Zelfgemaakte?quote:Op donderdag 1 juli 2021 17:22 schreef Donna het volgende:
Ja ik ben ook blij met de Franse kopers hoor. Ik verkoop voornamelijk geurkaarsen en daar zijn ze gek op daar.
Nee Yankee Candle. Heb de hele inboedel overgenomen van iemand die met de winkel stopte.quote:
Die bikinitop waar ik het over had wordt ook verkocht door een Belgische. Maar ze reageert helemaal niet op mijn berichten.. super zonde. Heb het topje nu maar nieuw gekocht.quote:Op donderdag 1 juli 2021 17:11 schreef Mariposas het volgende:
Nou ik ben wel echt dol op Franse kopers. Ze kopen altijd bundels van me, ze halen het snel op, en ze zijn vaak mega enthousiast en lief in hun beoordelingen. Belgen vind ik echt de minste. Die zijn eerder echt aan de negatieve kant en communiceren niet. Hoeft ook niet, maar het is soms wel zo aardig om wat terug te zeggen.
Nou, niet echt. Als verkoper kan je de verkoop gewoon annuleren.quote:Op donderdag 1 juli 2021 20:27 schreef mousemicky het volgende:
Ik had laatst in de advertenties gezet dat ik niet met post.nl verzend. Wordt gewoon niet gelezen, eerste 2 kopers hadden toch stug post.nl gekozen en betaald. Die bestellingen kon ik dus weer annuleren.
Profiel van een verkoper lees ik nooit, dus als daar iets instaat wat de verkoper erg belangrijk vindt is dat erg jammer...
En tja, die ongeschreven regel. Zelf koop ik niets voor ¤1, de verzendkosten zijn minstens het drievoudige, en ik heb dan natuurlijk ook liever bundels, maar verkocht is verkocht natuurlijk. Risico van Vinted.
Ohh ik had zo'n kamergenoot op Erasmus Uit Turkije, lief meisje dat altijd ontbijt voor ons maakte, maar ze was ook nogal een insta-type, als in de hele dag foto's maken met andere kleding aan, bewerken en delen op haar telefoon. Nou had je daar ook van die winkels waar je tweedehandskleding voor 1 tot max 5 euro kon kopen. Was wel fijn, ik was niet ingesteld op het winterweer daar dus kocht er twee dikke truien. Zij kocht er genoeg kleding voor 2 grote vuilniszakken en nog eens 2 koffers vol, om te verkopen in Turkije. Uiteindelijk bleek het echter te duur met vliegen, en liet ze het dus gewoon daar in de accommodatie liggen aan het einde van het semester.quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:45 schreef mspoez het volgende:
Ik stond gisteren in de Kringloper achter een dame die zo/n 40 kledingstukken kocht, totaal 134 euro. Ze zei bij het inpakken tevreden tegen haar vriendin, dit levert me minstens 1500 euro op op Vinted. Echt, wat een oplichtersbende. Schattig spul hoor, bloemetjesjurken en kanten hemdjes en gehaakte vestjes en dergelijke, maar eigenlijk is het triest dat mensen niet meer de moeite nemen om zelf een tweedehandszaak op te zoeken toch?
Dat kan je dan toch gewoon aangeven in je profiel? Dan kunnen ze het ook niet meer kiezen. Bij instellingen en dan verzending.quote:Op donderdag 1 juli 2021 20:27 schreef mousemicky het volgende:
Ik had laatst in de advertenties gezet dat ik niet met post.nl verzend. Wordt gewoon niet gelezen, eerste 2 kopers hadden toch stug post.nl gekozen en betaald. Die bestellingen kon ik dus weer annuleren.
Profiel van een verkoper lees ik nooit, dus als daar iets instaat wat de verkoper erg belangrijk vindt is dat erg jammer...
En tja, die ongeschreven regel. Zelf koop ik niets voor ¤1, de verzendkosten zijn minstens het drievoudige, en ik heb dan natuurlijk ook liever bundels, maar verkocht is verkocht natuurlijk. Risico van Vinted.
Ja, dat kan je gewoon instellen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:43 schreef Koettie het volgende:
[..]
Dat kan je dan toch gewoon aangeven in je profiel? Dan kunnen ze het ook niet meer kiezen. Bij instellingen en dan verzending.
Dat kan voor alle verzendmethoden behalve post.nl. En Post.nl is de enige waarbij je het zelf moet voorschieten, wat ik dus niet wil.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:43 schreef Koettie het volgende:
[..]
Dat kan je dan toch gewoon aangeven in je profiel? Dan kunnen ze het ook niet meer kiezen. Bij instellingen en dan verzending.
Huh echt? dat wist ik niet.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 07:06 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Dat kan voor alle verzendmethoden behalve post.nl. En Post.nl is de enige waarbij je het zelf moet voorschieten, wat ik dus niet wil.
He, wat vreemd zeg. Ik heb het nooit gehad met postnl iig. In verhouding met de rest echt mega duur ook.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 07:06 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Dat kan voor alle verzendmethoden behalve post.nl. En Post.nl is de enige waarbij je het zelf moet voorschieten, wat ik dus niet wil.
Oh shit, dat wist ik niet. Heb net in het Frans uitgelegd dat ik wel UPS móest kiezen en dat ze niet hoeft te haasten, maar dat was omdat ik weet dat ze waarschijnlijk zelf ook gewend is aan Mondial. Kreeg wel een aardig berichtje terug gelukkig. Dus het is niet dat het verzendlabel er zo uitfloept na de verkoop, je moet er gewoon zelf eentje aanmaken als verkoper?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 07:32 schreef Mariposas het volgende:
Bij UPS hetzelfde. Heel vervelend! Mag je als verkoper aub zelf kiezen hoe en waar je verzend…!
Hoe het met het aanmaken van het label van UPS zit weet ik niet. Maar ik vind het gewoon raar dat je dat niet kunt uitschakelen als verkoper. Voor sommige mensen zit UPS helemaal niet in de buurt. Dus vreemd dat je Mondial Relay, DHL, DPD en Homerr als verkoper wel kunt in- en uitschakelen, maar niet PostNL en UPS. Ik vind het een stuk logischer dat de verkoper bepaalt welke verzendmethodes er gebruikt kunnen worden. Ik denk overigens niet dat ik zonder postnl er minder om zal verkopen. Ik heb via Vinted al een stuk of 50 pakketjes verstuurd, waarvan slechts 1 keer via PostNL.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:47 schreef Megara het volgende:
[..]
Oh shit, dat wist ik niet. Heb net in het Frans uitgelegd dat ik wel UPS móest kiezen en dat ze niet hoeft te haasten, maar dat was omdat ik weet dat ze waarschijnlijk zelf ook gewend is aan Mondial. Kreeg wel een aardig berichtje terug gelukkig. Dus het is niet dat het verzendlabel er zo uitfloept na de verkoop, je moet er gewoon zelf eentje aanmaken als verkoper?
Verder vind ik het natuurlijk logisch dat de koper kiest wat voor hem comfortabel is en niet de verkoper. Als een methode te veel moeite is, kan een verkoper altijd nog in de beschrijving zetten "geen Post NL", dan is dat duidelijk (maar verkoop je wel minder).
Als de verkoper annuleert, krijgt jij als koper geen negatieve beoordeling hoor? Een beetje geduld mag wel, Vinted verkopers runnen geen webshop... En: als de verkoper uiteindelijk niet verzendt, annuleert Vinted vanzelf, en krijg je je geld terug (en gebeurt er niets met je beoordeling).quote:Op zondag 4 juli 2021 10:30 schreef schaakkipje het volgende:
Ik ben eigenlijk niet meer zo enthousiast over Vinted. Ik wist niet dat je voor een geannuleerde koop een negatieve recensie kreeg. Misschien ligt het aan mij, maar ik heb verkopers gehad die het product niet opsturen. Die komen gewoon niet meer online. Eentje had het item al verkocht via FB. Een ander had een mañana-mentaliteit en na anderhalve week was ik dat ook wel zat. Ik heb nu 3 sterren en dat heeft vast invloed als ik zelf dingen wil verkopen.
Aan de andere kant vind ik het systeem van gewoon kopen en laten verzenden naar een afhaallocatie wel heel fijn.
Ik heb als koper de opdracht geannuleerd en ik heb nu dus negatieve recensies. Ik dacht zelf dat de verkoper 5 dagen de tijd kreeg om het pakket te verzenden en ik heb in alle gevallen ruim een week gewacht. Iets van 8-9 dagen. Zelfs bij het al verkochte item. Hoe lang moet je dan wachten voor Vinted de transactie zelf annuleert? Als je geen tijd hebt om te verzenden kan je toch om z'n minst een bericht sturen dat het wat langer gaat duren? Bij de laatste transactie heb ik na 5 dagen contact op genomen en zij kwam elke keer met morgen ga ik het doen. Het is toch niet zo moeilijk om alvast een verzendlabel oid aan te maken? Want dat heb ik ook wel meegemaakt. Dat het wat langer duurde, maar dat de verkoper wel in contact bleef en dat er in ieder geval een label was.quote:Op zondag 4 juli 2021 10:34 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Als de verkoper annuleert, krijgt jij als koper geen negatieve beoordeling hoor? Een beetje geduld mag wel, Vinted verkopers runnen geen webshop... En: als de verkoper uiteindelijk niet verzendt, annuleert Vinted vanzelf, en krijg je je geld terug (en gebeurt er niets met je beoordeling).
Maar dat zeg ik toch ook, degene die annuleert krijgt de negatieve recensie.. .quote:Op zondag 4 juli 2021 11:52 schreef schaakkipje het volgende:
[..]
Ik heb als koper de opdracht geannuleerd en ik heb nu dus negatieve recensies. Ik dacht zelf dat de verkoper 5 dagen de tijd kreeg om het pakket te verzenden en ik heb in alle gevallen ruim een week gewacht. Iets van 8-9 dagen. Zelfs bij het al verkochte item. Hoe lang moet je dan wachten voor Vinted de transactie zelf annuleert? Als je geen tijd hebt om te verzenden kan je toch om z'n minst een bericht sturen dat het wat langer gaat duren? Bij de laatste transactie heb ik na 5 dagen contact op genomen en zij kwam elke keer met morgen ga ik het doen. Het is toch niet zo moeilijk om alvast een verzendlabel oid aan te maken? Want dat heb ik ook wel meegemaakt. Dat het wat langer duurde, maar dat de verkoper wel in contact bleef en dat er in ieder geval een label was.
Dat was ook een beginnersfout van mij. Ik had daar helemaal niet naar gekeken. Die verkopers waren al heel lang niet online geweest. Meer dan 6 maanden. En degene die het item al verkocht had deed niets. Zij schreef alleen dat ze het item niet meer had. Ik begrijp wel waarom ik er best een aantal had die al lang niet meer online waren. Ik heb via een zoekopdracht alle items van een een bepaald merk bekeken en hoe meer je bekijkt hoe meer je ook teruggaat in de tijd.quote:Op zondag 4 juli 2021 13:22 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Maar dat zeg ik toch ook, degene die annuleert krijgt de negatieve recensie.. .
En idd, wat Mariposas zegt, ik check altijd of de verkoper recent online is geweest om totale non-respons te voorkomen. Op totaal 20-25(?) bestellingen is het me tot nu toe 1 keer overkomen dat een verkoper niet verstuurde, en toen had ik die check dus niet gedaan.
Herkenbaar, wordt vanzelf minder.quote:Op zondag 4 juli 2021 13:32 schreef Myraela het volgende:
Ik zit nu een week op Vinted, tot nu toe 5 dingetjes besteld. Eerste item is al binnen.
Heel verslavend wel. Maar ik ga nu proberen iets minder doelloos te scrollen in alle nieuwe items en gewoon iets gerichter te zoeken op bepaalde items en merken. Beetje last van FOMO - dat ene toffe items zou maar net online gezet zijn.
Dit is mij teveel: tante op een 25-jarig huwelijk eind jaren 80. Maar wel lekker fleurig. Maar ach, ik draag regelmatig jurken waarop de reactie is: zoiets droeg mijn oma vroeger ook.quote:Op zondag 4 juli 2021 20:45 schreef Myraela het volgende:
Ik zat nog heel even te twijfelen of ik deze items supertof vond, of iets teveel 'dit heeft m'n moeder vroeger gedragen'. En net toen ik besloot dat ik ze tof vond, kreeg ik de melding dat ze verkocht waren. Zwaar leven. Nu ben ik verplicht om nog meer door te scrollen, er zit niets anders op.
[ afbeelding ]
Ik ben nu een jaar actief en ik wacht nog steeds tot het minder wordt.quote:
quote:Op zondag 4 juli 2021 21:58 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik ben nu een jaar actief en ik wacht nog steeds tot het minder wordt.
Meisjeskleding tot maat 86 en dameskleding in maat 34 en 36.quote:
Hm. 'Als ik tijd heb' had ik vast gezegd Kom nou, je hebt 5 dagen dacht ik de tijd? Als ze na een dag of 2 al gaan mekkeren kan ik niet echt meer beleefd doen hoor. Jammer dan van die review. Waar je overigens ook gewoon op kunt reageren mocht iemand onredelijk gaan doen.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 14:20 schreef CaVaBien het volgende:
Eergisteren een pakketje verkocht. Vandaag is mijn vrije dag, dus vandaag heb ik alles klaargemaakt om te verzenden.
Krijg ik net een berichtje: ga je nog verzenden??
Hmm oke, beetje achterlijke reactie, maar heb toch maar vriendelijk gereageerd ivm de beoordelingen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |