abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 8 mei 2021 @ 22:20:04 #1
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_199336828
quote:
OG3NE blikt terug op puntentelling songfestival: 'Was dubieus’
08 mei 2021 12:50


Vandaag zijn officieel de repetities gestart voor de 39 deelnemende landen aan het songfestival in Ahoy. Met nog 14 dagen tot de grote finale in Rotterdam neemt de spanning en songfestivalkoorts toe. Ook bij de meiden van OG3NE. In 2017 behaalde OG3NE in Kiev een elfde plek met hun persoonlijke lied 'Lights and Shadows'. In de 'Songfestival Podcast met Aran Bade' onthullen de dames dat ze tot op de dag van vandaag hun optreden in de finale niet terugkijken.

Het persoonlijke lied 'Lights and Shadows' is speciaal geschreven voor hun moeder Isolde die toen door haar ziekte niet mee kon naar Kiev. De dames halen de grote finale maar kijken daar zelf niet vaak naar terug. Shelley: "Ik moet eerlijk toegeven dat ik de finale heel lang niet heb teruggekeken. We zijn heel perfectionistisch. Het voelde zo fijn en goed, de reacties waren goed, dus ik wil niet dat dat gevoel weggaat." Lisa: "Alle emoties kwamen eruit van de afgelopen maanden." Amy: "Ik denk dat het daarom ook voelde dat het minder was, omdat het je laatste kans is. Je wilt dat te perfect hebben." Lisa kijkt het qua performance het beste terug op de halve finale. "Het was vocaal ook beter dan de finale", zegt Amy daarover.

In Kiev beleeft OG3NE een emotionele week. Door haar ziekte zou Isolde de reis naar Kiev niet aankunnen. Als verrassing is ze de avond van de halve finale toch afgereisd. De zussen denken vaak terug aan dat moment. Shelley: "We dachten nog één interview, dus wij gaan naar dat kamertje en toen kwam ze eraan. We waren in shock. Ze dacht gewoon: 'Ik moet erbij zijn.'" Amy: "Het gaf een boost toen we gingen repeteren en ze zat in de zaal. Het voelde compleet. Het voelde af."

In de grote finale krijgen de zusjes 135 punten van de Europese vakjury’s en 15 punten van de kijkers thuis. De dames kijken er met gemengde gevoelens op terug. "De punten gingen allemaal naar landen die onderaan stonden. Voor de rest ga ik er niks over zeggen, maar ik vind het heel dubieus", aldus Lisa. "Toch raar", vult Shelley aan. "Ik ben behoorlijk fanatiek en ik was behoorlijk boos. Lisa zei meiden dit hoort erbij, even leuk zijn en straks in het hotel mag je janken en boos zijn. En dat hebben we ook gedaan. Ik zei ook: 'Ik ben er helemaal klaar mee!'"

Terug in Nederland gaat de gezondheid van Isolde achteruit. In juli 2017 overlijdt moeder Isolde op 48-jarige leeftijd. Nog altijd is 'Lights and Shadows' een inspiratiebron voor veel mensen en geeft het lied OG3NE steun. "Je kan alleen zoiets schrijven als je het zelf mee hebt gemaakt", vertelt Lisa. "We vinden het bijzonder dat we al die persoonlijke verhalen van mensen krijgen."


https://www.rtlboulevard.(...)songfestival-het-was

[ Bericht 18% gewijzigd door AgnesGru op 08-05-2021 23:13:35 ]
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 22:48:54 #2
249756 Symphonic
Look o Look
pi_199337258
Ik weet dat ik er geen vrienden mee maak, maar ik vond dat op de Toppers na de allerslechtste inzending voor Nederland ooit.
Juin uit Eigen Tuin!
  zaterdag 8 mei 2021 @ 22:51:06 #3
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_199337285
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 22:48 schreef Symphonic het volgende:
Ik weet dat ik er geen vrienden mee maak, maar ik vond dat op de Toppers na de allerslechtste inzending voor Nederland ooit.
Ik vond er ook niks aan, zeker niet na dat geintje wat ze geflikt hebben. Dat ze het nummer wat hun pa had geschreven perse wilden doen, dat was verre van chique gegaan wat ik me herinner.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_199337310
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 22:48 schreef Symphonic het volgende:
Ik weet dat ik er geen vrienden mee maak, maar ik vond dat op de Toppers na de allerslechtste inzending voor Nederland ooit.
En treble. Die 3.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  zaterdag 8 mei 2021 @ 22:58:33 #5
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_199337362
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 22:48 schreef Symphonic het volgende:
Ik weet dat ik er geen vrienden mee maak, maar ik vond dat op de Toppers na de allerslechtste inzending voor Nederland ooit.
Ben je dat draaiorgel alweer vergeten?
Laffe huichelaar
pi_199337412
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 22:53 schreef marsan het volgende:

[..]

En treble. Die 3.
Sieneke vergeten :')
  Moderator zaterdag 8 mei 2021 @ 23:03:59 #7
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199337431
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 22:48 schreef Symphonic het volgende:
Ik weet dat ik er geen vrienden mee maak, maar ik vond dat op de Toppers na de allerslechtste inzending voor Nederland ooit.
Het zal u misschien verbazen, maar ik durf wel te stellen dat hier in ESF een groot deel dat nummer ook compleet kut vindt.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_199337480
quote:
Je hebt het stuk waar het gaat over de dubieuze puntentelling niet mee gekopieerd... wel typisch dat ze echt denken dat ze genaaid zijn. Ik vind ze best goed hoor, maar dit nummer was zo slecht en gedateerd, daar stemt niemand op. En dat bleek dus ook.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 23:14:28 #9
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_199337545
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:08 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Je hebt het stuk waar het gaat over de dubieuze puntentelling niet mee gekopieerd... wel typisch dat ze echt denken dat ze genaaid zijn. Ik vind ze best goed hoor, maar dit nummer was zo slecht en gedateerd, daar stemt niemand op. En dat bleek dus ook.
Thanks, aangepast! Zo zou ie moeten kloppen (doe nu via mijn mobiel)
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 23:22:50 #10
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_199337631
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 22:58 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ben je dat draaiorgel alweer vergeten?
shalalie shalala
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_199337729
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:08 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Je hebt het stuk waar het gaat over de dubieuze puntentelling niet mee gekopieerd... wel typisch dat ze echt denken dat ze genaaid zijn. Ik vind ze best goed hoor, maar dit nummer was zo slecht en gedateerd, daar stemt niemand op. En dat bleek dus ook.
Nouja ze zijn uiteindelijk 11e geworden met die troep. Ze zitten niet in de positie om te zeiken.

Misschien zitten ze te veel in een bubbel van talkshowhosts die hun allemaal bejubelen.
I'm postively god's favorite one
pi_199337772
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:02 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Sieneke vergeten :')
Idd die was ik vergeten. Hoort ook bij dat trio idd
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_199337842
Het siert ze niet dat ze het op een 'dubieuze' puntentelling gooien. Ik snap dat het lied voor hen heel speciaal en bijzonder was en dat het zeker gezien de situatie dan heel naar is dat niet iedereen dit op deze manier ervaart, maar nu we een aantal jaren verder zijn zou je toch denken dat ze iets meer zelfreflectie zouden hebben. Ze kunnen zeker goed zingen en met die harmonieën hebben ze ook echt wel iets onderscheidends, maar het nummer was gewoon niet goed genoeg om op te stemmen. Heel logisch dat zo'n inzending hoog scoort bij de jury en laag bij het publiek.
  zondag 9 mei 2021 @ 09:15:11 #14
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_199339580
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:42 schreef Soof123 het volgende:
Het siert ze niet dat ze het op een 'dubieuze' puntentelling gooien. Ik snap dat het lied voor hen heel speciaal en bijzonder was en dat het zeker gezien de situatie dan heel naar is dat niet iedereen dit op deze manier ervaart, maar nu we een aantal jaren verder zijn zou je toch denken dat ze iets meer zelfreflectie zouden hebben. Ze kunnen zeker goed zingen en met die harmonieën hebben ze ook echt wel iets onderscheidends, maar het nummer was gewoon niet goed genoeg om op te stemmen. Heel logisch dat zo'n inzending hoog scoort bij de jury en laag bij het publiek.
Ik heb ook altijd het idee dat niemand uit hun omgeving/team eens echt eerlijk is geweest destijds. Als iedereen het gelooft wordt het voor hun de waarheid.
pi_199339692
Het was niet het beste nummer ooit. Maar ik vond het zeker niet slecht. En ja vocala heel krachtig natuurlijk.

Echt jammer dat ze het nummer van hun vader deden. Ik snap dat je wilt gaan met een nummer dat voor jou goed voelt. Maar je vertegenwoordigt ook een heel land dus het moet ook het beste voor het land zijn.
Hotapnyc
  zondag 9 mei 2021 @ 10:18:20 #16
249756 Symphonic
Look o Look
pi_199340182
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 22:58 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ben je dat draaiorgel alweer vergeten?
Die staat stevig op de derde plaats. Dat was ook wel een beschamende vertoning, maar dat lag niet eens zo zeer aan Sieneke.
Juin uit Eigen Tuin!
  zondag 9 mei 2021 @ 11:48:01 #17
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_199341300
Hier heb ik zo de pesthekel aan, mensen die hinten op bedrog terwijl ze niet in staat zijn hun eigen falen onder ogen te zien. En ze hebben nota bene prima gescoord met een 11e plek met dit gedateerde nummer. Je hebt meer nodig in de muziek dan gouden keeltjes. En dat is dus groter schrijftalent dan dat van pappie.

Ik moet deze dames niet meer na dit jankverhaal.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  zondag 9 mei 2021 @ 11:49:47 #18
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_199341322
quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 11:48 schreef Andromache het volgende:
Hier heb ik zo de pesthekel aan, mensen die hinten op bedrog terwijl ze niet in staat zijn hun eigen falen onder ogen te zien. En ze hebben nota bene prima gescoord met een 11e plek met dit gedateerde nummer. Je hebt meer nodig in de muziek dan gouden keeltjes. En dat is dus groter schrijftalent dan dat van pappie.

Ik moet deze dames niet na met dit jankverhaal.
Ik moest ze al niet, en dit maakt het niet beter.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_199341401
quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 11:48 schreef Andromache het volgende:
Hier heb ik zo de pesthekel aan, mensen die hinten op bedrog terwijl ze niet in staat zijn hun eigen falen onder ogen te zien. En ze hebben nota bene prima gescoord met een 11e plek met dit gedateerde nummer. Je hebt meer nodig in de muziek dan gouden keeltjes. En dat is dus groter schrijftalent dan dat van pappie.

Ik moet deze dames niet na met dit jankverhaal.
Op zich heeft die vader ook wel redelijk goede nummers voor ze geschreven, allemaal heel erg Disney maar niet zo slecht als Lights and Shadows. Het probleem is natuurlijk dat ze door de emotionele band met het nummer niet objectief ernaar konden luisteren. Dan moet je als selectiecommissie ingrijpen (niet dat daar nou mensen inzitten die er echt verstand van hebben).
  zondag 9 mei 2021 @ 17:16:19 #20
469185 DJ11
Radio 49
pi_199347043
Hoewel het voor hen een heel persoonlijk nummer is, was het muzikaal gewoon vrij matig. Gewoon niet pakkend genoeg om hoge ogen te gooien op het Songfestival. Voor zo'n matig nummer is het nog vrij hoog geëindigd. Dat het publiek het zo matig waardeerde, kun je het publiek niet aanrekenen. Dat is gewoon begrijpelijk. Bij Waylon ging het precies zo.
pi_199498556
Ben net hun optreden gaan opzoeken, kom ik erachter dat ze 2 dagen geleden bij OP1 "Rise like a Phoenix" van Conchita Wurst hebben gecovered. Ze kunnen prachtig zingen, maar het is af en toe wel too much als je het mij vraagt:

pi_199498750
Ik heb net een stukje van de postcast met Aran geluisterd, maar dit hele interview maakt ze niet echt sympathieker. Roepen dat 'heel Nederland wilde dat ze naar t songfestival gingen', 'ze een echte hype waren' en dat het 'zo'n grote eer was dat ze hiervoor werden gevraagd en dat ze dat totaal niet hadden verwacht', terwijl ze zelf destijds ongeveer in elk interview riepen dat ze per se naar het songfestival wilden. Het hele interview klinkt ook wel alsof ze vrij slechte 'verliezers' zijn, terwijl met een 11e plek natuurlijk helemaal niks mis is.
pi_199498835
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 22:48 schreef Symphonic het volgende:
Ik weet dat ik er geen vrienden mee maak, maar ik vond dat op de Toppers na de allerslechtste inzending voor Nederland ooit.
Daar dachten de vak jury's toch heel anders over. 5e plek toen. Wat ik achteraf jammer vond is dat ze er zo'n technisch nummer van maakten. Er bestaat ook een akoestische versie van. Die hadden ze toen moeten brengen
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_199498887
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 22:48 schreef Symphonic het volgende:
Ik weet dat ik er geen vrienden mee maak, maar ik vond dat op de Toppers na de allerslechtste inzending voor Nederland ooit.
Double date!
-nee-
  woensdag 19 mei 2021 @ 07:56:28 #25
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_199499013
quote:
14s.gif Op woensdag 19 mei 2021 07:39 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Double date!
da's slecht maar geen ESF :P
Same shit, different day
SC hopper present
pi_199499063
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 22:48 schreef Symphonic het volgende:
Ik weet dat ik er geen vrienden mee maak, maar ik vond dat op de Toppers na de allerslechtste inzending voor Nederland ooit.
Joan Franka vergeten?
pi_199499111
quote:
14s.gif Op woensdag 19 mei 2021 07:39 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Double date!
Haha!
Dat was ook zo slecht ja. _O-

“Un iejmiel toe Berlien”
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_199499183
quote:
88s.gif Op woensdag 19 mei 2021 07:56 schreef Koen66 het volgende:

[..]

da's slecht maar geen ESF :P
Oh shit, dat is blijkbaar het NSF, ik wist niet eens dat dat bestond :@
-nee-
  woensdag 19 mei 2021 @ 08:25:10 #29
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_199499203
quote:
14s.gif Op woensdag 19 mei 2021 08:22 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Oh shit, dat is blijkbaar het NSF, ik wist niet eens dat dat bestond :@
`laatste tig jaar ook niet meer, voorrondes om NL inzending te bepalen
Same shit, different day
SC hopper present
pi_199506908
Er zijn een paar jaar een aantal inzendingen geweest die ik slechter vind als Ogene, Ik denk dan aan de Toppers, Joan Franka, Sieneke en Trijntje Oosterhuis en ook de 3J's vond ik niks
pi_199507202
Treble :')
KLB en DRT is een topcombinatie
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')