abonnement Unibet Coolblue
pi_199374994
Disclaimer: ik denk nog steeds dat het goed is dat je immuunsysteem wordt blootgesteld aan de wereld om ons heen, zodat het op deze manier getraind kan worden. Ik ben niet anti-vax en geloof in de klassieke vaccins die bedoeld zijn om je immuunsysteem te trainen.

Ik open dit topic omdat ik online mensen vaak hoor zeggen dat we bepaalde ziektes hebben verslagen door over te gaan op vaccinatie. Maar ik hoor ook regelmatig mensen praten over dat sanitatie juist het meest heeft bijgedragen aan het terugdringen en verslaan van ziektes. Is het een combinatie van beide? Eerst sanitatie voor een grote harde klap en dan vaccinatie voor de knock-out?

Ik pretendeer niet het antwoord te weten. Als iemand wat interessante links te delen heeft dan graag.

Ik vind zelf een aantal grafieken online. Als hier fouten in zitten dan hoor ik het graag!







Video over sanitatie:



[ Bericht 2% gewijzigd door Probably_on_pcp op 11-05-2021 17:27:15 ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_199375061
He, ik dacht serieus dat ik deze in BNW had geopend!

Want daar gaat hij toch heen :)
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_199375271
Schijnt te gaan over Mazelen en BMR-vaccin:

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_199375335
Sommige van deze grafieken komen niet van de beste sites. Als hier een fout in zit, laat het dan even weten:

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_199375366
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_199375507
Zolang je geen bronnen toevoegt maak je het wel lastig.
pi_199375546
Sanitatie werkt vooral bij bacterien. Zoals bijv cholera. Dat ontstaat oa door slechte riolering, waar poep in het drinkwater terecht komt bijvoorbeeld. Zorg voor schoon drinkwater en je hebt de besmettingshaard te pakken, dat maakt de bestrijding ontzettend veel simpeler, zo simpel dat je misschien niet eens vaccinatie nodig hebt. Virussen (zoals bijv griep, covid, of aids) verspreiden zich via de lucht, contact, bloed of via seks en daar is sanitatie veel minder of helemaal niet effectief. Dan heb je echt vaccinatie nodig.
pi_199375577
Het weggooien van Covid19 lijken in de rivier de Ganges is in ieder geval geen goed voorbeeld van hygiëne.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 18:01:00 #9
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_199375825
Wat wil je nou precies zeggen met dit topic?
Laffe huichelaar
pi_199375896
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 18:01 schreef timmmmm het volgende:
Wat wil je nou precies zeggen met dit topic?
Letterlijk uit de OP:

Ik open dit topic omdat ik online mensen vaak hoor zeggen dat we bepaalde ziektes hebben verslagen door over te gaan op vaccinatie. Maar ik hoor ook regelmatig mensen praten over dat sanitatie juist het meest heeft bijgedragen aan het terugdringen en verslaan van ziektes. Is het een combinatie van beide? Eerst sanitatie voor een grote harde klap en dan vaccinatie voor de knock-out?

Ik pretendeer niet het antwoord te weten. Als iemand wat interessante links te delen heeft dan graag.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_199376484
Ligt eraan hoe de ziekte zich verspreidt hè. Als een ziekte zich via ontlasting verspreidt, zoal tyfus, helpt het enorm om de hygiëne te verhogen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jordy-B op 11-05-2021 18:57:16 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_199382747
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 17:25 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Schijnt te gaan over Mazelen en BMR-vaccin:

[ afbeelding ]
Mazelen is een ziekte die zo besmettelijk is dat hygiëne er niet toe doet.
Als jij een kamer binnengaat waar een uur eerder een mazelen patiënt vertoefde, dan raak je al besmet en word je ziek.

Verder speelt hygiëne natuurlijk een rol, maar veel ziekten worden overgedragen door onderling contact.
Vaccins zijn daardoor doorslaggevend en niet verbeterde leefomstandigheden als het gaat om de meeste ziekten waartegen we vaccineren.

BMR is overigens niet dodelijk, dus die zie je niet echt in de sterftecijfers.
Betere leefomstandigheden is in die grafiek meer reden dat er minder kindersterfte is.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199382779
quote:
1s.gif Op woensdag 12 mei 2021 00:18 schreef Wantie het volgende:

[..]

Mazelen is een ziekte die zo besmettelijk is dat hygiëne er niet toe doet.
Als jij een kamer binnengaat waar een uur eerder een mazelen patiënt vertoefde, dan raak je al besmet en word je ziek.

Verder speelt hygiëne natuurlijk een rol, maar veel ziekten worden overgedragen door onderling contact.
Vaccins zijn daardoor doorslaggevend en niet verbeterde leefomstandigheden als het gaat om de meeste ziekten waartegen we vaccineren.

BMR is overigens niet dodelijk, dus die zie je niet echt in de sterftecijfers.
Betere leefomstandigheden is in die grafiek meer reden dat er minder kindersterfte is.

gelukkig lijkt deze covid zich met een R waarde van rond de 1 te besmetten, mazelen was 12
pi_199383540
Grap is wel dat veel mensen het onzin vinden om je handen steeds te wassen in de strijd tegen covid-19...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  woensdag 12 mei 2021 @ 07:58:30 #15
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_199383692
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 00:33 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

gelukkig lijkt deze covid zich met een R waarde van rond de 1 te besmetten, mazelen was 12
Mazelen is een van de besmettelijkste ziektes die we kennen.

Het is overigens natuurlijk niet zo dat covid op de 1 ligt, dat is de besmettingsgraad mét alle maatregelen
Laffe huichelaar
pi_199384412
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 00:33 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

gelukkig lijkt deze covid zich met een R waarde van rond de 1 te besmetten, mazelen was 12
Covid heeft zonder maatregelen een R van 2.5 tot 3.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')