abonnement Unibet Coolblue
pi_199340305


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199340330
quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 10:22 schreef Molo het volgende:

[..]

In wat?
:').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199340331
Present. @Mammietje
  zondag 9 mei 2021 @ 10:30:54 #4
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199340369
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 10:27 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

:').
Wat is dit voor reactie op een normale vraag over welke cijfers jij bedoelt?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199340399
quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 10:30 schreef Molo het volgende:

[..]

Wat is dit voor reactie op een normale vraag over welke cijfers jij bedoelt?
JIj: er was geen piek te zien in de cijfers.
Ik: er was gewoon een piek te zien.
Jij: in wat?

Normale vraag.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zondag 9 mei 2021 @ 10:34:30 #6
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199340411
quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 10:25 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Dat gebeurt hier ook bij huisartsen omdat ze zorgvuldig moeten vaccineren
Klopt. Daar wel in grotere hoeveelheden tegelijkertijd, echt hele batches die direct door konden naar de destructie.

Al is dat probleem hier bij de huisartsen niet helemaal in kaart en kan ook bij elkaar opgeteld in de aantallen gaan lopen ja :{
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 9 mei 2021 @ 10:36:07 #7
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199340432
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 10:33 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

JIj: er was geen piek te zien in de cijfers.
Ik: er was gewoon een piek te zien.
Jij: in wat?

Normale vraag.
Ik heb geen piek van waarde gezien, jij blijkbaar wel.
Wélke cijfers is toch relevant dan? Besmettingen of ziekenhuiscijfers, bijvoorbeeld.

Context

Ik begrijp oprecht niet wat je post bijdraagt aan een discussie of überhaupt gesprek
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199340465
quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 10:36 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik heb geen piek van waarde gezien, jij blijkbaar wel.
Wélke cijfers is toch relevant dan? Besmettingen of ziekenhuiscijfers, bijvoorbeeld.

Context

Ik begrijp oprecht niet wat je post bijdraagt aan een discussie of überhaupt gesprek
De allesomvattende vraag 'in wat?' stellen en dan beginnen over context. Joe.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199340540
quote:
2s.gif Op zondag 9 mei 2021 10:25 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik ben wel optimistisch dat het over een paar maanden op z’n retour is in Europa.
Ik niet. Er zijn miljarden extra vaccins besteld voor de komende jaren. Dit virus gaat voorlopig niet weg. Als het ooit al weg gaat.

En al die versoepelingen moet ik nog zien. Waarschijnlijk kan er van de zomer iets meer, maar die anderhalve meter en dat mondkapje zijn we echt niet vanaf voor de winter en dan laait het gewoon weer op.

Buiten dat heeft het er alle schijn van dat, al dan niet bewust, een tweedeling in de samenleving gecreëerd wordt met aan de ene kant gevaccineerden die weer van alles mogen straks en aan de andere kant mensen die zich niet willen of kunnen of mogen laten vaccineren die niet mogen wat die anderen wel mogen.

Dit gaat voor grote problemen zorgen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 9 mei 2021 @ 10:45:16 #10
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199340559
quote:
15s.gif Op zondag 9 mei 2021 10:44 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik niet. Er zijn miljarden extra vaccins besteld voor de komende jaren. Dit virus gaat voorlopig niet weg. Als het ooit al weg gaat.

En al die versoepelingen moet ik nog zien. Waarschijnlijk kan er van de zomer iets meer, maar die anderhalve meter en dat mondkapje zijn we echt niet vanaf voor de winter en dan laait het gewoon weer op.

Buiten dat heeft het er alle schijn van dat, al dan niet bewust, een tweedeling in de samenleving gecreëerd wordt met aan de ene kant gevaccineerden die weer van alles mogen straks en aan de andere kant mensen die zich niet willen of kunnen of mogen laten vaccineren die niet mogen wat die anderen wel mogen.

Dit gaat voor grote problemen zorgen.
Jij ziet het echt van de zonnige kant he?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  zondag 9 mei 2021 @ 10:47:52 #11
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199340596
quote:
15s.gif Op zondag 9 mei 2021 10:44 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik niet. Er zijn miljarden extra vaccins besteld voor de komende jaren. Dit virus gaat voorlopig niet weg. Als het ooit al weg gaat.

En al die versoepelingen moet ik nog zien. Waarschijnlijk kan er van de zomer iets meer, maar die anderhalve meter en dat mondkapje zijn we echt niet vanaf voor de winter en dan laait het gewoon weer op.

Buiten dat heeft het er alle schijn van dat, al dan niet bewust, een tweedeling in de samenleving gecreëerd wordt met aan de ene kant gevaccineerden die weer van alles mogen straks en aan de andere kant mensen die zich niet willen of kunnen of mogen laten vaccineren die niet mogen wat die anderen wel mogen.

Dit gaat voor grote problemen zorgen.
In principe lijkt de bereidheid om te vaccineren groot genoeg om te voorkomen dat het na de zomer weer oplaait, toch?

Blijft een beetje koffiedik kijken natuurlijk, maar vooralsnog zou ik niet zeggen dat het niet kan lukken.
  zondag 9 mei 2021 @ 10:48:24 #12
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199340605
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 10:37 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

De allesomvattende vraag 'in wat?' stellen en dan beginnen over context. Joe.
Dit is geen zinnige manier van communiceren zo, ik zal je wel weer gewoon negeren.
De groeten
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 9 mei 2021 @ 10:51:58 #13
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199340642
quote:
15s.gif Op zondag 9 mei 2021 10:44 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik niet. Er zijn miljarden extra vaccins besteld voor de komende jaren. Dit virus gaat voorlopig niet weg. Als het ooit al weg gaat.

En al die versoepelingen moet ik nog zien. Waarschijnlijk kan er van de zomer iets meer, maar die anderhalve meter en dat mondkapje zijn we echt niet vanaf voor de winter en dan laait het gewoon weer op.

Buiten dat heeft het er alle schijn van dat, al dan niet bewust, een tweedeling in de samenleving gecreëerd wordt met aan de ene kant gevaccineerden die weer van alles mogen straks en aan de andere kant mensen die zich niet willen of kunnen of mogen laten vaccineren die niet mogen wat die anderen wel mogen.

Dit gaat voor grote problemen zorgen.
Heel cru gezegd blijven mensen die kwetsbaar zijn en niet gevaccineerd kunnen of willen worden continu risico lopen ja

Darwinwetten die daarin gewoon gaan spelen. Het wordt endemisch, gaat niet weg, en het is vaccineren met hopelijk bescherming op individueel niveau of risico op doormaken van een besmetting hebben.

Zullen nog zat mensen door omvallen ja. En erna... Is het onderdeel van het leven en zal in de komende generaties steeds meer bescherming komen van nature en steeds minder klachten en lijden erdoor.

Ik geloof niet zo in langdurige maatregelen ter bescherming verder.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 9 mei 2021 @ 10:52:23 #14
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199340645
quote:
15s.gif Op zondag 9 mei 2021 10:44 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik niet. Er zijn miljarden extra vaccins besteld voor de komende jaren. Dit virus gaat voorlopig niet weg. Als het ooit al weg gaat.

En al die versoepelingen moet ik nog zien. Waarschijnlijk kan er van de zomer iets meer, maar die anderhalve meter en dat mondkapje zijn we echt niet vanaf voor de winter en dan laait het gewoon weer op.

Buiten dat heeft het er alle schijn van dat, al dan niet bewust, een tweedeling in de samenleving gecreëerd wordt met aan de ene kant gevaccineerden die weer van alles mogen straks en aan de andere kant mensen die zich niet willen of kunnen of mogen laten vaccineren die niet mogen wat die anderen wel mogen.

Dit gaat voor grote problemen zorgen.
Dat is wel heel erg negatief.

Zelf kan ik geen goede reden verzinnen om de 1.5m afstand en het mondkapje te behouden als genoeg mensen een vaccinatie hebben gehad.

Op een gegeven moment is het voorbij en moet je vertrouwen op het vaccin en misschien voor de zekerheid extra investeren in de zorg.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_199340651
quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 10:48 schreef Molo het volgende:

[..]

Dit is geen zinnige manier van communiceren zo, ik zal je wel weer gewoon negeren.
De groeten
Je vond 'in wat?' terwijl je dus zelf zei 'er was geen piek in de cijfers' wel erg zinnig?

Maar vooruit, tegen beter weten in: er was een duidelijke stijging in het aantal positieven waar te nemen in de leeftijdscategorie 20-29 precies op het moment dat je de feesten op Koningsdag terug zou kunnen zien in die cijfers. Dat is hier derhalve ook een aantal keer uitvoerig besproken en je komt hier vaak genoeg om daar minstens één keer van te hebben meegekregen dus je wedervraag 'in wat?' kwam niet heel uitnodigend over.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199340928
quote:
15s.gif Op zondag 9 mei 2021 10:44 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik niet. Er zijn miljarden extra vaccins besteld voor de komende jaren. Dit virus gaat voorlopig niet weg. Als het ooit al weg gaat.

En al die versoepelingen moet ik nog zien. Waarschijnlijk kan er van de zomer iets meer, maar die anderhalve meter en dat mondkapje zijn we echt niet vanaf voor de winter en dan laait het gewoon weer op.

Buiten dat heeft het er alle schijn van dat, al dan niet bewust, een tweedeling in de samenleving gecreëerd wordt met aan de ene kant gevaccineerden die weer van alles mogen straks en aan de andere kant mensen die zich niet willen of kunnen of mogen laten vaccineren die niet mogen wat die anderen wel mogen.

Dit gaat voor grote problemen zorgen.
In Israel zitten ze nu op 50 besmettingen per dag en één handvol doden per dag. Dat is ons lot.

Begin juli is het klaar met Corona. Dan heeft Hugo ook wat tijd gehad om zijn vriendjes steenrijk te maken met het testen de komende twee maanden en kunnen we weer verder met ons leven.
pi_199340945
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 11:12 schreef Confetti het volgende:

[..]

In Israel zitten ze nu op 50 besmettingen per dag en één handvol doden per dag. Dat is ons lot.

Begin juli is het klaar met Corona. Dan heeft Hugo ook wat tijd gehad om zijn vriendjes steenrijk te maken met het testen de komende twee maanden en kunnen we weer verder met ons leven.
En daarna begint het hele lockdown-, avondklok- en ophokplichtcircus in de herfst weer gewoon van voren af aan.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 9 mei 2021 @ 11:17:53 #18
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199340989
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 11:14 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

En daarna begint het hele lockdown-, avondklok- en ophokplichtcircus in de herfst weer gewoon van voren af aan.
Als die vaccins werken, zou dat niet moeten.
  zondag 9 mei 2021 @ 11:18:26 #19
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199341001
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 11:14 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

En daarna begint het hele lockdown-, avondklok- en ophokplichtcircus in de herfst weer gewoon van voren af aan.
Ik ga er toch niet vanuit, anders hebben we voor niks vaccinaties uitgevonden...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  zondag 9 mei 2021 @ 11:18:29 #20
13309 nostra
ask why
pi_199341003
Ga 'ns lekker in het zonnetje lopen, stelletje chagrijnen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 11:20:59 #21
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199341028
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 10:53 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Je vond 'in wat?' terwijl je dus zelf zei 'er was geen piek in de cijfers' wel erg zinnig?

Maar vooruit, tegen beter weten in: er was een duidelijke stijging in het aantal positieven waar te nemen in de leeftijdscategorie 20-29 precies op het moment dat je de feesten op Koningsdag terug zou kunnen zien in die cijfers. Dat is hier derhalve ook een aantal keer uitvoerig besproken en je komt hier vaak genoeg om daar minstens één keer van te hebben meegekregen dus je wedervraag 'in wat?' kwam niet heel uitnodigend over.
Het moment dat je Koningsdag in de cijfers terug kon zien waren er storingen, dus we weten niet of er een daadwerkelijke piek is op basis van aantal getesten per dag.

Het zou kunnen, maar dat kunnen we eind komende week pas met zekerheid zeggen als alle cijfers van de afgelopen 2 weken binnen zijn.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 11:21:35 #22
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199341036
quote:
18s.gif Op zondag 9 mei 2021 11:18 schreef nostra het volgende:
Ga 'ns lekker in het zonnetje lopen, stelletje chagrijnen.
Ja dag, straks weer berichten: “Het is te druk in stad x, kom niet meer”
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 9 mei 2021 @ 11:22:06 #23
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_199341042
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 11:14 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

En daarna begint het hele lockdown-, avondklok- en ophokplichtcircus in de herfst weer gewoon van voren af aan.
Betwijfel het, maar het wordt idd wel spannend in het najaar vanwege de seizoensinvloeden. Dan kun je pas echt zien of de vaccins werken (en voor hoe lang) en hoe het muteren verloopt.

In de zomer zegt dat met het mooie weer niet zo veel. Vorig jaar was er ook een daling zonder vaccinatie.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_199341068
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/DMF20210508_28574501

Mooi, nog een ondernemer die alvast geen trek heeft in het testcircus.
  zondag 9 mei 2021 @ 11:26:27 #25
13309 nostra
ask why
pi_199341086
quote:
14s.gif Op zondag 9 mei 2021 11:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/DMF20210508_28574501

Mooi, nog een ondernemer die alvast geen trek heeft in het testcircus.
Huh, daar mag je nu toch gewoon ongetest heen? Willen ze ook kinderen < 12 gaan testen voor de fucking speeltuin?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199341108
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 11:20 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het moment dat je Koningsdag in de cijfers terug kon zien waren er storingen, dus we weten niet of er een daadwerkelijke piek is op basis van aantal getesten per dag.

Het zou kunnen, maar dat kunnen we eind komende week pas met zekerheid zeggen als alle cijfers van de afgelopen 2 weken binnen zijn.
Er was toch gewoon een absolute toename in die leeftijdscategorie? Dat je nooit zeker weet of het één op één toe te kennen is aan Koningsdag ok, maar dat die stijging er was lijkt me wel duidelijk.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zondag 9 mei 2021 @ 11:35:15 #27
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_199341171
quote:
10s.gif Op zondag 9 mei 2021 11:26 schreef nostra het volgende:

[..]

Huh, daar mag je nu toch gewoon ongetest heen? Willen ze ook kinderen < 12 gaan testen voor de fucking speeltuin?
Dacht dat speeltuinen ook nog dicht waren. Maar vandaar ook het woordje 'als' in de tekst.

(als je ongetest op een terras mag zou je ook denken dat dat voor een buitenlucht speeltuin zou gelden ja)
  zondag 9 mei 2021 @ 11:52:44 #28
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199341346
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 11:14 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

En daarna begint het hele lockdown-, avondklok- en ophokplichtcircus in de herfst weer gewoon van voren af aan.
In principe zou dat niet hoeven, zolang 60+ en risicogroepen in de herfst een boostershot krijgen en diegene die nu met AstraZeneca en Johnson & Johnson gevaccineerd worden, straks in de herfst opnieuw met Pfizer/Moderna/CureVac gevaccineerd worden.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  zondag 9 mei 2021 @ 11:55:31 #29
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199341372
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 11:12 schreef Confetti het volgende:

[..]

In Israel zitten ze nu op 50 besmettingen per dag en één handvol doden per dag. Dat is ons lot.

Begin juli is het klaar met Corona. Dan heeft Hugo ook wat tijd gehad om zijn vriendjes steenrijk te maken met het testen de komende twee maanden en kunnen we weer verder met ons leven.
Met 50 besmettingen per dag (omgerekend naar Nederland dus 100 besmettingen per dag), kun je eigenlijk alles wel loslaten en vooral goed op letten dat het reproductiegetal onder de 1,0 blijft. Bron- en contactonderzoek goed uitoefenen en als je positief getest bent, moet je in quarantaine. Wel een testplicht voor mogelijke superspreaders.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199341380
quote:
14s.gif Op zondag 9 mei 2021 11:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/DMF20210508_28574501

Mooi, nog een ondernemer die alvast geen trek heeft in het testcircus.
Nu de grote attracties en dierentuinen nog.
Hoe meer hoe beter.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199341388
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 11:52 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

In principe zou dat niet hoeven, zolang 60+ en risicogroepen in de herfst een boostershot krijgen en diegene die nu met AstraZeneca en Johnson & Johnson gevaccineerd worden, straks in de herfst opnieuw met Pfizer/Moderna/CureVac gevaccineerd worden.
Ik voorzie inderdaad boostershots, sowieso voor de griepprik groep, en misschien ook wel voor 50+
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 9 mei 2021 @ 11:56:56 #32
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199341389
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 11:56 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nu de grote attracties en dierentuinen nog.
Hoe meer hoe beter.
Gooi de dierentuinen maar gewoon open. Evenals speeltuinen.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_199341396
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 11:56 schreef popje het volgende:

[..]

Gooi de dierentuinen maar gewoon open. Evenals speeltuinen.
Helemaal mee eens, en nog veel belangrijker : de sport.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199341433
quote:
18s.gif Op zondag 9 mei 2021 11:18 schreef nostra het volgende:
Ga 'ns lekker in het zonnetje lopen, stelletje chagrijnen.
Of neem een paar weken een COR-timeout. Niet alleen van COR trouwens maar het hele corona-geouwehoer in het nieuws. Beviel vrij goed maar ik was er ook wel aan toe.
Nu weer mondjesmaat nieuws tot me nemen waar vooral het woorden als 'toegangstesten' niet te vaak in voor moeten komen :+
I'll give you something to do
  zondag 9 mei 2021 @ 12:02:00 #35
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199341470
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 11:56 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nu de grote attracties en dierentuinen nog.
Hoe meer hoe beter.
Kijk, ik vind het goed nieuws dat er aardig wat sectoren niet mee willen werken aan een testsamenleving, maar ik heb nou niet bepaald het gevoel dat het kabinet dan gaat reageren met ‘nou, ze zullen wel een punt hebben, laten we het maar niet doen’. Die laten die sectoren gewoon langer dicht zitten. ‘Ze hebben de kans gehad, als die sectoren niet mee willen werken...’. Of ze stoppen de eventuele Corona steun. Kijken hoeveel bedrijven er dan wel opeens mee instemmen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 9 mei 2021 @ 12:02:28 #36
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199341474
zijn ze al in het poezenhuis?
  zondag 9 mei 2021 @ 12:03:12 #37
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199341481
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 11:56 schreef popje het volgende:

[..]

Gooi de dierentuinen maar gewoon open. Evenals speeltuinen.
Hoe voorkom je druktes bij ingangen, populaire attracties/verblijven. Hoe voorkom je dat mensen met het openbaar vervoer naar dierentuinen/attractieparken reizen of dat mensen van verschillende huishoudens bij elkaar in de auto plaatsnemen. Hoe weer je Duitsers en Belgen?

Ik wil graag op die vragen antwoord, alvorens de dierentuinen en attractieparken te heropenen. Misschien is het wel een optie om de dierentuinen en attractieparken enkel te openen voor abonnementshouders, zodat er geen piekmomenten in het weekend ontstaan en buitenlanders geweerd worden.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199341488
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:03 schreef Erno-BE het volgende:
Hoe voorkom je druktes bij ingangen, populaire attracties/verblijven.
Waar is dat voor nodig dan?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 9 mei 2021 @ 12:03:46 #39
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199341489
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:03 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Hoe voorkom je druktes bij ingangen, populaire attracties/verblijven. Hoe voorkom je dat mensen met het openbaar vervoer naar dierentuinen/attractieparken reizen of dat mensen van verschillende huishoudens bij elkaar in de auto plaatsnemen. Hoe weer je Duitsers en Belgen?

Ik wil graag op die vragen antwoord, alvorens de dierentuinen en attractieparken te heropenen. Misschien is het wel een optie om de dierentuinen en attractieparken enkel te openen voor abonnementshouders, zodat er geen piekmomenten in het weekend ontstaan en buitenlanders geweerd worden.
dat hoeft buiten allemaal niet.
pi_199341498
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:03 schreef Erno-BE het volgende:
buitenlanders geweerd worden.
Eigen volk eerst.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199341504
quote:
14s.gif Op zondag 9 mei 2021 11:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/DMF20210508_28574501

Mooi, nog een ondernemer die alvast geen trek heeft in het testcircus.
Ook echt voor kinderen van 6 jaar een test.
Bedroevend
pi_199341508
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:02 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Kijk, ik vind het goed nieuws dat er aardig wat sectoren niet mee willen werken aan een testsamenleving, maar ik heb nou niet bepaald het gevoel dat het kabinet dan gaat reageren met ‘nou, ze zullen wel een punt hebben, laten we het maar niet doen’. Die laten die sectoren gewoon langer dicht zitten. ‘Ze hebben de kans gehad, als die sectoren niet mee willen werken...’. Of ze stoppen de eventuele Corona steun. Kijken hoeveel bedrijven er dan wel opeens mee instemmen.
Je krijgt sowieso een hele scheve situatie die je niet moet willen, daar wel een toegangstest, daar weer niet.
Nog los van of veel de sectoren wel bezoekers krijgen, ook met toegangstesten en tegenvallende bezoek gaan die bedrijven dan steun nodig blijven hebben.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199341517
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:03 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Hoe voorkom je druktes bij ingangen, populaire attracties/verblijven. Hoe voorkom je dat mensen met het openbaar vervoer naar dierentuinen/attractieparken reizen of dat mensen van verschillende huishoudens bij elkaar in de auto plaatsnemen. Hoe weer je Duitsers en Belgen?

Ik wil graag op die vragen antwoord, alvorens de dierentuinen en attractieparken te heropenen. Misschien is het wel een optie om de dierentuinen en attractieparken enkel te openen voor abonnementshouders, zodat er geen piekmomenten in het weekend ontstaan en buitenlanders geweerd worden.
Precies het zelfde als vorig jaar, tijdsloten.

Maar eigenlijk moeten we er heel snel vanaf dat alles buiten levensgevaarlijk is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199341535
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:04 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ook echt voor kinderen van 6 jaar een test.
Bedroevend
Dat is wel echt schaamteloos pijnlijk inderdaad.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199341541
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:06 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Precies het zelfde als vorig jaar, tijdsloten.

Maar eigenlijk moeten we er heel snel vanaf dat alles buiten levensgevaarlijk is.
Dat heeft al een jaar te lang geduurd.

Durf zomaar te wedden dat mensen elkaar buiten meer hadden opgezocht ipv binnen en die vrijheden een positief effect zouden hebben op besmettingscijfers.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 9 mei 2021 @ 12:09:21 #46
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199341550
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:03 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat hoeft buiten allemaal niet.
Afstand is juist buiten belangrijk om de kans op besmetting te minimaliseren.

Maar volgens mij kunnen die attractieparken etc. dat best organiseren.
pi_199341558
quote:
2s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:09 schreef Tijn het volgende:
Afstand is juist buiten belangrijk om de kans op besmetting te minimaliseren.
Waar heb je dit vandaan verzonnen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199341566
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:08 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat heeft al een jaar te lang geduurd.

Durf zomaar te wedden dat mensen elkaar buiten meer hadden opgezocht ipv binnen en die vrijheden een positief effect zouden hebben op besmettingscijfers.
Ja dat hebben we hier al paar keer besproken, versoepelen kan ook wel eens positiever effect hebben op besmettingscijfers dan er gedacht wordt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 9 mei 2021 @ 12:10:42 #49
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199341568
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:04 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ook echt voor kinderen van 6 jaar een test.
Bedroevend
je laat je kind toch geen stok in de neus duwen? kom op zeg, misschien als ze ziek zijn, maar verder geen gehannes.
  zondag 9 mei 2021 @ 12:10:47 #50
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199341571
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:08 schreef ludovico het volgende:

[..]

Durf zomaar te wedden dat mensen elkaar buiten meer hadden opgezocht ipv binnen en die vrijheden een positief effect zouden hebben op besmettingscijfers.
Uh, je het weer niet meegekregen? Het was de koudste april sinds 1986.
  zondag 9 mei 2021 @ 12:12:39 #51
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199341583
quote:
5s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:10 schreef Tijn het volgende:

[..]

Uh, je het weer niet meegekregen? Het was de koudste april sinds 1986.
geloof dat ik alleen vandaag niet hoeft te stoken, want Mei is ook tot nu toe koud geweest.
pi_199341591
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:03 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Hoe voorkom je druktes bij ingangen, populaire attracties/verblijven. Hoe voorkom je dat mensen met het openbaar vervoer naar dierentuinen/attractieparken reizen of dat mensen van verschillende huishoudens bij elkaar in de auto plaatsnemen. Hoe weer je Duitsers en Belgen?

Ik wil graag op die vragen antwoord, alvorens de dierentuinen en attractieparken te heropenen. Misschien is het wel een optie om de dierentuinen en attractieparken enkel te openen voor abonnementshouders, zodat er geen piekmomenten in het weekend ontstaan en buitenlanders geweerd worden.
Ik was gisteren naar een overdekt winkelcentrum, zie je mondjesmaat mensen in winkels, gedoe met mandjes en karretjes... alleen de overdekte gang die alle winkels verbindt was stampvol mensen, inclusief rijen om de winkels binnen te gaan.

Als dat kan, kun je ook gewoon in een rij voor de dierentuin of attractiepark staan.
pi_199341596
quote:
5s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:10 schreef Tijn het volgende:

[..]

Uh, je het weer niet meegekregen? Het was de koudste april sinds 1986.
Klimaatverandering! We gaan allemaal kapotdood.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199341599
quote:
5s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:10 schreef Tijn het volgende:

[..]

Uh, je het weer niet meegekregen? Het was de koudste april sinds 1986.
Dat is niet wat ik bedoelde met mijn antwoord. Natuurlijk speelt het weer mee in deze.
Maar als we de dierentuinen en pretparken bijvoorbeeld al open hadden gehad, aangezien vrijwel alles daar buiten is, zou dat wellicht ook besmettingen gescheeld kunnen hebben. Dan had men niet de hele dag bij oma of visite of buurvrouw gezeten bijvoorbeeld.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 12:15:11 #55
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199341608
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:14 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik bedoelde met mijn antwoord. Natuurlijk speelt het weer mee in deze.
Maar als we de dierentuinen en pretparken bijvoorbeeld al open hadden gehad, aangezien vrijwel alles dar buiten is, zou dat wellicht ook besmettingen gescheeld kunnen hebben. Dan had men niet de hele dag bij oma of visite of buurvrouw gezeten bijvoorbeeld.
Dat is wel HEEL krom.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199341620
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:14 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik bedoelde met mijn antwoord. Natuurlijk speelt het weer mee in deze.
Maar als we de dierentuinen en pretparken bijvoorbeeld al open hadden gehad, aangezien vrijwel alles daar buiten is, zou dat wellicht ook besmettingen gescheeld kunnen hebben. Dan had men niet de hele dag bij oma of visite of buurvrouw gezeten bijvoorbeeld.
Denk het ook, net als dat de bso sluiting waarschijnlijk contraproductief was.
pi_199341621
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:14 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik bedoelde met mijn antwoord. Natuurlijk speelt het weer mee in deze.
Maar als we de dierentuinen en pretparken bijvoorbeeld al open hadden gehad, aangezien vrijwel alles dar buiten is, zou dat wellicht ook besmettingen gescheeld kunnen hebben. Dan had men niet de hele dag bij oma of visite of buurvrouw gezeten bijvoorbeeld.
Tis dan nog maar de vraag hoeveel zin dat zou hebben, hoewel de tjsechische case wel lijkt te duiden dat er asymptomatisch ook wel wat stroomversnelling in zal komen.

Met alleen thuisblijven bij ziekte heb je zeer zeker niet het grootste deel van de kans op besmetting gemitigeerd, daar heb je wel iets meer voor nodig.

Wss handen wassen en 1.5 meter afstand in slecht geventileerde ruimtes.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 9 mei 2021 @ 12:16:40 #58
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199341622
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:10 schreef ludovico het volgende:

[..]

Waar heb je dit vandaan verzonnen?
Dat is toch algemeen bekend? In de buitenlucht verwaait de lucht die je uitademt, dus als je niet boven op elkaar gaat staan, is de kans op besmetting nihil. Binnen is er een kans dat het blijft hangen, dus vandaar die mondkapjes, omdat afstand houden daardoor minder zin heeft.
pi_199341623
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is wel HEEL krom.
Want?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199341636
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is wel HEEL krom.
Waarom?
Stel je gaat met je familie de hele dag gezellig naar oma. Lekker binnen zitten, ramen dicht, kacheltje aan
In plaats daarvan had je een dagje met je gezin naar de Dierentuin of pretpark of speeltuin kunnen gaan.

Mensen gaan op elkaars lip zitten als ze nergens heen kunnen, geef je ze mogelijkheid om iets te doen, neem je een deel van het op elkaars lip zitten weg.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 12:17:45 #61
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199341640
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:16 schreef ludovico het volgende:

[..]

Want?
Want het feit dat je niet naar de dierentuin gaat betekent niet dat je wel naar de buurvrouw gaat.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199341649
quote:
2s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:16 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat is toch algemeen bekend? In de buitenlucht verwaait de lucht die je uitademt, dus als je niet boven op elkaar gaat staan, is de kans op besmetting nihil. Binnen is er een kans dat het blijft hangen, dus vandaar die mondkapjes, omdat afstand houden daardoor minder zin heeft.
Nee dat is niet algemeen bekend.

Als virusdeeltjes blijven hangen zal de verspreiding en dus de concentratie dicht bij de bron hoger zijn. Ik heb echt 0.0 wetenschap gezien die laat zien hoe die verspreiding werkt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 9 mei 2021 @ 12:18:45 #63
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199341658
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:14 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik bedoelde met mijn antwoord. Natuurlijk speelt het weer mee in deze.
Maar als we de dierentuinen en pretparken bijvoorbeeld al open hadden gehad, aangezien vrijwel alles daar buiten is, zou dat wellicht ook besmettingen gescheeld kunnen hebben. Dan had men niet de hele dag bij oma of visite of buurvrouw gezeten bijvoorbeeld.
Maar niemand gaat toch naar de dierentuin met dit kutweer van de afgelopen tijd? Wil niet zeggen dat ik niet vind dat ze open mogen, maar ik denk niet dat het veel had uitgemaakt.
pi_199341668
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Want het feit dat je niet naar de dierentuin gaat betekent niet dat je wel naar de buurvrouw gaat.
Mensen zoeken elkaar wel op hoor, betere alternatieven zullen benut worden en gewoon slechtere alternatieven indammen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 9 mei 2021 @ 12:19:40 #65
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199341674
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Want het feit dat je niet naar de dierentuin gaat betekent niet dat je wel naar de buurvrouw gaat.
Het sluit elkaar niet uit en het is geen logisch gevolg. Maar in de basis is er wel een behoefte om wat anders te gaan doen dan thuis te zitten, wat de invulling daarvan gaat zijn verschilt. En als op visite gaan wel kan en naar de dierentuin niet is de kans dat je op visite gaat natuurlijk groter.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199341679
quote:
2s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:18 schreef Tijn het volgende:

[..]

Maar niemand gaat toch naar de dierentuin met dit kutweer van de afgelopen tijd? Wil niet zeggen dat ik niet vind dat ze open mogen, maar ik denk niet dat het veel had uitgemaakt.
Het maakt allemaal geen reet uit dat maakt het alleen maar extra wrang voor de ondernemers.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199341706
quote:
2s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:18 schreef Tijn het volgende:

[..]

Maar niemand gaat toch naar de dierentuin met dit kutweer van de afgelopen tijd? Wil niet zeggen dat ik niet vind dat ze open mogen, maar ik denk niet dat het veel had uitgemaakt.
Je moest eens weten, ik heb in ijzige wind op het strand gelopen en in de stromende regen door het bos.

Je moet echt wat met jonge kinderen, weekenden binnen zitten is zo goed als niet te doen. Kinderen zelf hebben overigens geen probleem met kutweer, die vinden dat gaaf.
pi_199341718
quote:
2s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:18 schreef Tijn het volgende:

[..]

Maar niemand gaat toch naar de dierentuin met dit kutweer van de afgelopen tijd? Wil niet zeggen dat ik niet vind dat ze open mogen, maar ik denk niet dat het veel had uitgemaakt.
Het was fris, maar niet overdreven nat. Daar kan je gewoon op kleden.

Maar evengoed heeft iedereen zijn eigen gedachtes, en dat is prima, Ik denk dat we momenteel veel te voorzichtig zijn.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 9 mei 2021 @ 12:22:36 #69
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199341720
quote:
2s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:18 schreef Tijn het volgende:

[..]

Maar niemand gaat toch naar de dierentuin met dit kutweer van de afgelopen tijd? Wil niet zeggen dat ik niet vind dat ze open mogen, maar ik denk niet dat het veel had uitgemaakt.
Daarom gaat er ook niemand met 10 graden en buien naar het terras nu, oh wacht...

Gebrek aan alternatief dwingt mensen een kant op. Daarom denk ik dat die testen voor toegang events het beeld ook vertekenen, leuk voor een keertje als je tijden niks kon doen, maar niet om overal toe te passen gedurende een lange periode.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zondag 9 mei 2021 @ 12:22:44 #70
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199341723
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:18 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee dat is niet algemeen bekend.

Als virusdeeltjes blijven hangen zal de verspreiding en dus de concentratie dicht bij de bron hoger zijn. Ik heb echt 0.0 wetenschap gezien die laat zien hoe die verspreiding werkt.
Deze vrouw is er al een tijdje mee bezig bijvoorbeeld, had toevallig vandaag een samenvattende twitterthread: https://twitter.com/drzemouri/status/1391110281091325954
pi_199341729
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:05 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Je krijgt sowieso een hele scheve situatie die je niet moet willen, daar wel een toegangstest, daar weer niet.
Nog los van of veel de sectoren wel bezoekers krijgen, ook met toegangstesten en tegenvallende bezoek gaan die bedrijven dan steun nodig blijven hebben.
Buiten de principiële om zijn er ontzettend veel praktische bezwaren.
Niet op elke hoek van de straat zit een testcentrum dus dit is alleen leuk voor de 'elitaire' evenementen/ondernemers, nl. zij die in grote steden zitten en het zich organisatorisch en financieel kunnen veroorloven om een toegangscheckcircus op te tuigen.
I'll give you something to do
  zondag 9 mei 2021 @ 12:24:09 #72
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199341738
Belgischse cops staken ook even:

.
Drukte in Brussel na sluitingstijd terrassen

Gisteravond zijn na sluitingstijd van de terrassen in Brussel veel mensen op straat blijven hangen. Een verslaggever van de Belgische omroep VRT schatte dat rond 00.30 uur nog zo'n duizend mensen op het Flageyplein waren.

Gisteren mochten de terrassen voor het eerst weer open, tot 22.00 uur. Volgens Belgische media bleven de aanwezigen het einde van de lockdown vieren en werd daarbij gedanst en gedronken. Op beelden was te zien dat er weinig afstand werd gehouden en weinig mensen droegen een mondkapje.

De massaal aanwezige politie bleef op afstand. "Ik ben niet van plan om er tussen te komen", zei de burgemeester van de Brusselse gemeente Elsene tegen de nieuwssite Bruzz. Belgische media meldden dat het ook in andere steden druk was na het sluiten van de terrassen.
  zondag 9 mei 2021 @ 12:25:44 #73
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199341763
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:18 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee dat is niet algemeen bekend.

Als virusdeeltjes blijven hangen zal de verspreiding en dus de concentratie dicht bij de bron hoger zijn. Ik heb echt 0.0 wetenschap gezien die laat zien hoe die verspreiding werkt.
eigenlijk simpel, ga eens buiten bellen blazen en kijken waar ze naar toe gaan
pi_199341765




twitter


70.000 toeschouwers (okay 69.998) zonder mondkapje afgelopen nacht in Texas... En ondertussen loopt elk land te 'fieldlabben' en te 'testen'... Waarom wordt dit niet gewoon globaal gedaan ipv elk landje voor zichzelf :')
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_199341790
quote:
2s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:22 schreef Tijn het volgende:

[..]

Deze vrouw is er al een tijdje mee bezig bijvoorbeeld, had toevallig vandaag een samenvattende twitterthread: https://twitter.com/drzemouri/status/1391110281091325954
Ja okay, maar ik zie geen link naar in welke mate de viral load per m^2 zich verhoudt tot afstand tot een besmettingsbron.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 9 mei 2021 @ 12:28:57 #76
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199341801
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:17 schreef _serial_ het volgende:
Waarom?
Stel je gaat met je familie de hele dag gezellig naar oma. Lekker binnen zitten, ramen dicht, kacheltje aan
In plaats daarvan had je een dagje met je gezin naar de Dierentuin of pretpark of speeltuin kunnen gaan.

Mensen gaan op elkaars lip zitten als ze nergens heen kunnen, geef je ze mogelijkheid om iets te doen, neem je een deel van het op elkaars lip zitten weg.
Je neemt de kans op het besmetten van oma ook weg...
So we just called him Fred
pi_199341804
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:24 schreef THEFXR het volgende:
Belgischse cops staken ook even:

.
Drukte in Brussel na sluitingstijd terrassen

Gisteravond zijn na sluitingstijd van de terrassen in Brussel veel mensen op straat blijven hangen. Een verslaggever van de Belgische omroep VRT schatte dat rond 00.30 uur nog zo'n duizend mensen op het Flageyplein waren.

Gisteren mochten de terrassen voor het eerst weer open, tot 22.00 uur. Volgens Belgische media bleven de aanwezigen het einde van de lockdown vieren en werd daarbij gedanst en gedronken. Op beelden was te zien dat er weinig afstand werd gehouden en weinig mensen droegen een mondkapje.

De massaal aanwezige politie bleef op afstand. "Ik ben niet van plan om er tussen te komen", zei de burgemeester van de Brusselse gemeente Elsene tegen de nieuwssite Bruzz. Belgische media meldden dat het ook in andere steden druk was na het sluiten van de terrassen.
Er moet altijd even bij worden vermeld dat de mensen vooral geen mondkapjes droegen.
Ook zo bij soortgelijke berichten uit NL.
Terwijl er niet eens een plicht of zelfs geen advies is buiten. Maar toch even vermelden hè!
I'll give you something to do
pi_199341807
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:25 schreef THEFXR het volgende:

[..]

eigenlijk simpel, ga eens buiten bellen blazen en kijken waar ze naar toe gaan
Dat is geen antwoord op wat ik vraag, we hebben het over virusdeeltjes in slecht geventileerde ruimte.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 9 mei 2021 @ 12:29:53 #79
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199341817
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:29 schreef galantis het volgende:

[..]

Er moet altijd even bij worden vermeld dat de mensen vooral geen mondkapjes droegen.
Ook zo bij soortgelijke berichten uit NL.
Terwijl er niet eens een plicht of zelfs geen advies is buiten. Maar toch even vermelden hè!
Is het niet een verkapte oproep van de media om te stoppen met het dragen van die kapjes?
So we just called him Fred
  zondag 9 mei 2021 @ 12:31:32 #80
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199341837
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:29 schreef galantis het volgende:

[..]

Er moet altijd even bij worden vermeld dat de mensen vooral geen mondkapjes droegen.
Ook zo bij soortgelijke berichten uit NL.
Terwijl er niet eens een plicht of zelfs geen advies is buiten. Maar toch even vermelden hè!
dat is de media, lekker overdrijven
pi_199341841
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:26 schreef RipCity het volgende:
[ afbeelding ]

70.000 toeschouwers (okay 69.998) zonder mondkapje afgelopen nacht in Texas... En ondertussen loopt elk land te 'fieldlabben' en te 'testen'... Waarom wordt dit niet gewoon globaal gedaan ipv elk landje voor zichzelf :')
Misschien omdat ze daar al zeer ruim gevaccineerd zijn?

wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 9 mei 2021 @ 12:32:12 #82
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199341852
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:28 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja okay, maar ik zie geen link naar in welke mate de viral load per m^2 zich verhoudt tot afstand tot een besmettingsbron.
Ik zou zeggen: vraag het haar.
pi_199341856
quote:
7s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:29 schreef Fred het volgende:

[..]

Is het niet een verkapte oproep van de media om te stoppen met het dragen van die kapjes?
Zo lees ik het niet. Het is gewoon aandikken met totaal irrelevante informatie.
I'll give you something to do
pi_199341861
quote:
2s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:32 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: vraag het haar.
Of Mr Engel
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 9 mei 2021 @ 12:33:12 #85
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199341863
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:29 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op wat ik vraag, we hebben het over virusdeeltjes in slecht geventileerde ruimte.
ooh, dacht buiten bij de dierentuin
pi_199341884
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:31 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat is de media, lekker overdrijven
'Bijna niemand droeg een mondkapje. Ook had niemand een regenboogvlag bij zich.'
I'll give you something to do
pi_199341891
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:34 schreef galantis het volgende:

[..]

'Bijna niemand droeg een mondkapje. Ook had niemand een regenboogvlag bij zich.'
_O-
Allemaal homo haters.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 9 mei 2021 @ 12:35:19 #88
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199341898
quote:
10s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:32 schreef ludovico het volgende:

[..]

Of Mr Engel
Je kan het inderdaad ook aan een dansleraar vragen, maar of je daar nou veel mee opschiet.
pi_199341910
quote:
2s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:35 schreef Tijn het volgende:

[..]

Je kan het inderdaad ook aan een dansleraar vragen, maar of je daar nou veel mee opschiet.
Dat is dus de grote grap, Willem Engel was bezig met promotie onderzoek omtrent aerosols en is wss één van de mensen met het meeste expertise over het onderwerp in dit hele land.

Maar staat vooral bekend als opperhoofd Wappie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 9 mei 2021 @ 12:40:23 #90
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_199341965
quote:
10s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is dus de grote grap, Willem Engel was bezig met promotie onderzoek omtrent aerosols en is wss één van de mensen met het meeste expertise over het onderwerp in dit hele land.

Maar staat vooral bekend als opperhoofd Wappie.
:D En, mijnheer staat toch ook bekend om duistere zaken en een strafblad, als ik het wel heb.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  zondag 9 mei 2021 @ 12:41:47 #91
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199341983
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:40 schreef Scjvb het volgende:

[..]

:D En, mijnheer staat toch ook bekend om duistere zaken en een strafblad, als ik het wel heb.
Rutte heeft ook een strafblad
pi_199341986
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:19 schreef zalkc het volgende:

[..]

Het sluit elkaar niet uit en het is geen logisch gevolg. Maar in de basis is er wel een behoefte om wat anders te gaan doen dan thuis te zitten, wat de invulling daarvan gaat zijn verschilt. En als op visite gaan wel kan en naar de dierentuin niet is de kans dat je op visite gaat natuurlijk groter.
Irritante is dat het OMT dat nog steeds niet begrijpt.
Die denken nog steeds dat mensen thuis blijven alleen als je opties weg neemt.
pi_199341995
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:26 schreef RipCity het volgende:
[ afbeelding ]

[ [url=https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/OfntXWxgcVMe76z4VRSpEQ--/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTk2MDtoPTY0MC4xNTkxMjQ4MTM1MjU2O2NmPXdlYnA-/https://s.yimg.com/os/cre(...)f5d9fd0e4]afbeelding[/url] ]

[ twitter ]

70.000 toeschouwers (okay 69.998) zonder mondkapje afgelopen nacht in Texas... En ondertussen loopt elk land te 'fieldlabben' en te 'testen'... Waarom wordt dit niet gewoon globaal gedaan ipv elk landje voor zichzelf :')
Waarschijnlijk zodat er in allerlei landen enkele mensen zich gigantisch kunnen verrijken ten koste van de gemeenschap/belastingbetaler.
pi_199342019
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:31 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat is de media, lekker overdrijven
En dan raar opkijken dat ze tegenwoordig steeds vaker in elkaar getrapt worden.
  zondag 9 mei 2021 @ 12:45:02 #95
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199342038
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:41 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Rutte heeft ook een strafblad
Die is nieuw voor mij
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zondag 9 mei 2021 @ 12:48:15 #96
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199342070
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:45 schreef zalkc het volgende:

[..]

Die is nieuw voor mij
https://www.trouw.nl/nieu(...)criminatie~bc40d2da/
pi_199342095
quote:
Valt dat niet onder politieke onschendbaarheid?
pi_199342253
Florida verbiedt vaccinatiepaspoort.

Florida zal elk bedrijf of school een boete van $ 5.000 geven voor elke keer dat het een ‘vaccinpaspoort’ of bewijs van vaccinatie tegen COVID-19 vereist.

https://gellerreport.com/(...)19-vaccination.html/

https://dissident.one/202(...)e-coronamaatregelen/
  zondag 9 mei 2021 @ 13:06:38 #99
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199342278
Is er al wat gelekt?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_199342307
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:06 schreef DonDruiper het volgende:
Is er al wat gelekt?
Volgens mij moeten ze nog beginnen :D
  zondag 9 mei 2021 @ 13:11:13 #101
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199342314
Op naar Texas!
  zondag 9 mei 2021 @ 13:11:52 #102
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_199342324
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:03 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Hoe voorkom je druktes bij ingangen, populaire attracties/verblijven. Hoe voorkom je dat mensen met het openbaar vervoer naar dierentuinen/attractieparken reizen of dat mensen van verschillende huishoudens bij elkaar in de auto plaatsnemen. Hoe weer je Duitsers en Belgen?

Ik wil graag op die vragen antwoord, alvorens de dierentuinen en attractieparken te heropenen. Misschien is het wel een optie om de dierentuinen en attractieparken enkel te openen voor abonnementshouders, zodat er geen piekmomenten in het weekend ontstaan en buitenlanders geweerd worden.
Waarom zou je Duitsers en Belgen weten? Beter een grote reisbubbel voor Europa. De grenzen zijn nu wel lang genoeg dicht geweest
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_199342325
Is er al een pooltje ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 13:16:37 #104
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199342362
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:11 schreef _serial_ het volgende:
Is er al een pooltje ?
Ja, maar het water is echt te koud nu.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 9 mei 2021 @ 13:20:35 #105
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199342400
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:11 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Waarom zou je Duitsers en Belgen weten? Beter een grote reisbubbel voor Europa. De grenzen zijn nu wel lang genoeg dicht geweest
Daarvoor zijn het aantal besmettingen, ziekenhuis en IC-opnames in Nederland te hoog. Op de lange termijn is een reisbubbel een prima idee, maar nu niet.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199342409
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:20 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Daarvoor zijn het aantal besmettingen, ziekenhuis en IC-opnames in Nederland te hoog. Op de lange termijn is een reisbubbel een prima idee, maar nu niet.
De lange termijn kon wel eens snel dichterbij komen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 9 mei 2021 @ 13:22:04 #107
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199342414
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:11 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Waarom zou je Duitsers en Belgen weten? Beter een grote reisbubbel voor Europa. De grenzen zijn nu wel lang genoeg dicht geweest
Het zou ook andersom moeten zijn. Duitsers en Belgen zouden hier niet moeten willen komen. Aantal besmettingen in NL ligt echt aanzienlijk hoger dan in die 2 landen.
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 9 mei 2021 @ 13:23:58 #108
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199342422
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:21 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De lange termijn kon wel eens snel dichterbij komen.
Juli denk ik, niet eerder
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199342443
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:23 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Juli denk ik, niet eerder
Dat vind ik vrij korte termijn. Dat is een paar weken. Eerder hoeven we inderdaad niet te verwachten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 9 mei 2021 @ 13:26:32 #110
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_199342452
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:20 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Daarvoor zijn het aantal besmettingen, ziekenhuis en IC-opnames in Nederland te hoog. Op de lange termijn is een reisbubbel een prima idee, maar nu niet.
Dan zou ik me niet zo druk maken om bijvoorbeeld Duitsers. De besmettingscijfers zijn daar aanmerkelijk lager.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 9 mei 2021 @ 13:26:51 #111
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199342457
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:20 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Daarvoor zijn het aantal besmettingen, ziekenhuis en IC-opnames in Nederland te hoog. Op de lange termijn is een reisbubbel een prima idee, maar nu niet.
Wanneer hebben jullie weer overleg met het Red-team?
Zuiger van het FOK!-OMT
  Miss 200.000.000! zondag 9 mei 2021 @ 13:27:14 #112
367000 roos94
pi_199342465
Vriend hoort vandaag dat zijn collega met wie hij nauw samenwerkt(deze week nog) corona heeft.

Mn vriend moet donderdag weer werken. Zegt zn baas, ja ga nu maar in quarantaine en test dinsdag. Dan issie vast negatief en kan je gewoon komen _O-
pi_199342466
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:26 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Wanneer hebben jullie weer overleg met het Red-team?
Bestaan die nog?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 9 mei 2021 @ 13:28:07 #114
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_199342474
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:22 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Het zou ook andersom moeten zijn. Duitsers en Belgen zouden hier niet moeten willen komen. Aantal besmettingen in NL ligt echt aanzienlijk hoger dan in die 2 landen.
Klopt. Maar ik ben zo’n Duitser van wie het hele sociale leven plaatsvindt in Nederland (familie, vrienden, werk, 2e huis) en ben er wel klaar mee. Ik wil mijn leven terug.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_199342476
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:41 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Rutte heeft ook een strafblad
Geen strafblad. Wel een veroordeling.
  zondag 9 mei 2021 @ 13:29:07 #116
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199342491
Waarom heeft het LCPS eigenlijk andere cijfers dan stichting NICE?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_199342501
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:27 schreef roos94 het volgende:
Vriend hoort vandaag dat zijn collega met wie hij nauw samenwerkt(deze week nog) corona heeft.

Mn vriend moet donderdag weer werken. Zegt zn baas, ja ga nu maar in quarantaine en test dinsdag. Dan issie vast negatief en kan je gewoon komen _O-
Maar als jouw vriend donderdag bijvoorbeeld voor het laatst contact heeft gehad, dan is dat toch ook gewoon prima? :?
  zondag 9 mei 2021 @ 13:32:06 #118
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199342524
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:28 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Klopt. Maar ik ben zo’n Duitser van wie het hele sociale leven plaatsvindt in Nederland (familie, vrienden, werk, 2e huis) en ben er wel klaar mee. Ik wil mijn leven terug.
Je mag nu toch wel? Of moet je in quarantaine als je in NL geweest bent?

Ik zou ook weer graag naar Duitsland gaan hoor, ging meerdere keren per jaar.
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 9 mei 2021 @ 13:32:57 #119
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199342535
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:29 schreef popje het volgende:
Waarom heeft het LCPS eigenlijk andere cijfers dan stichting NICE?
Omdat NICE achterloopt (zeker in het weekend) en LCPS er een berekening op loslaat.
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 9 mei 2021 @ 13:34:58 #120
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199342558
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:28 schreef Tinkepink het volgende:
Klopt. Maar ik ben zo’n Duitser van wie het hele sociale leven plaatsvindt in Nederland (familie, vrienden, werk, 2e huis) en ben er wel klaar mee. Ik wil mijn leven terug.
Dat willen we allemaal, ook als we geen familie in het buitenland of 2e huis hebben.
So we just called him Fred
  zondag 9 mei 2021 @ 13:35:24 #121
148507 Schuifpui
Lone Star
pi_199342567
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:22 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Het zou ook andersom moeten zijn. Duitsers en Belgen zouden hier niet moeten willen komen. Aantal besmettingen in NL ligt echt aanzienlijk hoger dan in die 2 landen.
Dat laatste betwijfel ik. Als je kijkt naar de laatste weken, dan zie je:
• Duitsland heeft absoluut ca. 2x zoveel besmettingen
• Ze hebben 5x zoveel inwoners als NL
• Maar: ze hebben 10x zoveel doden

Ze missen daar enorm veel besmettingen. Idem voor België.

De bevolkingssamenstelling en vaccinatiesnelheid zijn redelijk vergelijkbaar tussen deze landen.
  zondag 9 mei 2021 @ 13:39:53 #122
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_199342630
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:32 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Je mag nu toch wel? Of moet je in quarantaine als je in NL geweest bent?

Ik zou ook weer graag naar Duitsland gaan hoor, ging meerdere keren per jaar.
Ja, maar mijn man en kinderen niet. Die moeten in quarantaine aangezien ze geen urgente reden hebben om de grens over te gaan. Ik moet iedere 72 uur testen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 9 mei 2021 @ 13:40:56 #123
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_199342648
quote:
7s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:34 schreef Fred het volgende:

[..]

Dat willen we allemaal, ook als we geen familie in het buitenland of 2e huis hebben.
Snap ik. Maar de impact op mijn dagelijks leven is bizar groot (ik leef en werk in 2 landen in niet-COVIDtijden).
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 9 mei 2021 @ 13:41:39 #124
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199342656
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:39 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ja, maar mijn man en kinderen niet. Die moeten in quarantaine aangezien ze geen urgente reden hebben om de grens over te gaan. Ik moet iedere 72 uur testen.
Zal je ook niet blij van worden zo vaak testen -O-
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 9 mei 2021 @ 13:43:28 #125
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199342687
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:40 schreef Tinkepink het volgende:
Snap ik. Maar de impact op mijn dagelijks leven is bizar groot (ik leef en werk in 2 landen in niet-COVIDtijden).
Dat is het risico wat je neemt als je je (sociale/werk)leven uitbreidt tot over de landsgrenzen: in tijden van crisis en oorlog krijg je op dat vlak de zwaarste klappen.
So we just called him Fred
pi_199342732
quote:
7s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:43 schreef Fred het volgende:

[..]

Dat is het risico wat je neemt als je je (sociale/werk)leven uitbreidt tot over de landsgrenzen: in tijden van crisis en oorlog krijg je op dat vlak de zwaarste klappen.
Zelfde als het 'ondernemersrisico' dat je maar even moet zien te overleven terwijl je zaak een halfjaar dichtgaat?
I'll give you something to do
  zondag 9 mei 2021 @ 13:48:10 #127
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_199342757
quote:
7s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:43 schreef Fred het volgende:

[..]

Dat is het risico wat je neemt als je je (sociale/werk)leven uitbreidt tot over de landsgrenzen: in tijden van crisis en oorlog krijg je op dat vlak de zwaarste klappen.
Goh, toen empathie werd uitgedeeld stond jij niet vooraan hè?
Even voor jou ter info:
We zijn 20 jr geleden getrouwd (mijn man is Duits) in een periode dat we toewerkten naar 1 Europa. ik leef al een jaar bijna zonder zeuren volledig in Duitsland. We houden ons aan alle regels. Ik test me de moeder en dinsdag krijg ik mijn eerste vaccin.
Het is alleen niet makkelijk op het moment. Dat spreek ik een keer uit
Dan is zo’n fijne empathische dooddoener als die van jou echt iets waar je op zit te wachten.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_199342760
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:39 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ja, maar mijn man en kinderen niet. Die moeten in quarantaine aangezien ze geen urgente reden hebben om de grens over te gaan. Ik moet iedere 72 uur testen.
Vanwege de lengte van de verblijfsduur? Ik ben gisteren nog even met de Freundin de grens overgestoken om m'n ouders in Nederland te bezoeken. Beiden vantevoren even laten testen en toen naar m'n ouders gereden.

Ik sprak vandeweek een Duitser die met z'n vrouw gewoon een weekje naar hun vakantiehuisje in Zeeland was gegaan. Weliswaar zich laten testen, maar hij repte met geen woord over quarantaine. Ik vermoed dat zich daar echt amper mensen aan houden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 9 mei 2021 @ 13:49:48 #129
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_199342782
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:48 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Vanwege de lengte van de verblijfsduur? Ik ben gisteren nog even met de Freundin de grens overgestoken om m'n ouders in Nederland te bezoeken. Beiden vantevoren even laten testen en toen naar m'n ouders gereden.

Ik sprak vandeweek een Duitser die met z'n vrouw gewoon een weekje naar hun vakantiehuisje in Zeeland was gegaan. Weliswaar zich laten testen, maar hij repte met geen woord over quarantaine. Ik vermoed dat zich daar echt amper mensen aan houden.
Wij dus wel. En in onze omgeving eigenlijk ook iedereen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_199342788
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:46 schreef galantis het volgende:

[..]

Zelfde als het 'ondernemersrisico' dat je maar even moet zien te overleven terwijl je zaak een halfjaar dichtgaat?
8 maanden. -O-
Go hard or go home
pi_199342815
twitter
pi_199342834
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:35 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Dat laatste betwijfel ik. Als je kijkt naar de laatste weken, dan zie je:
• Duitsland heeft absoluut ca. 2x zoveel besmettingen
• Ze hebben 5x zoveel inwoners als NL
• Maar: ze hebben 10x zoveel doden

Ze missen daar enorm veel besmettingen. Idem voor België.

De bevolkingssamenstelling en vaccinatiesnelheid zijn redelijk vergelijkbaar tussen deze landen.
Heb je daar een verklaring voor?
  zondag 9 mei 2021 @ 13:55:23 #133
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199342875
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:46 schreef galantis het volgende:

[..]

Zelfde als het 'ondernemersrisico' dat je maar even moet zien te overleven terwijl je zaak een halfjaar dichtgaat?
Een ondernemer gaat dan toch op zoek naar andere manieren om geld te verdienen?
So we just called him Fred
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 13:55:47 #134
236264 crew  capricia
pi_199342886
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:11 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Waarom zou je Duitsers en Belgen weten? Beter een grote reisbubbel voor Europa. De grenzen zijn nu wel lang genoeg dicht geweest
15 mei gaat Italië ook weer open voor toeristen. Hopelijk een beetje een normale zomer.
Definitely not CIA
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 13:56:17 #135
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199342896
quote:
7s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:55 schreef Fred het volgende:

[..]

Een ondernemer gaan dan toch op zoek naar andere manieren om geld te verdienen?
Een sportschool turn je niet even om in een pakketbezorgdienst, volgens mij.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 9 mei 2021 @ 13:56:34 #136
206731 Mortaxx
Doomer
pi_199342903
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:35 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Dat laatste betwijfel ik. Als je kijkt naar de laatste weken, dan zie je:
• Duitsland heeft absoluut ca. 2x zoveel besmettingen
• Ze hebben 5x zoveel inwoners als NL
• Maar: ze hebben 10x zoveel doden

Ze missen daar enorm veel besmettingen. Idem voor België.

De bevolkingssamenstelling en vaccinatiesnelheid zijn redelijk vergelijkbaar tussen deze landen.
Helemaal mee eens. Heb er vaker gezegd dat het testen en bco in Duitsland ontzettend slecht geregeld is maar dat wil er hier niet in

Gidsland Duitsland :')
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 13:57:04 #137
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199342920
quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:55 schreef capricia het volgende:

[..]

15 mei gaat Italië ook weer open voor toeristen. Hopelijk een beetje een normale zomer.
Nou, dat kan wat worden aangezien de vaccinaties in Italie ook niet echt soepel lopen, zoals ik begreep.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 9 mei 2021 @ 13:58:12 #138
148507 Schuifpui
Lone Star
pi_199342945
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:53 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Heb je daar een verklaring voor?
Dat schreef ik: het kan bijna niet anders dan dat ze veel besmettingen niet opmerken.

Minder testbereidheid, minder goede testinfrastructuur, minder makkelijk om een afspraak te maken of te ver weg. Waardoor het precies zou komen weet ik niet, ken de details van het Duitse testsysteem niet.
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 13:59:05 #139
236264 crew  capricia
pi_199342959
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou, dat kan wat worden aangezien de vaccinaties in Italie ook niet echt soepel lopen, zoals ik begreep.
Beetje hetzelfde als hier.
Definitely not CIA
  zondag 9 mei 2021 @ 13:59:10 #140
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199342965
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:56 schreef Tijger_m het volgende:
Een sportschool turn je niet even om in een pakketbezorgdienst, volgens mij.
Assets liquideren en daarmee een bus kopen om pakketten te gaan bezorgen kan toch prima?
So we just called him Fred
pi_199342968
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199342977
quote:
7s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:55 schreef Fred het volgende:

[..]

Een ondernemer gaan dan toch op zoek naar andere manieren om geld te verdienen?
Ja, je kunt toch gewoon je kont achter het cs verkopen. Oh wacht!
Ook gesloten. -O-
Go hard or go home
  zondag 9 mei 2021 @ 14:00:24 #143
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199342989
09-05-2021
Situatie van COVID-19 Patienten in de ziekenhuizen, dit is dus exlusief reguliere bezetting:
Nieuw op de IC: 24, dat is 13 minder dan gister.
Nieuw op de verpleegafdeling: 175, dat is 89 minder dan gister.
In totaal liggen er nu 767 mensen op de IC en 1668 mensen op de verpleegafdeling.
Dit is 11 minder op de IC en 32 minder op de verpleegafdeling ten opzichte van gister
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zondag 9 mei 2021 @ 14:00:56 #144
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_199343003
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:58 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Dat schreef ik: het kan bijna niet anders dan dat ze veel besmettingen niet opmerken.

Minder testbereidheid, minder goede testinfrastructuur, minder makkelijk om een afspraak te maken of te ver weg. Waardoor het precies zou komen weet ik niet, ken de details van het Duitse testsysteem niet.
Huh? Je kunt hier sinds een paar weken - in de grotere dorpen en steden- op veel plekken een sneltest doen. Ik heb de keuze uit zeker 10 locaties, alle op Max 30 minuten met de auto.

In de binnenstad van wesel zijn er alleen al 3 sneltestlocaties.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 9 mei 2021 @ 14:01:00 #145
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199343005
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 14:00 schreef zalkc het volgende:
09-05-2021
Situatie van COVID-19 Patienten in de ziekenhuizen, dit is dus exlusief reguliere bezetting:
Nieuw op de IC: 24, dat is 13 minder dan gister.
Nieuw op de verpleegafdeling: 175, dat is 89 minder dan gister.
In totaal liggen er nu 767 mensen op de IC en 1668 mensen op de verpleegafdeling.
Dit is 11 minder op de IC en 32 minder op de verpleegafdeling ten opzichte van gister
Dat versoepelen laat de cijfers goed dalen, dat hadden we eerder moeten doen
So we just called him Fred
  Redactie Games zondag 9 mei 2021 @ 14:01:13 #146
181272 crew  Noppie2000
pi_199343009
Blijft dalen *O*
  zondag 9 mei 2021 @ 14:01:40 #147
178214 Zipportal
DSIGoden
pi_199343018
twitter
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 14:02:12 #148
236264 crew  capricia
pi_199343032
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 14:00 schreef zalkc het volgende:
09-05-2021
Situatie van COVID-19 Patienten in de ziekenhuizen, dit is dus exlusief reguliere bezetting:
Nieuw op de IC: 24, dat is 13 minder dan gister.
Nieuw op de verpleegafdeling: 175, dat is 89 minder dan gister.
In totaal liggen er nu 767 mensen op de IC en 1668 mensen op de verpleegafdeling.
Dit is 11 minder op de IC en 32 minder op de verpleegafdeling ten opzichte van gister
Dalen dalen dalen. *O*
Definitely not CIA
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 14:02:15 #149
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199343033
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:59 schreef Noek het volgende:

[..]

Ja, je kunt toch gewoon je kont achter het cs verkopen. Oh wacht!
Ook gesloten. -O-
Ik denk dat je meer succes behaalt met andere lichaamsdelen maar dat terzijde.

Fred heeft de oplossing voor je, Noek, gewoon je assets liquideren en een bus kopen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199343043
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 14:01 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Instroom gaat ook de goede kant op.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 9 mei 2021 @ 14:02:46 #151
178214 Zipportal
DSIGoden
pi_199343051
Tot over een uurtje. :W :M
  zondag 9 mei 2021 @ 14:02:53 #152
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199343055
quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:59 schreef capricia het volgende:

[..]

Beetje hetzelfde als hier.
Italie zit bijna op 40 procent, wij zaten een week terug op 33. Volgens mij gaat het overal wel redelijk gelijk op in de EU.
  zondag 9 mei 2021 @ 14:03:14 #153
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199343064
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 14:02 schreef Tijger_m het volgende:
Fred heeft de oplossing voor je, Noek, gewoon je assets liquideren en een bus kopen.
Ik dacht dat we het in dit topic niet op de man gingen spelen?
So we just called him Fred
pi_199343072
Uitstekende ziekenhuis cijfers *O*
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 14:03:47 #155
236264 crew  capricia
pi_199343076
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 14:02 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Italie zit bijna op 40 procent, wij zaten een week terug op 33. Volgens mij gaat het overal wel redelijk gelijk op in de EU.
Tikt om de voorraad op te prikken hier. En snel graag.
Definitely not CIA
pi_199343080
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 14:02 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Italie zit bijna op 40 procent, wij zaten een week terug op 33. Volgens mij gaat het overal wel redelijk gelijk op in de EU.
Doel van EU was toch voor juli 70% te halen?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 9 mei 2021 @ 14:06:32 #157
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199343131
quote:
7s.gif Op zondag 9 mei 2021 14:03 schreef Fred het volgende:

[..]

Ik dacht dat we het in dit topic niet op de man gingen spelen?
Ik denk dat Fred Teeven bedoeld werd ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zondag 9 mei 2021 @ 14:07:23 #158
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199343152
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 14:03 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Doel van EU was toch voor juli 70% te halen?
Voor juli gaat dat niet lukken vrees ik.
  Miss 200.000.000! zondag 9 mei 2021 @ 14:08:11 #159
367000 roos94
pi_199343168
Zitten we al op 20% :+
  zondag 9 mei 2021 @ 14:09:29 #160
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199343187
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 14:06 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik denk dat Fred Teeven bedoeld werd ;)
Post die hier ook mee? :o
So we just called him Fred
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 14:12:52 #161
236264 crew  capricia
pi_199343240
quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 14:08 schreef roos94 het volgende:
Zitten we al op 20% :+
https://www.parool.nl/ned(...)-grafieken~b0ff746f/

We lijken nu wel aardig aan het prikken te zijn. :)
Definitely not CIA
pi_199343292
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 14:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik denk dat je meer succes behaalt met andere lichaamsdelen maar dat terzijde.

Fred heeft de oplossing voor je, Noek, gewoon je assets liquideren en een bus kopen.
Dus moet ik eerst een nier verkopen om een bus te kunnen kopen.
Ik denk niet dat Fred veel verstand heeft van ondernemen en risico's of wat dan ook maar dat is ok, op FOK! is er ruimte voor iedereen. *O*
Go hard or go home
pi_199343302
quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 14:12 schreef capricia het volgende:

[..]

https://www.parool.nl/ned(...)-grafieken~b0ff746f/

We lijken nu wel aardig aan het prikken te zijn. :)
En zorgvuldig! *O*
  Miss 200.000.000! zondag 9 mei 2021 @ 14:19:46 #164
367000 roos94
pi_199343334
Ik ruik versoepelingen van kilometers ver aankomen
  zondag 9 mei 2021 @ 14:25:17 #165
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199343386
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 14:19 schreef roos94 het volgende:
Ik ruik versoepelingen van kilometers ver aankomen
Nou is het niet de wereld aan versoepelingen, hoewel de uitbreiding op buitensport en mogelijk maken van binnensport zeer zeker welkom zijn.

Ik wil uit eten kunnen ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zondag 9 mei 2021 @ 14:28:06 #166
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_199343424
Stap 2 gaat er gewoon komen hoor _O_
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_199343449
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 14:28 schreef Pvt.Webster het volgende:
Stap 2 gaat er gewoon komen hoor _O_
Denk wel iets vertraagd op de plek van stap 3.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199343497
Ik hoop het, maar denk dat ze nog een week wachten. Dan zijn er nog geen versoepelingen met Pinksteren.
  zondag 9 mei 2021 @ 14:35:39 #169
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199343506
Pas per de 26e denk jij?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_199343512
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 14:35 schreef popje het volgende:
Pas per de 26e denk jij?
Ben er bang voor
  zondag 9 mei 2021 @ 14:36:23 #171
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199343515
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 14:35 schreef Houtenbeen het volgende:
Ik hoop het, maar denk dat ze nog een week wachten. Dan zijn er nog geen versoepelingen met Pinksteren.
Anders zouden ze geen persconferentie aankondigen... waarom zou je iets per 26 mei pas gaan doen??
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  zondag 9 mei 2021 @ 14:38:23 #172
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199343551
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 14:35 schreef Houtenbeen het volgende:
Ik hoop het, maar denk dat ze nog een week wachten. Dan zijn er nog geen versoepelingen met Pinksteren.
Alsof die ene dag het verschil gaat maken. Mensen zoeken elkaar toch wel op.
pi_199343585
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 14:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Alsof die ene dag het verschil gaat maken. Mensen zoeken elkaar toch wel op.
Klap in het gezicht van de zorg, boze omt-leden, boze lockdown-lovers.
pi_199343594
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zondag 9 mei 2021 @ 14:42:00 #175
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199343629
quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 14:40 schreef RipCity het volgende:
[ link | afbeelding ]

@:eragon2890
Een overheid nodig hebben om te bepalen of en wie je wilt knuffelen :')
  Miss 200.000.000! zondag 9 mei 2021 @ 14:42:21 #176
367000 roos94
pi_199343635
Spannond :{
  zondag 9 mei 2021 @ 14:43:32 #177
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199343657
Demissionair premier Mark Rutte, demissionair minister Hugo

Maar de voortekenen zijn niet goed, zo zeggen Haagse bronnen. Hoewel de coronacijfers voorzichtige verbetering laten zien, is het aantal nieuwe patiënten op de verpleegafdelingen en ic’s van ziekenhuizen nog niet met 20 procent gedaald op weekbasis. En dat is wel een harde voorwaarde van het Outbreak Management Team (OMT) voor verdere versoepelingen.

Bron: AD

Nu is de daling weer niet hoog genoeg... het moet kennelijk exact in een week 20% dalen, als het minder dan 20% is gaat het niet door?? Kansloos
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  Miss 200.000.000! zondag 9 mei 2021 @ 14:46:45 #178
367000 roos94
pi_199343710
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 14:43 schreef popje het volgende:
Demissionair premier Mark Rutte, demissionair minister Hugo

Maar de voortekenen zijn niet goed, zo zeggen Haagse bronnen. Hoewel de coronacijfers voorzichtige verbetering laten zien, is het aantal nieuwe patiënten op de verpleegafdelingen en ic’s van ziekenhuizen nog niet met 20 procent gedaald op weekbasis. En dat is wel een harde voorwaarde van het Outbreak Management Team (OMT) voor verdere versoepelingen.

Bron: AD

Nu is de daling weer niet hoog genoeg... het moet kennelijk exact in een week 20% dalen, als het minder dan 20% is gaat het niet door?? Kansloos
Nee hugo zei we gaan niet met een meetlat zitten meten.

Komt goed, geloof mij nou maar. Ik weet zeker versoepelingen
  zondag 9 mei 2021 @ 14:51:38 #179
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199343771
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 14:46 schreef roos94 het volgende:

[..]

Nee hugo zei we gaan niet met een meetlat zitten meten.

Komt goed, geloof mij nou maar. Ik weet zeker versoepelingen
Ik denk het niet, ze volgen het OMT gewoon. Anders gaan die weer klagen in de media.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Redactie Games zondag 9 mei 2021 @ 14:52:18 #180
181272 crew  Noppie2000
pi_199343789
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 14:51 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik denk het niet, ze volgen het OMT gewoon. Anders gaan die weer klagen in de media.
Dat doen ze toch wel.
  Miss 200.000.000! zondag 9 mei 2021 @ 14:55:48 #181
367000 roos94
pi_199343853
Ze durven de gyms niet langer te sluiten, dan krijgt Rutte een bombrief van Arie Boomsma door de brievenbus ;(
pi_199343861
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 14:55 schreef roos94 het volgende:
Ze durven de gyms niet langer te sluiten, dan krijgt Rutte een bombrief van Arie Boomsma door de brievenbus ;(
Arie is Boosma
Go hard or go home
pi_199343929
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 14:55 schreef roos94 het volgende:
Ze durven de gyms niet langer te sluiten, dan krijgt Rutte een bombrief van Arie Boomsma door de brievenbus ;(
De gyms moeten weer open!
N A P O L I
C A M P A N I A
  zondag 9 mei 2021 @ 15:02:10 #184
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_199343952
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 15:00 schreef Aiciu het volgende:

[..]

De gyms moeten weer open!
Dat gebeurt ook wel, op 18 mei.
pi_199343961
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 15:02 schreef kibo het volgende:

[..]

Dat gebeurt ook wel, op 18 mei.
Denk ‘t niet..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199344177
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 14:43 schreef popje het volgende:
Demissionair premier Mark Rutte, demissionair minister Hugo

Maar de voortekenen zijn niet goed, zo zeggen Haagse bronnen. Hoewel de coronacijfers voorzichtige verbetering laten zien, is het aantal nieuwe patiënten op de verpleegafdelingen en ic’s van ziekenhuizen nog niet met 20 procent gedaald op weekbasis. En dat is wel een harde voorwaarde van het Outbreak Management Team (OMT) voor verdere versoepelingen.

Bron: AD

Nu is de daling weer niet hoog genoeg... het moet kennelijk exact in een week 20% dalen, als het minder dan 20% is gaat het niet door?? Kansloos
Echt he, wat is dat angstige kabinet toch een bron van ergernis. Er zal wel een slap lulverhaal uit komen dat stap 2 de 25ste kan. Nog "even" aankijken of de daling doorzet, voor nu is het nog te weinig.
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 15:12:33 #187
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199344194
Ik heb mn eigen gym gebouwd. Ik vind t allemaal best.
Sorry @Noek :@
pi_199344233
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 15:12 schreef dick_laurent het volgende:
Ik heb mn eigen gym gebouwd. Ik vind t allemaal best.
Sorry @:Noek :@
Voel je wel.
ik heb ook mijn eigen gym.. Zal wel weer wennen zijn als er straks weer plebs rondloopt daar.
Go hard or go home
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 15:13:57 #189
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199344236
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 15:12 schreef dick_laurent het volgende:
Ik heb mn eigen gym gebouwd. Ik vind t allemaal best.
Sorry @:Noek :@
Mensen, dick heeft een gym, allemaal verzamelen bij dick :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 15:14:07 #190
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199344243
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 11:28 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Er was toch gewoon een absolute toename in die leeftijdscategorie? Dat je nooit zeker weet of het één op één toe te kennen is aan Koningsdag ok, maar dat die stijging er was lijkt me wel duidelijk.
Ik heb het zo even niet op mijn netvlies, maar dat kan ook inhouden dat er meer getest is in die leeftijdscategorie om welke reden ook. Zekerheid omdat ze op bezoek wilden bij familie met koningsdag, meer klachten, wat dan ook.

De cijfers waren/zijn in elk geval volgens mij flink vertekend momenteel, dus het is vrij lastig om daadwerkelijk conclusies te trekken.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 9 mei 2021 @ 15:15:28 #191
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199344280
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 15:14 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik heb het zo even niet op mijn netvlies, maar dat kan ook inhouden dat er meer getest is in die leeftijdscategorie om welke reden ook. Zekerheid omdat ze op bezoek wilden bij familie met koningsdag, meer klachten, wat dan ook.

De cijfers waren/zijn in elk geval volgens mij flink vertekend momenteel, dus het is vrij lastig om daadwerkelijk conclusies te trekken.
Of nog effecten van Ramadan. Kan van alles zijn ja.

quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 15:11 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Echt he, wat is dat angstige kabinet toch een bron van ergernis. Er zal wel een slap lulverhaal uit komen dat stap 2 de 25ste kan. Nog "even" aankijken of de daling doorzet, voor nu is het nog te weinig.
En tegen die tijd verlangt het OMT een daling van 30%.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 9 mei 2021 @ 15:15:31 #192
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_199344286
*O*
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  zondag 9 mei 2021 @ 15:15:54 #193
178214 Zipportal
DSIGoden
pi_199344299
Te laat.
  Redactie Frontpage zondag 9 mei 2021 @ 15:16:17 #194
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_199344315
#telaat
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zondag 9 mei 2021 @ 15:16:19 #195
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_199344317
Prachtige Cijfers _O_

Sekswerkers direct weer aan de arbeid _O-
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 15:16:31 #196
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199344323
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 15:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mensen, dick heeft een gym, allemaal verzamelen bij dick :D
Honderdmiljoenmiljard euro entree.

Zelftest niet nodig.
  zondag 9 mei 2021 @ 15:16:51 #197
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199344342
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 15:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Of nog effecten van Ramadan. Kan van alles zijn ja.
[..]

En tegen die tijd verlangt het OMT een daling van 30%.
En moet het altijd op weekbasis 30% dalen, anders gaat het niet snel genoeg. 😑
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  zondag 9 mei 2021 @ 15:17:43 #198
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_199344380
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 15:16 schreef popje het volgende:

[..]

En moet het altijd op weekbasis 30% dalen, anders gaat het niet snel genoeg. 😑
Cijfers moeten exponentieel dalen!
Isn't it ironic, don't you think
  Redactie Frontpage zondag 9 mei 2021 @ 15:17:53 #199
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_199344386
En dat terwijl de SC bij de F1 op precies het goede moment is als de cijfers op de normale tijd zouden zijn.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_199344426
Alles open *O*
pi_199344429
[/quote]
quote:
10s.gif Op zondag 9 mei 2021 15:16 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Honderdmiljoenmiljard euro entree.

Zelftest niet nodig.
Tsssk... en je hebt niet eens een krachtstation! :{w :P
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 15:19:00 #202
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199344431
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 15:16 schreef popje het volgende:

[..]

En moet het altijd op weekbasis 30% dalen, anders gaat het niet snel genoeg. 😑
30% dalen op weekbasis is toch nagenoeg onmogelijk op dit moment? Als er op dit moment 200 uitstroom is per dag dan moet je maximaal 140 instroom per dag hebben in de ziekenhuizen. IC is al helemaal lastig, ben benieuwd hoe ze daaraan willen komen. Of wordt 't gewoon: Versoepelen kan wanneer er niemand meer opgenomen wordt (als 't aan 't OMT ligt).
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 15:19:43 #203
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199344454
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 15:18 schreef Mammietje het volgende:


Tsssk... en je hebt niet eens een krachtstation! :{w :P
Oh..niet naar dick dus. Bah, ik weer blij met een dode mus.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 15:20:00 #204
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199344463
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 15:18 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Tsssk... en je hebt niet eens een krachtstation! :{w :P
Nee maar wel gratis cola!
  zondag 9 mei 2021 @ 15:20:09 #205
178214 Zipportal
DSIGoden
pi_199344466
quote:
Vandaag (9 mei) zijn er 6.704 nieuwe positieve tests gemeld. Dat zijn er 775 minder dan de vorige waarde.
  zondag 9 mei 2021 @ 15:20:49 #206
178214 Zipportal
DSIGoden
pi_199344482
quote:
Overleden: 4
25 minder dan de vorige waarde
pi_199344490
Hoeveel waren er vorige week zondag?
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 15:21:22 #208
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199344495
quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 15:20 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Nee maar wel gratis cola!
Cola in een gym? Je moet duidelijk nog ondernemersles hebben van @Noek
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 9 mei 2021 @ 15:21:32 #209
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_199344501
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 15:21 schreef Houtenbeen het volgende:
Hoeveel waren er vorige week zondag?
5534, maar een storing.

toen kregen we maandag opeens 9300
  zondag 9 mei 2021 @ 15:21:45 #210
178214 Zipportal
DSIGoden
pi_199344505
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 15:21 schreef Houtenbeen het volgende:
Hoeveel waren er vorige week zondag?
5.471.
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 15:22:16 #211
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199344515
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 15:21 schreef chratnox het volgende:

[..]

Cola in een gym? Je moet duidelijk nog ondernemersles hebben van @:Noek
Hey a little coke never hurt anyone.
  zondag 9 mei 2021 @ 15:22:27 #212
178214 Zipportal
DSIGoden
pi_199344520
quote:
Tot nu toe zijn er 6.346.699 prikken gezet. Dit cijfer omvat zowel eerste als tweede prikken.
  Redactie Games zondag 9 mei 2021 @ 15:22:43 #213
181272 crew  Noppie2000
pi_199344524
121.926 prikken erbij
pi_199344530
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 15:21 schreef Zipportal het volgende:

[..]

5.471.
Dan moeten de terrassen dicht, scholen dicht -O-
pi_199344531
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 15:22 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Hoeveel plus is dat?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 15:23:21 #216
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199344541
quote:
6s.gif Op zondag 9 mei 2021 15:22 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Hey a little coke never hurt anyone.
Naar de gym met coke is heel iets anders dan naar de gym met cola hè. Of wil je mensen aan je binden? Dat ze een afvalschema krijgen maar maar niet afvallen door de liter cola die ze na de training achterover kieperen?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Redactie Games zondag 9 mei 2021 @ 15:24:28 #217
181272 crew  Noppie2000
pi_199344558
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 15:22 schreef Noppie2000 het volgende:
121.926 prikken erbij
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 15:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hoeveel plus is dat?
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 15:25:47 #218
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199344579
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 15:23 schreef chratnox het volgende:

[..]

Naar de gym met coke is heel iets anders dan naar de gym met cola hè. Of wil je mensen aan je binden? Dat ze een afvalschema krijgen maar maar niet afvallen door de liter cola die ze na de training achterover kieperen?
Oh shit wacht, is dit dat beruchte topic waar mensen steeds serieus op alles in gaan?
  Redactie Frontpage zondag 9 mei 2021 @ 15:26:02 #219
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_199344583
twitter
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 15:27:56 #220
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199344628
quote:
10s.gif Op zondag 9 mei 2021 15:25 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Oh shit wacht, is dit dat beruchte topic waar mensen steeds serieus op alles in gaan?
Nee, dit is wel dat beruchte topic waar iedereen denkt dat iedereen altijd serieus is.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199344640
Gaat de goede kant op hoor.. nu flink door vaccineren de komende 6 weken en het is een heel eind gedaan
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 9 mei 2021 @ 15:29:08 #222
178214 Zipportal
DSIGoden
pi_199344652
R'dam

430

A'dam

264
  zondag 9 mei 2021 @ 15:30:05 #223
178214 Zipportal
DSIGoden
pi_199344677
  zondag 9 mei 2021 @ 15:30:15 #224
178214 Zipportal
DSIGoden
pi_199344682
pi_199344684
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 15:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Gaat de goede kant op hoor.. nu flink door vaccineren de komende 6 weken en het is een heel eind gedaan
Het is nog maar ... weken
pi_199344686
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 15:29 schreef Zipportal het volgende:
R'dam

430

A'dam

264
Kaartjes en/of heel de gemeentelijst. Dit is waardeloos.
  zondag 9 mei 2021 @ 15:30:29 #227
178214 Zipportal
DSIGoden
pi_199344689
  zondag 9 mei 2021 @ 15:30:44 #228
178214 Zipportal
DSIGoden
pi_199344692
pi_199344741
Laatste update: 09-05-2021 - 15:26

Totaal aantal besmettingen: 6704

Gemeentes met +10 besmettingen:
430 Rotterdam
264 Amsterdam
180 's-Gravenhage
132 Eindhoven
116 Utrecht
104 Tilburg
93 's-Hertogenbosch
74 Breda
73 Venlo
70 Nijmegen
69 Helmond
60 Haarlem
60 Vlaardingen
58 Westland
57 Arnhem
55 Almere
53 Oss
52 Dordrecht
50 Apeldoorn
49 Nissewaard
48 Alkmaar
47 Leeuwarden
46 Enschede
45 Ede
45 Emmen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast zijn er:
7 gemeentes met 0 besmettingen
10 gemeentes met 1 besmettingen
40 gemeentes met 2-4 besmettingen
91 gemeentes met 5-9 besmettingen

Deze update is ook dagelijks om 15:26 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 15:33:59 #230
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199344742
Prima cijfers.

Vleermuiskooien open!

...oh wacht. :{
pi_199344764
quote:
14s.gif Op zondag 9 mei 2021 15:33 schreef dick_laurent het volgende:
Prima cijfers.

Vleermuiskooien open!

...oh wacht. :{
Lekker een vleermuizensoepje eten _O_
  zondag 9 mei 2021 @ 15:38:15 #232
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_199344818
Weekcijfers 3 tot en met 9 mei 2021

Patiënten met een Covid-19 infectie op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 7,1%


Patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 4,6%


Instroom op de verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 10,2%


Instroom op de IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 11,4%


Uitstroom op de verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Stijging: 7,9%


Uitstroom op de IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 4,4%


Sterftegevallen patiënten met een Covid-19 infectie
Stijging: 25,6%


_O_ Dalende weekcijfers in de ziekenhuizen _O_

Maar volgens het OMT geen daling van 20% -O- -O-
pi_199344862
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 15:38 schreef Oliver23 het volgende:
Weekcijfers 3 tot en met 9 mei 2021

Patiënten met een Covid-19 infectie op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 7,1%
[ afbeelding ]

Patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 4,6%
[ afbeelding ]

Instroom op de verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 10,2%
[ afbeelding ]

Instroom op de IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 11,4%
[ afbeelding ]

Uitstroom op de verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Stijging: 7,9%
[ afbeelding ]

Uitstroom op de IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 4,4%
[ afbeelding ]

Sterftegevallen patiënten met een Covid-19 infectie
Stijging: 25,6%
[ afbeelding ]

_O_ Dalende weekcijfers in de ziekenhuizen _O_

Maar volgens het OMT geen daling van 20% -O- -O-
20% is een hele fikse daling, denk maar aan 20% korting in de supermarkt, imho is vanaf 20% de daling substantieel
jammer dat we daar nog niet zijn.
pi_199344871
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 15:38 schreef Oliver23 het volgende:
Weekcijfers 3 tot en met 9 mei 2021

Patiënten met een Covid-19 infectie op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 7,1%
[ afbeelding ]

Patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 4,6%
[ afbeelding ]

Instroom op de verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 10,2%
[ afbeelding ]

Instroom op de IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 11,4%
[ afbeelding ]

Uitstroom op de verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Stijging: 7,9%
[ afbeelding ]

Uitstroom op de IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 4,4%
[ afbeelding ]

Sterftegevallen patiënten met een Covid-19 infectie
Stijging: 25,6%
[ afbeelding ]

_O_ Dalende weekcijfers in de ziekenhuizen _O_

Maar volgens het OMT geen daling van 20% -O- -O-
Kunnen we als Fok OMT deze post aanbrengen bij het Catshuis vandaag?
  zondag 9 mei 2021 @ 15:44:02 #235
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_199344929
Ze gaan het weer van week tot week bekijken.

Dinsdag persco: "Nog even volhouden!" en vaccinatiepaspoort en testbewijs geneuzel.
Isn't it ironic, don't you think
  Miss 200.000.000! zondag 9 mei 2021 @ 15:45:07 #236
367000 roos94
pi_199344958
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 15:44 schreef jcdragon het volgende:
Ze gaan het weer van week tot week bekijken.

Dinsdag persco: "Nog even volhouden!" en vaccinatiepaspoort en testbewijs geneuzel.
Lulkoek
pi_199344963
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 15:40 schreef XSbig het volgende:

[..]

Kunnen we als Fok OMT deze post aanbrengen bij het Catshuis vandaag?
Ik skype Hugo wel even.
pi_199345042
twitter
  zondag 9 mei 2021 @ 15:52:20 #239
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_199345123
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 15:40 schreef XSbig het volgende:

[..]

Kunnen we als Fok OMT deze post aanbrengen bij het Catshuis vandaag?
_O_
pi_199345131
Sportscholen open?
Love is in the air!
pi_199345153
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 15:38 schreef Oliver23 het volgende:
Weekcijfers 3 tot en met 9 mei 2021

Patiënten met een Covid-19 infectie op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 7,1%
[ afbeelding ]

Patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 4,6%
[ afbeelding ]

Instroom op de verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 10,2%
[ afbeelding ]

Instroom op de IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 11,4%
[ afbeelding ]

Uitstroom op de verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Stijging: 7,9%
[ afbeelding ]

Uitstroom op de IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 4,4%
[ afbeelding ]

Sterftegevallen patiënten met een Covid-19 infectie
Stijging: 25,6%
[ afbeelding ]

_O_ Dalende weekcijfers in de ziekenhuizen _O_

Maar volgens het OMT geen daling van 20% -O- -O-
Kansloos dat OMT. lijkt wel of ze geen versoepelingen willen :?
Love is in the air!
  zondag 9 mei 2021 @ 15:55:15 #242
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_199345208
twitter


Aangezien Hugo fanatiek twittert, misschien kan iemand hem attenderen op de tweet van Ollie de Cijfertjesman _O-

Zelfde grafieken die het FOK! OMT heeft ;)
pi_199345258
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 15:38 schreef Oliver23 het volgende:
Weekcijfers 3 tot en met 9 mei 2021

Patiënten met een Covid-19 infectie op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 7,1%
[ afbeelding ]

Patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 4,6%
[ afbeelding ]

Instroom op de verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 10,2%
[ afbeelding ]

Instroom op de IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 11,4%
[ afbeelding ]

Uitstroom op de verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Stijging: 7,9%
[ afbeelding ]

Uitstroom op de IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 4,4%
[ afbeelding ]

Sterftegevallen patiënten met een Covid-19 infectie
Stijging: 25,6%
[ afbeelding ]

_O_ Dalende weekcijfers in de ziekenhuizen _O_

Maar volgens het OMT geen daling van 20% -O- -O-
Ik hoop dat ze dat gezeur gewoon weer negeren. Zou ook een mooi signaal geven opnieuw.
#WeesGeenWhales
pi_199345260
Helaas nu geen mogelijkheid om mijn dagelijkse grafieken te posten aangezien ik met een pot bier op terras zit :)

Maar jullie kunnen ze hier bekijken:
https://rivm.wegmetdetestwet.nl/rivm.html
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 9 mei 2021 @ 15:59:45 #245
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_199345305
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 15:58 schreef _serial_ het volgende:
Helaas nu geen mogelijkheid om mijn dagelijkse grafieken te posten aangezien ik met een pot bier op terras zit :)

Maar jullie kunnen ze hier bekijken:
https://rivm.wegmetdetestwet.nl/rivm.html
Proost!
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  zondag 9 mei 2021 @ 16:00:32 #246
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_199345323
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 15:58 schreef _serial_ het volgende:
Helaas nu geen mogelijkheid om mijn dagelijkse grafieken te posten aangezien ik met een pot bier op terras zit :)

Maar jullie kunnen ze hier bekijken:
https://rivm.wegmetdetestwet.nl/rivm.html
Van Harte gegund _O_
pi_199345339
Ben trouwens wdb ook blij dat mudmasters gewoon doorging ondanks krijsende zorg en natuurbescherming enzo. Ze laten zich duidelijk niet meer tegenhouden bij het heropenen door schreeuwers.

Nice.

Was mooi on duizenden mensen zonder kapjes of afstand of wat dan ook een leuke dag te zien hebben weer gewoon, al is moddedkruipen niet mijn ding 😂
#WeesGeenWhales
pi_199345353
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 15:53 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Kansloos dat OMT. lijkt wel of ze geen versoepelingen willen :?
Ze willen relevant blijven.
pi_199345366
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:01 schreef eragon2890 het volgende:
Ben trouwens wdb ook blij dat mudmasters gewoon doorging ondanks krijsende zorg en natuurbescherming enzo. Ze laten zich duidelijk niet meer tegenhouden bij het heropenen door schreeuwers.
Was gewoon een fieldlab evenement.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Miss 200.000.000! zondag 9 mei 2021 @ 16:05:34 #250
367000 roos94
pi_199345435
Kom maar door met die feestberichten duurtlang
pi_199345468
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:02 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Was gewoon een fieldlab evenement.
Mijn punt, de ziekenhuizen krijsen over die dingen en omt ook onveiliger onverantwoord weh weh we hebben het druk en geen vakantie 😭😭🥺

Fijn om te zien dat dat één keer werkte bij 538 en zwarte cross, maar dat ze zich nu écht niet meer laten stoppen. Openen die samenleving, dat we snel weer mogen leven!!
#WeesGeenWhales
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 16:14:35 #252
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199345692
quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:06 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Mijn punt, de ziekenhuizen krijsen over die dingen en omt ook onveiliger onverantwoord weh weh we hebben het druk en geen vakantie 😭😭🥺

Fijn om te zien dat dat één keer werkte bij 538 en zwarte cross, maar dat ze zich nu écht niet meer laten stoppen. Openen die samenleving, dat we snel weer mogen leven!!
Hét argument om geen testsamenleving te willen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 9 mei 2021 @ 16:17:07 #253
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199345760
Zo, geen AZ meer in de EU per binnenkort. Is dat ook duidelijk.
stupidity has become as common as common sense was before
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 16:18:49 #254
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199345803
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:17 schreef marcb1974 het volgende:
Zo, geen AZ meer in de EU per binnenkort. Is dat ook duidelijk.
Dat is een impact van ~8,5 miljoen vaccins voor Nederland, best een aderlating lijkt me.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199345815
quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:06 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Mijn punt, de ziekenhuizen krijsen over die dingen en omt ook onveiliger onverantwoord weh weh we hebben het druk en geen vakantie 😭😭🥺

Dat is dan ook de keiharde realiteit helaas
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 9 mei 2021 @ 16:20:01 #256
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199345831
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:18 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is een impact van ~8,5 miljoen vaccins voor Nederland, best een aderlating lijkt me.
En daar staat tegenover dat er fors meer Pfizer komt.
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 9 mei 2021 @ 16:20:16 #257
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199345837
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:18 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is een impact van ~8,5 miljoen vaccins voor Nederland, best een aderlating lijkt me.
Te kort door de bocht, met het huidige advies van niet boven de 65 en niet onder de 60. Zoveel hebben we er nu ook niet in die groep ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 16:20:35 #258
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199345845
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:20 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

En daar staat tegenover dat er fors meer Pfizer komt.
Maar de huisarts kan geen Pfizer prikken, wel AZ.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 9 mei 2021 @ 16:21:30 #259
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199345877
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:20 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar de huisarts kan geen Pfizer prikken, wel AZ.
Gaat ook weer niet meer op, de bewaartemperatuur voor Pfizer is al heel fors verlaagd. Dus ook dat zou kunnen mocht het nodig zijn.
Beter nog laten we het de ziekenhuizen doen.
stupidity has become as common as common sense was before
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 16:22:01 #260
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199345889
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:20 schreef zalkc het volgende:

[..]

Te kort door de bocht, met het huidige advies van niet boven de 65 en niet onder de 60. Zoveel hebben we er nu ook niet in die groep ;)
Ja oke, true. Er zijn totaal zo'n 4,5 miljoen mensen in de groep 60+.

Maargoed, volgende persco: "Wanneer we begin augustus onze doelen gehaald hebben" ipv 1begin juli
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 9 mei 2021 @ 16:22:53 #261
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199345920
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:22 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja oke, true. Er zijn totaal zo'n 4,5 miljoen mensen in de groep 60+.

Maargoed, volgende persco: "Wanneer we begin augustus onze doelen gehaald hebben" ipv 1begin juli
En de reden dat ze niet door willen met AZ is dat AZ zo slecht levert, dus ik vraag me echt af hoe groot het verlies hierdoor gaat zijn.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_199345932
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:14 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hét argument om geen testsamenleving te willen.
Ik denk dat het voor die paar maanden een goed argument is om omt en ziekenhuizen van repliek te kunnen bedienen "maar iedereen is getest, dus we doen iets".

Zie ook Engeland, complete zakelijke conferenties met handen schudden geen afstand geen kapjes niets, nachtclubs met 3000 man op elkaar klimmend hossend dansend zwetend, maar iedereen heeft een sneltestje gedaan dus kan verder weer exact als 2019 daarna.

Waarom ik in London begin juli lekker 3 dagen naar die conventie wil ook 😂😍

Denk dat dat ook echt meespeelt.
#WeesGeenWhales
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 16:24:25 #263
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199345967
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:22 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

En de reden dat ze niet door willen met AZ is dat AZ zo slecht levert, dus ik vraag me echt af hoe groot het verlies hierdoor gaat zijn.
Dat snap ik echt, maar de planning die ze hebben gemaakt is gebaseerd op de leveringen en bijgestelde leveringen. Die moet nu weer flink om. Ipv 60+ met AZ vaccineren moet je dus ineens met Pfizer gaan prikken, waardoor die mensen niet naar de huisarts kunnen maar naar de GGD/ziekenhuis. Logistiek wordt 't dus complexer.

Ik geloof echt wel dat 't oplosbaar is, maar dit gaat een argument worden om de juli mijlpaal niet te halen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 16:25:11 #264
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199345993
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:23 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ik denk dat het voor die paar maanden een goed argument is om omt en ziekenhuizen van repliek te kunnen bedienen "maar iedereen is getest, dus we doen iets".

Zie ook Engeland, complete zakelijke conferenties met handen schudden geen afstand geen kapjes niets, nachtclubs met 3000 man op elkaar klimmend hossend dansend zwetend, maar iedereen heeft een sneltestje gedaan dus kan verder weer exact als 2019 daarna.

Waarom ik in London begin juli lekker 3 dagen naar die conventie wil ook 😂😍

Denk dat dat ook echt meespeelt.
Met één belangrijk verschil. Het VK is bereid enig risico te nemen. Dat lijkt hier helemaal weg te zijn.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199345998
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:20 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar de huisarts kan geen Pfizer prikken, wel AZ.
Kan prima hoor
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199345999
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:19 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat is dan ook de keiharde realiteit helaas
"We snappen dat het zwaar is en dat we een risico nemen maar de samenleving heeft ook perspectief nodig, we denken dat dit risico verantwoord is omdat we van tevoren iedereen testen, dit doen andere landen om ons heen ook (zie England bv wat ik hierboven zeg helemaal geen afstand of mondvodregels, gewoon als vanouds na test). We zullen in de gaten houden hoe het zich blijft ontwikkelen."

- groeten, Mark en Hugo
#WeesGeenWhales
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 16:25:51 #267
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199346015
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:25 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Kan prima hoor
Tot nu toe wordt 't toch niet gedaan vanwege logistieke uitdagingen? Of is dat inmiddels anders?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 9 mei 2021 @ 16:25:52 #268
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199346017
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:24 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat snap ik echt, maar de planning die ze hebben gemaakt is gebaseerd op de leveringen en bijgestelde leveringen. Die moet nu weer flink om. Ipv 60+ met AZ vaccineren moet je dus ineens met Pfizer gaan prikken, waardoor die mensen niet naar de huisarts kunnen maar naar de GGD/ziekenhuis. Logistiek wordt 't dus complexer.

Ik geloof echt wel dat 't oplosbaar is, maar dit gaat een argument worden om de juli mijlpaal niet te halen.
We gaan het zien of dat zo is. Hopelijk niet.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_199346023
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Met één belangrijk verschil. Het VK is bereid enig risico te nemen. Dat lijkt hier helemaal weg te zijn.
Het kabinet duidelijk wel, en dat is het enige wat telt. Het ziekenhuis is mijn niet.
#WeesGeenWhales
  Miss 200.000.000! zondag 9 mei 2021 @ 16:26:34 #270
367000 roos94
pi_199346035
Nog niks gelekt?
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 16:27:34 #271
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199346068
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:25 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

"We snappen dat het zwaar is en dat we een risico nemen maar de samenleving heeft ook perspectief nodig, we denken dat dit risico verantwoord is omdat we van tevoren iedereen testen, dit doen andere landen om ons heen ook (zie England bv wat ik hierboven zeg helemaal geen afstand of mondvodregels, gewoon als vanouds na test). We zullen in de gaten houden hoe het zich blijft ontwikkelen."

- groeten, Mark en Hugo
Hugo afgelopen week in de tweede kamer: "Ventilatie biedt niet voldoende verlichting, testen is echt nodig. Testen voor je naar de kroeg kan vind ik ook niet zo'n goed idee, daar kom ik later nog op terug"

Dat lees ik als: "De kroeg gaat pas open als de pandemie voorbij is"

Mark en Hugo nemen op dit moment geen enkel (verantwoord) risico met het virus, maar wel met alle andere onderdelen van de samenleving. Ik ben er dus niet heel gerust op.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199346073
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Tot nu toe wordt 't toch niet gedaan vanwege logistieke uitdagingen? Of is dat inmiddels anders?
Kan prima verpakt worden en volgens mij houdbaar bij -20
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 16:28:33 #273
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199346099
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Kan prima verpakt worden en volgens mij houdbaar bij -20
Ja oké, dat ben ik met je eens. Het kan ook prima met 100 busjes vervoerd worden ipv 27, of bij een ziekenhuis in de buurt gedistribueerd worden. Maar dat wordt nu toch niet gedaan?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 9 mei 2021 @ 16:29:42 #274
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199346137
quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:56 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Heb er vaker gezegd dat het testen en bco in Duitsland ontzettend slecht geregeld is maar dat wil er hier niet in

Gidsland Duitsland :')
Hoe zit het met de ziekenhuis- en IC-opnames in Duitsland?
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199346138
Health Ministry source: 'We may need to close everything - all at once'

Senior Health Ministry source warns of 'significant' concern vaccine-resistant strains will enter Israel, forcing immediate closures.

A senior Health Ministry source has warned that there is significant concern that vaccine-resistant coronavirus mutations will arrive in Israel, Maariv reported Wednesday morning.

"My main fear is that we will need to close everything all at once," the source told Maariv. "We don't know when it will happen, but almost all of the estimates show a situation of mutations entering Israel."

"Even now, I am in doubt as to whether it is worth continuing to relax restrictions on gatherings, as had been planned. The Indian variant is worrisome and the fact that too many Israelis are returning from abroad without quarantine gives me no rest. If we want to continue relaxing things - we need to be stricter on the issue of quarantine."

Earlier this week, it was announced that the first case of the Chilean coronavirus variant had been discovered in Israel, and that two Israelis had arrived carrying the Brazilian variant.

The Health Ministry has called on all Israelis to avoid unnecessary trips abroad.

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/305595
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 16:31:26 #276
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199346169
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:29 schreef Za het volgende:
Health Ministry source: 'We may need to close everything - all at once'

Senior Health Ministry source warns of 'significant' concern vaccine-resistant strains will enter Israel, forcing immediate closures.

A senior Health Ministry source has warned that there is significant concern that vaccine-resistant coronavirus mutations will arrive in Israel, Maariv reported Wednesday morning.

"My main fear is that we will need to close everything all at once," the source told Maariv. "We don't know when it will happen, but almost all of the estimates show a situation of mutations entering Israel."

"Even now, I am in doubt as to whether it is worth continuing to relax restrictions on gatherings, as had been planned. The Indian variant is worrisome and the fact that too many Israelis are returning from abroad without quarantine gives me no rest. If we want to continue relaxing things - we need to be stricter on the issue of quarantine."

Earlier this week, it was announced that the first case of the Chilean coronavirus variant had been discovered in Israel, and that two Israelis had arrived carrying the Brazilian variant.

The Health Ministry has called on all Israelis to avoid unnecessary trips abroad.

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/305595
Straks heeft die anabolenpannenkoek in dat filmpje nog gelijk ook.

Ik snap nog steeds niet waar de angst vandaan komt dat een vaccin ineens niet meer werkt. Zo werkt het toch niet?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199346178
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:18 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is een impact van ~8,5 miljoen vaccins voor Nederland, best een aderlating lijkt me.
Het gaat om nieuwe bestellingen. Denk dat de huidige wel doorgaan
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199346230
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:31 schreef chratnox het volgende:

Straks heeft die anabolenpannenkoek in dat filmpje nog gelijk ook.
Wie bedoel je?

quote:
Ik snap nog steeds niet waar de angst vandaan komt dat een vaccin ineens niet meer werkt. Zo werkt het toch niet?
Ik denk dat het zo wel werkt, ook de varianten muteren verder. Er kunnen varianten komen die door een PCR test niet aan het licht komen of sterker die zijn er mogelijk al. IMO
pi_199346243
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:29 schreef Za het volgende:
Health Ministry source: 'We may need to close everything - all at once'

Senior Health Ministry source warns of 'significant' concern vaccine-resistant strains will enter Israel, forcing immediate closures.

A senior Health Ministry source has warned that there is significant concern that vaccine-resistant coronavirus mutations will arrive in Israel, Maariv reported Wednesday morning.

"My main fear is that we will need to close everything all at once," the source told Maariv. "We don't know when it will happen, but almost all of the estimates show a situation of mutations entering Israel."

"Even now, I am in doubt as to whether it is worth continuing to relax restrictions on gatherings, as had been planned. The Indian variant is worrisome and the fact that too many Israelis are returning from abroad without quarantine gives me no rest. If we want to continue relaxing things - we need to be stricter on the issue of quarantine."

Earlier this week, it was announced that the first case of the Chilean coronavirus variant had been discovered in Israel, and that two Israelis had arrived carrying the Brazilian variant.

The Health Ministry has called on all Israelis to avoid unnecessary trips abroad.

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/305595
Het is inmiddels bewezen, zelfs persoonlijk bevestigd door fauci, dat de vaccins werken tegen de curry variant. Dus bullshit.

Hij heeft wel gelijk over de quarantine.

Maar dit gaat natuurlijk maar op één manier uitpakken: die versoepelingen intern gaan gewoon door (economie, bevolking wil weer normaal leven) en de quarantine wordt verplicht en bewaakt zoals in Azië en oceanie. Simpel.
#WeesGeenWhales
pi_199346244
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:29 schreef Za het volgende:
Health Ministry source: 'We may need to close everything - all at once'

Senior Health Ministry source warns of 'significant' concern vaccine-resistant strains will enter Israel, forcing immediate closures.

A senior Health Ministry source has warned that there is significant concern that vaccine-resistant coronavirus mutations will arrive in Israel, Maariv reported Wednesday morning.

"My main fear is that we will need to close everything all at once," the source told Maariv. "We don't know when it will happen, but almost all of the estimates show a situation of mutations entering Israel."

"Even now, I am in doubt as to whether it is worth continuing to relax restrictions on gatherings, as had been planned. The Indian variant is worrisome and the fact that too many Israelis are returning from abroad without quarantine gives me no rest. If we want to continue relaxing things - we need to be stricter on the issue of quarantine."

Earlier this week, it was announced that the first case of the Chilean coronavirus variant had been discovered in Israel, and that two Israelis had arrived carrying the Brazilian variant.

The Health Ministry has called on all Israelis to avoid unnecessary trips abroad.

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/305595
Dat kun je toch niet volhouden zo, zelfs met een grotendeels gevaccineerde bevolking continu toch nog die angst en die dreiging van "oh nee ALLES moet weer dicht" die boven een hele samenleving hangt. Hopelijk ebt die reflex uiteindelijk weg.
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 16:36:34 #281
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199346256
quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:35 schreef Za het volgende:

[..]

Wie bedoel je?
[..]

Ik denk dat het zo wel werkt, ook de varianten muteren verder. Er kunnen varianten komen die door een PCR test niet aan het licht komen of sterker die zijn er mogelijk al. IMO
Dat filmpje van die amerikaan/canadees dat die-hard BNW was, zal zo even zoeken.

Ik snap dat sommigen niet door een PCR aan het licht komen, maar het vaccin is toch voor de spike zelf? Tot nu toe is elke mutatie die er is geweest van gezegd: "Deze kan het vaccin ontwijken!" maar bij geen van allen is dat zo geweest.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199346267
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:31 schreef chratnox het volgende:

[..]

Straks heeft die anabolenpannenkoek in dat filmpje nog gelijk ook.

Ik snap nog steeds niet waar de angst vandaan komt dat een vaccin ineens niet meer werkt. Zo werkt het toch niet?
Anabolenpannenkoek?

En nee, nee zo werkt het niet. Niet ineens.
#WeesGeenWhales
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 16:40:58 #283
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199346363
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:36 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Anabolenpannenkoek?

En nee, nee zo werkt het niet. Niet ineens.
Ja weet ff niet meer zo snel waar ik 'm kan vinden. Een filmpje van een Canadees volgens mij die bij één of andere poolparty een rant gaf dat we allemaal lemmingen zijn en na het vaccineren er lockdowns gaan blijven enzo.

Zwaar BNW, maar ff geen idee waar ik op moet zoeken om niet helemaal in de ellende gestort te worden :P
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 16:43:57 #284
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199346425
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:36 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat filmpje van die amerikaan/canadees dat die-hard BNW was, zal zo even zoeken.

Ik snap dat sommigen niet door een PCR aan het licht komen, maar het vaccin is toch voor de spike zelf? Tot nu toe is elke mutatie die er is geweest van gezegd: "Deze kan het vaccin ontwijken!" maar bij geen van allen is dat zo geweest.
Volgens mij is er altijd gezegd dat vaccins niet getest zijn op een specifieke mutatie en dat het risico aanwezig is dat het vaccin niet werkt tegen een mutatie. Lijkt mij toch wel een belangrijke nuance.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199346503
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:36 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat filmpje van die amerikaan/canadees dat die-hard BNW was, zal zo even zoeken.

Ik snap dat sommigen niet door een PCR aan het licht komen, maar het vaccin is toch voor de spike zelf? Tot nu toe is elke mutatie die er is geweest van gezegd: "Deze kan het vaccin ontwijken!" maar bij geen van allen is dat zo geweest.
Dat dus.
#WeesGeenWhales
  zondag 9 mei 2021 @ 16:51:44 #286
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_199346578
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:29 schreef Za het volgende:
Health Ministry source: 'We may need to close everything - all at once'

Senior Health Ministry source warns of 'significant' concern vaccine-resistant strains will enter Israel, forcing immediate closures.

A senior Health Ministry source has warned that there is significant concern that vaccine-resistant coronavirus mutations will arrive in Israel, Maariv reported Wednesday morning.

"My main fear is that we will need to close everything all at once," the source told Maariv. "We don't know when it will happen, but almost all of the estimates show a situation of mutations entering Israel."

"Even now, I am in doubt as to whether it is worth continuing to relax restrictions on gatherings, as had been planned. The Indian variant is worrisome and the fact that too many Israelis are returning from abroad without quarantine gives me no rest. If we want to continue relaxing things - we need to be stricter on the issue of quarantine."

Earlier this week, it was announced that the first case of the Chilean coronavirus variant had been discovered in Israel, and that two Israelis had arrived carrying the Brazilian variant.

The Health Ministry has called on all Israelis to avoid unnecessary trips abroad.

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/305595
twitter
Isn't it ironic, don't you think
pi_199346582
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:40 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja weet ff niet meer zo snel waar ik 'm kan vinden. Een filmpje van een Canadees volgens mij die bij één of andere poolparty een rant gaf dat we allemaal lemmingen zijn en na het vaccineren er lockdowns gaan blijven enzo.

Zwaar BNW, maar ff geen idee waar ik op moet zoeken om niet helemaal in de ellende gestort te worden :P
Ja nou ja Israel dissel zegt ook niet dat die nu alles dicht wil gooien, maar alleen ALS het fout gaat. En om dat te voorkomen én ook de verdere versoepelingen te willen doen (vraag me wel af hoe veel er nog over is aan versoepelingen daar dan, zelfs de nachtclubs zijn open inmiddels nu daar...) wilt hij dat mensen meer quarantine doen.


Dat zal dus wel eindigen als versoepelingen gaan door, want anders komt de bevolking en ondernemers, evenementenbranche etc in opstand, maar quarantine wordt verplicht en bewaakt.

Dat zou logisch zijn als je lees lt wat hij zegt.

Zowieso, is dit een iemand die iets roept omdat hij vind dat het ministerie er niet genoeg mee doet, of een mening van de overheid daar?
#WeesGeenWhales
pi_199346594
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:51 schreef jcdragon het volgende:

[..]

[ twitter ]
Yes, hun account is goud, ik volg hun ook!
#WeesGeenWhales
  Miss 200.000.000! zondag 9 mei 2021 @ 16:53:36 #289
367000 roos94
pi_199346618
Miss wordt er niks gelekt
pi_199346667
Belgie:

Erika Vlieghe vindt augustus te vroeg voor grote festivals: “Hoe groter de schaal, hoe minder veilig je dat kan organiseren”

De uitspraak van premier Alexander De Croo dat grote festivals in augustus mogelijk moeten zijn, is niet naar de zin van infectiologe Erika Vlieghe. De voorzitter van de GEMS noemt het onvoorzichtig en waarschuwde er in verscheidene adviezen al voor. “Maar dat lijkt niet te tellen.”

De Croo had zondag in De zevende dag gezegd dat hij het mogelijk acht om in de tweede helft van de zomer opnieuw grote festivals te organiseren in ons land. “Tegen augustus hebben alle volwassenen in ons land de kans gehad om zich te laten vaccineren”, zei hij. “Bovendien hebben we in ons land ontzettend veel expertise in de evenementen- en festivalsector. Het gaat om professionals die tot de wereldtop behoren.” Op een Overlegcomité dinsdag zal het kader uitgetekend worden waarbinnen die organisatie kan gebeuren.

“Ik ben hier zeer bezorgd over”, zegt Erika Vlieghe. “Ik stel ook vast dat de premier dat gezegd heeft, terwijl wij daar vanuit de GEMS al in verscheidene adviezen over gewaarschuwd hebben. Maar de politici doen natuurlijk wat zij vinden dat ze moeten doen, zij nemen de beslissingen. Ik stel alleen vast dat onze voorzichtigheid door hen geparkeerd wordt. Het lijkt niet te tellen.”

Wat Vlieghe en de andere leden van de GEMS bezorgd maakt, is de schaal waarop grote festivals als Rock Werchter, Pukkelpop en Tomorrowland georganiseerd worden. “Dat zijn massafestivals, he. Die mensen staan met vele duizenden dicht op elkaar. Dat is iets helemaal anders dan kleinere evenementen, waar je behapbare aantallen hebt en je voldoende controle kan uitoefenen op bijvoorbeeld het dragen van mondmaskers.” Die kleinere festivals moeten voor Vlieghe wel kunnen.

Wat de GEMS nog zorgen baart, is het internationale karakter van de grote festivals. “Die mensen komen vanuit verscheidene andere landen. Zelfs met een vaccinatiepaspoort en sneltesten - waarvan we trouwens nog moeten zien of ze gevalideerd zijn - is dat moeilijk te beheersen. Een superverspreider kan zomaar een nieuwe besmettingsgolf in gang steken, want vergeet niet dat ook gevaccineerde mensen het virus kunnen overdragen. Er zijn te veel onbekenden over de impact van vaccinatie op bijvoorbeeld reizen, en bovendien moeten we de epidemiologische situatie ook nog afwachten. En wat organisatoren ook zeggen: hoe groter de schaal, hoe minder goed je zoiets veilig kan organiseren.”


Belgische RIVM mevrouwtje is ook bang dat ze hun invloed aan het verliezen zijn.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_199346706
Als Israël nu al schijtbang is voor mogelijke mutaties en ze maatregelen willen nemen of blijven behouden desondanks dat ze al bijna klaar zijn met de epidemie zegt wel wat over ons straks. Straks gaan we dezelfde BNW route op... Ik ben echt best wel pessimistisch .
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199346746
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:58 schreef Discombobulate het volgende:
Als Israël nu al schijtbang is voor mogelijke mutaties en ze maatregelen willen nemen of blijven behouden desondanks dat ze al bijna klaar zijn met de epidemie zegt wel wat over ons straks. Straks gaan we dezelfde BNW route op... Ik ben echt best wel pessimistisch .
Ik heb hetzelfde, ook als ik dat stuk hierboven lees, 'controle op het dragen van mondmaskers' bleeergh, we komen er er nooit meer vanaf zo -O-
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 17:00:25 #293
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199346756
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:22 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

En de reden dat ze niet door willen met AZ is dat AZ zo slecht levert, dus ik vraag me echt af hoe groot het verlies hierdoor gaat zijn.
Als je niet op leveringen van AZ kan rekenen maar wel op Pfizer (die hebben net een contract voor nieuwe leveringen met de EU gesloten) dan lijkt het mij niet erg zinvol om door te gaan met zo'n leverancier.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 9 mei 2021 @ 17:01:19 #294
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199346781
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:58 schreef Discombobulate het volgende:
Als Israël nu al schijtbang is voor mogelijke mutaties en ze maatregelen willen nemen of blijven behouden desondanks dat ze al bijna klaar zijn met de epidemie zegt wel wat over ons straks. Straks gaan we dezelfde BNW route op... Ik ben echt best wel pessimistisch .
Die angst zie je echt bijna overal. Bang voor mutaties. Maar ja; op die manier kan je straks nooit meer terug naar het oude normaal. Precies wat al die ''wappies'' al maanden roepen.

Hopelijk gaan landen gewoon meer risico's nemen. Nu is het toch voornamelijk angst wat overheerst. Corona zal nooit weg gaan; met een beetje vlot vaccineren wordt dit gewoon een nieuwe griep die tijdens griepseizoenen net even wat meer rondgaat.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 17:01:43 #295
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199346789
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Met één belangrijk verschil. Het VK is bereid enig risico te nemen. Dat lijkt hier helemaal weg te zijn.
Tot op heden is dat bepaald niet het geval, anders. En de toegang tot het VK is nogal strikt momenteel en zviw is daar nog geen versoepeling voor geplanned.
Het VK is wel verder met vaccinaties dus intern, voor Britten zelf, gaat er wel versoepeld worden binnenkort.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 9 mei 2021 @ 17:02:32 #296
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199346804
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:58 schreef Discombobulate het volgende:
Als Israël nu al schijtbang is voor mogelijke mutaties en ze maatregelen willen nemen of blijven behouden desondanks dat ze al bijna klaar zijn met de epidemie zegt wel wat over ons straks. Straks gaan we dezelfde BNW route op... Ik ben echt best wel pessimistisch .
Dit is 1 persoon die een mening heeft. Maar er zit nogal wat ruimte tussen het hebben van een mening en het invoeren van beleid.

Hier heb je ook mensen die voor een basisinkomen, halvering veestapel, alcoholverbod, tabakverbod, afschaffing koningshuis, etc.. zijn. Niet bij elke scheet in de media die voorstanders hiervan in de media loslaten is het een grote kans dat het binnenkort gaat gebeuren.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zondag 9 mei 2021 @ 17:03:36 #297
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199346822
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 17:02 schreef zalkc het volgende:

[..]

Dit is 1 persoon die een mening heeft. Maar er zit nogal wat ruimte tussen het hebben van een mening en het invoeren van beleid.

Hier heb je ook mensen die voor een basisinkomen, halvering veestapel, alcoholverbod, tabakverbod, afschaffing koningshuis, etc.. zijn. Niet bij elke scheet in de media die voorstanders hiervan in de media loslaten is het een grote kans dat het binnenkort gaat gebeuren.
Alle grote veranderingen die we het afgelopen jaar hebben gezien begonnen met slechts 1 persoon die het voorzichtig in de media liet vallen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 9 mei 2021 @ 17:04:38 #298
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199346843
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 17:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tot op heden is dat bepaald niet het geval, anders. En de toegang tot het VK is nogal strikt momenteel en zviw is daar nog geen versoepeling voor geplanned.
Het VK is wel verder met vaccinaties dus intern, voor Britten zelf, gaat er wel versoepeld worden binnenkort.
Ik vermoed dat de Engelsen weinig moeite hebben om de grenzen gesloten te houden voor buitenlanders. Is toch een soort stille wens voor een aantal daar. En tja, die buitenlanders kunnen allemaal rare ziektes meenemen, dat moet je gewoon niet willen ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zondag 9 mei 2021 @ 17:05:51 #299
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199346869
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 17:03 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Alle grote veranderingen die we het afgelopen jaar hebben gezien begonnen met slechts 1 persoon die het voorzichtig in de media liet vallen.
Ik sluit het ook niet uit, maar het slagingspercentage is wel onder de 100% in ieder geval ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 17:05:57 #300
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199346871
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 17:04 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik vermoed dat de Engelsen weinig moeite hebben om de grenzen gesloten te houden voor buitenlanders. Is toch een soort stille wens voor een aantal daar. En tja, die buitenlanders kunnen allemaal rare ziektes meenemen, dat moet je gewoon niet willen ;)
Het beleid is niet veel anders dan dat van Nederland, iets strenger wel met verplichte quarantaine en 2 thuistesten (dag 2 en 8) in de quarantaine periode.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 17:06:06 #301
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199346873
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 17:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tot op heden is dat bepaald niet het geval, anders. En de toegang tot het VK is nogal strikt momenteel en zviw is daar nog geen versoepeling voor geplanned.
Het VK is wel verder met vaccinaties dus intern, voor Britten zelf, gaat er wel versoepeld worden binnenkort.
Het VK was bereid de priktijd tussen AZ langer te maken dan aanbevolen om meer mensen en sneller te kunnen vaccineren. Het VK heeft later de priktijd nog eens opgeschroeft. Het VK heeft al eerder versoepeld, ook toen de vaccinatiegraad nog een stuk lager was.

Overall zie je gewoon een andere mentaliteit bij het VK dan bij ons in NL momenteel. De mentaliteit die we maart/april vorig jaar hadden .
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')