abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 11 mei 2021 @ 21:25:00 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199379932
Hey,

Ik ben Wajonger met een HBO diploma (rechten). Ik zit te denken om naar de universiteit te gaan doen en mijn master te halen. Is het mogelijk dat de UWV dit voor mij betaald?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_199379951
Ja natuurlijk. Stuur gewoon de rekening naar ze op zoals iedere andere Nederlander doet.
  Moderator dinsdag 11 mei 2021 @ 21:27:03 #3
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_199379973
Welke werkzaamheden zou je wél kunnen uitvoeren met een master gezien je WA-jong die je met hbo-rechten niet kan uitvoeren?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator dinsdag 11 mei 2021 @ 21:27:21 #4
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_199379980
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 21:25 schreef Nober het volgende:
Ja natuurlijk. Stuur gewoon de rekening naar ze op zoals iedere andere Nederlander doet.
Hihaho.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_199380075
Misschien wel een opleiding voor iets waar veel vraag naar is. Verzorgende bijvoorbeeld.
pi_199380093
Een master IT zou nuttig zijn.
pi_199380117
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 21:32 schreef Erasmus het volgende:
Een master IT zou nuttig zijn.
klopt maar denk niet dat het UWV dat gaat bekostigen; als je een master IT kan doen kom je zonder ook wel aan de bak.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 11 mei 2021 @ 21:34:22 #8
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_199380141
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 21:25 schreef Keep_Walking het volgende:
Hey,

Ik ben Wajonger met een HBO diploma (rechten). Ik zit te denken om naar de universiteit te gaan doen en mijn master te halen. Is het mogelijk dat de UWV dit voor mij betaald?
Nope.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_199380185
Ik zou het UWV vragen naar de mogelijkheden als ik jou was.
pi_199380423
Kan je dit niet beter aan UWV vragen? Natuurlijk zijn er regels, maar mijn ervaring is ook dat ze veel maatwerk doen. Ik vermoed wel dat je een goede motivatie moet hebben, je moet kunnen beantwoorden hoe de studie zal bijdragen aan een beter arbeidsperspectief.
pi_199380483
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 21:25 schreef Keep_Walking het volgende:
Hey,

Ik ben Wajonger met een HBO diploma (rechten). Ik zit te denken om naar de universiteit te gaan doen en mijn master te halen. Is het mogelijk dat de UWV dit voor mij betaald betaalt ?
Master Nederlands?
pi_199380591
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 21:25 schreef Keep_Walking het volgende:
Hey,

Ik ben Wajonger met een HBO diploma (rechten). Ik zit te denken om naar de universiteit te gaan doen en mijn master te halen. Is het mogelijk dat de UWV dit voor mij betaald?
Nee want je hebt al een zeer goede opleidingskwalificatie.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 22:12:54 #13
51385 baskick
Juist ja!
pi_199381000
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 21:25 schreef Keep_Walking het volgende:
Hey,

Ik ben Wajonger met een HBO diploma (rechten). Ik zit te denken om naar de universiteit te gaan doen en mijn master te halen. Is het mogelijk dat de UWV dit voor mij betaald?
Waarom zouden ze dat doen; noem eens één goede reden?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199381225
Die kans is vrijwel nihil. Voor omscholingstrajecten is al geen eens geld.
pi_199381470
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 21:25 schreef Keep_Walking het volgende:
Hey,

Ik ben Wajonger met een HBO diploma (rechten). Ik zit te denken om naar de universiteit te gaan doen en mijn master te halen. Is het mogelijk dat de UWV dit voor mij betaald?
Je hebt reeds een startkwalificatie weten te bemachtigen. Een startkwalificatie is mbo2 of hoger.

Dit is je reeds gelukt. Je kan al gaan werken. Misschien niet iets wat je leuk vindt, maar wel iets waar je geld mee kan verdienen.

Waarom denk je dan nog extra hulp nodig te gaan hebben naast je Wajong om iets te gaan studeren waarna je wel weer een nieuwe horde gaat vinden om niet te kunnen werken?
pi_199381644
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:22 schreef Jaeger85 het volgende:
Die kans is vrijwel nihil. Voor omscholingstrajecten is al geen eens geld.
wajong krijg je ook niet zo maar natuurlijk, dan zit er iets niet lekker in je hoofd. de vraag waarom TS niet kan werken met HBO, maar wel als hij een master heeft is hier in ieder geval niet beantwoord. Als TS die kan hier beantwoorden en kan uitleggen aan het UWV maakt hij een kans
pi_199381766
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:47 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

wajong krijg je ook niet zo maar natuurlijk, dan zit er iets niet lekker in je hoofd. de vraag waarom TS niet kan werken met HBO, maar wel als hij een master heeft is hier in ieder geval niet beantwoord. Als TS die kan hier beantwoorden en kan uitleggen aan het UWV maakt hij een kans
Afhankelijk van het stelsel waar ts in zit heb je op het eerste deel gelijk. Het tweede deel heb je helemaal gelijk.
pi_199384622
Als jij onder de nieuwe wajong vlag valt en dus zeer waarschijnlijk arbeidsvermogen stempeltje hebt, dan heb je kans dat ze dit wel willen ondersteunen, maar het is nogal 50/50.

Ligt eraan welke "arbeidsdeskundige" je voor je neus hebt zitten.
pi_199393438
waarom heb ik een donkerbruin vermoeden dat je een master never nooit gaat halen uberhaupt..
pi_199396195
Je hebt toch een opleiding?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  donderdag 13 mei 2021 @ 11:03:27 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199401235
Nee dat doen ze niet
pi_199401543
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 22:27 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Je hebt toch een opleiding?
En inmiddels een baan. Toch?
pi_199402184
Ik zou gewoon contant opnemen met het UWV en het vragen aan hun en goed uitleggen waarom je denkt te kunnen werken met een Universitaire Master die zij gaan bekostigen. En dan zou ik het gesprek goed voorbereiden en duidelijk beargumenteren van waarom je wel aan het werk kunt als je een universitaire Master kan doen en anders niet.
  donderdag 13 mei 2021 @ 12:20:27 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199402251
quote:
1s.gif Op donderdag 13 mei 2021 12:14 schreef Twintig het volgende:
Ik zou gewoon contant opnemen met het UWV en het vragen aan hun en goed uitleggen waarom je denkt te kunnen werken met een Universitaire Master die zij gaan bekostigen. En dan zou ik het gesprek goed voorbereiden en duidelijk beargumenteren van waarom je wel aan het werk kunt als je een universitaire Master kan doen en anders niet.
Jij reageert altijd zo lekker praktisch. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Bij TS heb ik toch wel een beetje meer de neiging om de verwachtingen wat te temperen. Want waarom lukt het hem niet om met hbo-rechten een baan te vinden die hij ook weet te behouden? Met een masters op zak zou hij nog hoger willen gaan mikken en ik denk niet dat dat voor TS een goed idee is. Hij moet de realiteit maar een keer onder ogen gaan zien dat hij beter naar beneden kan gaan bijstellen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_199403182
quote:
1s.gif Op donderdag 13 mei 2021 12:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Jij reageert altijd zo lekker praktisch. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Bij TS heb ik toch wel een beetje meer de neiging om de verwachtingen wat te temperen. Want waarom lukt het hem niet om met hbo-rechten een baan te vinden die hij ook weet te behouden? Met een masters op zak zou hij nog hoger willen gaan mikken en ik denk niet dat dat voor TS een goed idee is. Hij moet de realiteit maar een keer onder ogen gaan zien dat hij beter naar beneden kan gaan bijstellen.
Of hij zou door een verhoogde verdiencapaciteit potentieel minder kunnen gaan werken. Op deze manier wel een baan vasthouden en buiten staatssteun blijven
pi_199403275
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 13:27 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Of hij zou door een verhoogde verdiencapaciteit potentieel minder kunnen gaan werken. Op deze manier wel een baan vasthouden en buiten staatssteun blijven
Met een hbo-bachelor moet het toch mogelijk zijn om van een parttime baan te kunnen leven :?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199403635
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 13:34 schreef baskick het volgende:

[..]

Met een hbo-bachelor moet het toch mogelijk zijn om van een parttime baan te kunnen leven :?
Mja ligt er wel een klein beetje aan wat voor HBO. Bij een rechten studie ben ik niet heel overtuigd van een afdoende inkomen bij parttime. Iig in mijn omgeving zie ik dat niet terug
pi_199403829
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 13:57 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Mja ligt er wel een klein beetje aan wat voor HBO. Bij een rechten studie ben ik niet heel overtuigd van een afdoende inkomen bij parttime. Iig in mijn omgeving zie ik dat niet terug
True en ook sterk afhankelijk van je uitgaven, natuurlijk; die moet je aanpassen naar je inkomsten. Maar meer dan het bestaansminimum moet lukken, parttime. Wellicht niet met 12 uur...
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 13 mei 2021 @ 14:15:47 #29
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_199403914
Enige beheersing van het Nederlands is voor een master rechten wel belangrijk.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_199404103
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 14:15 schreef Quotidien het volgende:
Enige beheersing van het Nederlands is voor een master rechten wel belangrijk.
Ik heb even gemist om welke master het gaat. Of had ik daarvoor de pohi moeten doorakkeren?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199405118
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 14:31 schreef baskick het volgende:

[..]

Ik heb even gemist om welke master het gaat. Of had ik daarvoor de pohi moeten doorakkeren?
Omdat hij een hbo rechten heeft, lijkt een master in die richting een logisch vervolg. Maar heeft hij inderdaad niet genoemd.

Gezien zijn voorgeschiedenis vraag ik me af of uwv een master zou willen betalen voor hem. Naast werk zoeken (nog mee bezig, dacht ik?) spelen er meer zaken (hij heeft natuurlijk niet voor niets Wajong) Maar ik heb te weinig inhoudelijke kennis van die trajecten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')