abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_199339030
Ik at eens een stuk Emmentaler kaas tussendoor. Moet zeggen dat het niet m'n favoriet was maar toen ik een slok koffie nam leek het de pure smaak van de anders vrij reguliere koffie wel een flinke boost te geven. Dus het was toch nog wel ergens goed voor.

Meer soortgelijke ervaringen?
pi_199339689
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  Spellchecker zondag 9 mei 2021 @ 09:30:27 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_199339726
Een beetje zwarte peper of een drupje balsamicoazijn op je aardbeien versterkt de smaak ervan, probeer het maar eens
pi_199339835
De smaak van sinaasappelsap nadat je je tanden hebt gepoetst :9~
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 10:11:00 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199340103
Ik heb nog geen behoefte om gecremeerd te worden...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_199340340
Zout is gewoon de bekendste smaakversterker. Vermoedelijk zal een klein snufje zout in de koffie hetzelfde effect hebben als de kaas.

Probeer van de zomer een keer watermeloen met een klein beetje zout. :)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_199340537
Watermeloen met olijf is ook lekker. Of met van die gevulde pepertjes.

Franse kaasjes met zoute popcorn.

Paprika chips op wit brood met boter.
pi_199340921
As geeft een verassend effect.
  zondag 9 mei 2021 @ 11:26:06 #10
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_199341083
quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 11:11 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
As geeft een verassend effect.
Ja zeker een lauw biertje met lekker wat as en een filter erin.
  zondag 9 mei 2021 @ 11:26:09 #11
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_199341084
quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 10:44 schreef Azula het volgende:
Watermeloen met olijf is ook lekker. Of met van die gevulde pepertjes.

Franse kaasjes met zoute popcorn.

Paprika chips op wit brood met boter.
Watermeloen met feta ook. Heb ik van horen zeggen. Ben zelf geen fan van de combinatie zoet en hartig.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Spellchecker zondag 9 mei 2021 @ 11:27:27 #12
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_199341243
quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 11:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Watermeloen met feta ook. Heb ik van horen zeggen. Ben zelf geen fan van de combinatie zoet en hartig.
Oh ja klopt dat hadden we er ook nog bij gegeten. Was inderdaad heel lekker!
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 13:32:35 #14
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199342529
quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 11:27 schreef maily het volgende:
Morbier is ook lekker :9
Ook lekker als je een dikke plak even op een gloeiend hete grill legt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_199342583
quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 11:11 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
As geeft een verassend effect.
Rokerige smaak en geur doen het sowieso altijd goed. :Y

Wat is morbier eigenlijk?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Spellchecker zondag 9 mei 2021 @ 13:37:59 #16
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_199342599
quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:36 schreef Salina het volgende:

[..]

Rokerige smaak en geur doen het sowieso altijd goed. :Y

Wat is morbier eigenlijk?
Kaas met een aslaagje erin.
Echt heel lekker!
pi_199342623
quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:37 schreef maily het volgende:

[..]

Kaas met een aslaagje erin.
Echt heel lekker!
Serieus? Dat bestaat echt?
Klinkt wel bijzonder. Weer wat geleerd.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zondag 9 mei 2021 @ 15:03:20 #18
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199343972
quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:37 schreef maily het volgende:

[..]

Kaas met een aslaagje erin.
Echt heel lekker!
Ik wist niet dat dat as was. Ik vind het wel erg lekker.
Ik heb hier een kruidenrub op basis van as/houtskool staan. Ik heb hem nog niet geprobeerd.
Spoilers!
pi_199351866
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 10:28 schreef Jordy-B het volgende:
Zout is gewoon de bekendste smaakversterker. Vermoedelijk zal een klein snufje zout in de koffie hetzelfde effect hebben als de kaas.

Probeer van de zomer een keer watermeloen met een klein beetje zout. :)
Heb weleens zout in de koffie gedaan en hoewel het de smaak iets versterkt was het hier niet echt het zout maar meer het weeige aroma van de Emmertal. Had bij een doodgewone senseo even het idee dat ik iets met vol aroma dronk. Wat de senseo beslist niet geeft.
pi_199354547
Is die Morbier alleen bij kaasboeren te kopen of bijvoorbeeld ook in een supermarkt als AH of Jumbo? Ben wel eens benieuwd.

De combinatie koffie en kaas, kan ik me niet zoveel bij voorstellen. Maar goed, de combi kaas en chocolademelk ook niet. En toch wordt dat gedronken/genuttigd, en wel in Colombia, waar het in een bepaalde streek een gebruik/delicatesse is. Achter gekomen in mijn laatste grote vakantie.

Hier wat leesvoer daar over:
Recept (in NLs)
Ik zie nu dat de naam van de Colombiaanse chocolade Corona is. Grappig. :')
In Engels

En van de BNN Vara.

Ze noemen het chocolate santafereño.

Ik heb het zelf gedronken/genuttigd (de kaasblokjes dip je een tijdje in de chocolademelk en eet je daarna op nadat je ze uit de choco hebt gelepeld, of je laat ze helemaal smelten in de chocomelk) op een van de mooiste dagen op reis in Colombia eind 2019, in een van de mooiste streken van het land, de Valle de Cocora.
Eerst uren lang naar boven lopen (de vallei staat bekend om de hoogste palmbomen ter wereld) en dan, bijna helemaal boven na uren wandelen door schitterend natuurschoon, in een klein eet- en drinkhuisje (meer een krakkemikkig houten kantine, maar wel charmant) de chocolademelk met kaas genuttigd. Mooie dag was dat.

Ik moet zeggen, de combi was wel bijzonder om eens te proberen maar ik weet niet of ik het vaker zou doen. Zo speciaal smaakte het nu ook weer niet. Het was meer de hele beleving en sfeer die het wel bijzonder maakte. :)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 mei 2021 @ 10:55:52 #21
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_199354623
Verse ananas met een snufje zout _O_
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 10 mei 2021 @ 12:30:56 #22
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_199356278
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:55 schreef Rewimo het volgende:
Verse ananas met een snufje zout _O_
Alles met een snufje zout! :Y
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_199356307
Ansjovis kan ook zo lekker smaken ophalen
Gefermenteerde citroen
pi_199780830
Ik kreeg bij de Sardijnse delicatessenwinkel een keer een plakje Parmezaanse kaas met balsamico azijn, en die kaas haalde de wijn in de azijn weer helemaal terug.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199781420
Zuur is een vaak vergeten smaakmaker. Soms maak je een maaltijd en dan proef je en dan mist het nog iets, maar dat is dan niet altijd zout of peper, maar een beetje zuur maakt het vaak echt af. Bijv in de vorm van citroensap, azijn, of mijn favoriet: tamarinde. Je kan in de supermarkt potjes tamarinde-pasta kopen maar die is vaak niet echt lekker, smaakt kunstmatig. Ik koop liever in de toko van die blokken tamarinde-pulp, een stukje daarvan fijnsnijden en 20 min laten wellen in kokend heet water en dan zeven. Het sap is dan lekker zuur, maar heel anders dan citroen of azijn. Doet het goed in veel curries maar kan ook door de chili.
pi_199783307


Deze naar bijna niets smakende pastiles moet je dan op kauwen en daarna een citroen eten of iets anders dat erg zuur of bitter is en het smaakt mierenzoet...

Is een extract van de Miracle Berry :)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mirakelbes

Per toeval ontdekt bij bepaalde Afrikaanse stammen die het gebruiken om alles wat gezond is maar smerig smaakt lekker te maken. En het werkt... ^O^ Maar het maakt het product niet lekker het doet iets met je smaakpapillen die zuur dan als zoet registreren.
pi_199787231
quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 09:34 schreef Doedezemaar het volgende:
Een beetje zwarte peper of een drupje balsamicoazijn op je aardbeien versterkt de smaak ervan, probeer het maar eens
Jaaaaaaaaa!
Dat maakt die zgn aardbeien die ze nu verkopen ook echt onwijs lekker!
  Spellchecker maandag 7 juni 2021 @ 20:47:02 #28
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_199788113
quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 09:30 schreef maily het volgende:
Sambal Brandal 🔥
Niet meer toepasselijk #TT .... :+
pi_199788886
Als ik een flinke pan chili con carne maak gaat er pure choclade door 4 blokjes van een reep. Dat maakt het helemaal af.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  maandag 7 juni 2021 @ 21:39:25 #30
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_199788932
Slagroom, daarna haring. Schijnt de smaak goed te doen.
Lijkt mij heel naar, dat terzijde.
pi_199797166
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 12:19 schreef Farenji het volgende:
Zuur is een vaak vergeten smaakmaker. Soms maak je een maaltijd en dan proef je en dan mist het nog iets, maar dat is dan niet altijd zout of peper, maar een beetje zuur maakt het vaak echt af. Bijv in de vorm van citroensap, azijn, of mijn favoriet: tamarinde. Je kan in de supermarkt potjes tamarinde-pasta kopen maar die is vaak niet echt lekker, smaakt kunstmatig. Ik koop liever in de toko van die blokken tamarinde-pulp, een stukje daarvan fijnsnijden en 20 min laten wellen in kokend heet water en dan zeven. Het sap is dan lekker zuur, maar heel anders dan citroen of azijn. Doet het goed in veel curries maar kan ook door de chili.
Corrigeer me maar als ik fout zit, maar ik heb weleens opgevangen dat Ananas hartstikke zuur is en citroen hartstikke zoet, maar als de balans net even wat anders ligt dan bepaalt dat de ervaring.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 11 juni 2021 @ 14:27:32 #32
414785 sirdanilot
pi_199831653
quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 10:44 schreef Azula het volgende:
Watermeloen met olijf is ook lekker. Of met van die gevulde pepertjes.

Franse kaasjes met zoute popcorn.

Paprika chips op wit brood met boter.
In ierland eten wij de Tayto sandwich. Dat is ALTIJD cheese onion CRISPS (zeg alsjeblieft geen chips, godallemachtig) van het merk Tayto, met kerrygold boter, op gewoon normaal wit fabrieksbrood. Eventueel brown sauce of ketchup maar ik eet het zonder.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')