagelijkse taal gebruikt. Als jij graag met een verminkt vocabulair op stap gaat, prima, maar dat heeft verder niets met de politiek of het onderwerp hier te maken.
  donderdag 9 september 2021 @ 15:07:55 #223
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201278970
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:03 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Dat schrijf ik in mijn post #212. Het kan wat mij betreft gewoon 'bemand' worden genoemd, want het 'man' in 'bemanning' betekent 'mens' en niet 'persoon van het mannelijk geslacht'.
Oke, maar je gaat er niet over en je hebt er geen argumenten voor, dus dit kan gewoon door de gehele wereld genegeerd worden.
pi_201278983
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:06 schreef VoMy het volgende:

[..]
Je kunt wel volharden in het uitkramen van totale achterlijke onzin, maar dat maakt het niet meer waar. Ten eerste ben jij niet de volksmond, noch heb je enig idee wat men wel of niet zegt op straat, en ten tweede wordt bemensen al tientallen jaren in de dagelijkse taal gebruikt. Als jij graag met een verminkt vocabulair op stap gaat, prima, maar dat heeft verder niets met de politiek of het onderwerp hier te maken.
Nou nou nou VoMy... (Weer op de man spelen? Je zou nu toch beter moeten weten!)
https://www.trouw.nl/nieu(...)rlopig-dan~b3cc0f93/
  donderdag 9 september 2021 @ 15:11:11 #225
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201279018
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:07 schreef VoMy het volgende:

[..]
Oke, maar je gaat er niet over en je hebt er geen argumenten voor, dus dit kan gewoon door de gehele wereld genegeerd worden.
Je kunt het bijvoorbeeld hier zien. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen mannen en vrouwen. Als ze het hebben over de bemanning van een schip, denk je dat ze dan alleen doelen op de mannen of op de mannen en de vrouwen?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  donderdag 9 september 2021 @ 15:12:02 #226
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201279035
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:08 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Nou nou nou VoMy... (Weer op de man spelen? Je zou nu toch beter moeten weten!)
https://www.trouw.nl/nieu(...)rlopig-dan~b3cc0f93/
Dat Trouw-artikel zegt precies niets over de nuance-verschillen in het gebruik tussen bemanning en bemensing. Dat er een discussie is tussen twee nono's in de tweede kamer over het woord bemannen of bemensen, ook niet. Bemensing is gewoon een woord dat je kunt gebruiken om aan te geven dat ergens mensen aanwezig zijn. Dat gebruiken is geen politiek statement, dus ook niet politiek correct, maar gewoon een manier van spreken.
Gaan janken dat iemand het woord bemensen gebruikt - net zoals gaan janken dat iemand het woord bemannen gebruikt - is dan weer wel een politiek statement, maar niet eentje waar je trots op moet zijn.
  donderdag 9 september 2021 @ 15:12:23 #227
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201279043
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:11 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Je kunt het bijvoorbeeld hier zien. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen mannen en vrouwen. Als ze het hebben over de bemanning van een schip, denk je dat ze dan alleen doelen op de mannen of op de mannen en de vrouwen?
Dan hebben ze het over iedereen. Maar dat doet dus helemaal ter zake.
pi_201279054
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:12 schreef VoMy het volgende:
Gaan janken dat iemand het woord bemensen gebruikt - net zoals gaan janken dat iemand het woord bemannen gebruikt - is dan weer wel een politiek statement, maar niet eentje waar je trots op moet zijn.
:') :') w/
  donderdag 9 september 2021 @ 15:15:12 #229
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201279086
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:12 schreef VoMy het volgende:

[..]
Dan hebben ze het over iedereen. Maar dat doet dus helemaal ter zake.
O, oké.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  donderdag 9 september 2021 @ 15:16:30 #230
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201279109
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:12 schreef VoMy het volgende:

[..]
Dat Trouw-artikel zegt precies niets over de nuance-verschillen in het gebruik tussen bemanning en bemensing. Dat er een discussie is tussen twee nono's in de tweede kamer over het woord bemannen of bemensen, ook niet. Bemensing is gewoon een woord dat je kunt gebruiken om aan te geven dat ergens mensen aanwezig zijn. Dat gebruiken is geen politiek statement, dus ook niet politiek correct, maar gewoon een manier van spreken.
Gaan janken dat iemand het woord bemensen gebruikt - net zoals gaan janken dat iemand het woord bemannen gebruikt - is dan weer wel een politiek statement, maar niet eentje waar je trots op moet zijn.
Ik heb niet het idee dat Bocay dat doet. Hij maakt gewoon een inhoudelijke opmerking. Jij maakt er iets emotioneels van.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201279113
Johan Derksen met een Noodknop?
Wist ik niet... ook bizar!
Van welke kant zou dan zijn gevaar komen? BLM?
  donderdag 9 september 2021 @ 15:18:18 #232
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201279134
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:16 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Ik heb niet het idee dat Bocay dat doet. Hij maakt gewoon een inhoudelijke opmerking. Jij maakt er iets emotioneels van.
De inhoudelijke opmerking die volledig bestond uit de klacht dat iemand het woord 'bemensing' gebruikte en verder niets? Die bedoel je?
  donderdag 9 september 2021 @ 15:19:31 #233
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201279156
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:18 schreef VoMy het volgende:

[..]
De inhoudelijke opmerking die volledig bestond uit de klacht dat iemand het woord 'bemensing' gebruikte en verder niets? Die bedoel je?
Nee, ik doelde op deze:
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:02 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Het is gewoon een ,Politiek Correct, synoniem van bemannen...
In de normale volksmond zegt niemand bemensing...
Maar uit hoe je het vraagt, leid ik af dat je je er best boos om maakt. Maar misschien zie ik dat verkeerd.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_201279393
Én Sylvana veegt haar eigen 'straatje' schoon!
Totaal geen zelfreflectie volgens mij!
pi_201279428
Nog even, en dan krijgt Trump ook nog de schuld dat het in Nederland zo slecht gaat met het journalistieke nieuws!
pi_201279495
Haha, Prima van BBB dat het gevaar niet alleen van rechts komt maar zeker ook van activistisch links!
pi_201279537
De polarisatie in de 2e kamer is weer groot! :')
Het is net de Nederlandse samenleving...
pi_201279596
Ik denk dat Gideon van Meijeren ook naar Jensen kijkt! (Verstandig ook!)
pi_201279641
Toppie Joppie hoor die van Meijeren! ^O^
pi_201279659
Journalisten moeten eens beginnen met het 'linkse sausje' weg te laten... (neutraal dus) Dan komt er volgens mij veel meer evenwichtig nieuws...
  donderdag 9 september 2021 @ 16:01:43 #241
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_201279678
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:58 schreef Bocaj het volgende:
Toppie Joppie hoor die van Meijeren! ^O^
Ja, zeker. Kan hij het niet overnemen van Baudet?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  Moderator donderdag 9 september 2021 @ 16:07:44 #242
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201279762
Kan het een beetje ontopic blijven ipv een klaagzang over wat je allemaal wel niet niet mag tegenwoordig? Dank u
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201284384
Inlichtingenexperts waarschuwen de Nederlandse overheid voor het groeiend gevaar van rechts-extremisme. In gesloten chatgroepen delen jonge jongens steeds hardere nazipropaganda. Ze verheerlijken terreuraanslagen zoals die op moskeeën in Christchurch, waarbij tientallen doden vielen. Extremisten zijn op zoek naar 'school shooters', gefrustreerde pubers die worden doordrenkt met haat tegen joden, moslims en seksuele minderheden. Ze delen informatie over wapens en over potentiële doelwitten. Zembla duikt in het netwerk van haat, de donkere online wereld waar hedendaagse nazi's dromen van een rassenoorlog.
--------------
Zie de uitzending online
https://www.npostart.nl/zembla/09-09-2021/BV_101405028
  donderdag 9 september 2021 @ 21:17:12 #244
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201284482
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:16 schreef Bocaj het volgende:
Johan Derksen met een Noodknop?
Wist ik niet... ook bizar!
Van welke kant zou dan zijn gevaar komen? BLM?
Of radicale islam.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 9 september 2021 @ 21:18:54 #245
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201284501
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:44 schreef Bocaj het volgende:
Haha, Prima van BBB dat het gevaar niet alleen van rechts komt maar zeker ook van activistisch links!
Die triple B vrouw zal vast van klimaatactivisten last hebben.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201284662
In ‘Danny’s wereld’ op NPO2 was zojuist ook wel een veelzeggend item over een persoon wiens Nederlanderschap is afgenomen.
pi_201284940
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:02 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Het is gewoon een ,Politiek Correct, synoniem van bemannen...
In de normale volksmond zegt niemand bemensing...
Het woord voorvader is al eeuwenlang veel gebruikt, maar het woord voormoeder niet.
Het is even wennen, toch is het wel correct...als je een vrouw bedoelt als voorouder.
Gewoon voorouder zeggen -- ook al eeuwenlang ingeburgerd-- is ontkenning of niet benoemen van een iemands biologische geslacht en sociale rol.

Het woord bemanning voor een ploeg mensen met ook vrouw is niet zo fout..... maar niet zo correct.
Je noemt mannen wel bij geslacht en sociale rol en vrouwen niet

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 10-09-2021 10:25:37 ]
  donderdag 9 september 2021 @ 21:48:43 #248
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201285012
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:59 schreef Bocaj het volgende:
Journalisten moeten eens beginnen met het 'linkse sausje' weg te laten... (neutraal dus) Dan komt er volgens mij veel meer evenwichtig nieuws...
Zoals Powned zeker.
Wat een riooljournalistiek was dat zeg.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201287206
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:59 schreef Bocaj het volgende:
Journalisten moeten eens beginnen met het 'linkse sausje' weg te laten... (neutraal dus) Dan komt er volgens mij veel meer evenwichtig nieuws...
geef eens een paar voorbeelden van nos, rtl4 van een links sausje?


want ik denk dat jou definitie van neutraal meer nieuws is wat veel mensen als rechts/nationalistisch zouden noemen, maar kan er naast zitten?
pi_201446594
quote:
Een twintigjarige medewerker in een pompstation in het West-Duitse Idar-Oberstein is zaterdagavond doodgeschoten omdat hij weigerde bier te verkopen aan een man zonder mondkapje. De dader is zondagochtend opgepakt. De verdachte verklaarde dat de "druk van de pandemie hem dwong" de medewerker door het hoofd te schieten. De 49-jarige man zou het gevoel hebben gehad dat hij in een hoekje werd geduwd en "zag geen andere oplossing", melden lokale aanklagers.
https://www.nu.nl/buitenl(...)em-bier-weigert.html
wappie-terreur.
Jurgen Conings in Belgie kent elders zijn gelijken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')