abonnement Unibet Coolblue
pi_199418377
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 11:07 schreef Wantie het volgende:Kopt, dat consequenter geweest in het beleid.
Maar dat onderschrijft je punt niet.
Elke persconferentie over maatregelen en versoepelingen heeft het over het aantal besmettingen en opnames in ziekenhuizen en de IC als graadmeter, niet het aantal doden.
Ze kunnen het wel elke persconferentie over hebben gehad dat de opnames in ziekenhuizen en op de IC de graadmeter zijn
Het beleid was daar echter NIET sec op gericht
Hoe zijn die mensen besmet geraakt in het ziekenhuis?, hoe oud zijn ze ?, wat voor kwalen hebben ze verder ? Etc
DAAR moet je beleid op maken, en niet een deken van maatregelen over het land leggen waarvan de meeste niets doen om ziekenhuis opnames verminderen
pi_199418399
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:51 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ze kunnen het wel elke persconferentie over hebben gehad dat de opnames in ziekenhuizen en op de IC de graadmeter zijn
Het beleid was daar echter NIET sec op gericht
Hoe zijn die mensen besmet geraakt in het ziekenhuis?, hoe oud zijn ze ?, wat voor kwalen hebben ze verder ? Etc
DAAR moet je beleid op maken, en niet een deken van maatregelen over het land leggen waarvan de meeste niets doen om ziekenhuis opnames verminderen
het kunnen ook televisie-opnames zijn in het ziekenhuis. dat telt ook als opnamen!
ik wil ook de flappie wappie uithangen! help mij!
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199418503
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:42 schreef Berjan3 het volgende:Sorry hoor, maar er is bewezen dat wappies leugens de wereld in helpen. En altijd van horen zeggen. "ik heb een vriendin wiens buurvrouw en daar weer een buurvrouw van overleed en bij de covid werd opgeteld. Terwijl ze stierf aan een gekneusde teen"...

Als je weet hoe men omgaat met overleden personen dan weet je dat dit niet klopt
Tja, van lockdown fanatici, ministers en OMT leden is ook bewezen dat ze leugens de wereld in helpen
quote:
En dat je ziekenhuispersoneel voor egoistisch uitmaakt is wel erg dom. Die mensen lopen al twee jaar op hun tenen. Mensen moeten zware mannen van 40-60 omdraaien op de IC. Ze zien mensen wegvallen met gebrek aan zuurstof etc. Dat moet traumatisch zijn voor ze.

En dat alles gestopt is door corona klopt ook van geen kant. Alle operaties gaan door, als het kan. Mijn vader is zelfs vorig jaar nog geholpen aan zijn hart, en dit jaar aan een nieuwe heup.
Maar het moet wel kunnen, anders doen ze het niet
Het kan niet omdat de rode loper wordt uitgerold voor corona patinten en de rest kan verrekken...
https://www.trouw.nl/zorg(...)n-op-covid~b4155232/
quote:
Oncoloog Kruijff vindt het niet eerlijk dat covidpatinten voorgaan. Hij noemt het voorbeeld van een 19-jarige student met uitgezaaide schildklierkanker, die tijdens de eerste golf drie maanden moest wachten op behandeling. Kruijff: “Ik vraag me af: maken we dan wel de juiste keuzes?”

Daarbij moet de kans op succes meewegen, vindt Kruijff. “Mijn beroepsgroep heeft voor veel patinten een panklaar behandelplan. We weten vaak welke patint er goed uit een operatie komt. Bij Covid weten we die uitkomst vaak niet.”

Edo Arnoldus, voorzitter van de medische staf van het Elisabeth-TweeSteden, sluit zich grotendeels aan bij Kruijff. “Het is nog steeds te veel: alle ballen op Covid”, zegt hij. “Het is goed om te beseffen dat een covidpatint gemiddeld 17 dagen op de ic ligt, en je in die tijd 8 tot 10 oncologische patinten met een of twee ligdagen na hun operatie kunt verplegen.”
quote:
Ja hoor, hier is een snoeiharde lockdown geweest. China was er niks bij. Militairen op elke hoek, supermarkten gesloten.

Stel je niet aan, tokkie.
Ja, we hadden inderdaad een snoeiharde lockdown, dat het in andere landen nog strenger was, wil niet zeggen dat het in Nederland niets voorstelde
Doe net alsof het 2019, en kijk dan nog eens naar de maatregelen
  vrijdag 14 mei 2021 @ 14:10:07 #228
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199418633
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:05 schreef bluemoon23 het volgende:
Sinds er geen oversterfte amper is, wordt nu plots elke keer gezegd dat doden niet relevant zijn
Druk op de zorg is schijnbaar waar alles om draait
Dat is van begin af aan al telkens geroepen, alleen door figuren die niet hebben opgelet wordt het er aan de haren weer bijgesleept.
pi_199418634
Kijk, Baudet mag dan geen klachten meer hebben van covid maar hij is nog altijd ziek.
Als zelfs Wybren van Haga niet meer met Baudet samen wilt, dat zegt al zo verschrikkelijk veel.
De ellende bij FvD zijn nu even niet op te lossen met zakken lavendel.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199418714
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 14:01 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Tja, van lockdown fanatici, ministers en OMT leden is ook bewezen dat ze leugens de wereld in helpen
Ow, welke leugens hebben die de wereld in geholpen dan? En een leugen is anders dan per ongeluk de waarheid niet zeggen vanwege te weinig informatie.

quote:
Het kan niet omdat de rode loper wordt uitgerold voor corona patinten en de rest kan verrekken...
https://www.trouw.nl/zorg(...)n-op-covid~b4155232/
Sorry hoor, maar hier in Zeeland kan het allemaal nog prima. Wat zo'n opiniestuk daar ook van vind.
Tevens hebben ze het daar veel over de eerste golf, waar inderdaad alleen plek was voor Corona patienten. Men heeft dit nu al verbeterd ten opzichte van vorig jaar. Al doende leert men.

quote:
Ja, we hadden inderdaad een snoeiharde lockdown, dat het in andere landen nog strenger was, wil niet zeggen dat het in Nederland niets voorstelde
Doe net alsof het 2019, en kijk dan nog eens naar de maatregelen
Ik meen me te herinneren dat jij het gek vond dat bibs en musea dicht moesten. Terwijl dat vrij logisch is, aangezien er dan heel veel mensen op elkaar zitten en het virus kunnen doorgeven. Als je dit al ziet als een strenge maatregel dan snap ik wel dat je loopt te huilen.

Bijna alle maatregelen die er genomen zijn zijn goed te verklaren. We konden nog gewoon lopen in het park, thuiswerken, eten bestellen, naar het werk als dit neit thuis kon. Totaal anders dan in andere landen.
Dat is ook DE reden geweest waarom wij zolang doorsukkelen met het virus. En omdat wappies denken "dit is zo erg, ik kan geen biertje meer kopen in het cafe. Het lijkt de tweede wereldoorlog wel!".
Eigenlijk is het vreemd en apart. De wappies zijn er mede schuldig aan dat het virus niet weg gaat, en die klagen juist over de maatregelen. Maatregelen die genomen moeten worden vanwege het gedrag van wappies. Vicieuze cirkel.. Als iedereen zich nou een maand aan keiharde lockdown had gehouden was het virus onder controle geweest.
pi_199420886
Bluemoon staat vast ook in een verkleedpakje te beweren dat hij in de zorg werkt.
pi_199421073
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 17:14 schreef Document1 het volgende:
Bluemoon staat vast ook in een verkleedpakje te beweren dat hij in de zorg werkt.
Tja je moet wat als je net doet of je Napoleon bent dan vragen ze wie dat is.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_199423907
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 14:16 schreef Berjan3 het volgende:
Ow, welke leugens hebben die de wereld in geholpen dan? En een leugen is anders dan per ongeluk de waarheid niet zeggen vanwege te weinig informatie.
Avondklok, mondkapjes verplichten, winkels sluiten wat nodig zou zijn, het sneltesten wat niet verplicht zou worden voor evenementen
Tja, waar hebben ze eigenlijk niet over gelogen ?
quote:
Ik meen me te herinneren dat jij het gek vond dat bibs en musea dicht moesten. Terwijl dat vrij logisch is, aangezien er dan heel veel mensen op elkaar zitten en het virus kunnen doorgeven. Als je dit al ziet als een strenge maatregel dan snap ik wel dat je loopt te huilen
Klopt, ik vindt het raar dat musea en bibliotheken dicht moeten, want dan zijn namelijk plekken waar helemaal niet veel mensen dicht op elkaar zitten, en de kans dat ze daar het virus kunnen doorgeven dus ook heel klein is
quote:
Bijna alle maatregelen die er genomen zijn zijn goed te verklaren. We konden nog gewoon lopen in het park, thuiswerken, eten bestellen, naar het werk als dit neit thuis kon.
Heel veel maatregelen zijn niet te verklaren, het effect is niet aangetoond, en vaak zijn het louter symbolische maatregelen
quote:
Totaal anders dan in andere landen.
Dat is ook DE reden geweest waarom wij zolang doorsukkelen met het virus. En omdat wappies denken "dit is zo erg, ik kan geen biertje meer kopen in het cafe. Het lijkt de tweede wereldoorlog wel!"
Ah, want in Frankrijk, Duitsland, Spanje etc daar hebben ze niet zolang doorgesukkeld met het virus omdat er daar een strengere lockdown was ?
Daar is alles al maandenlang weer open ?
Klets niet kerel, die strenge lockdowns helpen ook geen zak, "virus gonna virus"
quote:
Eigenlijk is het vreemd en apart. De wappies zijn er mede schuldig aan dat het virus niet weg gaat, en die klagen juist over de maatregelen. Maatregelen die genomen moeten worden vanwege het gedrag van wappies. Vicieuze cirkel.. Als iedereen zich nou een maand aan keiharde lockdown had gehouden was het virus onder controle geweest.
Na de laatste zin toon je aan dat je totaal niet geloofwaardig bent
Een maand keiharde lockdown en dan was het virus onder controle geweest ?
En in welke Europees land was dat een succesvolle strategie ?, noem er eens een paar ?
Daarom zeggen al die lockdownies ook telkens dat ze voor een strenge lockdown zijn in die enquete, hun wordt steeds de worst voorgehouden dat een paar weken strenge lockdown voldoende is, en dat er daarna weer versoepeld kan worden.
En bij elke verzwaring van de maatregelen trapten ze er weer in, "paar weken volhouden, dan kunnen we daarna snel versoepelen"
En elke keer als de cijfers tegenvallen dan geef je de wappies weer de schuld zeker omdat die zich niet aan de maatregelen houden ? :') :')
pi_199424139
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:47 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Avondklok, mondkapjes verplichten, winkels sluiten wat nodig zou zijn, het sneltesten wat niet verplicht zou worden voor evenementen
Tja, waar hebben ze eigenlijk niet over gelogen ?
Dat noemen ze allemaal voortschrijdend inzicht. Dat je onderzoek doet en daar van leert. Zoals mondkapjes verplichten. Iedereen met een iq van 80 of meer weet dat mondkapjes werken. Dat je minder uitademt en minder inademt dus kleinere kans op besmetting. De avondklok werkte ook. Er is 1 man die beweerde dat het niet werkte, maar die werd teruggefloten. Het is ook best logisch dat een avondklok werkt, want als je veilig thuis zit kun je niemand buiten jouw bubbel besmetten.

quote:
Klopt, ik vindt het raar dat musea en bibliotheken dicht moeten, want dan zijn namelijk plekken waar helemaal niet veel mensen dicht op elkaar zitten, en de kans dat ze daar het virus kunnen doorgeven dus ook heel klein is
Ben je ooit in een bib of museum geweest vraag ik mij af. Mensen lopen daar hutjemutje op elkaar. Raken schilderijen aan, die weer door anderen aangeraakt worden.
Mensen moeten erheen reizen.

Volgens mij ben je gewoon aan het trollen?

quote:
Heel veel maatregelen zijn niet te verklaren, het effect is niet aangetoond, en vaak zijn het louter symbolische maatregelen
Als je beweert dat het sluiten van biebs en musea niet zou helpen, dan snap ik dat je het louter symboliek vind.
Mensen die er wel langer dan drie minuten over denken weten wel beter.

quote:
Ah, want in Frankrijk, Duitsland, Spanje etc daar hebben ze niet zolang doorgesukkeld met het virus omdat er daar een strengere lockdown was ?
Daar is alles al maandenlang weer open ?
Klets niet kerel, die strenge lockdowns helpen ook geen zak, "virus gonna virus"
Ik heb het over een echt strenge lockdown, dus zoals in China. Daar liepen ze na een paar maanden weer lekker buiten en konden ze gaan feesten. Maar dan gaan de wappies helemaal uit hun plaat.

quote:
Na de laatste zin toon je aan dat je totaal niet geloofwaardig bent
Een maand keiharde lockdown en dan was het virus onder controle geweest ?
En in welke Europees land was dat een succesvolle strategie ?, noem er eens een paar ?
Daarom zeggen al die lockdownies ook telkens dat ze voor een strenge lockdown zijn in die enquete, hun wordt steeds de worst voorgehouden dat een paar weken strenge lockdown voldoende is, en dat er daarna weer versoepeld kan worden.
En bij elke verzwaring van de maatregelen trapten ze er weer in, "paar weken volhouden, dan kunnen we daarna snel versoepelen"
En elke keer als de cijfers tegenvallen dan geef je de wappies weer de schuld zeker omdat die zich niet aan de maatregelen houden ? :') :')
In Europa is nergens een zware lockdown geweest. En men hield het luchtverkeer open.
Verder weet ik niet of je weet hoe een virus werkt, maar als je een maand lang niemand ziet dan is elk virusdeeltje "overleden". Virus "overleeft" alleen als de drager het overdraagt aan een ander. Wat bij een zeer strenge lockdown dus niet kan.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 23:16:50 #235
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_199426595
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:08 schreef Wantie het volgende:

[..]

Klopt, maar toch blijft men vergelijkingen maken en wordt zelfs beargumenteerd dat er geen bewijs is dat de cijfers hoger zouden uitvallen zonder beperkende maatregelen.
Daar is ook geen enkel bewijs voor.
Tegenovergestelde ook niet dat maakt t zo makkelijk voir die lockdownies nee zonder maatregelen waren er 100.000 doden en jij hebt geen bewijs dat niet zo is nanananana
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 14 mei 2021 @ 23:18:16 #236
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199426617
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 23:16 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Daar is ook geen enkel bewijs voor.
Tegenovergestelde ook niet dat maakt t zo makkelijk voir die lockdownies nee zonder maatregelen waren er 100.000 doden en jij hebt geen bewijs dat niet zo is nanananana
Kijk eens naar Brazilie
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199426763
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 23:16 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Daar is ook geen enkel bewijs voor.
Tegenovergestelde ook niet dat maakt t zo makkelijk voir die lockdownies nee zonder maatregelen waren er 100.000 doden en jij hebt geen bewijs dat niet zo is nanananana
Heb je enig idee hoe een virus werkt :'(

Als mensen gewoon bij elkaar blijven lopen en komen, naar cafees gaan, hun handen niet wassen, in elkaars gezicht hoesten etc dan tiert het virus welig. Die heeft geen pootjes om zo anderen te besmetten. zie je elkaar niet, kan je elkaar niet besmetten.

Maar natuurlijk is daar geen pasklaar bewijs voor. Hoe had je dat voor ogen? De ene helft van NL vrij van alle beperkingen en de andere helft in lockdown? En dan kijken waar het virus zich het hardst verspreid?
pi_199426781
B
quote:
84s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 23:18 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Kijk eens naar Brazilie
Brazili heeft percentueel niet eens meer doden dan bv Belgi.
Vakman pur sang
pi_199426831
Brasil komt niet eens voor op deze :')
Vakman pur sang
  vrijdag 14 mei 2021 @ 23:38:19 #240
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_199426923
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:57 schreef Berjan3 het volgende:

[..]

Dat noemen ze allemaal voortschrijdend inzicht. Dat je onderzoek doet en daar van leert. Zoals mondkapjes verplichten. Iedereen met een iq van 80 of meer weet dat mondkapjes werken. Dat je minder uitademt en minder inademt dus kleinere kans op besmetting. De avondklok werkte ook. Er is 1 man die beweerde dat het niet werkte, maar die werd teruggefloten. Het is ook best logisch dat een avondklok werkt, want als je veilig thuis zit kun je niemand buiten jouw bubbel besmetten.
[..]

Ben je ooit in een bib of museum geweest vraag ik mij af. Mensen lopen daar hutjemutje op elkaar. Raken schilderijen aan, die weer door anderen aangeraakt worden.
Mensen moeten erheen reizen.

Volgens mij ben je gewoon aan het trollen?
[..]

Als je beweert dat het sluiten van biebs en musea niet zou helpen, dan snap ik dat je het louter symboliek vind.
Mensen die er wel langer dan drie minuten over denken weten wel beter.
[..]

Ik heb het over een echt strenge lockdown, dus zoals in China. Daar liepen ze na een paar maanden weer lekker buiten en konden ze gaan feesten. Maar dan gaan de wappies helemaal uit hun plaat.
[..]

In Europa is nergens een zware lockdown geweest. En men hield het luchtverkeer open.
Verder weet ik niet of je weet hoe een virus werkt, maar als je een maand lang niemand ziet dan is elk virusdeeltje "overleden". Virus "overleeft" alleen als de drager het overdraagt aan een ander. Wat bij een zeer strenge lockdown dus niet kan.
Tuurlijk jongen vooral blijven geloven in die onzin.

Volgens mij hadden Spanje en Itali strenge lockdowns dat je alleen op straat mocht met een geldige reden.
Mondkapjes al verplicht vanaf de eerste dag en zelfs buiten.
Frankrijk 6 uur avondklok.
Zie het resultaat het is overal met pieken en dalen gegaan net zoals t hier nu daalt omdat t weer wat beter aan t worden is en mensen meer buiten zitten dan in slechte geventileerde huizen met kachels aan.
Plus ze doen meer vitaminen d opnemen.

Zweden heeft ook maatregelen maar veel minder streng dan de rest en daar is nooit echt uit de hand gelopen.
Maar Zweden kunn je niet vergelijken met Nederland.
Engeland wel want t liep daar wat uit de hand. Toen zei Jaap met zijn gave PowerPoints dat komt hier ook avondklok nu!!!! En de lockdownies t is maar 2 weken ondertussen heeft het meeste 8 maanden dicht gezeten in de afgelopen 14 maanden.

Mag je niet voetballen in de buitenlucht tenzij onder 27 want dan geen virus.
Mag je nog steeds niet binnen sporten ja volgende week weer sinds 5 maanden met 30 man, maar mag je wel bij elkaar op schoot zitten in de trein.
Winkels mogen maar zoveel mensen per m2 maar supermarkten lekker boeiend.

9 vd 10 maatregelen zijn schijnmaatregelen van kijk ons daadkrachtig optreden maar t echte probleem slecht geventileerde ruimtes doen ze geen kut mee sterker nog mensen zijn maanden slecht geventileerde ruimtes ingejacht (thuis) want de rest is verboden want dan gaat opa dood.

In plaats van dat je zorgt dat mensen buiten dingen gaat ondernemen sluiten we ze op en de slecht geventileerde ruimtes als treinen geen probleem lekker op elkaar staan.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 23:42:48 #241
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_199426982
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 23:27 schreef Berjan3 het volgende:

[..]

Heb je enig idee hoe een virus werkt :'(

Als mensen gewoon bij elkaar blijven lopen en komen, naar cafees gaan, hun handen niet wassen, in elkaars gezicht hoesten etc dan tiert het virus welig. Die heeft geen pootjes om zo anderen te besmetten. zie je elkaar niet, kan je elkaar niet besmetten.

Maar natuurlijk is daar geen pasklaar bewijs voor. Hoe had je dat voor ogen? De ene helft van NL vrij van alle beperkingen en de andere helft in lockdown? En dan kijken waar het virus zich het hardst verspreid?
Hoe ik t voor ogen had.
Logische maatregelen.
Discotheken, concerten dicht op elkaar even niet doen.
Trein beperken.
Voetbal 11 vs 11 buiten geen probleem dierentuinen pretparken open lucht etc.
Zorgen dat scholen goed ventileren en andere binnenruimtes en stimuleer mensen buiten dingen te ondernemen ipv binnen thuis.
Je had mensen veel makkelijker meegekregen.
Economische en sociale schade minder groot en beter vol te houden.

Maar he liever alles verbieden en als je er op tegen bent ben je wappie en wil je opa dood hebben.
En dan onze feestende minister die andere asocialen noemt en zelf de grootste aso blijkt.
Schaatsende partijleiders.
Besmette mensen als Ollongren die in afwachting zijn van een test uitslag die gewoon buiten zijn maar wij krijgen een draai om de oren van die clowns met hun persco omdat we de randjes op zoeken.

[ Bericht 6% gewijzigd door Nicksanders op 14-05-2021 23:51:56 ]
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_199427032
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 23:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Brasil komt niet eens voor op deze :')
[ afbeelding ]
Hun presidentje is er alles aan gelegen om zaken weg te moffelen. Als je niet test bestaat het immers niet...
  vrijdag 14 mei 2021 @ 23:50:51 #243
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_199427066


[ Bericht 100% gewijzigd door Nicksanders op 14-05-2021 23:52:30 ]
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_199427296
...
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_199461565
twitter


Gideon van Meijeren:
.....willen ze geen onderzoek, ze houden het gewoon tegen, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze doodsbang zijn voor de uitkomsten, en hun eigen executie willen uitstellen, in de hoop dat van uitstel afstel komt, maar dat gaan wij niet laten gebeuren .
------
Als je Gideon nader uitleg vraagt, dan gaat hij uiteraard zeggen... ja, nee 'executie' moet je niet letterlijk nemen.
Ik bedoel dat ze weggestemd worden bij de verkiezingen of sommigen uit de functies worden gezet, gevangenisstraf krijgen.
Dan nog blijft de vraag : wie is ZE ? Hoeveel mensen zijn dat?
En hoeveel mensen zijn dat wereldwijd ?
En hoe wil je die "executie " bereiken in Nederland.
Door parlementair onderzoek? Door wetenschappelijk en journalistiek graafwerk ?
En dat onderzoek moet leiden naar de ontmaskering van de pandemie..... : het is niet echt, het is een hoax.
Ziekenhuizen liggen niet vol ? Intensive care zorg is niet nodig, allemaal aanstellers ?
  maandag 17 mei 2021 @ 01:19:13 #246
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_199461646
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 00:53 schreef Bluesdude het volgende:
[ twitter ]

Gideon van Meijeren:
.....willen ze geen onderzoek, ze houden het gewoon tegen, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze doodsbang zijn voor de uitkomsten, en hun eigen executie willen uitstellen, in de hoop dat van uitstel afstel komt, maar dat gaan wij niet laten gebeuren .
------
Als je Gideon nader uitleg vraagt, dan gaat hij uiteraard zeggen... ja, nee 'executie' moet je niet letterlijk nemen.
Ik bedoel dat ze weggestemd worden bij de verkiezingen of sommigen uit de functies worden gezet, gevangenisstraf krijgen.
Dan nog blijft de vraag : wie is ZE ? Hoeveel mensen zijn dat?
En hoeveel mensen zijn dat wereldwijd ?
En hoe wil je die "executie " bereiken in Nederland.
Door parlementair onderzoek? Door wetenschappelijk en journalistiek graafwerk ?
En dat onderzoek moet leiden naar de ontmaskering van de pandemie..... : het is niet echt, het is een hoax.
Ziekenhuizen liggen niet vol ? Intensive care zorg is niet nodig, allemaal aanstellers ?
https://www.woorden.org/s(...)uitstel+van+executie
  maandag 17 mei 2021 @ 01:30:33 #247
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199461663
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 00:53 schreef Bluesdude het volgende:
[ twitter ]

Gideon van Meijeren:
.....willen ze geen onderzoek, ze houden het gewoon tegen, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze doodsbang zijn voor de uitkomsten, en hun eigen executie willen uitstellen, in de hoop dat van uitstel afstel komt, maar dat gaan wij niet laten gebeuren .
------
Als je Gideon nader uitleg vraagt, dan gaat hij uiteraard zeggen... ja, nee 'executie' moet je niet letterlijk nemen.
Ik bedoel dat ze weggestemd worden bij de verkiezingen of sommigen uit de functies worden gezet, gevangenisstraf krijgen.
Dan nog blijft de vraag : wie is ZE ? Hoeveel mensen zijn dat?
En hoeveel mensen zijn dat wereldwijd ?
En hoe wil je die "executie " bereiken in Nederland.
Door parlementair onderzoek? Door wetenschappelijk en journalistiek graafwerk ?
En dat onderzoek moet leiden naar de ontmaskering van de pandemie..... : het is niet echt, het is een hoax.
Ziekenhuizen liggen niet vol ? Intensive care zorg is niet nodig, allemaal aanstellers ?
Dit vind ik wel wat vergezocht. Uitstel van executie, enzo.
pi_199462187
Ja, hier zie ik ook geen problemen in.
pi_199462401
quote:
10s.gif Op maandag 17 mei 2021 07:32 schreef KareldeStoute het volgende:
Ja, hier zie ik ook geen problemen in.
Ik wel. "Coronahoax", "executie uitstellen". Tegenover een publiek met waanbeelden zijn dat zeer ongelukkig gekozen woorden en een volksvertegenwoordiger zou zich verantwoordelijker moeten opstellen. Je weet dat er onder jouw publiek figuren zitten die zich makkelijk laten ophitsen en bereid zijn geweld te gebruiken tegen de vermeende vijand. Zie bijvoorbeeld de recente aanvallen op journalisten, NOSmedewerkers die hun werk niet meer veilig kunnen doen als ze herkenbaar zijn, en de stickeracties van VoZ waarmee mensen thuis worden geintimideerd. Deze woordkeus is olie op het vuur.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_199462426
Let ook op dat de woorden hier niet in overdrachtelijke zijn ("dat is uitstel van executie") gebruikt zijn, maar in een letterlijke concrete zin: "hun eigen executie willen uitstellen". Buitengewoon onverantwoordelijk en in mijn ogen dubieus.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_199462454
quote:
Maar hij gebruikt het spreekwoord niet. Hij gebruikt woorden die ook in dat spreekwoord voorkomen, maar niet dit spreekwoord.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_199462469
Chef de mission: "Het is een kwestie van de dood of de gladiolen!"

Hij wil alle sporters omleggen?!? :o
pi_199462534
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 08:08 schreef ijs. het volgende:
Chef de mission: "Het is een kwestie van de dood of de gladiolen!"

Hij wil alle sporters omleggen?!? :o
Er is een groot verschil tussen "Dat is uitstel van executie" en "hun eigen executie willen uitstellen".

Waarom zeg je het tweede als je het eerste beoogd te zeggen?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_199462551
quote:
1s.gif Op maandag 17 mei 2021 08:15 schreef recursief het volgende:

[..]

Er is een groot verschil tussen "Dat is uitstel van executie" en "hun eigen executie willen uitstellen".

Waarom zeg je het tweede als je het eerste beoogd te zeggen?
Ik zie werkelijk geen verschil. Alleen iemand die een zin formuleert en daar zijn woorden op aanpast, iets wat ik eigenlijk altijd doe.
pi_199462562
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:57 schreef Berjan3 het volgende:Dat noemen ze allemaal voortschrijdend inzicht. Dat je onderzoek doet en daar van leert. Zoals mondkapjes verplichten. Iedereen met een iq van 80 of meer weet dat mondkapjes werken. Dat je minder uitademt en minder inademt dus kleinere kans op besmetting
Iedereen met een IQ van 80 of meer wat dat de mondkapjes die het gewone publiek gebruikt, en op de manier zoals ze die gebruiken niet veel toevoegen.
Het is gewoon naaperij van andere landen dat ze ook in Nederland verplicht werden
Er valt echt geen significant verschil te ontdekken tussen bijvoorbeeld Amerikaanse staten waar mondkapjes verplicht waren, en staten waar dit niet zo was
En zo gauw eenmaal de stap was genomen om mondkapjes binnen te verplichten, was het voor veel landen maar een kleine stap om ze ook buiten te verplichten, wat natuurlijk helemaal volstrekte waanzin is
quote:
De avondklok werkte ook. Er is 1 man die beweerde dat het niet werkte, maar die werd teruggefloten.
Het is ook best logisch dat een avondklok werkt, want als je veilig thuis zit kun je niemand buiten jouw bubbel besmetten.
De avondklok werkte helemaal niet, en dat is ook volstrekt logisch, want een virus kan niet klokkijken....
De mensen die elkaar willen ontmoeten deden dat wel voor de avondklok, of bleven bij elkaar slapen
Ernst Kuipers is inderdaad van mening dat de avondklok geen effect had, en die mag teruggefloten zijn, maar hij heeft zijn bewering niet ingetrokken hoor
Van binnen weet ieder OMT en kabinetslid echt wel dat de avondklok geen effect heeft, dat wisten ze bij de invoer al, maar dat gaan ze natuurlijk niet in het openbaar zeggen...
quote:
Ben je ooit in een bib of museum geweest vraag ik mij af. Mensen lopen daar hutjemutje op elkaar. Raken schilderijen aan, die weer door anderen aangeraakt worden.
Mensen moeten erheen reizen.

Volgens mij ben je gewoon aan het trollen ?
Als je beweert dat het sluiten van biebs en musea niet zou helpen, dan snap ik dat je het louter symboliek vind.
Mensen die er wel langer dan drie minuten over denken weten wel beter.
Ben JIJ ooit in een bibliotheek of museum geweest vraag ik mij dan af.
Amper mensen, en vergeet niet dat ook daar nog steeds de reeds bestaande coronaregels mondkapjes en afstand houden golden, deze zaken sluiten was pure symboolpolitiek en onnodig daadkracht tonen
De cijfers van het RIVM toonden niets aan dat het rechtvaardigde om deze instelingen te sluiten

En dan begin je over "Raken schilderijen aan, die weer door anderen aangeraakt worden"
Volgens mij ben je gewoon aan het trollen ?
Na bijna anderhalf jaar pandemie denk jij nog steeds dat je via voorwerpen besmet kunt worden ?
Ben je zelf een wappie ofzo ?
quote:
Ik heb het over een echt strenge lockdown, dus zoals in China. Daar liepen ze na een paar maanden weer lekker buiten en konden ze gaan feesten. Maar dan gaan de wappies helemaal uit hun plaat.
Tering, meestal noemen lockdownies de harde lockdowns van Italie en Spanje als voorbeeld van hoe een harde lockdown zou moeten zijn, en dat de Nederlandse maar slap is
Maar jij durft China als voorbeeld te nemen.... |:( |:( |:( , ten eerste zijn de Chinese cijfers onbetrouwbaar
Ten tweede zijn ze daar echt niet zo vrij als de Chinese propaganda je wil doen geloven
https://unherd.com/2021/02/inside-the-zero-covid-campaign/
quote:
David Rennie, Beijing bureau chief of The Economist, recently gave an astonishingly candid account of current ZeroCovid life in the Chinese capital:

“China’s strategy, from the start, was to have no infections at all… Still in Beijing, where we have hardly any cases, every time you step outside your door you have to use a smartphone to scan a QR code — every shop, every taxi, every bus, every metro station. You have no privacy at all — it’s all built around this electronic system of contact tracing. To leave Beijing you have to have a Covid test, to come back in you have to have a Covid test…. We basically don’t have the virus here, but the flip side is that they are keeping this place locked down as tight as a drum… It’s very hard to know where Covid containment starts and a Communist police state with an obsession with control kicks in.
quote:
In Europa is nergens een zware lockdown geweest. En men hield het luchtverkeer open.
En in Europa is er nergens een zware lockdown geweest ???
Over "moving the goalposts" gesproken....
Zolang als ze niet net als China doen en de deuren dicht lassen van flatgebouwen is het volgens jou geen strenge lockdown ???
Vertel ze even in UK, Frankrijk, Italie etc dat ze daar geen strenge lockdown hadden
quote:
Verder weet ik niet of je weet hoe een virus werkt, maar als je een maand lang niemand ziet dan is elk virusdeeltje "overleden". Virus "overleeft" alleen als de drager het overdraagt aan een ander. Wat bij een zeer strenge lockdown dus niet kan
En hoe zie je dat voor je ? "een maand lang niemand zien" ?
Dat klinkt in theorie leuk, maar is in de praktijk onmogelijk
Je hebt zoveel essentiele beroepen die alsnog op de weg en aan het werk moeten dat het onmogelijk is om iedereen binnen te laten zijn
pi_199462620
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 00:53 schreef Bluesdude het volgende:
[ twitter ]

Gideon van Meijeren:
.....willen ze geen onderzoek, ze houden het gewoon tegen, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze doodsbang zijn voor de uitkomsten, en hun eigen executie willen uitstellen, in de hoop dat van uitstel afstel komt, maar dat gaan wij niet laten gebeuren .
------
Als je Gideon nader uitleg vraagt, dan gaat hij uiteraard zeggen... ja, nee 'executie' moet je niet letterlijk nemen.
Ik bedoel dat ze weggestemd worden bij de verkiezingen of sommigen uit de functies worden gezet, gevangenisstraf krijgen.
Dan nog blijft de vraag : wie is ZE ? Hoeveel mensen zijn dat?
En hoeveel mensen zijn dat wereldwijd ?
En hoe wil je die "executie " bereiken in Nederland.
Door parlementair onderzoek? Door wetenschappelijk en journalistiek graafwerk ?
En dat onderzoek moet leiden naar de ontmaskering van de pandemie..... : het is niet echt, het is een hoax.
Ik snap je ophef niet ?
Wat is er zo raar aan dat de bestuurders die er verantwoordelijk voor zijn dat vrijheden&rechten van burgers afgepakt zijn en dat tienduizenden bedrijven moesten sluiten daarvoor gestraft worden ?
En dat de agenten en BOA`s die de coronaregels hebben gehandhaafd even grondig onderzocht worden, want als je in staat bent om een avondklok te handhaven, dan deins je ook niet terug voor het handhaven van andere dictatoriale maatregelen als je daar opdracht voor krijgt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')