abonnement Unibet Coolblue
pi_199362090
Vanaf 18 mei lallend op het terras tot 20:00. Heerlijk.
  Moderator maandag 10 mei 2021 @ 19:02:57 #77
5428 crew  miss_sly
pi_199362105
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 19:01 schreef freako het volgende:

[..]

Ja, alle data in het oorspronkelijke schema waren woensdagen. Alleen 11 mei niet, dat was een dinsdag. Mogelijk dat dat met Hemelvaart te maken had? Alleen werd bijna direct daarna het schema al weer opgeschort.
Ik denk dat het meer ging over de persco op 11 mei en dan de versoepelingen ingaande op 12 mei?
Er was alleen een kleine wijziging van persco-datum op 3 mei ipv 4 mei ivm dodenherdenking. MIsschien dat daar de vergissing erin is geslopen over datum ingang versoepeling? En uiteindelijk ging die persco niet door.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Miss 200.000.000! maandag 10 mei 2021 @ 19:04:59 #78
367000 roos94
pi_199362140
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 19:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat het meer ging over de persco op 11 mei en dan de versoepelingen ingaande op 12 mei?
Er was alleen een kleine wijziging van persco-datum op 3 mei ipv 4 mei ivm dodenherdenking. MIsschien dat daar de vergissing erin is geslopen over datum ingang versoepeling? En uiteindelijk ging die persco niet door.
https://www.google.com/am(...)-18-mei-doorgaan.amp
  maandag 10 mei 2021 @ 19:06:33 #79
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199362157
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 18:11 schreef josja het volgende:

[..]

De vaccins die over waren bij huisartsen werden toch weggegooid las ik toch ergens? Of weggeprikt aan vrienden, kennissen, liefhebbers, whatever. Wat is er dan mis mee om het op deze manier te doen? Is dit weer iets van we willen vooral alles zelf doen, ook al gaat het ons niet zo goed af? Ga dan in gesprek met deze huisartsen, in plaats van direct weer een initiatief af te keuren.
Gok dat dit vooral gebaseerd is voor de angst dat alles, iedereen en zijn moeder geprikt kan worden zo, en dus de registratie en herleidbaarheid een nog grotere puinhoop wordt voor/rond die gevaccineerder.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 10 mei 2021 @ 19:07:29 #80
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199362171
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 18:14 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dan is er dus voorraad, anders hoef je nergens over te puzzelen.
Voorraad moet wel op de goeie plek zijn, anders heb je dus een tekort op de juiste plek

Verder heb je gelijk natuurlijk :Y
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator maandag 10 mei 2021 @ 19:07:46 #81
5428 crew  miss_sly
pi_199362175
quote:
https://nos.nl/artikel/23(...)ee-dagen-van-tevoren

quote:
Uitgesteld
Oorspronkelijk was het de bedoeling dat deze versoepelingen per 12 mei zouden ingaan, maar dat werd door het kabinet al met zeker een week uitgesteld omdat de ziekenhuisopnames nog niet terugliepen.

Het kabinet mikt op dit moment op 19 mei, omdat de daling is ingezet. Maar omdat het nog onzeker is of is die daling doorzet, wordt het besluit pas twee dagen van tevoren definitief genomen. Met andere woorden: over een week zegt het kabinet of de versoepelingen een dag later ingaan.
Tja, verschillende berichten dus.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 10 mei 2021 @ 19:08:38 #82
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_199362183
quote:
2s.gif Op maandag 10 mei 2021 18:46 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat mensen niet gelijk de volgende dag bellen betekent niet dat ze helemaal niet willen. Veel mensen zijn ook weg met de meivakantie, maar ik snap sowieso wel dat je er even een nachtje over slaapt of dat je bv. wacht tot je partner ook een uitnodiging heeft.
Ja, daar ben ik het mee eens, met 'lager animo' heb ik het ook verkeerd verwoord.
pi_199362202
Ziet er goed uit op Europees niveau. Vanaf medio april constante daling van dagelijkse besmettingen

  maandag 10 mei 2021 @ 19:11:53 #84
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199362209
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 19:10 schreef Cynicio het volgende:
Ziet er goed uit op Europees niveau. Vanaf medio april constante daling van dagelijkse besmettingen

[ afbeelding ]
In januari was dat ook al zo, maar toen kwam de Britse variant eroverheen -O-
  Moderator maandag 10 mei 2021 @ 19:14:00 #85
5428 crew  miss_sly
pi_199362234
https://nos.nl/artikel/23(...)oor-de-zomervakantie

quote:
De Europese Commissie ziet geen enkele reden waarom lidstaten, waaronder Nederland, niet al op 1 juli van start kunnen met het covid-certificaat waarmee reizen binnen de EU makkelijker wordt. Premier Rutte suggereerde afgelopen zaterdag dat het systeem pas 'opgeleverd' wordt op 21 juni en dat landen daarna "tot zes weken de tijd hebben om het nationaal te implementeren". Nederland zal proberen die tijd zo kort mogelijk te houden, zei Rutte toen.

Deze lezing wordt door de Europese Commissie van de hand gewezen. "Voor de Commissie is geen implementatieperiode nodig. Wij weten dat een aantal lidstaten in de onderhandelingen die nu gaande zijn er om gevraagd heeft, maar daar is nog geen besluit over genomen", aldus een woordvoerder van de commissie. "Wij liggen aan onze kant volledig op schema. Op 1 juni zijn we klaar en vanaf dat moment kunnen landen het systeem gaan gebruiken. De meesten zullen dat midden juni gaan doen".

Nederland doet mee aan test
Vandaag begint een test met de technische kant van het systeem waar 18 EU-lidstaten aan meedoen. Volgens de Europese Commissie test Nederland vanaf morgen mee. "Hierdoor kunnen lidstaten alvast werken met het systeem en zorgen dat ze er klaar voor zijn als het systeem eind juni wordt opgeleverd". Een extra implementatieperiode van zes weken is volgens de Europese Commissie dus ook niet nodig.

Die technische kant van systeem werkt als volgt: lidstaten moet burgers die in aanmerking komen voor de covidpas een QR-code verstrekken. Die code moet vervolgens door burgers in een (eventueel nationale) app kunnen worden opgeslagen of geprint. Lidstaten moeten beschikken over de controle-app waarmee de geldigheid gecontroleerd kan worden.

Politieke vragen
De onderhandelingen over de politieke vragen verlopen voorspoedig, aldus de Europese Commissie. Ze delen de twijfel van Rutte niet. Zaterdag zei de demissionair premier dat "het nog maar afwachten is of die datum wordt gehaald".

Rutte en de Commissie doelen daarbij op de driehoeksonderhandelingen tussen de lidstaten, de Europese Commissie en het Europees Parlement. Daar wordt besloten welke vaccins in aanmerking komen voor een Covid-reispas, hoe lang een negatief testbewijs geldig is en of en op welke manier lidstaten nog aanvullende regels kunnen stellen aan mensen die zich aan een grens melden met een geldige QR-code.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 10 mei 2021 @ 19:14:05 #86
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199362235
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 18:55 schreef ludovico het volgende:
Zijn er nog ziekenhuizen die bloed testen op antistoffen oid? Of moet alles via vaccin?
Kan via je huisarts

Waarom zou je het willen? (Oprechte vraag, geen sneer :+ )
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 10 mei 2021 @ 19:17:47 #87
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199362281
quote:
Ah mooie wel dit ja

En terechte opmerking/terechtwijzing, Europese ding staat gewoon hartstikke in de startblokken. Dat Nederland het nu aan het rekken is is puur politiek.
We hebben als land de registratie en dus vulling van die certificaten niet op orde, daar lul je natuurlijk liever omheen op een andere manier.
En Nederland is heel toevallig voorzitter van het ehealth netwerk, dus die zitten inde positie om te rekken.
Maar worden dus even gecorrigeerd hier.

Ik ga vanavond iig lekker een vakantie boeken.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator maandag 10 mei 2021 @ 19:19:33 #88
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199362310
quote:
Leuk verhaal wel van de Commissie maar die hoeven dan ook technisch niets te doen, de lidstaten moeten zorgen voor de QR code, de app in het thuisland en de app in het land van aankomst. Dus sowieso is het al afhankelijk van 18 verschillende lidstaten en een QR code die in 18 landen hetzelfde moet werken met 18 verschillende apps. Als de app er al is, natuurlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 10 mei 2021 @ 19:21:10 #89
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199362334
H
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 19:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Leuk verhaal wel van de Commissie maar die hoeven dan ook technisch niets te doen, de lidstaten moeten zorgen voor de QR code, de app in het thuisland en de app in het land van aankomst.
Het hele technische en functionele framework is Europees gemaakt

De rest is echt niet zo ingewikkeld, als ze de data maar kunnen aanleveren
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator maandag 10 mei 2021 @ 19:22:18 #90
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199362344
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 19:21 schreef Molo het volgende:
H
[..]

Het hele technische en functionele framework is Europees gemaakt

De rest is echt niet zo ingewikkeld, als ze de data maar kunnen aanleveren
Zoals ik het lees moeten de lidstaten voor de app zorgen en de verstrekking van de QR code.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 10 mei 2021 @ 19:22:21 #91
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199362346
Erg benieuwd hoe dat in de praktijk allemaal gaat werken. Vooral met negatieve testen die dan gelinkt moeten worden aan die app. Elke test straat in elk EU land weet dat? Zit totaal niet in die sector verder, dus de ballen verstand van :P

En zullen landen een onderscheid maken tussen een losse negatieve PCR test en een test die gelinkt is aan het vaccinatie paspoort?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 10 mei 2021 @ 19:23:04 #92
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199362358
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 19:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zoals ik het lees moeten de lidstaten voor de app zorgen en de verstrekking van de QR code.
Ja klopt maar alle voorwaarden zijn daartoe al maanden geleden opgeleverd met soort van IKEA instructies

Dus dat is echt niet zo moeilijk, elk land heeft zat technici die dat kunnen knutselen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator maandag 10 mei 2021 @ 19:24:24 #93
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199362375
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 19:23 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja klopt maar alle voorwaarden zijn daartoe al maanden geleden opgeleverd met soort van IKEA instructies

Dus dat is echt niet zo moeilijk, elk land heeft zat technici die dat kunnen knutselen
Hmm...we shall see. Ik ben meestal niet zo optimistisch over dit soort dingen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 10 mei 2021 @ 19:25:59 #94
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199362395
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 19:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
Erg benieuwd hoe dat in de praktijk allemaal gaat werken. Vooral met negatieve testen die dan gelinkt moeten worden aan die app. Elke test straat in elk EU land weet dat? Zit totaal niet in die sector verder, dus de ballen verstand van :P

En zullen landen een onderscheid maken tussen een losse negatieve PCR test en een test die gelinkt is aan het vaccinatie paspoort?
Werkt op basis van vertrouwen van andere lidstaten
Dus geen toetsing in andere landen van de echtheid van labs enzo. Dat zou ook echt nooit lukken in dit tijdsbestek

Dat laatste leg je vast in business rules, beslisregels op basis van welke informatie of combinatie van informatie (dus test en één prik, of alleen twee prikken) je toegelaten wordt. Of dag je een rood kruis krijgt met

"NEIN STEHEN SIE AUF!!!" Zin mijn beste Grieks :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 10 mei 2021 @ 19:26:28 #95
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199362405
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 19:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hmm...we shall see. Ik ben meestal niet zo optimistisch over dit soort dingen.
In Nederland snap ik dat wel ja

Zie het hier ook niet gebeuren maar dat is geen technisch probleem hier
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator maandag 10 mei 2021 @ 19:28:01 #96
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199362425
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 19:26 schreef Molo het volgende:

[..]

In Nederland snap ik dat wel ja

Zie het hier ook niet gebeuren maar dat is geen technisch probleem hier
Niet alleen in Nederland is oa. de corona app nogal problematisch geweest.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 10 mei 2021 @ 19:28:38 #97
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199362434
Ik vind maar bijzonder dat er nog zo wordt gesteggeld over die app, terwijl het volgende maand functioneel moet zijn. Ik heb er een hard hoofd in dat dat allemaal vlekkeloos gaat verlopen.

Sowieso, wat als je straks bij de Spaanse grens staat met je QR-code en hij doet het niet? Daar kun je als reiziger toch ook niks aan doen? Lijkt me maar spannend.
  maandag 10 mei 2021 @ 19:29:17 #98
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199362439
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 19:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niet alleen in Nederland is oa. de corona app nogal problematisch geweest.
Oh dát klopt ja

Overheden en IT is nogal vaak een drama

Begint bij een totaal onduidelijk doel vaak en onduidelijk ontwerp en dan maar vast beginnen en dan teringbende en dan paniek O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator maandag 10 mei 2021 @ 19:29:36 #99
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199362444
quote:
2s.gif Op maandag 10 mei 2021 19:28 schreef Tijn het volgende:
Ik vind maar bijzonder dat er nog zo wordt gesteggeld over die app, terwijl het volgende maand functioneel moet zijn. Ik heb er een hard hoofd in dat dat allemaal vlekkeloos gaat verlopen.

Sowieso, wat als je straks bij de Spaanse grens staat met je QR-code en hij doet het niet? Daar kun je toch ook niks aan doen? Lijkt me maar spannend.
Da's geen probleem, dan vlieg je gewoon terug en haal je een nieuwe PCR test :D

Het idiote is natuurlijk dat het huidige systeem gewoon werkt zonder apps en QR codes, volgens mij. En er is een vaccinatie paspoort wat internationaal erkent is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199362447
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 19:14 schreef Molo het volgende:

[..]

Kan via je huisarts

Waarom zou je het willen? (Oprechte vraag, geen sneer :+ )
Als alternatief op vaccin, als dat geaccepteerd wordt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')