abonnement Unibet Coolblue
pi_199361152
quote:
RTL komt met Big Brother voor TikTokkers
Het aantal dagelijkse TikTok gebruikers is het afgelopen jaar bijna verdriedubbeld naar ruim 1,7 miljoen gebruikers. Onder jongeren is dat aantal zelfs vervijfvoudigd. Voor jonge creators biedt het platform dé kans om zich te profileren.

In de nieuwe realityreeks V House: Inside the Mansion volgen we acht van deze jongvolwassen TikTok creators die voor de grootste uitdaging uit hun nog prille social carrière staan.

Ze krijgen de kans om samen een Nederlands TikTok groepsaccount te starten en zo succesvol mogelijk te maken. Hoewel ze op hun solo accounts ruim 4,5 miljoen volgers hebben, moeten ze voor het @vhouse account helemaal opnieuw beginnen. Lukt het ze om hun creativiteit te combineren en de sweet spot te vinden in de constant veranderende wereld van social media? Niet alleen voeren ze hun eigen ideeën uit, ook krijgen ze opdrachten en challenges van bekende gasten. V House: Inside the Mansion laat het offline leven van online creators zien en is vanaf 18 mei wekelijks te zien bij Videoland.

De V House creators verblijven in een luxe mansion in Nederland. Deze beschikt over eindeloze mogelijkheden en middelen, waarmee de creators alles uit de kast kunnen halen om hun publiek te raken en naar het @vhouse account te bewegen. Door middel van opdrachten en (geheime) challenges worden de creators extra uitgedaagd. Regelmatig komt er een bekende gast langs die een nieuwe challenge aankondigt.

Zo worden er work-out TikToks gemaakt met Gaby Blaaser en leren de creators beginnende TikTokker Gerard Joling alle kneepjes van het vak. Stefano Keizers en Soy Kroon geven de creators een coaching sessie. De wereld achter de video’s is namelijk een wereld vol passie en fun, maar ook vol onzekerheid, teleurstelling en conflict. Wie zijn de creators echt, wie zijn ze buiten hun content om en hoe gaan ze om met de druk van een groepsaccount én hun eigen account? V House: Inside the Mansion laat de verhalen achter de content zien, waarin de jonge creators niet alleen de verantwoordelijkheid krijgen over hun groepsaccount, maar voor het eerst ook over zichzelf én hun nieuwe, luxueuze huishouden.

Het @vhouse TikTok account is in acht weken tijd uitgegroeid tot een populair account met ruim 150K volgers en 2,3 miljoen likes. Elke dag wordt er om 16.00 uur een nieuwe video geplaatst op TikTok. V House: Inside the Mansion is geproduceerd door NewBe is vanaf dinsdag 18 mei wekelijks te zien bij Videoland.
https://www.facebook.com/watch/?v=181395777171715
pi_199361200
Klinkt als... Starmaker, met mensen met een TikTok-account
  Hardste schreeuwer 2022 maandag 10 mei 2021 @ 18:04:24 #3
335263 freaky40
pi_199361356
Geen streams, 1 'video' per dag? Klinkt dus niet echt als een uitzending maar gewoon wat losse flodders en geen drama en sensatie zoals bij andere RLS. Dit is dus geen echte RLS.

[ Bericht 41% gewijzigd door freaky40 op 10-05-2021 18:12:00 ]
Allemaal cabaretteketet!
  maandag 10 mei 2021 @ 18:07:08 #4
496143 MeneerNederland
Surrender Your Ego
pi_199361394
Kansloos
  dinsdag 11 mei 2021 @ 02:48:48 #5
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_199367001
Nope..

Hoewel ze op hun solo accounts ruim 4,5 miljoen volgers hebben
pi_199397131
Ben benieuwd kijken wat het word
  donderdag 13 mei 2021 @ 08:22:50 #7
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_199399321
Nahhja.. Gezelliii,Jong&Wild als dat geen neuken wordt..

https://www.gids.tv/video(...)creators-in-het-huis
  donderdag 13 mei 2021 @ 22:22:50 #8
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_199411874
check hem wel ff of het wat is
Als je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
  donderdag 13 mei 2021 @ 22:27:52 #9
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_199411940
Als je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 11:06:58 #10
384473 Tuinfluitert
Ene FoK!ker is de andere niet.
pi_199415957
V House: Inside the Mansion | Vanaf 18 mei te zien op videoland.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 11:17:15 #11
384473 Tuinfluitert
Ene FoK!ker is de andere niet.
pi_199416103
Realityserie met TikTokkers, maar wie kent ze eigenlijk? 'Ouders hebben geen idee wie ik ben'

Een realityshow met TikTokkers. Vanaf 18 mei is het nieuwe programma V House: Inside the Mansion te zien op Videoland. In het programma gaan Nederlandse TikTokkers samen een account vanaf de grond opbouwen. Maar onder iedereen die geen onderdeel uitmaakt van generatie Z zijn deze internetsterren totaal onbekend.

Aan het programma doen acht TikTok-creators mee die samen 4,5 miljoen volgers hebben en 125 miljoen likes. Zij zullen samen in één huis de uitdaging aangaan om een TikTok-account net zo succesvol te maken als hun eigen accounts.

Grote namen als Dario de Vries (363.000 volgers), en Jesse van Wieren (416.000 volgers) zullen deelnemen. Ook de 19-jarige Sara Dol doet mee aan V House. Haar account @officiaalsaarx heeft momenteel 2,6 miljoen volgers.
Jonge fans

Sara was al voordat ze werd gevraagd voor het programma was ze enthousiast over het concept. "Ik was daarvoor al bezig met het idee om met content creators in een huis te zitten, zoals ze in Amerika weleens doen", vertelt ze aan EditieNL.

Zij merkt dat het voornamelijk kinderen zijn die haar kennen. "Het gebeurt vaak dat jongeren en kinderen naar mij toekomen om een selfie te maken, terwijl de ouders geen idee hebben wie ik ben. Dat is best grappig. Het is natuurlijk een totaal andere doelgroep", legt Sara uit. "Ze zeggen dan ook vaak: 'Ja, ik ken je niet, maar mijn dochter is fan van je.' Ik vind het niet erg."
Parallelle wereld

En dat de ouders vaak niet bekend zijn met de internetsterren, is volgens TikTok-expert Joey Scheufler helemaal niet gek. Het valt hem op dat er een soort parallelle wereld van TikTok is ontstaan, die buitenstaanders niet kennen. "Wij doen ook marketing voor bedrijven met TikTokkers en als we over straat lopen worden kinderen en jongeren enthousiast, terwijl de ouders denken: wie is dat nou weer?"

Volgens Scheufler is TikTok een heel intens platform. "Gemiddeld zit je een uur of langer per dag op TikTok en in die tijd zie je heel veel van deze korte filmpjes. Daarnaast zitten ze ook echt in je mobiel en zijn ze nergens anders te zien", vertelt hij aan EditieNL. Dit zorgt er dan ook voor dat TikTokkers niet altijd even goed in het geheugen blijven hangen.

Daarnaast speelt het algoritme van de app een rol. "Die laat vrijwel alleen maar mensen van je eigen leeftijd zien. Daardoor blijven de leeftijden een beetje gescheiden. Om deze redenen zullen oudere gebruikers niet heel snel met jongere TikTokkers in aanraking komen."
Huis vol TikTokkers

'Creatorhuizen', waarin deze mensen dus samen in een huis zitten, zoals The Hype House zijn razend populair op TikTok. "Dat is dan natuurlijk super leuk", vindt Sara. Ze was nog niet volledig bekend met haar mededeelnemers, maar wel met hun content. "Nu heb ik nog steeds goed contact met ze en ook nadat we de 150.000 volgers hadden bereikt, stuurden we elkaar wel appjes."

Nu de opnames van V House zijn afgerond is Sara weer vol op gefocust op haar eigen account uitbreiden. "Ik heb nu niet per se het doel om ook oudere volgers te krijgen, maar ik zou het wel leuk vinden. Of ik ooit iets buiten TikTok ga doen, weet ik nog niet. Het gaat eigenlijk nu nog om gewoon leuke content creëren."

EditieNL
https://www.rtlnieuws.nl/(...)bij-oudere-generatie
  † In Memoriam † vrijdag 14 mei 2021 @ 15:02:28 #12
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_199419353
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 22:27 schreef greysbones het volgende:
@:Justme @:Engine @:Joyce-43 @:Revanches @:Ruudpuntenel wat voor jullie??
wie weet, zolang het niet op videoland is (heb ik niet) kan ik altijd even kijken wat het is
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')