abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 8 mei 2021 @ 10:40:02 #1
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_199326214
Tot dusver alleen gewerkt met hodlen op exchanges. Dus nu maar eens oefenen met een wallet.

Als ik een Trust Wallet installeer zie ik dat je alleen een seed phrase kan krijgen als toegang wanneer je je apparaat/wallet bent kwijt geraakt. Is dat werkelijk het enige dat je nodig hebt? Is er ook zoiets als wachtwoord of een private key nodig zoals bij metamask?

Snap er niet veel van, maar vind Trust Wallet wel mooi eruit zien.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 19:24:07 #2
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_199334376
Op mijn smartphone heb ik Trust Wallet met wachtwoordbevestiging ingesteld om in te inloggen en bij swap/transactie bevestigingen.
  zondag 9 mei 2021 @ 21:36:32 #3
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_199350016
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 19:24 schreef Plots het volgende:
Op mijn smartphone heb ik Trust Wallet met wachtwoordbevestiging ingesteld om in te inloggen en bij swap/transactie bevestigingen.
Ik bedoel meer, wat als je je telefoon/wallet kwijt raakt.

Is een seed phrase echt het enige dat je nodig hebt om het te herstellen?
  maandag 10 mei 2021 @ 13:20:35 #4
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_199356921
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 21:36 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ik bedoel meer, wat als je je telefoon/wallet kwijt raakt.

Is een seed phrase echt het enige dat je nodig hebt om het te herstellen?
Ja.

raar maar waar.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  maandag 10 mei 2021 @ 15:52:21 #5
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_199359245
quote:
15s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:20 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

Ja.

raar maar waar.
Vind ik eigenlijk ook wel eng.

Wil er iets opzetten dat 10k van waarde heeft, maar dan vertrouw ik een exchange op een gekke manier meer... Ja een exchange kan gehackt worden maar zie dat tegenwoordig steeds minder en bij hun kan ik nog aankloppen als ik mn paswoord niet meer heb/weet...
pi_199385079
Ik zie ontzettend veel negatieve reviews onder de Trust Wallet app in de Apple app store. Is het echt zo slecht? Ziet er totaal niet betrouwbaar uit
pi_199385565
Je wil je shitcoins ook niet in een wallet hebben, die moet je zsm kunnen dumpen. Dingen die je lang wil vasthouden zet je op een wallet en naar mijn mening is een goede hardware wallet (Trezor, Coldcard, Specter DIY, Bitbox, Cobo Vault enz.) dan een pre. Je seed daarvan verstop je achter slot en grendel bijv. met zoiets.

Verder zou ik mij niet vastpinnen op reviews in de app store. Voornamelijk mensen met slechte ervaringen hebben de neiging om reviews achter te laten en dat kan om de achterlijkste dingen zijn. Trust wallet is volgens mij een prima wallet om te spelen.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_199385880
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:03 schreef dimmak het volgende:
Je wil je shitcoins ook niet in een wallet hebben, die moet je zsm kunnen dumpen. Dingen die je lang wil vasthouden zet je op een wallet en naar mijn mening is een goede hardware wallet (Trezor, Coldcard, Specter DIY, Bitbox, Cobo Vault enz.) dan een pre. Je seed daarvan verstop je achter slot en grendel bijv. met zoiets.

Verder zou ik mij niet vastpinnen op reviews in de app store. Voornamelijk mensen met slechte ervaringen hebben de neiging om reviews achter te laten en dat kan om de achterlijkste dingen zijn. Trust wallet is volgens mij een prima wallet om te spelen.
Nee klopt! Snel verkopen zit er dan niet bij, maar nu ontvang ik geen tax/tokenomics op safemars. Maar weet ook niet of die bedragen optellen, anders laat ik het liever op een exchange...
pi_199386403
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:03 schreef dimmak het volgende:
Je wil je shitcoins ook niet in een wallet hebben, die moet je zsm kunnen dumpen. Dingen die je lang wil vasthouden zet je op een wallet en naar mijn mening is een goede hardware wallet (Trezor, Coldcard, Specter DIY, Bitbox, Cobo Vault enz.) dan een pre. Je seed daarvan verstop je achter slot en grendel bijv. met zoiets.

Verder zou ik mij niet vastpinnen op reviews in de app store. Voornamelijk mensen met slechte ervaringen hebben de neiging om reviews achter te laten en dat kan om de achterlijkste dingen zijn. Trust wallet is volgens mij een prima wallet om te spelen.
Dit.

Vaak zijn reviews gewoon gejank van mensen die naar een verkeerde wallet adres hebben gestuurd (hun fout), te makkelijk met hun seed phrase omgaan (hun fout), het verkeerde contractadres of token hebben ingesteld (hun fout) en proberen dat te verkopen alsof de bedrijven een scam zijn.

Metamask en Trust Wallet zijn dat niet, maar ze bevatten wel een verhoogd risico om beroofd te worden gezien dit online wallets zijn met alle gevaren vandien. Dus de nuanceloze reviews zou ik met een korreltje zout nemen. Eerder zelf onderzoeken bij gerenommeerde sites en topics op fora als Reddit en Tweakers. In combinatie met gezond verstand natuurlijk.

Beter te allen tijde hardware cold wallets gebruiken als Ledger of Trezor inderdaad. Vaak kan je dat ook beter halen bij betrouwbare shops als Koelbloe, want kleinere webshops zou ik ook niet adviseren om dit te halen. Of bij de fabrikant/producent zelf ipv Koelbloe oid.

Ik gebruik alleen hot wallets voor tokens die écht geen support hebben op een hardware wallet. Met flinke tegenzin. Zodra ze support op mijn Ledger hebben ren ik naar huis om te transferen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 12-05-2021 12:11:45 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')