abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 7 mei 2021 @ 21:53:56 #1
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_199321443
Ik wil iets aanschaffen op marktplaats.

Verkoper wil geen gebruik maken van gelijk oversteken, maar is bereid om het product naar mij te versturen als ik 30% van het bedrag vooraf overmaak en de rest pas als ik het product heb ontvangen.

Dit vind ik vreemd, want als ik even lees over regels van gelijk oversteken dan lijkt dat minder risico's met zich mee te brengen dan wat verkoper nu voorstelt.

Gelijk oversteken: verkoper krijgt het geld als ik bevestig dat ik het pakket heb ontvangen of na 7 dagen ook als ik niet heb bevestigd. Dus eigenlijk heb je als verkoper niet zoveel te vrezen lijkt mij.

Wat verkoper nu voorstelt: Als ik het product heb ontvangen kan ik gewoon weigeren om de rest te betalen en verkoper kan niets aandoen.

Zie ik iets over het hoofd?
pi_199321471
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 21:53 schreef Daarnaast het volgende:
Ik wil iets aanschaffen op marktplaats.

Verkoper wil geen gebruik maken van gelijk oversteken, maar is bereid om het product naar mij te versturen als ik 30% van het bedrag vooraf overmaak en de rest pas als ik het product heb ontvangen.

Dit vind ik vreemd, want als ik even lees over regels van gelijk oversteken dan lijkt dat minder risico's met zich mee te brengen dan wat verkoper nu voorstelt.

Gelijk oversteken: verkoper krijgt het geld als ik bevestig dat ik het pakket heb ontvangen of na 7 dagen ook als ik niet heb bevestigd. Dus eigenlijk heb je als verkoper niet zoveel te vrezen lijkt mij.

Wat verkoper nu voorstelt: Als ik het product heb ontvangen kan ik gewoon weigeren om de rest te betalen en verkoper kan niets aandoen.

Zie ik iets over het hoofd?
Totdat jij stelt dat jij het niet ontvangen hebt. Die optie is er ook. Als je al fout wil heeft verkoper iets, en je naam.
pi_199321502
Met gelijk oversteken kan hij jou ook een baksteen opsturen en krijgt dan gewoon zijn geld.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_199321512
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 21:56 schreef Bzzzzt het volgende:
Met gelijk oversteken kan hij jou ook een baksteen opsturen en krijgt dan gewoon zijn geld.
Tenzij jij stelt dat je niet ontvangen hebt wat moest toch?
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 7 mei 2021 @ 22:02:07 #5
408813 crew  trein2000
pi_199321611
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 21:57 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Tenzij jij stelt dat je niet ontvangen hebt wat moest toch?
De T&T is leidend. Waardeloze service dat gelijk oversteken.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 7 mei 2021 @ 22:08:20 #6
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_199321738
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 21:56 schreef Bzzzzt het volgende:
Met gelijk oversteken kan hij jou ook een baksteen opsturen en krijgt dan gewoon zijn geld.
Ja precies. Dus ik zie niet waarom je als verkoper liever hebt dat je 70% van het geld ontvangt nadat ik het product heb ontvangen. Dit wekt bij mij het vermoeden op dat ik niets ontvang nadat ik 30% heb overgemaakt.

Waarom zou je als verkoper voor een optie kiezen die meer risico met zich meebrengt?

Maar in eerste instantie wilde hij dat ik het op ging halen wat weer vertrouwen wekt. Ophalen is echter geen optie aangezien hij aan de andere kan van Nederland woont.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 22:10:21 #7
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_199321774
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 21:55 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Totdat jij stelt dat jij het niet ontvangen hebt. Die optie is er ook. Als je al fout wil heeft verkoper iets, en je naam.
Dan moet ik binnen die 7 dagen aangeven dat in het niet ontvangen heb? En wat Postnl aangeeft is leidend zoals trein2000 aangeeft.

Ik zie eigenlijk überhaupt niet waarom je als koper hier gebruik van zou maken haha.
pi_199321890
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 22:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De T&T is leidend. Waardeloze service dat gelijk oversteken.
Aah oke, dat wist ik niet! Dankjewel :)
pi_199321903
Ik zou het laten schieten dan
pi_199322063
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 22:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De T&T is leidend. Waardeloze service dat gelijk oversteken.
Hoezo? Is toch zelfs verzekerd als je niet krijgt wat je wou? Dus bijvoorbeeld een baksteen
pi_199322112
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 22:25 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

Hoezo? Is toch zelfs verzekerd als je niet krijgt wat je wou? Dus bijvoorbeeld een baksteen
Nee
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_199322226
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 22:28 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]

Nee
Ik lees het nu inderdaad

https://www.bnnvara.nl/ar(...)-van-marktplaats-wel
pi_199322691
Of je betaalt 30% en daarna hoor je niks meer
.
pi_199322937
soms moet je ook niet altijd overal wat achter zoeken. Ik heb heel vaak spullen verstuurd nadat ik betaald heb gekregen.

Dat is dan ook een stuk vertrouwen wat de koper in mij heeft. En ik heb altijd netjes de spullen verstuurd.

Desalniettemin ben ik ook 2 keer opgelicht met marktplaats. Heel lang geleden eens met een cd'tje van 5 euro. En vorig jaar met een E-reader die ik graag wilde hebben en 85 euro voor had aanbetaald omdat ik het pas een paar weken later op kon halen.

Van dat laatste nog aangifte gedaan maar je geld zie je niet terug.

Als je die koper zijn naam invoert op marktplaats kun je zijn advertenties zien. En ook zien of die geverifieerd nummer enzo heeft. En de waarderingen van kopers van hem.

Is allemaal geen garantie maar is wel iets.
pi_199325549
Marktplaats is gewoon russisch roulette wat betreft verkoop of koop.

Al die onzin van gelijk oversteken en dat soort "services" is om de schijn op te houden dat je daarmee beschermd bent.
In sommige gevallen zal het best werken.. als je niet met een oplichter te maken hebt. :')

Ik begrijp werkelijk waar niet waarom mensen nog marktplaats gebruiken tenzij je echt rommel (ver)koopt.
pi_199326227
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 22:08 schreef Daarnaast het volgende:
Maar in eerste instantie wilde hij dat ik het op ging halen wat weer vertrouwen wekt. Ophalen is echter geen optie aangezien hij aan de andere kan van Nederland woont.
Als je het echt graag wilt hebben, kan je natuurlijk ook gewoon in de auto/trein/bus stappen. Maak je er een dagje uit van.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 11:46:05 #17
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_199327120
Verzenden en marktplaats is altijd op goed vertrouwen. Of je nu die service van marktplaats gebruikt die 0,0 veiligheid of zekerheid biedt. Of niet.

Hoeveel euro gaat het om?

Kopen op marktplaats is voor mij ALTIJD afhalen. Nooit verzenden.
Dum de dum
pi_199329779
gelijk overstekekn is waardeloos.

Eerst betalen, dan opsturen. Anders zou ik nooit iets kopen of verkopen op marktplaats.

Afspraken maken heeft geen zin, want ze komen toch niet opdagen. Bij mij is het wie het eerst betaald (en dat hoeft niet de hoogste bieder te zijn) die krijgt het als ik iets verkoop. Als ik koop verwacht ik van de verkoper ook geen ander gedrag.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199329834
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 10:41 schreef t-star het volgende:

[..]

Als je het echt graag wilt hebben, kan je natuurlijk ook gewoon in de auto/trein/bus stappen. Maak je er een dagje uit van.
Dat kan, en dan ga je erheen en dan is het al verkocht, of het ziet er zo slecht uit dat je het niet wilt, en dan heb je voor niks die kosten gemaakt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199329883
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 09:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Marktplaats is gewoon russisch roulette wat betreft verkoop of koop.

Al die onzin van gelijk oversteken en dat soort "services" is om de schijn op te houden dat je daarmee beschermd bent.
In sommige gevallen zal het best werken.. als je niet met een oplichter te maken hebt. :')

Ik begrijp werkelijk waar niet waarom mensen nog marktplaats gebruiken tenzij je echt rommel (ver)koopt.
Voor kleine bedragen kan je er prima spullen kopen en als je dan een keer wordt opgelicht dan is het maar zo.

Standaard oplichters verkopen elektronica en auto's op marktplaats. Een kinderknuffel, kinderboek, tijdschriften verkopers zijn nauwelijks oplichters
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199329968
quote:
Een telefoon kopen op marktplaats? Tja, dan vraag je erom op opgelicht te worden. En dan echt letterlijk vraag je erom.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199330191
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 14:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat kan, en dan ga je erheen en dan is het al verkocht, of het ziet er zo slecht uit dat je het niet wilt, en dan heb je voor niks die kosten gemaakt.
Als je het écht graag wilt hebben, moet je dat risico maar nemen. En dat laatste kan ook gebeuren bij versturen.
pi_199330431
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 14:58 schreef t-star het volgende:

[..]

Als je het écht graag wilt hebben, moet je dat risico maar nemen. En dat laatste kan ook gebeuren bij versturen.
Klopt en dan bespaar je de tijd van de reis.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199351195
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 14:58 schreef t-star het volgende:

[..]

Als je het écht graag wilt hebben, moet je dat risico maar nemen. En dat laatste kan ook gebeuren bij versturen.
Oplichters reageren vaak op mensen die niet in de buurt wonen.

Je zou nog kunnen voorstellen om langs te komen of een vriend langs te sturen. Gaan ze daar niet op in dan weet je genoeg.

Gaan ze er wel op in dan alsnog vragen om op te sturen (kwam wat tussen blabla)
pi_199351242
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 22:08 schreef Daarnaast het volgende:

[..]

Maar in eerste instantie wilde hij dat ik het op ging halen wat weer vertrouwen wekt. Ophalen is echter geen optie aangezien hij aan de andere kan van Nederland woont.
Wel een bekende truc, meeste mensen stappen niet een uur in de auto voor iets kleins.

Om wat voor product gaat het ? Bepaalde producten zijn wat gevoeliger voor fraude.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')