abonnement Unibet Coolblue
  maandag 17 mei 2021 @ 08:36:44 #76
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199462710
Qua beperkingen kan ik me prima vinden in de huidige plannen.

Groen paspoort voor reizen en evenementen. Groen vinkje krijg je bij vaccinatie, doorgemaakte besmetting of negatieve test.

Zodra de cijfers het toelaten alles weer openen zonder paspoort.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199462775
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 08:25 schreef HSG het volgende:

[..]

Ik snap überhaupt niet waarom er weer speciale apps ontwikkeld moeten worden. Je kunt het ook in je gele boekje registeren en of een geel boekje meekrijgen.
Volgens De Jonge heeft dat gele boekje geen internationale status :'(
pi_199463406
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 08:42 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Volgens De Jonge heeft dat gele boekje geen internationale status :'(
Huh? Maar als ik naar bepaalde landen wil moet ik hem sowieso meenemen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  maandag 17 mei 2021 @ 09:30:30 #79
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199463473
Gewoon naar de goelag sturen.
  maandag 17 mei 2021 @ 09:33:58 #80
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199463524
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:26 schreef HSG het volgende:

[..]

Huh? Maar als ik naar bepaalde landen wil moet ik hem sowieso meenemen.
“Jaa, ik bedoelde geen internationale status wat betreft het COVID-vaccin, want daar komt een aparte app of papieren certificaat voor”

Zoiets zal het wel worden :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199463696
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:33 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

“Jaa, ik bedoelde geen internationale status wat betreft het COVID-vaccin, want daar komt een aparte app of papieren certificaat voor”

Zoiets zal het wel worden :')
En elk EU-land komt zijn eigen regels aanzetten zodat je er nog niks aan hebt. ;) Let maar op.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  maandag 17 mei 2021 @ 09:51:52 #82
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199463735
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 09:48 schreef HSG het volgende:

[..]

En elk EU-land komt zijn eigen regels aanzetten zodat je er nog niks aan hebt. ;) Let maar op.
Ben benieuwd, als ik het zo lees wordt het vrij goed gecoördineerd vanuit de EU met de nodige infrastructuur etc. Plus, alle landen zijn gebaat met open grenzen vanuit economisch oogpunt, dus een gemeenschappelijk en centraal ontwikkeld systeem is dan ideaal.

Maar we gaan het zien de komende maand inderdaad ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199463800
Het is altijd makkelijk wijzen naar de overheid, terwijl veel mensen de acties en gevolgen van hun eigen keuzes niet snappen.

Vaccineren moet ten alle tijden vrijwillig. Maar stel je voor, niemand laat zich vaccineren (of maar een 20%). Gevolg is dat alles dus dicht blijft, ziekenhuizen vol, dat is het gevolg.

Nu is de bereidheid om te vaccineren vrij groot, je ziet nu al een daling en meer kan open. Das fijn. Daar profiteert iedereen van. Maar je kan best voorwaarden stellen over wie waar mag komen. Zeker het eerste jaar. Stel je voor dat een festival als lowlands dit jaar door kan, dan snap ik dat je nu alleen gevaccineerden of mensen die getest zijn toelaat. Wil je dat niet prima, dan blijf je dit jaar thuis. En volgend jaar als de Corona situatie anders is (bv bijna helemaal weg) kan je iedereen weer toelaten.

Want het moet natuurlijk niet zo zijn dat een groot deel van de bevolking dingen doet zoals vaccineren zodat een ander deel lekker geen verantwoordelijkheid hoeft te nemen.
  maandag 17 mei 2021 @ 09:57:48 #84
3542 Gia
User under construction
pi_199463810
Als iedereen de kans heeft gehad zich te laten vaccineren, kan gewoon alles los.
De gevaccineerden zullen niet erg ziek worden als ze alsnog besmet worden. De niet-gevaccineerden kiezen zelf voor het risico als ze evenementen of whatever bezoeken.

Buitenland, regels van het land van keuze.
pi_199463831
Vaccineren is vrijwillig wordt er aan alle kanten verzekerd, maar ondertussen wordt je straks van alles uitgesloten dus hoe vrijwillig is het vrijwillig zijn ?
  maandag 17 mei 2021 @ 10:00:39 #86
37248 BertV
Handgemaakt
pi_199463840
We zouden ze in eigen wijken moeten opsluiten, daarna opzoek naar een eindoplossing.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  maandag 17 mei 2021 @ 10:01:27 #87
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199463847
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 10:00 schreef Sorella het volgende:
Vaccineren is vrijwillig wordt er aan alle kanten verzekerd, maar ondertussen wordt je straks van alles uitgesloten dus hoe vrijwillig is het vrijwillig zijn ?
Dan laat je je testen. Of je wacht even tot de maatregelen verder versoepeld worden omdat de cijfers laag genoeg zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 17 mei 2021 @ 11:54:56 #88
436222 Japepk
Padvinder
pi_199465451
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 08:15 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er ook maar een enkele private onderneming te vinden is die vrijwillig ongevaccineerden gaat weigeren.
Wel als je anders maar de helft van het aantal gasten/bezoekers/klanten binnen kunt hebben omdat er officieel 1,5 meter afstand gehouden moet worden
't Echte en 't ware!
pi_199465865
Geen.

Maar wel een negatieve COVID test kunnen overleggen
pi_199466450
Geen

twitter
pi_199466617
Zolang de vaccinatiegraad niet behaald is, mag je wat mij betreft een ieder die zich niet wil laten vaccineren nog net geen gele ster uitreiken, met andere woorden, gewoon keihard uitsluiten van welke publieke aangelegenheid dan ook. Wel je eigen mening te pas en te onpas lopen verkondigen, maar ondertussen wel meegenieten van de geneugten die een samenleving met zich teweeg brengt, dan dus ook niet zeiken als je, door die eigen mening, van van alles wordt uitgesloten binnen zo'n samenleving.

Zodra die bepaalde graad die nodig is om dit virus de kop in te drukken behaald is, dan mogen die restricties opgeheven worden. Tot die tijd heb je als wappie nergens recht van spreken.
pi_199466653
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 11:54 schreef Japepk het volgende:

[..]

Wel als je anders maar de helft van het aantal gasten/bezoekers/klanten binnen kunt hebben omdat er officieel 1,5 meter afstand gehouden moet worden
De basisregels zoals 1,5 meter afstand blijven voorlopig nog gelden, ook voor gevaccineerden. En dan nog: vorig jaar liet duidelijk zien dat ondernemers weinig zin hebben om politieagentje te spelen, waardoor de regels voor sommigen niet meer golden.

Maar goed. Wat mij betreft kan alles los als iedereen die gevaccineerd wil worden ook gevaccineerd is. Ik hoop dat het tempo er echt in gaat komende weken, De GGD staat zelfs het leger toe om mee te helpen. Hopelijk halen we die 2,5 miljoen per week.
pi_199467540
Laat ik het genuanceerder zeggen: zoals het nu gaat geen.
Het probleem is dat vaccineren ook het risico beperkt dat mensen voor anderen lopen. Dat mensen zelf bereid zijn risico te nemen vind ik onvoldoende reden om restricties aan die mensen op te leggen.
Op dit moment zie ik weinig reden om onderscheid te maken. Ook als je gevaccineerd bent kun je het virus nog steeds verspreiden. Als mensen zich nu niet willen laten inenten, dan is dat wat mij betreft prima: er zijn genoeg anderen die wel willen. Het wordt denk ik pas een probleem als onvoldoende mensen zich laten inenten om groepsimmuniteit te bereiken (en dit er toe leidt dat ook een significant aantal gevaccineerden, bijvoorbeeld met een slecht functionerend immuunsysteem, overlijden). Dan zou je mensen die zich hebben laten vaccineren extra vrijheden kunnen geven om het vaccineren te stimuleren. Tot het moment dat het virus geen probleem meer vormt.
pi_199468712
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 20:57 schreef Lariekoek het volgende:
Geen.
Dit ja, ik laat mezelf overigens wel vaccineren maar zie geen reden om mensen die dat niet doen daarvoor te straffen, moet voor iedereen een vrije keuze zijn.
pi_199762586
en dieren dan, moeten deze ook gevaccineerd worden?
en vogels dan?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_199762653
Er komt een tijd dat je de ongevaccineerden dankbaar gaat zijn. En ik heb no hard feelings als ik mijn bloed of iets anders moet doneren. Omdat de gevaccineerden niet wisten wat ze deden.
Check it out
pi_199762711
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 13:05 schreef Morri2 het volgende:

[..]

De basisregels zoals 1,5 meter afstand blijven voorlopig nog gelden, ook voor gevaccineerden. En dan nog: vorig jaar liet duidelijk zien dat ondernemers weinig zin hebben om politieagentje te spelen, waardoor de regels voor sommigen niet meer golden.

Maar goed. Wat mij betreft kan alles los als iedereen die gevaccineerd wil worden ook gevaccineerd is. Ik hoop dat het tempo er echt in gaat komende weken, De GGD staat zelfs het leger toe om mee te helpen. Hopelijk halen we die 2,5 miljoen per week.
Dit soort berichten geeft mij weer moed. En door meer van dit soort berichten kom ik dichterbij een vaccinatiecentrum.
Check it out
pi_199762734
quote:
1s.gif Op maandag 17 mei 2021 12:52 schreef potjecreme het volgende:
Geen

[ twitter ]
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 23:27 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Dit soort berichten geeft mij weer moed. En door meer van dit soort berichten kom ik dichterbij een vaccinatiecentrum.
Het is alleen niet waar, want vanaf 30 juni mogen getesten OF gevaccineerden dus weer alles zonder 1,5m zoals met 60.000 man op lowlands staan enzo. Gevaccineerden hoeven dan geen test.
#WeesGeenWhales
pi_199762747
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 23:29 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

[..]

Het is alleen niet waar, want vanaf 30 juni mogen getesten OF gevaccineerden dus weer alles zonder 1,5m zoals met 60.000 man op lowlands staan enzo. Gevaccineerden hoeven dan geen test.
En dit soort berichten brengt mij weer verder weg van een vaccinatiecentrum.
Check it out
pi_199762777
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 23:29 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

[..]

Het is alleen niet waar, want vanaf 30 juni mogen getesten OF gevaccineerden dus weer alles zonder 1,5m zoals met 60.000 man op lowlands staan enzo. Gevaccineerden hoeven dan geen test.
Verder denk ik dat dit 1 seizoen geldt. Maar als het virus daarna zo goed als is verdwenen, dan gaat het weer los zonder test en vaccinatie.
Check it out
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')