abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 22 juni 2021 @ 15:04:49 #101
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200009123
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 11:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik zal jullie verder niet vermoeien met mijn persoonlijke ervaring met het FNV lidmaatschap, maar op een gegeven moment zie je gewoon een organisatie enerzijds vooral zichzelf in stand houden en krampachtig vastklampen aan successen uit het verleden, en anderzijds met 'de tijd mee' proberen te gaan maar dan zonder kompas. Hetzelfde als waar de PvdA onder leidt, meegaan zonder door te hebben waarmee precies.
Maar dan nog is het een lamlendige consumentistische instelling. Successen uit het verleden zijn ook behaald doordat leden er energie in wilden steken en bereid waren tot actie. Die betere arbeidsvoorwaarden zijn er niet enkel gekomen door te gaan wachten tot iemand anders het voor je regelt. Sowieso gaan regeringen niet eens over de hoogte van je salaris boven het minimumloon. Maar op een of andere manier eist de boosmens wel dat die dat gaat regelen.
pi_200009429
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 11:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik zal jullie verder niet vermoeien met mijn persoonlijke ervaring met het FNV lidmaatschap, maar op een gegeven moment zie je gewoon een organisatie enerzijds vooral zichzelf in stand houden en krampachtig vastklampen aan successen uit het verleden, en anderzijds met 'de tijd mee' proberen te gaan maar dan zonder kompas. Hetzelfde als waar de PvdA onder leidt, meegaan zonder door te hebben waarmee precies.
Ik heb zelf geen ervaring met de fnv. Ik ben lid van de cnv en ik heb via hun een advocaat toegewezen gekregen toen mijn vorige werkgever mij wou ontslaan met enkel een briefje terwijl er geen uitzendbeding was en op staande voet niet ter sprake was.
Nadat due advocaat langs kwam en het arbeidsrecht netjes uitlegde dropen ze af.

Lid van een vakbond ben je bij een juridisch conflict. Als je lid bent om andere redenen dan kom je bedrogen uit inderdaad.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 16:17:35 #103
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200010373
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 15:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik heb zelf geen ervaring met de fnv. Ik ben lid van de cnv en ik heb via hun een advocaat toegewezen gekregen toen mijn vorige werkgever mij wou ontslaan met enkel een briefje terwijl er geen uitzendbeding was en op staande voet niet ter sprake was.
Nadat due advocaat langs kwam en het arbeidsrecht netjes uitlegde dropen ze af.

Lid van een vakbond ben je bij een juridisch conflict. Als je lid bent om andere redenen dan kom je bedrogen uit inderdaad.
Nouja, de schoonmakers hebben ook betere arbeidsvoorwaarden voor zichzelf geregeld. Maar dat kwam niet vanzelf.
pi_200010551
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 15:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar dan nog is het een lamlendige consumentistische instelling. Successen uit het verleden zijn ook behaald doordat leden er energie in wilden steken en bereid waren tot actie. Die betere arbeidsvoorwaarden zijn er niet enkel gekomen door te gaan wachten tot iemand anders het voor je regelt. Sowieso gaan regeringen niet eens over de hoogte van je salaris boven het minimumloon. Maar op een of andere manier eist de boosmens wel dat die dat gaat regelen.
Regeringen gaan wel over immigratie en de massa-immigratie verstoort het marktmechanisme nogal, maar dat terzijde. Ik ben het op zich wel met je eens maar er moet wel een structuur staan en die moet ten dienste staan van een concreet belang vanuit een concrete visie. De hoeveelheid leden en daarmee de vertegenwoordiging is niet zomaar enorm gekelderd.

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 15:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik heb zelf geen ervaring met de fnv. Ik ben lid van de cnv en ik heb via hun een advocaat toegewezen gekregen toen mijn vorige werkgever mij wou ontslaan met enkel een briefje terwijl er geen uitzendbeding was en op staande voet niet ter sprake was.
Nadat due advocaat langs kwam en het arbeidsrecht netjes uitlegde dropen ze af.

Lid van een vakbond ben je bij een juridisch conflict. Als je lid bent om andere redenen dan kom je bedrogen uit inderdaad.
Ik wil een vakbeweging ook best steunen door lid te zijn zonder direct eigenbelang. Maar toen ik mij had ingeschreven als ZZP-er had meteen een, commercieel, callcenter van de FNV aan de lijn hangen met een ZZP-er aanbod. Dan vraag ik me toch af of de FNV dan niet vooral een nieuwe markt aanboort voor leden, en een beetje over het hoofd ziet dat je je daar tegen zou moeten keren. Mij leek de de juridische bijsand ook wel prettig omdat ik anders zelf weer ga hobbyen en dan de zaak wel win maar veel te veel tijd verlies, maar ik had al meteen een voorbehoud gemaakt. Ik zou namelijk juridische bijstand in intellectuele eigendomszaken nodig hebben en die advocaten zijn nogal duur en de meeste verzekeringen dekken dat niet. Dat bleek inderdaad het geval, en ging het lidmaatschap dus niet door. Maar dan toch een factuur voor de contributie sturen met een incassobureau er achteraan. Ik weet dat bedrijven zo werken maar een bond moet dat niet allemaal overnemen. Ik ben niet snel geintimideerd maar het duurde gewoon veel te lang voor ze bakzeil haalden en dan ben je mij ook kwijt als sympathisant.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 17:13:34 #105
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200011256
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 16:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Regeringen gaan wel over immigratie en de massa-immigratie verstoort het marktmechanisme nogal, maar dat terzijde. Ik ben het op zich wel met je eens maar er moet wel een structuur staan en die moet ten dienste staan van een concreet belang vanuit een concrete visie. De hoeveelheid leden en daarmee de vertegenwoordiging is niet zomaar enorm gekelderd.

Het is voorspelbaar dat je weer je massa-immigratie stokpaardje erbij haalt. Maar verreweg de meeste banen zijn niet weggelegd voor immigranten die de taal niet spreken en bovendien zorgen meer immigranten ook weer voor meer werk. Het is niet dat als onze bevolking met een miljoen groeit, het aantal banen hetzelfde zou blijven.

Los daarvan hebben we ook helemaal geen structureel tekort aan banen. Echter zijn eenvoudig inwisselbare werknemers nou eenmaal gemakkelijk tegen elkaar uit te spelen. Daarom is er het idee van een vakbond uitgevonden om dat probleem te tackelen. Dat vergt echter wel energie van degenen die betere voorwaarden wensen. En warempel, de schoonmakers lukte dat.

Helaas lijkt de mentaliteit tegenwoordig echter zuiver consumentistisch. Zelf een steentje bijdragen om een beter salaris af te dwingen is teveel moeite en liever gaat men een beetje schelden op de regering die, als je meer dan minimumloon verdient, helemaal niet over je salarisverhoging gaat. Met zo'n houding krijg je er inderdaad geen cent bij.
pi_200011690
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 17:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is voorspelbaar dat je weer je massa-immigratie stokpaardje erbij haalt. Maar verreweg de meeste banen zijn niet weggelegd voor immigranten die de taal niet spreken en bovendien zorgen meer immigranten ook weer voor meer werk. Het is niet dat als onze bevolking met een miljoen groeit, het aantal banen hetzelfde zou blijven.
Ik haal er niks bij, het is iets wat de arbeidsmarktpositie van de leden en de werknemers in het algemeen beinvloedt, dus heeft een vakbond daarmee te maken en aangezien die invloed negatief is zou je een afwijzende grondhouding mogen verwachten. Wat we zien is een FNV die zich meer laat horen over het ophalen van immigranten dan over de misstanden met de Oostblokwerknemers.

quote:
Los daarvan hebben we ook helemaal geen structureel tekort aan banen. Echter zijn eenvoudig inwisselbare werknemers nou eenmaal gemakkelijk tegen elkaar uit te spelen. Daarom is er het idee van een vakbond uitgevonden om dat probleem te tackelen. Dat vergt echter wel energie van degenen die betere voorwaarden wensen. En warempel, de schoonmakers lukte dat.
Ja, terwijl vele andere CAO's gewoon niet tot stand komen en het in de schoonmaak een enorm succes was na vele jaren strijd dat er uberhaupt iets was binnengehaald. Zoals ik al zei, ze leveren niet.

quote:
Helaas lijkt de mentaliteit tegenwoordig echter zuiver consumentistisch. Zelf een steentje bijdragen om een beter salaris af te dwingen is teveel moeite en liever gaat men een beetje schelden op de regering die, als je meer dan minimumloon verdient, helemaal niet over je salarisverhoging gaat. Met zo'n houding krijg je er inderdaad geen cent bij.
De regering gaat wel over al die jongeren die als ZZP-er onverzekerd rondfietsen voor een paar euro per uur. Ik wil het juist wel wat breder trekken, een vakbond zou juist keihard actie moeten voeren tegen de uitbuiting van Oost-Europeanen, meer nog dan voor directe percentuele verbetering voor de eigen leden. Het wordt niet voor niks weleens een vakbeweging genoemd. Vanuit werknemerssolidariteit heb je al een vrij brede maatschappelijke taak.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 17:51:49 #107
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200011930
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 17:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik haal er niks bij, het is iets wat de arbeidsmarktpositie van de leden en de werknemers in het algemeen beinvloedt, dus heeft een vakbond daarmee te maken en aangezien die invloed negatief is zou je een afwijzende grondhouding mogen verwachten. Wat we zien is een FNV die zich meer laat horen over het ophalen van immigranten dan over de misstanden met de Oostblokwerknemers.

Ja, terwijl vele andere CAO's gewoon niet tot stand komen en het in de schoonmaak een enorm succes was na vele jaren strijd dat er uberhaupt iets was binnengehaald. Zoals ik al zei, ze leveren niet.
[..]

De regering gaat wel over al die jongeren die als ZZP-er onverzekerd rondfietsen voor een paar euro per uur. Ik wil het juist wel wat breder trekken, een vakbond zou juist keihard actie moeten voeren tegen de uitbuiting van Oost-Europeanen, meer nog dan voor directe percentuele verbetering voor de eigen leden. Het wordt niet voor niks weleens een vakbeweging genoemd. Vanuit werknemerssolidariteit heb je al een vrij brede maatschappelijke taak.
Het bestuur van die vakbond wordt ook niet uit de hemel gezonden, maar door de leden gekozen. Onlangs nog een nieuwe voorzitter. Maar degenen die betere arbeidsvoorwaarden wilden bereiken door minder arbeidsmigratie toe te staan, schitterden vooral in afwezigheid. En als de FNV-leden niet mee willen is er ook de optie van het oprichten van iets nieuws. Maar ook niks van dat.

Het hele punt is dat men kennelijk geen moeite wil doen om de instrumenten te gebruiken om betere voorwaarden af te dwingen. Vooral roepen dat iemand anders het moet doen. Op die manier krijg je dus ook niks, maar dat kwartje wil maar niet vallen.
pi_200011987
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 17:37 schreef Weltschmerz het volgende:

. Wat we zien is een FNV die zich meer laat horen over het ophalen van immigranten dan over de misstanden met de Oostblokwerknemers.
[..]

Dan zie jij toch andere dingen als ik. Ik ben benieuwd naar het persbericht van de FNV over het ophalen van immigranten.

Hier wat persberichten over de misstanden met Europese arbeidsmigranten.

https://www.fnv.nl/nieuws(...)industrie-vaste-baan

https://www.fnv.nl/nieuws(...)r-volgend-kabinet-do
  dinsdag 22 juni 2021 @ 17:59:45 #109
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200012032
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 17:37 schreef Weltschmerz het volgende:
De regering gaat wel over al die jongeren die als ZZP-er onverzekerd rondfietsen voor een paar euro per uur. Ik wil het juist wel wat breder trekken, een vakbond zou juist keihard actie moeten voeren tegen de uitbuiting van Oost-Europeanen, meer nog dan voor directe percentuele verbetering voor de eigen leden. Het wordt niet voor niks weleens een vakbeweging genoemd. Vanuit werknemerssolidariteit heb je al een vrij brede maatschappelijke taak.
Het zijn juist de vakbonden die tegen de Oost-Europese arbeidsmigranten en de uitbuiting van ze zijn... Dat de werkgeversorganisaties er geen reet mee doen en Brussel weer van die gelijke arbeid, gelijk loon regelgeving tegenhoudt ligt niet aan de vakbonden...
  dinsdag 22 juni 2021 @ 18:04:45 #110
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200012109
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 17:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het zijn juist de vakbonden die tegen de Oost-Europese arbeidsmigranten en de uitbuiting van ze zijn... Dat de werkgeversorganisaties er geen reet mee doen en Brussel weer van die gelijke arbeid, gelijk loon regelgeving tegenhoudt ligt niet aan de vakbonden...
Als ze er al tegen zijn, dan is dat vooral om de verworven rechten van de Nederlandse 55+-er te beschermen. Wat er verder met de aspergestekende Polen of Oekraïners gebeurt interesseert ze geen reet. Net als met de rest van de flexwerkers in het algemeen trouwens.

Vakbonden laten zichzelf uitsterven. Ik zeg niet dat dat een goed idee is, maar in de huidige vorm zijn ze ook niet levensvatbaar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 22 juni 2021 @ 18:32:52 #111
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200012479
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 18:04 schreef Janneke141 het volgende:

Vakbonden laten zichzelf uitsterven. Ik zeg niet dat dat een goed idee is, maar in de huidige vorm zijn ze ook niet levensvatbaar.
Tja, dan nog. De vakbond is slechts een uitkomst van degenen die er energie in willen steken. Zolang een grote groep klaagfiguren liever op zijn muffe zolderkamer loopt te schelden en weigert de beschikbare middelen er voor te gebruiken, dan zal er weinig gebeuren.

Het is echt een mentaliteit van afschuiven op een ander.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 18:35:12 #112
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200012506
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 18:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tja, dan nog. De vakbond is slechts een uitkomst van degenen die er energie in willen steken. Zolang een grote groep klaagfiguren liever op zijn muffe zolderkamer loopt te schelden en weigert de beschikbare middelen er voor te gebruiken, dan zal er weinig gebeuren.

Het is echt een mentaliteit van afschuiven op een ander.
Prisoners dilemma. De vakbond onderhandelt een CAO uit die letterlijk in mijn nadeel is (ten opzichte van ouderen) Kan ik wel lid gaan worden, maar dat verandert daar niets aan en spreek ik ook nog impliciet mijn steun uit aan wat ze zitten te doen. Gaat niet gebeuren.

En nieuwere vakbonden worden consequent tegengewerkt. Dus voorlopig verandert er niks. En dan zit ik nog wel redelijk aan de goede kant, als je dertig of jonger bent dan word je echt aan je lot overgelaten. En lid worden van de FNV gaat daar niets aan veranderen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 22 juni 2021 @ 18:43:48 #113
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200012611
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 18:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Prisoners dilemma. De vakbond onderhandelt een CAO uit die letterlijk in mijn nadeel is (ten opzichte van ouderen) Kan ik wel lid gaan worden, maar dat verandert daar niets aan en spreek ik ook nog impliciet mijn steun uit aan wat ze zitten te doen. Gaat niet gebeuren.

En nieuwere vakbonden worden consequent tegengewerkt. Dus voorlopig verandert er niks. En dan zit ik nog wel redelijk aan de goede kant, als je dertig of jonger bent dan word je echt aan je lot overgelaten. En lid worden van de FNV gaat daar niets aan veranderen.
Een andere entiteit dan een georganiseerd verbond van onderwijspersoneel gaat het echter ook niet voor je regelen. Zeker niet als men niet in actie komt.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 18:45:41 #114
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200012634
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 18:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Een andere entiteit dan een georganiseerd verbond van onderwijspersoneel gaat het echter ook niet voor je regelen. Zeker niet als men niet in actie komt.
Nee, dus ik regel het zelf wel met mijn werkgever. Alleen gaat dat niet, want er zit een CAO in de weg.

Maar goed, dit is offtopic. Ik laat het hierbij.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_200014902
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 17:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het bestuur van die vakbond wordt ook niet uit de hemel gezonden, maar door de leden gekozen. Onlangs nog een nieuwe voorzitter. Maar degenen die betere arbeidsvoorwaarden wilden bereiken door minder arbeidsmigratie toe te staan, schitterden vooral in afwezigheid. En als de FNV-leden niet mee willen is er ook de optie van het oprichten van iets nieuws. Maar ook niks van dat.
Dat is juist het punt, als bond moet je het oog op de bal houden in een veranderende wereld.

quote:
Het hele punt is dat men kennelijk geen moeite wil doen om de instrumenten te gebruiken om betere voorwaarden af te dwingen. Vooral roepen dat iemand anders het moet doen. Op die manier krijg je dus ook niks, maar dat kwartje wil maar niet vallen.
Mensen zitten niet meer hun hele leven bij dezelfde werkgever en in die zin is het verbeteren van je eigen arbeidsvoorwaarden een minder collectieve aangelegenheid geworden. Dan is het niet zo raar dat je alleen de oude leden overhoudt en als je dan ook nog vooral defensief bent tov hun rechten dan raak je gemarginaliseerd als organisatie. Het is achteraf de koe in kont loeren maar je moet wel iets met veranderingen. En nu staan ze zwak door gebrek aan leden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 17:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan zie jij toch andere dingen als ik. Ik ben benieuwd naar het persbericht van de FNV over het ophalen van immigranten.

Hier wat persberichten over de misstanden met Europese arbeidsmigranten.

https://www.fnv.nl/nieuws(...)industrie-vaste-baan

https://www.fnv.nl/nieuws(...)r-volgend-kabinet-do
Ja, maar nu als kleine organisatie constateren ze dat de flexibilisering totaal uit de hand is gelopen, terwijl ze zelf ook ZZP-ers hun belangen zijn gaan behartigen, en mogen ze nog aanschuiven bij CAO overleg omdat ze nou eenmaal nog bestaan en er toch met iemand gepraat moet worden. Ze hebben de boot gemist en dan gaan ze zich maar bezig houden met dingen waar ze niets mee te maken hebben, zoek maar even op FNV en Moria. Ben je nou een werknemersorganisatie of zomaar een vereniging voor linkse meningen?

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 17:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het zijn juist de vakbonden die tegen de Oost-Europese arbeidsmigranten en de uitbuiting van ze zijn... Dat de werkgeversorganisaties er geen reet mee doen en Brussel weer van die gelijke arbeid, gelijk loon regelgeving tegenhoudt ligt niet aan de vakbonden...
Brussel is van de race to the bottom, dat is de vijand van de vakbeweging. Maar daar moet je dan ook een strategie op maken. Nu is het al totaal uit de hand gelopen, maar er zit een heel groot probleem in de machtsverhouding wanneer de werkgever ook de verhuurder is. Misschien moet je dan als vakbond ook eens niet denken van 'ze moeten toch ergens wonen', maar eerder dat als ze niet ergens kunnen wonen ze ook niet in Nederland kunnen werken.

Ik kan nu heel flauw met achteraf betere strategische keuzes aankomen kakken waarvan ik ook niet met zekerheid kan zeggen dat ze gewerkt hadden. Ik kan denk ik wel vaststellen dat de vakbonden en niet effectief zijn geweest de laatste twintig jaar, en dat ze geschipperd hebben tussen enerzijds letterlijk oude belangen verdedigen en anderzijds onnadenkend meegaan met enkele van de nieuwe ontwikkelingen en niet altijd de juiste. .
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 21:07:27 #116
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200015021
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 21:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is juist het punt, als bond moet je het oog op de bal houden in een veranderende wereld.
Maar de bond is geen eigendom van het FNV-bestuur. En opkomen voor betere arbeidsvoorwaarden al helemaal niet. Zoiets kost energie van degenen die wat willen.

quote:
Mensen zitten niet meer hun hele leven bij dezelfde werkgever en in die zin is het verbeteren van je eigen arbeidsvoorwaarden een minder collectieve aangelegenheid geworden. Dan is het niet zo raar dat je alleen de oude leden overhoudt en als je dan ook nog vooral defensief bent tov hun rechten dan raak je gemarginaliseerd als organisatie. Het is achteraf de koe in kont loeren maar je moet wel iets met veranderingen. En nu staan ze zwak door gebrek aan leden.
Tja kennelijk is men toch niet tevreden over de geboden beloning vanwege het voortdurende geklaag. Maar wanneer men weigert gebruik te maken van de middelen die er voor zijn dan is het niet zo vreemd dat dat zo blijft.
pi_200015911
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 17:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het zijn juist de vakbonden die tegen de Oost-Europese arbeidsmigranten en de uitbuiting van ze zijn... Dat de werkgeversorganisaties er geen reet mee doen en Brussel weer van die gelijke arbeid, gelijk loon regelgeving tegenhoudt ligt niet aan de vakbonden...
De FNV had zich ook ingezet om de uitgebuite Pool en Portugees te helpen. Uitbuiting van een ongekende orde incluis winkelnering bij de bouw van de A2 tunnel onder Maastricht.
pi_200015994
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 19:39 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Die smerige bedrijven proberen het gewoon. Als het legaal is om van 3 of 4 "walletjes" te eten zullen ze dat ook doen. Een bedrijf is geen mens en heeft derhalve geen moraal en ethisch besef. Een goede reclame is het uiteraard niet. Maar de Wibra stond toch al niet erg hoog aangeschreven dacht ik. :)
Het word steeds zakelijker ipv sociaal. Werkgevers geven het ook toe(ook bij NS). Het sociale is niet meer zo van belang.
pi_200020526
Bij mij kwam het bedrijf aan met minder dan 1% erbij en geen thuiswerkvergoeding. Wat een aanfluiting. Gelukkig gaat de bond er niet mee akkoord.
pi_200020848
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 09:35 schreef appeleibanaan het volgende:
Bij mij kwam het bedrijf aan met minder dan 1% erbij en geen thuiswerkvergoeding. Wat een aanfluiting. Gelukkig gaat de bond er niet mee akkoord.
1.5% bij ons, en geen vergoeding. Terwijl het bedrijf afgelopen jaar forse winst draaide :')

Nu zit management er elke paar weken zo bij wanneer iemand weer eens ontslag neemt:
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_200213556
twitter
  maandag 5 juli 2021 @ 11:36:09 #122
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_200213571
quote:
1s.gif Op maandag 5 juli 2021 11:34 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Dat wordt de ziektewet in dan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 5 juli 2021 @ 12:37:47 #123
194233 Friday12
Originele kloon
pi_200214337
quote:
1s.gif Op maandag 5 juli 2021 11:34 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Corrupte teringzooi :')
  maandag 5 juli 2021 @ 12:38:54 #124
194233 Friday12
Originele kloon
pi_200214349
#boycotWibra
pi_200214372
quote:
1s.gif Op maandag 5 juli 2021 11:34 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Dan zal de Wibra haar ontvangen compensatie van de overheid (= belastingbetaler) wel terug moeten betalen.
Ze eten nu van 2 walletjes.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')