abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 11 mei 2021 @ 10:22:23 #176
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199368997
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 08:44 schreef alpeko het volgende:

[..]

We vragen het even aan de slachtoffers van de Toeslagen affaire... Je eigen belang dus gewoon. Prima. Van die 2 miljoen kiezers weten we niet eens wat ze vinden van Rutte's optreden de laatste maanden.
Dat is ook geen realistische insteek, natuurlijk. Je kan gerust op de VVD stemmen en toch vinden dat de toeslagenaffaire een groot drama was.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 10:25:51 #177
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199369052
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is ook geen realistische insteek, natuurlijk. Je kan gerust op de VVD stemmen en toch vinden dat de toeslagenaffaire een groot drama was.
Ik heb daar wel een beetje moeite mee, eerlijk gezegd. Als je het echt zo erg vindt, waarom stem je dan weer op de mensen die het mogelijk hebben gemaakt dat het zo uit de hand liep?
  dinsdag 11 mei 2021 @ 10:26:31 #178
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199369064
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:25 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik heb daar wel een beetje moeite mee, eerlijk gezegd. Als je het echt zo erg vindt, waarom stem je dan weer op de mensen die het mogelijk hebben gemaakt dat het zo uit de hand liep?
Je houdt zo weinig partijen over aangezien niet alleen de VVD erbij betrokken was.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 11 mei 2021 @ 10:27:32 #179
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199369080
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:26 schreef Caland het volgende:

[..]

Je houdt zo weinig partijen over aangezien niet alleen de VVD erbij betrokken was.
Je kunt moeilijk stellen dat er in Nederland een gebrek aan partijen in de Tweede Kamer is B-)
pi_199369087
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:25 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik heb daar wel een beetje moeite mee, eerlijk gezegd. Als je het echt zo erg vindt, waarom stem je dan weer op de mensen die het mogelijk hebben gemaakt dat het zo uit de hand liep?
Het is niet alleen de vvd die het mogelijk heeft gemaakt.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 10:28:37 #181
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199369097
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is ook geen realistische insteek, natuurlijk. Je kan gerust op de VVD stemmen en toch vinden dat de toeslagenaffaire een groot drama was.
Sinds de PVDA de achterban belazerd heeft met Samson is er geen keuze meer, dan D66 of CDA
en anders kom je uit bij de SP, BBB of 50plus


zoveel partiijen toch geen keus ,

omdat Rutte altijd de modale weg zoekt en voorop gaat lopen en dan onverwacht met het idee komt om de dividendbelasting af te schaffen of de winstklem van de zorgverzekeraars op te heffen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 11 mei 2021 @ 10:30:12 #182
3542 Gia
User under construction
pi_199369124
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 09:18 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Fantastische functie elders voor Rutte in Europa. Kan hij 350 miljoen mensen voorliegen in plaats van 17 miljoen. ^O^
Klaas Dijkhof terug.
pi_199369157
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 09:19 schreef Hanca het volgende:
Ze hadden Dijkhoff in principe klaargestoomd en 2 jaar geleden werd ook echt gedacht dat Rutte afgelopen verkiezingen niet zou doen. Volgens mij door Rutte zelf ook. Maar toen viel Dijkhoff weg en was er helemaal niemand meer
daarom er dus voor zorgen dat je niet 1 kroonprins hebt. maar een aantal goede mensen in goeie posities die het over kunnen nemen. zoals bij D66 pechtold wist dat hij wegging en in principe zouden er 3 mensen die landelijke politiek actief waren het kunnen overnemen, Jetten, Ollogren en Kaag (en nog een paar outsiders zoals Jan Paternotte) niet alleen is dat fijn als er dus opeens iemand weggvalt (in het geval van Ollogren door haar ziekte) maar ook toen pechtold nog leider zorgde deze goede mensen ervoor dat D66 een sterke partij is geworden met meerdere gezichten
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  dinsdag 11 mei 2021 @ 10:32:13 #184
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199369159
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Klaas Dijkhof terug.
Rutte die duwt alle mogelijk tegenkandidaten uit de weg en zet er topambtenaren voor in de plaats
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator dinsdag 11 mei 2021 @ 10:32:22 #185
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199369160
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:25 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik heb daar wel een beetje moeite mee, eerlijk gezegd. Als je het echt zo erg vindt, waarom stem je dan weer op de mensen die het mogelijk hebben gemaakt dat het zo uit de hand liep?
Omdat je vindt dat de VVD het beste programma heeft, je kan er ook voor kiezen om niet op Rutte maar op iemand anders van de lijst te stemmen.

Of je kan vinden, zoals de afgelopen verkiezingen duidelijk maken, dat je helemaal geen boodschap hebt aan die hele affaire.

Ik ben geen VVD stemmer maar ik kan wel de rationale zien die men hanteert.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 10:33:07 #186
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199369169
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:32 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

daarom er dus voor zorgen dat je niet 1 kroonprins hebt. maar een aantal goede mensen in goeie posities die het over kunnen nemen. zoals bij D66 pechtold wist dat hij wegging en in principe zouden er 3 mensen die landelijke politiek actief waren het kunnen overnemen, Jetten, Ollogren en Kaag (en nog een paar outsiders zoals Jan Paternotte) niet alleen is dat fijn als er dus opeens iemand weggvalt (in het geval van Ollogren door haar ziekte) maar ook toen pechtold nog leider zorgde deze goede mensen ervoor dat D66 een sterke partij is geworden met meerdere gezichten
Ja zo hou je je partij ook op de middellange termijn gezond. Zowel wat betreft het in huis hebben van kundige, competente mensen als op gebied van constructieve interne discussie over de precieze koers.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_199369280
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:03 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

We hebben echt geen enkel radicaal idee gehoord van Mark Rutte. Alle ideeën die hij opperde zijn al bestaand of in beweging zoals Ombudsman als klachtenloket of meer geld in sociale recht. We hebben gisteren niet kunnen horen hoe Mark nou eigenlijk voor een nieuwe bestuurscultuur gaat zorgen. Mark gaf immers nog aan dat het afgelopen 10 jaar goed ging en hij niet veel wil veranderen.
Hij kreeg er ook helemaal niet de tijd voor. Toen hij vertelde over de club tussen kabinet en uitvoeringsorganisatie, dan verwacht je een vervolgvraag. Nee hoor, toen was de tijd ineens op. Ze was helemaal niet geinteresseerd in zijn nieuwe ideeën.
pi_199369312
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:41 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Hij kreeg er ook helemaal niet de tijd voor. Toen hij vertelde over de club tussen kabinet en uitvoeringsorganisatie, dan verwacht je een vervolgvraag. Nee hoor, nu was de tijd ineens op.
Hoe veel meer uitleg zou die moeten geven over een instituut dat al bestaat, wat hij omschrijft is immers de ombudsman, maar zijn kabinetten keer op keer op keer negeren?
  dinsdag 11 mei 2021 @ 10:44:43 #189
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199369323
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:27 schreef Tijn het volgende:

[..]

Je kunt moeilijk stellen dat er in Nederland een gebrek aan partijen in de Tweede Kamer is B-)
Maar een echt alternatief voor de VVD? Mwah. Ik heb zelf ook niet meer op de VVD gestemd maar snap wel dat ze alsnog de grootste zijn geworden. Dat zouden ze ook weer worden als er morgen nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven dus de VVD als eenmanszaak in de markt zetten levert ze ook gewoon genoeg op.

De enige partij waar het nu echt crisis is zijn de Christenbuurtjes. Dat heeft Rutte politiek gezien toch weer slim aangepakt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_199369325
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:43 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Hoe veel meer uitleg zou die moeten geven over een instituut dat al bestaat, wat hij omschrijft is immers de ombudsman, maar zijn kabinetten keer op keer op keer negeren?
Hij had het niet om een ombudman, hij had het over een 'club' maar we hebben niet mogen vernemen wat zijn ideeën daarover precies waren.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 10:44:52 #191
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199369328
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:41 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Hij kreeg er ook helemaal niet de tijd voor. Toen hij vertelde over de club tussen kabinet en uitvoeringsorganisatie, dan verwacht je een vervolgvraag. Nee hoor, nu was de tijd ineens op.
Er werd gevraagd naar zijn radicale ideeën en toen was eerste wat Mark zei: "Daar wil ik het niet over hebben."

Toen moest er doorgevraagd worden.

Dan zegt ie opeens inderdaad over de club tussen het kabinet en uitvoeringsorganisaties. En dat is niets nieuws. Dat heet de Ombudsman;

Ik citeer:

quote:
De Nationale ombudsman is een onafhankelijke functionaris die klachten van burgers over onbehoorlijk overheidsoptreden behandelt. Hij wordt in Nederland benoemd door de Tweede Kamer voor een termijn van 6 jaar
Laten we dus niet doen alsof Mark geen ruimte kreeg om zijn radicale ideeën uit te leggen.
pi_199369341
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:44 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Er werd gevraagd naar zijn radicale ideeën en toen was eerste wat Mark zei: "Daar wil ik het niet over hebben."

Hou toch op met je onzin.

Eerst heel item over boekenprijs, ik moest ellenlang doorscrollen om bij het Rutte-item te komen, toen ging ze eindeloos vragen stellen over zijn houdbaarheid, waarna ze concludeerde dat hij geen nieuwe ideeën had genoemd. Hij was blij dat hij eindelijk mocht vertellen over de toekomst, en toen was de tijd op. Kijk nog maar een keer. Ze wilde hem zelfs tegenhouden om zinnen af te maken over zijn ideeën, ze wilde het helemaal niet horen.
pi_199369375
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:45 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Hou toch op met je onzin.

Eerst heel item over boekenprijs, ik moest ellenlang doorscrollen om bij het Rutte-item te komen, toen ging ze eindeloos vragen stellen over zijn houdbaarheid, waarna ze concludeerde dat hij geen nieuwe ideeën had genoemd. Hij was blij dat hij eindelijk mocht vertellen over de toekomst, en toen was de tijd op. Kijk nog maar een keer.
Omdat Rutte de minuten er voor had gevuld met het verplaatsen van lucht. Tweebeeke was niet sterk maar eerder omdat ze de regie niet had.

[ Bericht 2% gewijzigd door alpeko op 11-05-2021 10:54:06 ]
  dinsdag 11 mei 2021 @ 10:49:50 #194
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199369384
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:45 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Hou toch op met je onzin.
Net even teruggekeken en wat hij zei:

Tweebeeke: "Ik heb nog geen radicaal idee gehoord"

Rutte: Dan gaan we naar de toekomst.

Tweebeeke: Noem mij een radicaal idee

Rutte: Dat vind ik ongemakkelijk. Want dan hebben we het over de toekomst.

....

Tweebeeke: Noem er een

Rutte: Het debat wordt gevoerd in ministerraad en daarna in de Kamer

Tweebeeke: Dat is niets nieuws

-------------

Ik vind het prima dat je Rutte gaat verdedigen maar er is gisteren meer dan genoeg ruimte gegeven om een nieuw radicaal idee te noemen. Dat heeft ie gewoon niet gedaan, immers die heeft hij niet.
pi_199369407
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:49 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Net even teruggekeken en wat hij zei:

Tweebeeke: "Ik heb nog geen radicaal idee gehoord"

Rutte: Dan gaan we naar de toekomst.

Tweebeeke: Noem mij een radicaal idee

Rutte: Dat vind ik ongemakkelijk. Want dan hebben we het over de toekomst.

....

Tweebeeke: Noem er een

Rutte: Het debat wordt gevoerd in ministerraad en daarna in de Kamer

Tweebeeke: Dat is niets nieuws

-------------

Ik vind het prima dat je Rutte gaat verdedigen maar er is gisteren meer dan genoeg ruimte gegeven om een nieuw radicaal idee te noemen. Dat heeft ie gewoon niet gedaan, immers die heeft hij niet.
Over liegen gesproken, heb jij geen moeite mee zo te zien.

Over de club tussen kabinet en uitvoeringsorganisatie, wat zei hij daarover?
  dinsdag 11 mei 2021 @ 10:53:19 #196
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199369430
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:44 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Hij had het niet om een ombudman, hij had het over een 'club' maar we hebben niet mogen vernemen wat zijn ideeën daarover precies waren.
Ja hij had het over een club.

"Er moet een club zijn die tussen het kabinet en de kamer staat. Wanneer overheidsorganisatie geen antwoord geeft kan deze club kijken of er een probleem is en rapporteren. Dan krijgt de overheid weer een menselijk gezicht"

Ik citeer van rijksoverheid.nl
quote:
Onderzoek na klachten van burgers
De Nationale ombudsman doet onderzoek naar de klachten van burgers. Daarnaast kan hij ook zelf een onderzoek starten. Het gaat om klachten over bijna alle overheidsinstanties, zoals:

de ministeries en hun onderdelen;
andere instanties (zoals de Sociale Verzekeringsbank en de Dienst Uitvoering Onderwijs DUO);
  dinsdag 11 mei 2021 @ 10:53:56 #197
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199369438
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:51 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Over liegen gesproken, heb jij geen moeite mee zo te zien.

Over de club tussen kabinet en uitvoeringsorganisatie, wat zei hij daarover?
Wanstaltig dat je mij nu beschuldigt van liegen. Kijk zelf hele aflevering maar terug.
pi_199369469
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:32 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

daarom er dus voor zorgen dat je niet 1 kroonprins hebt. maar een aantal goede mensen in goeie posities die het over kunnen nemen. zoals bij D66 pechtold wist dat hij wegging en in principe zouden er 3 mensen die landelijke politiek actief waren het kunnen overnemen, Jetten, Ollogren en Kaag (en nog een paar outsiders zoals Jan Paternotte) niet alleen is dat fijn als er dus opeens iemand weggvalt (in het geval van Ollogren door haar ziekte) maar ook toen pechtold nog leider zorgde deze goede mensen ervoor dat D66 een sterke partij is geworden met meerdere gezichten
Bij D66 werd Kaag niet verwacht. Het ging tussen Jetten, Paternotte en Ollongren was een outsider volgens mij. Iedereen dacht toen Jetten fractievoorzitter werd, dat hij ook lijsttrekker zou worden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199369545
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:53 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Wanstaltig dat je mij nu beschuldigt van liegen. Kijk zelf hele aflevering maar terug.
Ze begon over Omtzigt, over dat hij vaker heeft gelogen, over Ollongren... allemaal ouwe koeien. Is ook niet erg dat er over het verleden wordt gereflecteerd, dat zei hij inderdaad ook. Hij is iemand van de goede sfeer behouden en het risico is daarbij, zegt hij, dat de verschillende ideeën tussen partijen weggemoffeld worden.

Waarom begint ze drie keer over Ollongren en dat zij dat papier liet zien? Wat voegt dat toe? Ze stelt vragen die ze zelf al beantwoord heeft, mevrouw Tweebeeke wilde het Nederlandse volk laten weten dat zonder Ollongren, deze reflectie van Rutte er niet geweest was en dat hij daarom ongeloofwaardig is. Dankuwel voor uw heldere inzichten, mevrouw Tweebeeke.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 11:04:59 #200
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199369601
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:00 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Ze begon over Omtzigt, over dat hij vaker heeft gelogen, over Ollongren... allemaal ouwe koeien. Is ook niet erg dat er over het verleden wordt gereflecteerd, dat zei hij inderdaad ook. Hij is iemand van de goede sfeer behouden en het risico is daarbij, zegt hij, dat de verschillende ideeën tussen partijen weggemoffeld worden.

Waarom begint ze drie keer over Ollongren en dat zij dat papier liet zien? Wat voegt dat toe? Ze stelt vragen die ze zelf al beantwoord heeft, mevrouw Tweebeeke wilde het Nederlandse volk laten weten dat zonder Ollongren, deze reflectie van Rutte er niet geweest was en dat hij daarom ongeloofwaardig is. Dankuwel voor uw heldere inzichten, mevrouw Tweebeeke.
Wil je hiermee bevestigen dat Mark Rutte inderdaad geen enkel nieuw radicaal idee heeft aangebracht?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')