Ik heb me zelf vrijwel meteen geregistreerd als donor, als ik dood ben boeit het me toch geen reet wat er met mijn lichaam gebeurt. Liever dat men er nog iets nuttigs mee kan doen dan dat het meteen de oven in gaat of weg mag rotten in de grond.
Hoe zit het met jullie? Waarom ben je wel/niet donor geworden? Als je geen donor bent, wat is dan precies het bezwaar dat je ertegen hebt?
Waarom? Omdat ik toch niets meer aan mijn lichaam heb als ik dood ben, en ik er andere mensen misschien wel een langer leven mee kan bieden.
Maar ik rook,drink ben brildragend en ga zo maar door, maar wat nog goed is mogen ze gebruiken no problem ik heb er toch niks meer aan dan
quote:Waarom?
Op maandag 27 januari 2003 17:59 schreef Sharkdoggie het volgende:
Ik twijfel nog.
Als ik ooit, om wat voor reden dan ook zelf in het ziekenhuis kom, wil ik ook dat ik zonder problemen in aanmerking kom voor bloed of organen.
Dit is (in mijn ogen) alleen te bereiken als ik zelf ook een steentje hieraan bijdraag.
Deze bijdrage kan in allerlei gradaties: je kunt je onvoorwaardelijk als donor beschikbaar stellen, maar je kunt ook voorwaarden stellen (bv nieren wel, hoornvlies niet).
Mijn vriend heeft een keuze gemaakt die de andere kant uit gaat. Hij heeft zich gemeld bij het LUMC om, na zijn overlijden, zijn lichaam ter beschikking van de wetenschap te stellen. Mijn voorkeur heeft het niet, maar ik respecteer zijn keuze.
Zo zie je maar: ook dit kun je naar eigen wens regelen!
Ik heb jaren een kaartje bij mij gedragen, maar nu weet ik niet zeker meer of ik het wel wil, waarom, daar heb ik eigenlijk geen excuus voor.
Waarschijnlijk wel weer, later...
Aan de andere kant weet ik wel dat ik er mensen mee kan helpen... maar ja ik moet er nog maar eens goed over na gaan denken.
p.s. stel als ik het nou wel zou willen... waar moet ik dan zo'n forumlier halen??? En hoe gaat dat precies???
quote:Het een eng idee vinden?
Op maandag 27 januari 2003 18:15 schreef Schorpioen het volgende:
Ik ben heel erg benieuwd naar de (momenteel) 21% die Nee heeft gestemd.. wat zijn hun redenen?
Er zijn meerdere redenen. Van mij mogen ze echt alles gebruiken.
Alleen 1 ding snap ik niet. Was het een paar jaar terug niet zo dat iedereen automatisch donor was? Of is dit omgekeerd omdat bleek dat dit rechtmatig niet kon?
quote:http://www.donorvoorlichting.nl/
Op maandag 27 januari 2003 18:17 schreef pieffff het volgende:
p.s. stel als ik het nou wel zou willen... waar moet ik dan zo'n forumlier halen??? En hoe gaat dat precies???
quote:Het lijkt me niet minder eng (maar ook niet enger) dat mijn lichaam na mijn dood in een gloeiend hete oven wordt geschoven, of dat het in een afgesloten kist wordt gestopt om langzaam weg te rotten op een mistroostig kerkhof.
Op maandag 27 januari 2003 18:17 schreef pieffff het volgende:
Ik ben net 18 geworden, en ik vind dat ik binnekort ook maar eens een beslissing moet nemen, maar ik twijfel nog... Het lijkt me een eng idee als ze na me dood in me gaan snijden..
quote:Registratieformulier uitprinten, invullen, ondertekenen, en opsturen zonder postzegel.
Meer info: www.donorregister.nl
quote:Dat laatste is IMO geen reden. Bij reincarnatie is er een onsterfbare ziel die onveranderlijk is en een stoffelijk lichaam dat tijdelijk is (en dus nutteloos is na de dood; een lege huls).
Op maandag 27 januari 2003 18:23 schreef Brad het volgende:[..]
Het een eng idee vinden?
Geloven in reincarnatie?
quote:Dat is bijv in Belgie, daar hebben ze een "geen bezwaar" systeem: tenzij je specifiek bezwaar hebt, en dat hebt aangegeven, ben je automatisch donor.
Alleen 1 ding snap ik niet. Was het een paar jaar terug niet zo dat iedereen automatisch donor was? Of is dit omgekeerd omdat bleek dat dit rechtmatig niet kon?
Dat mogen ze hier ook wel in gaan voeren.
quote:Je kan wel zeggen dat jij het geen reden vindt. Voor velen anderen is dat het wel. http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=25713
Op maandag 27 januari 2003 18:29 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Dat laatste is IMO geen reden. Bij reincarnatie is er een onsterfbare ziel die onveranderlijk is en een stoffelijk lichaam dat tijdelijk is (en dus nutteloos is na de dood; een lege huls).
quote:
Dat is bijv in Belgie, daar hebben ze een "geen bezwaar" systeem: tenzij je specifiek bezwaar hebt, en dat hebt aangegeven, ben je automatisch donor.Dat mogen ze hier ook wel in gaan voeren.
Dat was toch enkele jaren geleden al zo? Dat is juist wat ik vroeg
Ik denk dat er bij veel mensen nog een soort van taboe over heerst. Ze denken meer aan de beelden van het 'uit elkaar halen' van het lichaam dat ze eng vinden.
quote:Neen, er is toen wel over gesproken, maar het is uiteindelijk niet zo ingevoerd. men verwachtte te veel protesten en reacties
Op maandag 27 januari 2003 18:31 schreef Brad het volgende:[..]
Dat was toch enkele jaren geleden al zo? Dat is juist wat ik vroeg
[Dit bericht is gewijzigd door Essebes op 27-01-2003 18:36]
quote:Oh ja, dat is wel opvallend, ik had dit bericht niet gelezen.
Op maandag 27 januari 2003 18:31 schreef Brad het volgende:[..]
Je kan wel zeggen dat jij het geen reden vindt. Voor velen anderen is dat het wel. http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=25713
Maar ook voor zulke mensen is er een oplossing: je kan op het formulier aangeven welke organen je *niet* wil doneren!
quote:Nee, dat is hier nooit geweest, voorzover ik weet.Dat was toch enkele jaren geleden al zo? Dat is juist wat ik vroeg
quote:Dat is nu (nog) niet zo. Klinkt wel redelijk om het zo te doen, maar zal maatschappelijk wel een grote storm tot gevolg hebben, vermoed ik zo.
Op maandag 27 januari 2003 18:35 schreef Lortnoc het volgende:
Ja, omdat ik ook graag zou hebben dat ik iets zou kunnen overnemen indien dat nodig zou zijn. Wat mij betreft hebben mensen die zelf donor zijn voorrang op donor-organen...of is dat al zo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |