abonnement Unibet Coolblue
pi_199354772
Ik vraag mij al jaren af of er op fora (waaronder ook op fok) staatstrouwe journalisten en academici rondwaren. Die weten hoe je informatie en mensen manipuleert. En of er ook mensen van inlichtingen zijn die meeposten. Om de meningen van users te beinvloeden. Je leest in draadjes met politieke kwesties telkens dezelfde figuren die altijd weer overheidsriedeltjes overnemen en deze blijven herhalen. Ook is hun manier van discussieren niet van doorsnee gangbaar niveau. Wat lang geleden mijn wantrouwen heeft gewekt. Hun kunde om feiten te verdraaien en mensen aan hun eigen realiteit te doen twijfelen. Geeft mij het idee dat dit mensen zijn met minimaal een journalistieke opleiding op academisch niveau.

Wat denken jullie. Hoeveel mods en users op fok zijn eigenlijk staatswezels. Wat weten jullie over of dit middel actief wordt ingezet tegen mensen op het internet?
  Moderator maandag 10 mei 2021 @ 15:12:06 #2
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199358615
Wij zijn met velen hier maar we zijn nu in overleg om te gaan staken binnenkort omdat de beloning voor ons staatstrouwe werk gewoon onvoldoende is in deze barre tijden waarin we dagelijks zeer veel moeite moeten doen om alle staatstrouwe berichten te verspreiden en de subversieve berichtgeving te onderdrukken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199358721
Ik word wel betaald om staatstrouwe propaganda te plaatsen, maar ik doe dat uit vrije wil. Telt dat dan ook?
pi_199359334
Dat idee heb ik ook wel eens. Vooral inzake Covid.
Eens kijken
pi_199359376
Ik verdien bijna bovenmodaal met het uitlachen van complottertjes.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_199360585
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:03 schreef TFL het volgende:
Ik vraag mij al jaren af of er op fora (waaronder ook op fok) staatstrouwe journalisten en academici rondwaren. Die weten hoe je informatie en mensen manipuleert. En of er ook mensen van inlichtingen zijn die meeposten. Om de meningen van users te beinvloeden. Je leest in draadjes met politieke kwesties telkens dezelfde figuren die altijd weer overheidsriedeltjes overnemen en deze blijven herhalen. Ook is hun manier van discussieren niet van doorsnee gangbaar niveau. Wat lang geleden mijn wantrouwen heeft gewekt. Hun kunde om feiten te verdraaien en mensen aan hun eigen realiteit te doen twijfelen. Geeft mij het idee dat dit mensen zijn met minimaal een journalistieke opleiding op academisch niveau.

Wat denken jullie. Hoeveel mods en users op fok zijn eigenlijk staatswezels. Wat weten jullie over of dit middel actief wordt ingezet tegen mensen op het internet?
Als de overheid influencers betaalt om propaganda te verspreiden dan zou t me niks verbazen als dat hier ook gebeurd. Fok heeft veel bezoekers dus een logische stap voor de overheid om zo publieke opinie te beïnvloeden.
pi_199361341
We leven in een tijd van informatie-oorlogen, dus zou me niks verbazen.

NWS / We leven in een tijd van informatie-oorlogen

Ook op Reddit vaak overtuigende analyses voorbij zien komen van nep-accounts die er zijn om discussies te sturen. Ook genoeg bewijs gezien van oude Reddit accounts die na maanden of jaren weer tot leven komen en dan opvallend vaak maar over 1 onderwerp praten om zo de opinie te sturen.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  Redactie Frontpage / Sport maandag 10 mei 2021 @ 18:04:32 #8
426493 crew  PippenScottie
pi_199361358
Als ik geld kan krijgen om wappies op hun plaats te wijzen hoor ik graag waar dat kan
pi_199361427
Ik denk dat er gewoon mensen zijn die heilig geloven in wat ze voorgeschoteld krijgen in wat zij zien als autoriteit.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator maandag 10 mei 2021 @ 18:29:28 #10
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199361692
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 18:04 schreef PippenScottie het volgende:
Als ik geld kan krijgen om wappies op hun plaats te wijzen hoor ik graag waar dat kan
Even aan @xpompompomx vragen, die heeft een adresje, geloof ik ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 10 mei 2021 @ 18:30:05 #11
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199361700
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 18:03 schreef Probably_on_pcp het volgende:
We leven in een tijd van informatie-oorlogen, dus zou me niks verbazen.

NWS / We leven in een tijd van informatie-oorlogen

Ook op Reddit vaak overtuigende analyses voorbij zien komen van nep-accounts die er zijn om discussies te sturen. Ook genoeg bewijs gezien van oude Reddit accounts die na maanden of jaren weer tot leven komen en dan opvallend vaak maar over 1 onderwerp praten om zo de opinie te sturen.
Ja, maar dat zijn Russische accounts, die tellen niet mee :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199362139
Je ziet regelmatig dat als er in Turkije iets aan de hand is, dat er dan ineens een hoop accounts aangemaakt worden om het beleid van Erdogan te verdedigen :D
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_199371973
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 18:09 schreef ludovico het volgende:
Ik denk dat er gewoon mensen zijn die heilig geloven in wat ze voorgeschoteld krijgen in wat zij zien als autoriteit.
Dit is zeker waar. Het aantal mensen die de mainstream media benaderen als alleswetende orakels, die mythische onomstreden waarheden verkondigen, ligt schrikbarend hoog.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2021 14:08:04 ]
  dinsdag 11 mei 2021 @ 16:27:11 #14
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_199374148
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:05 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dit is zeker waar. Het aantal mensen die de mainstream media benaderen als alleswetende orakels, die mythische onomstreden waarheden verkondigen, ligt schrikbarend hoog.
hmmm dat is apart want ik ken er niet veel en die zijn hier zeer schaars op BNW!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_199374238
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:27 schreef theguyver het volgende:

[..]

hmmm dat is apart want ik ken er niet veel en die zijn hier zeer schaars op BNW!
Ik hoop nu wel op een reactie over links progressieve users. En als we geluk hebben nog een matige trollpost van quitprojoe. :s)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 12 mei 2021 @ 17:13:30 #16
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_199390537
quote:
10s.gif Op maandag 10 mei 2021 19:04 schreef Hallojo het volgende:
Je ziet regelmatig dat als er in Turkije iets aan de hand is, dat er dan ineens een hoop accounts aangemaakt worden om het beleid van Erdogan te verdedigen :D
:D serieus heb je een linkje naar een dergelijk topic??
Altijd leuk om even na te lezen!! tenzij het in Turks is ;(
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_199390586
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 17:13 schreef theguyver het volgende:

[..]

:D serieus heb je een linkje naar een dergelijk topic??
Altijd leuk om even na te lezen!! tenzij het in Turks is ;(
Ja, serieus. Maar welke topics dat nou precies waren weet ik nu ook niet meer.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_199408844
FOK! Lijkt mij veel te marginaal om enige moeite in te steken (als er al een complot zou zijn...).
pi_199419477
quote:
10s.gif Op maandag 10 mei 2021 19:04 schreef Hallojo het volgende:
Je ziet regelmatig dat als er in Turkije iets aan de hand is, dat er dan ineens een hoop accounts aangemaakt worden om het beleid van Erdogan te verdedigen :D
#ArmeenseGenocide
Soort Honeypot effect.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_199436361
Ik vind het altijd apart dat in de ‘alternatieve waarheidsvinding’ degenen die ‘zelf onderzoek doen en zelf nadenken’ elkaar zonder enige vermelding van inkadering, bronnen en methodiek napraten, terwijl wie het er niet klakkeloos mee eens is, wordt neergezet als gehersenspoeld, schaap, verrader enzovoort.
Het lijntje tussen vermoeden dat ergens iets achter zit en self fulfilling prophecy is heel dun...
pi_199479549
In COR pik je ze er zo tussenuit


pi_199499418
quote:
14s.gif Op maandag 10 mei 2021 15:59 schreef xpompompomx het volgende:
Ik verdien bijna bovenmodaal met het uitlachen van complottertjes.
Dat krijg je als je voor de overheid werkt. Ik verdien meer dan 2x modaal en lach de complottertjes ook uit *)
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:03 schreef TFL het volgende:
Je leest in draadjes met politieke kwesties telkens dezelfde figuren die altijd weer overheidsriedeltjes ongefunceerde uitspraken overnemen en deze blijven herhalen. Ook is hun manier van discussieren niet van doorsnee gangbaar niveau
Op twee woorden na beschrijf je precies hoe ik denk over complotdenkers
Het is wat.......
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 19 mei 2021 @ 09:00:08 #23
74056 crew  ToT
pi_199499619
Toen ik hier modje was, werd ik daar wel door meerdere [BNW]'ers van beschuldigd! _O-
De waarheid moest op de hele site verspreid worden i.p.v. opgesloten worden in BNW, en ik was niet partijdig genoeg! _O- (Ik moest vuistdiep in de materie zitten en andersdenkenden het zwijgen opleggen. :') )
  woensdag 19 mei 2021 @ 11:27:30 #24
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199501549
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:05 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dit is zeker waar. Het aantal mensen die de mainstream media benaderen als alleswetende orakels, die mythische onomstreden waarheden verkondigen, ligt schrikbarend hoog.
Zijn dat er net zoveel als diegene die alles als leugen zien van de 'MSM' om vervolgens een janlul op YT zonder kritiek voor waar aan te nemen?

Je moet namelijk ALTIJD jezelf afvragen wat je leest, niet alleen bij MSM. Als Youtubbers er naast zitten, rectificeren of ontslaan ze deze mensen? Een goede journalistieke organisatie wel.

Al die leugenaars over zogenaamde fraude bij de verkiezingen in USA hebben nog steeds hun baan. Of worden nog steeds gevolgd door BNW-ers.

Zo wordt er regelmatig een tweet gepost van iemand die bijvoorbeeld zegt bewijzen te hebben dat er op Mars een kloonfabriek staat die Hollywoodacteurs maakt. Dan ineens telt het niet dat iemand liegt, maar wordt zijn tweet over fraude voor waar aangenomen. Zelfs na het debunken ervan (filmje komt uit ander land) blijven BNW-ers die man volgen. Ja, dan kun je jezelf kritisch noemen of een zogenaamde zelfonderzoeker, maar zeuren over MSM is dan bijzonder misplaatst.

Daarnaast is MSM geen homogene groep en kom je nogal simpel over als je deze constant als een ziet.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 19 mei 2021 @ 11:36:39 #25
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199501701
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 03:35 schreef PSVCL het volgende:
In COR pik je ze er zo tussenuit


[ link | afbeelding ]
Dit vind ik ook zoiets. Die man doet zijn werk al meer dan 50 jaar en nu wordt hij ineens door wat kneuzen aangewezen als schurk na een hypothese. In wezen wordt dese man beschuldigd van zaken die niet eens waar zijn, maar in BNW is hij de ultimate schurk.

Over Soros horen we even wat minder, maar deze nieuwe boss wordt zo ontzettend gedemoniseerd dat het wachten is op iemand die hem neer gaat knallen. Zie pizzagate.

Daarom snap ik echt niet dat laster gewoon is toegestaan op BNW. Ik snap ook niet dat je zo blind afgaat op wat er in bubbels over deze man verteld wordt en is het nog zieker dat je zo actief bezig bent deze man als een schurk neer te zetten.

Overigens zijn er overeenkomsten tussen Soros en deze man en dan ben je sneller de gebeten hond in BNW lijkt het wel eens. Zijn naam zal ook wel niet meewerken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Vis1980 op 19-05-2021 11:47:34 ]
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')