abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8137106
Poll: Heb jij je geregistreerd als orgaandonor?
  • Ja!
  • Wil wel, maar nog niet aan toegekomen
  • Nee, ik wil geen donor zijn.
  • Ik twijfel nog

• Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Ik heb me zelf vrijwel meteen geregistreerd als donor, als ik dood ben boeit het me toch geen reet wat er met mijn lichaam gebeurt. Liever dat men er nog iets nuttigs mee kan doen dan dat het meteen de oven in gaat of weg mag rotten in de grond.

Hoe zit het met jullie? Waarom ben je wel/niet donor geworden? Als je geen donor bent, wat is dan precies het bezwaar dat je ertegen hebt?

Unox, the worst operating system.
    pi_8137140
    Ja, ik ben donor.

Waarom? Omdat ik toch niets meer aan mijn lichaam heb als ik dood ben, en ik er andere mensen misschien wel een langer leven mee kan bieden.

pi_8137142
    Ja

Maar ik rook,drink ben brildragend en ga zo maar door, maar wat nog goed is mogen ze gebruiken no problem ik heb er toch niks meer aan dan

maandag 27 januari 2003 @ 17:59:27 #4
    37895 Sharkdoggie
    Made of chocolate
    pi_8137251
    Ik twijfel nog.
    Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
    *drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
    pi_8137408
    quote:
    Op maandag 27 januari 2003 17:59 schreef Sharkdoggie het volgende:
    Ik twijfel nog.
    Waarom?
    pi_8137455
    Met volle overtuiging JA.

Als ik ooit, om wat voor reden dan ook zelf in het ziekenhuis kom, wil ik ook dat ik zonder problemen in aanmerking kom voor bloed of organen.

Dit is (in mijn ogen) alleen te bereiken als ik zelf ook een steentje hieraan bijdraag.

Deze bijdrage kan in allerlei gradaties: je kunt je onvoorwaardelijk als donor beschikbaar stellen, maar je kunt ook voorwaarden stellen (bv nieren wel, hoornvlies niet).

Mijn vriend heeft een keuze gemaakt die de andere kant uit gaat. Hij heeft zich gemeld bij het LUMC om, na zijn overlijden, zijn lichaam ter beschikking van de wetenschap te stellen. Mijn voorkeur heeft het niet, maar ik respecteer zijn keuze.

Zo zie je maar: ook dit kun je naar eigen wens regelen!

De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
    (Roos Vonk)
    pi_8137476
    Jep me too, als ik anderen ermee kan helpen, dan waarom niet?
    pi_8137493
    Ik ben er nog niet aan toe gekomen.
    Ik wil wel zeker donor worden. Als ik dood ben kan ik toch niets meer met mijn lichaam en laat iemand anders er maar wat van gebruiken zodat hij langer kan leven.
    Ik ben vandaag zo vrolijk
    pi_8137508
    nee want ik laat me invriezen zodat ze me in het jaar 2200 weer kunnen ondooien
    Wat heb je tegen ambtenaren? Ze doen toch niks!
      maandag 27 januari 2003 @ 18:15:01 #10
    19242 yavanna
    Results may vary.
    pi_8137513
    Ik twijfel nog.

Ik heb jaren een kaartje bij mij gedragen, maar nu weet ik niet zeker meer of ik het wel wil, waarom, daar heb ik eigenlijk geen excuus voor.
    Waarschijnlijk wel weer, later...

~Cheer up, the worst is yet to come.~
    pi_8137530
    Ik ben heel erg benieuwd naar de (momenteel) 21% die Nee heeft gestemd.. wat zijn hun redenen?
      maandag 27 januari 2003 @ 18:17:42 #12
    20838 pieffff
    You must be true to you heart!
    pi_8137561
    Ik ben net 18 geworden, en ik vind dat ik binnekort ook maar eens een beslissing moet nemen, maar ik twijfel nog... Het lijkt me een eng idee als ze na me dood in me gaan snijden.. ik weet wel dat ik er dan niks meer van voel, maar ik vind het een eng idee... het is moeilijk uit te leggen...

Aan de andere kant weet ik wel dat ik er mensen mee kan helpen... maar ja ik moet er nog maar eens goed over na gaan denken.

p.s. stel als ik het nou wel zou willen... waar moet ik dan zo'n forumlier halen??? En hoe gaat dat precies???

Wie over zich heen laat lopen is een stoeptegel...
    pi_8137640
    quote:
    Op maandag 27 januari 2003 18:15 schreef Schorpioen het volgende:
    Ik ben heel erg benieuwd naar de (momenteel) 21% die Nee heeft gestemd.. wat zijn hun redenen?
    Het een eng idee vinden?
    Geloven in reincarnatie?

Er zijn meerdere redenen. Van mij mogen ze echt alles gebruiken.

Alleen 1 ding snap ik niet. Was het een paar jaar terug niet zo dat iedereen automatisch donor was? Of is dit omgekeerd omdat bleek dat dit rechtmatig niet kon?

pi_8137675
    quote:
    Op maandag 27 januari 2003 18:17 schreef pieffff het volgende:
    p.s. stel als ik het nou wel zou willen... waar moet ik dan zo'n forumlier halen??? En hoe gaat dat precies???
    http://www.donorvoorlichting.nl/
    pi_8137702
    quote:
    Op maandag 27 januari 2003 18:17 schreef pieffff het volgende:
    Ik ben net 18 geworden, en ik vind dat ik binnekort ook maar eens een beslissing moet nemen, maar ik twijfel nog... Het lijkt me een eng idee als ze na me dood in me gaan snijden..
    Het lijkt me niet minder eng (maar ook niet enger) dat mijn lichaam na mijn dood in een gloeiend hete oven wordt geschoven, of dat het in een afgesloten kist wordt gestopt om langzaam weg te rotten op een mistroostig kerkhof.
    quote:
    Registratieformulier uitprinten, invullen, ondertekenen, en opsturen zonder postzegel.

Meer info: www.donorregister.nl

pi_8137757
    quote:
    Op maandag 27 januari 2003 18:23 schreef Brad het volgende:

[..]

Het een eng idee vinden?
    Geloven in reincarnatie?

Dat laatste is IMO geen reden. Bij reincarnatie is er een onsterfbare ziel die onveranderlijk is en een stoffelijk lichaam dat tijdelijk is (en dus nutteloos is na de dood; een lege huls).
    quote:
    Alleen 1 ding snap ik niet. Was het een paar jaar terug niet zo dat iedereen automatisch donor was? Of is dit omgekeerd omdat bleek dat dit rechtmatig niet kon?
    Dat is bijv in Belgie, daar hebben ze een "geen bezwaar" systeem: tenzij je specifiek bezwaar hebt, en dat hebt aangegeven, ben je automatisch donor.

Dat mogen ze hier ook wel in gaan voeren.

pi_8137788
    quote:
    Op maandag 27 januari 2003 18:29 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Dat laatste is IMO geen reden. Bij reincarnatie is er een onsterfbare ziel die onveranderlijk is en een stoffelijk lichaam dat tijdelijk is (en dus nutteloos is na de dood; een lege huls).

Je kan wel zeggen dat jij het geen reden vindt. Voor velen anderen is dat het wel. http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=25713
    quote:
    Dat is bijv in Belgie, daar hebben ze een "geen bezwaar" systeem: tenzij je specifiek bezwaar hebt, en dat hebt aangegeven, ben je automatisch donor.

Dat mogen ze hier ook wel in gaan voeren.

Dat was toch enkele jaren geleden al zo? Dat is juist wat ik vroeg

pi_8137818
    Ik ben ook donor. Als je dood bent heb je zelf toch niks meer aan die organen, en een ander kan er een beter leven van krijgen. Ik vind wel dat als iemand geen donor is, hij of zij eigenlijk ook geen organen van een ander kan accepteren.
    pi_8137830
    ik heb mezelf aangemeld als donor. wel valt het me op dat sommige mensen dat raar vinden en zelfs durven vragen waarom! ik vind het heel normaal en vanzelfsprekend...als je iemand kan helpen die jouw 'onderdeel' hard nodig heeft (al dan niet van levensbelang) dan doe je dat toch als je er zelf niet meer bent?

Ik denk dat er bij veel mensen nog een soort van taboe over heerst. Ze denken meer aan de beelden van het 'uit elkaar halen' van het lichaam dat ze eng vinden.

pi_8137840
    quote:
    Op maandag 27 januari 2003 18:31 schreef Brad het volgende:

[..]

Neen, er is toen wel over gesproken, maar het is uiteindelijk niet zo ingevoerd. men verwachtte te veel protesten en reacties

[Dit bericht is gewijzigd door Essebes op 27-01-2003 18:36]

De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
    (Roos Vonk)
    pi_8137859
    Ja, omdat ik ook graag zou hebben dat ik iets zou kunnen overnemen indien dat nodig zou zijn. Wat mij betreft hebben mensen die zelf donor zijn voorrang op donor-organen...of is dat al zo?
    "Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
    Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
      maandag 27 januari 2003 @ 18:36:16 #22
    19357 Punica
    Moraalriders on the storm
    pi_8137867
    Nope, ik heb 't niet gedaan al zou 't me niet uitmaken als ik als donor gebruikt wordt voor organen, maar ik heb dus niet echt zin om de moeite te doen om 't te worden, daarom vind ik ook dat je standaard Donor moet zijn, en dat je iets moet invullen dat zgt dat je 't niet wil zijn, want veel mensen willen denk ik wel donor zijn, maar doen gewoon niet dem oeite om 't ook echt te worden
    somewhere, a village in texas is missing it's village idiot...
    pi_8137883
    quote:
    Op maandag 27 januari 2003 18:31 schreef Brad het volgende:

[..]

Je kan wel zeggen dat jij het geen reden vindt. Voor velen anderen is dat het wel. http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=25713

Oh ja, dat is wel opvallend, ik had dit bericht niet gelezen.

Maar ook voor zulke mensen is er een oplossing: je kan op het formulier aangeven welke organen je *niet* wil doneren!

quote:

Nee, dat is hier nooit geweest, voorzover ik weet.
    Er is hoogstens discussie over geweest, maar het is nooit ingevoerd.
    pi_8137892
    quote:
    Op maandag 27 januari 2003 18:35 schreef Lortnoc het volgende:
    Ja, omdat ik ook graag zou hebben dat ik iets zou kunnen overnemen indien dat nodig zou zijn. Wat mij betreft hebben mensen die zelf donor zijn voorrang op donor-organen...of is dat al zo?
    Dat is nu (nog) niet zo. Klinkt wel redelijk om het zo te doen, maar zal maatschappelijk wel een grote storm tot gevolg hebben, vermoed ik zo.
    (Roos Vonk)
    pi_8137938
    100% ja
    ik neem aan dat de mensen die geen donor zijn, ook niet in aanmerking wensen te komen voor mijn schitterende organen?
    Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
    What a day for a daydream.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')