Veel users worden niet moe om te reïtereren dat ze erg intelligent zijn, maar wie durft er, net als ik, eik. voor uit te komen dat ie heel dom is. Ik vind mezelf nl. op sommige gebieden van een domheid die ten hemel schreiend is en gedurende mijn 41-jarige bestaan heb ik hierin, hoewel ik wel steeds probeerde, geen verandering kunnen aanbrengen.
Vandaar dat ik zeg dat ik zo mijn beperkingen heb. Op het gebied van intelligentie, zeker en vast, maar ook op de gebieden van het intermenselijke verkeer zeker en vast. Dit zorgt voor talrijke implicaties t.a.v. het dagelijkse leven. Vooral ook voor de mensen die ik in het dagelijkse leven tegenkom en die bij mij in de buurt zitten.
Aan de andere kant is domheid ook een zegen. Zijn niet de armzalige van ziel heilig, zoals onze lieve heer al duidde. Ik heb een zeer beperkte visie in mijn leven dus ook bijna niets kan mij angst inboezemen. Ik pieker en tob weinig, want ik heb er de fantasie niet voor, en dus sta ik iedere dag weer goedgemutst op. Wat de dag mij brengt dat zie ik wel. Vrij onverveerd ga ik met mijn medemensen om. Vooroordelen beklijven niet. Iedere dag geef ik mijn medemens een tweede kans.
Kortom: ik ben dan weliswaar ontiegelijk dom, mijn medemensen hebben dit niet door, dus immer goedgeluimd bewandel ik mijn levenspad...
Mijn vraag aan jullie. Durven jullie te onderkennen dat je in sommige dingen misschien ook ontiegelijk dom bent? En hoe beïnvloedt dit je bestaan?
Dat je niet snapt dat anderen het niet snappen?
'Domheid' is een oordeel in de derde persoon. Wie vind hier wat? Wie vind hier wie dom? Waar gaat het over?
quote:Word jij niet tuureluur van al die genieën op Fok! dan. Je kunt geen topicje over IQ's openen of de bijgoochems buitelen over elkaar heen. Ikzelf word dan wat beduusd, zo slim ben ik niet. Sterker nog ik ben hoegenaamd dom. Vraag me alleen af of er andere users zijn die bereid zijn om dit ook in te zien... En hoe hen dit beïnvloedt...
Op maandag 27 januari 2003 17:42 schreef MoJo het volgende:
Ben je arrogant als je het idee hebt van jezelf dat je best slim bent?Dat je niet snapt dat anderen het niet snappen?
quote:Nee, hoor domheid is absoluut volgens mij. Ik kan van mezelf zeggen dat ik dom ben. Intelligentie is relatief idd...
Op maandag 27 januari 2003 17:43 schreef Gospelkees het volgende:
Volkomen irrelevante discussie.'Domheid' is een oordeel in de derde persoon. Wie vind hier wat? Wie vind hier wie dom? Waar gaat het over?
quote:Ik ben niet zo'n type Fok!-er die serieus is op Inet.. in RL wel, soms. Als het nodig is.
Op maandag 27 januari 2003 17:45 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Word jij niet tuureluur van al die genieën op Fok! dan. Je kunt geen topicje over IQ's openen of de bijgoochems buitelen over elkaar heen. Ikzelf word dan wat beduusd, zo slim ben ik niet. Sterker nog ik ben hoegenaamd dom. Vraag me alleen af of er andere users zijn die bereid zijn om dit ook in te zien... En hoe hen dit beïnvloedt...
Maargoed.. blijkbaar is een Forum een verzamelplek van slimme mensen ofzo?
Meestal kun je aan taalgebruik, manier van posten en typen wel zien in hoeverre mensen echt slim zijn.. of echt dom! (Zinsbouw, gebruik van leestekens etc.)
quote:domheid is ook heel relatief. Alles is relatief het is van welke kant je het gaat bekijken, waar je het mee vergelijkt.
Nee, hoor domheid is absoluut volgens mij. Ik kan van mezelf zeggen dat ik dom ben. Intelligentie is relatief idd...
quote:Wat expres...? Ik wil ook een beetje opkomen voor mijn lotgenoten ja, als ze tenminste de weg naar Fok! hebben kunnen vinden...
Op maandag 27 januari 2003 17:41 schreef Fogerty het volgende:die topictitel is expres he?
quote:Kikkerlikker is niet dom hoor...
Op maandag 27 januari 2003 17:48 schreef MoJo het volgende:[..]
Ik ben niet zo'n type Fok!-er die serieus is op Inet.. in RL wel, soms. Als het nodig is.
Maargoed.. blijkbaar is een Forum een verzamelplek van slimme mensen ofzo?
Meestal kun je aan taalgebruik, manier van posten en typen wel zien in hoeverre mensen echt slim zijn.. of echt dom! (Zinsbouw, gebruik van leestekens etc.)
quote:De mensheid is volgens mij middelmatig...
Op maandag 27 januari 2003 17:47 schreef jagermaster het volgende:
domheid is zeker een zegen, wat niet weet wat niet deert. Weet je te veel dan belemmerd dit je leven.
Ja ik ben dom. Iedereen is dom. De mensheid is dom.
quote:Waarom kom je er niet voor uit? Doe ik ook... Waarom mag een mens niet dom zijn en moet ie dat verbergen...? Is tegen de rechten van de mens...
Op maandag 27 januari 2003 17:50 schreef hallo_mensen het volgende:
iedereen zegt dat ik dom ben (klopt in sommige gevallen ook ) maar die fouten wat zezelf maken die zien ze niet ik wel en probeer ze ook te verbeteren
Iig is het zo dat ieder mens, dom of slim, zijn eigen problemen en angsten heeft. Een dommer iemand maakt zich misschien over andere dingen druk dan een slimmer iemand, maar dat hij/zij zich minder druk maakt geloof ik niet.
(Semi-) intelligente mensen breken hun hoofd vaak over abstractere dingen heb ik het idee. Wereldvrede, politieke programma's, waarom ben ik op aarde? Terwijl zogenaamd dommere mensen zich vaak druk maken om wat praktischere dingen of misschien wel om problemen die door anderen als dom worden bestempeld. En die problemen brengen volgens mij evenveel gepieker met zich mee als zogenaamd intelligente problemen.
Dus wie dom is., is zonder zorgen gaat volgens mij niet op.
quote:ik ga maak me nergens druk over
Op maandag 27 januari 2003 17:53 schreef Ripley het volgende:
Dit vind ik echt zo'n stelling van mensen die zichzelf relatief slim vinden. Leuk dat je roept dat je jezelf dom vindt, maar het lijkt er niet op vind ik.Iig is het zo dat ieder mens, dom of slim, zijn eigen problemen en angsten heeft. Een dommer iemand maakt zich misschien over andere dingen druk dan een slimmer iemand, maar dat hij/zij zich minder druk maakt geloof ik niet.
(Semi-) intelligente mensen breken hun hoofd vaak over abstractere dingen heb ik het idee. Wereldvrede, politieke programma's, waarom ben ik op aarde? Terwijl zogenaamd dommere mensen zich vaak druk maken om wat praktischere dingen of misschien wel om problemen die door anderen als dom worden bestempeld. En die problemen brengen volgens mij evenveel gepieker met zich mee als zogenaamd intelligente problemen.
quote:Er zijn genoeg genieen met dyslexie hoor
Op maandag 27 januari 2003 17:48 schreef MoJo het volgende:
quote:jij vind me ook al dom
Op maandag 27 januari 2003 17:51 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Waarom kom je er niet voor uit? Doe ik ook... Waarom mag een mens niet dom zijn en moet ie dat verbergen...? Is tegen de rechten van de mens...
quote:En dit is weer typisch zo'n stelling van iemand die alles beter weet.
Op maandag 27 januari 2003 17:53 schreef Ripley het volgende:
Dit vind ik echt zo'n stelling van mensen die zichzelf relatief slim vinden. Leuk dat je roept dat je jezelf dom vindt, maar het lijkt er niet op vind ik.
quote:Nou, bij mij niet dus. Dus wat je zegt lijkt diepgang te hebben, maar blijft aan de oppervlakte...
Iig is het zo dat ieder mens, dom of slim, zijn eigen problemen en angsten heeft. Een dommer iemand maakt zich misschien over andere dingen druk dan een slimmer iemand, maar dat hij/zij zich minder druk maakt geloof ik niet.(Semi-) intelligente mensen breken hun hoofd vaak over abstractere dingen heb ik het idee. Wereldvrede, politieke programma's, waarom ben ik op aarde? Terwijl zogenaamd dommere mensen zich vaak druk maken om wat praktischere dingen of misschien wel om problemen die door anderen als dom worden bestempeld. En die problemen brengen volgens mij evenveel gepieker met zich mee als zogenaamd intelligente problemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |