abonnement Unibet Coolblue
pi_199762335
Het zijn geen hartelijke gastenverzorgers. Het B&B-gedeelte is een beetje een moetje.
pi_199762336
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 22:57 schreef Bugno3 het volgende:

[..]

Beetje moeite doen om iets te bereiken is niet verkeerd. Ze doen het wel. Ik ben zelf veel te schijterig, te lui en te verwend tbh.
Haha, ik ken het ja. Ben ook niet zo avontuurlijk wat dat betreft. En zuinig op mijn centjes.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  † In Memoriam † zaterdag 5 juni 2021 @ 22:58:38 #178
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_199762337
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 22:57 schreef Bugno3 het volgende:

[..]

Nee.
Ja imho :Y
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_199762343
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 22:58 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Haha, ik ken het ja. Ben ook niet zo avontuurlijk wat dat betreft. En zuinig op mijn centjes.
Bij mij overheerst de luiheid. Financieel zou ik het zo doen.
pi_199762350
Hij moet niet nog eens 8 kg afvallen anders waait ie weg.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  † In Memoriam † zaterdag 5 juni 2021 @ 23:00:07 #181
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_199762353
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 22:58 schreef Bugno3 het volgende:
Het zijn geen hartelijke gastenverzorgers. Het B&B-gedeelte is een beetje een moetje.
er moeten knaken binnenkomen want geld te weinig....alles draait om geld..
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_199762354
Panificio O+

Ik hou wel echt van de Italiaanse middenstandcultuur hoor, zo!
pi_199762361
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 23:00 schreef Snowsquall het volgende:

[..]

er moeten knaken binnenkomen want geld te weinig....alles draait om geld..
Ja, maar de echt succesvolle stellen zijn wel van nature gemaakt voor het in de watten leggen van mensen. Hier komt het erbij, als noodzaak, maar draait het vooral om henzelf die wonen in Italië.
pi_199762375
Kindjes die Italiaans spreken O+ Alleen daarom zou ik het al overwegen.
pi_199762381
Nou, straks lezen of ze er nu nog zitten.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  † In Memoriam † zaterdag 5 juni 2021 @ 23:03:14 #186
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_199762384
Ik hou vd Italiaanse keuken en daar houd mijn band met Italie wel op 8-)
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_199762393
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 23:03 schreef Snowsquall het volgende:
Ik hou vd Italiaanse keuken en daar houd mijn band met Italie wel op 8-)
Nou, ik krijg structureel een warm gevoel als ik naar beelden van Italië kijk. Mensen, landschap, bouwstijl, waardering voor historie, zorg voor monumenten, schone kunsten, etc etc.
  † In Memoriam † zaterdag 5 juni 2021 @ 23:05:46 #188
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_199762410
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 23:04 schreef Bugno3 het volgende:

[..]

Nou, ik krijg structureel een warm gevoel als ik naar beelden van Italië kijk. Mensen, landschap, bouwstijl, waardering voor historie, zorg voor monumenten, schone kunsten, etc etc.
ik ben echt een cultuurbarbaar, die ouwe meuk kan ik niet echt waarderen....het(bewoning) moet functioneel en fatsoenlijk zijn!
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_199762418
Oh, geen update?
Dacht dat ze dat ook bij herhalingen deden


https://www.avrotros.nl/i(...)italiaanse-avontuur/
quote:
Het is september 2019 als we buiten, aan de rand van het zwembad tegen elkaar zeggen: "Mis jij de kust ook zo?". Eigenlijk wisten we het al bij het vertrek. De plek in Italië (Voltarra, Toscane) is schitterend, maar wel ver van de kust. En dat gevoel is altijd wel een beetje blijven knagen. Soms wat meer en soms wat minder. Maar altijd sluimerend aanwezig. Maar hoe gaat het anno 2021 met familie Jungerius?

Die zee, die zee
Voor onze Italiaanse vrienden woonden we toch 'praktisch' aan de kust? Maar ja, als je net als wij óp het strand geboren bent, is een uur rijden toch best ver. En dus zeiden we die avond aan het zwembad tegen elkaar: "Wat nou als we nog een keer verhuizen. Binnen Italië. Naar de kust".

In de weken daarna kreeg dat idee steeds meer vaste vorm. We kunnen de B&B verkopen en aan de kust opnieuw beginnen. Misschien wel een strandtent? Bedjes en parasols verhuren. En misschien wel waterfietsen. Of zo'n malle banaan. Dat idee groeide steeds verder uit tot een plan. Onze dochter Vieve ging op school met de dochter van de makelaar. En toen ik op een dag op het schoolplein stond te wachten met alle mamma's, sprak ik Serena (de makelaar) aan. "Zou jij ons huis weer kunnen verkopen?". Dat kon ze wel.

Maar we moesten echt wel rekening houden met een jaar tot anderhalf in de verkoop. Want: lastig pand, met een B&B en zo veel appartementen er in. Dat vonden we niet erg. Immers, ons plan had nog geen echte vaste vormen. Ja, naar de kust. Maar wélke kust. Italië heeft er nog al veel van. Maar goed, we hadden dus alle tijd om daar nog over na te denken.

Tot dat we, amper 6 weken later, al een bod kregen. Een Italiaans echtpaar met tienerdochters wilde ons pand en het bedrijf wel overnemen. Dat konden we eigenlijk niet laten lopen. En dus stonden we binnen no time, met onze kinderen Quinten en Vieve, 'op straat'. Oef, dit ging wel erg snel. En zonder huis en inkomen is het lastig. Dus besloten we om terug naar Nederland te gaan. Met het idee om daar (tijdelijk) werk te zoeken en onze plannen voor terugkeer naar de Italiaanse kust verder uit te werken. Dat was in januari 2020. Maar ja, toen kwam Corona. En dat gooide roet in het eten. Eerst even aankijken hoe het zou gaan met dat virus. Maar, zoals we nu allemaal weten, was het niet zo snel voorbij.

Katwijk aan Zee
Na een tijdje hebben we de knoop doorgehakt. We gaan niet meer terug naar Italië. Dat was eigenlijk niet eens zo'n heel lastig besluit. We gingen naar Italië omdat we een avontuur wilde beleven. En dat avontuur hebben we gehad. We hebben heel veel mooie, spannende, leuke, maar ook moeilijke en zware momenten meegemaakt. Het is een herinnering die ons altijd zal bij blijven. We vonden alle twee weer een baan. Ik kon terug op het oude nest - de bloemenveiling. En JC kon aan de slag bij een landelijke catering organisatie.

De kinderen gaan naar school (groep 3 en groep 1). Het Italiaans zijn ze inmiddels een beetje verleerd. Hoewel onze jongste dochter nog altijd om 'aqua' vraagt als ze water wil. Hoe het verder zal gaan weten we nog niet. Voor nu is dit prima. En wie weet....zullen we in de toekomst toch nog weer een keer op avontuur gaan. Of dat weer Italië zal zijn weet ik niet. Ik heb gekscherend altijd geroepen: we hadden ook een zeilboot kunnen kopen en een jaar de wereld rondzeilen. Dus, je weet maar nooit...

Ciao,
JC en Wendy
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_199762475
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 22:21 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Dat heeft JC goed geregeld :Y
Niet heel knap maar dr jopen zijn opvallend (niet groot maar opvallend)
  Moderator zaterdag 5 juni 2021 @ 23:17:01 #191
249559 crew  Lavenderr
pi_199762568
Verstandig van ze.
pi_199776517
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 22:39 schreef Bugno3 het volgende:
Die tandjes schreeuwen "BOULIMIA"
Ja die zure kots lost je tanden na een tijdje wel op
pi_199776531
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 22:16 schreef Pap89 het volgende:

[..]

Ja die zure kots lost je tanden na een tijdje wel op
Jij kijkt de aflevering terug nu?
pi_199776699
Ja gisteren geen tijd gehad
pi_199968128
https://www.omroepbrabant(...)-op-gelukkige-afloop

Dit kan toch niet. Je gaat toch niet onterecht 12k aftikken.

Ik vind het maar een stel vreemde snuiters.
  zondag 20 juni 2021 @ 11:07:59 #196
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_199972493
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 22:39 schreef SOG het volgende:
https://www.omroepbrabant(...)-op-gelukkige-afloop

Dit kan toch niet. Je gaat toch niet onterecht 12k aftikken.

Ik vind het maar een stel vreemde snuiters.
Heel vreemd, dit stel. Hier gaat alles mis wat er maar mis kan gaan en zien zichzelf als slachtoffer en dat ze er niets aan kunnen doen. Maar eerst die kartonnen bouwval kopen, dan opgelicht door die en dan weer door een ander en dan weer een advocaat die er met de centen vandoor gaat. En nu de beslaglegging. Het is allemaal wel erg naïef zo.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_199975769
Pizza hut
  zondag 20 juni 2021 @ 15:38:06 #198
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_199976266
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 11:07 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Heel vreemd, dit stel. Hier gaat alles mis wat er maar mis kan gaan en zien zichzelf als slachtoffer en dat ze er niets aan kunnen doen. Maar eerst die kartonnen bouwval kopen, dan opgelicht door die en dan weer door een ander en dan weer een advocaat die er met de centen vandoor gaat. En nu de beslaglegging. Het is allemaal wel erg naïef zo.
Ja inderdaad. Hun pech blijft maar doorgaan. Je zou bijna denken dat het dan eens tijd werd bij jezelf te rade te gaan.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_199976350
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 22:39 schreef SOG het volgende:
https://www.omroepbrabant(...)-op-gelukkige-afloop

Dit kan toch niet. Je gaat toch niet onterecht 12k aftikken.

Ik vind het maar een stel vreemde snuiters.
We hebben hier een belastingdienst affaire gehad. Vechten tegen de belastingdienst is lastig. Kennelijk ook in Spanje.
pi_199978381
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 22:39 schreef SOG het volgende:
https://www.omroepbrabant(...)-op-gelukkige-afloop

Dit kan toch niet. Je gaat toch niet onterecht 12k aftikken.

Ik vind het maar een stel vreemde snuiters.
We hebben 21 jaar aan ik vertrek ervaring om te zien hoe het niet moet.
Daarvoor hebben we dat boekje niet nodig.
No bitch to me
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')