abonnement Unibet Coolblue
pi_199330499
Ik werk op twee verschillende locaties en heb momenteel 1 desktop PC (gewoon een reguliere). Omdat ik ook vaak op een andere locatie werk, zou ik daar ook graag toegang hebben tot mijn bestanden / PC.

Op de tweede locatie heb ik al een beeldscherm. Alleen dus nog geen computer of laptop - en ook nog geen toegang tot mijn bestanden en programma's.

Wat is hiervoor de beste oplossing, zonder direct een PC te kopen? Kan ik dan het beste een laptop kopen, waarmee ik toegang krijg? Of zijn er ander oplossingen te bedenken waarmee ik toegang krijg tot de desktop op een locatie.

Ik ben benieuwd!
Love is in the air!
pi_199330897
Wat wil je precies, toegang tot je bestanden, of ook echt tot de programma's op de andere pc?

Als het alleen om bestanden gaat dan is iets als dropbox of google drive het makkelijkst. Dan heb je op beide plekken je bestanden, die onderling gesynchroniseerd worden.

Als je ook echt de programma's wil kunnen benaderen dan wordt het al snel iets als remote desktop of vnc, waar je op computer 1 dus de desktop en applicaties van computer 2 ziet en kan gebruiken. Hou er wel rekening mee dat er dan altijd wel vertraging en latency is, en bijv video's afspelen lukt vaak niet eens.

Maar hoe dan ook, met alleen een beeldscherm gaat het niet lukken. Je hebt sowieso een computer of laptop nodig. Dat hoeft dan geen hele zware te zijn maar een beeldscherm alleen heeft nul intelligentie, die geeft alleen weer wat er vanuit de computer komt.
pi_199331132
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 15:37 schreef Farenji het volgende:
Wat wil je precies, toegang tot je bestanden, of ook echt tot de programma's op de andere pc?
Liefst toegang tot mijn verkenner (bestanden) - en dus niet via Google Docs o.i.d.
Als ik toegang krijg tot bestanden kom ik al een heel eind :) dus de mappen in de Verkenner....
Love is in the air!
  zaterdag 8 mei 2021 @ 15:59:04 #4
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_199331244
Laptop kopen en op de plek waar de server staat een router kopen waar je een VPN op in kan stellen. Op de laptop stel je deze verbinding ook in bij settingsvan windows en als je op locatie b bent zet je de VPN aan.

Edit: deel de mappen op je desktop en dan kan je er bij, moet de pc wel aan staan natuurlijk.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_199331246
Bij dropbox/onedrive/googledrive kun je lokaal een client installeren die je cloudopslag als mapje in de verkenner toevoegt.

[ Bericht 1% gewijzigd door jeroen25 op 08-05-2021 16:09:36 ]
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 16:01:39 #6
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_199331272
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 15:59 schreef jeroen25 het volgende:
Bij de dropbox/onedrives/googledrive kun je lokaal een client installeren die je cloudopslag als mapje in de verkenner toevoegt.
Of dat idd. Onedrive doet het best prima tegenwoordig
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zaterdag 8 mei 2021 @ 16:04:45 #7
75556 erkel
back from Dagestan
pi_199331322
OneDrive is ideaal inderdaad. Kun je gewoon vanuit je Windows Verkenner openen en continue opslag en synchronisatie zonder bij na te denken.
Weisst
pi_199332327
Laptop kopen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_199332893
Ik gebruik OneDrive via het werk. Is een extra mapje op mijn laptop. Werk best prima.
Cindy De Vuyst
pi_199339154
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 16:59 schreef halfway het volgende:
Laptop kopen.
En dan met One drive?
Beter dan Google Drive?
Love is in the air!
pi_199339157
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 15:59 schreef jeroen25 het volgende:
Bij dropbox/onedrive/googledrive kun je lokaal een client installeren die je cloudopslag als mapje in de verkenner toevoegt.
De desktop versie. Of waar kan ik die cliënt raadplegen.
Love is in the air!
  zondag 9 mei 2021 @ 07:53:31 #12
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_199339164
Check wel even de beperkingen van de clouddienst die je kiest qua maximaal aantal bestanden / maximale bestandsgrootte, dan valt dat niet tegen.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zondag 9 mei 2021 @ 11:04:56 #13
75556 erkel
back from Dagestan
pi_199340812
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 07:51 schreef Landgeld het volgende:

[..]

De desktop versie. Of waar kan ik die cliënt raadplegen.
https://support.microsoft(...)ae-a42a-858262e42a49

En je kunt nog doorklikken naar andere instructies :)
Weisst
  zondag 9 mei 2021 @ 11:35:58 #14
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_199341176
Ik werk op 3 locaties en ben ook vaak bij vriendin en regelmatig op de camping. Ik heb thuis de main computer staan. En dan op de overige 5 plekken een oud laptopje of klein desktop systeem. En dan log ik met Parsec in op de thuis computer en kan dan gewoon alles gebruiken. Werkt voor mij prima en ik loop niet met een laptop te slepen.
pi_199345277
Wat zou de goedkoopste oplossing zijn qua server? Ik heb eigenlijk geen zin een extra laptop of pc te kopen.

Zijn er andere opties? :?
Love is in the air!
pi_199345299
quote:
7s.gif Op zondag 9 mei 2021 11:35 schreef borbit het volgende:
Ik werk op 3 locaties en ben ook vaak bij vriendin en regelmatig op de camping. Ik heb thuis de main computer staan. En dan op de overige 5 plekken een oud laptopje of klein desktop systeem. En dan log ik met Parsec in op de thuis computer en kan dan gewoon alles gebruiken. Werkt voor mij prima en ik loop niet met een laptop te slepen.
Zoiets ja. Wat heb ik dan minimaal aan laptop kracht nodig?

Is dat een voordeel tov One drive?

En wat bedoel je met Parsec?
Love is in the air!
  zondag 9 mei 2021 @ 19:12:42 #17
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_199348535
quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 15:59 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Zoiets ja. Wat heb ik dan minimaal aan laptop kracht nodig?

Is dat een voordeel tov One drive?

En wat bedoel je met Parsec?
Ik gebruik voornamelijk oude laptops die ik ooit gekregen heb omdat het scherm kapot is gegaan. En dan met een losse goedkope 2de hands monitor en toetsenbord / muis. De dual cores zou ik overslaan. Maar een i5 van de laatste tien jaar is goed genoeg voor mij. Moet ik er wel bijzeggen dat ik geen zware dingen doe. Beetje browsen / office / administratie / spelletjes / afbeelding aanpassen.

One drive is iets heel anders. Via Parsec zit ik gewoon via internet te werken op de pc thuis. Ik werk als meubelmaker niet echt achter de computer. Als je programmeur bent ofzo zou ik iets anders gebruiken.

Parsec is eigenlijk bedoelt om games te streamen. Er is soms wel wat lag. Maar voor mijn doelen is het prima. Je moet wel een redelijke verbinding hebben. Ik vind het via een 4g hotspot op mijn telefoon goed te doen. Maar als je echt fulltime op de pc werkt zou ik eerder een goede laptop nemen. Voor mij is dat niet handig, deel van mn computers is ook na een paar jaar kapot door stof.
https://www.google.com/ur(...)kgi0Y6g4w7LtEN5gKYxS
  maandag 10 mei 2021 @ 12:35:55 #18
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_199356338
Als je een Android telefoon hebt kan je ook een port replicator kopen van een paar tientjes, daar een keyboard, muis, eventueel netwerk kabel en monitor op aansluiten en met dat parsec op je mobiel een werkplek maken. Goedkoopste oplossing.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 10 mei 2021 @ 12:40:44 #19
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_199356407
(geen idee hoe parsec werkt verder maar ik zag wel dat er een parsec app in de play store staat)
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')