abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 11 mei 2021 @ 22:17:05 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199381081
quote:
Waarom het conflict tussen Isral en de Palestijnen (weer) escaleert

De dagenlange onrust in Jeruzalem en de Gazastrook bereikte maandagavond een kookpunt, toen Isral en de Palestijnse Hamasbeweging elkaar met raketten beschoten. Wat is er aan de hand in het gebied? En waarom is het juist nu weer onrustig?



De oorzaken voor het escalerende geweld zijn een lastig te ontwarren kluwen. In de kern komt het erop neer dat de huidige protesten worden aangejaagd door Palestijnse jongeren. Zij hebben weinig op met de gevestigde orde in de Palestijnse gebieden, waardoor de Palestijnse autoriteiten weinig grip op hen hebben.

De crisis van de afgelopen week begon met gewelddadige protesten in Jeruzalem. Die worden genspireerd door een slepende juridische strijd over de woninguitzettingen van zestig Palestijnse gezinnen in de oostelijke wijk Sheikh Jarrah. Joodse kolonisten claimen de grond waarop hun woningen staan. De kwestie ligt nu bij het Isralisch Hooggerechtshof, maar dat buigt zich er voorlopig niet over, vanwege het geweld.

Jeruzalem is formeel gescheiden in een westelijk Isralisch deel en een oostelijk Palestijns deel. In de praktijk is het oostelijke deel een lappendeken van Palestijnse gebiedjes en Joodse nederzettingen. Op de Tempelberg in de Oude Stad liggen joodse en islamitische heiligdommen, waar spanningen met grote regelmaat tot uitbarsting komen.

De protesten worden voornamelijk gecordineerd via sociale media en de beweging heeft geen duidelijke leiders. Dat maakt het verminderen van de spanningen lastig: de Isralische regering kan de Palestijnse Autoriteit (PA) wel bellen om te praten, maar als Palestijnse jongeren die negeren heeft dat weinig zin.

Tegelijkertijd probeert de terroristische groepering Hamas, die de scepter zwaait in de Gazastrook, de spanningen juist op te zwepen. Raketaanvallen op Isralisch grondgebied vanuit Gaza worden beantwoord met Isralische bombardementen.

Er wordt gevreesd voor een derde Intifada, een term voor brede volksopstanden tegen de Isralische bezetting in de Palestijnse gebieden. Hamas en Iran (waarover later meer) zien dat wel zitten, maar voor de andere belangrijke spelers in het conflict is zo'n opstand een minder aantrekkelijk vooruitzicht.

LEES VERDER BIJ BRON


https://www.nu.nl/buitenl(...)-weer-escaleert.html
quote:
Hamas vuurt raketten af op Tel Aviv in antwoord op Isralische luchtaanval

Palestijnen hebben raketten afgevuurd op de Isralische hoofdstad Tel Aviv en omgeving. Volgens de Palestijnse beweging Hamas ging het om zo'n 130 projectielen.

In Tel Aviv gingen de sirenes af en waren explosies te horen. Een Isralische zender meldde zeker een dode. Ook is er sprake van gewonden. In Holon, pal ten zuiden van de stad, werd een bus geraakt. Alle vluchten vanaf luchthaven Ben Gurion in Tel Aviv zijn opgeschort.

Volgens Hamas was de actie bedoeld als vergelding voor een luchtaanval kort daarvoor van Isral op de Palestijnse Gazastrook. Daarbij stortte een torenflat in waarin een kantoor van Hamas was gevestigd. De personen in het appartementencomplex waren voor de aanval gewaarschuwd.

Het geweld tussen Isral en de Palestijnen is sinds enkele dagen opgelaaid omdat de Isralirs tientallen Palestijnen uit hun woningen in bezet Oost-Jeruzalem willen zetten om daar Joodse kolonisten te vestigen. De Palestijnen bestookten Isral al met honderden raketten. Isral op zijn beurt neemt Hamas-doelwitten in de dichtbevolkte Gazastrook onder vuur.

De jongste escalatie kostte al enkele tientallen mensen het leven, vooral aan Palestijnse kant.
https://www.nu.nl/buitenl(...)che-luchtaanval.html
twitter


twitter


[ Bericht 61% gewijzigd door Starhopper op 11-05-2021 22:28:29 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 11 mei 2021 @ 22:18:41 #3
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199381126
Prima TT.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 22:20:36 #6
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 11 mei 2021 @ 22:22:34 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199381213
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:19 schreef Zipportal het volgende:
Prima TT.
OP ook ff update gegeven ^O^
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 11 mei 2021 @ 22:22:52 #8
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199381221
Daarom dus de laser variant Iron Beam, kosten per interceptie minder dan een dollar aan stroom
Monteer het op een vliegtuig voor een nog effectiever systeem (direct onderscheppen van de raket terwijl het nog boven Gaza zit)

twitter
pi_199381261
quote:
84s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:22 schreef Starhopper het volgende:

[..]

OP ook ff update gegeven ^O^
Precies , om 9 uur begon alle ellende en dat vinden we niet meer terug in de OP
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199381285
Mensen die Gaza helemaal kapot willen zien... Dit moet gewoon zo snel mogelijk gedescaleerd worden. Als dit echt big wordt dan krijgen we ontzettend veel Palestijnse burgerdoden, Isral interesseert het helemaal niks.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199381298
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:22 schreef slashdotter3 het volgende:
Daarom dus de laser variant Iron Beam, kosten per interceptie minder dan een dollar aan stroom

[ twitter ]
Ik denk niet dat de Iron Beam effectief genoeg zou zijn tegen dit soort aantallen.
Luchtdoelartillerie zou misschien een betere oplossing zijn.
pi_199381314
Dit is een kleine opwarmertje wat er de rest van de avond nog te wachten staat

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 11 mei 2021 @ 22:29:13 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199381351
quote:
8s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:24 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Precies , om 9 uur begon alle ellende en dat vinden we niet meer terug in de OP
Dan heb je niet goed gekeken in de OP?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199381362
Iran kijk van een afstand toe en moedigt de moslimbroeders aan

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 11 mei 2021 @ 22:30:05 #15
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199381367
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 11 mei 2021 @ 22:30:18 #16
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_199381371
Pak die Palestijnen maar eens flink aan.
pi_199381377
Steve moet pissen. @Starhopper
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 11 mei 2021 @ 22:31:18 #18
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199381384
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:30 schreef Zipportal het volgende:
Steve moet pissen. @:Starhopper
Ik kijk RT. ACtie nu
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 11 mei 2021 @ 22:31:56 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199381397
Waar rennen de militairen heen?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199381412
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:26 schreef Ali_boo het volgende:
Dit is een kleine opwarmertje wat er de rest van de avond nog te wachten staat

[ twitter ]
Zo zeg
pi_199381421
twitter
pi_199381422
quote:
84s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:29 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Dan heb je niet goed gekeken in de OP?
Oke nu kan ik er prima mee leven

( bericht werd nog later even aangepast :P )
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199381430
quote:
84s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:31 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Ik kijk RT. ACtie nu
Zie het.

BIEM.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 11 mei 2021 @ 22:34:28 #24
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199381434
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:33 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Oke nu kan ik er prima mee leven

( bericht werd nog later even aangepast :P )
:@ O+
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 11 mei 2021 @ 22:35:12 #25
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199381453
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:34 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Zie het.

BIEM.
Eerder ook schoten volgens mij. Inmiddels zijn een aantal mensen opgepakt lijkt wel.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199381491
twitter
pi_199381507
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:29 schreef Ali_boo het volgende:
Iran kijk van een afstand toe en moedigt de moslimbroeders aan

[ twitter ]
Zou Nostradamus dan toch gelijk krijgen :X
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_199381516
Moskee in de fik gezet door rellerts in Lod
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 11 mei 2021 @ 22:39:18 #29
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199381520
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:37 schreef myShizzle het volgende:
[ twitter ]
Ah... Dat zagen we dus net op RT
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199381543
Kan iemand mij vertellen waarom Hamas zo overloopt van zelfvertrouwen ? Meestal blijft het bij ''tough talk' zonder verder actie te ondernemen . Maar het lijkt erop dat ze een ace up their sleeve hebben

Hebben ze wapens van Iran gekregen ofzo?' Ben geen expert in het conflict zelf waar meestal hadden toch alleen beschikking tot die zelfgemaakte raketten die nooit iemand deerden

Nu opeens hebben ze het ' echte spul '

Blijf het raar vinden , anyways op naar het volgende bericht

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199381555
twitter
pi_199381556
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:38 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Zou Nostradamus dan toch gelijk krijgen :X
Wat zei die dan ?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199381565
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:37 schreef myShizzle het volgende:
[ twitter ]
Oke dit loopt echt helemaal mis :')
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199381584
twitter
pi_199381594
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:41 schreef Ali_boo het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom Hamas zo overloopt van zelfvertrouwen ? Meestal blijft het bij ''tough talk' zonder verder actie te ondernemen . Maar het lijkt erop dat ze een ace up their sleeve hebben

Hebben ze wapens van Iran gekregen ofzo?' Ben geen expert in het conflict zelf waar meestal hadden toch alleen beschikking tot die zelfgemaakte raketten die nooit iemand deerden

Nu opeens hebben ze het ' echte spul '

Blijf het raar vinden , anyways op naar het volgende bericht

[ twitter ]
tja, zelfs als ze er geen vertrouwen in hebben, dan is het een beetje raar om te communiceren: als Isral nu doorpakt dan zijn wij de lul.
pi_199381595
twitter
pi_199381604
Iron DomeGod.
pi_199381615
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:41 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Wat zei die dan ?
Lang geleden hoor dat ik er iets over heb gelezen.
Maar dacht dat hij Perzi (Iran) noemde, en dat het zal zijn tussen de moslims en het "westen"
En dat ze vanuit Perzi alle moslims zouden oproepen om het zwaard te hand te nemen.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_199381628
OOk Jaffa nu gaat nu (van god) los

twitter
pi_199381633
Erg benieuwd hoe bepaalde Westerse media dit straks allemaal weer in de schoenen van Isral gaan schuiven. Dat zal zeker weer enige creatieve journalistiek vragen.
  Moderator dinsdag 11 mei 2021 @ 22:47:24 #42
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_199381637
De wereld is doodziek
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  dinsdag 11 mei 2021 @ 22:48:09 #43
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_199381648
zal mij niks verbazen als isreal straks de gaza weer compleet gaat bezetten,
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  dinsdag 11 mei 2021 @ 22:48:52 #44
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199381657
Erg interessant achtergrond artikel over het conflict van de huizen

Shimon HaTzadik en Sheikh Jarrah in Jeruzalem: het Arabisch-Isralische conflict in een notendop
https://brabosh.com/2021/(...)ict-in-een-notendop/

quote:
Shimon HaTzadik is een buurt waar Joden en Arabieren vreedzaam naast elkaar hadden kunnen leven – als de Arabieren niet hadden geprobeerd alle Joden die daar woonden etnisch te zuiveren.

Vorige week staken anti-Isralische krachten een tandje met betrekking tot de beslissing van de rechtbank van Jeruzalem om de verdrijving van bepaalde Arabische families uit huizen in de “Sheikh Jarrah” -buurt van Jeruzalem goed te keuren.

Deze critici hebben zich agressief uitgelaten tegen Isral op sociale media en begonnen zelfs een trending hashtag, “SaveSheikh Jarrah”, terwijl ze beweerden dat wat er in deze buurt in Jeruzalem gebeurt, een voorbeeld is van het hele Arabisch-Isralische conflict.

En ze hebben gelijk. Het geschil over “Sheikh Jarrah” illustreert veel van de belangrijkste kenmerken van het hele Arabisch-Isralische conflict.

Maar eerst is er wat geschiedenis over deze buurt nodig. “Sheik Jarrah” is een Arabische wijk die werd opgericht in 1865. En vr 1949 was er een aparte Joodse wijk in. Ongeveer 2000 jaar daarvoor stond dit gebied bekend onder de naam “Shimon HaTzadik” (Simon de Rechtvaardige), genoemd naar de beroemde rabbijnse wijze wiens graf zich daar bevindt.

Eeuwenlang draaide de Joodse aanwezigheid in het gebied rond het graf van Shimon HaTzadik, die beroemd was als een van de laatste leden van de Grote Vergadering (HaKnesset HaGedolah), het bestuursorgaan van het Joodse volk tijdens het Tweede Joodse Gemenebest (naar de Babylonische Verbanning).

Shimon HaTzadik, wiens volledige naam Shimon ben Yohanan is, was zo indrukwekkend dat praktisch elk Joods kind dat 2000 jaar teruggaat, zijn beroemdste vers leerde in Pirkei Avot (‘Gezegden van de Vaderen’), dat millennia geleden werd opgenomen in het Joodse ochtendgebed. : “De wereld steunt op drie peilers: Torah, de dienst van God, en daden van vriendelijkheid.”

Vanwege het graf en de betekenis ervan voor het Joodse volk, kochten het Sefardische Gemeenschapscomit en de Asjkenazische Vergadering van Isral het graf en het omliggende land (ongeveer 4,5 hectare) in 1875.

Kort daarna, samen met de buurt van Kfar Hashiloah in het Silwan-gebied van Jeruzalem werd de thuisbasis van vele, voornamelijk Jemenitische, Joden die in 1881 naar Jeruzalem (Zion) waren gemigreerd. Met name in 1844 waren Joden de grootste etnische bevolking in Jeruzalem.

Tussen 1936 en 1938, en vervolgens weer in 1948, hielp het Britse Rijk Arabieren, aangezet door rauwe Jodenhaat, bij het wegrukken van Joden uit hun huizen in Shimon HaTzadik (en in Kfar Hashiloah).

De Jemenitische joodse gemeenschap werd ook uit Silwan verdreven, voor “hun eigen veiligheid”, door het Britse Office of Social Welfare. In wezen gaven de Britten er de voorkeur aan om Joden uit hun eigen huis te dwingen in plaats van de middelen te besteden om Joodse families en hun eigendomsrechten in Jeruzalem te beschermen.

Toen, in 1949, nadat Trans-Jordani (nu Jordani) Isral binnenviel als onderdeel van een uitdrukkelijke poging van de hele Arabische Liga om Isral te vernietigen en “de Joden in de zee te duwen”, veroverde het door de Britten opgerichte en door Britten geleide Arabische Legioen van TransJordani Judea en Samaria, de hele oude stad van Jeruzalem en veel van de omliggende wijken, inclusief de wijk Shimon HaTzadik.

Vervolgens doodde of zuiverde het Arabische Legioen elke laatste Jood. Niemand mocht blijven. Niet een. Zelfs degenen wier families al eeuwen in de regio woonden vr de Arabische invasie in de zevende eeuw.

Nadat Isral tijdens de Zesdaagse Oorlog van 1967 de controle over heel Jeruzalem had verworven vanaf de Jordaan, nam Isral een wet aan die het mogelijk maakt dat Joden wier gezinnen door de Jordanirs of de Britten uit hun huizen waren verdreven, de controle over hun gezinswoningen terug konden krijgen als ze het eigendomsbewijs konden voorleggen en de huidige bewoners konden geen bewijs van een geldige aankoop of eigendomsoverdracht voorleggen.

Alle huizen die het onderwerp zijn van deze uitzettingsprocedure in 2021, waren niet alleen op grond die in 1875 door de Joodse gemeenschap was gekocht, maar waren eigendom van Joodse families die die huizen hadden gekocht, en hadden eerst een akte geregistreerd bij het Ottomaanse Rijk (dat bestuurde de regio van 1517 tot 1917) en vervolgens met de Britse autoriteiten (die het gebied controleerden van 1917 tot 1948).

Deze vier huizen, onderhevig aan de hangende ontruimingsbevel, zijn al het onderwerp geweest van uitgebreide rechtszaken in Isral, met beroepen die helemaal tot aan het zeer liberale Hooggerechtshof van Isral liepen en waarbij alle partijen vertegenwoordiging en een eerlijk proces kregen.

De rechtbank bepaalde vorige week dat deze woningen aan hun wettelijke eigenaren moeten worden teruggegeven en dat tegen het einde van de zomer nog eens vier woningen aan hun juridische eigenaren moeten worden teruggegeven. De rechtbank stelde verder vast dat de mensen die momenteel in deze huizen wonen, al decennia lang illegaal in deze huizen hebben gekraakt zonder huur te betalen of een eigendomsbewijs te hebben.

Dit is hoe de huidige controverse en het conflict rond de wijk Shimon HaTzadik symbolisch is voor het hele Arabisch-Isralische conflict:

Shimon HaTzadik is een gebied dat een diepe historische en religieuze betekenis heeft voor het Joodse volk. Het is een plek waar het Joodse volk zich ontwikkelde – zoals Ben-Gurion zei in de Onafhankelijkheidsverklaring van Isral – hun ‘spirituele, religieuze en politieke identiteit’.

Het is een plaats waar het Joodse volk “voor het eerst onafhankelijk werd en een cultuur creerde van nationale en universele betekenis”. Het is land dat deel uitmaakte van de enige onafhankelijke staat die de afgelopen 2000 jaar ooit ten westen van de rivier de Jordaan heeft bestaan ​​(dat geen deel uitmaakte van een of ander buitenlands koloniserend rijk). Dit alles is natuurlijk ook van toepassing op elke centimeter van het land Isral.

Shimon HaTzadik is ook de plaats waar Joodse organisaties land kochten en huizen bouwden tijdens het Ottomaanse rijk en de controle van het Britse rijk over de regio. De Jemenitische Joden die in de jaren 1880 naar de wijk Shimon HaTzadik verhuisden, kwamen met de droom om in Zion te wonen en het Joodse thuisland te herstellen. Dit geldt voor elke joodse gemeenschap die tussen 1870 en 1947 in het land Isral is gevestigd.

Shimon HaTzadik is een wijk waar Joden en Arabieren vreedzaam naast elkaar hadden kunnen leven met Arabieren – met antisemitische ijver aangezet door nazi-bondgenoot en medewerker Haj Amin al-Husseini en vervolgens door vijf van de machtigste legers van de hele Arabische Liga – niet geprobeerd om alle Joden die daar wonen etnisch te zuiveren. Dit geldt ook voor elke Joodse gemeenschap die vr 1947 in het land Isral is gevestigd.

In Shimon HaTzadik proberen Joden terug te gaan naar huizen die vreedzaam en legaal zijn gekocht door hun voorouders op land dat deel uitmaakt van het inheemse, historische en religieuze thuisland van het Joodse volk.

Ze proberen terug te verhuizen naar huizen op land dat werd veroverd door een buitenlands Arabisch leger en hernoemd om de historische Joodse connectie en het karakter van het gebied uit te wissen. Dit geldt ook voor elke centimeter van het land Isral vr 1948.

Shimon HaTzadik en Sheikh Jarrah: het Arabisch-Isralische conflict in een notendop.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 11 mei 2021 @ 22:48:56 #45
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199381660
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:48 schreef cherrycoke het volgende:
zal mij niks verbazen als isreal straks de gaza weer compleet gaat bezetten,
Gezien de mobilisatie van grondtroepen gok ik daar ook op inderdaad.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199381670


[ Bericht 100% gewijzigd door Zipportal op 11-05-2021 22:50:15 ]
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 11 mei 2021 @ 22:49:51 #47
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199381673
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:49 schreef Zipportal het volgende:
[poll=2387]
Ik ben neutraal
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199381676
quote:
84s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:49 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Ik ben neutraal
Even een nieuwe maken dan.
pi_199381678
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:41 schreef myShizzle het volgende:
[ twitter ]
Jezus zal terugkeren en die antichrist verslaan in Isral, volgens de moslims dan,zeg ik dat goed?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199381680
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:49 schreef Zipportal het volgende:
[poll=2387]
Vis een optie?
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_199381681
twitter
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 11 mei 2021 @ 22:50:26 #52
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199381684
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:50 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Even een nieuwe maken dan.
:9
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199381686
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:48 schreef cherrycoke het volgende:
zal mij niks verbazen als isreal straks de gaza weer compleet gaat bezetten,
Grondoorlog is een guerilla. Gaat veel te veel levens kosten met een minimaal resultaat.
pi_199381690
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:49 schreef Zipportal het volgende:

Team doe gewoon eens lief
pi_199381705
POLL
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 11 mei 2021 @ 22:51:54 #56
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199381707
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:51 schreef Zipportal het volgende:
[poll=2388]
*O*
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199381722
Check deze dan

twitter
pi_199381758
VN waarschuwt nu dat dit wel eens een dikke oorlog kan worden
pi_199381759
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:52 schreef myShizzle het volgende:
Check deze dan

[ twitter ]
Is dat een beetje ok'ish bron?
pi_199381765
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:48 schreef slashdotter3 het volgende:
Erg interessant achtergrond artikel over het conflict van de huizen

Shimon HaTzadik en Sheikh Jarrah in Jeruzalem: het Arabisch-Isralische conflict in een notendop
https://brabosh.com/2021/(...)ict-in-een-notendop/
[..]

VLAAMSE VRIENDEN VAN ISRAL

:')
pi_199381776
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:45 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Lang geleden hoor dat ik er iets over heb gelezen.
Maar dacht dat hij Perzi (Iran) noemde, en dat het zal zijn tussen de moslims en het "westen"
En dat ze vanuit Perzi alle moslims zouden oproepen om het zwaard te hand te nemen.
Heb een soortgelijke bericht gezien , over een vrijmetselaar die ergens in de late 1800 leefde , die de eerste drie wereldoorlog voorspelde

Waar de moslimwereld zich zal keren tegen de '' christelijke westen '' . Geen tijd om het verder te factchecken , kan onzin zijn natuurlijk

Maar interessant om te lezen dat er een vergelijkbaar scenario lijkt af te spelen in beide verhalen
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199381785
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:55 schreef myShizzle het volgende:
VN waarschuwt nu dat dit wel eens een dikke oorlog kan worden
Ik ben gewaarschuwd. Dankjewel VN
  dinsdag 11 mei 2021 @ 22:56:01 #63
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199381795
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:55 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Is dat een beetje ok'ish bron?
Ik check nooit de bron. Plaats wel eens iets wat later gedebunked wordt

Liever snel nieuws dan eerst tijd in het verifieren steken, 90% klopt gewoon
pi_199381799
Vraag mij af of Amerika op langer termijn troepen zal sturen.

Ze zijn toch wel een economie die gedijt op oorlog.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 11 mei 2021 @ 22:56:46 #66
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199381803
Raketten te horen hier net:
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 11 mei 2021 @ 22:57:56 #67
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199381824
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:56 schreef schommelstoel het volgende:
Vraag mij af of Amerika op langer termijn troepen zal sturen.

Ze zijn toch wel een economie die gedijt op oorlog.
Gaan ze Isral helpen dan?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199381836
"When will it end? They've been fighting for 2,000 years. It can't go on much longer,"

-You don't mess with the Zohan
pi_199381844
quote:
84s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:57 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Gaan ze Isral helpen dan?
Denk het wel, maar dat is puur wat ik denk eh.

Hebben nu een goed excuus om tegen Iran te vechten.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_199381867
twitter


twitter


Met name in Lod lijkt het nu goed mis; dat is waar eerder die moskee ook in de fik is gezet

Burgemeester roept het leger op om te komen helpen omdat hij de controle volledig kwijt is en er een oorlog tussen joden en arabieren aan de gang is
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 11 mei 2021 @ 23:01:15 #72
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199381885
Daar komt een waterkanon
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:01:24 #73
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_199381890
straks gaat Turkije zich ermee bemoeien als "verdediger" van Palestina.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_199381895
WaterkanonGod.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:01:41 #75
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199381900
Ook lod:

twitter
pi_199381902
De huidige regering van de VS helpt eerder de Palestijnen denk ik. Er zijn vast nog wel een paar cholerische figuren in het Huis van Afgevaardigden die mee willen strijden, met natuurlijk de 'the squad' voorop. Genoeg antisemitische tendensen binnen die huiveringwekkende kliek.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 11 mei 2021 @ 23:02:23 #78
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199381907
Sow! allemaal BIEMS
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199381911
Erdogan is wel stil zeg :P

Dit alles komt China wel goed uit, niemand heeft het meer over de Oeigoeren :7
pi_199381912
Damn dat filmpje is best heftig, je zal maar in die auto zitten
pi_199381920
quote:
84s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:57 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Gaan ze Isral helpen dan?
Ze hebben vanaf het ontstaan van de staat Isral niet anders gedaan. Zie ze alleen geen troepen sturen dat is een lont in het kruitvat. Maar met middelen zullen ze zeker worden gesteund als dat nodig is. Maar ik denk nog altijd dat Hamas zijn raketjes op heeft, het misschien nog even onrustig blijft op straat, maar dat het vrij snel relatief rustig zal worden. Waardoor dat dit niet meer is dan een voetnood in de geschiedenis van dit conflict.
pi_199381927
twitter
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:03:52 #83
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199381928
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:01 schreef myShizzle het volgende:
Ook lod:

[ twitter ]
Als ik die bestuurder was zou ik hard gas geven, jammer voor alle mensen die ik overhoop rijdt maar ik hecht meer waarde aan mijn eigen leven dan aan idioten die mij willen lynchen.
pi_199381937
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:02 schreef myShizzle het volgende:
Damn dat filmpje is best heftig, je zal maar in die auto zitten
Daar kom je niet heelhuids, als al levend, meer uit inderdaad. Lugubere beelden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2021 23:04:28 ]
  Beste debater 2022 dinsdag 11 mei 2021 @ 23:04:35 #85
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199381942
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:02 schreef Dejannn het volgende:
De huidige regering van de VS helpt eerder de Palestijnen denk ik. Er zijn vast nog wel een paar cholerische figuren in het Huis van Afgevaardigden die mee willen strijden, met natuurlijk de 'the squad' voorop. Genoeg antisemitische tendensen binnen die huiveringwekkende kliek.
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199381944
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:47 schreef Dejannn het volgende:
Erg benieuwd hoe bepaalde Westerse media dit straks allemaal weer in de schoenen van Isral gaan schuiven. Dat zal zeker weer enige creatieve journalistiek vragen.
Hou nou eens op de hele tijd dit soort domme opmerkingen te maken. Hamas moet aangepakt worden. En Isral is zeker ook geen lievertje.

Enige trieste hieraan is de talloze onschuldige Palestijnse burgerslachtoffers die gaan vallen door een Zionistisch crackpot orthodox Isral en een extreem islamistische terreurgroep Hamas.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 11 mei 2021 @ 23:05:15 #87
408813 crew  trein2000
pi_199381952
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:04 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Hou nou eens op de hele tijd dit soort domme opmerkingen te maken. Hamas moet aangepakt worden. En Isral is zeker ook geen lievertje.

Enige trieste hieraan is de talloze onschuldige Palestijnse burgerslachtoffers die gaan vallen door een Zionistisch crackpot orthodox Isral en een extreem islamistische terreurgroep Hamas.
Precies dit. Beide partijen hebben hier schuld aan en de gewone man is de dupe.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:05:38 #88
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199381959
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:26 schreef Ali_boo het volgende:
Dit is een kleine opwarmertje wat er de rest van de avond nog te wachten staat

[ twitter ]
Was gister toch?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_199381960
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:02 schreef Dejannn het volgende:
De huidige regering van de VS helpt eerder de Palestijnen denk ik. Er zijn vast nog wel een paar cholerische figuren in het Huis van Afgevaardigden die mee willen strijden, met natuurlijk de 'the squad' voorop. Genoeg antisemitische tendensen binnen die huiveringwekkende kliek.
twitter


Lekker zuupen.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 11 mei 2021 @ 23:06:34 #90
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199381976
Waarom zoekt RT de actie niet op? Of mogen ze alleen daar staan?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:06:42 #91
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_199381977
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:56 schreef myShizzle het volgende:

[..]

Ik check nooit de bron. Plaats wel eens iets wat later gedebunked wordt

Liever snel nieuws dan eerst tijd in het verifieren steken, 90% klopt gewoon
Ik heb meer het idee dat 90% van Twitter juist complete bullshit is tenzij van geverifieerde bron.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_199381979
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:01 schreef cherrycoke het volgende:
straks gaat Turkije zich ermee bemoeien als "verdediger" van Palestina.
Ik hoop het niet, net zoals een groot deel van Turkije dit ook niet wil.


Laat die arabieren elkaar maar helpen.

Turkije moet goede banden blijven houden met Israel.
pi_199381983
Dr
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:03 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Als ik die bestuurder was zou ik hard gas geven, jammer voor alle mensen die ik overhoop rijdt maar ik hecht meer waarde aan mijn eigen leven dan aan idioten die mij willen lynchen.
staat nogal een paar auto’s voor h?
Vakman pur sang
pi_199381986
Escaleert echt keihard hoor, dit

#burgeroorlog
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:07:41 #95
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199381992
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:06 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Ik heb meer het idee dat 90% van Twitter juist complete bullshit is tenzij van geverifieerde bron.
Klopt. 90% is repost van eerdere dagen (of jaren)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_199381995
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Was gister toch?
Nee , beelden van vandaag . Was zojuist ook te zien live op de RT stream
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199381996
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:07 schreef myShizzle het volgende:
Escaleert echt keihard hoor, dit

#burgeroorlog
Mosterdgas een optie?

Ik had dit in de poll moeten verwerken. :)

SAD.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:08:47 #98
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199382012
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:07 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Nee , beelden van vandaag . Was zojuist ook te zien live op de RT stream
Je hebt gelijk, die van gister was overdag. Bijna hetzelfde toen met een auto die op iemand inreed nadat ie bekogeld werd.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:09:04 #99
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_199382014
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 11 mei 2021 @ 23:09:10 #100
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199382015
Dat waterkanon :D Die scheurt gewoon rondjes en schiet hier en daar wat water _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:09:38 #101
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199382022
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:10:44 #103
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_199382040
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_199382050
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:04 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Hou nou eens op de hele tijd dit soort domme opmerkingen te maken. Hamas moet aangepakt worden. En Isral is zeker ook geen lievertje.

Enige trieste hieraan is de talloze onschuldige Palestijnse burgerslachtoffers die gaan vallen door een Zionistisch crackpot orthodox Isral en een extreem islamistische terreurgroep Hamas.
Ik had het over de berichtgeving van de media, niet de situatie an sich ;).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2021 23:12:10 ]
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:11:36 #105
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_199382062
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:11 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Haha

Geen anderhalve meter
In Rotterdam ook niet afgelopen middag :P
pi_199382069
twitter
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:12:30 #108
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199382070
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:07 schreef Lospedrosa het volgende:
Dr
[..]

staat nogal een paar auto’s voor h?
Hard achteruit dan maar, schijt aan de mensen die achter de auto zitten.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 11 mei 2021 @ 23:12:54 #109
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199382075
Weer raketten hier:
Dikke explosies te horen
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:12:54 #110
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199382080
Wat vind kaaaag hiervan?
Alvast wat tojotaaa jeeps gestuurd naar deze rebellen?
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:14:38 #112
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:14:44 #113
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199382118
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:07 schreef myShizzle het volgende:
Escaleert echt keihard hoor, dit

#burgeroorlog
Heb juist het idee van same old same old. Raketten, clashes, bombardementen etc het is bijna routine eens de paar jaar. Het is bijna onderdeel van de status quo nu. Elke paar jaar ontploft het, dan gaat de grootste woede onder beide kanten er even uit, en dan is het weer rustig.

Pas als er iets baanbrekends gebeurd gaat er iets veranderen (goed of kwaad) bijvoorbeeld vuile bommen die delen van israel onbewoonbaar maken, of Israel begint gewoon gaza te buldozeren ofzo.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:15:25 #114
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_199382132
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:13 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
Wat vind kaaaag hiervan?
Alvast wat tojotaaa jeeps gestuurd naar deze rebellen?
Die vraagt Geert om er voor te zorgen dat de IDF haar man in Gaza niet naar de volgende wereld helpt.
pi_199382135
quote:
84s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:12 schreef Starhopper het volgende:
Weer raketten hier:
Dikke explosies te horen
twitter
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:15:59 #116
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_199382141
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Heb juist het idee van same old same old. Raketten, clashes, bombardementen etc het is bijna routine eens de paar jaar. Het is bijna onderdeel van de status quo nu. Elke paar jaar ontploft het, dan gaat de grootste woede onder beide kanten er even uit, en dan is het weer rustig.

Pas als er iets baanbrekends gebeurd gaat er iets veranderen (goed of kwaad) bijvoorbeeld vuile bommen die delen van israel onbewoonbaar maken, of Israel begint gewoon gaza te buldozeren ofzo.
Of er gaat een externe kracht zich ermee bemoeien.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:16:19 #117
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199382149
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:15 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

Of er gaat een externe kracht zich ermee bemoeien.
Ja ook een optie inderdaad. Maar niemand wil zich hier aan branden denk ik.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:17:19 #118
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_199382164
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ja ook een optie inderdaad. Maar niemand wil zich hier aan branden denk ik.
Ik denk dat zelfs oom Erdogan hier niet aan wil zitten. eerder indirect door leveringen van wapens etc,
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 11 mei 2021 @ 23:17:34 #119
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199382166
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:15 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

[ twitter ]
Dat waren ze dus!
Je hoort ze af en toe best dichtbij opstijgen :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199382173
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Heb juist het idee van same old same old. Raketten, clashes, bombardementen etc het is bijna routine eens de paar jaar. Het is bijna onderdeel van de status quo nu. Elke paar jaar ontploft het, dan gaat de grootste woede onder beide kanten er even uit, en dan is het weer rustig.

Dit dacht ik ook al.
Te lang rustig geweest ga je bijna denken.

Maar ja wat wil je, het is in het verleden ook een terugkerend conflict geweest.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_199382178
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:15 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

[ twitter ]
Die moeten wel hulp van Iran hebben gekregen , no way dat ze op eigen kracht zo'n offensief voor elkaar weten te krijgen
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199382180
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:15 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

Of er gaat een externe kracht zich ermee bemoeien.
Neuh, valt niks te halen voor westerse landen. Arabische landen idem.

Dit blijft gewoon langzaam dooretteren
pi_199382191
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:18 schreef descon het volgende:

[..]

Neuh, valt niks te halen voor westerse landen. Arabische landen idem.

Dit blijft gewoon langzaam dooretteren
Is er daar olie te vinden?
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_199382193
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:17 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

Ik denk dat zelfs oom Erdogan hier niet aan wil zitten. eerder indirect door leveringen van wapens etc,
Ome Erdo heeft zich fel uitgesproken tegen de daden van Isral
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:19:56 #125
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_199382198
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:18 schreef descon het volgende:

[..]

Neuh, valt niks te halen voor westerse landen. Arabische landen idem.

Dit blijft gewoon langzaam dooretteren
natuurlijk wel de perfecte omstandigheden om een proxy oorlog op te starten.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_199382201
twitter
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:20:18 #127
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199382202
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:18 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Dit dacht ik ook al.
Te lang rustig geweest ga je bijna denken.

Maar ja wat wil je, het is in het verleden ook een terugkerend conflict geweest.
Zeker. Een grote technologische stap ergens in kan ook de status quo weer veranderen. Bv een nog beter (star trek) achtig schild om Israel heen, of supersnelle mini drones die in mensen hun gezicht ontploffen ofzo.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:20:35 #128
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199382204
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:01 schreef myShizzle het volgende:
Ook lod:

[ twitter ]
Lod staat bekend als het Maaskantje van Isral.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:22:44 #129
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199382229
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Bv een nog beter (star trek) achtig schild om Israel heen
Ik wil footage zien van Iron Beam, hun laser defense system :(
pi_199382239
twitter


twitter


Fi-naal uit de hand, dat loopt het
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:23:45 #131
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199382251
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:22 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Ik wil footage zien van Iron Beam, hun laser defense system :(
Is dat er al? Ik weet wel dat de VS daaraan werkt, maar zit allemaal nog in prototype fase.

Hoewel het cool klinkt zal je er juist minder door zien echter :P Je zal geen rooie lijnen door de lucht zien zoeven :D
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_199382259
Ik ben helemaal niet thuis in het conflict tussn de Palestijnen en Isral, maar ik dacht dat Isral in deze vooral de agressor was (uithuiszettingen, aanval bij moskee etc.). In de media zie ik echter vooral dat er over deze escalatie gesproken wordt als “reactie van Isral”. Kan iemand mij dit uitleggen of is het heel complex?
pi_199382261
Deze dan, ook Lod. LEGER IS ONDERWEG NU

twitter
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:26:24 #134
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199382282
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:24 schreef Alaianaya het volgende:
Ik ben helemaal niet thuis in het conflict tussn de Palestijnen en Isral, maar ik dacht dat Isral in deze vooral de agressor was (uithuiszettingen, aanval bij moskee etc.). In de media zie ik echter vooral dat er over deze escalatie gesproken wordt als “reactie van Isral”. Kan iemand mij dit uitleggen of is het heel complex?
Het is een cirkel van actie reactie die al tientallen jaren bezig. Of als je van een religieus perspectief kijkt nog wel een stukje langer :D
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_199382283
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:24 schreef Alaianaya het volgende:
Ik ben helemaal niet thuis in het conflict tussn de Palestijnen en Isral, maar ik dacht dat Isral in deze vooral de agressor was (uithuiszettingen, aanval bij moskee etc.). In de media zie ik echter vooral dat er over deze escalatie gesproken wordt als “reactie van Isral”. Kan iemand mij dit uitleggen of is het heel complex?
Israel is altijd de goede!
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_199382288
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:24 schreef Alaianaya het volgende:
Ik ben helemaal niet thuis in het conflict tussn de Palestijnen en Isral, maar ik dacht dat Isral in deze vooral de agressor was (uithuiszettingen, aanval bij moskee etc.). In de media zie ik echter vooral dat er over deze escalatie gesproken wordt als “reactie van Isral”. Kan iemand mij dit uitleggen of is het heel complex?
Hamas schiet raketten Isral reageert
pi_199382300
Turken zijn weer niet blij

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199382309
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:19 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

natuurlijk wel de perfecte omstandigheden om een proxy oorlog op te starten.
Meer perfect om irritant te doen met wat subtiele wapen leveranties aan Hamas. Net te weinig om een echte oorlog voor te starten.

Ook wil je Hamas niet teveel wapens geven, zijn ze te onstabiel voor en heb je er zelf snel last van.
  Moderator dinsdag 11 mei 2021 @ 23:28:59 #139
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_199382314
Ik wens alle betrokkenen veel sterkte, wijsheid en kracht toe
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:29:19 #140
117098 Hathor
Effe niet
pi_199382318
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:24 schreef Alaianaya het volgende:
Ik ben helemaal niet thuis in het conflict tussn de Palestijnen en Isral, maar ik dacht dat Isral in deze vooral de agressor was (uithuiszettingen, aanval bij moskee etc.). In de media zie ik echter vooral dat er over deze escalatie gesproken wordt als “reactie van Isral”. Kan iemand mij dit uitleggen of is het heel complex?
Onder een steen geleefd de laatste 50 jaar?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:29:19 #141
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199382319
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:27 schreef Ali_boo het volgende:
Turken zijn weer niet blij

[ twitter ]
Aangezien de Lira door het putje gaat weer (naar records) zal het me weinig verbazen als Erdo opeens iets onverwachts gaat doen hier, om de aandacht af te leiden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_199382320
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:26 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:

[..]

Hamas schiet raketten Isral reageert
Maar zijn de raketten van Hamas dan weer niet een reactie geweest op het geweld tegen de Palestijnen van de dagen hiervoor?
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:31:48 #143
117098 Hathor
Effe niet
pi_199382347
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:27 schreef Ali_boo het volgende:
Turken zijn weer niet blij

[ twitter ]
Turken zijn de totale achterlijkheid allang voorbij, heeft geen enkele zin om daar nog mee te praten.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_199382352
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

Onder een steen geleefd de laatste 50 jaar?
Nee, ik weet dat er al een hele lange tijd een conflict gaande is, maar ik heb niet genoeg kennis over de geschiedenis van het conflict om te zeggen dat Isral het bij het juiste eind heeft of juist andersom.

Mijns inziens zijn het namelijk vooral de Palestijnen die hieronder lijden, maar vanuit de media lijkt er veel steun voor Isral te komen. Vandaar dat ik me afvroeg of ik het, met mijn beperkte kennis van dit onderwerp, volledig verkeerd zie of dat de media hier niet geheel objectief in is.
pi_199382364
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Aangezien de Lira door het putje gaat weer (naar records) zal het me weinig verbazen als Erdo opeens iets onverwachts gaat doen hier, om de aandacht af te leiden.
Turken zullen zich in het strijd mengen maar ook Iran en Rusland . Heeft verder weinig met de Trukse Lira te maken ;)
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199382387
Waar al deze ellende vandaan komt of wat een recente trigger was, is onbelangrijk. Die twee kunnen daar niet samen leven. Het wordt elke dag een beetje moeilijker.

Er is maar een oplossing en dat is een groot gedeelte van de Palestijnen herhuisvestingen en die gebieden door Isral laten innemen. Dat laatste is toch onvermijdelijk dus dan maar gecontroleerd en die Palestijnen een reel alternatief geven
pi_199382388
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:31 schreef Hathor het volgende:

[..]

Turken zijn de totale achterlijkheid allang voorbij, heeft geen enkele zin om daar nog mee te praten.
Fascisten zijn het , aldus Erdo toen hem gevraagd werd een reactie te geven over het conflict in Isral
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:34:58 #148
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199382389
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:24 schreef Alaianaya het volgende:
Ik ben helemaal niet thuis in het conflict tussn de Palestijnen en Isral, maar ik dacht dat Isral in deze vooral de agressor was (uithuiszettingen, aanval bij moskee etc.). In de media zie ik echter vooral dat er over deze escalatie gesproken wordt als “reactie van Isral”. Kan iemand mij dit uitleggen of is het heel complex?
Dit artikel legt het huidige conflict (Palestijnen die hun al tientallen jaren illegaal bezette huis uitgezet worden) goed uit:
https://brabosh.com/2021/(...)ict-in-een-notendop/
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:36:15 #149
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199382403
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:32 schreef Alaianaya het volgende:

[..]

Nee, ik weet dat er al een hele lange tijd een conflict gaande is, maar ik heb niet genoeg kennis over de geschiedenis van het conflict om te zeggen dat Isral het bij het juiste eind heeft of juist andersom.

Mijns inziens zijn het namelijk vooral de Palestijnen die hieronder lijden, maar vanuit de media lijkt er veel steun voor Isral te komen. Vandaar dat ik me afvroeg of ik het, met mijn beperkte kennis van dit onderwerp, volledig verkeerd zie.
Diezelfde media die tientallen aanslagen, recente lynchpartijen en zelfs een aanslag met een mitrailleur op schooljongens niet versloeg maar nu ineens bewapende, rellende Palestijnen afdoet met "gelovigen die wilden komen bidden in de heilige moskee in de zalige maand Ramadan"? Die media zou Isral steunen?
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:36:18 #150
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199382404
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:34 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Dit artikel legt het huidige conflict (Palestijnen die hun al tientallen jaren illegaal bezette huis uitgezet worden) goed uit:
https://brabosh.com/2021/(...)ict-in-een-notendop/
Ehm, maar als er bovenaan de site staat VLAAMSE VRIENDEN VAN ISRAEL, krijg ik niet het idee dat dit stuk objectief is.... hebben er ook geen baat mij om objectief te zijn gezien de doelgroep.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_199382417
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:55 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Heb een soortgelijke bericht gezien , over een vrijmetselaar die ergens in de late 1800 leefde , die de eerste drie wereldoorlog voorspelde

Waar de moslimwereld zich zal keren tegen de '' christelijke westen '' . Geen tijd om het verder te factchecken , kan onzin zijn natuurlijk

Maar interessant om te lezen dat er een vergelijkbaar scenario lijkt af te spelen in beide verhalen
volgens mij heb jij het over nostradamus of niet?
pi_199382422
Na de moskee nu ook een synagoge in de fik in Lod

twitter
pi_199382424
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:32 schreef Alaianaya het volgende:

[..]

Nee, ik weet dat er al een hele lange tijd een conflict gaande is, maar ik heb niet genoeg kennis over de geschiedenis van het conflict om te zeggen dat Isral het bij het juiste eind heeft of juist andersom.

Mijns inziens zijn het namelijk vooral de Palestijnen die hieronder lijden, maar vanuit de media lijkt er veel steun voor Isral te komen. Vandaar dat ik me afvroeg of ik het, met mijn beperkte kennis van dit onderwerp, volledig verkeerd zie.
Gooi daar wat corona stress bij, snufje ramadan en dan is een incident genoeg om te gaan rellen. Hamas gooit er wat vuurpijlen in en het feest is compleet.
pi_199382429
Operation blitzkrieg is van start gegaan

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:38:30 #155
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_199382437
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:32 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Turken zullen zich in het strijd mengen maar ook Iran en Rusland . Heeft verder weinig met de Trukse Lira te maken ;)
Amerika heeft het niet zo met Iran....

Rusland heeft intern al problemen genoeg.

ik zie oom Erdo ook niet gek genoeg eigenlijk.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:38:42 #156
117098 Hathor
Effe niet
pi_199382441
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:34 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Waar al deze ellende vandaan komt of wat een recente trigger was, is onbelangrijk. Die twee kunnen daar niet samen leven. Het wordt elke dag een beetje moeilijker.

Er is maar een oplossing en dat is een groot gedeelte van de Palestijnen herhuisvestingen en die gebieden door Isral laten innemen. Dat laatste is toch onvermijdelijk dus dan maar gecontroleerd en die Palestijnen een reel alternatief geven
Waar moeten ze heen? Geen enkel land van hun zogenaamde broeders wil ze permanent opvangen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:39:10 #157
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_199382450
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:38 schreef Hathor het volgende:

[..]

Waar meoten ze heen? Geen enkel land van hun zogenaamde broeders wil ze permanent opvangen.
Hoe zal dat nou komen
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:39:17 #158
117098 Hathor
Effe niet
pi_199382451
quote:
8s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:34 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Fascisten zijn het , aldus Erdo toen hem gevraagd werd een reactie te geven over het conflict in Isral
Erdo stinkt uit zijn platte tyfusmuil.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 11 mei 2021 @ 23:39:20 #159
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199382452
T gaat weer los op de RT stream in Jeruzalem. Moeten ze niet slapen daar?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:39:40 #160
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199382457
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:34 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Dit artikel legt het huidige conflict (Palestijnen die hun al tientallen jaren illegaal bezette huis uitgezet worden) goed uit:
https://brabosh.com/2021/(...)ict-in-een-notendop/
Dit is niet heel goed uitgelegd want het gaat voorbij aan de bezette status en de vierde Geneefse conventie die geldt, waarbij de bezettende macht geen eigendom mag afnemen en verkopen, ook niet als dit wel mag volgens de eigen wetgeving. Ook vertelt dit niks over het feit dat n van de twee sets Ottomaanse eigendomspapieren vervalst moet zijn, maar de Isralische rechtbank toevallig die van de Palestijnen niet wilde accepteren.

De behandeling door het Hooggerechtshof is helaas uitgesteld.
pi_199382469
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:39 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

Hoe zal dat nou komen
Das toch haast standaard in die regio. Heb soms het idee dat het 1 grote buren ruzie is.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:41:17 #162
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199382470
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:39 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

Hoe zal dat nou komen
Geen idee, want Palestijnen zijn in mijn ervaring de meest plezante en best opgeleide groep Arabieren.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 11 mei 2021 @ 23:42:44 #163
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199382480


_O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:43:19 #164
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_199382485
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:39 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dit is niet heel goed uitgelegd want het gaat voorbij aan de bezette status en de vierde Geneefse conventie die geldt, waarbij de bezettende macht geen eigendom mag afnemen en verkopen, ook niet als dit wel mag volgens de eigen wetgeving. Ook vertelt dit niks over het feit dat n van de twee sets Ottomaanse eigendomspapieren vervalst moet zijn, maar de Isralische rechtbank toevallig die van de Palestijnen niet wilde accepteren.

De behandeling door het Hooggerechtshof is helaas uitgesteld.
hier word de isreal palestina uitgelegd door Sami Al-Nesf

"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:44:58 #165
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_199382497
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:41 schreef descon het volgende:

[..]

Das toch haast standaard in die regio. Heb soms het idee dat het 1 grote buren ruzie is.
Alle Arabische landen hebben een tyfus hekel aan elkaar, dit hoorde je Qaddafi al zeggen tijdens de Arab league Nations meetings
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_199382506
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:37 schreef Jeanne_Darc het volgende:

[..]

volgens mij heb jij het over nostradamus of niet?
Over de brief van Albert Pike



Het document was gewoon te zien in de Britse musea tot einde jaren 70 ergens, tot er teveel mensen vragen gingen stellen , Toen werd die brief verwijdert uit het museum en is het document nergens meer terug te vinden
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199382512
twitter
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 11 mei 2021 @ 23:47:56 #168
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199382518
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:47 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Er komt geen eind aan :N
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:49:26 #169
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199382530
Ze zijn daar in ieder geval weer terug naar het normale leven. :'(
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:50:33 #170
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199382538
Wel bijzonder dat ze zoveel raketten weten te bouwen en verstoppen in een gebied zo groot als een provincie.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:50:46 #171
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199382541
Israel kent deze truc nu wel, zogenaamd een staakt-het-vuren maar in werkelijkheid hergroeperen voor een nieuwe ronde. Ze moeten nu juist doorpakken zodat ze zich niet kunnen organiseren

quote:
Channel 12 meldt dat Arabische tussenpersonen de wens van Hamas om een nieuw staakt-het-vuren in de Gazastrook te bereiken, hebben overgebracht naar Isral. Isral heeft dit echter geweigerd, met het gevoel dat de terreurgroep nog niet voldoende heeft betaald voor zijn aanvallen op Isral.
========================

https://brabosh.com/2021/(...)urgroep-pij-in-gaza/

IDF elimineert drie commandanten van de Al Quds Brigades van terreurgroep PIJ in Gaza

De IDF zegt dat het de commandant van de speciale raketeenheid van de Islamitische Jihad heeft gedood, een actie die werd uitgevoerd in samenwerking met de Shin Bet. Sameh Abed al-Mamlouk werd samen met verschillende andere hoge raketfunctionarissen gedood, zegt het leger.

Channel 12 meldt dat Arabische tussenpersonen de wens van Hamas om een ​​nieuw staakt-het-vuren in de Gazastrook te bereiken, hebben overgebracht naar Isral. Isral heeft dit echter geweigerd, met het gevoel dat de terreurgroep nog niet voldoende heeft betaald voor zijn aanvallen op Isral.

De Arabisch-talige woordvoerder van het Isralische leger Avichay Adraee waarschuwt Gazanen om afstand te nemen van Hamas-wapenopslagplaatsen in de hele kustenclave:

De Israel Defense Forces lanceert momenteel een grote en uitzonderlijke ronde van luchtaanvallen op de Gazastrook. Voor uw veiligheid: blijf uit de buurt van sites die Hamas-wapens bevatten.

Intussen heeft de terreurgroep Islamitische Jihad wraak gezworen nadat Isralische luchtaanvallen drie commandanten van zijn gewapende vleugel Al Quds Brigades hebben aangevallen en gedood.

“Onze martelaren, commandanten Sameh Fahim Al-Mamlouk, Kamal Tayseer Qureiqa en Muhammad Yahya Abu Al-Atta, bloedden en we bevestigen dat de reactie op hun moord hard zal zijn”, zegt een woordvoerder van de gewapende vleugel van de Islamitische Jihad.

Abu al-Atta is de broer van Baha Abu al-Atta, een senior leider van de terreurgroep die in 2019 door Isral werd vermoord. Zijn gerichte moord leidde tot een escalatieronde tussen Isral en gewapende groepen in de Gazastrook.

[ Bericht 13% gewijzigd door slashdotter3 op 11-05-2021 23:55:48 ]
pi_199382547
En het leger is onderweg om de rellen te sussen of om meer olie op het vuur te gooien?

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199382556
twitter
pi_199382557
twitter
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 11 mei 2021 @ 23:53:00 #175
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199382558
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:52 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
:') :') :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199382560
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:52 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Damn je was me net voor. Het word gewoon een internationale conflict _O_
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 11 mei 2021 @ 23:54:02 #177
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199382565
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:53 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Damn je was me net voor. Het word gewoon een internationale conflict _O_
Zullen ze morgen op de dam ook gaan knokken? :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:54:14 #178
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_199382567
quote:
84s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:53 schreef Starhopper het volgende:

[..]

:') :') :')
tokkievolk.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_199382571
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:39 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dit is niet heel goed uitgelegd want het gaat voorbij aan de bezette status en de vierde Geneefse conventie die geldt, waarbij de bezettende macht geen eigendom mag afnemen en verkopen, ook niet als dit wel mag volgens de eigen wetgeving. Ook vertelt dit niks over het feit dat n van de twee sets Ottomaanse eigendomspapieren vervalst moet zijn, maar de Isralische rechtbank toevallig die van de Palestijnen niet wilde accepteren.

De behandeling door het Hooggerechtshof is helaas uitgesteld.
Het blijven natuurlijk hele lastige, bijna filosofische kwesties. Volgens mij had Isral Oost-Jeruzalem vrij stevig in handen na de 6 daagse oorlog. Nu zien ze het als een en ondeelbaar. En natuurlijk is dat niet in overeenstemming met hoe het Mandaatgebied Palestina in eerste instantie is verdeeld na de Tweede Wereld oorlog.

Maar hoe lang blijf je "bezetter" en wanneer is het jouw land? Wij hebben in Europa ook een geschiedenis waar landsgrenzen door de eeuwen heen veelvuldig zijn verlegd. Op een bepaald moment hebben wij gewoon gezegd dit is het. En als je teruggaat in de tijd, hoe ver moet je dan terug gaan?

Allemaal hele boeiende vragen waar beide partijen anders tegenaan zullen kijken en die lastig te beantwoorden is vanaf je Nederlandse zolderkamer.
pi_199382575
quote:
84s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Zullen ze morgen op de dam ook gaan knokken? :T
Het is niet de vraag of het tot conflicten zal komen maar wanneer
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:56:48 #181
117098 Hathor
Effe niet
pi_199382579
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:52 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
welja laten we ook even die bullshit naar hier importeren.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_199382580
MossadGoden.
pi_199382594
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wel bijzonder dat ze zoveel raketten weten te bouwen en verstoppen in een gebied zo groot als een provincie.
Geloof dat met een beetje kennis een raket niet zo lastig te maken is. Je moet alleen niet veel eisen hebben kwa nauwkeurigheid.

Zou je in principe in je achtertuin kunnen doen

Gaat vooral om angst zaaien en de palestijnen/arabs in Israel op te stoken.
pi_199382599
twitter


twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:58:41 #185
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199382600
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:56 schreef Zipportal het volgende:
MossadGoden.
Wat heeft de Mossad er mee te maken? Die houden zich bezig met spionage, hier is het IDF aan zet
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 11 mei 2021 @ 23:59:04 #186
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199382604
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:57 schreef descon het volgende:

[..]

Geloof dat met een beetje kennis een raket niet zo lastig te maken is. Je moet alleen niet veel eisen hebben kwa nauwkeurigheid.

Gaat vooral om angst zaaien en de palestijnen/arabs in Israel op te stoken.
Dat is ook de reden dat ze er zoveel afvuren, toch? Er is er altijd wel eentje die in de buurt komt :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199382605
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:53 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Damn je was me net voor. Het word gewoon een internationale conflict _O_
Zo H acht man staat de schreeuwen naar elkaar. Acht (!) man. In New York. Acht. Als dat geen kernoorlog oplevert dan eet ik mijn schoen op

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2021 23:59:33 ]
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:59:23 #188
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_199382607
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:58 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Wat heeft de Mossad er mee te maken? Die houden zich bezig met spionage, hier is het IDF aan zet
Mossad had het wel goed waar sommige hoog gerangde hamas leden zich verstopte.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_199382608
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:56 schreef Hathor het volgende:

[..]

welja laten we ook even die bullshit naar hier importeren.
te laat
twitter


twitter
  woensdag 12 mei 2021 @ 00:00:02 #190
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199382613
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:52 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_199382616
quote:
84s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:59 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Dat is ook de reden dat ze er zoveel afvuren, toch? Er is er altijd wel eentje die in de buurt komt :T
En israel maar leeg lopen op dat iron dome met raketten van 50k per stuk op een homemade raketje van een paar honderd eu
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 12 mei 2021 @ 00:00:28 #192
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199382619
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:59 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

Mossad had het wel goed waar sommige hoog gerangde hamas leden zich verstopte.
Mossad is baas _O_ Goeie hackers ook :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199382622
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199382626
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:59 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

te laat
[ twitter ]
Rotterdam _O_
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 12 mei 2021 @ 00:01:39 #195
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199382630
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 00:00 schreef descon het volgende:

[..]

En israel maar leeg lopen op dat iron dome met raketten van 50k per stuk op een homemade raketje van een paar honderd eu
Serieus? Ze hebben er vanavond dus tientallen miljoenen doorheen gejaagd. En dit is nog maar het begin :o
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 12 mei 2021 @ 00:01:52 #196
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199382633
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:59 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

te laat
[ twitter ]

[ twitter ]
Ze hebben honger denk ik.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_199382635
Bommen nu, veel bommen.
Van Issie voor Gaza
pi_199382637
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:50 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Jezus zal terugkeren en die antichrist verslaan in Isral, volgens de moslims dan,zeg ik dat goed?
Als Jezus het goede is, is God / God de vader / Allah de genadeloze. En die delen de Moslims met de Joden en de Christenen. Het is maar wat je wil verslaan.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 12 mei 2021 @ 00:02:28 #199
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199382639
Is er ergens nog een livestream? Anders ga ik pitten :9
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 12 mei 2021 @ 00:02:56 #200
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_199382645
morgen werken dus ik ben wel slapen, :z
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_199382647
En de zoveelste aanval op Gaza

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199382655
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  woensdag 12 mei 2021 @ 00:06:26 #203
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 12 mei 2021 @ 00:08:25 #204
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199382685
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 00:04 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Man man man..

Je zal er maar wonen.. :'(
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 12 mei 2021 @ 00:11:49 #205
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199382701
twitter

https://brabosh.com/2021/(...)poging-in-jeruzalem/

Isral geeft beelden van autorammen vrij na Palestijnse ‘lynch’-poging in Jeruzalem

De Isralische regering heeft maandag een politievideo vrijgegeven in een poging om valse berichten te corrigeren dat een incident met een auto-ongeluk in Jeruzalem het resultaat was van een opzettelijke aanval door de Isralische chauffeur.

De volledige politievideo werd gepost nadat Palestijnse groepen bepaalde delen van het incident op sociale media hadden gepost, waarin ze zeiden dat een Isralische man zijn auto tegen Palestijnse gelovigen ramde buiten de Al-Aqsa-moskee in Jeruzalem.

In een andere tweet werd beweerd: “Isralische officier die een Isralische kolonist beschermde die opzettelijk zijn auto tegen Palestijnse mannen ramde buiten de Leeuwenpoort in de oude stad van bezet Jeruzalem.“

Zoals te zien is in de beelden, bekogelde een groep Palestijnen een Isralische auto die voorbijreed met stenen. De Isralische chauffeur probeerde te ontsnappen aan de menigte toen een van de aanvallers de achterdeur opende, maar hij verloor de controle over het voertuig en raakte als gevolg daarvan een van de steenwerpers. Toen de auto stopte, opende de Palestijnse menigte de deuren, gooide stenen naar binnen en probeerde de bestuurder en passagiers uit de auto te trekken.

De Isralische man “ontsnapt ternauwernood aan het lynchen nadat zijn auto met stenen is bekogeld”, zei het Isralische ministerie van Buitenlandse Zaken. “Een politieagent ter plaatse houdt de gewelddadige menigte tegen en redt het leven van de chauffeur.”

Het rammen van de auto vond plaats toen honderden Palestijnen rel schopten gericht tegen de Isralische politie buiten de al-Aqsa-moskee in de Oude Stad in een uitbarsting van geweld die samenviel met Jerusalem Day, de herdenkingsdag van Isral toen de IDF 'Oost'-Jeruzalem heroverde op Jordani tijdens de Zesdaagse Oorlog van juni 1967.

pi_199382702
Gvd ik moet echt naar bed maar het nieuws blijft maar binnen komen

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  woensdag 12 mei 2021 @ 00:13:08 #207
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_199382713
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 00:11 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
https://brabosh.com/2021/(...)poging-in-jeruzalem/

Isral geeft beelden van autorammen vrij na Palestijnse ‘lynch’-poging in Jeruzalem

De Isralische regering heeft maandag een politievideo vrijgegeven in een poging om valse berichten te corrigeren dat een incident met een auto-ongeluk in Jeruzalem het resultaat was van een opzettelijke aanval door de Isralische chauffeur.

De volledige politievideo werd gepost nadat Palestijnse groepen bepaalde delen van het incident op sociale media hadden gepost, waarin ze zeiden dat een Isralische man zijn auto tegen Palestijnse gelovigen ramde buiten de Al-Aqsa-moskee in Jeruzalem.

In een andere tweet werd beweerd: “Isralische officier die een Isralische kolonist beschermde die opzettelijk zijn auto tegen Palestijnse mannen ramde buiten de Leeuwenpoort in de oude stad van bezet Jeruzalem.“

Zoals te zien is in de beelden, bekogelde een groep Palestijnen een Isralische auto die voorbijreed met stenen. De Isralische chauffeur probeerde te ontsnappen aan de menigte toen een van de aanvallers de achterdeur opende, maar hij verloor de controle over het voertuig en raakte als gevolg daarvan een van de steenwerpers. Toen de auto stopte, opende de Palestijnse menigte de deuren, gooide stenen naar binnen en probeerde de bestuurder en passagiers uit de auto te trekken.

De Isralische man “ontsnapt ternauwernood aan het lynchen nadat zijn auto met stenen is bekogeld”, zei het Isralische ministerie van Buitenlandse Zaken. “Een politieagent ter plaatse houdt de gewelddadige menigte tegen en redt het leven van de chauffeur.”

[ afbeelding ]
Smerige honden zijn het :r
pi_199382725
quote:
15s.gif Op woensdag 12 mei 2021 00:08 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Man man man..

Je zal er maar wonen.. :'(
Je hoeft er niet te wonen om de effecten van het conflict te voelen. Onder de motto: comming to a town near you!

twitter



Nevermind , ik denk dat ik wat slaap nodig heb, tweet helemaal verkeerd gelezen
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199382733
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 00:12 schreef Ali_boo het volgende:
Gvd ik moet echt naar bed maar het nieuws blijft maar binnen komen

[ twitter ]
Denk niet dat ze een koffiepauze gaan houden
  woensdag 12 mei 2021 @ 00:17:00 #210
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199382737
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 00:14 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Je hoeft er niet te wonen om de effecten van het conflict te voelen. Onder de motto: comming to a town near you!

[ twitter ]
En dan is hier het gesprek van de dag of we wel of niet weer baantjes mogen zwemmen in het zwembad..
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_199382744
twitter
pi_199382749
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 00:15 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Denk niet dat ze een koffiepauze gaan houden
Ze hebben anders een erg productieve dag gehad . Laat ze eens goed opladen dan kunnen morgen ze weer helemaal tegenaan!
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  woensdag 12 mei 2021 @ 00:39:05 #213
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199382794
Zolang die Arabische landen niet hetzelfde eisen van Hamas kan Israel terecht hun reet afvegen met wat zij er van vinden.
===============

Escalatie in Isral: raketten vliegen over en weer, EU en VS roepen op tot beindiging geweld

Alle zes Arabische landen die diplomatieke betrekkingen onderhouden met Isral - Egypte, Jordani, de Verenigde Arabische Emiraten, Bahrein, Marokko en Soedan - veroordeelden het Isralische gedrag. Turkije riep ook op tot beindiging van het conflict. Isral moet stoppen met het aanvallen van Palestijnen in Jeruzalem,
pi_199382849
twitter
pi_199382914
twitter
pi_199382916
twitter
pi_199382918
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 01:51 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
_O_
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
pi_199382920
twitter

twitter
pi_199382925
twitter
pi_199382940
twitter
pi_199382942
quote:
Nothing Israel can't handle 8-) bij de laatste oorlog met Libanon/Hezbollah in 2006 gebruikte Isral 15% van hun kunnen wat oorlogsvoering betreft. Als ze zouden willen kunnen ze Gaza binnen no time compleet vernietigen. 😒
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
  woensdag 12 mei 2021 @ 02:32:46 #223
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199382959
quote:
1s.gif Op woensdag 12 mei 2021 02:13 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]

Nothing Israel can't handle 8-) bij de laatste oorlog met Libanon/Hezbollah in 2006 gebruikte Isral 15% van hun kunnen wat oorlogsvoering betreft. Als ze zouden willen kunnen ze Gaza binnen no time compleet vernietigen. 😒
Israel kan het hele Midden Oosten vernietigen zoveel wapens hebben ze.

En als het op is bellen ze even met Ome Joe.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_199382960
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 02:32 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Israel kan het hele Midden Oosten vernietigen zoveel wapens hebben ze.

En als het op is bellen ze even met Ome Joe.
Exactemundo 8-)
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
pi_199382962
twitter


Wie zegt dat ze bij het IDF moordlustige monsters zijn. :P 8-)
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
pi_199382990
twitter
pi_199383158
quote:
1s.gif Op woensdag 12 mei 2021 02:13 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]

Nothing Israel can't handle 8-) bij de laatste oorlog met Libanon/Hezbollah in 2006 gebruikte Isral 15% van hun kunnen wat oorlogsvoering betreft. Als ze zouden willen kunnen ze Gaza binnen no time compleet vernietigen. 😒
1 Pakistaanse kernbom is ook genoeg om een einde te maken aan de terreurstaat genaamd Isral.

Bloeddorstige domme reacties kan ik ook posten.

Misschien weer normaal doen en terug naar de realiteit? Isral gaat helemaal niets vernietigen. Er wordt conventioneel gevochten, of anders treedt MAD in werking.
pi_199383163
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 04:57 schreef Middle-East het volgende:

[..]

1 Pakistaanse kernbom is ook genoeg om een einde te maken aan de terreurstaat genaamd Isral.
Zouden ze goed genoeg kunnen mikken denk je? _O-
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
pi_199383195
quote:
1s.gif Op woensdag 12 mei 2021 02:39 schreef Foshizzle79 het volgende:
[ twitter ]

Wie zegt dat ze bij het IDF moordlustige monsters zijn. :P 8-)
Waar moeten ze heen dan?
pi_199383199
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 05:57 schreef Chadi het volgende:

[..]

Waar moeten ze heen dan?
Ergens waar geen wapens van de Hamas liggen opgeslagen? 🤔
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
pi_199383221
quote:
1s.gif Op woensdag 12 mei 2021 06:02 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]

Ergens waar geen wapens van de Hamas liggen opgeslagen? 🤔
Regel jij dan een woning voor ze?
pi_199383231
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 06:18 schreef Chadi het volgende:

[..]

Regel jij dan een woning voor ze?
Alsof ze nergens ff tijdelijk kunnen schuilen of bij familie kunnen verblijven. 8)7
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
  woensdag 12 mei 2021 @ 06:27:37 #233
494721 Zwerfkind
Zwiebertje
pi_199383256
quote:
1s.gif Op woensdag 12 mei 2021 06:20 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]

Alsof ze nergens ff tijdelijk kunnen schuilen of bij familie kunnen verblijven. 8)7
De normale Palestijnse gezinnen worden ook gijzelaar gehouden door die HAMAS varkens. Kunnen geen kant op.

En als er weer lekker veel burgerslachtoffers vallen (vooral kinderen) dan kunnen ze weer janken bij het Westen.

GAZA terug geven was een grote fout.
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
pi_199383280
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 06:27 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]

De normale Palestijnse gezinnen worden ook gijzelaar gehouden door die HAMAS varkens. Kunnen geen kant op.

En als er weer lekker veel burgerslachtoffers vallen (vooral kinderen) dan kunnen ze weer janken bij het Westen.

GAZA terug geven was een grote fout.
Ach ja, weet je, het maakt niks uit wat de Israeli's doen, ze worden toch altijd gezien als de vijand. Maar goed, Isral is sterk genoeg iig en kunnen dit makkelijk aan.
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
pi_199383283
quote:
1s.gif Op woensdag 12 mei 2021 06:20 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]

Alsof ze nergens ff tijdelijk kunnen schuilen of bij familie kunnen verblijven. 8)7
Die hebben natuurlijk ruimte zat op de andere hoek van het gebouw waar Isral wil bombarderen. Waarom kiezen ze berhaupt voor bombarderen in zijn dichtbevolkt gebied als ze er ook binnen kunnen wandelen? Dat is ook een overweging.
Maar Hamas en Co vinden het prima omdat ze weten dat bij elk bombardement ze groeien in leden en Isral vindt het fijn omdat ze zo geen soldaten verliezen.
  woensdag 12 mei 2021 @ 06:36:15 #236
494721 Zwerfkind
Zwiebertje
pi_199383289
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 06:34 schreef Chadi het volgende:

[..]

Die hebben natuurlijk ruimte zat op de andere hoek van het gebouw waar Isral wil bombarderen. Waarom kiezen ze berhaupt voor bombarderen in zijn dichtbevolkt gebied als ze er ook binnen kunnen wandelen? Dat is ook een overweging.
Maar Hamas en Co vinden het prima omdat ze weten dat bij elk bombardement ze groeien in leden en Isral vindt het fijn omdat ze zo geen soldaten verliezen.
... en de rest van de wereld weet dit ook... dus niemand interesseert het.... over 2 maanden is weer alles vergeten...
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
pi_199383362
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:55 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Heb een soortgelijke bericht gezien , over een vrijmetselaar die ergens in de late 1800 leefde , die de eerste drie wereldoorlog voorspelde

Waar de moslimwereld zich zal keren tegen de '' christelijke westen '' . Geen tijd om het verder te factchecken , kan onzin zijn natuurlijk

Maar interessant om te lezen dat er een vergelijkbaar scenario lijkt af te spelen in beide verhalen
Ik durf ook wel te voorspellen dat er tussen nu en 50 jaar een oorlog tussen gelovigen zal zijn. En tussen nu en 100 jaar meerdere. Dat is eerder een kwestie van statistiek dan van visioenen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2021 07:17:03 ]
pi_199383618
Zou dit onder Trump ook gebeurd zijn vraag ik me af?
Vakman pur sang
  Moderator woensdag 12 mei 2021 @ 07:49:31 #239
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_199383630
twitter


*Knock knock* goedemorgen.
Recordhouder aantal posts op n dag.
4045
onlogisch
  woensdag 12 mei 2021 @ 07:59:16 #240
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199383695
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:55 schreef maan_man het volgende:

[..]

Het blijven natuurlijk hele lastige, bijna filosofische kwesties. Volgens mij had Isral Oost-Jeruzalem vrij stevig in handen na de 6 daagse oorlog. Nu zien ze het als een en ondeelbaar. En natuurlijk is dat niet in overeenstemming met hoe het Mandaatgebied Palestina in eerste instantie is verdeeld na de Tweede Wereld oorlog.

Maar hoe lang blijf je "bezetter" en wanneer is het jouw land? Wij hebben in Europa ook een geschiedenis waar landsgrenzen door de eeuwen heen veelvuldig zijn verlegd. Op een bepaald moment hebben wij gewoon gezegd dit is het. En als je teruggaat in de tijd, hoe ver moet je dan terug gaan?

Allemaal hele boeiende vragen waar beide partijen anders tegenaan zullen kijken en die lastig te beantwoorden is vanaf je Nederlandse zolderkamer.
En dat ja. Ik gaf in mijn reactie even wat tegengas op het artikel dat gequote werd omdat ik het te eenzijdig vond.
pi_199383940
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199383968
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:55 schreef maan_man het volgende:

[..]

Het blijven natuurlijk hele lastige, bijna filosofische kwesties. Volgens mij had Isral Oost-Jeruzalem vrij stevig in handen na de 6 daagse oorlog. Nu zien ze het als een en ondeelbaar. En natuurlijk is dat niet in overeenstemming met hoe het Mandaatgebied Palestina in eerste instantie is verdeeld na de Tweede Wereld oorlog.

Maar hoe lang blijf je "bezetter" en wanneer is het jouw land? Wij hebben in Europa ook een geschiedenis waar landsgrenzen door de eeuwen heen veelvuldig zijn verlegd. Op een bepaald moment hebben wij gewoon gezegd dit is het. En als je teruggaat in de tijd, hoe ver moet je dan terug gaan?

Allemaal hele boeiende vragen waar beide partijen anders tegenaan zullen kijken en die lastig te beantwoorden is vanaf je Nederlandse zolderkamer.
Prima punt, sommige mensen kunnen hier zeer selectief in zijn. De VS is een probleem, Isral is een probleem, maar andere landen weer niet. Ik geloof dan ook niet zo in allerlei theorien van 'bezetters' of 'gestolen land'. Uiteindelijk heeft niemand een fundamenteel recht op bepaalde grond en is het simpelweg zo dat de sterkste vaak zal winnen.
quote:
1s.gif Op woensdag 12 mei 2021 07:47 schreef Lospedrosa het volgende:
Zou dit onder Trump ook gebeurd zijn vraag ik me af?
Kleine kans denk ik.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 12 mei 2021 @ 08:48:02 #243
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199384039
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 01:51 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Dit is het gebouw waar we de hele avond naar gekeken hebben :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199384043
twitter

twitter


Wel erg eenzijdige berichten van beide heren zeg :')
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 12 mei 2021 @ 08:49:16 #245
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199384048
quote:
1s.gif Op woensdag 12 mei 2021 07:47 schreef Lospedrosa het volgende:
Zou dit onder Trump ook gebeurd zijn vraag ik me af?
Ja. Dit is een gedoetje tussen Isral en de Palestijnen. Daar heeft de president van Amerika geen invloed op
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199384062
Wow al die door palestijnen afgefikte auto's... het lijkt wel Frankrijk tijdens de ramadan!
pi_199384070
quote:
84s.gif Op woensdag 12 mei 2021 08:49 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Ja. Dit is een gedoetje tussen Isral en de Palestijnen. Daar heeft de president van Amerika geen invloed op
Aldus onze Israel, Palestina, VS, BLM, Antifa, SpaceX, Musk n klimaat expert Starhopper _O_
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 12 mei 2021 @ 08:52:04 #248
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199384072
Is er nog ergens een goeden livestream?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 12 mei 2021 @ 08:52:25 #249
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_199384074
Als het Isralische leger echt onvriendelijk wil doen kunnen ze ook meteen een berg artillerie direct linken aan de iron dome radars of aan specifieke counter battery radars. Zet je het zooitje volledig automatisch en dan begin je al terug te schieten op de juiste locatie terwijl de raketten nog in de lucht zijn. Geen waarschuwing of wat dan ook.

Nou weet ik dan ze ook die raketten soms met timers lanceren en natuurlijk ook vanuit woonwijken etc. Dat geeft de bewoners dan een goede motivatie om Hamas weg te houden…
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 12 mei 2021 @ 08:54:51 #250
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_199384099
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 08:48 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]

Wel erg eenzijdige berichten van beide heren zeg :')
Volgens mij snappen ze het niet helemaal idd.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 12 mei 2021 @ 08:55:41 #251
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_199384111
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 08:52 schreef nixxx het volgende:
Als het Isralische leger echt onvriendelijk wil doen kunnen ze ook meteen een berg artillerie direct linken aan de iron dome radars of aan specifieke counter battery radars. Zet je het zooitje volledig automatisch en dan begin je al terug te schieten op de juiste locatie terwijl de raketten nog in de lucht zijn. Geen waarschuwing of wat dan ook.

Nou weet ik dan ze ook die raketten soms met timers lanceren en natuurlijk ook vanuit woonwijken etc. Dat geeft de bewoners dan een goede motivatie om Hamas weg te houden…
Hamas zet de lanceerinstallatie op timers, zijn ze weg als de raketten starten, granaten slaan in op wijk, is men wereldwijd boos op Israel, Palestijnen in de wijken hebben een probleem als ze hun bek opentrekken tegen Hamas.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 12 mei 2021 @ 08:57:01 #252
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199384128
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 08:51 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Aldus onze Israel, Palestina, VS, BLM, Antifa, SpaceX, Musk n klimaat expert Starhopper _O_
:@
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 12 mei 2021 @ 08:58:03 #253
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199384142
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 08:52 schreef nixxx het volgende:
Als het Isralische leger echt onvriendelijk wil doen kunnen ze ook meteen een berg artillerie direct linken aan de iron dome radars of aan specifieke counter battery radars. Zet je het zooitje volledig automatisch en dan begin je al terug te schieten op de juiste locatie terwijl de raketten nog in de lucht zijn. Geen waarschuwing of wat dan ook.

Nou weet ik dan ze ook die raketten soms met timers lanceren en natuurlijk ook vanuit woonwijken etc. Dat geeft de bewoners dan een goede motivatie om Hamas weg te houden…
Zoiets? :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199384154
Is nogal simpel op te lossen voor Israel lijkt me. Alle gebouwen platgooien in Gaza en alleen nog maar tenten voor bewoning toestaan.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Moderator woensdag 12 mei 2021 @ 09:08:11 #255
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_199384239
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 21:30 schreef Qarrad het volgende:

[..]

IDF communiceert weer ultracorrect als altijd.
Toch zijn ze ook niet vies van een trolletje.

twitter
Recordhouder aantal posts op n dag.
4045
onlogisch
pi_199384266
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 08:54 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Volgens mij snappen ze het niet helemaal idd.
Ze snappen het prima hoor.
  woensdag 12 mei 2021 @ 09:11:48 #257
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_199384288
quote:
7s.gif Op woensdag 12 mei 2021 09:08 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Toch zijn ze ook niet vies van een trolletje.

[ twitter ]
:D Bazenactie
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 12 mei 2021 @ 09:16:13 #258
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199384342
quote:
7s.gif Op woensdag 12 mei 2021 09:08 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Toch zijn ze ook niet vies van een trolletje.

[ twitter ]
_O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 12 mei 2021 @ 09:16:27 #259
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_199384346
quote:
84s.gif Op woensdag 12 mei 2021 08:58 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Zoiets? :T
Nee, dit is voor dichtbij. Wat ik bedoel is dus met zware artillerie terugschieten op afstanden tot 30-50 km.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 12 mei 2021 @ 09:22:11 #260
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_199384399
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 09:16 schreef nixxx het volgende:

[..]

Nee, dit is voor dichtbij. Wat ik bedoel is dus met zware artillerie terugschieten op afstanden tot 30-50 km.
Wat minder films kijken. Je wilt gewoon willekeurig terugvuren terwijl je niet eens weet of Hamas een raketinstallatie op een school of ziekenhuis heeft gezet? 8)7

Je snapt hopelijk wel waarom Isral 2 tot 3 uur van tevoren aankondigt waar ze gaan bombarderen?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  woensdag 12 mei 2021 @ 09:24:02 #261
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_199384414
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 09:22 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Wat minder films kijken. Je wilt gewoon willekeurig terugvuren terwijl je niet eens weet of Hamas een raketinstallatie op een school of ziekenhuis heeft gezet? 8)7

Je snapt hopelijk wel waarom Isral 2 tot 3 uur van tevoren aankondigt waar ze gaan bombarderen?
Ik zeg dat ze het zouden kunnen doen als ze echt onvriendelijk willen zijn.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 12 mei 2021 @ 09:42:58 #262
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_199384611
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:02 schreef myShizzle het volgende:
Damn dat filmpje is best heftig, je zal maar in die auto zitten
Ken eerlijk zo goed als niks van dit conflict maar wat winnen die gasten er eigenlijk bij om een willekkeurig iemand in een auto zo te belagen? Of is er bij voorbaat al complete haat tussen elke Palestijn en elke Israliet, zit dat door de onophoudelijke spanning in die regio 'ingebakken' bij de bevolking? Of 'komt boontje om zijn loontje' want die auto had niks te zoeken daar of probeerde die gewoon zijn leventje te leiden maar door de recente escalatie heeft ie hier dikke pech?
  Moderator woensdag 12 mei 2021 @ 09:45:15 #263
8781 crew  Frutsel
pi_199384629
twitter


twitter


twitter
  woensdag 12 mei 2021 @ 09:47:42 #264
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_199384647
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 09:10 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ze snappen het prima hoor.
Als je zegt dat de essentile vraag is of Joden in Isral mogen wonen, dan snap je het toch echt niet.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_199384776
Is het alweer rustig op straat?

Gister leek het op een burger oorlog
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_199384805
twitter
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 mei 2021 @ 10:03:50 #267
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199384814
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:02 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Wtf :{
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_199384983
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 08:52 schreef nixxx het volgende:
Als het Isralische leger echt onvriendelijk wil doen kunnen ze ook meteen een berg artillerie direct linken aan de iron dome radars of aan specifieke counter battery radars. Zet je het zooitje volledig automatisch en dan begin je al terug te schieten op de juiste locatie terwijl de raketten nog in de lucht zijn. Geen waarschuwing of wat dan ook.

Nou weet ik dan ze ook die raketten soms met timers lanceren en natuurlijk ook vanuit woonwijken etc. Dat geeft de bewoners dan een goede motivatie om Hamas weg te houden…
In Nederland durven we niet eens hangjongetjes aan te spreken, maar jij verwacht van Palestijnen dat ze gewapende terroristen gaan tegenhouden.
  woensdag 12 mei 2021 @ 10:18:25 #269
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_199385008
o. ze zijn weer bezig. wat erg allemaal. ik geef hier echt superveel om. misschien kunnen ze hun problemen na de tachtigste keer oorlog wel oplossen. ach en wee.
  Moderator woensdag 12 mei 2021 @ 10:18:49 #270
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199385014
Jammer dat het weer zo los gaat hier. Alleen maar verliezers aan beide kanten.
Al lijkt het onvermijdelijk dat dit weer gebeurt om de zoveel tijd. Vrede is heel ver weg met 2 groepen die elkaar vooral door en door haten.
  Moderator woensdag 12 mei 2021 @ 10:29:15 #271
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_199385130
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 09:42 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Ken eerlijk zo goed als niks van dit conflict maar wat winnen die gasten er eigenlijk bij om een willekkeurig iemand in een auto zo te belagen? Of is er bij voorbaat al complete haat tussen elke Palestijn en elke Israliet, zit dat door de onophoudelijke spanning in die regio 'ingebakken' bij de bevolking? Of 'komt boontje om zijn loontje' want die auto had niks te zoeken daar of probeerde die gewoon zijn leventje te leiden maar door de recente escalatie heeft ie hier dikke pech?
Stel jezelf eens voor :

Je bent 4 jaar. Je woont in de Gazastrook. Het luchtalarm gaat af want de piloten van IDF zijn onderweg. Eigenlijk kijk je er niet van op. Dit geluid hoor je toch wel vaker? Maar aan de blik van je vader is ernstig. Je was zojuist nog op straat aan het spelen maar je moet nu de schuilkelder in want het zal zo direct vuur regenen. In de chaos die ontstaat raak je je zusje kwijt waar je zo even nog mee aan het spelen was. Aan de hand van je vader ga je mee de schuilkelder in. De komende 30 minuten sta je doodsangsten uit omdat de IDF haar werk uitvoert.

Als de rust is wedergekeerd gaan je ouders op zoek naar je zusje. Gek toch dat ze niet mee ging? Je vader en moeder zijn hysterisch. Tussen de smeulende hopen en kapotgebombardeerde huizen schreeuwen ze haar naam. Er komt geen reactie. Uiteindelijk vinden ze haar lichaamsdelen op 3 verschillende plekken terug op straat.
Je begrijpt niet wat er is gebeurt. Jij wilt weer gaan spelen. Maar je zusje is er niet meer. Er volgt een begrafenis waar je op 4-jarige leeftijd niet veel van snapt. Een hoop huilende mensen, boze ooms en tantes. Papa en mama ontroostbaar.

*Fast forward*

Je bent nu 10 jaar. Het is alweer 6 jaar geleden dat je je zusje verloren hebt. Inmiddels ben je snel volwassen geworden. Je hoort je ooms en tantes alleen maar slecht spreken over 'de Zionisten'. Er rijden weer bulldozers met Isralische vlaggen in de buurt. Er wordt weer grond klaargemaakt voor Isralische settlers. Wie moeten er wijken? Je oom en tante die al 20 jaar in een 1 of ander krot wonen. Aan de hand van je vader ga je mee naar een protest wat is aangekondigd door Hamas. Het begint vreedzaam maar mondt al snel uit in schermutselingen tussen de IDF en een grote groep Palestijnen. De uitkomst is onvermijdelijk. De grond wordt toegekend aan de Settlers en je oom en tante komen noodgedwongen bij jullie wonen.

*Fast forward*

Je bent nu 14 jaar. De spanningen thuis lopen hoog op. Je vader en zijn broer zijn woedend nu er bijna geen werk is door beperkingen die keer op keer worden opgelegd door Isral. Na het zoveelste dreigement van Hamas patrouilleert IDF volop in de Gazastrook. Je vader en oom worden hardhandig gearresteerd door IDF omdat ze zich op 'verboden terrein' begaven. Na een week komen ze weer vrij, zij het zwaar mishandeld. Er is een nieuwe protestmars aangekondigd door Hamas. Gesterkt door je groeiende haat tegen 'de Zionisten' ga je met je vader en oom mee. Je moeder is erop tegen maar je laat je niet tegen houden. Daarbij is papa toch de baas? En van hem mag je mee. De strijd is oneerlijk. Het IDF is superieur. De stenen die gegooid worden door jullie worden beantwoord met hightech mitrailleurs. Was je maar nooit meegegaan. Was papa maar nooit meegegaan. Tijdens de confrontaties schiet IDF met scherp. Het is een chaos die zijn weerga niet kent. Je vader wordt dodelijk getroffen door een rondvliegende kogel. Jullie zijn ontroostbaar en zweren wraak.

*Fast forward*

Je bent nu 18. Je bent een volwassen man. Je mist je vader nog iedere dag Op het nieuws hoor je dat een rechtszaak op handen is over het opnieuw onteigenen van Palestijnse woningen waar Isralische Settlers dreigen komen te wonen. Dat is voor jou de druppel. Gesterkt door de raketaanvallen van Hamas op Isralische doelen ga je met je vrienden de straat op. Nooit heb je een Zionist van dichtbij meegemaakt. 18 jaar lang hoor en zie je alleen maar ellende om je heen wat veroorzaakt wordt door Israel. Dan opeens schiet er een wagen voorbij met een Zionist erin. Je vrienden twijfelen geen moment en bestormen de auto.

De rest is geschiedenis.


Ik weet ook veel te weinig van de diepgaande geschiedenis hieromtrent. Maar een verhaal zoals ik hierboven schets, zal niet ver van de waarheid liggen in veel gevallen. Die intense haat wordt er vanaf de geboorte al met de paplepel ingegoten en gevoed door acties vanuit de andere kant.

Ze slaan elkaar al 2000 jaar de hersens in, in die regio. Ik ben bang dat ze dat de komende 2000 jaar ook nog zullen doen.

* DISCLAIMER*

Dit is geschreven vanuit Palestijnse context. Je kunt dit prima uitwisselen en hier een Joodse context in plaatsen. Bottomline is dat, hoe clich het ook klinkt, er slechts n mogelijkheid is tot vrede. En dat is praten. Elkaar proberen te begrijpen levert meer op dan elkaar raketten toe te sturen.
Recordhouder aantal posts op n dag.
4045
onlogisch
  woensdag 12 mei 2021 @ 10:31:39 #272
455560 Logic91
Always stay rational
pi_199385155
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 00:04 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
City where the anti-Christ will be killed... :').

Realiteit met fictie vermengen zorgt zelden voor een goed resultaat. De Abrahamitische religies zijn venijnig in hun virulente irrationele overtuigingen.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
  woensdag 12 mei 2021 @ 10:33:33 #273
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199385184
quote:
2s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:29 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Stel jezelf eens voor :

Je bent 4 jaar. Je woont in de Gazastrook. Het luchtalarm gaat af want de piloten van IDF zijn onderweg. Eigenlijk kijk je er niet van op. Dit geluid hoor je toch wel vaker? Maar aan de blik van je vader is ernstig. Je was zojuist nog op straat aan het spelen maar je moet nu de schuilkelder in want het zal zo direct vuur regenen. In de chaos die ontstaat raak je je zusje kwijt waar je zo even nog mee aan het spelen was. Aan de hand van je vader ga je mee de schuilkelder in. De komende 30 minuten sta je doodsangsten uit omdat de IDF haar werk uitvoert.

Als de rust is wedergekeerd gaan je ouders op zoek naar je zusje. Gek toch dat ze niet mee ging? Je vader en moeder zijn hysterisch. Tussen de smeulende hopen en kapotgebombardeerde huizen schreeuwen ze haar naam. Er komt geen reactie. Uiteindelijk vinden ze haar lichaamsdelen op 3 verschillende plekken terug op straat.
Je begrijpt niet wat er is gebeurt. Jij wilt weer gaan spelen. Maar je zusje is er niet meer. Er volgt een begrafenis waar je op 4-jarige leeftijd niet veel van snapt. Een hoop huilende mensen, boze ooms en tantes. Papa en mama ontroostbaar.

*Fast forward*

Je bent nu 10 jaar. Het is alweer 6 jaar geleden dat je je zusje verloren hebt. Inmiddels ben je snel volwassen geworden. Je hoort je ooms en tantes alleen maar slecht spreken over 'de Zionisten'. Er rijden weer bulldozers met Isralische vlaggen in de buurt. Er wordt weer grond klaargemaakt voor Isralische settlers. Wie moeten er wijken? Je oom en tante die al 20 jaar in een 1 of ander krot wonen. Aan de hand van je vader ga je mee naar een protest wat is aangekondigd door Hamas. Het begint vreedzaam maar mondt al snel uit in schermutselingen tussen de IDF en een grote groep Palestijnen. De uitkomst is onvermijdelijk. De grond wordt toegekend aan de Settlers en je oom en tante komen noodgedwongen bij jullie wonen.

*Fast forward*

Je bent nu 14 jaar. De spanningen thuis lopen hoog op. Je vader en zijn broer zijn woedend nu er bijna geen werk is door beperkingen die keer op keer worden opgelegd door Isral. Na het zoveelste dreigement van Hamas patrouilleert IDF volop in de Gazastrook. Je vader en oom worden hardhandig gearresteerd door IDF omdat ze zich op 'verboden terrein' begaven. Na een week komen ze weer vrij, zij het zwaar mishandeld. Er is een nieuwe protestmars aangekondigd door Hamas. Gesterkt door je groeiende haat tegen 'de Zionisten' ga je met je vader en oom mee. Je moeder is erop tegen maar je laat je niet tegen houden. Daarbij is papa toch de baas? En van hem mag je mee. De strijd is oneerlijk. Het IDF is superieur. De stenen die gegooid worden door jullie worden beantwoord met hightech mitrailleurs. Was je maar nooit meegegaan. Was papa maar nooit meegegaan. Tijdens de confrontaties schiet IDF met scherp. Het is een chaos die zijn weerga niet kent. Je vader wordt dodelijk getroffen door een rondvliegende kogel. Jullie zijn ontroostbaar en zweren wraak.

*Fast forward*

Je bent nu 18. Je bent een volwassen man. Je mist je vader nog iedere dag Op het nieuws hoor je dat een rechtszaak op handen is over het opnieuw onteigenen van Palestijnse woningen waar Isralische Settlers dreigen komen te wonen. Dat is voor jou de druppel. Gesterkt door de raketaanvallen van Hamas op Isralische doelen ga je met je vrienden de straat op. Nooit heb je een Zionist van dichtbij meegemaakt. 18 jaar lang hoor en zie je alleen maar ellende om je heen wat veroorzaakt wordt door Israel. Dan opeens schiet er een wagen voorbij met een Zionist erin. Je vrienden twijfelen geen moment en bestormen de auto.

De rest is geschiedenis.


Ik weet ook veel te weinig van de diepgaande geschiedenis hieromtrent. Maar een verhaal zoals ik hierboven schets, zal niet ver van de waarheid liggen in veel gevallen. Die intense haat wordt er vanaf de geboorte al met de paplepel ingegoten en gevoed door acties vanuit de andere kant.

Ze slaan elkaar al 2000 jaar de hersens in, in die regio. Ik ben bang dat ze dat de komende 2000 jaar ook nog zullen doen.

* DISCLAIMER*

Dit is geschreven vanuit Palestijnse context. Je kunt dit prima uitwisselen en hier een Joodse context in plaatsen. Bottomline is dat, hoe clich het ook klinkt, er slechts n mogelijkheid is tot vrede. En dat is praten. Elkaar proberen te begrijpen levert meer op dan elkaar raketten toe te sturen.
https://www.reddit.com/r/(...)er_the_death_of_his/

Toekomst van deze jongen?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 12 mei 2021 @ 10:48:55 #274
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_199385366
Toch opvallend dat de hele wereld zich over dit conflict zo opwind, maar over de oorlog in Yemen waar intussen een slordige 130.000 -150.000 doden zijn gevallen en veel meer gewonden je eigenlijk zelden wat hoort, pagina 5 in de krant. Let wel dat zijn meer dan dubbel zoveel slachtoffers dan Palestijnse slachtoffers sinds 1920
  Moderator woensdag 12 mei 2021 @ 10:50:40 #275
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_199385390
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Toch opvallend dat de hele wereld zich over dit conflict zo opwind, maar over de oorlog in Yemen waar intussen een slordige 130.000 -150.000 doden zijn gevallen en veel meer gewonden je eigenlijk nooit wat hoort. Let wel dat zijn meer dan dubbel zoveel slachtoffers dan Palestijnse slachtoffers sinds 1920
Zou dat komen omdat het Westen pro Isral is en er daardoor meer aandacht aan wordt geschonken?
Recordhouder aantal posts op n dag.
4045
onlogisch
  woensdag 12 mei 2021 @ 10:55:06 #276
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_199385458
quote:
5s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:50 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Zou dat komen omdat het Westen pro Isral is en er daardoor meer aandacht aan wordt geschonken?
Is ook zo voor Saudi.
Valt me iedere keer op, de Greta Duisebergs, de PC crowd, Marokkanen, etc allemaal altijd oh zo boos op Israel, nooit op hoe Hamas de eigen bevolking onderdrukt, en over Jemen of de Westelijke Sahara hoor je ze nooit.
pi_199385508
Ach ja, als we dadelijk maar naar Eilat op vakantie kunnen.

ben nog uit de tijd van Kopspijkers. in 2001 was deze onenigheid over wiens land het is al in het nieuws.
vanaf 5:50

Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 12 mei 2021 @ 10:59:15 #278
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199385517
quote:
2s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:29 schreef onlogisch het volgende:
Dit is geschreven vanuit Palestijnse context. Je kunt dit prima uitwisselen en hier een Joodse context in plaatsen. Bottomline is dat, hoe clich het ook klinkt, er slechts n mogelijkheid is tot vrede. En dat is praten. Elkaar proberen te begrijpen levert meer op dan elkaar raketten toe te sturen.
Feit dat moslims overal ter wereld voor problemen zorgen zegt al genoeg dat met ze praten en steeds toegeven niet helpt.
En waarom praat je met een partij (Hamas) die als doel heeft om jou (Israel) te vernietigen?
pi_199385519
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]

Is ook zo voor Saudi.
Valt me iedere keer op, de Greta Duisebergs, de PC crowd, Marokkanen, etc allemaal altijd oh zo boos op Israel, nooit op hoe Hamas de eigen bevolking onderdrukt, en over Jemen of de Westelijke Sahara hoor je ze nooit.
Het is slecht om een raketinstallatie naast een ziekenhuis te zetten en de raketten af te schieten op de burgerbevolking van een land is dan ook niet een heel spannende mening.
pi_199385536
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 09:42 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Ken eerlijk zo goed als niks van dit conflict maar wat winnen die gasten er eigenlijk bij om een willekkeurig iemand in een auto zo te belagen? Of is er bij voorbaat al complete haat tussen elke Palestijn en elke Israliet, zit dat door de onophoudelijke spanning in die regio 'ingebakken' bij de bevolking? Of 'komt boontje om zijn loontje' want die auto had niks te zoeken daar of probeerde die gewoon zijn leventje te leiden maar door de recente escalatie heeft ie hier dikke pech?
Misschien was het zo'n joodse kolonist die andermans woning inpikt, net als dit tuig:

pi_199385551
quote:
2s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:29 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Stel jezelf eens voor :

[i]Je bent 4 jaar. Je woont in de Gazastrook. Het luchtalarm gaat af want de piloten van IDF zijn onderweg. Eigenlijk kijk je er niet van op. Dit geluid hoor je toch wel vaker? Maar aan de blik van je vader is ernstig. Je was zojuist nog op straat aan het spelen maar je moet nu de schuilkelder
Ik denk niet dat ze over luchtalarm in Gaza beschikken, en al helemaal niet over schuilkelders zoals ik gisteren hoorde op Al-Jazeera.

  Moderator woensdag 12 mei 2021 @ 11:04:40 #282
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_199385570
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:59 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Feit dat moslims overal ter wereld voor problemen zorgen zegt al genoeg dat met ze praten en steeds toegeven niet helpt.
En waarom praat je met een partij (Hamas) die als doel heeft om jou (Israel) te vernietigen?
Moeten ze dan allemaal standrechtelijk worden gexecuteerd?
Recordhouder aantal posts op n dag.
4045
onlogisch
pi_199385588
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:00 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Misschien was het zo'n joodse kolonist die andermans woning inpikt, net als dit tuig:

Eerste topcomment:

"That women is anti-semitic for not letting him steal his house! 🤣🤣"

Dit zal die gristengekkie Segers wel denken. 🤣🤣
pi_199385598
Is dit een late vergelding voor de Isralische songfestivalinzending uit 2018, beter bekend als mevrouw Kip?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 12 mei 2021 @ 11:16:11 #285
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_199385701
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:00 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Misschien was het zo'n joodse kolonist die andermans woning inpikt, net als dit tuig:

Voor iemand die zich intellectuele user noemt post je behoorlijk eenzijdige propaganda filmpjes zonder deze in de context of achtergrond te plaatsen.
  woensdag 12 mei 2021 @ 11:17:11 #286
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_199385716
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:02 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze over luchtalarm in Gaza beschikken, en al helemaal niet over schuilkelders zoals ik gisteren hoorde op Al-Jazeera.

Net zo een faal van de Hamas als het niet vaccineren van haar bevolking, liever raketten kopen dan voor de bevolking zorgen
  woensdag 12 mei 2021 @ 11:19:20 #287
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_199385740
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:00 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Misschien was het zo'n joodse kolonist die andermans woning inpikt, net als dit tuig:

Man man man, Aalst carnaval moest dus van de Unesco de titel van 'werelderfgoed' terug afgeven voor zulke lui...
pi_199385741
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]

Net zo een faal van de Hamas als het niet vaccineren van haar bevolking, liever raketten kopen dan voor de bevolking zorgen
Ik weet niet of je het weet, maar Gaza is onder een blokkade geplaatst door de zionisten sinds Hamas democratisch de verkiezingen won, so far voor de 'enige democratie in het Midden-Oosten muh IsraelzzzzzzzZz" :')
  woensdag 12 mei 2021 @ 11:20:37 #289
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_199385754
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:19 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het weet, maar Gaza is onder een blokkade geplaatst door de zionisten sinds Hamas democratisch de verkiezingen won, so far voor de 'enige democratie in het Midden-Oosten muh IsraelzzzzzzzZz" :')
En je punt is, meneer de intellectueel?
  woensdag 12 mei 2021 @ 11:20:39 #290
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_199385756
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:59 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Feit dat moslims overal ter wereld voor problemen zorgen zegt al genoeg dat met ze praten en steeds toegeven niet helpt.
En waarom praat je met een partij (Hamas) die als doel heeft om jou (Israel) te vernietigen?
Ho ho ho ze moeten gewoon een stageplek krijgen en een gratis buurthuis dan doen ze gewoon netjes mee met de "normale" bevolking.
pi_199385761
Grootste faal van de eeuw voor Isral is het feit dat Isral zelf Hamas hebben laten groeien toen Isral het voor het zeggen had in Gaza, om de seculiere rukkers van Yasser Arafat te verzwakken.
pi_199385772
quote:
2s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:29 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ze slaan elkaar al 2000 jaar de hersens in, in die regio. Ik ben bang dat ze dat de komende 2000 jaar ook nog zullen doen.
Wat een enge regio!!! :o

Nee, valt wel mee. Nazi-Duitsland was veel enger voor joden, incl. alle oorlogen in Europa die tientallen miljoenen mensenlevens hebben gekost.

"Dat is typisch Europees, ze slaan elkaar al 2000 jaar de hersens in, in die regio".

Simplistisch beeld.

Ottoman Empire welcomed Jews exiled from Spain
Jews practised their faith freely, held public office in Ottoman Empire
https://www.aa.com.tr/en/(...)d-from-spain/1220028

Established Jewish communities had existed in North Africa long before the arrival of Sephardi Jews, expelled from Portugal and Spain.
https://en.wikipedia.org/wiki/Maghrebi_Jews
pi_199385782
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:20 schreef intellectuele_user het volgende:
Grootste faal van de eeuw voor Isral is het feit dat Isral zelf Hamas hebben laten groeien toen Isral het voor het zeggen had in Gaza, om de seculiere rukkers van Yasser Arafat te verzwakken.
How Israel Helped to Spawn Hamas

"Hamas, to my great regret, is Israel's creation," says Mr. Cohen, a Tunisian-born Jew who worked in Gaza for more than two decades. Responsible for religious affairs in the region until 1994, Mr. Cohen watched the Islamist movement take shape, muscle aside secular Palestinian rivals and then morph into what is today Hamas, a militant group that is sworn to Israel's destruction.


https://www.wsj.com/articles/SB123275572295011847
  woensdag 12 mei 2021 @ 11:22:56 #294
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_199385788
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:20 schreef intellectuele_user het volgende:
Grootste faal van de eeuw voor Isral is het feit dat Isral zelf Hamas hebben laten groeien toen Isral het voor het zeggen had in Gaza, om de seculiere rukkers van Yasser Arafat te verzwakken.
Ah, Palestijnen zijn niet in staat dat zelf te doen? Zijn niet in staat zelf beslissingen te nemen?
  woensdag 12 mei 2021 @ 11:25:00 #295
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_199385820
quote:
10s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:22 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

How Israel Helped to Spawn Hamas

"Hamas, to my great regret, is Israel's creation," says Mr. Cohen, a Tunisian-born Jew who worked in Gaza for more than two decades. Responsible for religious affairs in the region until 1994, Mr. Cohen watched the Islamist movement take shape, muscle aside secular Palestinian rivals and then morph into what is today Hamas, a militant group that is sworn to Israel's destruction.

https://www.wsj.com/articles/SB123275572295011847
Dat Hep Mosje Cohen gezeg, dus het is waaaahr Patrick
pi_199385827
Raar conflict.
Palestina verwijst naar een deel van Israel. Google maps doet dat in ieder geval.

Alsof Nederland oorlog zou hebben met Holland.
Ik bedoel; In Baarle-Nassau hebben de mensen toch ook niet elke dag ruzie met elkaar. een deel van de straat is Belgie en een deel Nederland. geen probleem.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 12 mei 2021 @ 11:31:51 #297
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199385903
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
Raar conflict.
Palestina verwijst naar een deel van Israel. Google maps doet dat in ieder geval.

Alsof Nederland oorlog zou hebben met Holland.
Ik bedoel; In Baarle-Nassau hebben de mensen toch ook niet elke dag ruzie met elkaar. een deel van de straat is Belgie en een deel Nederland. geen probleem.
Dat verschilt vanuit welk land je googlemaps bekijkt :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199385910
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
Raar conflict.
Palestina verwijst naar een deel van Israel. Google maps doet dat in ieder geval.

Alsof Nederland oorlog zou hebben met Holland.
Ik bedoel; In Baarle-Nassau hebben de mensen toch ook niet elke dag ruzie met elkaar. een deel van de straat is Belgie en een deel Nederland. geen probleem.
Jij bent met koninginnenacht blijkbaar nooit in Baarle Nassau geweest. Dat voorbeeld wordt bij Hamas-kinderen nog vaak aangehaald als worst-case scenario
-nee-
pi_199385916
Hoe wil je dit probleem oplossen als 1 kant via hun geloof wordt opgedragen de andere kant te haten?
pi_199386010
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:32 schreef ReplaR het volgende:
Hoe wil je dit probleem oplossen als 1 kant via hun geloof wordt opgedragen de andere kant te haten?
Dit komt natuurlijk gewoon van 2 kanten.

De orthodoxe joden zien iedereen niet joods en zelfs qua klasse stelsel "tweede rangs joden" als minderwaardige mensen en palestijnen zien ze als dieren.

Dat het hele joodse verhaal al vanaf de exodus 1 groot fabeltje is gebaseerd op een Farao die in ballingschap uiteindelijk met een hoop mensen de woestijn (goed voorbereid en wel in plaats van het lul verhaaltje van zomaar met duizenden de woestijn in trekken) plus natuurlijk het feit dat het oh zo zielige joodse volk na luttele honderden jaren destijds hun beloofde land alweer kwijt waren, niet veel later zelf massaal vertrokken richting met name Europa/Rusland.. tja.

Moslims hebben op hun beurt natuurlijk weer goed gejat van de joden qua hoe met andere gelovigen en mensen om te gaan.

Als het aan mij lag, werd het 1 grote parkeerplaats.
pi_199386211
Zij dronken een glas
Zij deden een plas
En alles bleef Hamas
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')