abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_199387061
Fotograaf beroemde eekhoornfoto krijgt werkstraf voor schoppen politiehond

quote:
DEN HAAG - Aan het begin van de zitting woensdag bij de Haagse politierechter toont Dick van Duijn (36) uit Noordwijk zijn wereldberoemde foto van een eekhoorn die aan een bloem ruikt. De natuurfotograaf wil daarmee een statement maken: 'Ik ben een ontzettende dierenliefhebber', zegt hij. Aan het eind van de zitting veroordeelt de rechter hem toch tot een werkstraf van 150 uur vanwege een schop die hij een politiehond gaf tijdens coronarellen op het Malieveld op 14 maart in Den Haag.

Van Duijn was die dag met zijn familie naar de aangekondigde demonstratie gegaan. Als de politie de aanwezigen het bevel geeft te vertrekken, blijven hij en zijn jongere broer er hangen. De broer gooit een bierblikje naar de ME'ers, en wordt dan door een politiehond in zijn been gegrepen.

De natuurfotograaf wil zijn broer helpen, stormt op de agent met de diensthond af, en geeft het beest een trap. De hond laat de broer los, die vervolgens met een flinke beenwond aan de politie weet te ontsnappen. Van Duijn wordt zelf gebeten door de hond, en moet mee met de politie.

'Fors geweld'
Woensdagochtend verschijnt de Noordwijker bij de politierechter in Den Haag. Het Openbaar Ministerie beschuldigt hem van openlijk geweld en belemmering van de politie in de uitoefening van haar werk. De officier van justitie meent dat Dick de hond op het Malieveld 'een doodschop' gaf. 'Verdachte heeft echt fors geweld gebruikt', meent de aanklager. Zijn strafeis: een werkstraf van 200 uur en een voorwaardelijke celstraf van een maand.

De fotograaf zegt dat hij handelde uit noodweer. Hij moest zijn broertje wel te hulp schieten. De hond had hem flink vast. Als hij zijn broer niet te hulp was geschoten, dan was hij invalide geworden. 'Ik ben absoluut geen relschopper. Maar het geweld dat ik daar heb gezien , kan niet door de beugel', zegt de Noordwijker tegen de politierechter.

Rechter snapt dat Dick het opneemt voor zijn broertje
De rechter meent echter dat de inzet van de politiehond 'rechtmatig' was. Het broertje had immers een blikje gegooid naar de politie. Ze vindt de verdachte, net als de officier van justitie, schuldig aan openlijk geweld en belemmering van de politie bij de uitoefening van haar werk.

De rechter legt hem wel een lagere werkstraf op dan geëist, en vindt een voorwaardelijke celstraf niet nodig. Ze snapt toch ook wel dat hij het opnam voor zijn broertje. Wel moet de Noordwijker aan de agent die de hond begeleidde 500 euro smartengeld betalen.

De wereld over
Dick van Duijn kwam in 2019 in het wereldnieuws vanwege een foto van een eekhoorn. De inmiddels beroemde foto van de visboer stond onder andere bij NBC, New York Post en de Daily Mail.



https://www.omroepwest.nl(...)schoppen-politiehond
pi_199387100
Dick is gewoon een lul
pi_199387180
Wappie Dick met z'n kut foto. Dus omdat hij een foto van een dier heeft gemaakt is hij een dierenvriend :')
Hoe narcisten denken.....

Valt me op dat de mensen die bij die protesten aanwezig zijn oh zo stoer zijn als ze voor de politie staan in een grote groep. Middelvinger hier, schopje daar. En dan staan ze voor de rechter en dan schijten ze stuk voor stuk de broek vol.
U MAD?
  woensdag 12 mei 2021 @ 13:05:55 #4
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_199387329
quote:
"Als de politie de aanwezigen het bevel geeft te vertrekken, blijven hij en zijn jongere broer er hangen."
Op dit punt heb je al geen recht van spreken meer achterlijke gladiool.

quote:
"De broer gooit een bierblikje naar de ME'ers, en wordt dan door een politiehond in zijn been gegrepen."
En dit is volledig terecht.

Wat is dat tegenwoordig toch voor extreme achterlijkheid in Nederland dat je niet gewoon weg gaat wanneer de politie (laat staan de ME) dit sommeert. En dan achteraf janken dat je klappen hebt gehad. Van mij mogen die mongolen nog een taakstraf en celstraf bij krijgen. En dan in dit geval als taakstraf het liefst een paar weken meedraaien op de corona-afdeling van een ziekenhuis.
  woensdag 12 mei 2021 @ 13:07:20 #5
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_199387349
Dick doet zijn naam eer aan.
pi_199387373
Dick is gewoon een dikke mongool...met je fam naar een demo :') :') :') :') :')

Dacht die dat er broodjeshamburger werden verkocht _O-
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 12 mei 2021 @ 13:09:23 #7
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_199387375
Ik zou mijn broer ook helpen, zou die hond ook een trap gegeven hebben. Je gaat toch niet staan toekijken hoe er een aggressieve kk hond in je broers been hangt?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_199387394
En ik maar denken dat hij dat tafereel van de eekhoorn had geschoten op het Malieveld (tijdens de demonstratie). Dat had ik namelijk wel nieuwswaardig gevonden. Maar nee hoor, hij heeft gewoon ooit iets bijzonders gedaan, en hij was ook een keer op het Malieveld. Heeft totaal geen verband met elkaar. Jammer weer.
Somebody that I used to know
pi_199387397
quote:
15s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:09 schreef junkiesietze het volgende:
Ik zou mijn broer ook helpen, zou die hond ook een trap gegeven hebben. Je gaat toch niet staan toekijken hoe er een aggressieve kk hond in je broers been hangt?
Als hij zijn broer had willen helpen, dan had hij hem ervan weerhouden om dat blikje te gooien en hem meegesleept toen de politie aangaf dat ze moesten vertrekken.
  woensdag 12 mei 2021 @ 13:11:56 #10
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_199387403
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:11 schreef The_End het volgende:

[..]

Als hij zijn broer had willen helpen, dan had hij hem ervan weerhouden om dat blikje te gooien en hem meegesleept toen de politie aangaf dat ze moesten vertrekken.
Jaja dat zal wel, maar besides that, zou je je broer of een familielid helpen als er een hond in zijn been zit te happen?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_199387410
quote:
15s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:11 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

Jaja dat zal wel, maar besides that, zou je je broer of een familielid helpen als er een hond in zijn been zit te happen?
Ik zou met de hond mee bijten. Blikjeswerpers :')
U MAD?
  woensdag 12 mei 2021 @ 13:13:31 #12
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_199387416
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:13 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ik zou met de hond mee bijten. Blikjeswerpers :')
tuurlijk :')
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  woensdag 12 mei 2021 @ 13:14:48 #13
33189 RM-rf
1/998001
pi_199387429
er zou gewoon een wet ingevoerd moeten worden dat 'Influencers' die een foto gemaakt hebben die viraal gaat op de intranetz nooit meer een straf mogen krijgen wegens dierenmishandeling of hinderen van een rechtmatige politie-inzet...

als je een foto maakt die viraal gaat ben je per definitie een goed mens en mag je altijd blikjes naar de politie gooien of honden trappen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 12 mei 2021 @ 13:15:03 #14
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_199387436
quote:
15s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:09 schreef junkiesietze het volgende:
Ik zou mijn broer ook helpen, zou die hond ook een trap gegeven hebben. Je gaat toch niet staan toekijken hoe er een aggressieve kk hond in je broers been hangt?
Zoals iemand anders al zei. Als hij zijn broer echt had willen helpen had hij hem wel meegesleept toen ze gesommeerd werden te vertrekken.

Maar ach iemand met jouw nickname zal waarschijnlijk wel zo'n lekker stoer recalcitrant figuurtje zijn. Die kan ik sowieso al niet serieus nemen :').
pi_199387440
quote:
1s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:09 schreef Geerd het volgende:
Dick is gewoon een dikke mongool...met je fam naar een demo :') :') :') :') :')

Dacht die dat er broodjeshamburger werden verkocht _O-
Als je ergens naartoe gaat om te rellen en je actief bierblikjes, stenen oid gaat lopen gooien met de intentie mensen te verwonden, dan ben je een lul.

Daarnaast zijn politiehonden niet getraint om door te bijten of een been er half af te rukken.

Een foto van een dier is ook geen antwoord op een doodschop.

lekker debiel allemaal.
  woensdag 12 mei 2021 @ 13:16:49 #16
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_199387455
quote:
1s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:15 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Zoals iemand anders al zei. Als hij zijn broer echt had willen helpen had hij hem wel meegesleept toen ze gesommeerd werden te vertrekken.

Maar ach iemand met jouw nickname zal waarschijnlijk wel zo'n lekker stoer recalcitrant figuurtje zijn. Die kan ik sowieso al niet serieus nemen :').
jullie vallen steeds terug naar een punt waar het niet om gaat, stel er is een hond in je familielids been aan het bijten, dan ga je toch godverdomme helpen?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 12 mei 2021 @ 13:17:10 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199387459
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:11 schreef The_End het volgende:

[..]

Als hij zijn broer had willen helpen, dan had hij hem ervan weerhouden om dat blikje te gooien en hem meegesleept toen de politie aangaf dat ze moesten vertrekken.
Dit ja.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199387468
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:15 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Als je ergens naartoe gaat om te rellen en je actief bierblikjes, stenen oid gaat lopen gooien met de intentie mensen te verwonden, dan ben je een lul.

Daarnaast zijn politiehonden niet getraint om door te bijten of een been er half af te rukken.

Een foto van een dier is geen antwoord op een doodschop.
Oké goed verhaal ..doen we niks mee mand...verkeerde gequote?
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 12 mei 2021 @ 13:18:10 #19
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_199387474
lekker deugen met zn allen :')

lekker je familielid door de politie kapotgebeukt zien worden ^O^ fijne mensen hier :')
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_199387487
quote:
15s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:16 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

jullie vallen steeds terug naar een punt waar het niet om gaat, stel er is een hond in je familielids been aan het bijten, dan ga je toch godverdomme helpen?
Helpen doe je door niet de agressor te spelen naar de autoriteiten die gewoon hun werk doen.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 12 mei 2021 @ 13:19:38 #21
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199387491
quote:
15s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:18 schreef junkiesietze het volgende:
lekker deugen met zn allen :')

lekker je familielid door de politie kapotgebeukt zien worden ^O^ fijne mensen hier :')
Het prima vinden dat je met de hele familie gaat rellen :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 12 mei 2021 @ 13:20:31 #22
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_199387509
quote:
84s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:19 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Het prima vinden dat je met de hele familie gaat rellen :')
nou is het al de hele familie :'))))))
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  woensdag 12 mei 2021 @ 13:24:02 #23
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_199387548
quote:
15s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:16 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

jullie vallen steeds terug naar een punt waar het niet om gaat, stel er is een hond in je familielids been aan het bijten, dan ga je toch godverdomme helpen?
Niet als mijn familielid zo debiel is om de ME uit te dagen/aan te vallen. Dat is juist wel het hele punt hier natuurlijk. We hebben het hier niet over een losgebroken pitbull die een familielid aanvalt hè. We hebben het hier over mongooltjes die al gesommeerd zijn te vertrekken en daar geen gehoor aan geven.

Ooit van het spreekwoord "wie niet horen wil, moet voelen" gehoord?
  woensdag 12 mei 2021 @ 13:26:23 #24
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_199387588
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:24 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Niet als mijn familielid zo debiel is om de ME uit te dagen/aan te vallen. Dat is juist wel het hele punt hier natuurlijk. We hebben het hier niet over een losgebroken pitbull die een familielid aanvalt hè. We hebben het hier over mongooltjes die al gesommeerd zijn te vertrekken en daar geen gehoor aan geven.

Ooit van het spreekwoord "wie niet horen wil, moet voelen" gehoord?
jij zou gewoon weglopen? oh sorry broer moet je maar niet een leeg blikje tegen die ME'er zijn schild aangooien. echt crimineel gedrag ja wat een hondenbeet in je been verdient :)
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  woensdag 12 mei 2021 @ 13:27:05 #25
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199387601
Leuke foto. ^O^
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_199387617
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:24 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Niet als mijn familielid zo debiel is om de ME uit te dagen/aan te vallen. Dat is juist wel het hele punt hier natuurlijk. We hebben het hier niet over een losgebroken pitbull die een familielid aanvalt hè. We hebben het hier over mongooltjes die al gesommeerd zijn te vertrekken en daar geen gehoor aan geven.

Ooit van het spreekwoord "wie niet horen wil, moet voelen" gehoord?
Toch ben ik het wel eens met junkiesietze. Je broer mag dan nog zo'n lul zijn en nog zo onhandig een blikje naar een politieagent gooien, op het moment dat zijn gezondheid in het geding is (als hij wordt aangevallen door een hond), dan doen alle oordelen er niet meer zo toe en wil je gewoon dat die bek van dat beest zou gauw mogelijk bij je broer weggaat.
Somebody that I used to know
  woensdag 12 mei 2021 @ 13:30:58 #27
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_199387660
quote:
De rechter meent echter dat de inzet van de politiehond 'rechtmatig' was. Het broertje had immers een blikje gegooid naar de politie
Rechter en rechtstaat van lik mn kut! Sinds wanneer is de inzet van een hond een gepast middel bij iemand die een blikje gooit? Waardeloos volk!
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
  woensdag 12 mei 2021 @ 13:31:03 #28
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_199387661
quote:
15s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:26 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

jij zou gewoon weglopen? oh sorry broer moet je maar niet een leeg blikje tegen die ME'er zijn schild aangooien. echt crimineel gedrag ja wat een hondenbeet in je been verdient :)
Ja ik zou inderdaad niet helpen als mijn broer zo debiel zou doen. Sterker nog ik zou er sowieso niet zijn om mee te doen aan zo'n loserdemo. En gelukkig bestaat mijn familie niet uit volkomen achterlijke iq-loze gladiolen. Dus dit is ook nog eens een volledig hypothetische gebeurtenis voor mij.
pi_199387668
quote:
15s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:09 schreef junkiesietze het volgende:
Ik zou mijn broer ook helpen, zou die hond ook een trap gegeven hebben. Je gaat toch niet staan toekijken hoe er een aggressieve kk hond in je broers been hangt?
Prima, daarna niet huilie huilie doen dat je zo een vredelievende dierenliefhebber bent.
pi_199387728
quote:
1s.gif Op woensdag 12 mei 2021 12:55 schreef de_boswachter het volgende:
Wappie Dick met z'n kut foto. Dus omdat hij een foto van een dier heeft gemaakt is hij een dierenvriend :')

Misschien moet Jos B. deze argumentatie bij zijn hoger beroep ook eens proberen.
pi_199387746
quote:
9s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Misschien moet Jos B. deze argumentatie bij zijn hoger beroep ook eens proberen.
:') _O-
U MAD?
pi_199387750
Mooie foto zeg
-nee-
  woensdag 12 mei 2021 @ 13:40:20 #33
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_199387801
quote:
1s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:15 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Daarnaast zijn politiehonden niet getraint om door te bijten of een been er half af te rukken.
quote:
De natuurfotograaf wil zijn broer helpen, stormt op de agent met de diensthond af, en geeft het beest een trap. De hond laat de broer los, die vervolgens met een flinke beenwond aan de politie weet te ontsnappen. Van Duijn wordt zelf gebeten door de hond, en moet mee met de politie.

De fotograaf zegt dat hij handelde uit noodweer. Hij moest zijn broertje wel te hulp schieten. De hond had hem flink vast. Als hij zijn broer niet te hulp was geschoten, dan was hij invalide geworden. 'Ik ben absoluut geen relschopper. Maar het geweld dat ik daar heb gezien , kan niet door de beugel', zegt de Noordwijker tegen de politierechter.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  woensdag 12 mei 2021 @ 13:42:10 #34
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_199387826
quote:
1s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:31 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Ja ik zou inderdaad niet helpen als mijn broer zo debiel zou doen
Bij dat ik geen familie van jou ben, rest van je comment was totaal onrelevant.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_199387851
quote:
15s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:09 schreef junkiesietze het volgende:
Ik zou mijn broer ook helpen, zou die hond ook een trap gegeven hebben. Je gaat toch niet staan toekijken hoe er een aggressieve kk hond in je broers been hangt?
Als het een agressieve kk hond van een tokkie was geweest dan zou het geen probleem zijn geweest als je een trap gaf.
Alleen nu was die hond een geweldsmiddel van een politieagent die gewettigd geweld toepaste.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_199387858
quote:
15s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:18 schreef junkiesietze het volgende:
lekker deugen met zn allen :')

lekker je familielid door de politie kapotgebeukt zien worden ^O^ fijne mensen hier :')
Verreweg de meeste mensen zien de politie niet als vijand. Daar ga je al de fout in. Ik en mijn familie zouden dus nooit in deze situatie terecht komen.

Hou je aan onze wetten en je hebt geen probleem met de politie. :{w
pi_199387880
quote:
15s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:42 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

Bij dat ik geen familie van jou ben, rest van je comment was totaal onrelevant.
Daar zijn we het vermoed ik allemaal roerend mee eens! :D
pi_199388081
quote:
15s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:11 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

Jaja dat zal wel, maar besides that, zou je je broer of een familielid helpen als er een hond in zijn been zit te happen?
Als een hond uit het niks zomaar te voorschijn zou komen en direct zou beginnen te bijten als ik en mijn broer een wandeling zou maken in een woonwijk zonder restricties, dan wel.

Ik hoef niet te bedenken wat ik zou doen als ik en mijn broer naar een illegale demo zou gaan voor wappies en oproepen van de politie zou negeren en iemand die een hond heeft met geweldsmonopolie zou bekogelen. Dat komt omdat ik en mijn broer nooit in die situatie terecht zou kunnen komen.
In geen enkel universum zou dit plaats kunnen vinden, ook niet in het universum waarin ik een gummybeertje ben.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 12 mei 2021 @ 14:07:15 #39
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199388191
Het beroep op noodweer of een dergelijke grond voor schulduitsluiting lijkt me terecht. Als zo'n kutbeest je broer grijpt is deze ervanaf schoppen een natuurlijke reflex. Wat mij betreft wordt de inzet van politiehonden bij ordeoproer afgeschaft.
We have always been at war with Eastasia.
pi_199388204
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 14:07 schreef -XOR- het volgende:
Het beroep op noodweer of een dergelijke grond voor schulduitsluiting lijkt me terecht.
Daar dacht de rechter anders over
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
  woensdag 12 mei 2021 @ 14:09:10 #41
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199388218
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 14:08 schreef spoilert het volgende:

[..]

Daar dacht de rechter anders over
Ja,daar ben ik het dus niet mee eens.
We have always been at war with Eastasia.
pi_199388233
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 14:09 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ja,daar ben ik het dus niet mee eens.
Dat mag, maar het was in deze casus sowieso al kans
loos om je te beroepen op noodweer.
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
  woensdag 12 mei 2021 @ 14:11:29 #43
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199388248
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 14:10 schreef spoilert het volgende:

[..]

Dat mag, maar het was in deze casus sowieso al kans
loos om je te beroepen op noodweer.
Ik was van dat noodweer ook niet zeker maar ik ben geen jurist.
We have always been at war with Eastasia.
pi_199388346
tip voor opsporing verzocht; diegene die nu nog worden gezocht lopen elk weekend onherkenbaar braaf mee in demonstraties tegen corona-maatregelen. zo was "Verdachte 1" afgelopen zaterdag in Barneveld herkend als "Zaalarts" met zwarte muts strak over het hoofd.

https://www.omroepwest.nl(...)op-Malieveld-gezocht
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199388437
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 14:11 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ik was van dat noodweer ook niet zeker maar ik ben geen jurist.
Voor noodweer moet de aanranding wederrechtelijk zijn. Voor wederspannigheid moet de ambtenaar in de rechtmatige uitoefening van zijn bediening zijn, maar daarvoor moet het geweld tegen personen zijn, dus de ambtenaar zelf of iemand die hem assisteert.

Of het moet een rechtmatige ambtsverrichting zijn uit art 179 waartegen geweld werd gepleegd, het laten bijten van die hond zou dan de ambtsverrichtign zijn.

In ieder geval.is
quote:
De rechter meent echter dat de inzet van de politiehond 'rechtmatig' was. Het broertje had immers een blikje gegooid naar de politie.
te kort door de bocht indien de rechter dat zo gerformuleerd zou hebben. 'Immers' voldoet hier niet. Het gooien van een blikje maakt het laten bijten van een politiehond niet vanzelf rechtmatig.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 12 mei 2021 @ 14:30:57 #46
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_199388472
quote:
15s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:42 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

Bij dat ik geen familie van jou ben, rest van je comment was totaal onrelevant.
Nou dat maakt ons alle twee blij dan.
pi_199388510
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 14:09 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ja,daar ben ik het dus niet mee eens.
Dat mag, maar het heeft geen gevolg op iets.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 12 mei 2021 @ 15:47:28 #48
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199389435
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 14:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
tip voor opsporing verzocht; diegene die nu nog worden gezocht lopen elk weekend onherkenbaar braaf mee in demonstraties tegen corona-maatregelen. zo was "Verdachte 1" afgelopen zaterdag in Barneveld herkend als "Zaalarts" met zwarte muts strak over het hoofd.

https://www.omroepwest.nl(...)op-Malieveld-gezocht
Videre is druk bezig met het opsporen van die lui. Een paar dagen geleden waren er al meer dan 10 aangegeven bij de politie _O_ Ze dragen ook bijna elke demo dezelfde kleding en/of schoenen en accessoires dus dat vergemakkelijkt het zoeken :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator woensdag 12 mei 2021 @ 15:58:56 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199389575
quote:
15s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:16 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

jullie vallen steeds terug naar een punt waar het niet om gaat, stel er is een hond in je familielids been aan het bijten, dan ga je toch godverdomme helpen?
ja natuurlijk

daarom ben ik blij dat mijn broer geen totaalidioot is die bierblikjes naar de poltiie staat te gooien
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199389609
Tokkies gonna tokkie.
pi_199389787
500,- schadevergoeding voor de begeleider van de hond _O-
  Moderator woensdag 12 mei 2021 @ 16:45:25 #52
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199390232
Lol
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 12 mei 2021 @ 16:51:06 #53
338319 ZarB
Piña colada
pi_199390290
Familie die meedoet aan zulke tokkierellen bijten ze wat mij betreft het hele onderlichaam af. Zulk uitschot zoekt het maar uit.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_199391097
99% van foto's van dieren die iets 'menselijks' doen zijn gemaakt met dode dieren en een hoop lijm.
Dierenvriend mijn dikke reet.
Nieuw is niet altijd beter.
pi_199392173
quote:
15s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:16 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

jullie vallen steeds terug naar een punt waar het niet om gaat, stel er is een hond in je familielids been aan het bijten, dan ga je toch godverdomme helpen?
Nope als mijn broer door een politie hond wordt gebeten moet hij maar even zien.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  woensdag 12 mei 2021 @ 19:26:24 #56
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199392503
quote:
15s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:11 schreef junkiesietze het volgende:

Jaja dat zal wel, maar besides that, zou je je broer of een familielid helpen als er een hond in zijn been zit te happen?
Als het een willekeurige hond is in een park die zonder aanleiding aanvalt, dan wel. Maar als hij door een politiehond wordt gegrepen omdat hij een bierblikje naar een agent gooit, zou ik de hond aanwijzen waar hij het beste kan bijten. Achterlijke mongool.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_199392753
Denken dat je met een leeg blikje naar de me gooit. :')
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')