FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / internet abonnement maandelijks opzegbaar
HomemadeEksterpatezondag 9 mei 2021 @ 14:02
Goedendag vrienden en vriendinnen,

Ik heb een vraag. Ik wil graag voor mijn huis een wifi abonnement afsluiten.
Voorwaarde is dat deze maandelijks opzegbaar is.
Nu ben ik een poosje aan het kijken en KPN kwam eruit als de beste optie.
Voorbije weken wat contact gehad met KPN en wat een vreselijk bedrijf.
Nu wil ik verder kijken maar helaas vind ik weinig opties.

Is er hier een slimme man of vrouw die mij kan helpen met de zoektocht.
100mihz is zat.

groetjes,
Homemade Eksterpaté
Netsplitterzondag 9 mei 2021 @ 14:02
wifi abbo??
r3gi3boyzondag 9 mei 2021 @ 14:06
Ziggo abo zonder korting is maandeljks opzegbaar.
Fredzondag 9 mei 2021 @ 14:11
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 14:02 schreef HomemadeEksterpate het volgende:
Nu ben ik een poosje aan het kijken en KPN kwam eruit als de beste optie.
Voorbije weken wat contact gehad met KPN en wat een vreselijk bedrijf.
Wat gebeurde er dat het een vreselijk bedrijf maakt?

In mijn beleving zou je niet meer "contact" moeten hebben dan het invullen van een online bestelformulier en misschien een monteur die over de vloer komt.

Als je daarin meer verwacht is het denk ik handig om dat hier te vermelden.
Fe2O3zondag 9 mei 2021 @ 14:57
Een wifi abbo?
He wat, hoe gaat dat dan, dan komen ze een emmertje wiif brengen elke maandag oid?

Je bedoelt, een gewoon internet abbo? Daar zijn 1001 vergelijkers voor ...
Speekselklierzondag 9 mei 2021 @ 15:09
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 14:57 schreef Fe2O3 het volgende:
Een wifi abbo?
He wat, hoe gaat dat dan, dan komen ze een emmertje wiif brengen elke maandag oid?

Je bedoelt, een gewoon internet abbo? Daar zijn 1001 vergelijkers voor ...
ja, ze komen nu wekelijk een emmertje draadjes brengen maar hij wil graag draadloos.
halfwayzondag 9 mei 2021 @ 15:54
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 14:02 schreef HomemadeEksterpate het volgende:
Goedendag vrienden en vriendinnen,

Ik heb een vraag. Ik wil graag voor mijn huis een wifi abonnement afsluiten.
Voorwaarde is dat deze maandelijks opzegbaar is.
Nu ben ik een poosje aan het kijken en KPN kwam eruit als de beste optie.
Voorbije weken wat contact gehad met KPN en wat een vreselijk bedrijf.
Nu wil ik verder kijken maar helaas vind ik weinig opties.

Is er hier een slimme man of vrouw die mij kan helpen met de zoektocht.
100mihz is zat.

groetjes,
Homemade Eksterpaté
Dat doe je hier.

https://www.internetten.nl/internet/vergelijking

Zie wel dat per maand gigantisch duur is tov bv 1-2 jaar
t-starzondag 9 mei 2021 @ 17:16
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 14:02 schreef HomemadeEksterpate het volgende:
100mihz
Hoe snel is dat ongeveer?
HomemadeEksterpatezondag 9 mei 2021 @ 17:29
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 14:02 schreef Netsplitter het volgende:
wifi abbo??
Een internetabonnement waar een WIFI toegang uit voort komt ja. Geen 4G voor de telefoon bijvoorbeeld.

quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 14:06 schreef r3gi3boy het volgende:
Ziggo abo zonder korting is maandeljks opzegbaar.
Top, ik ga hier straks na het eten even naar kijken :D!

quote:
7s.gif Op zondag 9 mei 2021 14:11 schreef Fred het volgende:

[..]

Wat gebeurde er dat het een vreselijk bedrijf maakt?

In mijn beleving zou je niet meer "contact" moeten hebben dan het invullen van een online bestelformulier en misschien een monteur die over de vloer komt.

Als je daarin meer verwacht is het denk ik handig om dat hier te vermelden.
De service van KPN is van een niveau dat ik graag even verder kijk.

quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 15:54 schreef halfway het volgende:

[..]

Dat doe je hier.

https://www.internetten.nl/internet/vergelijking

Zie wel dat per maand gigantisch duur is tov bv 1-2 jaar
Hier staat per maand helaas enkel KPN op voor mijn postcode. Desondanks toch bedankt.

quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 17:16 schreef t-star het volgende:

[..]

Hoe snel is dat ongeveer?
als het goed is genoeg voor een klein gezin om te kunnen netflixen en gamen
sjorsie1982zondag 9 mei 2021 @ 17:51
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 17:29 schreef HomemadeEksterpate het volgende:
Een internetabonnement waar een WIFI toegang uit voort komt ja. Geen 4G voor de telefoon bijvoorbeeld.
Ah dus gewoon een normaal internet abonnement via koper, glasvezel of kabel dus.
Daar zijn duizenden vergelijk websites voor.
Fredzondag 9 mei 2021 @ 18:12
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 17:29 schreef HomemadeEksterpate het volgende:
De service van KPN is van een niveau dat ik graag even verder kijk.
Wat voor service verwacht je dan?
Kreatorzondag 9 mei 2021 @ 18:14
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 14:02 schreef Netsplitter het volgende:
wifi abbo??
Abbo?
Neef_Wuppiezondag 9 mei 2021 @ 18:16
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 17:29 schreef HomemadeEksterpate het volgende:

De service van KPN is van een niveau dat ik graag even verder kijk.

halfwayzondag 9 mei 2021 @ 18:22
Kpn heeft hier enkele problemen netjes opgelost.
Netsplitterzondag 9 mei 2021 @ 18:23
quote:
5s.gif Op zondag 9 mei 2021 18:14 schreef Kreator het volgende:

[..]

Abbo?
https://straatwoordenboek.nl/letter/a/abbo
HomemadeEksterpatezondag 9 mei 2021 @ 21:11
quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 18:22 schreef halfway het volgende:
Kpn heeft hier enkele problemen netjes opgelost.
Voor mij is KPN een gesloten boek voor nu en zoek ik een goed alternatief. Mocht iemand nog een goed alternatief hebben naast Ziggo en KPN dan hoor ik het graag. Daar zal ik graag in geholpen worden.

quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 18:12 schreef Fred het volgende:

[..]

Wat voor service verwacht je dan?
Ik zal graag eenvoudig een abonnement afsluiten waarbij ik gemakkelijk in contact sta met de provider.

quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 17:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ah dus gewoon een normaal internet abonnement via koper, glasvezel of kabel dus.
Daar zijn duizenden vergelijk websites voor.
Akkoord, Ziggo doet geen aansluiting bij mij in de straat.
KPN is voor nu geen optie.
Ik heb nu een verzoek bij XS4ALL maar verder kan ik helaas geen provider vinden die dit mogelijk maakt.
GereDathanzondag 9 mei 2021 @ 21:17
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 21:11 schreef HomemadeEksterpate het volgende:
Ik heb nu een verzoek bij XS4ALL maar verder kan ik helaas geen provider vinden die dit mogelijk maakt.
XS4ALL is KPN _O-
HomemadeEksterpatezondag 9 mei 2021 @ 21:20
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 21:17 schreef GereDathan het volgende:

[..]

XS4ALL is KPN _O-
KPN is eigenaar inderdaad maar de klantenservice is anders vormgegeven.
Ik heb ook geen wrok richting KPN dus XS4ALL kan een goed alternatief wezen.
baskickzondag 9 mei 2021 @ 21:31
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 21:20 schreef HomemadeEksterpate het volgende:

[..]

KPN is eigenaar inderdaad maar de klantenservice is anders vormgegeven.
Ik heb ook geen wrok richting KPN dus XS4ALL kan een goed alternatief wezen.
Wat is dan het probleem van alsnog KPN dan precies. Dit is een halfslachtige principekwestie.
ijs.zondag 9 mei 2021 @ 21:32
Zal nog niet meevallen om een abbo met 100mihz te vinden.

Kijk uit dat je harde schijf niet overloopt met zo'n snelle verbinding. Die hebben vaak maar een capaciteit van 500giflops
Lienekienzondag 9 mei 2021 @ 21:38
https://freedom.nl/

Optie?
baskickzondag 9 mei 2021 @ 22:02
Er zijn volgens mij maar weinig providers waar je direct maandelijks kan opzeggen.
Fredzondag 9 mei 2021 @ 22:08
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 21:11 schreef HomemadeEksterpate het volgende:
Ik zal graag eenvoudig een abonnement afsluiten waarbij ik gemakkelijk in contact sta met de provider.
Maar dat kan toch allemaal bij KPN?
Op hun website kan je dat zo doen, via de telefoon en ze hebben zelfs winkels waar je fysiek terecht kan...

Ze zijn daarmee mogelijk de meest toegankelijke provider. Ik vraag me af of je bij een andere provider wel gaat vinden wat je zoekt...

(En ben eigenlijk ook wel benieuwd wat er gebeurd is tijdens je contact met KPN)
GereDathanzondag 9 mei 2021 @ 22:38
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 21:20 schreef HomemadeEksterpate het volgende:

[..]

KPN is eigenaar inderdaad maar de klantenservice is anders vormgegeven.
Ik heb ook geen wrok richting KPN dus XS4ALL kan een goed alternatief wezen.
Nee hoor. Lees eens wat ik zeg.

Omdat ik de kwaadste niet ben: https://tweakers.net/nieu(...)t-zijn-naar-kpn.html
baskickmaandag 10 mei 2021 @ 08:53
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 22:38 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Nee hoor. Lees eens wat ik zeg.

Omdat ik de kwaadste niet ben: https://tweakers.net/nieu(...)t-zijn-naar-kpn.html
Wat is er dan precies onwaar?
GereDathanmaandag 10 mei 2021 @ 09:57
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 08:53 schreef baskick het volgende:

[..]

Wat is er dan precies onwaar?
Dat "de klantenservice anders is vormgegeven". Dit is niet meer zo en wordt nog veel verder afgebouwd in de komende maanden.

Maar dat had je natuurlijk zelf ook kunnen lezen in de diverse nieuwsberichten van de afgelopen 24 maanden omtrent KPN en XS4ALL.
baskickmaandag 10 mei 2021 @ 10:33
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 09:57 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat "de klantenservice anders is vormgegeven". Dit is niet meer zo en wordt nog veel verder afgebouwd in de komende maanden.

Maar dat had je natuurlijk zelf ook kunnen lezen in de diverse nieuwsberichten van de afgelopen 24 maanden omtrent KPN en XS4ALL.
Er stonden verschillende zaken benoemd en jij reageert met 'niet waar'. Dat sloeg dus op 1 specifiek punt. Vandaar dat ik vroeg wat je precies ontkrachtte.
koemleitmaandag 10 mei 2021 @ 10:44
altijd die mensen die zeggen "ja bij die provider hebben ze zulke goede klantenservice".

wtf, als je die nodig hebt, dan is er meestal al iets misgegaan.
Natuurlijk is het fijn dat ze eventuele problemen snel oplossen.
Maar als je jarenlang gewoon geen problemen hebt, dan heb je niks te maken met die klantenservice.
GereDathanmaandag 10 mei 2021 @ 10:49
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:33 schreef baskick het volgende:

[..]

Er stonden verschillende zaken benoemd en jij reageert met 'niet waar'. Dat sloeg dus op 1 specifiek punt. Vandaar dat ik vroeg wat je precies ontkrachtte.
Er stond maar 1 zaak in benoemd in die post, de klantenservice.
sjorsie1982maandag 10 mei 2021 @ 10:49
quote:
7s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:44 schreef koemleit het volgende:
altijd die mensen die zeggen "ja bij die provider hebben ze zulke goede klantenservice".

wtf, als je die nodig hebt, dan is er meestal al iets misgegaan.
Natuurlijk is het fijn dat ze eventuele problemen snel oplossen.
Maar als je jarenlang gewoon geen problemen hebt, dan heb je niks te maken met die klantenservice.
Omdat het zo goedkoop mogelijk moet zijn klantenservices zowiezo altijd slecht op enkele uitzonderingen na.
Mij interesseer dat niks omdat ik ze toch nooit nodig heb.
GereDathanmaandag 10 mei 2021 @ 11:02
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Omdat het zo goedkoop mogelijk moet zijn klantenservices zowiezo altijd slecht op enkele uitzonderingen na.
"Zowiezo" _O-
Hoe oud ben je? 12?

quote:
Mij interesseer dat niks omdat ik ze toch nooit nodig heb.
Bofkont. Wacht maar tot er iets mis gaat in een wijkcentrale, met je account of bekabeling voor je deur. Kan je nog zo slim denken te zijn, dat ga je zelf van zijn lang zal zijn leven niet oplossen.
sjorsie1982maandag 10 mei 2021 @ 11:04
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:02 schreef GereDathan het volgende:

[..]

"Zowiezo" _O-
Hoe oud ben je? 12?
[..]

Bofkont. Wacht maar tot er iets mis gaat in een wijkcentrale, met je account of bekabeling voor je deur. Kan je nog zo slim denken te zijn, dat ga je zelf van zijn lang zal zijn leven niet oplossen.
Die kans is zo klein... Sommigecrisicos zijn het nemen waard.
GereDathanmaandag 10 mei 2021 @ 11:19
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Die kans is zo klein... Sommigecrisicos zijn het nemen waard.
Dat zeiden de ouders in de toeslagaffaire ook, hoe groot is het risico dat je bestempelt wordt als fraudeur en je je huis, huwelijk en al je spaargeld in rook ziet opgaan?

De kans is klein, maar als het je gebeurd ben je de sjaak.
sjorsie1982maandag 10 mei 2021 @ 11:21
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:19 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat zeiden de ouders in de toeslagaffaire ook, hoe groot is het risico dat je bestempelt wordt als fraudeur en je je huis, huwelijk en al je spaargeld in rook ziet opgaan?

De kans is klein, maar als het je gebeurd ben je de sjaak.
Klopt zo zei iemand die verlamd is vanaf zijn nek ook dat je ervanuit gaat dat je in een auto geen ongeluk krijgt. Maar gebeurt het toch dan ben je de sjaak.
Wat doe jij om dat te voorkomen en dan bedoel ik niet op financieel gebied.
baskickmaandag 10 mei 2021 @ 11:23
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:49 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Er stond maar 1 zaak in benoemd in die post, de klantenservice.
1) KPN is eigenaar
2) de klantenservice is anders vormgegeven.
3) XS4ALL kan een goed alternatief wezen

Inderdaad 1 punt, ja.
Leandramaandag 10 mei 2021 @ 11:25
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 21:20 schreef HomemadeEksterpate het volgende:

[..]

KPN is eigenaar inderdaad maar de klantenservice is anders vormgegeven.
Ik heb ook geen wrok richting KPN dus XS4ALL kan een goed alternatief wezen.
Behalve dat KPN stopt met XS4ALL.... om te beginnen dit jaar oktober met de hostingdiensten, dus wanneer de merknaam er werkelijk aangaat is de vraag nog maar, maar waarschijnlijk gebeurt dat uiteindelijk toch wel.
https://tweakers.net/nieu(...)l-per-1-oktober.html
Pap89maandag 10 mei 2021 @ 12:30
Destijds hadden we xs4all (nu kpn) maar nog nooit de klantenservice in 10 jaar nodig gehad.

Alles kon/kan digitaal.
HomemadeEksterpatemaandag 10 mei 2021 @ 20:48
XS4ALL biedt geen maandelijks opzegbare abonnementen helaas.
Ik vrees dat er buiten KPN geen provider is die dit pakket verkoopt op mijn locatie.
Ik hoop dat iemand nog een goede tip heeft .
SummerBreezedinsdag 11 mei 2021 @ 08:53
Wat is precies de reden dat het maandelijks opzegbaar moet zijn?

Want élk contract is na afloop van de eerste contractperiode (meestal een jaar) maandelijks opzegbaar. Dus als je van plan bent om meer dan een jaar gebruik te gaan maken van de aansluiting kun je bij elke willekeurige aanbieder een contract afsluiten.
Riodinsdag 11 mei 2021 @ 09:11
TVP + popcorn pakt
tstiledinsdag 11 mei 2021 @ 17:22
Waarom niet gewoon Tele2 Unlimited 4g? Maandelijks opzegbaar en 27,- ofzo per maand.

Als je met meer mensen bent dan die simkaart gewoon in een oudere telefoon stoppen. Goedkoop een prima wifi hotspot, ik gebruik het al een jaar of 3.
DX11zondag 16 mei 2021 @ 20:02
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 17:29 schreef HomemadeEksterpate het volgende:
De service van KPN is van een niveau dat ik graag even verder kijk.
Vraag me af wat je meegemaakt heb dan, KPN heeft juist over het algemeen een stuk betere service dan de andere providers..

Niet dat ik de klantenservice ooit nodig heb gehad, nog nooit storing gehad.