abonnement Unibet Coolblue
pi_199341808
Veel agenten 'zijn het zat' na nieuw geweldsincident

quote:
BARNEVELD - De politiebonden hebben hun achterban voorgesteld zondag tijdens de voetbalwedstrijd tussen Feyenoord en Ajax het werk tijdelijk neer te leggen. Ze hebben daarover hun achterban gepeild.
De bonden ACP, ANPV en NPB hebben bij hun leden geopperd van 13.00 tot 15.00 hun werk neer te leggen. De klassieker in De Kuip begint om 14.30 uur. Het is maar de vraag of die zonder politieaanwezigheid kan doorgaan. "Dat is aan de gemeente", zegt ACP-voorzitter Gerrit van de Kamp.

Veel agenten 'zijn het zat', vat Van de Kamp de stemming samen. Hij verwijst naar het geweld tegen politiemensen in Barneveld en Rotterdam van zaterdag. In Barneveld draaide een demonstratie tegen het coronabeleid van de overheid uit op gewelddadigheden. Agenten werden onder meer bekogeld met stenen. Hetzelfde gebeurde eerder op de dag bij het trainingscomplex van Feyenoord, waar een groep supporters zich tegen de politie keerde.

Veel onvrede
Agenten ervaren veel onvrede, omdat zij "in de frontlinie" staan en zich onvoldoende gewaardeerd voelen. De politiebonden liggen met de overheid in de clinch over een nieuwe cao voor de politie. Ook het feit dat de meeste politiemensen nog niet zijn gevaccineerd tegen het coronavirus, draagt bij aan de frustratie.

"Met woorden komen we er niet meer", zegt Van de Kamp. Zijn ACP en de andere bonden vinden dat hun 'harde en belangrijke werk niet op waarde geschat wordt en hun loyaliteit meer dan misbruikt wordt als het de bestuurders en overheid uitkomt'.

https://www.omroepgelderl(...)ieuw-geweldsincident
Fijn dat deze onruststokers 'het zat zijn' dan kunnen demonstraties en een training van de voetbalclub weer zonder problemen verlopen.
pi_199341902
Het gaat dus om meer geld.

Overigens is de gouden regel in het leven dat als je jezelf niet respecteert, anderen dat zeker niet zullen doen. Gebruik die knuppel nou eens op een genadeloze manier, in plaats van dat laffe de-escaleren. Elke de-escalatie 'succesverhaal' betekent een verdere afbrokkeling van het ontzag van de bevolking voor de politie.

Een mooi voorbeeld zijn de avondklokrellen. Na 2 a 3 dagen van hardhandig neerslaan en vervolgens vervolgen van deze rebellen kropen ze allemaal terug in hun hol.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 9 mei 2021 @ 12:36:25 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199341912
Terecht dat ze het zat zijn. Ze vangen klappen op en ondertussen mogen ze niemand arresteren omdat er ook vreedzame mensen tussen zitten :|W :|W Wappies zijn kut maar ik begrijp dat een groot deel naar huis is gegaan en niets te maken heeft met de groep die met geweld naar het centrum van Barneveld is gegaan. Iedereen die bij de spoorwegovergang stond is geen vreedzame demonstrant.

Beter al die idioten van die defend groepjes (lees: extreemrechtse knokploeg) preventief oppakken als ze gespot worden bij een demonstratie.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199341958
Hahaha deze onruststokers :')
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 12:41:54 #5
138438 crew  Pizzakoppo
pi_199341985
Oooh wat sneu zeg!!!! Hopen dat ze snel lekker vertroeteld worden! Vergeet ook de soldaten niet, die zullen het ook heel zwaar hebben!
  User die overal opduikt 2022 zondag 9 mei 2021 @ 12:43:13 #6
186611 Haags
pi_199342005
Ze zullen wel oververmoeid zijn na feestende jongeren en chillende mensen parken uit knuppelen.
Zonder wrijving geen glans
  zondag 9 mei 2021 @ 12:44:50 #7
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199342030
Waarom zoekt de politie het geweld dan ook op?
Als de politie er niet is, kan er ook geen geweld tegen de politie gebruikt worden.

Wat ook nog wel eens kan helpen is zorgen voor meer vertier voor het volk, dan hebben ze leukere dingen te doen dan een agentje meppen.
So we just called him Fred
pi_199342036
Heel Nederland zijn de opruiende Romeo's ook meer dan zat
  zondag 9 mei 2021 @ 12:45:12 #9
117098 Hathor
Effe niet
pi_199342041
Nounou poeh poeh, gaan staken bij een wedstrijd waar sowieso geen publiek aanwezig mag zijn.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_199342166
quote:
7s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:44 schreef Fred het volgende:
Waarom zoekt de politie het geweld dan ook op?
Als de politie er niet is, kan er ook geen geweld tegen de politie gebruikt worden.

Wat ook nog wel eens kan helpen is zorgen voor meer vertier voor het volk, dan hebben ze leukere dingen te doen dan een agentje meppen.
Ohja, het is de schuld van de politie :')
  zondag 9 mei 2021 @ 13:01:13 #11
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199342223
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:56 schreef BeriBeri het volgende:
Ohja, het is de schuld van de politie :')
Waar er twee vechten, hebben er twee schuld.

Je kan tegenwoordig niet eens rustig op een plein zitten of naar een training kijken en die agenten staan al weer te provoceren met hun paarden, schilden, knuppels, helmen, honden en waterwerpers.

En als je dan als op het gras zittende burger wordt geslagen met een knuppel dan bij jij als burger de dader 8)7
So we just called him Fred
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 13:07:13 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199342288
quote:
7s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:01 schreef Fred het volgende:

[..]

Waar er twee vechten, hebben er twee schuld.

Je kan tegenwoordig niet eens rustig op een plein zitten of naar een training kijken en die agenten staan al weer te provoceren met hun paarden, schilden, knuppels, helmen, honden en waterwerpers.

En als je dan als op het gras zittende burger wordt geslagen met een knuppel dan bij jij als burger de dader 8)7
nee joh je kunt gewoon op het gras gaan zitten zonder in elkaar geslagen te worden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199342297
quote:
7s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:01 schreef Fred het volgende:

[..]

Waar er twee vechten, hebben er twee schuld.

Je kan tegenwoordig niet eens rustig op een plein zitten of naar een training kijken en die agenten staan al weer te provoceren met hun paarden, schilden, knuppels, helmen, honden en waterwerpers.

En als je dan als op het gras zittende burger wordt geslagen met een knuppel dan bij jij als burger de dader 8)7
Waar twee vechten om een bot, pak de derde de bot en gaat ervandoor. Dat derde is een beleidsmaker. (overheid)
Die laten iedereen letterlijk in de shit.

Politie zitten gewoon aan verkeerde kant.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zondag 9 mei 2021 @ 13:08:57 #14
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199342299
quote:
83s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:07 schreef sp3c het volgende:
nee joh je kunt gewoon op het gras gaan zitten zonder in elkaar geslagen te worden
Filmpjes die op internet circuleren doen anders vermoeden.
So we just called him Fred
pi_199342304
quote:
7s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:01 schreef Fred het volgende:

[..]

Waar er twee vechten, hebben er twee schuld.

Je kan tegenwoordig niet eens rustig op een plein zitten of naar een training kijken en die agenten staan al weer te provoceren met hun paarden, schilden, knuppels, helmen, honden en waterwerpers.

En als je dan als op het gras zittende burger wordt geslagen met een knuppel dan bij jij als burger de dader 8)7
Wat een onzin, ik heb al 15 jaar geen problemen meer met de politie.
Ligt echt aan hoe je jezelf opstelt.

De mensen die nu allemaal lopen te klagen over de politie, zijn veelal dezelfde mensen die over een tijdje gaan lopen klagen dat er te weinig blauw op straat is. 😂
pi_199342329
Omdat onze opperdictator nu eenmaal bepaalde eisen stelt aan het maximaal aantal personen wat bij elkaar mag staan.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 9 mei 2021 @ 13:13:55 #17
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199342340
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:09 schreef Hamzoef het volgende:
Wat een onzin, ik heb al 15 jaar geen problemen meer met de politie.
Ligt echt aan hoe je jezelf opstelt.
Het gaat mij er niet eens om dat ze mij persoonlijk zouden meppen. Maar ik kan niet begrijpen dat het belangrijker is om burgers die vermaak zoeken te meppen dan burgers in nood te helpen met inbraak, diefstal, etc.

In de afgelopen weken had ik oom agent nodig, maar oom agent was er niet voor mij omdat hij te druk was om burgers te meppen.
So we just called him Fred
  zondag 9 mei 2021 @ 13:20:14 #18
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_199342396
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:35 schreef Confetti het volgende:
Het gaat dus om meer geld.

Overigens is de gouden regel in het leven dat als je jezelf niet respecteert, anderen dat zeker niet zullen doen. Gebruik die knuppel nou eens op een genadeloze manier, in plaats van dat laffe de-escaleren. Elke de-escalatie 'succesverhaal' betekent een verdere afbrokkeling van het ontzag van de bevolking voor de politie.

Een mooi voorbeeld zijn de avondklokrellen. Na 2 a 3 dagen van hardhandig neerslaan en vervolgens vervolgen van deze rebellen kropen ze allemaal terug in hun hol.
:')__!
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_199342513
groot gelijk hebben ze, jammer genoeg "staken" ze maar 2 uurtjes. Ik vind dat altijd van die flauwekul.
Maak eens een punt en staak een week.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199342532
Ik ben agenten zat. Doen geen fuck bij overlast van mocros maar wel zeiken om mondluiers. Pak ze aan hooligans!
pi_199342603
quote:
7s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:13 schreef Fred het volgende:

[..]

Het gaat mij er niet eens om dat ze mij persoonlijk zouden meppen. Maar ik kan niet begrijpen dat het belangrijker is om burgers die vermaak zoeken te meppen dan burgers in nood te helpen met inbraak, diefstal, etc.

In de afgelopen weken had ik oom agent nodig, maar oom agent was er niet voor mij omdat hij te druk was om burgers te meppen.
Ook dat is onzin.
Daarbij vind ik het ook belangrijker dat politie zich inspant dan er onnodig veel dierbaren van mij op hun buik op de beademing terecht komen, dan dat ze de diefstal van mijn fiets ophelderen.
  zondag 9 mei 2021 @ 13:40:11 #22
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199342637
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:38 schreef Hamzoef het volgende:
Daarbij vind ik het ook belangrijker dat politie zich inspant dan er onnodig veel dierbaren van mij op hun buik op de beademing terecht komen, dan dat ze de diefstal van mijn fiets ophelderen.
En hoe helpt het meppen van burgers die buiten op het gras zitten of bij een trainingsveld staan te kijken daarbij?
So we just called him Fred
pi_199342662
quote:
7s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:40 schreef Fred het volgende:

[..]

En hoe helpt het meppen van burgers die buiten op het gras zitten of bij een trainingsveld staan te kijken daarbij?
Daar heb ik ook enigszins mijn bedenkingen bij, vermits verspreiding in de buitenlucht minder evident is. Maar ik ben geen viroloog. Dat is een politieagent echter ook niet. Die voeren gewoon de handhaving van het totaalpakket qua maatregelen uit, en daar steun ik hen in.
  zondag 9 mei 2021 @ 13:45:00 #24
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199342706
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:41 schreef Hamzoef het volgende:
Daar heb ik ook enigszins mijn bedenkingen bij, vermits verspreiding in de buitenlucht minder evident is. Maar ik ben geen viroloog. Dat is een politieagent echter ook niet. Die voeren gewoon de handhaving van het totaalpakket qua maatregelen uit, en daar steun ik hen in.
Handhaven kan ook zonder geweld.

Wie weet waren die demonstranten na ιιn keer wel klaar op het museumplein als de politie er niet op gedoken was. Had vervolgens een hoop samenkomsten op het museumplein gescheeld. En dus ook minder risico op verspreiding van het virus, voor zover dat op het open veld gebeurd.
So we just called him Fred
pi_199342722
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:38 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ook dat is onzin.
Daarbij vind ik het ook belangrijker dat politie zich inspant dan er onnodig veel dierbaren van mij op hun buik op de beademing terecht komen, dan dat ze de diefstal van mijn fiets ophelderen.
Jij gelooft dat echt he.
Dat Djaylano met mbo2 de maatschappij beschermt.
pi_199342728
quote:
7s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:45 schreef Fred het volgende:

[..]

Handhaven kan ook zonder geweld.

Wie weet waren die demonstranten na ιιn keer wel klaar op het museumplein als de politie er niet op gedoken was. Had vervolgens een hoop samenkomsten op het museumplein gescheeld. En dus ook minder risico op verspreiding van het virus, voor zover dat op het open veld gebeurd.
Politie gebruikt nooit zomaar geweld. Er wordt altijd eerst een paar keer gevorderd/gewaarschuwd. Als je dan nog niet luistert, tja...
pi_199342749
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:46 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Politie gebruikt nooit zomaar geweld. Er wordt altijd eerst een paar keer gevorderd/gewaarschuwd. Als je dan nog niet luistert, tja...
Hshahaha
  zondag 9 mei 2021 @ 13:47:54 #28
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199342751
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:46 schreef Hamzoef het volgende:
Politie gebruikt nooit zomaar geweld. Er wordt altijd eerst een paar keer gevorderd/gewaarschuwd. Als je dan nog niet luistert, tja...
Dan is bij het politie al de keuze gemaakt om geweld te gaan gebruiken...
So we just called him Fred
pi_199342764
Ik dacht dat ze de eigen geweldsincidenten tegen vreedzame demonstranten bedoelden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199342816
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:47 schreef PinkPikmin het volgende:

[..]

Hshahaha
Sterke inhoudelijke reactie hoor.

quote:
7s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:47 schreef Fred het volgende:

[..]

Dan is bij het politie al de keuze gemaakt om geweld te gaan gebruiken...
Uh ja, dat is hun werk he. :?
pi_199342825
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:52 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Sterke inhoudelijke reactie hoor.
[..]

Uh ja, dat is hun werk he. :?
Hoe bevalt het in de wei?
  zondag 9 mei 2021 @ 13:52:55 #32
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199342830
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:52 schreef Hamzoef het volgende:
Uh ja, dat is hun werk he. :?
Geweld gebruiken tegen burgers?
Volgens mij moeten ze de orde bewaken, niet meppen.
So we just called him Fred
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 13:55:34 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199342880
quote:
7s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:08 schreef Fred het volgende:

[..]

Filmpjes die op internet circuleren doen anders vermoeden.
Ik kan ook filmpjes op het internet van neergestorte vliegtuigen, volgescheten badkuipen en overwinningen van Feijenoord

Doen die je ook anders vermoeden?

Want dan kan ik je nog best wat leuks wijsmaken _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199342906
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:52 schreef PinkPikmin het volgende:

[..]

Hoe bevalt het in de wei?
:?

quote:
7s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:52 schreef Fred het volgende:

[..]

Geweld gebruiken tegen burgers?
Volgens mij moeten ze de orde bewaken, niet meppen.
Orde bewaken is niet hun enige taak.
Wat mij betreft is het handhaven van de geldende wetgeving van het land de belangrijkste taak van de politie. Als die wet inhoudt dat bepaalde samenscholingen nu even niet kunnen, dan moet de politie van hun handhavende taak zorgen dat deze ontbonden worden. Dat doen ze eerst door netjes te vragen. Luistert men niet, dan kan er geweld gebruikt worden. Maar dat wordt altijd netjes gemeld van te voren. :)
pi_199342935
Die wetgeving die op leugens is gebaseerd en door een liegende premier wordt opgedrongen?
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 9 mei 2021 @ 13:58:07 #36
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199342944
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:57 schreef PinkPikmin het volgende:
Die wetgeving die op leugens is gebaseerd en door een liegende premier wordt opgedrongen?
:')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199342961
quote:
84s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:58 schreef Starhopper het volgende:

[..]

:')
Hoeveel doden ken jij op de IC specifiek en Alleen door Corona
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 9 mei 2021 @ 14:00:14 #38
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199342985
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:59 schreef PinkPikmin het volgende:

[..]

Hoeveel doden ken jij op de IC specifiek en Alleen door Corona
En dat is relevant omdat?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199343014
quote:
84s.gif Op zondag 9 mei 2021 14:00 schreef Starhopper het volgende:

[..]

En dat is relevant omdat?
Je overal intrapt ookal is de berichtgeving bewezen incorrect en de bezorger ervan crimineel.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 9 mei 2021 @ 14:02:11 #40
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199343031
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 14:01 schreef PinkPikmin het volgende:

[..]

Je overal intrapt ookal is de berichtgeving bewezen incorrect en de bezorger ervan crimineel.
Kom maar met bewijzen dat de berichtgeving incorrect is dan.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199343058
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:59 schreef PinkPikmin het volgende:

[..]

Hoeveel doden ken jij op de IC specifiek en Alleen door Corona
:')
pi_199343061
quote:
84s.gif Op zondag 9 mei 2021 14:02 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Kom maar met bewijzen dat de berichtgeving incorrect is dan.
Kijk om je heen
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 9 mei 2021 @ 14:04:49 #43
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199343101
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 14:03 schreef PinkPikmin het volgende:

[..]

Kijk om je heen
Done. Voor mij zie ik een bureau met twee beeldschermen en een ps4. Links van mij ligt er allemaal troep op de grond wat ik moet uitzoeken en opruimen. Rechts van mij een raam waar het zonnetje doorheen komt.

Ik zie geen bewijs van incorrecte berichtgeving lijkt mij.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199343148
de overheid stelt regels op en de politie is voor handhaving. blijf het apart vinden dat doorgesnoven bezopen lui dan denken dat het helpt om de confrontatie aan te gaan met de politie.

maar nee, gezien de topictitel is het gelukt om het idee te wekken dat 'de politie' het zat is.
dat is iets wat wappies zelf heel graag willen geloven.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199343163
quote:
84s.gif Op zondag 9 mei 2021 14:04 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Done. Voor mij zie ik een bureau met twee beeldschermen en een ps4. Links van mij ligt er allemaal troep op de grond wat ik moet uitzoeken en opruimen. Rechts van mij een raam waar het zonnetje doorheen komt.

Ik zie geen bewijs van incorrecte berichtgeving lijkt mij.
oPeN jE oGuH !!!!!
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 14:09:59 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199343191
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:59 schreef PinkPikmin het volgende:

[..]

Hoeveel doden ken jij op de IC specifiek en Alleen door Corona
Doden op de IC laten liggen lijkt me een tikje contra productief
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199343319
veel agenten zijn het wθl zat dat oud-diender Dennis Spaanstra de politie extra werk geeft.
ze zien het liefst dat Dennis afstand doet van zijn wappie-heid of afscheid neemt van de politie.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199343505
Ts staat in zijn weekenden in zijn neppe camo pakkie een beetje de sTrIjdEr uit te hangen op het museumplein. Heb je al een keer een waterkanon gepijpt?
pi_199344755
Hoe ik dat doe?



pi_199346907
Ik denk echter dat het volk het geweld van de politie net zo goed zat is. Want ze passen zinloos geweld toe en dat is verwerpelijk. Ik benadruk dat nog even, omdat mensen dit niet lijken te begrijpen.

-O-
pi_199346992
quote:
Men durft hier niet op te reageren. ze kijken liever NPO.
pi_199347132
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 17:12 schreef Antaris het volgende:

[..]

Men durft hier niet op te reageren. ze kijken liever NPO.
Op de NPO is daar ook gewoon over bericht hoor.
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 17:24:32 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199347185
Ik heb er όberhaupt geen moeite mee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199347490
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 17:07 schreef n__n het volgende:
Ik denk echter dat het volk het geweld van de politie net zo goed zat is. Want ze passen zinloos geweld toe en dat is verwerpelijk. Ik benadruk dat nog even, omdat mensen dit niet lijken te begrijpen.

-O-
Ze moeten idd maar gewoon niks doen als er vuurwerkbommen en stoeptegels naar ze worden gegooid,goed plan
  zondag 9 mei 2021 @ 17:51:05 #55
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199347555
Je gaat toch niet werken bij de politie om bezig te zijn met gezellige, leuke, redelijke, welbespraakte en beheerste mensen? We hebben de politie juist omdat er onaangepast volk is dat zich misdraagt.

Zeg gewoon "We willen meer geld!"
pi_199347580
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 17:21 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Op de NPO is daar ook gewoon over bericht hoor.
Ik wil dat graag zien
pi_199347590
Leuke filmpjes maar de hele aanloop ernaartoe is voor het gemak maar even eruit geknipt. Van eerst praten, dan waarschuwen, nogmaals waarschuwen, ultimatum geven, en als er dan nog steeds tokkies zijn die het nog niet begrijpen en die niet gewoon weg willen gaan dan komt uiteindelijk als laatste middel de wapenstok eraan te pas. Wie niet luisteren wil moet maar voelen, daar hoor je niet over te gaan janken.
  zondag 9 mei 2021 @ 18:05:34 #58
39337 Bloemkool
Bloemkool
pi_199347749
quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 17:53 schreef Farenji het volgende:
Leuke filmpjes maar de hele aanloop ernaartoe is voor het gemak maar even eruit geknipt. Van eerst praten, dan waarschuwen, nogmaals waarschuwen, ultimatum geven, en als er dan nog steeds tokkies zijn die het nog niet begrijpen en die niet gewoon weg willen gaan dan komt uiteindelijk als laatste middel de wapenstok eraan te pas. Wie niet luisteren wil moet maar voelen, daar hoor je niet over te gaan janken.
Dit inderdaad. Grote bek en niet luisteren en als de politie ingrijpt opeens filmen en de hypocriet uithangen.
Sowieso zou dit soort politie optreden ook betaald moeten worden door de lui die niet luisteren. Idem voor voetbalwedstrijden de complete politie inzet en schade zou door de club en supporters betaald moeten worden.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_199348015
Schuld van Baudet en van Haga die het vuurtje lopen op te stoken.
pi_199348114
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 17:44 schreef BeriBeri het volgende:

[..]

Ze moeten idd maar gewoon niks doen als er vuurwerkbommen en stoeptegels naar ze worden gegooid,goed plan
Dan is het geen zinloos geweld. :+
  zondag 9 mei 2021 @ 18:38:20 #61
194233 Friday12
Originele kloon
pi_199348139
Of
quote:
7s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:47 schreef Fred het volgende:

[..]

Dan is bij het politie al de keuze gemaakt om geweld te gaan gebruiken...
Of je luistert gewoon naar agenten en gedraagt je niet als en tokkie :') misschien moeten ze bij wat hersencellen terugslaan?
pi_199349075
de politie roept vierhonderd keer om dat mensen weg moeten gaan. Willem Engel-liefhebbers en andere flappie wappies hebben daar maling aan, sommigen denken dat het helpt om te gaan zitten.

dan krijgt de politie de opdracht om de boel leeg te vegen. nogmaals roept de politie om dat het tijd is om te vertrekken. daarna volgt de laatste waarschuwing met de duidelijke Nederlandse niet mis te verstane tekst "Anders zal geweld worden gebruikt".

hoezo zinloos geweld? Daar blijven rondhangen is een keuze. Een startkabel meenemen is een keuze.
het gevecht aangaan met de politie is een keuze. een hele domme keuze.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199349127
quote:
Op zondag 9 mei 2021 20:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
de politie roept vierhonderd keer om dat mensen weg moeten gaan. Willem Engel-liefhebbers en andere flappie wappies hebben daar maling aan, sommigen denken dat het helpt om te gaan zitten.

dan krijgt de politie de opdracht om de boel leeg te vegen. nogmaals roept de politie om dat het tijd is om te vertrekken. daarna volgt de laatste waarschuwing met de duidelijke Nederlandse niet mis te verstane tekst "Anders zal geweld worden gebruikt".

hoezo zinloos geweld? Daar blijven rondhangen is een keuze. Een startkabel meenemen is een keuze.
Het gevecht aangaan met de politie is een keuze. een hele domme keuze.
  zondag 9 mei 2021 @ 20:41:59 #64
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199349381
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 18:38 schreef Friday12 het volgende:
misschien moeten ze bij wat hersencellen terugslaan?
Ik wist niet hersencellen zo agressief waren :o
So we just called him Fred
  zondag 9 mei 2021 @ 21:24:29 #65
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_199349860
quote:
7s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:44 schreef Fred het volgende:
Waarom zoekt de politie het geweld dan ook op?
Als de politie er niet is, kan er ook geen geweld tegen de politie gebruikt worden.

Wat ook nog wel eens kan helpen is zorgen voor meer vertier voor het volk, dan hebben ze leukere dingen te doen dan een agentje meppen.
Die agenten worden gestuurd door hun superieuren, die aangestuurd worden door de politiek. En dan moet je een rotboodschap van mensen uit de ivoren toren brengen aan jongeren die gewoon plezier willen hebben.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  zondag 9 mei 2021 @ 22:17:41 #66
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199350699
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 21:24 schreef EdvandeBerg het volgende:
Die agenten worden gestuurd door hun superieuren, die aangestuurd worden door de politiek. En dan moet je een rotboodschap van mensen uit de ivoren toren brengen aan jongeren die gewoon plezier willen hebben.
Dan nog is het de keuze van de agenten om wel of niet te slaan.

En volgens de OP zijn het geweld zat, dus als ze nu eens stoppen met zelf te beginnen met het plegen van geweld op burgers.
So we just called him Fred
  zondag 9 mei 2021 @ 22:46:02 #67
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_199351083
quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 22:17 schreef Fred het volgende:

[..]

Dan nog is het de keuze van de agenten om wel of niet te slaan.

En volgens de OP zijn het geweld zat, dus als ze nu eens stoppen met zelf te beginnen met het plegen van geweld op burgers.
Stel: je bent agent en onderdeel van een team dat als primaire opdracht heeft om de orde te handhaven bij een manifestatie, bijeenkomst, enz. Na afloop (of bij escalatie) krijg je als team de opdracht om de aanwezige mensen te laten vertrekken en huiswaarts te laten gaan. De mensen die na afloop gewoon uit zichzelf vertrekken, zijn al weg. Er blijft echter toch een groep mensen die weigert te vertrekken.

Je geeft herhaaldelijk (via luidsprekers) aan dat de mensen het terrein dienen te verlaten, op last van de burgemeester/ordediensten. Er is nog helemaal geen geweld geweest, je hebt nog geen vinger uitgestoken. Na ettelijke herhalingen weigert een groep nog steeds om het terrein te verlaten. Je gaat waarschuwen dat je genoodzaakt bent in te grijpen als men weigert gehoor te geven hieraan, en dat dit desnoods met geweld gepaard gaat.

Wat moet je dan als agent volgens jou vervolgens doen om dat terrein leeg te krijgen?
  zondag 9 mei 2021 @ 22:48:46 #68
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199351113
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 22:46 schreef Repentless het volgende:
Wat moet je dan als agent volgens jou vervolgens doen om dat terrein leeg te krijgen?
Gewoon dat volk laten staan, zolang ze elkaar niet in de haren vliegen of openbare geweldpleging doen is er imho geen enkele reden om vreedzame burgers te gaan slaan.

Zιker als je het geweld zat bent, dan moet je het ook niet gaan veroorzaken.
So we just called him Fred
  zondag 9 mei 2021 @ 22:59:40 #69
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_199351289
quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 22:48 schreef Fred het volgende:

[..]

Gewoon dat volk laten staan, zolang ze elkaar niet in de haren vliegen of openbare geweldpleging doen is er imho geen enkele reden om vreedzame burgers te gaan slaan.

Zιker als je het geweld zat bent, dan moet je het ook niet gaan veroorzaken.
Stel dat er ergens een festival is. Lekker harde muziek, drank, drugs, genieten. De vergunning is echter tot 23:00. Echter, het is zo leuk, men besluit gewoon een week lang dag en nacht door te gaan. Die moet je gewoon laten staan, het zijn vreedzame burgers. Je moet dan niet als politie dat feest beλindigen. En als je de mensen verzoekt om te vertrekken maar ze gaan niet, doe je niks.

Want anders veroorzaak je geweld. Jij denkt dat een land zo goed functioneert?
  zondag 9 mei 2021 @ 23:07:20 #70
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199351376
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 22:59 schreef Repentless het volgende:
Stel dat er ergens een festival is. Lekker harde muziek, drank, drugs, genieten. De vergunning is echter tot 23:00. Echter, het is zo leuk, men besluit gewoon een week lang dag en nacht door te gaan. Die moet je gewoon laten staan, het zijn vreedzame burgers. Je moet dan niet als politie dat feest beλindigen. En als je de mensen verzoekt om te vertrekken maar ze gaan niet, doe je niks.

Want anders veroorzaak je geweld. Jij denkt dat een land zo goed functioneert?
Is het ooit voorgekomen dat een festival met vergunning voor 1 avond tot 23:00 een week langer is blijven staan?

En als niemand last heeft van dat festival is er toch geen reden om in te grijpen?
So we just called him Fred
  zondag 9 mei 2021 @ 23:11:31 #71
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_199351410
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 23:07 schreef Fred het volgende:

[..]

Is het ooit voorgekomen dat een festival met vergunning voor 1 avond tot 23:00 een week langer is blijven staan?
Nee, natuurlijk niet. Waarom vraag je dat?

quote:
En als niemand last heeft van dat festival is er toch geen reden om in te grijpen?
Wie bepaalt of iemand er last van heeft? Wat is de definitie van 'last'? Wat doe je als iemand er wel last van heeft?
  zondag 9 mei 2021 @ 23:13:14 #72
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199351429
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 23:11 schreef Repentless het volgende:
Nee, natuurlijk niet. Waarom vraag je dat?
Wat is dan de waarde van dit voorbeeld?

quote:
Wie bepaalt of iemand er last van heeft? Wat is de definitie van 'last'? Wat doe je als iemand er wel last van heeft?
Goeie vragen, zouden we onszelf meer moeten stellen alvorens we de agenten op pad sturen om burgers te meppen.
So we just called him Fred
  zondag 9 mei 2021 @ 23:35:09 #73
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_199351616
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 23:13 schreef Fred het volgende:

[..]

Wat is dan de waarde van dit voorbeeld?
[..]

Goeie vragen, zouden we onszelf meer moeten stellen alvorens we de agenten op pad sturen om burgers te meppen.
Om het dan maar over de specifieke zaak te hebben: als de politie alle maatregelen tegen de verspreiding van Covid maar zou laten gaan elke keer dat burgers niet willen meewerken, waar denk je dat we dan nu zouden staan als samenleving?
  zondag 9 mei 2021 @ 23:38:55 #74
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_199351665
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 23:13 schreef Fred het volgende:

[..]

Wat is dan de waarde van dit voorbeeld?
Het is geen voorbeeld, het is een hypothese. Het is de bedoeling dat zo'n feest op een bepaald moment eindigt. Echter is er met jouw argumentatie geen enkele reden om het feest te laten eindigen als organisatie en bezoekers lekker willen blijven doorfeesten. Vergunningen zijn dan ook helemaal niet meer nodig, want het zijn vreedzame burgers. Ze kijken zelf maar wanneer ze zin hebben om het terrein te verlaten. Ingrijpen moet je niet doen als politie, want dan veroorzaak je geweld.

quote:
Goeie vragen, zouden we onszelf meer moeten stellen alvorens we de agenten op pad sturen om burgers te meppen.
Die vragen worden ook gesteld vooraf. Heel veel mensen bij elkaar op een plek brengt bepaalde veiligheidsrisico's en logistieke vraagstukken met zich mee. Denk aan genoeg EHBO, eten, drinken, verkeersdoorstroming, afvalverwerking, sanitair. Dat wordt ingeschat en op basis daarvan wordt een vergunning afgegeven voor een bepaalde tijd. Na afloop dient men dus ook de locatie weer binnen een bepaalde tijd te verlaten.

De veiligheidsdriehoek schat in of en op welke manier dat gebeurt. Zij zijn dus aangewezen om dat td bepalen. Als blijkt dat men na herhaaldelijke verzoeken weigert te vertrekken, moet je echter volgens jou niks doen en iedereen lekker zijn gang laten gaan. Want anders "stuur je agenten op pad om burgers te meppen."

Maar goed, we worden het toch niet eens. Ik vind het echter wel schrikbarend dat je zo'n simplistisch beeld hebt van ordehandhaving en vraag me eigenlijk af of je dit serieus bedoelt.
  zondag 9 mei 2021 @ 23:39:41 #75
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199351673
quote:
7s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:08 schreef Fred het volgende:

[..]

Filmpjes die op internet circuleren doen anders vermoeden.
Welnee. Agenten slaan er niet zomaar op los. Voordat de politie dwang inzet wordt er diverse malen opgeroepen om te vertrekken.
  zondag 9 mei 2021 @ 23:40:43 #76
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199351687
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 23:35 schreef tfors het volgende:
Om het dan maar over de specifieke zaak te hebben: als de politie alle maatregelen tegen de verspreiding van Covid maar zou laten gaan elke keer dat burgers niet willen meewerken, waar denk je dat we dan nu zouden staan als samenleving?
Dan hadden we in elk geval geen politiemensen gehad die het geweld zat zijn...
So we just called him Fred
  zondag 9 mei 2021 @ 23:41:34 #77
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199351697
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 23:40 schreef Fred het volgende:

[..]

Dan hadden we in elk geval geen politiemensen gehad die het geweld zat zijn...
Je vergeet de rest van de 'ongemakken' voor het gemak maar even. Laten we anders regels en de wet ook maar afschaffen, dan kunnen die ook niet meer overtreden worden.
  zondag 9 mei 2021 @ 23:44:13 #78
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199351721
quote:
10s.gif Op zondag 9 mei 2021 23:41 schreef Poem_ het volgende:
Je vergeet de rest van de 'ongemakken' voor het gemak maar even. Laten we anders regels en de wet ook maar afschaffen, dan kunnen die ook niet meer overtreden worden.
Mensen die op een plein of in een park staan overtreden de wet niet...
So we just called him Fred
  zondag 9 mei 2021 @ 23:45:09 #79
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199351734
quote:
7s.gif Op zondag 9 mei 2021 23:39 schreef Poem_ het volgende:
Welnee. Agenten slaan er niet zomaar op los. Voordat de politie dwang inzet wordt er diverse malen opgeroepen om te vertrekken.
Dan is de keuze om op vreedzame burgers te meppen al gemaakt.
So we just called him Fred
  zondag 9 mei 2021 @ 23:48:22 #80
117098 Hathor
Effe niet
pi_199351761
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 23:44 schreef Fred het volgende:

[..]

Mensen die op een plein of in een park staan overtreden de wet niet...
Jawel, er gelden momenteel andere regels.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_199351772
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:09 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wat een onzin, ik heb al 15 jaar geen problemen meer met de politie.
Ligt echt aan hoe je jezelf opstelt.

De mensen die nu allemaal lopen te klagen over de politie, zijn veelal dezelfde mensen die over een tijdje gaan lopen klagen dat er te weinig blauw op straat is. 😂
Ik denk altijd maar dat een agent ook een buurman, broer, zus etc van mezelf of iemand anders kan zijn.

Iedereen doet z'n werk en het werk zou niet moeten zijn om volwassenen in bedwang te houden die graag als kleuters alles wat los en vastzit (en waar we belasting voor betalen) willen molesteren omdat er een wedstrijd is geweest.
  zondag 9 mei 2021 @ 23:52:02 #82
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199351783
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 23:38 schreef Repentless het volgende:
Maar goed, we worden het toch niet eens. Ik vind het echter wel schrikbarend dat je zo'n simplistisch beeld hebt van ordehandhaving en vraag me eigenlijk af of je dit serieus bedoelt.
Ik vraag me af waarom je het goed keurt dat mensen worden geslagen als ze niet doen wat past in jouw straatje of in het straatje van de burgemeester.
So we just called him Fred
  zondag 9 mei 2021 @ 23:54:23 #83
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199351798
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 23:48 schreef Hathor het volgende:
Jawel, er gelden momenteel andere regels.
Dan nog overtreed je de wet niet als je in het park bent of op het plein staat.

Sterker nog, vorig tijdens BLM stond Femke er gewoon bij in Amsterdam.
En burgemeesters overtreden de wet toch niet als ze in functie zijn lijk me.
So we just called him Fred
  maandag 10 mei 2021 @ 00:01:07 #84
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199351842
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 23:44 schreef Fred het volgende:

[..]

Mensen die op een plein of in een park staan overtreden de wet niet...
Wel de regels. Maar die kunnen dus wat jou betreft worden afgeschat. Nice.
  maandag 10 mei 2021 @ 00:04:20 #85
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_199351857
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 23:52 schreef Fred het volgende:

[..]

Ik vraag me af waarom je het goed keurt dat mensen worden geslagen als ze niet doen wat past in jouw straatje of in het straatje van de burgemeester.
Welke andere middelen zijn er om de openbare orde te handhaven, als herhaaldelijke verzoeken worden genegeerd? Jij zegt dat je die mensen lekker moet laten staan.

Als dat nu simpelweg geen optie is? Een bepaalde plek moet leeg, de mensen die er zijn moeten daar weg. Ga daar nu even van uit. Wat moet je volgens jou dan doen als politie als men gewoon weigert om weg te gaan na herhaaldelijke verzoeken? Hoe zorg je dat die mensen daadwerkelijk vertrekken?
pi_199352018
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 23:52 schreef Fred het volgende:

[..]

Ik vraag me af waarom je het goed keurt dat mensen worden geslagen als ze niet doen wat past in jouw straatje of in het straatje van de burgemeester.
Ik vraag me af waarom je bakstenen gooiende reltokkies blijft framen als vreedzame burgers. :s)
pi_199352047
Hadden ze maar een vak moeten leren. :{w
  maandag 10 mei 2021 @ 07:58:46 #88
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199352831
quote:
7s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:44 schreef Fred het volgende:
Waarom zoekt de politie het geweld dan ook op?
Als de politie er niet is, kan er ook geen geweld tegen de politie gebruikt worden.

Wat ook nog wel eens kan helpen is zorgen voor meer vertier voor het volk, dan hebben ze leukere dingen te doen dan een agentje meppen.
Da faq....???
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_199353370
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 22:46 schreef Repentless het volgende:
Stel: je bent agent en onderdeel van een team dat als primaire opdracht heeft om de orde te handhaven bij een manifestatie, bijeenkomst, enz. Na afloop (of bij escalatie) krijg je als team de opdracht om de aanwezige mensen te laten vertrekken en huiswaarts te laten gaan. De mensen die na afloop gewoon uit zichzelf vertrekken, zijn al weg. Er blijft echter toch een groep mensen die weigert te vertrekken.

Je geeft herhaaldelijk (via luidsprekers) aan dat de mensen het terrein dienen te verlaten, op last van de burgemeester/ordediensten. Er is nog helemaal geen geweld geweest, je hebt nog geen vinger uitgestoken. Na ettelijke herhalingen weigert een groep nog steeds om het terrein te verlaten. Je gaat waarschuwen dat je genoodzaakt bent in te grijpen als men weigert gehoor te geven hieraan, en dat dit desnoods met geweld gepaard gaat.

Wat moet je dan als agent volgens jou vervolgens doen om dat terrein leeg te krijgen?
Dan moet je maar accepteren dat ze niet weggaan
Geweld gebruiken omdat mensen 'niet weggaan' is natuurlijk absurd
Politie moet zich niet laten gebruiken voor politieke doeleinden en mensen wegslaan omdat de burgemeester dat wil
Die mensen die niet weggaan op het Malieveld, Museumplein, wherever. Die doen niemand kwaad
Laat ze daar staan
quote:
7s.gif Op zondag 9 mei 2021 23:39 schreef Poem_ het volgende:
Welnee. Agenten slaan er niet zomaar op los. Voordat de politie dwang inzet wordt er diverse malen opgeroepen om te vertrekken.
En dus slaan ze er zomaar op los
'niet vertrekken' mag nooit aanleiding zijn om geweld te gebruiken
Dat is absurd
pi_199353411
quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 17:53 schreef Farenji het volgende:
Leuke filmpjes maar de hele aanloop ernaartoe is voor het gemak maar even eruit geknipt. Van eerst praten, dan waarschuwen, nogmaals waarschuwen, ultimatum geven, en als er dan nog steeds tokkies zijn die het nog niet begrijpen en die niet gewoon weg willen gaan dan komt uiteindelijk als laatste middel de wapenstok eraan te pas. Wie niet luisteren wil moet maar voelen, daar hoor je niet over te gaan janken.
Wat maakt de aanloop er naartoe uit ?
Ook al waarschuwen ze duizend keer, en luisteren de mensen duizend keer niet
Je gaat mensen niet in elkaar slaan en geweld gebruiken omdat ze niet weggaan

Het moet er ECHT uit in het hoofd van agenten, en van burgers die politiegeweld goedkeuren dat het oke is om geweld te gebruiken als burgers 'niet luisteren' en 'niet weggaan'
Die haat tegen burgers moet er uit bij de politie

Laat ze criminaliteit aanpakken, het misdaadoplossingspercentage is bedroevend laag
In plaats daarvan zijn ze steeds meer bezig met vreedzame burgers treiteren en aanpakken

Met volkgezondheid en ordehandhaving als excuus strooien burgemeesters met noodverordeningen alsof het snoeppapiertjes zijn, en gebruikt de politie excessief geweld tegen burgers
pi_199353454
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 09:20 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Wat maakt de aanloop er naartoe uit ?
Alles.
pi_199353558
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:56 schreef Hamzoef het volgende:Orde bewaken is niet hun enige taak.
Wat mij betreft is het handhaven van de geldende wetgeving van het land de belangrijkste taak van de politie
Wat mij betreft is het aanpakken van criminaliteit en misdaad de belangrijkste taak van de politie
NIET het handhaven van onzinnige coronaregels en wetten
Hoeveel capaciteit en geldt kost het wel niet dat de politie die coronaregels en avondklok handhaaft ?
Alsof er verder geen criminaliteit en misdaad meer is
Er zijn zoveel wetten en regels die slechts op papier bestaan en nooit gehandhaafd worden
Wiens besluit was het dat coronaregels handhaven topprioriteit heeft en dat de rest plots niet meer belangrijk is ?
Waarom een snelweg blokkeren om 21:01 op de eerste dag van de avondklok ?
Waar slaat dat op ?
Tuurlijk, je kunt zeggen "het is een maatregel die ingesteld is, en ze handhaven gewoon", maar waarom zo fanatiek ?, waarom tientallen agenten en auto`s daarvoor inzetten ?
Had gezegd "allemaal goed en wel, maar wij gaan niet een avondklok handhaven, we hebben al genoeg te doen"
Denk je dat de minister de korpschef had ontslagen ?, echt niet hoor
Maar de waarheid is dat de politie nu de tijd van hun leven heeft, alles wat ze nooit mochten, dat mag nu opeens met corona als excuus
Geweld gebruiken, burgers arresteren voor onzinnige zaken, ze doen het gretig....
quote:
Als die wet inhoudt dat bepaalde samenscholingen nu even niet kunnen, dan moet de politie van hun handhavende taak zorgen dat deze ontbonden worden.
Nee, als de wet inhoudt dat bepaalde samenscholingen niet mogen, dan moet de politie zeggen "hier werk ik niet aan mee"
Al die coronaregels in de buitenlucht, zijn symboolpolitiek en angst aanjagen onder de bevolking.
Politie en BOA`s hoeven zich er immers ook niet aan te houden, dat doen ze ook al een jaar niet, en toch worden ze niet massaal ziek
quote:
Dat doen ze eerst door netjes te vragen. Luistert men niet, dan kan er geweld gebruikt worden. Maar dat wordt altijd netjes gemeld van te voren. :)
OOK al je het eerst netjes vraagt, om weg te gaan, OOK als ze eerst melden dat ze geweld gaan gebruiken
Dan blijft het volstrekt ontoelaatbaar dat politie geweld gebruikt omdat mensen 'niet weggaan'
Als ik die beelden zie en hoor van Museumplein, Malieveld etc, waar de politie omroep dat mensen weg moeten gaan, anders wordt er geweld gebruikt
Dan gaan bij mij de haren omhoog staan en gaan alle alarmbellen bij mij af
Geweld gebruiken omdat demonstranten die hun rechten&vrijheden terug willen, niet weggaan als de politie het wil, in wat voor samenleving ben ik in godsnaam beland ???
pi_199353567
hoe moet de politie dan de mensen weg zien te krijgen? Thee aanbieden? Een worst voor houden met een hengel en dan weg lopen?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 10 mei 2021 @ 09:37:52 #94
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_199353582
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 09:15 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dan moet je maar accepteren dat ze niet weggaan
Geweld gebruiken omdat mensen 'niet weggaan' is natuurlijk absurd
Politie moet zich niet laten gebruiken voor politieke doeleinden en mensen wegslaan omdat de burgemeester dat wil
Die mensen die niet weggaan op het Malieveld, Museumplein, wherever. Die doen niemand kwaad
Laat ze daar staan
[..]

En dus slaan ze er zomaar op los
'niet vertrekken' mag nooit aanleiding zijn om geweld te gebruiken
Dat is absurd
Stel dat er een demonstratie/event is op een plein of veld. Er staat echter een ander event gepland op die plek voor de dag erna, voor een andere groep mensen. Daarvoor moet de rommel worden opgeruimd, er moet worden opgebouwd, etc. Het plein/veld moet leeg zijn om die werkzaamheden te kunnen uitvoeren. Veel mensen doen gewoon normaal en verlaten de plek na afloop. Er is echter een groep die weigert te vertrekken. De politie verzoekt herhaaldelijk om de plek nu echt te verlaten, maar men geeft er geen gehoor aan.

Dan nogmaals de vraag: hoe krijg je als politie die plek leeg?
pi_199353594
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:41 schreef Hamzoef het volgende:Daar heb ik ook enigszins mijn bedenkingen bij, vermits verspreiding in de buitenlucht minder evident is. Maar ik ben geen viroloog. Dat is een politieagent echter ook niet. Die voeren gewoon de handhaving van het totaalpakket qua maatregelen uit, en daar steun ik hen in.
Een politieagent hoeft ook geen viroloog te zijn, maar ook geen fascist die zonder te vragen klakkeloos alle maatregelen handhaaft

Iedere agent met meer dan 2 hersencellen zou moeten weten dat die coronaregels in de buitenlucht onzinnig zijn
Zelf hebben ze immers ontheffing van de coronaregels, al sinds Maart 2020 trekken ze zich daar ook niets van aan
En toch worden ze niet ziek....
pi_199353639
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:38 schreef Hamzoef het volgende:Ook dat is onzin.
Daarbij vind ik het ook belangrijker dat politie zich inspant dan er onnodig veel dierbaren van mij op hun buik op de beademing terecht komen, dan dat ze de diefstal van mijn fiets ophelderen.
Ah, dus het is angst voor corona waarom jij politiegeweld en onzinnige regels goedkeurt ?

Het politieoptreden en de coronaregels handhaven buiten doen echt geen bal om besmettingen te voorkomen hoor
Zowat alle besmettingen zijn binnen, waar controleert de politie niet ?, binnen.....

Ik kan tientallen voorbeelden geven van uitbraken in verzorgings en verpleegtehuizen waarna de bewoners achter elkaar stierven
Daar is nooit een politieonderzoek geweest hoor....
Geen onderzoek of het personeel wel de juiste PBM`s gebruikte, de directie is niet gearresteerd voor dood door schuld. Nee niets daarvan...
pi_199353662
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 09:37 schreef Repentless het volgende:
Stel dat er een demonstratie/event is op een plein of veld. Er staat echter een ander event gepland op die plek voor de dag erna, voor een andere groep mensen. Daarvoor moet de rommel worden opgeruimd, er moet worden opgebouwd, etc. Het plein/veld moet leeg zijn om die werkzaamheden te kunnen uitvoeren. Veel mensen doen gewoon normaal en verlaten de plek na afloop. Er is echter een groep die weigert te vertrekken. De politie verzoekt herhaaldelijk om de plek nu echt te verlaten, maar men geeft er geen gehoor aan.

Dan nogmaals de vraag: hoe krijg je als politie die plek leeg?
Je probeert het nu zo te slingeren alsof er een rationele verklaring is waarom dat plein of veld 'leeg' moet zijn die dag op dat tijdstip
Maar je weet heel goed dat dit nooit het geval is....
Er is de volgende dag niets gepland op die plek...
De demonstraties worden consequent met grof geweld neergeslagen omdat ze niet te groot mogen worden van de politie
Wekelijks 50.000 mensen die demonstreren tegen de coronamaatregelen, wat denkt je dat dit doet voor het kabinetsbeleid en het draagvlak voor de maatregelen ?
pi_199353717
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 09:20 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Wat maakt de aanloop er naartoe uit ?
Ook al waarschuwen ze duizend keer, en luisteren de mensen duizend keer niet
Je gaat mensen niet in elkaar slaan en geweld gebruiken omdat ze niet weggaan

Even voor jouw informatie, we hebben in dit land regels en wetten die door een democratisch verkozen overheid zijn ingesteld. Die wetten zijn bekend en je hebt je er maar aan te houden als burger. Als je ook na herhaaldelijk waarschuwen die regels en wetten blijft negeren en je blijft keer op keer provoceren dan heb je daar maar de consequenties van te dragen. En slaag met de wapenstok is dan niet excessief. Als je dat niet wil begrijpen of accepteren dan is de weg om hier iets aan te doen via de rechter of via de politiek. Zo werkt dat in een rechtstaat. Of anders koop je maar je eigen onbewoonde eiland ergens waar je zelf de alleenheerser kan gaan zitten spelen.
pi_199353818
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 09:34 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Wat mij betreft is het aanpakken van criminaliteit en misdaad de belangrijkste taak van de politie
NIET het handhaven van onzinnige coronaregels en wetten
Hoeveel capaciteit en geldt kost het wel niet dat de politie die coronaregels en avondklok handhaaft ?
Alsof er verder geen criminaliteit en misdaad meer is
Er zijn zoveel wetten en regels die slechts op papier bestaan en nooit gehandhaafd worden
Wiens besluit was het dat coronaregels handhaven topprioriteit heeft en dat de rest plots niet meer belangrijk is
Misschien heeft het met gemakzucht te maken. Surveilleren en af en toe een bon uitschrijven is makkelijker dan boeven vangen en criminaliteit bestrijden
  maandag 10 mei 2021 @ 10:04:31 #100
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_199353852
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 09:45 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Je probeert het nu zo te slingeren alsof er een rationele verklaring is waarom dat plein of veld 'leeg' moet zijn die dag op dat tijdstip
Maar je weet heel goed dat dit nooit het geval is....
Er is de volgende dag niets gepland op die plek...
De demonstraties worden consequent met grof geweld neergeslagen omdat ze niet te groot mogen worden van de politie
Wekelijks 50.000 mensen die demonstreren tegen de coronamaatregelen, wat denkt je dat dit doet voor het kabinetsbeleid en het draagvlak voor de maatregelen ?
Ik probeer niets te 'slingeren'. Ik stel gewoon een hele duidelijke vraag. Demonstraties/events zijn niet iets dat sinds de coronatijd bestaat. Dus nogmaals heel simpel de vraag, los van corona: een plek waar veel mensen samenkomen dient op een bepaald moment leeg te zijn, omdat er andere activiteiten gaan plaatsvinden en er opgeruimd moet worden. Mensen weigeren te vertrekken, na herhaaldelijke verzoeken. Hoe krijg je als politie die plek leeg?
pi_199353901
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 09:51 schreef Farenji het volgende:
Even voor jouw informatie, we hebben in dit land regels en wetten die door een democratisch verkozen overheid zijn ingesteld.
Even voor jouw informatie;
Niet alle wetten en regels worden door een democratisch gekozen overheid ingesteld
Ministeriele regelingen bijvoorbeeld
Noodverordeningen van een burgemeester bijvoorbeeld, die tegenwoordig te pas en te onpas worden gebruikt en niets meer met nood te maken hebben

De lockdown van Maart 2020 toen met een pennestreek tienduizenden bedrijven gesloten waren, en normaal sociaal gedrag ineens strafbaar was ?
Dat was een kabinetsbesluit, en die zijn niet democratisch gekozen....

De harde lockdown van December ?
Ook dat was een kabinetsbesluit....
quote:
Die wetten zijn bekend en je hebt je er maar aan te houden als burger
Nee, als de wet tegen de burger is, dan heb ik de morele plicht om de wet te negeren
quote:
Als je ook na herhaaldelijk waarschuwen die regels en wetten blijft negeren en je blijft keer op keer provoceren dan heb je daar maar de consequenties van te dragen. En slaag met de wapenstok is dan niet excessief
Jawel, slaag met een wapenstok is een lijfstraf, als burgers dat doen is het zware mishandeling
Agenten moeten niet rechter en beul tegelijk spelen en mensen slaan met een wapenstok omdat ze 'niet weggaan' of 'niet luisteren'
Dat is absurd
quote:
Als je dat niet wil begrijpen of accepteren dan is de weg om hier iets aan te doen via de rechter of via de politiek. Zo werkt dat in een rechtstaat.
Nederland is geen democratische rechtsstaat meer
Het was al een gebrekkige democratische rechtsstaat met veel tekortkomingen, maar door het instellen van de lockdown en de dictatoriale avondklok is die definitief afgeschaft door het Rutte regime
quote:
Of anders koop je maar je eigen onbewoonde eiland ergens waar je zelf de alleenheerser kan gaan zitten spelen.
Waarom verhuis jezelf niet naar een land waar een alleenheerser zit ?
Volgens mij ben jij wel fan van het overheidsoptreden in NoordKorea of WitRusland

[ Bericht 0% gewijzigd door bluemoon23 op 10-05-2021 10:18:26 ]
pi_199353941
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:04 schreef Repentless het volgende:
Ik probeer niets te 'slingeren'. Ik stel gewoon een hele duidelijke vraag. Demonstraties/events zijn niet iets dat sinds de coronatijd bestaat. Dus nogmaals heel simpel de vraag, los van corona: een plek waar veel mensen samenkomen dient op een bepaald moment leeg te zijn, omdat er andere activiteiten gaan plaatsvinden en er opgeruimd moet worden. Mensen weigeren te vertrekken, na herhaaldelijke verzoeken. Hoe krijg je als politie die plek leeg?
Je vraag is onzinnig, want de pleinen / velden worden NIET ontruimd omdat er andere activiteiten plaats gaan vinden en daarom ontruimd moeten worden
Dat is niet de reden, dat weet je best
Dat opbouwen begint s`morgens om een uur of 7, dan zijn die demonstraten allang weg hoor

Geef eens een voorbeeld van een veld/plein waar men niet met de opbouw van een evenement kon beginnen omdat er een demonstratie was ?
  maandag 10 mei 2021 @ 10:14:12 #103
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199353975
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:35 schreef Confetti het volgende:
Het gaat dus om meer geld.
En voorrang bij de vaccinaties. Zoals bij iedere beroepsgroep.

Agenten die het zat zijn, moeten bij zichzelf te raden gaan. Zij laten zich voor het karretje spannen door hun chef die mede verantwoordelijk is voor het wanbeleid van de afgelopen 1,5 jaar. Zelf zijn ze ook mensen die kunnen nadenken.

Een plein leegmeppen met demonstrerende mensen is niet goed te praten
Een park leegmeppen met mensen die daar rustig in het zonnetje een luchtje scheppen is niet goed te praten
Een avondklok handhaven die op niets is gebaseerd, behalve dan burgerrechten inperken is niet goed te praten
Een agressieve sfeer creλren bij voetbalfans zodat je ze daarna onder het mom van 'coronamaatregelen' kunt wegmeppen is niet goed te praten.

Je overal voor laten gebruiken en nu gaan janken dat je het druk hebt. M'n reet. Ga lekker het binnenhof bezetten, of schrijf geen boetes meer uit. Dan pak je diegene die je wil pakken en krijg je ook momentum vanuit de samenleving mee.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199354112
Ze zijn het zat ja? Kan ik mij prima voorstellen, maar zeg dan ook eerlijk dat je er agenten tussen zitten die maar al te graag mensen neerknuppelen (wanneer ze al liggen en gewoon gearresteerd kunnen worden).
  maandag 10 mei 2021 @ 10:29:16 #105
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_199354253
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:12 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Je vraag is onzinnig, want de pleinen / velden worden NIET ontruimd omdat er andere activiteiten plaats gaan vinden en daarom ontruimd moeten worden
Dat is niet de reden, dat weet je best
Dat opbouwen begint s`morgens om een uur of 7, dan zijn die demonstraten allang weg hoor

Geef eens een voorbeeld van een veld/plein waar men niet met de opbouw van een evenement kon beginnen omdat er een demonstratie was ?
Zal ik je eens iets leuks vertellen? Die voorbeelden zijn er niet, omdat de meeste mensen doorgaans de regels opvolgen en als dat niet gebeurt, de politie ingrijpt.

Dan nogmaals de vraag: wat moet de politie doen om zo'n plek leeg te krijgen?
pi_199354350
zoals vaker worden dingen uit hun verband gerukt. de uitspraak "zijn het zat" proberen flappie wappies los van de context te zien. het artikel gaat over CAO onderhandelingen. Het ging bij deze dus om het verkrijgen van harde toezeggingen voor wat betreft het aankomende gesprek over de politie CAO. Zonder die toezegging was de politie bereid om een stakingsactie op te starten.

de topictitel in deze is wat vaag. de uitspraak komt van de politie vakbond.

het is dus niet zo dat de uitspraak 'zijn het zat' puur slaat op de kansloze geweldsincidenten van mafklappers bij flappie wappie demonstraties. Ookal is de rol van oud-agent Dennis Spaanstra daarin nogal verwerpelijk. maar daar gaat de uitspraak niet over.

bepaalde figuren (ik noem ze wappies) willen graag het beeld schetsen dat agenten de anti-coronamaatregelen zat zijn. dat kun je zien in die belachelijke buitengewone onderzoekscommissie, wat gewoon een club wappies is. een leuk gesprekje met een wappie. een soort van wappies voor wappies.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199354645
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:29 schreef Repentless het volgende:
Zal ik je eens iets leuks vertellen? Die voorbeelden zijn er niet, omdat de meeste mensen doorgaans de regels opvolgen en als dat niet gebeurt, de politie ingrijpt.

Dan nogmaals de vraag: wat moet de politie doen om zo'n plek leeg te krijgen?
Waarom steeds die utopische vraag stellen ?
Dat is niet de reden waarom demonstraties neergeslagen worden en waarom mensen op Koningsdag in elkaar geslagen worden door de politie

We gaan toch ook niet vragen wat de politie moet doen als er een meteoriet op ons afkomt ?
pi_199354833
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:57 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Waarom steeds die utopische vraag stellen ?
Dat is niet de reden waarom demonstraties neergeslagen worden en waarom mensen op Koningsdag in elkaar geslagen worden door de politie

We gaan toch ook niet vragen wat de politie moet doen als er een meteoriet op ons afkomt ?
Het is onmogelijk discussieren met iemand die het principe achter de rechtstaat niet accepteert en die denkt dat het okay is om zelf te bepalen welke wetten gehoorzaamd moeten worden en welke niet, alleen omdat ze niet in z'n smalle straatje passen. Dat is niet hoe de wereld werkt. Maar misschien dat je daar ooit nog achter komt, als je een keertje volwassen wordt.
pi_199354871
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:08 schreef Farenji het volgende:

[..]

Het is onmogelijk discussieren met iemand die het principe achter de rechtstaat niet accepteert en die denkt dat het okay is om zelf te bepalen welke wetten gehoorzaamd moeten worden en welke niet, alleen omdat ze niet in z'n smalle straatje passen. Dat is niet hoe de wereld werkt. Maar misschien dat je daar ooit nog achter komt, als je een keertje volwassen wordt.
Door de anti-coronamaatregelen demos is veel naar voren gekomen over hoe de politie zelf gedraagt. Ik neem aan dat dat gedrag ook niet wettelijk mag noch moreel is. Maar niemand doet daar wat aan. Ik bedoel ermee te zeggen dat ondanks wetten vaststaan de realiteit kennelijk toch veel toelaat. Ik ga er ook vanuit dat tegenkampen met deze trend meebewegen en zich ook meer vrijheid zullen toeλigenen uit noodzaak. De wet heeft in de praktijk geen alleenrecht op een morele hogegrond.
pi_199354992
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:08 schreef Farenji het volgende:

[..]

Het is onmogelijk discussieren met iemand die het principe achter de rechtstaat niet accepteert en die denkt dat het okay is om zelf te bepalen welke wetten gehoorzaamd moeten worden en welke niet, alleen omdat ze niet in z'n smalle straatje passen.
Dit is niet een topic over Rutte, de regering, de burgemeesters en de algehele bestuurscultuur.

quote:
Dat is niet hoe de wereld werkt. Maar misschien dat je daar ooit nog achter komt, als je een keertje volwassen wordt.
Zo werkt het wel, vis rot aan de kop.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199354994
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:08 schreef Farenji het volgende:
Het is onmogelijk discussieren met iemand die het principe achter de rechtstaat niet accepteert en die denkt dat het okay is om zelf te bepalen welke wetten gehoorzaamd moeten worden en welke niet, alleen omdat ze niet in z'n smalle straatje passen. Dat is niet hoe de wereld werkt. Maar misschien dat je daar ooit nog achter komt, als je een keertje volwassen wordt.
Ik ben van mening dat de overheid de vrijheden & (grond)rechten van burgers niet mag inperken
ZONDER uitzondering, ook niet als er een pandemie is...
Doen ze dat wel, dan verkrachten ze de rechtsstaat
Ja, ook als ze een nieuw wetje gebruiken om de rechten en vrijheden van burgers in te perken
Politie moet niet klakkeloos alles uitvoeren wat de politiek bedenkt, heb het lef om te zeggen "ik werk hier niet aan mee", sta op tegen de waanideen van Hugo de Jonge

Met het wetboek in de hand zijn miljoenen mensen vermoord en onderdrukt
Ik hoef WO2 er niet eens bij te halen hoor, talloze voorbeelden van dictators en regimes die de wet ge/misbruiken om hun wil door te drukken
Is volkomen legaal dan hoor

Jij bent van mening dat burgers altijd de wet moeten gehoorzamen en dat politie altijd de wet moet handhaven
Met zo`n mening was jij in de DDR vast een modelburger geweest...
pi_199355048
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:10 schreef TFL het volgende:

[..]

Door de anti-coronamaatregelen demos is veel naar voren gekomen over hoe de politie zelf gedraagt. Ik neem aan dat dat gedrag ook niet wettelijk mag noch moreel is.
Is die aanname ook ergens op gebaseerd, behalve een onderbuikgevoel? Nogmaals, de regels zijn duidelijk, mochten er echt regels gebroken worden dan staat het je vrij om naar de rechter te stappen. Dat is hoe het werkt in een rechtstaat. Maar als je zomaar op eigen houtje gaat besluiten om regels te negeren of te breken, dan moet je daar de consequenties van accepteren en niet gaan janken als je tegen een wapenstokje aanloopt.
  maandag 10 mei 2021 @ 11:25:46 #113
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_199355131
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:57 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Waarom steeds die utopische vraag stellen ?
Dat is niet de reden waarom demonstraties neergeslagen worden en waarom mensen op Koningsdag in elkaar geslagen worden door de politie

We gaan toch ook niet vragen wat de politie moet doen als er een meteoriet op ons afkomt ?
"Utopische vraag"? Je begrijpt de woorden die je gebruikt niet eens.

Verder discussiλren lijkt me zinloos, want als je de vraag hoe een bepaalde maatregel na herhaaldelijke verzoeken gehandhaafd moet worden gelijkstelt aan de vraag wat te doen als er een meteoriet op ons afkomt, kan ik er niet meer serieus op reageren.
pi_199355212
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:25 schreef Repentless het volgende:
"Utopische vraag"? Je begrijpt de woorden die je gebruikt niet eens.

Verder discussiλren lijkt me zinloos, want als je de vraag hoe een bepaalde maatregel na herhaaldelijke verzoeken gehandhaafd moet worden gelijkstelt aan de vraag wat te doen als er een meteoriet op ons afkomt, kan ik er niet meer serieus op reageren.
Als jij niet met serieuze vragen komt, dan kom ik niet met serieuze antwoorden
Zo simpel werkt het
pi_199355311
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:20 schreef Farenji het volgende:Is die aanname ook ergens op gebaseerd, behalve een onderbuikgevoel? Nogmaals, de regels zijn duidelijk, mochten er echt regels gebroken worden dan staat het je vrij om naar de rechter te stappen. Dat is hoe het werkt in een rechtstaat
Schei uit met je maten bij de politie te verdedigen
Politie komt vrijwel altijd weg met excessief geweld
Maar zeer zelden wordt daar iemand voor gestraft
Camerabeelden zijn opeens foetsie, agenten gaan elkaar echt niet verlinken
Het standaard excuus is "na afloop wordt er altijd geevalueerd en gekeken of er aan de geweldsinstructie voldaan is"
De evaluatie is elkaar een schouderklopje geven en lachend tellen hoeveel er in elkaar geslagen zijn, en de geweldsinstructie is een farce, dat is een vrijbrief voor excessief geweld
quote:
Maar als je zomaar op eigen houtje gaat besluiten om regels te negeren of te breken, dan moet je daar de consequenties van accepteren en niet gaan janken als je tegen een wapenstokje aanloopt.
Als de politie besluit om zich tegen de bevolking te keren en steeds harder te worden in hun optreden, dan moeten ze daar ook de consequenties van accepteren en niet gaan janken als de politie in elkaar geslagen wordt, en agenten thuis opgezocht worden

Je oogst wat je zaait tenslotte...
  maandag 10 mei 2021 @ 12:03:53 #116
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_199355855
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:30 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Als jij niet met serieuze vragen komt, dan kom ik niet met serieuze antwoorden
Zo simpel werkt het
Jij vindt "wat moet de politie doen om een bepaalde plek vrij te maken van mensen, die na herhaaldelijke verzoeken weigeren te vertrekken?" geen serieuze vraag?

Ik probeer het nog een keer, en ben gewoon oprecht benieuwd naar je antwoord. Als je nu uitgaat van de uitkomst dat die plek leeg moet zijn. Even los van wat jij of ik ervan vinden dat die plek leeg moet zijn en of dat terecht is, dat is dan even niet de discussie. Die plek moet leeg zijn en de politie heeft de opdracht om dat uit te voeren. Mensen vertrekken, maar er zijn ook mensen die het simpelweg blijven weigeren na herhaaldelijke verzoeken. Hoe ga je er als politie voor zorgen dat die plek leeg raakt?
pi_199356009
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 12:03 schreef Repentless het volgende:Jij vindt "wat moet de politie doen om een bepaalde plek vrij te maken van mensen, die na herhaaldelijke verzoeken weigeren te vertrekken?" geen serieuze vraag?

Ik probeer het nog een keer, en ben gewoon oprecht benieuwd naar je antwoord. Als je nu uitgaat van de uitkomst dat die plek leeg moet zijn. Even los van wat jij of ik ervan vinden dat die plek leeg moet zijn en of dat terecht is, dat is dan even niet de discussie. Die plek moet leeg zijn en de politie heeft de opdracht om dat uit te voeren. Mensen vertrekken, maar er zijn ook mensen die het simpelweg blijven weigeren na herhaaldelijke verzoeken. Hoe ga je er als politie voor zorgen dat die plek leeg raakt?
Het was geen serieuze vraag, omdat de demonstraties niet neergeslagen worden omdat er de volgende dag een evenement is, dus je vraag is onzinnig....

Je bedoelt in het denkbeeldige geval dat die plek leeg moet zijn omdat er de volgende dag een evenement is, en in het uiterste denkbeeldige geval dat de burgers om 07:00 wanneer ze met opbouwen willen beginnen nog niet weg zijn ?

Wat de politie dan moet doen ?
Accepteren dat ze niet weggaan.....
En GEEN geweld gebruiken, tegen burgers die in principe niets verkeerds doen
Zo simpel zie ik dat

De politie moet stoppen om burgers als horigen te zien die moeten 'luisteren' naar politie en zich moeten verwijderen en moeten ophoepelen als de politie dat wil
De politie moet zich beseffen dat ze er VOOR de burger moeten zijn, en niet tegen de burger....

[ Bericht 5% gewijzigd door bluemoon23 op 10-05-2021 12:28:46 ]
  maandag 10 mei 2021 @ 12:34:08 #118
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199356316
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 12:14 schreef bluemoon23 het volgende:


Wat de politie dan moet doen ?
Accepteren dat ze niet weggaan.....


De politie moet stoppen om burgers als horigen te zien die moeten 'luisteren' naar politie en zich moeten verwijderen en moeten ophoepelen als de politie dat wil
De politie moet zich beseffen dat ze er VOOR de burger moeten zijn, en niet tegen de burger....
Hoe is dit een wappie-thread geworden? :?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_199356387
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 12:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Hoe is dit een wappie-thread geworden? :?
Geen idee, maar ik vind het gehap wel smakelijk om te lezen.

Verder vind ik het jammer dat de staking niet doorging, want ik betwijfel of er vandaag iets uitkomt bij het gesprek.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199356672
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 12:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Hoe is dit een wappie-thread geworden? :?
Hoe is Fok tijdens Corona verworden tot Stormfront met users die politiegeweld verheerlijken en het normaal vinden dat normaal sociaal gedrag opeens strafbaar is en dat demonstraties neergeslagen worden ?
  maandag 10 mei 2021 @ 13:04:21 #121
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199356719
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:00 schreef bluemoon23 het volgende:

.... en het normaal vinden dat normaal sociaal gedrag opeens strafbaar is ....
Als er mensenlevens mee gemoeid zijn....

Jij bent gewoon een dreinende kleuter die niet wil luisteren. Een 'vrijheid-blijheid'-aso.

quote:
Wat de politie dan moet doen ?
Accepteren dat ze niet weggaan.....
Alleen deze twee regeltjes zeggen genoeg. Hoef ik de rest van je reacties niet eens te lezen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 10 mei 2021 @ 13:06:23 #122
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_199356749
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 12:14 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Het was geen serieuze vraag, omdat de demonstraties niet neergeslagen worden omdat er de volgende dag een evenement is, dus je vraag is onzinnig....
Je haalt zaken door elkaar en kunt daardoor geen logische redenatie geven. Ik gaf een voorbeeld waarom het soms noodzakelijk is dat een plek vrijgemaakt wordt van mensen en dat dat een taak is van de politie. Of je het eens bent met de reden waarom die plek wordt vrijgemaakt is een andere discussie. Daar kun je vanalles van vinden en je kunt voor of tegen zijn.

Maar de vraag is, als op een bepaald moment de uitkomst hoe dan ook moet zijn dat die plek leeg is en mensen weigeren herhaaldelijk: welke middelen heb je als politie dan om dat te doen?

quote:
Je bedoelt in het denkbeeldige geval dat die plek leeg moet zijn omdat er de volgende dag een evenement is, en in het uiterste denkbeeldige geval dat de burgers om 07:00 wanneer ze met opbouwen willen beginnen nog niet weg zijn ?

Wat de politie dan moet doen ?
Accepteren dat ze niet weggaan.....
En GEEN geweld gebruiken, tegen burgers die in principe niets verkeerds doen
Zo simpel zie ik dat
Dat zie je inderdaad simpel. Iedereen moet dus maar kunnen doen wat hij wil zolang ze niemand kwaad doen, de maatschappij heeft dat maar te accepteren. Waarom denk je dat een maatschappij zo goed kan functioneren?

quote:
De politie moet stoppen om burgers als horigen te zien die moeten 'luisteren' naar politie en zich moeten verwijderen en moeten ophoepelen als de politie dat wil
De politie moet zich beseffen dat ze er VOOR de burger moeten zijn, en niet tegen de burger....
Dat is niet wat de politie wil, dat zijn regels die gelden en hun functie is om die te handhaven. Dat proberen ze in de eerste plaats geweldloos te doen en uit te gaan van het gezonde verstand van mensen. Er volgen verzoeken, waarschuwingen, etc. Als uiterste middel wordt er geweld gebruikt om het doel van dat moment te bewerkstelligen.

Overigens zijn agenten ook gewoon mensen en burgers met hun fouten en zullen er ongetwijfeld idioten tussen zitten. Daarnaast ben ik ook niet voor een politiestaat, ben ik het ook niet zonder meer eens met het voltallige beleid en vind ik niet dat er zomaar lukraak geweld toegepast moet worden op burgers.

Maar je moet als politie zijnde wel een uiterst middel moeten kunnen toepassen op het moment dat er mensen zijn die verordeningen gewoonweg blijven weigeren op te volgen. Anders krijg je toch echt een land waarin bepaalde mensen menen dat regels niet voor hen hoeven te gelden, omdat er niet tegenop getreden kan worden.
pi_199356914
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:Als er mensenlevens mee gemoeid zijn....
Maar dat is nu juist waarom ik zo`n probleem heb met de coronaregels die gehandhaafd worden !
Ze sparen helemaal geen levens !
Zowat alle handhaving is in de buitenlucht, waar de besmettingskans zeer laag is

Waar waren de politieinvallen en onderzoeken in verpleegtehuizen ?
Die waren er niet, dat kon gewoon doorgaan
quote:
Jij bent gewoon een dreinende kleuter die niet wil luisteren. Een 'vrijheid-blijheid'-aso.
Jij bent gewoon een aso die een autoritaire samenleving wil waar onzinnige regels ingesteld en gehandhaafd worden
Waar met een pennestreek de rechten&vrijheden van burgers afgepakt worden en tienduizenden bedrijven moeten sluiten
Ik durf het hardop te zeggen, jij bent een fascist
  maandag 10 mei 2021 @ 13:25:08 #124
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199356992
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:19 schreef bluemoon23 het volgende:

Maar dat is nu juist waarom ik zo`n probleem heb met de coronaregels die gehandhaafd worden !
Ze sparen helemaal geen levens !
Zoals ik al zei, wappie gespot.

quote:
Jij bent gewoon een aso
Ik stel het belang van de samenleving boven mijn persoonlijk belang. Als dat mij een aso maakt in jouw ogen, so be it.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 10 mei 2021 @ 13:30:17 #125
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199357069
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ik stel het belang van de samenleving boven mijn persoonlijk belang. Als dat mij een aso maakt in jouw ogen, so be it.
Wat is het belang van de samenleving?
So we just called him Fred
  maandag 10 mei 2021 @ 13:33:23 #126
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199357122
quote:
7s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:30 schreef Fred het volgende:

Wat is het belang van de samenleving?
Dat jij gaat emigreren?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_199357148
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:06 schreef Repentless het volgende:Je haalt zaken door elkaar en kunt daardoor geen logische redenatie geven. Ik gaf een voorbeeld waarom het soms noodzakelijk is dat een plek vrijgemaakt wordt van mensen en dat dat een taak is van de politie. Of je het eens bent met de reden waarom die plek wordt vrijgemaakt is een andere discussie. Daar kun je vanalles van vinden en je kunt voor of tegen zijn
Nee, jij haalt zaken door elkaar en wil excessief politiegeweld goedpraten
Je gaf een onzinnig voorbeeld wat geheel niet van toepassing is op de situatie, en niet de reden is dat demonstratie uit elkaar geslagen worden
quote:
Maar de vraag is, als op een bepaald moment de uitkomst hoe dan ook moet zijn dat die plek leeg is en mensen weigeren herhaaldelijk: welke middelen heb je als politie dan om dat te doen ?
Dan moet de politie GEEN middelen tot haar beschikking hebben
Dan blijven die mensen daar maar
Er moeten dagelijks honderdduizenden mensen kunnen demonstreren tegen de onzinnige coronaregels, daar moet de politie zich NIET mee bemoeien
quote:
Dat zie je inderdaad simpel. Iedereen moet dus maar kunnen doen wat hij wil zolang ze niemand kwaad doen, de maatschappij heeft dat maar te accepteren. Waarom denk je dat een maatschappij zo goed kan functioneren ?
De maatschappij kon zo goed functioneren omdat er altijd een zekere mate van wederzijds vertrouwen was tussen overheid en burger
Die is nu volledig weg
Burgers zijn erachter dat dit een farce was, onze grondwet was een wassen neus
Met een pennestreek zijn de rechten&vrijheden van burgers afgepakt en tienduizenden bedrijven gesloten
quote:
Dat is niet wat de politie wil, dat zijn regels die gelden en hun functie is om die te handhaven. Dat proberen ze in de eerste plaats geweldloos te doen en uit te gaan van het gezonde verstand van mensen. Er volgen verzoeken, waarschuwingen, etc. Als uiterste middel wordt er geweld gebruikt om het doel van dat moment te bewerkstelligen.
Nee, de politie gaat er telkens met een gestrekt been in
Waarom neem je anders ME, Einsatzgruppen met Romeo`s, politiehonden, politiepaarden, en waterkanonnen mee ?
Ze zijn gewoon telkens uit op escalatie, de haat tegen de burgers spuwt uit hun ogen
quote:
Overigens zijn agenten ook gewoon mensen en burgers met hun fouten en zullen er ongetwijfeld idioten tussen zitten. Daarnaast ben ik ook niet voor een politiestaat, ben ik het ook niet zonder meer eens met het voltallige beleid en vind ik niet dat er zomaar lukraak geweld toegepast moet worden op burgers
Dat agenten "ook gewoon mensen zijn", dat is een kulargument
SSers waren ook gewoon mensen, de Volkspolizei in de DDR waren ook gewoon mensen
quote:
Maar je moet als politie zijnde wel een uiterst middel moeten kunnen toepassen op het moment dat er mensen zijn die verordeningen gewoonweg blijven weigeren op te volgen
Nee, die moet je NIET hebben.
Het hoeft niet telkens te escaleren tot zwaar geweld omdat burgers 'niet luisteren', laat burgers met rust !
Ga niet steeds verder de geweldsspiraal omdat burgers 'niet luisteren', want dat gaat alleen maar tegen de politie keren.
Dan moet je terug gaan naar de basis, en je zelf als politieorganisatie en als individuele agent afvragen "waar ben ik mee bezig, wiens belang dien ik nu, wat doen die burgers eigenlijk verkeerd, en wat is het gevaar"
quote:
Anders krijg je toch echt een land waarin bepaalde mensen menen dat regels niet voor hen hoeven te gelden, omdat er niet tegenop getreden kan worden.
Klopt, dat land hebben we nu bereikt
Coronaregels gelden niet voor politie, want die hebben ontheffing voor dezelfde regels als waarvoor ze anderen in elkaar slaan
Coronaregels gelden ook niet voor politici, want die kregen geen boete voor zaken die burgers wel krijgen. Behalve als het Baudet is natuurlijk, die wordt wel aangepakt
  maandag 10 mei 2021 @ 13:36:48 #128
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199357165
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Dat jij gaat emigreren?
Was een serieuze vraag...

Ik kan me namelijk niet herinneren dat we als samenleving een debat hebben gevoerd over wat de belangen zijn van de samenleving in deze crisis en welke koers we gaan varen. Vanuit het kabinet zijn wat regels opgelegd op basis van een mening van aantal mensen.
So we just called him Fred
  maandag 10 mei 2021 @ 13:38:37 #129
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199357185
quote:
7s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:36 schreef Fred het volgende:

Was een serieuze vraag...
Maar ik neem jou niet serieus.

quote:
Ik kan me namelijk niet herinneren dat we als samenleving een debat hebben gevoerd over wat de belangen zijn van de samenleving in deze crisis en welke koers we gaan varen.
Dat is ook helemaal niet nodig. Daar hebben we een volksvertegenwoordiging voor gekozen. En we volgen gewoon de regels en richtlijnen die door die gekozen volksvertegenwoordiging worden uitgevaardigd.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_199357191
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:19 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Maar dat is nu juist waarom ik zo`n probleem heb met de coronaregels die gehandhaafd worden !
Ze sparen helemaal geen levens !
Zowat alle handhaving is in de buitenlucht, waar de besmettingskans zeer laag is

Waar waren de politieinvallen en onderzoeken in verpleegtehuizen ?
Die waren er niet, dat kon gewoon doorgaan
[..]

Jij bent gewoon een aso die een autoritaire samenleving wil waar onzinnige regels ingesteld en gehandhaafd worden
Waar met een pennestreek de rechten&vrijheden van burgers afgepakt worden en tienduizenden bedrijven moeten sluiten
Ik durf het hardop te zeggen, jij bent een fascist
Wie ben jij om te bepalen of de regels onzinnig zijn?
pi_199357229
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:39 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Wie ben jij om te bepalen of de regels onzinnig zijn?
Wie ben jij om te bepalen dat ze wel zinnig zijn ?
pi_199357249
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:Dat is ook helemaal niet nodig. Daar hebben we een volksvertegenwoordiging voor gekozen. En we volgen gewoon de regels en richtlijnen die door die gekozen volksvertegenwoordiging worden uitgevaardigd.
Wat blaten mensen toch allemaal met hun volksvertegenwoordiging en "democratisch vastgestelde regels" ???

Ben je echt zo dom dat je niet doorhebt dat veel coronaregels helemaal niet door de volksvertegenwoordiging opgesteld wordt ?
  maandag 10 mei 2021 @ 13:44:20 #133
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199357257
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:42 schreef bluemoon23 het volgende:

Wie ben jij om te bepalen dat ze wel zinnig zijn ?
Het is aan onze gekozen volksvertegenwoordiging om dat te bepalen. En als jij het er niet mee eens bent, stem je de volgende keer op iemand anders. Dat is hoe een democratie werkt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 10 mei 2021 @ 13:45:09 #134
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199357268
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:43 schreef bluemoon23 het volgende:

Wat blaten mensen toch allemaal met hun volksvertegenwoordiging en "democratisch vastgestelde regels" ???

Ben je echt zo dom dat je niet doorhebt dat veel coronaregels helemaal niet door de volksvertegenwoordiging opgesteld wordt ?
Oh, nee, Einstein? :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 10 mei 2021 @ 13:45:25 #135
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199357271
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Maar ik neem jou niet serieus.
Dat is je goed recht natuurlijk.

quote:
Dat is ook helemaal niet nodig. Daar hebben we een volksvertegenwoordiging voor gekozen. En we volgen gewoon de regels en richtlijnen die door die gekozen volksvertegenwoordiging worden uitgevaardigd.
Dan nog blijft de vraag staan wat het belang is van de samenleving, die kan anders zijn dan het belang van de volksvertegenwoordiging.
So we just called him Fred
pi_199357278
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:42 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Wie ben jij om te bepalen dat ze wel zinnig zijn ?
Dat doe ik ook niet, dat doet de wetenschap. Jij denkt het beter te weten dan de experts en dat maakt jou een domme tokkie.
  maandag 10 mei 2021 @ 13:46:09 #137
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199357280
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Het is aan onze gekozen volksvertegenwoordiging om dat te bepalen. En als jij het er niet mee eens bent, stem je de volgende keer op iemand anders. Dat is hoe een democratie werkt.
Dat heb ik gedaan bij de vorige verkiezingen, maar vooralsnog weigeren de huidige premier en ministers op te stappen.
So we just called him Fred
pi_199357282
quote:
7s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:45 schreef Fred het volgende:

[..]

Dat is je goed recht natuurlijk.
[..]

Dan nog blijft de vraag staan wat het belang is van de samenleving, die kan anders zijn dan het belang van de volksvertegenwoordiging.
Dan stem je op andere volksvertegenwoordiging/
  maandag 10 mei 2021 @ 13:46:41 #139
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199357287
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:46 schreef The_End het volgende:

[..]

Dan stem je op andere volksvertegenwoordiging/
Heb ik gedaan, maar het oude kabinet blijft gewoon zitten.
So we just called him Fred
pi_199357292
quote:
7s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:46 schreef Fred het volgende:
Dat heb ik gedaan bij de vorige verkiezingen, maar vooralsnog weigeren de huidige premier en ministers op te stappen.
_O- Dit is geen dictatuur. Er mogen meer mensen dan jij alleen kiezen.
  maandag 10 mei 2021 @ 13:46:59 #141
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199357294
quote:
7s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:45 schreef Fred het volgende:

Dan nog blijft de vraag staan wat het belang is van de samenleving, die kan anders zijn dan het belang van de gekozen volksvertegenwoordiging.
Je was een woordje vergeten.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 10 mei 2021 @ 13:48:03 #142
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199357304
quote:
7s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:46 schreef Fred het volgende:

Dat heb ik gedaan bij de vorige verkiezingen, maar vooralsnog weigeren de huidige premier en ministers op te stappen.
Dan heb je niet genoeg mensen er van overtuigd dat ze met jou mee moeten stemmen. Now why doesn't that surprise me. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 10 mei 2021 @ 13:48:47 #143
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199357312
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:46 schreef The_End het volgende:
_O- Dit is geen dictatuur. Er mogen meer mensen dan jij alleen kiezen.
Klopt, neemt niet weg dat er nog steeds geacteerd wordt door het kabinet op basis van de uitslag van de verkiezingen van 2017. Er lopen daar nu ministers rond van partijen waarvan niet eens zeker is dat ze mee gaan regeren op basis van de uitslag van de laatste verkiezingen.
So we just called him Fred
  maandag 10 mei 2021 @ 13:49:02 #144
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199357320
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dan heb je niet genoeg mensen er van overtuigd dat ze met jou mee moeten stemmen. Now why doesn't that surprise me. :')
Dat zeg ik niet.
So we just called him Fred
  maandag 10 mei 2021 @ 13:49:53 #145
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199357331
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Je was een woordje vergeten.
Doet niets af aan de boodschap.

En de vraag blijft staan: wat is het belang van de samenleving in deze crisis?
So we just called him Fred
pi_199357335
quote:
7s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:45 schreef Fred het volgende:

[..]

Dat is je goed recht natuurlijk.
[..]

Dan nog blijft de vraag staan wat het belang is van de samenleving, die kan anders zijn dan het belang van de volksvertegenwoordiging.
Het belang van de samenleving is dat mensen met kanker en hartaandoeningen ook nog terecht kunnen in het ziekenhuis. Daar moeten jouw persoonlijke vrijheden maar even voor wijken. Deal with it.
pi_199357373
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:46 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Dat doe ik ook niet, dat doet de wetenschap. Jij denkt het beter te weten dan de experts en dat maakt jou een domme tokkie.
Genoeg wetenschappers die zeggen dat de coronaregels in de buitenlucht niet veel nut hebben hoor
  maandag 10 mei 2021 @ 13:54:29 #148
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199357399
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:50 schreef Gehrman het volgende:
Het belang van de samenleving is dat mensen met kanker en hartaandoeningen ook nog terecht kunnen in het ziekenhuis.
Is dat een feit of jouw mening?

quote:
Daar moeten jouw persoonlijke vrijheden maar even voor wijken. Deal with it.
Dat is een keuze in de aanpak.
Er zijn ook andere manieren om er voor te zorgen dat er voldoende plek in de ziekenhuizen blijft.
So we just called him Fred
pi_199357415
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:50 schreef Gehrman het volgende:
Het belang van de samenleving is dat mensen met kanker en hartaandoeningen ook nog terecht kunnen in het ziekenhuis. Daar moeten jouw persoonlijke vrijheden maar even voor wijken. Deal with it.
Ah, maar daar komen we op een goed punt
Juist door het desastreuze coronabeleid kunnen mensen met kanker en hartaandoeningen NIET meer terecht in het ziekenhuis
Corona patienten zijn heilig verklaard, en daar moet alles voor wijken
Grote aantallen kanker behandelingen zijn uitgesteld omdat de voorkeur wordt gegeven aan coronapatienten op de IC
https://www.trouw.nl/zorg(...)n-op-covid~b4155232/
quote:
Oncoloog Kruijff vindt het niet eerlijk dat covidpatiλnten voorgaan. Hij noemt het voorbeeld van een 19-jarige student met uitgezaaide schildklierkanker, die tijdens de eerste golf drie maanden moest wachten op behandeling. Kruijff: "Ik vraag me af: maken we dan wel de juiste keuzes?"

Daarbij moet de kans op succes meewegen, vindt Kruijff. "Mijn beroepsgroep heeft voor veel patiλnten een panklaar behandelplan. We weten vaak welke patiλnt er goed uit een operatie komt. Bij Covid weten we die uitkomst vaak niet."

Edo Arnoldus, voorzitter van de medische staf van het Elisabeth-TweeSteden, sluit zich grotendeels aan bij Kruijff. "Het is nog steeds te veel: alle ballen op Covid", zegt hij. "Het is goed om te beseffen dat een covidpatiλnt gemiddeld 17 dagen op de ic ligt, en je in die tijd 8 tot 10 oncologische patiλnten met een of twee ligdagen na hun operatie kunt verplegen."

  maandag 10 mei 2021 @ 13:57:38 #150
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199357451
quote:
7s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:49 schreef Fred het volgende:

Dat zeg ik niet.
Nee, dat zeg ik.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 10 mei 2021 @ 14:00:37 #151
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199357493
quote:
7s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:49 schreef Fred het volgende:

Doet niets af aan de boodschap.
Toch wel. Een gekozen volksvertegenwoordiging is iets heel anders dan een zelf benoemde volksvertegenwoordiging.

quote:
En de vraag blijft staan: wat is het belang van de samenleving in deze crisis?
Er voor zorgen dat ons gezondheidsstelsel overeind blijft, zodat mensen die medische zorg nodig hebben die ook kunnen krijgen. En op die manier er mede voor zorgen dat de oversterfte zoveel mogelijk beperkt wordt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_199357501
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:55 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ah, maar daar komen we op een goed punt
Juist door het desastreuze coronabeleid kunnen mensen met kanker en hartaandoeningen NIET meer terecht in het ziekenhuis
Corona patienten zijn heilig verklaard, en daar moet alles voor wijken
Grote aantallen kanker behandelingen zijn uitgesteld omdat de voorkeur wordt gegeven aan coronapatienten op de IC
https://www.trouw.nl/zorg(...)n-op-covid~b4155232/
[..]

Dus jij wilt mensen in kritieke toestand door corona maar laten creperen/doodgaan zodat jij je vrijheden terug kunt krijgen. Ok helder. Gelukkig werkt het hier niet zo.
  maandag 10 mei 2021 @ 14:02:24 #153
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199357530
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:55 schreef bluemoon23 het volgende:

Corona patienten zijn heilig verklaard, en daar moet alles voor wijken

En waarom denk je dat dat is, krullebol? :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_199357641
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 14:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:Toch wel. Een gekozen volksvertegenwoordiging is iets heel anders dan een zelf benoemde volksvertegenwoordiging.
Alleen jammer dat de volksvertegenwoordiging de coronaregels niet bedenkt he ?
Dat doet het kabinet
En als de partijen van het demissionaire kabinet een meerderheid hebben, dan komen die regels er gewoon door, de kamerleden van de coalitiepartijen zijn gewoon stemvee.
Die stemmen gewoon met de partijlijn mee
quote:
Er voor zorgen dat ons gezondheidsstelsel overeind blijft, zodat mensen die medische zorg nodig hebben die ook kunnen krijgen. En op die manier er mede voor zorgen dat de oversterfte zoveel mogelijk beperkt wordt.
Maar dan doe jij de aanname dat de regels die gehandhaafd worden effect hebben op de druk op de zorg en de oversterfte

Kun je dat bewijzen ?
Hoeveel mensen zijn er buiten besmet geraakt ?
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 14:01 schreef Gehrman het volgende:Dus jij wilt mensen in kritieke toestand door corona maar laten creperen/doodgaan zodat jij je vrijheden terug kunt krijgen. Ok helder. Gelukkig werkt het hier niet zo.
En jij wilt mensen met kanker maar laten creperen omdat het alle ballen op corona is
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 14:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:En waarom denk je dat dat is, krullebol? :')
Kokervisie, angst, niet meer rationeel kunnen nadenken
  maandag 10 mei 2021 @ 14:13:48 #155
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199357696
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 14:09 schreef bluemoon23 het volgende:

Alleen jammer dat de volksvertegenwoordiging de coronaregels niet bedenkt he ?
Dat doet het kabinet
En wat denk jij dat het kabinet is? Hmmm? :')

quote:
Maar dan doe jij de aanname dat de regels die gehandhaafd worden effect hebben op de druk op de zorg en de oversterfte
Die wetenschappelijk onderbouwde aanname hebben anderen al gemaakt.
Meer persoonlijke contacten = meer besmettingen. Of denk jij dat dat niet zo is? :')

quote:
En jij wilt mensen met kanker maar laten creperen omdat het alle ballen op corona is
Wel eens van het woord 'acuut' gehoord?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 10 mei 2021 @ 14:15:54 #156
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_199357716
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 22:46 schreef Repentless het volgende:
Wat moet je dan als agent volgens jou vervolgens doen om dat terrein leeg te krijgen?
In coronatijden even niets. Gewoon hermetisch afsluiten tot de incubatieperiode is afgelopen en er zeker te weten geen coronagevallen zijn.
pi_199357724
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 14:09 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

En jij wilt mensen met kanker maar laten creperen omdat het alle ballen op corona is
[..]

Nee als je je gewoon aan de maatregelen houdt kunnen die mensen ook geholpen worden.

Dus wees eens niet zo'n egoοstische tokkie die alleen maar aan zijn eigen vrijheden denkt en hou rekening met de kwetsbaren die anders niet geholpen kunnen worden.
  maandag 10 mei 2021 @ 14:21:49 #158
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199357821
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 14:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Er voor zorgen dat ons gezondheidsstelsel overeind blijft, zodat mensen die medische zorg nodig hebben die ook kunnen krijgen. En op die manier er mede voor zorgen dat de oversterfte zoveel mogelijk beperkt wordt.
Is dat een feit of een mening?
So we just called him Fred
pi_199357846
quote:
7s.gif Op maandag 10 mei 2021 14:21 schreef Fred het volgende:
Is dat een feit of een mening?
Een feit. Dat je die vraag moet stellen, toont al aan dat je niet echt begrijpt wat er hier besproken wordt.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2021 14:23:32 ]
  maandag 10 mei 2021 @ 14:23:31 #160
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199357855
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 14:23 schreef The_End het volgende:
Een feit.
Dan heb je daar vast een bron van.
So we just called him Fred
pi_199357886
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 14:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
En wat denk jij dat het kabinet is? Hmmm? :')
Dat zijn ongekozen bestuurders
GEEN volksvertegenwoordigers
quote:
Die wetenschappelijk onderbouwde aanname hebben anderen al gemaakt.
Klopt, de wetenschappelijk onderbouwing dat het besmettingsrisico buiten zeer laag is hebben anderen inderdaad al gemaakt
quote:
Meer persoonlijke contacten = meer besmettingen. Of denk jij dat dat niet zo is? :')
Buiten niet nee
quote:
Wel eens van het woord 'acuut' gehoord?
Dus omdat het 'acuut' is, mogen kankerpatienten die na een behandeling 2 dagen op de IC moeten zijn, niet behandeld worden en liggen de IC`s vol met mensen die weken op de IC liggen ?
Beetje asociaal vind je ook niet ?
En na 15 maanden pandemie, kun je het niet meer acuut noemen, er had allang opgeschaald moeten worden
pi_199357900
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 14:16 schreef Gehrman het volgende:Nee als je je gewoon aan de maatregelen houdt kunnen die mensen ook geholpen worden.
Jij doet de aanname dat de maatregelen die er zijn helpen om de IC bezetting te verminderen....
quote:
Dus wees eens niet zo'n egoοstische tokkie die alleen maar aan zijn eigen vrijheden denkt en hou rekening met de kwetsbaren die anders niet geholpen kunnen worden.
Wees jij eens niet zo`n egoistische tokkie die excessief politiegeweld en onzinnige maatregelen wil omdat jij bang bent voor een virus

[ Bericht 9% gewijzigd door bluemoon23 op 10-05-2021 14:34:50 ]
  maandag 10 mei 2021 @ 14:28:12 #163
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199357924
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 14:23 schreef The_End het volgende:
Dat je die vraag moet stellen, toont al aan dat je niet echt begrijpt wat er hier besproken wordt.
Is dat een feit of een mening?

Feiten en meningen lopen imho op dit forum sinds de komst van Covid-19 in Nederland sterk door elkaar, vandaar dat het ik voor de zekerheid vraag.
So we just called him Fred
pi_199357943
quote:
7s.gif Op maandag 10 mei 2021 14:23 schreef Fred het volgende:

[..]

Dan heb je daar vast een bron van.
https://crisis.nl/wees-voorbereid/coronavirus-covid-19/
  maandag 10 mei 2021 @ 14:30:49 #165
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199357967
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 14:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
En wat denk jij dat het kabinet is? Hmmm? :')
Volgens wikipedia is het een polulaire naam voor de regering. Wat volgens datzelfde wikipedia geen onderdeel is van de Staten Generaal.
De Staten Generaal is volgens wikipedia de volksvertegenwoordiging.
So we just called him Fred
pi_199357972
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 14:26 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Wees jij eens niet zo`n egoistische tokkie die excessief politiegeweld en onzinnige maatregelen wil omdat jij bang bent voor een virus
Ik ben niet bang voor een virus want ik ben jong en gezond. Alleen hou ik wel rekening met anderen terwijl jij alleen maar aan jezelf denkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2021 14:31:26 ]
  maandag 10 mei 2021 @ 14:31:41 #167
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199357985
quote:
Daar staat wat het doel van de aanpak is, niet het belang het de samenleving.
So we just called him Fred
pi_199358007
quote:
7s.gif Op maandag 10 mei 2021 14:31 schreef Fred het volgende:
Daar staat wat het doel van de aanpak is, niet het belang het de samenleving.
Jij vroeg of de reactie van captain een feit of een mening was. Dat was een feit. Zie de bron. :W
  maandag 10 mei 2021 @ 14:35:07 #169
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199358039
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 14:32 schreef The_End het volgende:
Jij vroeg of de reactie van captain een feit of een mening was. Dat was een feit. Zie de bron. :W
Die reactie was een antwoord op de vraag wat het belang is van de maatschappij.
Waarop ik vroeg of dat dαt het feitelijke belang is of een mening wat het belang zou kunnen zijn.

Een website met daarop beschreven wat het doel van de aanpak van de regering is, is nog geen feitelijk bewijs voor het belang van de samenleving.
So we just called him Fred
pi_199358062
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 14:26 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Jij doet de aanname dat de maatregelen die er zijn helpen om de IC bezetting te verminderen....
Ga niet zitten liegen. Dat is geen aanname.
quote:
Wees jij eens niet zo`n egoistische tokkie die excessief politiegeweld en onzinnige maatregelen wil omdat jij bang bent voor een virus
Er is geen excessief politiegeweld (uitzonderingen daargelaten) en er zijn geeen onzinnige maatregelen. Dat vind jij, omdat jij een tegenstander van onze rechtstaat bent.

Jij bent voorstander van een dictatuur waarin jij alles bepaalt.
pi_199358084
quote:
7s.gif Op maandag 10 mei 2021 14:35 schreef Fred het volgende:

[..]

Die reactie was een antwoord op de vraag wat het belang is van de maatschappij.
Waarop ik vroeg of dat dαt het feitelijke belang is of een mening wat het belang zou kunnen zijn.

Een website met daarop beschreven wat het doel van de aanpak van de regering is, is nog geen feitelijk bewijs voor het belang van de samenleving.
Dat vroeg je niet; je zet er nu wat woordjes bij. Maar goed. Het overeind houden van de zorg is volgens jou geen belang van de maatschappij?
pi_199358152
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 14:37 schreef The_End het volgende:
Ga niet zitten liegen. Dat is geen aanname
Ga zelf niet zitten liegen
Hoeveel besmettingen zijn er voorkomen door de coronaregels BUITEN ?
Kun je dat onderbouwen ?
quote:
Er is geen excessief politiegeweld (uitzonderingen daargelaten) en er zijn geeen onzinnige maatregelen. Dat vind jij, omdat jij een tegenstander van onze rechtstaat bent
Er is bijna structureel excessief politiegeweld gekomen nu tijdens coronatijd
Heel veel coronamaatregelen zijn onzinnig, en sowieso disproportioneel

Jij vint dat er geen excessief politiegeweld is, en geen onzinnge maatregelen omdat je in blinde paniek bent voor corona en een tegenstander bent van een democratische rechtstaat die VOOR de burger is, in plaats van tegen de burger zoals nu
quote:
Jij bent voorstander van een dictatuur waarin jij alles bepaalt.
Jij bent voorstander van een dictatuur waar een handvol bestuurders alles bepalen zonder het onderwerp is geweest van verkiezingen
  maandag 10 mei 2021 @ 14:43:49 #173
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199358176
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 14:39 schreef The_End het volgende:
Dat vroeg je niet; je zet er nu wat woordjes bij.
Zie post #151 en #158. Volgens mij staat het er heel duidelijk.

quote:
Maar goed. Het overeind houden van de zorg is volgens jou geen belang van de maatschappij?
Dat is ιιn van de belangen imho.
Er naar mijn mening meer in het leven dan het wedstrijdje wie het grootst mogelijke verschil kan realiseren tussen geboortedatum en sterfdatum.
So we just called him Fred
pi_199358218
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 14:42 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ga zelf niet zitten liegen
Hoeveel besmettingen zijn er voorkomen door de coronaregels BUITEN ?
Kun je dat onderbouwen ?
[..]

Er is bijna structureel excessief politiegeweld gekomen nu tijdens coronatijd
Heel veel coronamaatregelen zijn onzinnig, en sowieso disproportioneel

Jij vint dat er geen excessief politiegeweld is, en geen onzinnge maatregelen omdat je in blinde paniek bent voor corona en een tegenstander bent van een democratische rechtstaat die VOOR de burger is, in plaats van tegen de burger zoals nu
[..]

Jij bent voorstander van een dictatuur waar een handvol bestuurders alles bepalen zonder het onderwerp is geweest van verkiezingen
Dag gekkie. :W
  maandag 10 mei 2021 @ 14:47:35 #175
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_199358226
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:35 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nee, jij haalt zaken door elkaar en wil excessief politiegeweld goedpraten
Je gaf een onzinnig voorbeeld wat geheel niet van toepassing is op de situatie, en niet de reden is dat demonstratie uit elkaar geslagen worden
Wat begrijp je nou niet aan het verschil tussen de reden voor het beλindigen van een samenkomst en de manier waarop je dat bewerkstelligt (de vorm)? Dat zijn twee verschillende discussies, maar jij gebruikt die door elkaar. Al lang en breed voor corona waren er samenkomsten die ontbonden zijn. Nogmaals: je kunt het er wel of niet mee eens zijn dat samenkomsten ontbonden worden. Als dan de beslissing is genomen door het uitvoerend gezag dat die samenkomst ontbonden dient te worden en het uiteindelijke resultaat dus een leeg plein/veld moet zijn, is dus de vraag hoe je dat als politie bewerkstelligt nadat herhaaldelijke verzoeken niet werken.

Jij zegt dan: ik vind niet dat die bijeenkomst ontbonden dient te worden en vindt de reden dus niet terecht. Dat is je goed recht. Maar ondanks dat je het niet terecht vindt, moet dat plein toch leeg en de politie heeft die opdracht. Als daar dan in het uiterste geval geweld wordt toegepast als mensen blijven weigeren (de vorm waarin het wordt uitgevoerd), is jouw argument daartegen dat dat niet kan omdat je het niet terecht vindt dat die samenkomst ontbonden wordt. Maar dat is helemaal niet relevant voor de discussie over de vorm.

quote:
Dan moet de politie GEEN middelen tot haar beschikking hebben
Dan blijven die mensen daar maar
Er moeten dagelijks honderdduizenden mensen kunnen demonstreren tegen de onzinnige coronaregels, daar moet de politie zich NIET mee bemoeien
Ik hoop van harte dat je in een samenleving zonder politie terecht komt, waar iedereen doet wat hij wil en er gewoon geen regels zijn. Benieuwd hoe lang je dat leuk vindt.

quote:
De maatschappij kon zo goed functioneren omdat er altijd een zekere mate van wederzijds vertrouwen was tussen overheid en burger
Die is nu volledig weg
Burgers zijn erachter dat dit een farce was, onze grondwet was een wassen neus
Met een pennestreek zijn de rechten&vrijheden van burgers afgepakt en tienduizenden bedrijven gesloten
Of de coronamaatregelen terecht zijn is een volledig andere discussie. Dit gaat puur over de vraag of de politie in het uiterste geval geweld zou moeten kunnen toepassen als mensen na herhaaldelijke verzoeken weigeren om een plek te verlaten.

quote:
Nee, de politie gaat er telkens met een gestrekt been in
Waarom neem je anders ME, Einsatzgruppen met Romeo`s, politiehonden, politiepaarden, en waterkanonnen mee ?
Ze zijn gewoon telkens uit op escalatie, de haat tegen de burgers spuwt uit hun ogen
Man man man. Jij hebt echt het idee dat er twee kampen zijn, 'agenten' en 'burgers' die volledig los staan van elkaar. Wat een kinderlijk beeld. We zijn gewoon allemaal mensen met verschillende functies die samen een maatschappij vormen.

quote:
Dat agenten "ook gewoon mensen zijn", dat is een kulargument
SSers waren ook gewoon mensen, de Volkspolizei in de DDR waren ook gewoon mensen
Dit is echt ongelooflijk, deze associatie. Gewoonweg niet meer serieus te nemen.

quote:
Nee, die moet je NIET hebben.
Het hoeft niet telkens te escaleren tot zwaar geweld omdat burgers 'niet luisteren', laat burgers met rust !
Ga niet steeds verder de geweldsspiraal omdat burgers 'niet luisteren', want dat gaat alleen maar tegen de politie keren.
Dan moet je terug gaan naar de basis, en je zelf als politieorganisatie en als individuele agent afvragen "waar ben ik mee bezig, wiens belang dien ik nu, wat doen die burgers eigenlijk verkeerd, en wat is het gevaar"
Wat een kinderlijke voorstelling van zaken, niet te geloven.

quote:
Klopt, dat land hebben we nu bereikt
Coronaregels gelden niet voor politie, want die hebben ontheffing voor dezelfde regels als waarvoor ze anderen in elkaar slaan
Coronaregels gelden ook niet voor politici, want die kregen geen boete voor zaken die burgers wel krijgen. Behalve als het Baudet is natuurlijk, die wordt wel aangepakt
Als een politieagent daar in zijn vrije tijd gaat staan en gaat demonstreren, gelden die regels ook voor hem/haar.
pi_199358445
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 14:47 schreef The_End het volgende:

[..]

Dag gekkie. :W
Ah, je kunt er geen bewijs voor vinden begrijp ik ?
pi_199358708
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 14:47 schreef Repentless het volgende:
Wat begrijp je nou niet aan het verschil tussen de reden voor het beλindigen van een samenkomst en de manier waarop je dat bewerkstelligt (de vorm)? Dat zijn twee verschillende discussies, maar jij gebruikt die door elkaar. Al lang en breed voor corona waren er samenkomsten die ontbonden zijn. Nogmaals: je kunt het er wel of niet mee eens zijn dat samenkomsten ontbonden worden. Als dan de beslissing is genomen door het uitvoerend gezag dat die samenkomst ontbonden dient te worden en het uiteindelijke resultaat dus een leeg plein/veld moet zijn, is dus de vraag hoe je dat als politie bewerkstelligt nadat herhaaldelijke verzoeken niet werken.

Jij zegt dan: ik vind niet dat die bijeenkomst ontbonden dient te worden en vindt de reden dus niet terecht. Dat is je goed recht. Maar ondanks dat je het niet terecht vindt, moet dat plein toch leeg en de politie heeft die opdracht.
Het plein "moet" niet leeg, de burgemeester wil dat het plein leeg moet, dat is wat anders
De politie zou niet mee moeten werken aan die politieke spelletjes, ze moeten mensen gewoon laten demonstreren
Laat die burgemeester maar in zijn sop gaar koken
quote:
Als daar dan in het uiterste geval geweld wordt toegepast als mensen blijven weigeren (de vorm waarin het wordt uitgevoerd), is jouw argument daartegen dat dat niet kan omdat je het niet terecht vindt dat die samenkomst ontbonden wordt. Maar dat is helemaal niet relevant voor de discussie over de vorm.
Dat is wel degelijk relevant
Je gaat gewoon als overheid geen geweld gebruiken als burgers demonstreren omdat ze hun rechten en vrijheden terug willen
Ik snap niet eens waarom dit een discussiepunt is
Wat is er misgegaan in jouw opvoeding dat jij het normaal vindt dat demonstranten consequent in elkaar geslagen worden ?
quote:
Ik hoop van harte dat je in een samenleving zonder politie terecht komt, waar iedereen doet wat hij wil en er gewoon geen regels zijn. Benieuwd hoe lang je dat leuk vindt.
Hoe komen de Stormfront-Fokkers er toch bij dat mensen die tegen politiegeweld en tegen onzinnige coronaregels zijn, een samenleving zonder regels en zonder politie willen ?
Daar gaat het niet om
De regels moeten niet tegen de burger zijn, politie moet niet "no questions asked" regels handhaven omdat het regels zijn.
quote:
Of de coronamaatregelen terecht zijn is een volledig andere discussie. Dit gaat puur over de vraag of de politie in het uiterste geval geweld zou moeten kunnen toepassen als mensen na herhaaldelijke verzoeken weigeren om een plek te verlaten.
En dat antwoord is heel simpel, de politie zou in zo`n geval geen geweld mogen toepassen
quote:
Man man man. Jij hebt echt het idee dat er twee kampen zijn, 'agenten' en 'burgers' die volledig los staan van elkaar. Wat een kinderlijk beeld.
Man man, Jij hebt echt het idee dat politie het beste voor heeft met de bevolking
Wat een kinderlijk beeld

We hadden een maandenlange avondklok, normaal sociaal gedrag was opeens strafbaar, hardwerkende ondernemers werden door een dozijn agenten opgezocht en gearresteerd
Nooit, geen enkele keer zei de politie "wij werken hier niet aan mee"
Dan is er voor mij maar 1 conclusie mogelijk, de politie is de vijand van de bevolking geworden
En zo moeten ze ook behandeld worden
quote:
We zijn gewoon allemaal mensen met verschillende functies die samen een maatschappij vormen
SSers hadden ook een functie in Nazi duitsland
quote:
Als een politieagent daar in zijn vrije tijd gaat staan en gaat demonstreren, gelden die regels ook voor hem/haar.
Nee, ook dan staan ze boven de wet
pi_199358819
Sinds wanneer mag politie staken? Het is je reinste muiterij en dat betekent ontslag en rechtsvervolging.
pi_199358916
Het begint steeds meer te storen dat nep-accounts de boventoon voeren. Een beetje flappie wappie heeft een tiental social media accounts aangemaakt om zijn eigen mening kracht bij te zetten met z'n eigen trollenleger.
Het zal mij niet verbazen als er op fok ook wat trollaccounts zijn.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199359593
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 14:47 schreef The_End het volgende:

[..]

Dag gekkie. :W
Jij bent argumentloos, dus de gekkie. :W
pi_199359676
McDonalds is er VOOR de burger.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199359975
Niks aan de hand.

twitter
  Moderator maandag 10 mei 2021 @ 17:22:34 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199360827
Lol

Wie is deze wap dan _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199360875
Je bedoelt wie de agent is die eventjes denkt te bepalen dat burgers op afstand moeten blijven ?
pi_199360914
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 17:25 schreef bluemoon23 het volgende:
Je bedoelt wie de agent is die eventjes denkt te bepalen dat burgers op afstand moeten blijven ?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Hoofdstuk 2 Openbare orde
Afdeling 1: Bestrijding van ongeregeldheden
Artikel 2:1 Samenscholing en ongeregeldheden

    1. Het is verboden op de weg deel te nemen aan een samenscholing, onnodig op te dringen of door uitdagend gedrag aanleiding te geven tot wanordelijkheden.

    2. Eenieder, die op de weg aanwezig is bij enig voorval waardoor er wanordelijkheden ontstaan of dreigen te ontstaan, of bij een tot toeloop van publiek aanleiding gevende gebeurtenis waardoor er wanordelijkheden ontstaan of dreigen te ontstaan, dan wel zich bevindt in of aanwezig is bij een samenscholing, is verplicht op een daartoe strekkend bevel van een ambtenaar van politie zijn weg te vervolgen of zich in de door hem aangewezen richting te verwijderen.

    3. Het is verboden om, wanneer een voorval, gebeurtenis of samenscholing als bedoeld in het tweede lid plaatsvindt, tezamen met anderen zich in de richting daarvan te begeven als daarbij voorwerpen worden medegevoerd, die plegen te worden gebruikt of geschikt zijn om te worden gebruikt bij wanordelijkheden, zoals een ketting, knuppel, helm of bivakmuts.

    4. Het is verboden zich te begeven of te bevinden op terreinen, wegen of weggedeelten die door of vanwege het bevoegd gezag in het belang van de openbare veiligheid of ter voorkoming van wanordelijkheden zijn afgezet.

    5. De burgemeester kan ontheffing verlenen van het in het derde lid gestelde verbod.

    6. Het bepaalde in de voorgaande leden geldt niet voor betogingen, vergaderingen en godsdienstige en levensbeschouwelijke samenkomsten als bedoeld in de Wet openbare manifestaties.

Maar de gemeenteraad van s' 's-Gravenhage is natuurlijk geen democratische volksvertegenwoordiging...
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
  maandag 10 mei 2021 @ 17:34:11 #186
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199360967
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 15:16 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Het plein "moet" niet leeg, de burgemeester wil dat het plein leeg moet, dat is wat anders
De politie zou niet mee moeten werken aan die politieke spelletjes, ze moeten mensen gewoon laten demonstreren
Laat die burgemeester maar in zijn sop gaar koken
[..]

Dat is wel degelijk relevant
Je gaat gewoon als overheid geen geweld gebruiken als burgers demonstreren omdat ze hun rechten en vrijheden terug willen
Ik snap niet eens waarom dit een discussiepunt is
Wat is er misgegaan in jouw opvoeding dat jij het normaal vindt dat demonstranten consequent in elkaar geslagen worden ?
[..]

Hoe komen de Stormfront-Fokkers er toch bij dat mensen die tegen politiegeweld en tegen onzinnige coronaregels zijn, een samenleving zonder regels en zonder politie willen ?
Daar gaat het niet om
De regels moeten niet tegen de burger zijn, politie moet niet "no questions asked" regels handhaven omdat het regels zijn.
[..]

En dat antwoord is heel simpel, de politie zou in zo`n geval geen geweld mogen toepassen
[..]

Man man, Jij hebt echt het idee dat politie het beste voor heeft met de bevolking
Wat een kinderlijk beeld

We hadden een maandenlange avondklok, normaal sociaal gedrag was opeens strafbaar, hardwerkende ondernemers werden door een dozijn agenten opgezocht en gearresteerd
Nooit, geen enkele keer zei de politie "wij werken hier niet aan mee"
Dan is er voor mij maar 1 conclusie mogelijk, de politie is de vijand van de bevolking geworden
En zo moeten ze ook behandeld worden
[..]

SSers hadden ook een functie in Nazi duitsland
[..]

Nee, ook dan staan ze boven de wet
Dus omdat jij de regels omtrent Corona maar onzin vindt hoeft niemand zich daar aan te houden.

:')
pi_199361253
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 17:29 schreef spoilert het volgende:

[..]
[ code verwijderd ]

Maar de gemeenteraad van s' 's-Gravenhage is natuurlijk geen democratische volksvertegenwoordiging...
Het is je wel opgevallen dat die man die komt te filmen wordt gesommeerd om afstand te houden, maar dat Extinction Rebellion het kruispunt blokkeerd hθ ?
pi_199361278
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 17:53 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Het is je wel opgevallen dat die man die komt te filmen wordt gesommeerd om afstand te houden, maar dat Extinction Rebellion het kruispunt blokkeerd hθ ?
Huig komt niet om te filmen, die komt alleen maar een beetje blθren en sarren om zo views te scoren. En de lui van XR zijn gewoon in de bus getild.
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
pi_199361301
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 17:34 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dus omdat jij de regels omtrent Corona maar onzin vindt hoeft niemand zich daar aan te houden.

:')
Het gaat er niet om dat ik ze onzin vindt
Het gaat niet om mij persoonlijk
De vrijheid en rechten van miljoenen burgers zijn ingeperkt, DAAR gaat het mij om

En waar ik mij vooral kwaad om maak dat is die fanatieke handhaving.
Nooit was er politie capaciteit om criminaliteit en overlast aan te pakken, het misdaad oplossingspercentage is bedroevend laag
Maar normaal sociaal gedrag afstraffen heeft opeens topprioriteit 8)7

Had het bij adviezen gelaten, zonder die fanatieke handhaving
Dat had qua besmettingen niets uitgemaakt, maar het had burgers en politie heel wat frustratie en ellende gescheeld
  maandag 10 mei 2021 @ 18:24:58 #190
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_199361623
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 15:16 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Het plein "moet" niet leeg, de burgemeester wil dat het plein leeg moet, dat is wat anders
De politie zou niet mee moeten werken aan die politieke spelletjes, ze moeten mensen gewoon laten demonstreren
Laat die burgemeester maar in zijn sop gaar koken
Ze laten de mensen ook demonstreren, tot een bepaald moment. Dan wordt verzocht om te vertrekken. Als jij een bevel van een burgemeester als een persoonlijke mening gaat beschouwen met "wil" en niet als beleid onder het mom van "er moet niks", dan is er echt geen ruimte voor discussie meer.

quote:
Dat is wel degelijk relevant
Je gaat gewoon als overheid geen geweld gebruiken als burgers demonstreren omdat ze hun rechten en vrijheden terug willen
Ik snap niet eens waarom dit een discussiepunt is
Wat is er misgegaan in jouw opvoeding dat jij het normaal vindt dat demonstranten consequent in elkaar geslagen worden ?
Die worden niet consequent in elkaar geslagen. Ze mogen demonstreren tot een bepaald moment en worden dan verzocht te vertrekken. Er wordt dus geen geweld toegepast op mensen omdat ze demonstreren, maar omdat ze weigeren te vertrekken wanneer een demonstratie is of wordt beλindigd.

quote:
Hoe komen de Stormfront-Fokkers er toch bij dat mensen die tegen politiegeweld en tegen onzinnige coronaregels zijn, een samenleving zonder regels en zonder politie willen ?
Daar gaat het niet om
De regels moeten niet tegen de burger zijn, politie moet niet "no questions asked" regels handhaven omdat het regels zijn.
Ik hoop niet dat je mij als Stormfront-fokker ziet, want dat gaat echt nergens over.

Jij wilt dus wel een samenleving met regels en politie? Maar je vindt dat die dan niet mogen ingrijpen als jij vindt dat je gelijk hebt? Wat is het nit van die politie dan?

quote:
En dat antwoord is heel simpel, de politie zou in zo`n geval geen geweld mogen toepassen
[..]

Man man, Jij hebt echt het idee dat politie het beste voor heeft met de bevolking
Wat een kinderlijk beeld

We hadden een maandenlange avondklok, normaal sociaal gedrag was opeens strafbaar, hardwerkende ondernemers werden door een dozijn agenten opgezocht en gearresteerd
Nooit, geen enkele keer zei de politie "wij werken hier niet aan mee"
Dan is er voor mij maar 1 conclusie mogelijk, de politie is de vijand van de bevolking geworden
En zo moeten ze ook behandeld worden
[..]

SSers hadden ook een functie in Nazi duitsland
[..]

Nee, ook dan staan ze boven de wet
SSers, de vijand. Weet je wie er ook een vijandsbeeld creλerden? :')
  maandag 10 mei 2021 @ 18:58:12 #191
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199362038
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 17:58 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Het gaat er niet om dat ik ze onzin vindt
Het gaat niet om mij persoonlijk
De vrijheid en rechten van miljoenen burgers zijn ingeperkt, DAAR gaat het mij om

En waar ik mij vooral kwaad om maak dat is die fanatieke handhaving.
Nooit was er politie capaciteit om criminaliteit en overlast aan te pakken, het misdaad oplossingspercentage is bedroevend laag
Maar normaal sociaal gedrag afstraffen heeft opeens topprioriteit 8)7

Had het bij adviezen gelaten, zonder die fanatieke handhaving
Dat had qua besmettingen niets uitgemaakt, maar het had burgers en politie heel wat frustratie en ellende gescheeld
En voor die miljoenen burgers zijn regels opgesteld. Waar meen jij in godsnaam het recht vandaan te halen om met honderden op een plein te gaan demonstreren terwijl iedereen al een jaar wordt beperkt in en met allerlei bezoekjes? En dan ook nog een grote muil als de politie je dwingt om te vertrekken. :r Alsof de wereld om jou draait en wanneer jij het ergens niet mee eens bent de regels ineens niet voor jou zouden gelden.

En dan ook nog eens net doen alsof je een soort vrijheidsstrijder bent die opkomt voor 'miljoenen burgers'. :')
pi_199367449
quote:
84s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:36 schreef Starhopper het volgende:
Terecht dat ze het zat zijn. Ze vangen klappen op en ondertussen mogen ze niemand arresteren omdat er ook vreedzame mensen tussen zitten :|W :|W Wappies zijn kut maar ik begrijp dat een groot deel naar huis is gegaan en niets te maken heeft met de groep die met geweld naar het centrum van Barneveld is gegaan. Iedereen die bij de spoorwegovergang stond is geen vreedzame demonstrant.

Beter al die idioten van die defend groepjes (lees: extreemrechtse knokploeg) preventief oppakken als ze gespot worden bij een demonstratie.
Als je vreedzaam komt protesteren en er breken rellen uit dan moet je wegrennen.

Maar veel van die "vreedzame" mensen zijn mensen die daar juist blijven en lopen te piepen dat je in Nederland "niks meer mag" terwijl de stenen, vuurwerk en flessen naar de politie wordt gegooid.
Τ mon citoyens vous serez unis.
pi_199367641
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 18:58 schreef Poem_ het volgende:En voor die miljoenen burgers zijn regels opgesteld
En die regels duegen niet, en tegen die regels demonstreren mensen juist
quote:
Waar meen jij in godsnaam het recht vandaan te halen om met honderden op een plein te gaan demonstreren terwijl iedereen al een jaar wordt beperkt in en met allerlei bezoekjes?
Waar haal jij in godsnaam het lef vandaan om te vinden dat mensen niet mogen demonstreren als hun vrijheden en rechten zijn afgepakt ?
Met honderden op een plein demonstreren ???
Er zouden honderdduizenden moeten kunnen demonstreren tegen de coronaregels zonder dat de politie zich ermee bemoeit
ELKE DAG
quote:
En dan ook nog een grote muil als de politie je dwingt om te vertrekken
En dan ook nog eens de politie verdeigen als ze met grof geweld demonstraties opbreken van mensen die hun vrijheden en rechten terug willen
quote:
:r Alsof de wereld om jou draait en wanneer jij het ergens niet mee eens bent de regels ineens niet voor jou zouden gelden
Alsof de wereld om jou draait, jij bent bang voor corona, en daar moet alles voor wijken
Grondrechten, vrijheden, pak alles maar af want Poem is bang voor een virus
pi_199367658
Ik zie vooral agenten de laatste tijd er maar op los slaan alsof we hier in Zimbabwe zitten.
pi_199367669
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 07:53 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

En die regels duegen niet, en tegen die regels demonstreren mensen juist
[..]

Waar haal jij in godsnaam het lef vandaan om te vinden dat mensen niet mogen demonstreren als hun vrijheden en rechten zijn afgepakt ?
Met honderden op een plein demonstreren ???
Er zouden honderdduizenden moeten kunnen demonstreren tegen de coronaregels zonder dat de politie zich ermee bemoeit
ELKE DAG
[..]

En dan ook nog eens de politie verdeigen als ze met grof geweld demonstraties opbreken van mensen die hun vrijheden en rechten terug willen
[..]

Alsof de wereld om jou draait, jij bent bang voor corona, en daar moet alles voor wijken
Grondrechten, vrijheden, pak alles maar af want Poem is bang voor een virus
Leuk allemaal die woordjes omdraaien en denken dat je dan een punt hebt, maar dan pleeg je maar een coupe als je het niet eens bent met je verkozen overheid.. een overheid verkozen door de meerderheid.

En de meerderheid bepaald de regels.
pi_199367693
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 07:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Leuk allemaal die woordjes omdraaien en denken dat je dan een punt hebt, maar dan pleeg je maar een coupe als je het niet eens bent met je verkozen overheid.. een overheid verkozen door de meerderheid.

En de meerderheid bepaald de regels.
Weer een die denkt slim te zijn....
De overheid is een enorm groot begrip. Nee, die verkiezen wij niet
Wij kiezen 2e Kamerleden, en nee die maken vaak niet de regels (wetten indienen bedoel ik dan)
Meestal gebeurt dat vanuit het kabinet, en daar stemmen kamerleden dan over
Vanzelfsprekend zijn de meeste dingen waar ze over stemmen geen onderdeel geweest van verkiezingsdebatten of programma`s...

Maar veel coronaregels, daar heeft het parlement uberhaupt niet over gestemd
Dat waren rechtstreekse kabinetsbesluiten
pi_199367935
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 08:06 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Weer een die denkt slim te zijn....
De overheid is een enorm groot begrip. Nee, die verkiezen wij niet
Wij kiezen 2e Kamerleden, en nee die maken vaak niet de regels (wetten indienen bedoel ik dan)
Meestal gebeurt dat vanuit het kabinet, en daar stemmen kamerleden dan over
Vanzelfsprekend zijn de meeste dingen waar ze over stemmen geen onderdeel geweest van verkiezingsdebatten of programma`s...

Maar veel coronaregels, daar heeft het parlement uberhaupt niet over gestemd
Dat waren rechtstreekse kabinetsbesluiten
Mooi man, deze beslissingen zijn genomen uit volk en landsbelang en dat kan het kabinet doen.
Regelgeving en wetgeving wat dat mogelijk maakt, is mogelijk gemaakt door? Ja? De meerderheid.

Ga ergens janken met je "afgenomen vrijheden". :')
Ga naar Syriλ ofzo.
pi_199368051
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 08:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Mooi man, deze beslissingen zijn genomen uit volk en landsbelang en dat kan het kabinet doen
TEGEN het landsbelang zul je bedoelen
quote:
Regelgeving en wetgeving wat dat mogelijk maakt, is mogelijk gemaakt door? Ja? De meerderheid
slapende wetten die nooit bedoeld waren om op zo`n massale schaal maandenlang bedrijven te sluiten en de rechten en vrijheden van burgers in te perken....

En de lockdown van Maart 2020 was niet met een wet, dat was een noodverordening
Machtsmisbruik wat mij betreft
Nadat Rutte die lockdown (die niet intelligent was) had afgekondigd had hij wat mij betreft gearresteerd moeten worden
quote:
Ga ergens janken met je "afgenomen vrijheden". :')
Ga naar Syriλ ofzo.
Ga daar zelf heen als je van een autoritaire staat houdt die met een pennestreek je rechten en vrijheden kan inperken
pi_199368310
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 09:01 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

TEGEN het landsbelang zul je bedoelen
[..]

slapende wetten die nooit bedoeld waren om op zo`n massale schaal maandenlang bedrijven te sluiten en de rechten en vrijheden van burgers in te perken....

En de lockdown van Maart 2020 was niet met een wet, dat was een noodverordening
Machtsmisbruik wat mij betreft
Nadat Rutte die lockdown (die niet intelligent was) had afgekondigd had hij wat mij betreft gearresteerd moeten worden
[..]

Ga daar zelf heen als je van een autoritaire staat houdt die met een pennestreek je rechten en vrijheden kan inperken
Okay meneer de landsadvocaat. :')

Ga weg met je agressieve meningen.
pi_199368382
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 09:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Okay meneer de landsadvocaat. :')

Ga weg met je agressieve meningen.
Ik een agressieve mening ??
Dan moet je toch echt de anderen aanspreken die excessief politiegeweld verdedigen in dit topic
pi_199368514
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 09:31 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik een agressieve mening ??
Dan moet je toch echt de anderen aanspreken die excessief politiegeweld verdedigen in dit topic
Het geweldsmonopolie van agenten is dus een mening.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199368589
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 09:01 schreef bluemoon23 het volgende:

Nadat Rutte die lockdown (die niet intelligent was) had afgekondigd had hij wat mij betreft gearresteerd moeten worden
Als je noodzaak ziet tot het arresteren van Rutte dan klaag je hem aan. Dit is een recht wat je in Nederland hebt. Maar leg ons nou eens even uit wat hij wel had moeten doen?

quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 14:25 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat zijn ongekozen bestuurders
GEEN volksvertegenwoordigers
Kun je dit ook nog even uitleggen? Volgens mij hebben we 17 maart gestemd op volksvertegenwoordigers. Na aanleiding van deze stemming vormen de volksvertegenwoordigers een kabinet op ideeλn waar de meerderheid het redelijkerwijs mee eens zijn, wat is hier niet volksvertegenwoordiging aan?

[ Bericht 36% gewijzigd door KaheemSaid op 11-05-2021 09:59:31 ]
pi_199368819
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 09:51 schreef KaheemSaid het volgende:Als je noodzaak ziet tot het arresteren van Rutte dan klaag je hem aan. Dit is een recht wat je in Nederland hebt. Maar leg ons nou eens even uit wat hij wel had moeten doen?
Rechtszaken tegen de staat zijn vaak bij voorbaat al kansloos, rechtszaken tegen individuele bestuurders (laat staan ambtenaren) al helemaal
Wat Rutte had moeten doen ?
Meer richting de Zweedse manier
GEEN zaken sluiten, dat is iets waar de overheid zich niet aan zou moeten wagen
Dat gaat wat mij betreft hun mandaat VER te buiten
Met een pennestreek hele bedrijfstakken soms al een jaar sluiten met amper of geen compensatie, dat is gewoon misdadig
En het allerbelangrijkste geen verplichte coronamaatregelen, had het bij adviezen gelaten
Niet die haat tegen de burger, niet dat fanatieke handhaven door eencellige BOA`s en agenten die nu de tijd van hun leven hebben
En vanzelfsprekend inzetten op opschalen van de zorg, iets wat in elke pandemie draaiboek staat, maar waar niet eens een poging toe gedaan is
quote:
Kun je dit ook nog even uitleggen? Volgens mij hebben we 17 maart gestemd op volksvertegenwoordigers. Na aanleiding van deze stemming vormen de volksvertegenwoordigers een kabinet op ideeλn waar de meerderheid het redelijkerwijs mee eens zijn, wat is hier niet volksvertegenwoordiging aan?
Je wilt mij de les lezen, maar je hebt er zelf blijkbaar de ballen verstand van
De volksvertegenwoordiging vormt geen kabinet, zo werkt het niet......

Kamerleden hebben er geen enkele invloed op wie minister wordt
Er is geen Senate Hearing zoals in de VS waar kandidaat ministers en andere bestuurders aan de tand worden gevoeld of ze wel weten waar ze over praten
Zo krijg je dienstweigeraars en pacifisten als minister van defensie

Ook op een regeerakkoord heeft de volksvertegenwoordiging geen invloed, ja daar kunnen wat debatten over zijn
Maar dat is toch voor de buhne, de inhoud staat allang vast
pi_199369253
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:10 schreef bluemoon23 het volgende:

[...]

Je wilt mij de les lezen, maar je hebt er zelf blijkbaar de ballen verstand van
Ik wil je helemaal niet de les lezen. Ik heb gewoon moeite met je te begrijpen en te volgen zoals wel meer mensen hier in het topic. Daarom vraag ik om uitleg.
quote:
De volksvertegenwoordiging vormt geen kabinet, zo werkt het niet......

Kamerleden hebben er geen enkele invloed op wie minister wordt
Er is geen Senate Hearing zoals in de VS waar kandidaat ministers en andere bestuurders aan de tand worden gevoeld of ze wel weten waar ze over praten
Zo krijg je dienstweigeraars en pacifisten als minister van defensie

Ook op een regeerakkoord heeft de volksvertegenwoordiging geen invloed, ja daar kunnen wat debatten over zijn
Maar dat is toch voor de buhne, de inhoud staat allang vast
Dus het kabinet en het regeerakkoord zijn zaken waar stemmen geen invloed op heeft? Dat zijn zaken die voor jaren vast staan? Is het niet juist dat er met de volksvertegenwoordiging in de vorm van onderhandelaars van de formatie gesproken wordt. Dat op deze manier stemgedrag invloed heeft op de formatie ?
pi_199369369
Agenten maken geen onderscheid tussen psychisch patiλnten, relschoppers of hooligans.
Men zal bij de inrichting of de organisatie van flappie wappie evenementen beter moeten opletten.
Wellicht dat ze een extra verkleedkist kunnen meenemen zodat het beter zichtbaar is wie de psychisch patiλnten zijn en wie de relschoppers.

Maar je kunt het de agenten niet verwijten, die zijn ook maar gestuurd en hebben een duidelijke taak.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199369474
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:10 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Rechtszaken tegen de staat zijn vaak bij voorbaat al kansloos, rechtszaken tegen individuele bestuurders (laat staan ambtenaren) al helemaal
Deze zijn niet bij voorbaat kansloos, alleen is het betoog wat burgers vaak geven niet heel erg goed doordacht en juridisch weinig onderbouwd.

Rechtszaken tegen individuele ambtenaren is inderdaad heel lastig, maar dat komt dat ze niet voor het beleid kunnen worden aangeklaagd maar enkel voor ambtsmisdrijven.
(Het is daarom ook niet echt begrijpelijk dat in de toeslagen affaire niemand heeft gefocust op het ambtsmisdrijf "Knevelarij")

Het is ook terecht dat ze niet vervolgd kunnen worden voor het uitvoeren van beleid, want die wordt door anderen gemaakt.

quote:
Wat Rutte had moeten doen ?
Meer richting de Zweedse manier
Dat is toch geen echt goed idee.

Zweden is 11 keer zo groot als Nederland.
Zweden heeft net geen 2/3 keer het aantal inwoners als Nederland.
Zweden heeft slechts 3000 minder corona doden.

In Nederland zou deze insteek vanwege grotere bevolkingsdichtheid toch zorgen voor een veelvoud aan doden van wat we nu hebben.

quote:
GEEN zaken sluiten, dat is iets waar de overheid zich niet aan zou moeten wagen
Dat gaat wat mij betreft hun mandaat VER te buiten
Met een pennestreek hele bedrijfstakken soms al een jaar sluiten met amper of geen compensatie, dat is gewoon misdadig
Er is wel een ruime compensatie, maar de meeste bedrijven willen forse winsten om hun dikke Masserati te kunnen rijden... dat gaat nu inderdaad even niet.

quote:
En het allerbelangrijkste geen verplichte coronamaatregelen, had het bij adviezen gelaten
Het probleem is dat de gemiddelde Nederlander te dom is om te poepen en volgt de adviezen niet op.

quote:
Niet die haat tegen de burger, niet dat fanatieke handhaven door eencellige BOA`s en agenten die nu de tijd van hun leven hebben
Ik heb nog geen enkele BOA of agent gezien die een corona boete schreef.
Ben al regelmatig tijdens de avondklok op straat geweest en niemand tegengekomen.

quote:
En vanzelfsprekend inzetten op opschalen van de zorg, iets wat in elke pandemie draaiboek staat, maar waar niet eens een poging toe gedaan is
Jij denkt dat er een blik IC verpleegkundigen zijn die ze gewoon open kunnen trekken?

Een opleiding tot verpleegkundige kost minimaal 4 jaar, vervolgens mogen die dan enkel op gewone afdelingen werken.
Wil die verpleegkundige op het IC gaan werken, mag ze nog eens minimaal anderhalf jaar studeren.

Dus als ze ingezet hebben op opschalen van de zorg, zien we daar op zijn vroegst over 4 jaar en 3 maanden de effecten van.

quote:
[..]

Je wilt mij de les lezen, maar je hebt er zelf blijkbaar de ballen verstand van
De volksvertegenwoordiging vormt geen kabinet, zo werkt het niet......
Het kabinet wordt inderdaad niet rechtstreeks gevormd door de gekozen volksvertegenwoordiging.
Wel heeft de gekozen volksvertegenwoordiging invloed op de samenstelling van het kabinet.
Wanneer de meerderheid van de gekozen volksvertegenwoordiging tijdens de debatten over de vorming van een kabinet aangeeft: "Wij willen dat Kasja Ollongren niet meer terugkeert in het kabinet." dan zal die ook niet meer terugkeren in het kabinet.

Bij de eerste de beste misstap, zal ze een motie van Wantrouwen krijgen en deze niet overleven.

quote:
Kamerleden hebben er geen enkele invloed op wie minister wordt
Er is geen Senate Hearing zoals in de VS waar kandidaat ministers en andere bestuurders aan de tand worden gevoeld of ze wel weten waar ze over praten
Zo krijg je dienstweigeraars en pacifisten als minister van defensie
De volksvertegenwoordiging heeft misschien geen directe invloed, maar wel indirecte invloed op de vorming van een kabinet.
Een ongewenste minister/staatssecretaris zal direct sneuvelen bij een onhandige actie.

quote:
Ook op een regeerakkoord heeft de volksvertegenwoordiging geen invloed, ja daar kunnen wat debatten over zijn
Maar dat is toch voor de buhne, de inhoud staat allang vast
Het regeer akkoord heeft de volksvertegenwoordiging juist wel veel invloed op.
De fracties die de regering gaan vormen stellen samen het regeerakkoord op.

Je hebt wel gelijk dat de debatten over het regeerakkoord geen grote wijzigingen gaan opleveren, maar dat heb je als de meerderheid het regeerakkoord heeft opgesteld.
Ik moest gewoon even reageren.
Enne.... Do not feed the troll
pi_199369486
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:39 schreef KaheemSaid het volgende:Ik wil je helemaal niet de les lezen. Ik heb gewoon moeite met je te begrijpen en te volgen zoals wel meer mensen hier in het topic. Daarom vraag ik om uitleg.
Dat zal er mee te maken hoe je in het leven staat, en dat je een gebrek aan moreel besef hebt
Ik heb er zeer grote moeite mee dat de politie normaal sociaal gedrag ineens afstraft en met grof geweld demonstraties neerslaat waar mensen demonstreren omdat hun rechten en vrijheden zijn ingeperkt
quote:
Dus het kabinet en het regeerakkoord zijn zaken waar stemmen geen invloed op heeft?[quote]Maar op zeer beperkte indirecte wijze inderdaad[quote]Dat zijn zaken die voor jaren vast staan?
Inderdaad, er zijn geen tussentijdse referenda
quote:
Is het niet juist dat er met de volksvertegenwoordiging in de vorm van onderhandelaars van de formatie gesproken wordt. Dat op deze manier stemgedrag invloed heeft op de formatie ?
Dat is meer op zeer beperkte indirecte wijze
De regeringsleider/premier kunnen we niet direct kiezen
Wie er minister wordt, daar hebben kamerleden niets over te vertellen
pi_199369618
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:57 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat zal er mee te maken hoe je in het leven staat, en dat je een gebrek aan moreel besef hebt
Zo op iemand reageren, daarmee laat je je sterke morele besef wel zien inderdaad.
quote:
Ik heb er zeer grote moeite mee dat de politie normaal sociaal gedrag ineens afstraft en met grof geweld demonstraties neerslaat waar mensen demonstreren omdat hun rechten en vrijheden zijn ingeperkt
[..]

Inderdaad, er zijn geen tussentijdse referenda
17 maart was er een vrij duidelijke steekproef en het merendeel van Nederland was het eens met het huidig beleid, of ik begrijp de verkiezingsuitslag helemaal verkeerd.
quote:
[..]

Dat is meer op zeer beperkte indirecte wijze
De regeringsleider/premier kunnen we niet direct kiezen
Wie er minister wordt, daar hebben kamerleden niets over te vertellen
pi_199369882
Nee, een agent is in dienst bij de overheid en ontvangt daar haar opdrachten van.
je kunt wel stellen dat een onder andere Halsema de meest onuitvoerbare opdrachten geeft aan de politie maar dat terzijde.

bij Barneveld was het voor de burgemeester blijkbaar van belang dat de luitjes het centrum niet in mochten. twijfelgevalletje. Lees nu dat de demonstranten zelf teleurgesteld zijn dat ze over allemaal bospaden liepen en ze daardoor amper gezien zijn. ze hebben zelf de locatie en route gekozen. :') _O- 8)7
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 11 mei 2021 @ 11:28:02 #210
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_199369932
Agressie is een vermoeidende aangelegenheid, misschien niet meer op order van de politiek mensen die een stukje gaan wandelen of zitten in het park in elkaar beuken?
  dinsdag 11 mei 2021 @ 11:35:59 #211
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199370027
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
je bent af. elke verwijzing met de tweede wereldoorlog is belachelijk.
Gaat om het zelfdenkend vermogen van de personen. Zelf kunnen ze ook nadenken of al dan niet de orders noodzakelijk zijn voor burgerbescherming of downright repressie zijn.

Kunnen ze die afweging niet alleen maken? Dan zijn er genoeg vakbonden bij de politie waarin ze zich kunnen verenigen en de orders gezamenlijk niet opvolgen. Want blijkbaar kunnen ze wel een staking afroepen. Gebruiken ze dat middel toch?
Of ze melden zich ziek op de dag dat ze moeten patrouilleren door een park/centrum.

'Ik voer alleen maar orders uit' is geen geldig motief.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199370073
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:35 schreef Red_85 het volgende:
Gaat om het zelfdenkend vermogen van de personen. Zelf kunnen ze ook nadenken of al dan niet de orders noodzakelijk zijn voor burgerbescherming of downright repressie zijn.

Kunnen ze die afweging niet alleen maken? Dan zijn er genoeg vakbonden bij de politie waarin ze zich kunnen verenigen en de orders gezamenlijk niet opvolgen. Want blijkbaar kunnen ze wel een staking afroepen. Gebruiken ze dat middel toch?
Of ze melden zich ziek op de dag dat ze moeten patrouilleren door een park/centrum.

'Ik voer alleen maar orders uit' is geen geldig motief.
Ja, dat wordt echt een geweldige democratie. Een niet gekozen politie apparaat welke bepaalt wat de wetten zijn in Nederland. _O- Echt een super idee!
pi_199370123
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:39 schreef The_End het volgende:
Ja, dat wordt echt een geweldige democratie. Een niet gekozen politie apparaat welke bepaalt wat de wetten zijn in Nederland. _O- Echt een super idee!
En nu hebben we niet gekozen ministers die bepalen wat de wetten zijn in Nederland, daar hoor ik je dan weer niet over.....
pi_199370241
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:44 schreef bluemoon23 het volgende:
En nu hebben we niet gekozen ministers die bepalen wat de wetten zijn in Nederland, daar hoor ik je dan weer niet over.....
Misschien omdat dat een fabeltje is van je?

Maar stel dat het zo zou het zo zijn; waarom wil je dan dat gedrocht uitbreiden naar de politie?
pi_199370517
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:39 schreef The_End het volgende:

[..]

Ja, dat wordt echt een geweldige democratie. Een niet gekozen politie apparaat welke bepaalt wat de wetten zijn in Nederland. _O- Echt een super idee!
Ik ben wel voor een politie-apparaat dat kabinetsleden onder ede mag horen en altijd gaat vervolgen bij het niet of verkeerd informeren van de kamer.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199370596
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 12:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ben wel voor een politie-apparaat dat kabinetsleden onder ede mag horen en altijd gaat vervolgen bij het niet of verkeerd informeren van de kamer.
Ik ben voor een waarschuwing op het voeren van wappies.
Een uitspraak zoals 'corona is een verkoudheidsvirus' dat begrijpt de wappie niet en zal het naar zijn eigen kromme wereldbeeld overnemen.
Gewoon vijf seconde lang een waarschuwing voor elke talkshow. Let op; er kunnen deskundigen aan tafel zitten die uitspraken doen die wappies foutief kunnen interpreteren.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199370633
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:53 schreef The_End het volgende:

[..]

Misschien omdat dat een fabeltje is van je?

Maar stel dat het zo zou het zo zijn; waarom wil je dan dat gedrocht uitbreiden naar de politie?
Het is geen fabel, verreweg de meeste wetten zijn afkomstig van het kabinet, dat zijn geen inititatiefwetten van kamerleden
En de politie moet niet de wetten bepalen
Maar de politie moet ook niet "no questions asked" alles uitvoeren wat de politiek bepaalt
Dat is een levensgevaarlijke situatie

Zoals met die avondklok, de politietop had gewoon moeten zeggen "wij werken hier niet aan mee"
"Wij gaan niet controleren of burgers op straat gaan, daarvoor zijn wij niet bij de politie gegaan, dat is niet waar de Nederlandse politie voor staat"
En dan kun je het versimpelen tot "Jij wilt dat de politie bepaalt welke wetten ze handhaven en welke niet", maar dat is natuurlijk onzin
Dit gaat om fundamentele zaken, dat je de vrijheden en rechten van burgers niet inperkt, dat je de bewegingsvrijheid van burgers niet inperkt
Daar moet de politie niet aan meewerken, ga niet mee met die waanideeen van het OMT en Rutte&De Jonge
Trek een lijn in het zand, tot hier en niet verder
pi_199371216
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 12:27 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Het is geen fabel, verreweg de meeste wetten zijn afkomstig van het kabinet, dat zijn geen inititatiefwetten van kamerleden
Ze dienen wetten in. Wetten worden door de eerste en tweede kamer goedgekeurd. Niet door het kabinet. Het kabinet kan geen wetten doorvoeren zonder de kamers.
quote:
En de politie moet niet de wetten bepalen
Maar de politie moet ook niet "no questions asked" alles uitvoeren wat de politiek bepaalt
Dat is een levensgevaarlijke situatie
Dat moeten ze wel. Elke andere situatie is levensgevaarlijk.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 13:20:58 #219
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199371362
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Gaat om het zelfdenkend vermogen van de personen. Zelf kunnen ze ook nadenken of al dan niet de orders noodzakelijk zijn voor burgerbescherming of downright repressie zijn.

Kunnen ze die afweging niet alleen maken? Dan zijn er genoeg vakbonden bij de politie waarin ze zich kunnen verenigen en de orders gezamenlijk niet opvolgen. Want blijkbaar kunnen ze wel een staking afroepen. Gebruiken ze dat middel toch?
Of ze melden zich ziek op de dag dat ze moeten patrouilleren door een park/centrum.

'Ik voer alleen maar orders uit' is geen geldig motief.
Ja, totdat ze jou niet komen helpen als er een misdrijf tegen je is gepleegd omdat ze dat repressie vinden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 11 mei 2021 @ 13:43:57 #220
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199371692
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 13:20 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, totdat ze jou niet komen helpen als er een misdrijf tegen je is gepleegd omdat ze dat repressie vinden.
Als er een misdrijf is gepleegd is er een misdrijf gepleegd. Denk niet dat parkhangen+lik op stuk daar bij hoort.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 11 mei 2021 @ 13:53:10 #221
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199371813
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 13:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als er een misdrijf is gepleegd is er een misdrijf gepleegd. Denk niet dat parkhangen+lik op stuk daar bij hoort.
Een misdrijf is ook slechts gedefinieerd door de wetgevende macht.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 11 mei 2021 @ 13:58:25 #222
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199371884
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 13:53 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Een misdrijf is ook slechts gedefinieerd door de wetgevende macht.
Wat een wetgevende macht ook definieert, parkzitten in het zonnetje is nooit een misdrijf. Naast de wetgevende macht zit namelijk ook een samenleving waar het geaccepteerd moet worden.

We spreken nu al schande van het lik op stuk beleid.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199372155
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:15 schreef The_End het volgende:
Ik denk dat jij die niet begrijpt
Ik denk dat jij doet alsof het niet bestaat en doet alsof kamerleden overal over stemmen
quote:
Dat ligt aan de situatie. Bij een zombie uitbraak ben ik wel voorstander hiervan
Als OMT je genoeg angst aanpraat dan ben jij er nu ook wel voor
quote:
Kan je niet een beetje normaal doen? :{w Is ook een hele bijzondere opmerking van iemand die vindt dat de politie zijn eigen gang moet gaan in een democratie.
Hoezo moet IK normaal doen ?, jij keurt toch excessief politiegeweld goed en vind het toelaatbaar dat normaal sociaal gedrag opeens strafbaar is

Ik heb nergens gezegd dat de politie zijn eigen gang moet gaan
Ik vindt alleen dat de politie niet mee moet gaan met de waanideen van OMT en Rutte&De Jonge
Bij het inperken van de rechten&vrijheden van burgers en het sluiten van bedrijven moeten ze gewoon eeen grens trekken, NU gaat de politie te ver, hier werken wij niet aan mee
  dinsdag 11 mei 2021 @ 14:31:20 #224
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199372232
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 13:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat een wetgevende macht ook definieert, parkzitten in het zonnetje is nooit een misdrijf. Naast de wetgevende macht zit namelijk ook een samenleving waar het geaccepteerd moet worden.

We spreken nu al schande van het lik op stuk beleid.
Dus als "de samenleving" iets niet accepteert dan mag wetgeving gepasseerd worden? Zou wel een interessant precedent zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 11 mei 2021 @ 14:43:39 #225
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_199372395
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 07:48 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Jij wil beweren dat het geen persoonlijke mening van de burgemeester is ??
Bij de Black Lives Matters demonstraties stond de politie te knielen samen met de linksextremisten en brachten ze de Black Power groet...
Ik probeer met jou simpelweg de discussie aan te gaan over de middelen die de politie heeft als een plein uiteindelijk leeg moet. In welke vorm dat dus plaats moet vinden als dat het gewenste resultaat is en mensen blijven weigeren. Dus buiten beschouwing latend of je het ermee eens bent en of de reden gegrond is, zoals ik nu al meerdere malen heb aangegeven. Dat pareer jij dan weer door te zeggen dat dat niet moet, maar dat de burgemeester dat wil. Dan heb je het dus weer over de reden en niet over de vorm. Dat blijf je steevast ontwijken en dat wordt uiterst vermoeiend.

Misschien ben ik het ook wel oneens dat die demonstratie ontbonden wordt, daar heb ik tot nu toe niets over gezegd. Maar ALS het dan gebeurt en mensen blijven weigeren te vertrekken, zie ik geen andere mogelijkheden dan deze middelen in te zetten. "Laten staan" is dan simpelweg geen optie.

quote:
En dus worden demonstranten die demonstreren tegen de coronaregels consequent in elkaar geslagen op bevel van de burgemeester
De demonstratie was helemaal niet beeindigd, al voor de eindtijd van de demonstratie stormt de meestal ME al het veld op en beginnen ze iedereen te mishandelen
Dit zijn gewoon leugens en stemmingmakerij. Slaat echt nergens op.

quote:
Jij bent voor onzinnige regels, jij bent er voor om normaal sociaal gedrag wat opeens niet meer mag strafbaar te maken, jij bent een voorstander van excessief politiegeweld tegen vreedzame demonstranten als ze niet weggaan
Jij wilt niet dat demonstranten ongehinderd mogen demonstreren voor hun vrijheden&rechten die afgepakt zijn

Dus ik vind jou een Stormfront-Fokker
Waar zeg ik dat ik daar voor ben? Ik heb het puur en alleen over de situatie waarin een demonstratie daadwerkelijk beλindigd wordt, op welke manier je ervoor zorgt dat iedereen vertrekt. Ik zie geen andere mogelijkheid dan zoals het nu gebeurt. "Laten staan" is daarin geen optie.

quote:
Lezen is niet je sterkste punt he ?
Ik heb al vele malen gezegd, dat de politie er VOOR de burger moet zijn, niet tegen de burger
En dat betekent dus niet dat ze burgers moeten neerslaan en arresteren die hun vrijheden en rechten terug willen
Lezen is een uitstekend punt van mij. Logisch redeneren en de juiste verbanden leggen is dat niet van jou en maakt discussies erg vermoeiend.

quote:
Ja, de mensen die continu wappie brullen hier
Die creeren een vijandsbeeld
Ik heb het niet over wappies. Van mij mogen mensen tegen de maatregelen zijn, demonstreren, etc. Ook ik denk dat de kans op besmetting buiten nihil is, vond de avondklok waanzin, vind niet dat de economie gesloopt moet worden, etc.

Waar het mij puur en alleen om gaat, is dat hier een beeld wordt neergezet dat mensen door de politie in elkaar worden gebeukt OMDAT ze demonstreren. En dat vind ik volledig onterecht. Mensen demonstreren en uiteindelijk wordt dat ontbonden. Dan word je meerdere malen verzocht om weg te gaan en als je dan nog steeds niet gehoorzaamt, moet je als politie wel middelen hebben om daar iets tegen te doen. Dat is continu mijn punt geweest, maar dat negeer je of begrijp je niet.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 14:49:46 #226
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_199372476
Ik heb niet meer zo'n hoge pet op van de politie sinds de grootste pestkop van de lagere school ineens agent is :') En dat moet veiligheid bewaren.
With love :*
  dinsdag 11 mei 2021 @ 14:58:34 #227
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199372595
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:31 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dus als "de samenleving" iets niet accepteert dan mag wetgeving gepasseerd worden? Zou wel een interessant precedent zijn.
Dat is toch de definitie van democratie? Het volk bepaald.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199372607
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:22 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik denk dat jij doet alsof het niet bestaat en doet alsof kamerleden overal over stemmen
[..]

Als OMT je genoeg angst aanpraat dan ben jij er nu ook wel voor
Angst? Ik lees het in al jouw posts.
quote:
Hoezo moet IK normaal doen ?, jij keurt toch excessief politiegeweld goed en vind het toelaatbaar dat normaal sociaal gedrag opeens strafbaar is
Doe normaal. Probeer je eerst eens te gedragen voor dat je over morele grenzen begint.
quote:
Ik heb nergens gezegd dat de politie zijn eigen gang moet gaan
Ik vindt alleen dat de politie niet mee moet gaan met de waanideen van OMT en Rutte&De Jonge
Bij het inperken van de rechten&vrijheden van burgers en het sluiten van bedrijven moeten ze gewoon eeen grens trekken,]NU gaat de politie te ver, hier werken wij niet aan mee
8)7 De politie moet niet zijn eigen gang gaan, maar de politie moet zijn eigen gang gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2021 15:01:12 ]
pi_199372628
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:58 schreef Red_85 het volgende:
Dat is toch de definitie van democratie? Het volk bepaald.
Nee, dat is het niet. De wetgever bepaalt en die wordt gekozen door 'het volk'.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:02:39 #230
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199372661
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:00 schreef The_End het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet. De wetgever bepaalt en die wordt gekozen door 'het volk'.
'Volk' en 'Regeren'
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199372690
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

'Volk' en 'Regeren'
"Red" en "85"
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:04:41 #232
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199372696
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:04 schreef The_End het volgende:

[..]

"Red" en "85"
Ja?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199372701
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:00 schreef The_End het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet. De wetgever bepaalt en die wordt gekozen door 'het volk'.
Nee, dat is niet zo
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:08:16 #234
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199372756
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat is toch de definitie van democratie? Het volk bepaald.
En wat is de wil van “het volk” in deze kwestie dan?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:10:55 #235
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199372792
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:08 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

En wat is de wil van “het volk” in deze kwestie dan?
In het park zitten met het zonnetje op je kop ipv een gummyknuppel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199372798
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:08 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

En wat is de wil van “het volk” in deze kwestie dan?
Geen idee, houd er een referendum over zou ik zeggen ?

Maar zeggen dat "het volk" wil doorgaan met de huidige coronamaatregelen en politieoptreden omdat ze massaal op pro-lockdown partijen hebben gestemd is onzinnig
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:21:42 #237
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199372995
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]

In het park zitten met het zonnetje op je kop ipv een gummyknuppel.
Volgens mij is er ook genoeg weerstand van “het volk” tegen mensen die massaal de parken opzoeken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:22:38 #238
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199373010
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:11 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Geen idee, houd er een referendum over zou ik zeggen ?

Maar zeggen dat "het volk" wil doorgaan met de huidige coronamaatregelen en politieoptreden omdat ze massaal op pro-lockdown partijen hebben gestemd is onzinnig
Het is ook onzinnig om te zeggen dat “het volk” geen handhaving wil omdat er mensen zijn die in het park gaan zitten.

En daarom hebben we dus volksvertegenwoordigers en wetten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199417299
Nu geen politiegeweld...

twitter
pi_199419584
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 15:16 schreef bluemoon23 het volgende:
Hoe komen de Stormfront-Fokkers er toch bij dat mensen die tegen politiegeweld en tegen onzinnige coronaregels zijn, een samenleving zonder regels en zonder politie willen ?
Daar gaat het niet om
De regels moeten niet tegen de burger zijn, politie moet niet "no questions asked" regels handhaven omdat het regels zijn.
Natuurlijk is wet- en regelgeving gericht tegen 'de burger'. Tegen wie anders? Zo ongeveer elke wet beperkt 'de burger' in zijn vrijheid. Burgers die graag met 190 km/u tegen het verkeer in willen rijden worden daarin beperkt door de wet, net zoals burgers die graag bij kleine jongetjes in hun broekje willen voelen. Zo zijn er nu ook regels m.b.t. corona en natuurlijk zijn die beperkend voor 'de burger'.

Jij verschuilt je handig achter het begrip 'de burger', maar daar gaat het je helemaal niet om. Het zijn regels waar jij het niet mee eens bent. Het draagvlak voor de coronamaatregelen is weliswaar tanende, maar nog altijd is een meerderheid vσσr. Oftewel: 'de burger' is het er mee eens. Alleen jij, als individuele burger, bent het er wellicht niet mee eens. Tja, dat kan. Robert M. zal het wellicht ook niet helemaal eens zijn met onze zedenwetgeving. Deal with it. Of ga ergens wonen waar je zelf de regels kunt bepalen.
quote:
We hadden een maandenlange avondklok, normaal sociaal gedrag was opeens strafbaar, hardwerkende ondernemers werden door een dozijn agenten opgezocht en gearresteerd
Nooit, geen enkele keer zei de politie "wij werken hier niet aan mee"
Dan is er voor mij maar 1 conclusie mogelijk, de politie is de vijand van de bevolking geworden
En zo moeten ze ook behandeld worden
Dat de avondklok veel langer in stand gehouden is dan aanvankelijk gedacht, kwam onder meer doordat er onder de bevolking juist groot draagvlak voor bestond. Sterker: dat-ie όberhaupt is ingevoerd kwam vooral doordat de bevolking dat wilde: vooral maatschappelijke druk leidde tot de invoering, niet zozeer de mening van deskundigen. Idem met de mondkapjes.

De politie is dus niet de vijand van het volk, maar beschermt het volk tegen 'burgers' zoals jij, die lijken te denken dat hun mening maatgevend is voor de hele samenleving.
pi_199422256
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 12:44 schreef Nober het volgende:
Nu geen politiegeweld...

[ twitter ]
is dit live vanuit de gaza strook ofzo? Wtf :D
pi_199422284
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 18:56 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

is dit live vanuit de gaza strook ofzo? Wtf :D
dit zijn mensen die nu al op de intocht van Sinterklaas aan het wachten zijn.
er is al enige lichte boosheid waarom het zo lang duurt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199422296
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 18:58 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

dit zijn mensen die nu al op de intocht van Sinterklaas aan het wachten zijn.
er is al enige lichte boosheid waarom het zo lang duurt.
Had ook nog gekund idd.
pi_199426384
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 12:44 schreef Nober het volgende:
Nu geen politiegeweld...

[ twitter ]
Oh? Op het Journaal was te zien dat deze demonstratie is ontbonden, omdat de corona-maatregelen niet werden nageleefd. De ME moest worden ingezet, aangezien een deel van de demonstranten weigerde te vertrekken.

Dus eigenlijk exact dezelfde situatie als bij die corona-demonstraties.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')