abonnement Unibet Coolblue
pi_199387630
ik heb mijzelf kunnen aanmelden voor vaccinatie sinds ik in de medische groep 18-60 val kwam ik gewoon door de controlevragen, echter heb ik nog geen brief ontvangen. Zou dat goed gaan?
  woensdag 12 mei 2021 @ 13:28:43 #127
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_199387633
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:23 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb kantoor aan huis en hier komen ook wel eens klanten binnen met zo'n ding op. Af dat ding, zeg ik dan meteen.
Lekker dan als je achteraf de besmettingsbron blijkt te zijn maar er zelf nog niets van merkt omdat je in de incubatietijd zit ;(
  woensdag 12 mei 2021 @ 13:32:33 #128
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199387684
Druk op ziekenhuizen blijft hoog
In de ziekenhuizen zijn deze week iets meer operatiekamers in gebruik dan vorige week, maar het zijn er gemiddeld nog steeds ruim 40 procent minder dan gebruikelijk, meldt de Nederlandse Zorgautoriteit in zijn weekrapportage.

Negen ziekenhuizen kunnen mensen die kritieke planbare zorg, zoals kankerbehandelingen, nodig hebben niet meer binnen de vereiste zes weken behandelen. In veel gevallen kunnen andere zorginstellingen de zorg overnemen, om gezondheidsschade door vertraging te voorkomen.

Overige planbare zorg, zoals een knie-, heup- of staaroperatie, wordt in 38 procent van de ziekenhuizen uitgesteld. Vorige week was dat 35 procent. In de overige ziekenhuizen wordt een deel van deze patiënten nog wel behandeld.

Zo'n 103.000 patiënten zijn in een week door de huisarts doorverwezen naar het ziekenhuis. Dat zijn er minder dan verwacht als er geen corona zou zijn. In de GGZ ligt het aantal doorverwijzingen juist hoger.

Bron: NOS.nl

En de bezetting daalt en nog steeds blijft de druk hoog, blijven we dit herhalen tot de ziekenhuizen leeg zijn? Om het OMT nog een bestaansrecht te geven?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  woensdag 12 mei 2021 @ 13:34:10 #129
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199387713
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:22 schreef Arizona het volgende:
Zijn er nog mensen wiens vakantieplannen zijn gewijzigd sinds de persconferentie van gisteren?

Wij overwegen nu een vliegreis, dat lijkt me het minste gedoe qua testen. Een autovakantie naar zuid-europa, met doorreis (en overnachting) in verschillende tussenliggende landen lijkt me steeds minder prettig, met testperikelen en groene kaart... Een vliegreis lijkt me dan overzichtelijker.
Wij hebben besloten om de week van 20 juni sowieso op vakantie te gaan. Voorkeur heeft Frankrijk (en dan specifiek Parijs met trein), maar waarschijnlijk regelen we voor die week nog wel een back-up. Komende weken even in de gaten houden welke landen op geel gaan. Het helpt wel enorm als je je op de terugweg niet hoeft te laten testen (bij een geel land). En ook eind juli nog een weekje staan, dan zal er hopelijk nog meer mogelijk zijn.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199387737
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:28 schreef byah het volgende:
ik heb mijzelf kunnen aanmelden voor vaccinatie sinds ik in de medische groep 18-60 val kwam ik gewoon door de controlevragen, echter heb ik nog geen brief ontvangen. Zou dat goed gaan?
Wanneer ben je risk group?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 12 mei 2021 @ 13:36:13 #131
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199387740
quote:
14s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:26 schreef Arizona het volgende:

[..]

Als ik geen schoolgaand kind had stelde ik het ook lekker uit :D

Wij overwegen nu heel sterk een vliegreis Canarische eilanden. Alleen testen voor de heenvlucht en terug naar Nederland hoef je (zeer waarschijnlijk) niet meer te testen.
Tenerife is echt de moeite waard. Hele leuke week gehad daar. Veel meer dan enkel strand hangen ook.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 12 mei 2021 @ 13:36:25 #132
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199387743
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:28 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ja joh. Blijf me verbazen dat mensen nog steeds denken dat je de hele zomer niet fatsoenlijk het land uit kan. Gaat echt wel gewoon mogelijk zijn, ook met de auto. :)
Het gaat vast wel lukken met de auto, maar denk dat het wel meer gedoe gaat worden :D
Met de auto hadden we Kroatië op de planning, alternatief Italië. Beide met overnachting onderweg. Maar dan moet je dus voor ieder land scherp hebben wat de vereisten zijn qua testen, geldigheid en groen reisbewijs.
Nadeel is ook dat wij al vroeg vakantie hebben, 10 juli. Schuiven kan qua werk helaas niet meer.

Overigens zag ik in de presentatie van Jaap dat voor mijn leeftijdsgroep (40-50) niet meer de grootste meute met Janssen geprikt gaat worden maar voor ruim de helft Pfizer nu op de planning staat. Ik hoopte zo op maar één prikje :D
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_199387754
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:28 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Lekker dan als je achteraf de besmettingsbron blijkt te zijn maar er zelf nog niets van merkt omdat je in de incubatietijd zit ;(
Dat heeft helemaal niks met een eventueel mondkapje te maken...........

De flat earthers van deze tijd, die mondkapjes evangelisten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199387763
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wanneer ben je risk group?
vermoed dat een hartafwijking + jaarlijkse uitnodiging griepprik voldoende moet zijn.
  woensdag 12 mei 2021 @ 13:38:31 #135
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_199387767
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:28 schreef byah het volgende:
ik heb mijzelf kunnen aanmelden voor vaccinatie sinds ik in de medische groep 18-60 val kwam ik gewoon door de controlevragen, echter heb ik nog geen brief ontvangen. Zou dat goed gaan?
Op locatie kom je er niet doorheen zonder brief.
Ik ben vandaag wel 5 keer om die brief gevraagd + identiteitsbewijs voordat ik door alle checkpoints was.
pi_199387770
quote:
14s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:26 schreef Arizona het volgende:

[..]

Als ik geen schoolgaand kind had stelde ik het ook lekker uit :D

Wij overwegen nu heel sterk een vliegreis Canarische eilanden. Alleen testen voor de heenvlucht en terug naar Nederland hoef je (zeer waarschijnlijk) niet meer te testen.
Ik zou de Canarische eilanden zeker aanraden, ga er meestal 2x per jaar heen (mei/nov) de besmettingsgetallen zijn enorm laag daar, en eigenlijk is alles momenteel gewoon open.

Testen voor terugweg kan je indien nodig regelen op de luchthaven : https://www.ned-ver-canar(...)tcentra-gran-canaria

Op die site kan je ook goed de huidige maatregelen opzoeken
https://www.ned-ver-canar(...)-naar-level-2-oranje
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199387779
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:28 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ja joh. Blijf me verbazen dat mensen nog steeds denken dat je de hele zomer niet fatsoenlijk het land uit kan. Gaat echt wel gewoon mogelijk zijn, ook met de auto. :)
Mogelijk wel, 'fatsoenlijk' of 'gewoon' waarschijnlijk niet.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  woensdag 12 mei 2021 @ 13:39:53 #138
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199387790
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:36 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Tenerife is echt de moeite waard. Hele leuke week gehad daar. Veel meer dan enkel strand hangen ook.
Geheel offtopic: Zijn er zelf twee jaar geleden geweest in de meivakantie. Geweldige week gehad inderdaad :D Cabrio gehuurd en naar de vulkaan geweest, naar het noorden gereden. Superlange boulevard en verrassend lekker en goedkoop gegeten :D .

Ik ga als vriend thuis is even overleggen en dan boeken denk ik :o :D

Overigens gaan wij begin juni nog met ons tweeen (dus zonder dochter) een weekje naar Zuid-LImburg, dus ik heb zelf niets te klagen :@ maar ik wil toch wel heel graag een weekje naar de zon en dochter wil natuurlijk ook graag op vakantie.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_199387798
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:36 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Tenerife is echt de moeite waard. Hele leuke week gehad daar. Veel meer dan enkel strand hangen ook.
Zeer de moeite waard, was mijn lockdown-escape toen het hier net ging sneeuwen. :D Heel mooie natuur op sommige plekken. Het eilandje La Gomera daarnaast is ook heel bijzonder.

Het is wel belangrijk om rekening te houden met strengere regels omtrent mondkapjes (ook in de buitenlucht) en avondklok.
pi_199387814
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:26 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

In de meeste gevallen gaat dit in prima overleg - mensen zijn er aan gewend nu binnen zo'n ding te dragen maar als je zegt joh hij mag wel af gaat 'ie in veel gevallen af -, maar waarom zou je iemand wegsturen als hij zijn mondkapje toch op zou willen houden? Wat boeit het?
Omdat ze op mijn kantoor komen en hier gelden mijn regels. En een van die regels is, mondkapje verboden. Gelukkig heb ik een goede band met al mijn klanten en vinden ze dat helemaal prima. Ze doen ze meer op omdat ze niet weten hoe ik er over denk vantevoren. Als ik dan zeg hoe ik er over denk zijn ze blij hem af te mogen zetten.

Maar als er iemand zou zijn die erop zou staan de hele bespreking zo'n ding op te houden, dan zou ik inderdaad de bespreking afbreken en zeggen dat we het telefonisch gaan doen. Lijkt me voor zo iemand dan ook een veiliger gevoel geven.
pi_199387818
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:40 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Zeer de moeite waard, was mijn lockdown-escape toen het hier net ging sneeuwen. :D Heel mooie natuur op sommige plekken. Het eilandje La Gomera daarnaast is ook heel bijzonder.

Het is wel belangrijk om rekening te houden met strengere regels omtrent mondkapjes (ook in de buitenlucht) en avondklok.
De avondklok is nu nog vanaf 23:00 op Canarische eilanden dat valt wel mee.
Ik verwacht dat de algehele mondkapjes plicht (buitenlucht) en avondklok voor het echte hoogseizoen wel weg
zijn.

https://www.ned-ver-canar(...)mbad-en-in-de-natuur
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator woensdag 12 mei 2021 @ 13:43:10 #142
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199387843
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:36 schreef Arizona het volgende:

[..]

Het gaat vast wel lukken met de auto, maar denk dat het wel meer gedoe gaat worden :D
Met de auto hadden we Kroatië op de planning, alternatief Italië. Beide met overnachting onderweg. Maar dan moet je dus voor ieder land scherp hebben wat de vereisten zijn qua testen, geldigheid en groen reisbewijs.
Nadeel is ook dat wij al vroeg vakantie hebben, 10 juli. Schuiven kan qua werk helaas niet meer.

Overigens zag ik in de presentatie van Jaap dat voor mijn leeftijdsgroep (40-50) niet meer de grootste meute met Janssen geprikt gaat worden maar voor ruim de helft Pfizer nu op de planning staat. Ik hoopte zo op maar één prikje :D
Maar dan nog, hoeveel grensovergangen zijn er wel niet in Europa, honderden? Per dag rijden daar in de zomer misschien wel honderdduizend auto's langs of meer...
Gaat elk land, bij elke snelweg, bij élke grensovergang ELKE auto staande houden en checken op covid test, danwel vaccinatiepaspoort? Vergeet het maar.
Steekproefgewijs, maybe...sure.

Maar iedereen checken wordt nu al niet eens gedaan! :D Postte dit onlangs al, maar kennis van mij is (ongevaccinneerd, wel met negatieve test) vorige week naar Italië gereden met de camper. Kon gewoon doorrijden, werd niet eens gecontroleerd bij de grens, zowel in Oostenrijk niet als in Italië niet.
  woensdag 12 mei 2021 @ 13:43:33 #143
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199387849
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:41 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De avondklok is nu nog vanaf 23:00 op Canarische eilanden dat valt wel mee.
Ik verwacht dat de algehele mondkapjes plicht (buitenlucht) en avondklok voor het echte hoogseizoen wel weg
zijn.

https://www.ned-ver-canar(...)mbad-en-in-de-natuur
Bedankt voor je link, staat duidelijke info in!
(Om 23:00 ben ik al weer bij het appartement hoor :P )
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_199387856
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:28 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Lekker dan als je achteraf de besmettingsbron blijkt te zijn maar er zelf nog niets van merkt omdat je in de incubatietijd zit ;(
Alsof dat een mondkapje daar in het andere geval tegen zou beschermen.

Verder is het ieders eigen verantwoordelijkheid en risico om een uur of langer in een ruimte met mij in bespreking te gaan. Ik dwing niemand. En blijkbaar willen veel mensen dat graag en nemen dat risico, anders had ik niet elke dag wel een paar klantenbesprekingen. Ik zit overigens wel minimaal 2 meter van de mensen uit elkaar en geef geen handen. Daar heb ik meer vertrouwen in dat het werkt dan die achterlijke kapjes.

Als jij daar moeite mee hebt, moet je het vooral zelf niet doen.
pi_199387888
-knip-
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 12 mei 2021 @ 13:45:32 #146
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199387891
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:39 schreef Arizona het volgende:

[..]

Geheel offtopic: Zijn er zelf twee jaar geleden geweest in de meivakantie. Geweldige week gehad inderdaad :D Cabrio gehuurd en naar de vulkaan geweest, naar het noorden gereden. Superlange boulevard en verrassend lekker en goedkoop gegeten :D .

Ik ga als vriend thuis is even overleggen en dan boeken denk ik :o :D

Overigens gaan wij begin juni nog met ons tweeen (dus zonder dochter) een weekje naar Zuid-LImburg, dus ik heb zelf niets te klagen :@ maar ik wil toch wel heel graag een weekje naar de zon en dochter wil natuurlijk ook graag op vakantie.
Die vulkaan was wel prachtig ja. Vond zelf Masca en omgeving het mooiste. Of de hoge kliffen van Los Gigantes.

Wellicht eens naar Gran Canario kijken als back-up voor juni; daar zijn we nog niet geweest.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199387902
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:45 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Veiliger?
Om thuis te blijven. Als ze zo bang zijn om besmet te raken. Dan moeten ze dat doen.
  woensdag 12 mei 2021 @ 13:46:46 #148
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199387919
quote:
12s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:43 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Maar dan nog, hoeveel grensovergangen zijn er wel niet in Europa, honderden? Per dag rijden daar in de zomer misschien wel honderdduizend auto's langs of meer...
Gaat elk land, bij elke snelweg, bij élke grensovergang ELKE auto staande houden en checken op covid test, danwel vaccinatiepaspoort? Vergeet het maar.
Steekproefgewijs, maybe...sure.

Maar iedereen checken wordt nu al niet eens gedaan! :D Postte dit onlangs al, maar kennis van mij is (ongevaccinneerd, wel met negatieve test) vorige week naar Italië gereden met de camper. Kon gewoon doorrijden, werd niet eens gecontroleerd bij de grens, zowel in Oostenrijk niet als in Italië niet.
Ik verwacht inderdaad niet dat je overal, altijd gecontroleerd gaat worden. Ik verwacht echter over het algemeen wel langere wachttijden bij de grens.
En als je wél wordt gecontroleerd en je hebt je zaakjes niet voor elkaar, dan kun je flinke boetes krijgen. En ik word niet enthousiast van het idee om een test te moeten regelen in Kroatië voor de terugreis :P
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_199387929
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:45 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Om thuis te blijven. Als ze zo bang zijn om besmet te raken. Dan moeten ze dat doen.
Ja ik las het verkeerd.

Maar wat ik dan niet begrijp. Je hebt zelf moeite met gezag maar andersom is het wel mijn kantoor-mijn regels. Dat strookt toch niet?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199387939
quote:
12s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:43 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Maar dan nog, hoeveel grensovergangen zijn er wel niet in Europa, honderden? Per dag rijden daar in de zomer misschien wel honderdduizend auto's langs of meer...
Gaat elk land, bij elke snelweg, bij élke grensovergang ELKE auto staande houden en checken op covid test, danwel vaccinatiepaspoort? Vergeet het maar.
Steekproefgewijs, maybe...sure.

Maar iedereen checken wordt nu al niet eens gedaan! :D Postte dit onlangs al, maar kennis van mij is (ongevaccinneerd, wel met negatieve test) vorige week naar Italië gereden met de camper. Kon gewoon doorrijden, werd niet eens gecontroleerd bij de grens, zowel in Oostenrijk niet als in Italië niet.
Ik ben de afgelopen week meerdere malen in Duitsland geweest (ik woon 500m van de grens), Belgie ben ik een paar weken geleden ook vaak geweest
In theorie is er controle ja, in de praktijk is dat allemaal steekproefgewijs
Genoeg mensen die nu gewoon afreizen naar Frankrijk en Italie hoor, en zich nergens wat aantrekken
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')