abonnement Unibet Coolblue
  maandag 10 mei 2021 @ 16:41:24 #51
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_199360069
quote:
84s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:50 schreef Mikeytt het volgende:
Goede zaak. Geen markt die zo sterk stijgt als vegan producten.
Ze ver zijn we dus al gekomen... Ik geef de schuld aan Linkse-D66-GL-A'dam-Utrecht-studerende-huppelkutjes! :Y
  maandag 10 mei 2021 @ 16:43:01 #52
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_199360112
Help @Mikeytt aan de meelwormen!
  maandag 10 mei 2021 @ 16:48:24 #53
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_199360195
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 12:03 schreef Hathor het volgende:
Ik weet niet eens hoe vleesvervangers smaken en wil het niet weten ook.
Heb ooit eens een groenteburger besteld bij McDonalds... werd meteen gedelegeerd naar een wachtparkeerplaats.... :') (Er zaten veel erwtjes in... dat weet ik nog!)
  maandag 10 mei 2021 @ 16:49:14 #54
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_199360214
Is het ook niet gewoon duur voor wat je krijgt?
pi_199360238
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 16:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Maar op het moment dat het allemaal afgeladen is met soja en of pamolie is de milieuwinst natuurlijk weer eens minimaal...
Ook dat is weer relatief natuurlijk. Ten opzichte van iets als kikkererwten is het een stuk 'slechter voor het milieu' waarschijnlijk, ten opzichte van vlees scheelt het toch weer een slok op een borrel.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_199360393
Vleeseters zijn vaker pedofiel
Eens kijken
  maandag 10 mei 2021 @ 16:58:37 #57
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_199360443
Dit betekent dus dat wij helemaal geen vegetarisch volk zijn. Want dan hadden we wel groenten gegeten en geen vleesvervangers. Die zullen toch nooit en te nimmer het echte vlees vervangen.
pi_199360562
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 16:58 schreef T-zooi het volgende:
Dit betekent dus dat wij helemaal geen vegetarisch volk zijn. Want dan hadden we wel groenten gegeten en geen vleesvervangers. Die zullen toch nooit en te nimmer het echte vlees vervangen.
Raar dat mensen altijd denken dat 'groenten' het alternatief zijn voor vlees.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 10 mei 2021 @ 17:09:45 #59
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_199360640
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 17:04 schreef Monolith het volgende:

[..]

Raar dat mensen altijd denken dat 'groenten' het alternatief zijn voor vlees.
Haha ja, en dan stiekum vitamine b12 nemen...
  maandag 10 mei 2021 @ 17:57:39 #60
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_199361290
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 17:04 schreef Monolith het volgende:

[..]

Raar dat mensen altijd denken dat 'groenten' het alternatief zijn voor vlees.
En je denkt dat een soja burcher de vervanging gaat worden? Of een ander vlees surrogaat?
pi_199361376
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 17:57 schreef T-zooi het volgende:

[..]

En je denkt dat een soja burcher de vervanging gaat worden? Of een ander vlees surrogaat?
Nee, vlees is primair een eiwitbron. Als je die wilt vervangen doe je dat bijvoorbeeld met peulvruchten, niet met groenten. Of je moet twee kilo spinazie gaan kauwen als alternatief voor een hamburger.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_199361736
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 12:22 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Vleesvervangers zijn een marketing ding. Alsof je niet normaal kan eten zonder nep gehakt, nepkip en ga zo maar door.
Als ik een dikke en vette steak wil eten wil ik dat en niet iets dat er eigenlijk niet op lijkt. Maar er zijn 1001 gerechten die echt lekker zijn zonder vlees. Hebben geen vervangers nodig, zijn gewoon lekker en goed.
Wat mij betreft wordt er meer gericht op vlees/vervanger is geen noodzaak om lekker en goed te eten.
Ik vind het toch wel wat makkelijk om vleesvervangers een marketingding te noemen. Veel mensen eten bewust geen vlees. Bijvoorbeeld omdat ze niet willen dat dieren gedood worden om op te eten. Of omdat ze niet willen dat dieren gehouden worden in kleine kooitjes en volgestopt worden met antibiotica. Of omdat vlees veel meer belasting oplevert voor de planeet dan een plantaardig alternatief. Daarbij gaat er ook erg veel geld om in de marketing om vlees aan de man te brengen.

Het is prima om lekker te eten met groente, maar vleesvervangers voegen ook iets toe met de eiwitten en vitamine B12 die er in zitten.
pi_199377845
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 12:43 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik ben dan ook meer een vis- dan een vleeseter. Maar ja, dat zal binnenkort ook wel niet meer mogen wegens allerlei redenen... :')
Aangezien we in hoog tempo de oceanen aan het leegvisssen zijn is daar wel reden toe.
En omdat we vaak roofvissen eten is kweekvis gevoerd met vismeel (van wildvang) ook een nogal matige oplossing.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_199378006
Ik eet regelmatig vegetarisch, maar nooit vleesvervangers.
Meer dan genoeg prima recepten uit India (vaak peulvruchten).
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 20:30:10 #65
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_199378885
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 14:21 schreef Selenophilia het volgende:
Prima minder vlees eten, maar die vleesvervangers zijn volgestopt met palmolie/ palmvet. Niet doen alsof dat een gezonde keuze is.
Er zit dan wel weer een stuk minder antibiotica en andere meuk in. Maar verder heb je gelijk, het kan gezonder.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_199379770
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 19:43 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Aangezien we in hoog tempo de oceanen aan het leegvisssen zijn is daar wel reden toe.
En omdat we vaak roofvissen eten is kweekvis gevoerd met vismeel (van wildvang) ook een nogal matige oplossing.
Of gwn geen vis eten maar een lekkere kip of stuk rund yummmmm
pi_199379805
Echt iets waar je geen koploper in wil zijn.
Vlees eten yummm.

Heerlijk dat stukje vleea elke dag! Hoort gewoon bij de maaltijd.
Prima om een recept met extra groente te hebben, doe ik ook wel. Maar er moet altijd iets van vlees bij.
pi_199380785
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 19:49 schreef Tanatos het volgende:
Ik eet regelmatig vegetarisch, maar nooit vleesvervangers.
Meer dan genoeg prima recepten uit India (vaak peulvruchten).
Ja, veel Aziatische keukens hebben genoeg prima gerechten zonder vlees of vis.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 11 mei 2021 @ 22:09:07 #69
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199380925
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 17:09 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Haha ja, en dan stiekum vitamine b12 nemen...
Domme vleeseters met zelf ook b12 tekorten terwijl ze al supplementen binnen krijgen via die dieren.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 22:21:03 #70
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199381173
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 18:33 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik vind het toch wel wat makkelijk om vleesvervangers een marketingding te noemen. Veel mensen eten bewust geen vlees. Bijvoorbeeld omdat ze niet willen dat dieren gedood worden om op te eten. Of omdat ze niet willen dat dieren gehouden worden in kleine kooitjes en volgestopt worden met antibiotica. Of omdat vlees veel meer belasting oplevert voor de planeet dan een plantaardig alternatief. Daarbij gaat er ook erg veel geld om in de marketing om vlees aan de man te brengen.

Het is prima om lekker te eten met groente, maar vleesvervangers voegen ook iets toe met de eiwitten en vitamine B12 die er in zitten.
Ik eet vrij weinig vlees. Het is idd een mening, maar de meeste vleesvervangers vind ik matig op z’n best.
Als je iets lekker vindt op z’n tijd (zoals mijn kaas schnitzel) ga dan lekker je gang. Niet alles hoeft hoogstaand te zijn, lekker is voldoende.
Maar het is niet nodig. Met of zonder vlees(vervanger) kan je en lekker en goed hebben.

Er hoeft geen nepgehakt in je pasta (simpel vb), zeker niet als dat niets toevoegt voor je, het minder is voor je. Er hoeft geen kipfilet of nepversie in je curry. Het voegt op zichzelf bar weinig toe.

Die lekkere dikke steak. Die is echt amper te vervangen. Die heerlijk langzaam gegaarde spareribs zijn lastig te vervangen. Spekjes, ik heb nog niets gevonden dat het echt doet voor me, beter zonder/anders dan zou het moeten vervangen.
Maar voor verdomd veel zaken is geen vervanging nodig, geen zou op vlees moeten lijken.

Als je het lekker, prima, makkelijk vindt, geen enkel probleem, ga je gang. Jouw smaak is niet de mijne.
Maar ik blijf denken dat er minder vlees in het algemeen gegeten zou worden als er meer gericht wordt op ook zonder vlees(vervanger) kan je lekker eten. Ook gewoon simpel, zonder gedoe.

Voor mijzelf geld dat ik liever een pasta eet met paddestoelen dan boerenkool met nepspek. En ik hou echt verdomd veel van boerenkool.

[ Bericht 3% gewijzigd door Cause_Mayhem op 11-05-2021 22:26:15 ]
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_199382339
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik eet vrij weinig vlees. Het is idd een mening, maar de meeste vleesvervangers vind ik matig op z’n best.
Als je iets lekker vindt op z’n tijd (zoals mijn kaas schnitzel) ga dan lekker je gang. Niet alles hoeft hoogstaand te zijn, lekker is voldoende.
Maar het is niet nodig. Met of zonder vlees(vervanger) kan je en lekker en goed hebben.

Er hoeft geen nepgehakt in je pasta (simpel vb), zeker niet als dat niets toevoegt voor je, het minder is voor je. Er hoeft geen kipfilet of nepversie in je curry. Het voegt op zichzelf bar weinig toe.

Die lekkere dikke steak. Die is echt amper te vervangen. Die heerlijk langzaam gegaarde spareribs zijn lastig te vervangen. Spekjes, ik heb nog niets gevonden dat het echt doet voor me, beter zonder/anders dan zou het moeten vervangen.
Maar voor verdomd veel zaken is geen vervanging nodig, geen zou op vlees moeten lijken.

Als je het lekker, prima, makkelijk vindt, geen enkel probleem, ga je gang. Jouw smaak is niet de mijne.
Maar ik blijf denken dat er minder vlees in het algemeen gegeten zou worden als er meer gericht wordt op ook zonder vlees(vervanger) kan je lekker eten. Ook gewoon simpel, zonder gedoe.

Voor mijzelf geld dat ik liever een pasta eet met paddestoelen dan boerenkool met nepspek. En ik hou echt verdomd veel van boerenkool.
Maar snap je dan niet dat vegetariërs en veganisten ook gewoon eiwitten nodig. Paddenstoelen zijn wel lekker in de pasta, maar lang niet voldoende.
ROBODEMONS..................|:(
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:36:10 #72
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199382402
quote:
18s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:31 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Maar snap je dan niet dat vegetariërs en veganisten ook gewoon eiwitten nodig. Paddenstoelen zijn wel lekker in de pasta, maar lang niet voldoende.
Soja heeft enorm veel eiwitten
Dat is ook de reden dat men de soja afval graag aan koeien geeft, het is een soort powerfood
https://www.foodspring.nl/magazine/soja-proteine
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 12 mei 2021 @ 08:48:44 #73
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199384044
quote:
18s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:31 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Maar snap je dan niet dat vegetariërs en veganisten ook gewoon eiwitten nodig. Paddenstoelen zijn wel lekker in de pasta, maar lang niet voldoende.
Een curry met kikkererwten kan ook, mais kan, of eet een bord havermout in de ochtend. Eet noten en zelfs in spruitjes en broccoli zitten ook wel degelijk eiwitten.

Ik ken best veel vegetariërs die amper tot geen vleesvervangers eten. Sterker nog, tot een jaar of 10 geleden waren die er amper zelfs. Dan moest je als vegetariër wel anders.

[ Bericht 11% gewijzigd door Cause_Mayhem op 12-05-2021 08:54:44 ]
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_199384277
quote:
18s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 23:31 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Maar snap je dan niet dat vegetariërs en veganisten ook gewoon eiwitten nodig. Paddenstoelen zijn wel lekker in de pasta, maar lang niet voldoende.
Bonen, noten en linzen (en eieren en zuivel) bevatten meer dan genoeg eiwitten, en sowieso wordt de hoeveelheid eiwitten die een mens nodig heeft vaak nogal overschat. Van die fanatieke krachtsporters en bodybuilders die "kilo's vlees en 18 eieren per dag moeten eten for teh gains", die zijn natuurlijk totaal niet representatief. Met een gevarieerd plantaardig / vega dieet is het voor een normaal mens echt niet moeilijk om je eiwitten binnen te krijgen, ook zonder "vleesvervangers".
  Redactie Sport woensdag 12 mei 2021 @ 09:15:17 #75
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199384329
Een goed vegetarisch dieet is gezonder dan elke dag een biefstukje, maar goed, dat wil de vleesliefhebber toch niet horen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 12 mei 2021 @ 09:21:54 #76
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199384395
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 09:11 schreef Farenji het volgende:

[..]

Bonen, noten en linzen (en eieren en zuivel) bevatten meer dan genoeg eiwitten, en sowieso wordt de hoeveelheid eiwitten die een mens nodig heeft vaak nogal overschat. Van die fanatieke krachtsporters en bodybuilders die "kilo's vlees en 18 eieren per dag moeten eten for teh gains", die zijn natuurlijk totaal niet representatief. Met een gevarieerd plantaardig / vega dieet is het voor een normaal mens echt niet moeilijk om je eiwitten binnen te krijgen, ook zonder "vleesvervangers".
Zelfs bodybuilding kan prima op een vegetarisch dieet.

Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 12 mei 2021 @ 09:30:56 #77
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_199384491
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 12:03 schreef Hathor het volgende:
Ik weet niet eens hoe vleesvervangers smaken en wil het niet weten ook.
Lekker
AZ
ALKMAAR
pi_199384617
quote:
1s.gif Op woensdag 12 mei 2021 09:30 schreef Durmada het volgende:

[..]

Lekker
Ik heb vele vegaproducten geprobeerd. Op de 'hamburgers' van de Jumbo na was het allemaal niet weg te werken en ging het na een paar hapjes in de groene container. Qua smerigheid stak de vegetarische slager er met kop en schouders bovenuit.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2021 09:45:45 ]
  woensdag 12 mei 2021 @ 09:58:09 #79
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_199384741
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:04 schreef Pleun2011 het volgende:
Vleesvervangers zullen lekkerder moeten worden om meer mensen over de streep te trekken. Puntje bij paaltje is de vleesverwerkende industrie wel slecht voor dier en milieu natuurlijk
Er zijn al hele goede vleesvervangers... Ik proef nauwelijks verschil dan.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_199384929
Gemalen bonen eten. :r
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  woensdag 12 mei 2021 @ 10:27:14 #81
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_199385106
Wij eten regelmatig vegetarisch toch gauw zo'n 2 à 3 keer per week. Soms gewoon een gerecht zonder vleesvervangers en soms met een vleesvervanger. Ik vind dat bepaalde vleesvervangers prima smaken (lang niet allemaal). Nadeel vind ik echter vaak de prijs. Zo zijn de spekjes van de vegetarische slager best lekker, door de pasta of bij wraps. Maar als je dan kijkt dat je voor iets van 125gram ofzo ¤4,15 betaald (en ja ik weet dat er goedkopere varianten zijn maar die vind ik veel minder smaken) en voor 250gram huismerk spekjes van de AH ¤3,69 betaald (ja ook dit kan goedkoper). Dan betaal je dus meer dan 2keer zoveel voor de Vega variant. Gelukkig hebben ze wel steeds vaker aanbiedingen in het vleesvervangers assortie bij diverse supermarkten.

Overigens vind ik ook dat we niet overal soja plantages moeten krijgen op de plekken van het regenwoud. Maar naar mijn weten wordt soja nog altijd voornamelijk gebruikt als veevoer. Maw de veestapel verminderen en meer soja producten aan de man brengen hoeft het totale soja areaal natuurlijk niet omhoog te brengen, eerder omlaag omdat soja als veevoer veel minder efficiënt is (opbrengst vlees per kilo).

Ik ben absoluut geen extremistische veganist die naar mijn mening juist het tegenovergestelde bereiken door mensen/boeren te bedreigen. Ook ik hou op zijn tijd wel van een bbq of een gourmetje Maar ik ben zeker van mening dat iedereen wel wat minder vlees kan eten.

Ik vind ook dat de overheid dit meer zou moeten stimuleren. Ook bijvoorbeeld het eten van groente en fruit. Want voor mensen met een kleine portemonnee is het bijna ondoenlijk om mee te gaan in de trend. Maar ja zolang het CDA in de regering zit zal de boeren toch geen strobreed in de weg worden gezeten.
pi_199385154
Ik moet de eerste shoarmatent met vegetarische kebab en shoarma nog tegenkomen.
pi_199385190
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:31 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Ik moet de eerste shoarmatent met vegetarische kebab en shoarma nog tegenkomen.
Falafel is prima vegetarisch snackvoer :)
pi_199385219
Ik zie ook nog weinig gelovigen die voor het offerfeest een pompoen onverdoofd slachten.
  woensdag 12 mei 2021 @ 10:52:14 #85
117098 Hathor
Effe niet
pi_199385416
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:31 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Ik moet de eerste shoarmatent met vegetarische kebab en shoarma nog tegenkomen.
En zelfs als ik er al een tegen kom, dan loop ik er met een wijde boog omheen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_199385560
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:34 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Falafel is prima vegetarisch snackvoer :)
Ik ken ook best (noord)afrikaanse vegetarische restaurants en snackbars, idd met falafel, haloumi, humus, tahin, baba ganoush etc. Superlekker. :9
pi_199385644
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:31 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Ik moet de eerste shoarmatent met vegetarische kebab en shoarma nog tegenkomen.
Ik heb bij de Griek ook nog geen vegetarische mixed grill op de menukaart gezien.
pi_199385774
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:11 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ik heb bij de Griek ook nog geen vegetarische mixed grill op de menukaart gezien.
Die hompen vlees die je hier in "Griekse" restaurants krijgt, dat heeft echt heel weinig te maken met het eten dat men in Griekenland zelf eet. De Griekse keuken is voor een groot deel vegetarisch. "Mixed grill" is net zo Grieks als "babi pangang" chinees is.
pi_199385985
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:21 schreef Farenji het volgende:

[..]

Die hompen vlees die je hier in "Griekse" restaurants krijgt, dat heeft echt heel weinig te maken met het eten dat men in Griekenland zelf eet. De Griekse keuken is voor een groot deel vegetarisch. "Mixed grill" is net zo Grieks als "babi pangang" chinees is.

Ik ben vaak genoeg in Griekenland geweest om te weten dat het weliswaar niet helemaal overeen komt maar wel prima vergelijkbaar is.
  woensdag 12 mei 2021 @ 12:00:04 #90
117098 Hathor
Effe niet
pi_199386309
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:21 schreef Farenji het volgende:

[..]

Die hompen vlees die je hier in "Griekse" restaurants krijgt, dat heeft echt heel weinig te maken met het eten dat men in Griekenland zelf eet. De Griekse keuken is voor een groot deel vegetarisch. "Mixed grill" is net zo Grieks als "babi pangang" chinees is.

Maakt dat verder nog wat uit dan?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 12 mei 2021 @ 12:05:10 #91
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_199386389
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:21 schreef Farenji het volgende:

[..]

Die hompen vlees die je hier in "Griekse" restaurants krijgt, dat heeft echt heel weinig te maken met het eten dat men in Griekenland zelf eet. De Griekse keuken is voor een groot deel vegetarisch. "Mixed grill" is net zo Grieks als "babi pangang" chinees is.

Mwah, in de snackbars op Kreta wordt ook gewoon gyros gegeten. Maar misschien is het in het binnenland anders.
pi_199387162
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik eet vrij weinig vlees. Het is idd een mening, maar de meeste vleesvervangers vind ik matig op z’n best.
Als je iets lekker vindt op z’n tijd (zoals mijn kaas schnitzel) ga dan lekker je gang. Niet alles hoeft hoogstaand te zijn, lekker is voldoende.
Maar het is niet nodig. Met of zonder vlees(vervanger) kan je en lekker en goed hebben.

Er hoeft geen nepgehakt in je pasta (simpel vb), zeker niet als dat niets toevoegt voor je, het minder is voor je. Er hoeft geen kipfilet of nepversie in je curry. Het voegt op zichzelf bar weinig toe.

Die lekkere dikke steak. Die is echt amper te vervangen. Die heerlijk langzaam gegaarde spareribs zijn lastig te vervangen. Spekjes, ik heb nog niets gevonden dat het echt doet voor me, beter zonder/anders dan zou het moeten vervangen.
Maar voor verdomd veel zaken is geen vervanging nodig, geen zou op vlees moeten lijken.

Als je het lekker, prima, makkelijk vindt, geen enkel probleem, ga je gang. Jouw smaak is niet de mijne.
Maar ik blijf denken dat er minder vlees in het algemeen gegeten zou worden als er meer gericht wordt op ook zonder vlees(vervanger) kan je lekker eten. Ook gewoon simpel, zonder gedoe.

Voor mijzelf geld dat ik liever een pasta eet met paddestoelen dan boerenkool met nepspek. En ik hou echt verdomd veel van boerenkool.
Jij hebt het gewoon over smaak. Maar ook los van de smaak zal je zien dat vleesvervangers nuttig zijn door de eiwitten, vitamine (B12) en ijzer die er in zitten. Dat is nog niet altijd zo makkelijk te vervangen met groenten.

Maar goed, die smaak dus. Ik eet al jaren geen vlees meer. Geen bitterballen, slavinken, burgers etc. Soms zit vlees nog ergens in, zoals taart of snoep, dus ik ontloop ook weer niet alles. Als je geen vlees meer eet, verandert je smaak ook. En dat merkte ik toen ze op mijn werk in de kantine allemaal schalen met frituursnacks neergezet hadden. Ik nam naast de vegetarische ook een vleeshap. En dat vond ik niet bepaald lekker, het was zout, weeïg en vet. Over smaak valt dus te twisten.
  woensdag 12 mei 2021 @ 14:26:49 #93
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_199388416
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 12:54 schreef luxerobots het volgende:
Over smaak valt dus te twisten.
Ik vind het ook altijd grappig hoe zelfverklaarde 'stoere mannen' opeens beginnen te piepen als een kleuter wanneer ze denken dat ze iets 'niet lusten'. :D Maar dat terzijde.

Je kunt heel veel met smaak. Je moet gewoon goed leren koken. :Y)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_199389992
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:06 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

20 tot 30% per jaar is behoorlijk veel. Huidige percentage is al ontzettend veel en met deze stijgingen gaat het exponentieel omhoog...
Ik erger mij 80% tot 90% van de tijd aan jouw posts, Dat is best veel.

#fokfokkertijdgenot
  woensdag 12 mei 2021 @ 19:11:53 #95
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_199392283
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 12:54 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jij hebt het gewoon over smaak. Maar ook los van de smaak zal je zien dat vleesvervangers nuttig zijn door de eiwitten, vitamine (B12) en ijzer die er in zitten. Dat is nog niet altijd zo makkelijk te vervangen met groenten.

Maar goed, die smaak dus. Ik eet al jaren geen vlees meer. Geen bitterballen, slavinken, burgers etc. Soms zit vlees nog ergens in, zoals taart of snoep, dus ik ontloop ook weer niet alles. Als je geen vlees meer eet, verandert je smaak ook. En dat merkte ik toen ze op mijn werk in de kantine allemaal schalen met frituursnacks neergezet hadden. Ik nam naast de vegetarische ook een vleeshap. En dat vond ik niet bepaald lekker, het was zout, weeïg en vet. Over smaak valt dus te twisten.
Kan ik bevestigen. Ik kan adviseren om een paar echt goede (als in praktisch traditioneel) kookboeken/youtube videos op te zoeken, en je mist je kiloknaller nooit meer.
  woensdag 12 mei 2021 @ 19:44:50 #96
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 12 mei 2021 @ 21:21:36 #97
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199394852
Het zullen wel hoofdzakelijk vrouwen zijn die vleesvervangers gebruiken. 8-)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_199399000
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  donderdag 13 mei 2021 @ 07:53:03 #99
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199399115
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 12:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dan snap je percentages niet. 2.5% is 2.5%. Niet zo veel dus..
Het is in massa al een fors business
en wel waard om verder uit te bouwen door de Beyond meat en Unilevers om een merknaam op te plakken

Dat kan met kiloknallers niet

quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 21:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Het zullen wel hoofdzakelijk vrouwen zijn die vleesvervangers gebruiken. 8-)
net als nylons bedoel je
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199399296
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 12:54 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jij hebt het gewoon over smaak. Maar ook los van de smaak zal je zien dat vleesvervangers nuttig zijn door de eiwitten, vitamine (B12) en ijzer die er in zitten. Dat is nog niet altijd zo makkelijk te vervangen met groenten.

Maar goed, die smaak dus. Ik eet al jaren geen vlees meer. Geen bitterballen, slavinken, burgers etc. Soms zit vlees nog ergens in, zoals taart of snoep, dus ik ontloop ook weer niet alles. Als je geen vlees meer eet, verandert je smaak ook. En dat merkte ik toen ze op mijn werk in de kantine allemaal schalen met frituursnacks neergezet hadden. Ik nam naast de vegetarische ook een vleeshap. En dat vond ik niet bepaald lekker, het was zout, weeïg en vet. Over smaak valt dus te twisten.
Dat het zout weeig en vet smaakt heeft niks met wel en of geen vlees eten te maken maar met kleffe smaakloze frituurmeuk waar bergen zout doorheen moeten om het überhaupt naar iets te laten smaken.

Slachtafval met een kruidenmix dat door de paneermeel wordt gehaald en in een frituurpan wordt geflikkerd, gek he dat het slecht smaakt... :')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')