abonnement Unibet Coolblue
pi_199389253
quote:
9s.gif Op woensdag 12 mei 2021 15:30 schreef LTVDK het volgende:
12-03-2021 _ 6022 besmettingen, 3-daags 7,2%
12-04-2021 _ 6757 besmettingen, 3-daags 10,6%
12-05-2021 _ 6422 besmettingen, 3-daags 13%
Minder mensen met verkoudheidsklachten, dus laten minder mensen zich testen. Niks aan de hand.
pi_199389258
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 15:31 schreef popje het volgende:

[..]

Ik las gisteren een artikel van een psycholoog dat onze hersenen het straks eng gaan vinden om weer naar een feestje te gaan met zoveel mensen, en dat je dat 'voorzichtig' moet opbouwen... ik dacht bijna dat ik Hugo hoorde spreken haha
Weinig aan gelogen denk ik - iedereen herkent het vast dat je 'raar' kijkt naar oude afleveringen van tv programma's met bomvolle studio's of stadions.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 12 mei 2021 @ 15:34:04 #28
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199389263
Erg goed nieuws wat betreft prikken!
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 12 mei 2021 @ 15:34:13 #29
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199389264
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 15:33 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Weinig aan gelogen denk ik - iedereen herkent het vast dat je 'raar' kijkt naar oude afleveringen van tv programma's met bomvolle studio's of stadions.
Nu wel, maar als dat straks weer realiteit is ben je er zo weer aan gewend.
pi_199389265
quote:
9s.gif Op woensdag 12 mei 2021 15:30 schreef LTVDK het volgende:
12-03-2021 _ 6022 besmettingen, 3-daags 7,2%
12-04-2021 _ 6757 besmettingen, 3-daags 10,6%
12-05-2021 _ 6422 besmettingen, 3-daags 13%
Van Dissel gaf vanmiddag aan dat niet perse een groot probleem hoeft te zijn.
Mensen die een thuistest doen, en negatief zijn, gaan wellicht niet meer naar de teststraat, echter mensen die wel positief zijn zullen dit wel willen bevestigen bij de GGD.

Ook kan het betekenen dat mensen nu echt meer vanwege klachten naar de teststraat gaan.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199389274
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 15:33 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Weinig aan gelogen denk ik - iedereen herkent het vast dat je 'raar' kijkt naar oude afleveringen van tv programma's met bomvolle studio's of stadions.
Oranjefans die tegen Letland in het 'oude normaal'-vak zaten zeiden achteraf dat het een minuut of vijf/tien echt wel wennen was, maar dat het daarna weer gewoon als vroeger voelde.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 12 mei 2021 @ 15:35:35 #32
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_199389277


Koningsdagpiek onder 20ers is ook weer voorbij. :)
pi_199389281
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 14:56 schreef Jor_Dii het volgende:Voor sommigen is de grens tussen in Nederland wonen en in een dictatuur flinterdun, zo is gebleken de laatste tijd.
Klopt, uiteindelijk blijkt dat ook in Nederland de democratische rechtsstaat maar een farce is, en dat ongekozen bestuurders met een pennestreek de rechten en vrijheden van burgers kunnen afpakken en tienduizenden bedrijven kunnen sluiten
pi_199389284
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 15:31 schreef popje het volgende:

[..]

Ik las gisteren een artikel van een psycholoog dat onze hersenen het straks eng gaan vinden om weer naar een feestje te gaan met zoveel mensen, en dat je dat 'voorzichtig' moet opbouwen... ik dacht bijna dat ik Hugo hoorde spreken haha
  Moderator woensdag 12 mei 2021 @ 15:36:24 #35
5428 crew  miss_sly
pi_199389288
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 15:34 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Nu wel, maar als dat straks weer realiteit is ben je er zo weer aan gewend.
Dat denk ik ook wel. Het ziet er nu vreemd uit, en de eerste keer zal het even onwennig zijn, maar heel snel zal het weer als vanouds zijn...voor zover men dat zelf wil, tenminste :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 12 mei 2021 @ 15:36:52 #36
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199389293
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 15:35 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Klopt, uiteindelijk blijkt dat ook in Nederland de democratische rechtsstaat maar een farce is, en dat ongekozen bestuurders met een pennestreek de rechten en vrijheden van burgers kunnen afpakken en tienduizenden bedrijven kunnen sluiten
De democratische rechtstaat is niet in het leven geroepen om ten alle tijden alle bedrijven open te houden natuurlijk, he.
pi_199389295


Zie die 50-69 eens zakken *O*
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 12 mei 2021 @ 15:37:34 #38
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_199389304


Eindelijk lijkt het dat de vaccinaties echt grip krijgen op de opname-rate van 70 tot 80-jarigen.
pi_199389305
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 15:33 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Weinig aan gelogen denk ik - iedereen herkent het vast dat je 'raar' kijkt naar oude afleveringen van tv programma's met bomvolle studio's of stadions.
Die fragmenten worden dan ook continu afgewisseld met een stortvloed aan coronanieuws, wat zorgt voor een aardig contrast.
Laatste tijd wel eens in een druk park gezeten of met familie samen geweest (zo goed als allemaal al corona gehad :+ ) en dan vergeet ik heel snel dat corona bestaat.
I'll give you something to do
  woensdag 12 mei 2021 @ 15:39:34 #40
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199389325
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 15:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat denk ik ook wel. Het ziet er nu vreemd uit, en de eerste keer zal het even onwennig zijn, maar heel snel zal het weer als vanouds zijn...voor zover men dat zelf wil, tenminste :)
Dan is het van 'weet je nog in 20/21, met corona. Wat een tijd was dat he'.
  Moderator woensdag 12 mei 2021 @ 15:40:50 #41
5428 crew  miss_sly
pi_199389337
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 15:39 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dan is het van 'weet je nog in 20/21, met corona. Wat een tijd was dat he'.
Zeker wel! En ik hoop dat dat heel snel een herinnering wordt die minder wrang zal voelen dan ik nu vrees.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 12 mei 2021 @ 15:41:00 #42
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199389339
Ik hoop trouwens dat iedereen de afgelopen dagen van de zon genoten heeft, want ik zie dat voor de komende week weer elke dag regen is voorspeld :')
  Miss 200.000.000! woensdag 12 mei 2021 @ 15:41:54 #43
367000 roos94
pi_199389352
quote:
14s.gif Op woensdag 12 mei 2021 15:41 schreef Tijn het volgende:
Ik hoop trouwens dat iedereen de afgelopen dagen van de zon genoten heeft, want ik zie dat voor de komende week weer elke dag regen is voorspeld :')
Genot

Ik hou van regen
pi_199389353
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 15:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Overigens is dat niet wat er gezegd wordt, he, dat men maar iedereen aan moet gaan spreken die geen mondkapje draagt waar dat wel geacht wordt te worden gedragen. Er wordt gesteld dat men dat gewoon zou moeten doen, omdat het op dit moment de regel is. Net zoals je geacht wordt niet door rood te lopen, ook al komt er geen verkeer aan.
Dat is waar maar het door rood lopen terwijl er geen auto's zijn is iets wat dagelijks gebeurt. Iedereen doet het, ik doe het meerdere keren per dag, met vele andere mensen op dat moment. Niet om stoer te doen, denk ook dat er niemand is die op dat moment denkt van: wat ben ik stoer, ik ben het systeem aan het fucken. Maar gewoon omdat mensen op dat moment blijkbaar in staat zijn om een risicoafweging te maken.

Iedereen doet het, iedereen ziet dat het gebeurt. Op de een of andere manier zijn er geen hele discussies over, het is niet een onderwerp dat dagelijks terugkeert op social media waar iedereen wat van vindt. Terwijl het risicoprofiel ongeveer vergelijkbaar is met geen mondkapje dragen tijdens 10 minuutjes in de supermarkt.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 15:32 schreef galantis het volgende:

[..]

Omdat ik denk dat dat een recept is voor chaos als dat massaal wordt gedaan, hoewel ik persoonlijk wel die neiging heb overigens, soms dan, wat dit soort dingen betreft.
Waarom, wat voor chaos zou er dan uitbreken, wat zou er dan veranderen?

Kijk ik snap ook prima dat de meesten wel hun mondkapje dragen, wetende dat er een boete voor staat als je het niet doet, en dat ze niet eens willen beginnen aan die discussie voeren met medewerkers, dat ze überhaupt niet in die positie willen komen. Of dat ze inderdaad saamhorigheid voelen met anderen die dat ding ook niet voor hun lol doen. Natuurlijk zal de meerderheid dat nog wel even blijven doen. Maar ik vraag me echt af wat er nu mis zou gaan als ze dat niet zouden doen.
pi_199389393
quote:
7s.gif Op woensdag 12 mei 2021 15:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik vind echt dat er continue een discussie moet plaatsvinden of mondkapjes nog echt wat toevoegen op bepaalde plekken (en de plicht dan zo snel mogelijk de prullenbak in voor specifieke plekken als die noodzaak er niet meer is), maar tot die tijd is het een kleine moeite om er eentje te dragen op bepaalde plekken imo. Voor mij althans, dat kan voor iedereen anders zijn natuurlijk, daar probeer ik niet over te oordelen.
Nee, andersom
Laat ze eerste maar aantonen dat het significant iets toevoegd, en dan bedoel ik niet een paar %
Als dat bewijs er niet is, dan moet je ze niet gebruiken, en niet verplichten
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 15:18 schreef Da_Sandman het volgende:Het is niet genormaliseerd. Het is normaal dat je doet wat van je gevraagd wordt, zeker als het zo'n idioot kleine moeite is. En misschien moet dat wel wat langer dan achteraf nodig bleek te zijn. Nou, wat een enórme opgave.
Er wordt ons niets gevraagd, er wordt iets opgedrongen en desnoods met geweld gehandhaafd
Dat is echt wat anders
En ja, ik vind het een enorme opgave en een inbreuk in mijn persoonlijke levenssfeer

quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 15:25 schreef miss_sly het volgende:Het is ook prima dat het tijdens wordt besproken en onderzocht en kritisch bekeken. Maar zolang de verplichting er nog is, al dan niet terecht zoals wellicht later zal blijken, dient dat navolging te krijgen.
Nee, verkeerde denkwijze, ook als er een verplichting is moet je het niet slaafs volgen
Als de overheid zegt dat je 3 rondjes moet draaien voordat je een gebouw binnentreedt, doe je dat dan ook ?
quote:
Het is toch niet de bedoeling dat we allemaal maar zelf gaan bepalen welke verplichtingen/regels/wetten we wel of neit achter staan en wensen op te volgen? Want als dat voor mondkapjes geldt, geldt dat natuurlijk ook voor andere zaken.
Weer die dooddoener, als het over coronaregels gaat, heb je altijd wel mensen die er verkeersregels of andere wetten en regels bijhalen

Nee, dat is niet hetzelfde.
We hebben het over normaal sociaal gedrag wat opeens strafbaar is
We hebben het over verplichte mondkapjes waarvan het nut niet bewezen is

Nee, het is niet de bedoeling dat we "zelf gaan bepalen welke verplichtingen/regels/wetten we wel of niet achter staan en wensen op te volgen?"
Dat is wel erg simplistisch en generaliserend
Het is WEL de bedoeling dat we zelfstandig blijven nadenken en niet domweg alles doen omdat de staat het wil, en omdat het een wet/regel is
  woensdag 12 mei 2021 @ 15:44:54 #46
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199389402
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 15:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]

Zie die 50-69 eens zakken *O*
Alleen bij 70-79 zie ik weer een voorzichtige stijging, hopelijk is dat tijdelijk.

Zelfde op de IC; ook bij bepaalde leeftijden weer voorzichtige stijgingen. Algemene trend is gewoon nog steeds goed.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199389415
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 15:41 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Waarom, wat voor chaos zou er dan uitbreken, wat zou er dan veranderen?

Kijk ik snap ook prima dat de meesten wel hun mondkapje dragen, wetende dat er een boete voor staat als je het niet doet, en dat ze niet eens willen beginnen aan die discussie voeren met medewerkers, dat ze überhaupt niet in die positie willen komen. Of dat ze inderdaad saamhorigheid voelen met anderen die dat ding ook niet voor hun lol doen. Natuurlijk zal de meerderheid dat nog wel even blijven doen. Maar ik vraag me echt af wat er nu mis zou gaan als ze dat niet zouden doen.
Ik bedoelde dit in zijn algemeenheid wat de doorgaans meer 'nuttige' regels betreft. Wat mondkapjes betreft ben ik met je eens dat er vrij weinig zou veranderen.
I'll give you something to do
pi_199389416
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 15:44 schreef bluemoon23 het volgende:
En ja, ik vind het een enorme opgave en een inbreuk in mijn persoonlijke levenssfeer
En ik vind je daarom een ongelooflijke zeurpiet.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199389425
quote:
2s.gif Op woensdag 12 mei 2021 15:36 schreef Tijn het volgende:
De democratische rechtstaat is niet in het leven geroepen om ten alle tijden alle bedrijven open te houden natuurlijk, he.
Jij draait het om
Ik heb niet over " ten alle tijden alle bedrijven open te houden"
Ik heb het over verplicht sluiten, dat is wat anders
En wat mij betreft zou de overheid niet de bevoegdheid mogen hebben om met een pennestreek tienduizenden bedrijven te sluiten
Dat zou niet in de gereedschapskist van de overheid mogen liggen
pi_199389440
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 15:46 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Jij draait het om
Ik heb niet over " ten alle tijden alle bedrijven open te houden"
Ik heb het over verplicht sluiten, dat is wat anders
En wat mij betreft zou de overheid niet de bevoegdheid mogen hebben om met een pennstreek tienduizenden bedrijven te sluiten
Dat zou niet in de gereedschapskist van de overheid mogen liggen
Je hebt nu eenmaal noodgevallen waarbij dit soort privileges handig zijn.
Of de pandemie daar onder valt is een andere kwestie.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')