abonnement Unibet Coolblue
pi_199374014
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:04 schreef HPoi het volgende:
Gewoon alle Taliban kampementen bombarderen. Lijkt mij niet zo heel moeilijk? Daarna Westers georiënteerde groeperingen bewapenen en militair ondersteunen.

En misschien toch de islam verbieden....
Dat maakt je idd beter dan de Taliban. Vanuit een veilig thuis, achter je pc, chips en cola bij de hand, lijkt het idd niet moeilijk. ... En ja het bewapenen van een zeer kleine groep die westerse belangen dienen (ipv die van het volk) pakt elke keer weer zo goed uit. Je creëert daarmee alleen nog meer haat voor het westen onder de overgrote meerderheid van bevolking, die zich dan geroepen voelen om die puppetregimes omver te werpen.
pi_199374434
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:12 schreef Hathor het volgende:

[..]

De Taliban houden zich schuil in bergachtig landschap waar bombarderen geen zin heeft en gepantserde voertuigen niet kunnen komen. Als het allemaal zo eenvoudig zou zijn zoals jij het voorspiegelt hadden de Russen ze indertijd wel verslagen, maar die zijn uiteindelijk ook met de staart tussen de benen afgedropen en met een lege staatskas achtergebleven. De Amerikanen hebben uiteindelijk ook ingezien dat dit een veel te slepende en dure kwestie aan het worden was, dus die houden het ook voor gezien, waar ze groot gelijk in hebben. Laat die Afghanen elkaar maar afslachten als ze daar behoefte aan hebben, wat kan ons het schelen.
Klein atoombommetje doet wonderen.
  Moderator dinsdag 11 mei 2021 @ 20:58:32 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199379386
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:44 schreef HPoi het volgende:

[..]

Klein atoombommetje doet wonderen.
een buurland van China nuken klinkt idd als een heel sterk plan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 21:33:40 #104
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_199380122
Tja Iran en Afghanistan waren in de jaren zeventig modern te noemen.

Zeker Afghanistan is grondig verneukt door de Sovjets en daarna de Amerikanen. De Saoedi’s zijn in het gat gesprongen wat de Amerikanen na de Russische nederlaag hebben laten vallen. Stop al je jongetjes enkele decennia in Madrassa, hersenspoel ze jarenlang elke dag de hele dag met de meest fundamentalistische islam onzin en dan krijg je Afghanistan.

Ik ben zeker niet optimistisch als het gaat over landen als Afghanistan.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 21:47:13 #105
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_199380414
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 18:26 schreef Nattekat het volgende:
Dat land heeft 20 jaar de tijd gehad om alles in orde te krijgen, niet gelukt. Je kan niet eeuwig het gebied bezet houden.
Dit was vanaf dag 1 al gedoemd om te mislukken.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_199382694
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 18:26 schreef Nattekat het volgende:
Dat land heeft 20 jaar de tijd gehad om alles in orde te krijgen, niet gelukt. Je kan niet eeuwig het gebied bezet houden.
Een land een gruwelijkere oorlog instorten, een puppetregime installeren (waarvan de president een CIA-agent is) en het volk terreur aanjagen en kapot bombarderen, stelt het idd in staat om zaken op "orde" te krijgen. _O- :')
Dat is ook zo goed gelukt in al die tig landen die de VS is binnengevallen om de eigen ideologie op te dringen en/of bodemschatten van te roven. Denk dat de VS en co er meer baat bij hebben als die landen in chaos blijven zodat ze grondstoffen kunnen blijven roven of voor niks kunnen krijgen dan als het land zaken op "orde" heeft.
De users hier zijn echt naïef.
pi_199382704
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:44 schreef HPoi het volgende:

[..]

Klein atoombommetje doet wonderen.
Zo zie je maar dat je veel erger bent dan de Taliban.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 mei 2021 @ 00:36:36 #108
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199382789
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 00:10 schreef Amfoor_ het volgende:

[..]

Een land een gruwelijkere oorlog instorten, een puppetregime installeren (waarvan de president een CIA-agent is) en het volk terreur aanjagen en kapot bombarderen, stelt het idd in staat om zaken op "orde" te krijgen. _O- :')
Dat is ook zo goed gelukt in al die tig landen die de VS is binnengevallen om de eigen ideologie op te dringen en/of bodemschatten van te roven. Denk dat de VS en co er meer baat bij hebben als die landen in chaos blijven zodat ze grondstoffen kunnen blijven roven of voor niks kunnen krijgen dan als het land zaken op "orde" heeft.
De users hier zijn echt naïef.
Dan is het toch goed dat ze weg gaan?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_199383188
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 19:47 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Iedereen die niet zo extreem is, die moeten zich verzetten. Dat zijn er denk ik best veel, waarschijnlijk een grote meerderheid, maar het blijven alsnog moslims en zijn dus over het algemeen erg conservatief. Daarnaast veel laagopgeleiden.

Maar 10-20% van de bevolking hoeft Taliban of sympathisant te zijn om over het land te heersen in een sfeer van terror.
Makkelijk praten vanuit je stoel
pi_199383217


Talibanners zijn meer van de mannenliefde denk ik
U MAD?
  woensdag 12 mei 2021 @ 06:34:36 #111
494721 Zwerfkind
Zwiebertje
pi_199383285
Fanatieke religeuze aanhangers is het ergste wat je kan hebben als land/bevolking.

Alleen maar janken, ellende en walgelijk supriorteit gevoel naar andere groepen uistralen.
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
pi_199383460
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 00:10 schreef Amfoor_ het volgende:

[..]

Een land een gruwelijkere oorlog instorten, een puppetregime installeren (waarvan de president een CIA-agent is) en het volk terreur aanjagen en kapot bombarderen, stelt het idd in staat om zaken op "orde" te krijgen. _O- :')
Dat is ook zo goed gelukt in al die tig landen die de VS is binnengevallen om de eigen ideologie op te dringen en/of bodemschatten van te roven. Denk dat de VS en co er meer baat bij hebben als die landen in chaos blijven zodat ze grondstoffen kunnen blijven roven of voor niks kunnen krijgen dan als het land zaken op "orde" heeft.
De users hier zijn echt naïef.
Het is altijd de schuld van een ander boehoehoe!
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_199383490
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 18:47 schreef Jeanne_Darc het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik 'm weleens gezien. Leuk om nog eens te kijken. Nu als historisch document. _O-
Als je een fatsoenlijke documentaire over de geschiedenis van Afghanistan wilt kijken raad ik deze aan. Over de westerse en Russische inmeningen in dat land vanaf 1830. ^O^

  woensdag 12 mei 2021 @ 07:46:55 #114
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_199383607
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 07:16 schreef HSG het volgende:

[..]

Het is altijd de schuld van een ander boehoehoe!
Dat Afghanistan is wat het is kun je inderdaad wel behoorlijk de Britten, de Russen, de Saoedi's en de Amerikanen aanrekenen ja. Het was altijd best een achterlijk kutland, maar Afghanistan in de jaren zeventig was toch een heel ander land.

Het grootste probleem zijn de Madrassa's. Niet alleen in Afghanistan, maar in het hele midden-oosten. De verwevenheid van onderwijs met islam-indoctrinatie. Onderwijs en religie samen is pure kanker in de ergste vorm.

Daarom ook de aanvallen op dit soort scholen. Hoe ziek ook, volkomen logisch dat het gebeurd.
pi_199384607
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 07:46 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Dat Afghanistan is wat het is kun je inderdaad wel behoorlijk de Britten, de Russen, de Saoedi's en de Amerikanen aanrekenen ja. Het was altijd best een achterlijk kutland, maar Afghanistan in de jaren zeventig was toch een heel ander land.

Het grootste probleem zijn de Madrassa's. Niet alleen in Afghanistan, maar in het hele midden-oosten. De verwevenheid van onderwijs met islam-indoctrinatie. Onderwijs en religie samen is pure kanker in de ergste vorm.

Daarom ook de aanvallen op dit soort scholen. Hoe ziek ook, volkomen logisch dat het gebeurd.
Hoho je kunt niet de Saoeidi's de schuld geven he. Dat zijn geen westerlingen en dus kan dat niet.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 12 mei 2021 @ 10:06:10 #116
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199384854
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 18:28 schreef Perrin het volgende:
Lekker laten gaan die haatbaarden, zo lang ze maar in hun achterlijke landje blijven.
laaat ze maar lekker heroine teen voor ons
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199385312
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 07:46 schreef mcmlxiv het volgende:
Het grootste probleem zijn de Madrassa's. Niet alleen in Afghanistan, maar in het hele midden-oosten. De verwevenheid van onderwijs met islam-indoctrinatie. Onderwijs en religie samen is pure kanker in de ergste vorm.
De goddeloze communisten in Afghanistan hebben enorm veel misdaden gepleegd, en dan heb ik het niet alleen over de Sovjets, maar ook de goddeloze communistische Afghanen zelf. Ze liepen rond in minirokken, progressie! Nee, pure kanker volgens moslims als je daarbij door commies gemarteld wordt omdat je niet mee wil doen:
https://www.npostart.nl/a(...)d-land/VPWON_1323042

quote:
Daarom ook de aanvallen op dit soort scholen. Hoe ziek ook, volkomen logisch dat het gebeurd.
Denk het niet. Het heeft eerder met soennieten vs sjiieten te maken.
pi_199385339
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 06:34 schreef Zwerfkind het volgende:
Fanatieke religeuze aanhangers is het ergste wat je kan hebben als land/bevolking.

Alleen maar janken, ellende en walgelijk supriorteit gevoel naar andere groepen uistralen.
Zegt degene die de Chinese Commie-partij en hun concentratiekampen ging verdedigen!

Heb je liever goddeloze communisten die concentratiekampen hebben, 0 menselijkheid en alleen maar geld aanbidden!
pi_199389918
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:44 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

De goddeloze communisten in Afghanistan hebben enorm veel misdaden gepleegd, en dan heb ik het niet alleen over de Sovjets, maar ook de goddeloze communistische Afghanen zelf. Ze liepen rond in minirokken, progressie! Nee, pure kanker volgens moslims als je daarbij door commies gemarteld wordt omdat je niet mee wil doen:
https://www.npostart.nl/a(...)d-land/VPWON_1323042
[..]

Denk het niet. Het heeft eerder met soennieten vs sjiieten te maken.
Ironisch hoe users hier verwijzen naar hoe "modern" Afghanistan was in de jaren 70 omdat een aantal vrouwen uit die tijd in korte jurkjes zijn gefotografeerd en voorbijgaan aan het feit dat het voornamelijk communisten waren die toen de macht hadden en de bevolking terroriseerden.
Sowieso is het achterlijk om 'vooruitgang' te meten aan de hand van hoe naakt vrouwen erbij lopen, terwijl het gewoon seksisme en objectificatie van vrouwen is. Op die manier bekeken is Papoea Nieuw Guinea 2000 jaar vooruit op ons. _O-
  Moderator woensdag 12 mei 2021 @ 16:26:21 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199389961
als het korte rokje verplicht was dan zou ik het met je eens zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199390023
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 16:22 schreef Amfoor_ het volgende:

[..]

Op die manier bekeken is Papoea Nieuw Guinea 2000 jaar vooruit op ons. _O-
Dit dus. Ik las ergens dat toen de Europese kolonisten aankwamen in Noord-Amerika, zij de natives als barbaren zagen o.a. omdat ze 'naakt' waren en de Europeanen relatief veel bedekt. Nu klagen Europeanen dat moslims te veel bedekt zijn.
  woensdag 12 mei 2021 @ 16:38:02 #122
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199390139
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:17 schreef Amfoor_ het volgende:

Dat maakt je idd beter dan de Taliban. Vanuit een veilig thuis, achter je pc, chips en cola bij de hand, lijkt het idd niet moeilijk. ... En ja het bewapenen van een zeer kleine groep die westerse belangen dienen (ipv die van het volk) pakt elke keer weer zo goed uit. Je creëert daarmee alleen nog meer haat voor het westen onder de overgrote meerderheid van bevolking, die zich dan geroepen voelen om die puppetregimes omver te werpen.
Als er op die school honderden meisjes zitten, dan lijkt er toch wel op dat een significant deel van de bevolking niet de ideeen van de Taliban te steunt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_199390156
quote:
83s.gif Op woensdag 12 mei 2021 16:26 schreef sp3c het volgende:
als het korte rokje verplicht was dan zou ik het met je eens zijn
Blijkbaar vinden sommige user de verplichte burka en de teloorgang van onderwijs voor meisjes daar de grootste vooruitgang voor dat land in eeuwen. :')
  Moderator woensdag 12 mei 2021 @ 16:42:04 #124
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199390188
Ik weet niet of we die tijd als voorbeeld moeten stellen van hoe het moet _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199390270
quote:
83s.gif Op woensdag 12 mei 2021 16:26 schreef sp3c het volgende:
als het korte rokje verplicht was dan zou ik het met je eens zijn
Hier is kleding ook verplicht. Als je als man naakt in het openbaar loopt word je opgepakt en in het gesticht gestopt, en je mag hier als vrouw ook niet met blote borsten in het openbaar rondlopen, itt mannen. Dus (verschil in) kledingplicht heb je overal, alleen verschillen culturen in hoever dat gaat: van primitieve stammen (waar iedereen naakt kan lopen) tot landen waar het de norm is dat vrouwen een hoofddoek dragen. Die verschillen mogen er allemaal zijn. Westerse normen en waarden zijn niet universeel en mogen net zo niet opgedrongen worden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')