abonnement Unibet Coolblue
pi_199333567
Jullie kennen dit vast wel vanuit jullie jeugd. Een meestal oude buurvrouw of buurman die altijd liep te zeiken als je de bal tegen de muur trapte of als je over de stoep fietste.

De laatste tijd merk ik dat ik mezelf steeds meer aan soortgelijke voorbeelden begin te ergeren. Vanmorgen fietste er bijvoorbeeld een wijf over de stoep rakelings langs me heen. En pas geleden sloeg er een auto vlak voor me neus af terwijl ik als voetganger voorrang had. Vroeger kropte ik het dan van binnen op maar deze keer ging ik naar meneer toe die verderop zijn auto parkeerde om duidelijk te maken wat ik er van vond. Deze reageerde door sorry te zeggen maar zo`n reactie krijg je natuurlijk niet altijd.

Ten eerste heb ik helemaal geen zin om een zeikerd te zijn en ten tweede wil ik ook een hoop gezeik voorkomen. Er zijn genoeg mensen die zich aan andere mensen ergeren, hoe gaan jullie hier zelf mee om? En dan ben ik ook benieuwd of er mensen zijn die andere mensen aanspreken op hun gedrag. Hoe voel je je hierbij en bereik je er echt wat mee?

Tot slot ben ik ook vooral op zoek naar tips om mezelf in te kunnen houden of er op een andere manier mee om te gaan.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 8 mei 2021 @ 18:41:44 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199333722
Sommige dingen laat ik gaan, maar soms zeg ik er iets van. Zeker als iemand mij afsnijd. Dan ga ik verhaal halen. Ook om bij de andere duidelijk te maken dat hij/zij moet uitkijken omdat een volgende keer zomaar raak kan zijn.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199333816
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 18:28 schreef Onderdeurtje het volgende:
Jullie kennen dit vast wel vanuit jullie jeugd. Een meestal oude buurvrouw of buurman die altijd liep te zeiken als je de bal tegen de muur trapte of als je over de stoep fietste.

De laatste tijd merk ik dat ik mezelf steeds meer aan soortgelijke voorbeelden begin te ergeren. Vanmorgen fietste er bijvoorbeeld een wijf over de stoep rakelings langs me heen. En pas geleden sloeg er een auto vlak voor me neus af terwijl ik als voetganger voorrang had. Vroeger kropte ik het dan van binnen op maar deze keer ging ik naar meneer toe die verderop zijn auto parkeerde om duidelijk te maken wat ik er van vond. Deze reageerde door sorry te zeggen maar zo`n reactie krijg je natuurlijk niet altijd.

Ten eerste heb ik helemaal geen zin om een zeikerd te zijn en ten tweede wil ik ook een hoop gezeik voorkomen. Er zijn genoeg mensen die zich aan andere mensen ergeren, hoe gaan jullie hier zelf mee om? En dan ben ik ook benieuwd of er mensen zijn die andere mensen aanspreken op hun gedrag. Hoe voel je je hierbij en bereik je er echt wat mee?

Tot slot ben ik ook vooral op zoek naar tips om mezelf in te kunnen houden of er op een andere manier mee om te gaan.
Dat komt doordat je als kind niet beseft wat consequenties kunnen zijn.
Je kan beseffen dat iets irritant is, en dus het expres gaan doen voor de lulz, maar echt beseffen hoe vervelend iets is dat doe je niet op jongere leeftijd.

Hou ouder je wordt, des te wijzer maar ook meer besef van wat irritant is of niet.

Dat we leven in een tijd waar ouder zijn betekent dat je zogenaamd minder weet dan de jeugd, is een teken van verval van de maatschappij. (okay andere discussie eigenlijk :+ )

Maar dat voegt dus ook wel iets toe aan dat kinderen vaak irritanter gaan doen, sneller, dan 'vroeger' want zeik niet zo ouwe.
Maw de volwassen figuren die jij tegen komt zijn opgevoed met de gedachte dat ze alles beter weten, niets verkeerd kunnen doen en heel speciaal zijn.

Vroeger kreeg je gewoon klappen als je vervelend was, van je ouders.
Mag niet meer, want traumatiserend.. ik zeg het hielp mensen volwassen worden.
pi_199334787
Niets doen en niets zeggen en gewoon aan je voorbij laten gaan... Je weet tegenwoordig niet meer met wie je te maken hebt... Vroeger ging je gewoon ouderwets potje stoeien en dan droop er altijd wel eentje af en was alles weer vergeten.

Tegenwoordig, opgefokte apen met grote messen of andere atributen... Rare figuren die je achtervolgen om te kijken waar je woont. Etc. etc.

Die laatste is onlangs bij bekende in de straat gebeurd. Had kleine aanvaring met auto'tje vol allochtone pubers.
En die hebben 'm dus echt achtervolgt en dezelfde nacht nog de auto afgefakkelt voor zijn eigen deur. Daar sta je dan als moraal ridder te voet. Maar hij had wel gelijk, dat dan weer wel.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 20:32:11 #5
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199335175
Ik merk dat ik nog steeds rustig blijf, bij dat soort dingen, ondanks dat ik ouder ben. Maar ik begin ook zeker te irriteren aan dingen die mij vroeger niks uitmaakte. Vroeger was ik echt een feestbeest en als vrienden over die vloer kwamen vond ik het niet erg dat alles een teringbende werd. Nu irriteer ik me wel aan en merk ik dat ik eisen ga stellen aan bezoek. "Kopje op onderleggen, bordjes opruimen graag". Terwijl ik dat vroeger niet deed.

Maar ik heb nog steeds van die jeugdige bijeenkomsten waar soms vrienden seks hebben in mijn woonkamer alsof we allemaal wilde studenten zijn die van alles mogen. Ik moet dat loslaten.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_199335842
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 19:57 schreef Watuntrik het volgende:
Niets doen en niets zeggen en gewoon aan je voorbij laten gaan... Je weet tegenwoordig niet meer met wie je te maken hebt... Vroeger ging je gewoon ouderwets potje stoeien en dan droop er altijd wel eentje af en was alles weer vergeten.

Tegenwoordig, opgefokte apen met grote messen of andere atributen... Rare figuren die je achtervolgen om te kijken waar je woont. Etc. etc.

Die laatste is onlangs bij bekende in de straat gebeurd. Had kleine aanvaring met auto'tje vol allochtone pubers.
En die hebben 'm dus echt achtervolgt en dezelfde nacht nog de auto afgefakkelt voor zijn eigen deur. Daar sta je dan als moraal ridder te voet. Maar hij had wel gelijk, dat dan weer wel.
Dat heb je ook al gauw met berberapen.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_199360042
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 18:41 schreef Netsplitter het volgende:
Sommige dingen laat ik gaan, maar soms zeg ik er iets van. Zeker als iemand mij afsnijd. Dan ga ik verhaal halen. Ook om bij de andere duidelijk te maken dat hij/zij moet uitkijken omdat een volgende keer zomaar raak kan zijn.
En ben je bij het verhaal halen nooit zelf in de problemen gekomen?

Voor mijn werk zit ik bijna dagelijks op de weg en het verkeer is ook iets waar meteen de grootste irritaties in ontstaan. Gelukkig kan ik me het aso gedrag van anderen nu sneller naast me neerleggen. Maar laatst was er bijvoorbeeld een bumperklever die net als ik linksaf wilde slaan. Eerst kwam er echter nog een verdrijvingsvlak waar ik omheen reed en de aso wilde me natuurlijk op die manier inhalen. Ik "sneed" hem dus af waarop hij me weer rechts wilde inhalen maar met een dot gas stak ik daar ook een stokje voor.

Bij dat soort figuren lijkt het me dus niet verstandig om verhaal te gaan halen. En inderdaad oppassen dat je ze niet laat achtervolgen naar je huis want er zijn zieke geesten die geen grenzen hebben om je eigendom te vernielen vanwege een verkeersruzie.
  maandag 10 mei 2021 @ 16:48:59 #8
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_199360207
Kinderen rennen hier constant door de brandgang nog eentje en ik schaf een Supersoaker aan.
Ik ga naar huis.
  maandag 10 mei 2021 @ 16:51:24 #9
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_199360265
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 16:38 schreef Onderdeurtje het volgende:

[..]

En ben je bij het verhaal halen nooit zelf in de problemen gekomen?

Voor mijn werk zit ik bijna dagelijks op de weg en het verkeer is ook iets waar meteen de grootste irritaties in ontstaan. Gelukkig kan ik me het aso gedrag van anderen nu sneller naast me neerleggen. Maar laatst was er bijvoorbeeld een bumperklever die net als ik linksaf wilde slaan. Eerst kwam er echter nog een verdrijvingsvlak waar ik omheen reed en de aso wilde me natuurlijk op die manier inhalen. Ik "sneed" hem dus af waarop hij me weer rechts wilde inhalen maar met een dot gas stak ik daar ook een stokje voor.

Bij dat soort figuren lijkt het me dus niet verstandig om verhaal te gaan halen. En inderdaad oppassen dat je ze niet laat achtervolgen naar je huis want er zijn zieke geesten die geen grenzen hebben om je eigendom te vernielen vanwege een verkeersruzie.
Welk verhaal denk je op zo'n moment ook te kunnen krijgen dan? Jij ziet wat hij probeerd en anticipeert daarop, maar doet wel vrolijk mee aan dat wedstrijdje verplassen. Op zo'n moment ben je zelf net zo goed op zoek naar conflict.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_199360332
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 16:51 schreef Fcu030 het volgende:

[..]

Welk verhaal denk je op zo'n moment ook te kunnen krijgen dan? Jij ziet wat hij probeerd en anticipeert daarop, maar doet wel vrolijk mee aan dat wedstrijdje verplassen. Op zo'n moment ben je zelf net zo goed op zoek naar conflict.
Klopt helemaal maar soms is het heel moeilijk om jezelf niet uit de tent te laten lokken. Daarom heb ik dit topic ook gestart in de hoop op meer nuttige tips om zulke dingen gewoon van je af te laten glijden. Klinkt veel makkelijker dan het is namelijk.
  maandag 10 mei 2021 @ 16:57:54 #11
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_199360424
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 16:53 schreef Onderdeurtje het volgende:

[..]

Klopt helemaal maar soms is het heel moeilijk om jezelf niet uit de tent te laten lokken. Daarom heb ik dit topic ook gestart in de hoop op meer nuttige tips om zulke dingen gewoon van je af te laten glijden. Klinkt veel makkelijker dan het is namelijk.
Dat ben ik helemaal met je eens en ik heb daar helaas ook nog geen efficiënte methode voor gevonden.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_199360902
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 21:20 schreef spierbal het volgende:

[..]

Dat heb je ook al gauw met berberapen.
En met andere apen niet :?
pi_199360920
Tsja weetje wat het is TS, dan kun je wel bezig blijven. Als ik zelf opgefokt ben en zin heb om mijn agressie kwijt te raken, ga ik er soms wel op in en dan ga ik helemaal los.
Maar in 90% van de gevallen zeg ik gewoon niks en denk ik opflikkeren, gauw.

Ben ook wel gewend dat als je de echte tokkies op hun asogedrag aanspreekt, het al gauw aan jezelf ligt in plaats van hen. Heeft er ook mee te maken dat ze in de eerste instantie er al vanuit gaan dat dergelijk gedrag door de beugel kan, dus weet je ook direct met wat voor mensen je te maken hebt. Met dat soort mensen wil ik niet eens in gesprek.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2021 17:30:10 ]
pi_199363378
Dit is wat ik doe, lachend de duim omhoog steken... :) Al denk ik sarcastisch wat anders..

Maar TS ik kan me wel vinden in je gevoelswereld... Voor mij was het niet anders :) vroeger was ik ook een schoffie met een opgevoerde brommer die jankend overal met 80 langs af scheurde. Daarna een motor met speciale uitlaat (Super Trap) wat een herrie... 1 cilinder 500CC viertakt klonk als 3 Harleys samen en da in elke tunnel gas geven omdat het zo lekker knalde. Jaren lang op rond gescheurd en de nodige mensen de stuipen op het lijf gejaagd met inhaal acties.

Daarna heeft die motor 6 jaar op stalling gestaan, toen dacht ik ik ga nog eens een stukje toeren. En ik schaamde me helemaal kapot dat ik op zo'n asociale knetterbak zat rond te tuffen. En toen ik thuis kwam had ik suizende pijnlijke oren. Toen heb ik 'm maar verkocht.

Maar wanneer ik nu van die scooter boys met 50 op het achterwiel door de 30kmh zone zie scheuren. Dan voel ik ergernis en zou het liefst een jachtgeweer paraat hebben. Maar na de ergernis denk ik terug aan mijn eigen tijd...
Soms was ik binnen bepaalde grenzen ook een aso, zonder dit eigenlijk te beseffen.

Wijsheid komt met de jaren en een ieder heeft het recht dezelfde fouten te maken om de wijsheid te vergaren.
De oude wijze uithangen, been there done that, werkt toch niet. Ik luisterde vroeger ook niet echt naar knotterende ouwe lullen.
  maandag 10 mei 2021 @ 20:40:44 #15
274840 Graf-Schweinhund
Ein hund ein schwein ein Fürst
pi_199363613
Aan andere mensen ergeren..

Hehehe.. Nu moet ik weer denken aan de docu: Het beste voor Kees
Waar ie in de auto met z'n moeder van rechts wordt gepasseerd door een Duitser

''WATERSTOFBOMMEN OP MOFRIKA GOOIEN!!!''
''I challange you to a game of paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker!''
pi_199364905
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 17:28 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]

En met andere apen niet :?
Gibraltarapen schijnen ook erg onbeschoft te zijn.

Dus wat wil je?
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  dinsdag 11 mei 2021 @ 09:34:07 #17
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_199368405
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 16:51 schreef Fcu030 het volgende:

[..]

Welk verhaal denk je op zo'n moment ook te kunnen krijgen dan?
Mensen die altijd maar "hun gelijk" willen halen terwijl ze in een projectiel van een paar duizend kilo zitten zijn per definitie niet goed wijs. Negen van de tien keer als je word afgesneden is het gewoon omdat de ander niet op zit te letten, nou dan claxoneer je een keertje. Als je dan zelf ook af gaat snijden of een andere debiele actie uit gaat halen om maar je gram te halen dan zouden ze jouw rijbewijs ook in moeten vorderen.
pi_199369423
Hah heel herkenbaar... Woon sinds kort in een rijtjeshuis met een speeltuin in de buurt, eerste week dat ik er woonde al kinderen die belletje gingen trekken(niet een keer maar +6x in korte tijd). Wat voelde ik mij een oude lul die daarover begon te zeiken 😂

Zoveel opties wat te doen, uiteindelijk het slimste, even de bel uitzetten dan is de lol er snel vanaf.

Tja... We zijn allemaal jong geweest zullen we maar zeggen. ;)
pi_199369908
Dat is echt kut.

Misschien dat dit je helpt:

1. Je kan je aandacht afleiden en tot 50 tellen. Totdat de boosheid voorbij is.
2. Je kan als je in de auto bent gewoon vrolijk muziek opzetten en dus diegene negeren.
3. Je kunt de boosheid en woede van je afschrijven.
4. Je kan meteen iets proberen om goed te voelen. Bijvoorbeeld een vriend of vriendin bellen.
5. Loslaten en denken van tja ik kan er niks aan doen en dan op iets anders focussen en dan met de tijd vanzelf af laten koelen.
6. Je kunt deze techniek gebruiken om anders te reageren: https://cleanlanguage.co.(...)-Metaphor/Page1.html
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:22:32 #20
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_199373008
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 17:29 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Tsja weetje wat het is TS, dan kun je wel bezig blijven. Als ik zelf opgefokt ben en zin heb om mijn agressie kwijt te raken, ga ik er soms wel op in en dan ga ik helemaal los.
Maar in 90% van de gevallen zeg ik gewoon niks en denk ik opflikkeren, gauw.

Ben ook wel gewend dat als je de echte tokkies op hun asogedrag aanspreekt, het al gauw aan jezelf ligt in plaats van hen. Heeft er ook mee te maken dat ze in de eerste instantie er al vanuit gaan dat dergelijk gedrag door de beugel kan, dus weet je ook direct met wat voor mensen je te maken hebt. Met dat soort mensen wil ik niet eens in gesprek.
Dit inderdaad. Meestal is er ook geen enige poging op zelfreflectie dus het heeft vaak geen zin.
Toch is het wel lekker om mensen die voor je bij de kassa voor willen dringen bijv. even te kakken te zetten.
Helemaal vaak van die tokkies die geen tegenspraak verwachten en dan met open mond verbouwereerd staan te kijken dat er zomaar iemand wat van zegt. Kan ik echt heerlijk vinden maar ik kies wel de juiste mensen uit waarbij ik wat van mij laat horen. Geen zin in een hoop ellende van zoiets triviaals.

Als er iets geks in het verkeer in de auto gebeurd is het meestal lachend mijn hoofd schudden of duim op steken terwijl ik manmanman zeg en ze dit moeten kunnen liplezen.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_199407789
Het beste antwoord is denk ik om inderdaad terug te kijken op hoe je zelf vroeger was. Als koerier reed ik toen ook overal te hard terwijl ik me tegenwoordig altijd afvraag waarom echt bijna niemand zich aan de maximum snelheid kan houden. In die tijd verbaasde ik me er ook over dat het weleens gebeurde dat er een auto vol door rood over een druk kruispunt knalde. Toen vond ik het alleen maar bijzonder om te zien terwijl ik tegenwoordig het liefst zo`n figuur uit de auto zou willen trekken.

Ik ga juist proberen om bijna nergens meer wat van te zeggen want het geeft me zelf geen goed gevoel.
pi_199408174
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 21:48 schreef spierbal het volgende:

[..]

Gibraltarapen schijnen ook erg onbeschoft te zijn.

Dus wat wil je?
"Verboden de apen te... beledigen!"

quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 17:33 schreef Onderdeurtje het volgende:
Het beste antwoord is denk ik om inderdaad terug te kijken op hoe je zelf vroeger was.
Klinkt als mijn straf in de Hel..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')