abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8234440
quote:
Op zondag 2 februari 2003 03:30 schreef bastardjimmy het volgende:

[..]

Geloof is een in elkaar gedraaide zaak om in vroegere tijden het grip op de mensen te kunnen houden, vervolgens gaat 't van ouders tot kind, maar geloof me nou maar, er is geen god, geen allah, geen nix, het geloof is puur en alleen een beheersmiddel

Er is geen God, geen Allah, en geen nix.
Ben je nou godloochenaar of niet?

En de kinderen wier ouders niet gelovig zijn? Hoe zit het daarmee?

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  zondag 2 februari 2003 @ 12:35:18 #52
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8234554
quote:
Op zondag 2 februari 2003 03:25 schreef Fonkmeistah het volgende:

dat inteeld verhaal is Bullshit

Kaïn word na de moord op zijn broer weggestuurd Hij is daarbij bang voor de wraak van andere volken en trouwt met een verder onbekende vrouw.
dat op zich betekend heel simpel dat er toen dus al gewoon meer mensen waren
Adam en Eva waren dus wel de eerste, maar niet de enigste die door god zijn gecreeerd .
Adam en Eva krijgen pas nadat Kaïn trouwt hun derde zoon Seth

Dat verzin je nu ter plaatse erbij. Je schippert in de bijbel om het kloppend te laten maken. Het verhaal rept NERGENS over andere creaties. Dit is gewoon iets verzinnen wat nergens op gebaseerd is om het maar kloppend te maken.
Zwaktebod.
quote:
Kortom de bijbel vereist wel wat denkwerk om er inzicht in te krijgen
Twijfels heeft iedereen op zijn tijd in de zoektocht naar de "waarheid" , maar uiteindelijk kan de waarheid elke vraag weerstaan
laat je dus niet zomaar misleiden door in oneliners verpakte pseudo wijsheden die ontspruiten uit de simplistische gedachten van anti theisten.
Die simplistische gedachten zijn niet voorbehouden aan 'anti-theisten', en als er ergens veel pseudo-wijsheden in verpakt staan is het de bijbel/koran/thora wel.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  zondag 2 februari 2003 @ 12:44:55 #53
14827 Kogando
Modelprutser
pi_8234665
quote:
Op zondag 2 februari 2003 03:30 schreef bastardjimmy het volgende:
Geloof is een in elkaar gedraaide zaak om in vroegere tijden het grip op de mensen te kunnen houden, vervolgens gaat 't van ouders tot kind, maar geloof me nou maar, er is geen god, geen allah, geen nix, het geloof is puur en alleen een beheersmiddel
De Bijbel een in elkaar gedraaide zaak? Dat het geloof trouwens in het leven is geroepen om mensen in toom te houden lijkt me zeer onwaarschijnlijk, zeker wat het christelijk geloof betreft. De overheid was echt niet blij met figuren zoals Jezus.

We moeten jou dus geloven? Hoe kan jij het zo zeker weten dan? Daar ben ik wel benieuwd naar. Waarom neem je jouw onvermogen als maatstaf? Het feit dat jij niet meer ziet dan wat er om je heen gebeurt wil niet zeggen dat er niet meer is. Moet je maar eens gaan praten met mensen die occulte spelletjes hebben gedaan zoals glaasje draaien...

Ik kan het zelfs nog sterker stellen, als ik zeker zou weten dat God niet bestond dan zou ik echt niet weten waar ik dan in zou moeten geloven. De theoriën die er zijn naast het creationisme vind ik namelijk helemaal onwaarschijnlijk. In niks geloven klinkt mij als onzin in de oren, je ontkent hiermee namelijk je eigen bestaan. Dus waarschijnlijk zou ik gewoon zeggen; ik weet het niet.

Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  zondag 2 februari 2003 @ 14:03:32 #54
8369 speknek
Another day another slay
pi_8235694
quote:
Op zondag 2 februari 2003 12:44 schreef Kogando het volgende:
De Bijbel een in elkaar gedraaide zaak? Dat het geloof trouwens in het leven is geroepen om mensen in toom te houden lijkt me zeer onwaarschijnlijk, zeker wat het christelijk geloof betreft. De overheid was echt niet blij met figuren zoals Jezus.
Als het bedacht was om mensen in toom te houden heeft Jezus niet bestaan. Of in ieder geval niet in de beschreven rol.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 2 februari 2003 @ 14:07:38 #55
8369 speknek
Another day another slay
pi_8235770
En geloven die mensen die in (pure) creationisme geloven ook in zwarte gaten?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 2 februari 2003 @ 14:59:22 #56
14827 Kogando
Modelprutser
pi_8236780
quote:
Op zondag 2 februari 2003 14:07 schreef speknek het volgende:
En geloven die mensen die in (pure) creationisme geloven ook in zwarte gaten?
Ik weet te weinig van zwarte gaten om erin te 'geloven'. Ik weet wel dat het bestaan ervan niet onomstotelijk bewezen is.

Maar het creationisme sluit zwarte gaten niet uit.

zondag 2 februari 2003 @ 15:09:21 #57
8369 speknek
Another day another slay
pi_8237017
Nee maar een grote kosmische aardworm die gangetjes graaft ook niet. Waarom is jouw theorie dat God zin had een zwart gat te maken beter? Om z'n behoefte in te doen?
  zondag 2 februari 2003 @ 15:17:24 #58
14827 Kogando
Modelprutser
pi_8237217
quote:
Op zondag 2 februari 2003 15:09 schreef speknek het volgende:
Nee maar een grote kosmische aardworm die gangetjes graaft ook niet. Waarom is jouw theorie dat God zin had een zwart gat te maken beter? Om z'n behoefte in te doen?
Waarom? Waarom? Waarom zijn bananen krom.. Ja ok, omdat ze naar het licht groeien.. Maar beste speknek, hoe moet ik dat nou weten? Misschien bestaat planeet aarde wel bij de gratie van zwarte gaten. Het zal echt zijn nut wel hebben.

Waarom zijn er zoveel sterren als dat er nu zijn? Waarom hebben we geen 4 armen.. Weet ik 't!

zondag 2 februari 2003 @ 15:20:55 #59
8369 speknek
Another day another slay
pi_8237300
Ik vraag niet waarom het zo is, maar waarom je theorie beter is. Theorieën winnen aan fiducie zodra er meer argumenten voor zijn en hij nog niet gefalsificeerd is.
  zondag 2 februari 2003 @ 15:32:20 #60
14827 Kogando
Modelprutser
pi_8237514
quote:
Op zondag 2 februari 2003 15:20 schreef speknek het volgende:
Ik vraag niet waarom het zo is, maar waarom je theorie beter is. Theorieën winnen aan fiducie zodra er meer argumenten voor zijn en hij nog niet gefalsificeerd is.
Omdat ik geloof dat het leven en alles wat daar mee samenhangt niet nutteloos is maar een doel heeft, en dat is inclusief een paardebloem en een zwart gat. En om het een doel te laten hebben is er een ontwerper nodig, iemand die er boven staat. En daarbij komt ook nog de bijbel waar heel veel logische verifiëerbare dingen instaan en bijvoorbeeld voorspellingen. Vandaar dat ik voor God gekozen heb. En daar is het niet bij gebleven, ik ben zelfs door hem bevestigt.

En daarom denk ik dat mijn theorie beter is.

En nee, het doel van het leven zonder God is niet voortplanten. Als dood niks meer is.. dan slaat het hele leven nergens meer op. Je voortplanten? Om vervolgens weer te sterven... Je moet naar het individu kijken, en niet alleen naar het geheel... Het gaat om jou persoonlijk, en niet de wezentjes die uit jou voort komen. En vraag je dan af wat het nut is van jouw leven.

Je bent toch niet alleen een informatie verwerkende eenheid? Je hebt toch je eigen ik? Je ik, je geest.. of hoe jij het ook noemt. Bij mij gaat het er niet in dat dat een volslagen nutteloos iets is, en deze hele toestand, heelal, aarde, bewoners, etc dus evengoed niet had kunnen 'zijn'.

zondag 2 februari 2003 @ 15:47:48 #61
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_8237777
quote:
Op zondag 2 februari 2003 12:35 schreef X-Ray het volgende:
Dat verzin je nu ter plaatse erbij. Je schippert in de bijbel om het kloppend te laten maken. Het verhaal rept NERGENS over andere creaties. Dit is gewoon iets verzinnen wat nergens op gebaseerd is om het maar kloppend te maken.
Zwaktebod.
nee dat is gewoon lezen wat er staat en logisch nadenken
grappig dat je dit mij verwijt terwijl je zelf met een compleet uit je duim gezogen inteeld verhaal komt en blijkbaar wel heel erg weinig in de bijbel hebt gelezen

In genesis staat namelijk gewoon het volgende

quote:
4:14 Look! You are driving me off the land today and I must hide from your presence. I will be a homeless wanderer on the earth; whoever finds me will kill me."
waarom zou hij dat zeggen als hij samen met Adam en Eva de enigste 3 mensen zijn op de wereld ?
quote:
4:15 But the Lord said to him, "All right then if anyone kills Cain, Cain will be avenged seven times as much." Then the Lord put a special mark on Cain so that no one who found him would strike him down. 4:16 So Cain went out from the presence of the Lord and lived in the land of Nod, east of Eden.

The Beginning of Civilization

4:17 Cain had marital relations with his wife, and she became pregnant and gave birth to Enoch.

Kaïn ZIJN EIGEN vrouw en dus niet Adams vrouw

want zie daarna
quote:

4:25 And Adam had marital relations with his wife again, and she gave birth to a son. She named him Seth, saying, "God has given me another child in place of Abel, because Cain killed him."
4:26 And a son was also born to Seth, whom he named Enosh. At that time people began to worship the Lord.

Dus volgens de chronologische volgorde , Derde kind van Adam en Eva pas nadat Kaïn, Abel had vermoord, verstoten en getrouwd was..

nou weet ik niet hoe jij redeneert maar volgens mijn interpretatie betekend dat toch gewoon dat er meerdere mensen waren.

quote:
en als er ergens veel pseudo-wijsheden in verpakt staan is het de bijbel/koran/thora wel.
Er staan wel degelijk heel wat wijze woorden in die boeken, Maar je moet natuurlijk wel in staat zijn om ze te herkennen .
en om dat te doen zal je ze toch eerst eens echt moeten gaan lezen.
Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
  zondag 2 februari 2003 @ 15:51:54 #62
8369 speknek
Another day another slay
pi_8237852
quote:
Op zondag 2 februari 2003 15:32 schreef Kogando het volgende:
Je bent toch niet alleen een informatie verwerkende eenheid? Je hebt toch je eigen ik? Je ik, je geest.. of hoe jij het ook noemt. Bij mij gaat het er niet in dat dat een volslagen nutteloos iets is, en deze hele toestand, heelal, aarde, bewoners, etc dus evengoed niet had kunnen 'zijn'.
Dat kan, maar ik neem aan dat je ook hier een rede voor hebt om dit te denken. Als een kiezeltje zich losmaakt van de heuvel en naar beneden valt, heeft dit dan ook een doel?
pi_8238741
quote:
Op zondag 2 februari 2003 15:32 schreef Kogando het volgende:
En daar is het niet bij gebleven, ik ben zelfs door hem bevestigt.
Vertel.
  zondag 2 februari 2003 @ 17:25:30 #64
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8239406
quote:
Op zondag 2 februari 2003 15:47 schreef Fonkmeistah het volgende:

nou weet ik niet hoe jij redeneert maar volgens mijn interpretatie betekend dat toch gewoon dat er meerdere mensen waren.
[..]

Juist.
En dat gaat dus direct tegen het Adam en Eva verhaal in.

Want nergens wordt daarover gerept.

quote:
7: then the LORD God formed man of dust from the ground, and breathed into his nostrils the breath of life; and man became a living being.
8: And the LORD God planted a garden in Eden, in the east; and there he put the man whom he had formed.
9: And out of the ground the LORD God made to grow every tree that is pleasant to the sight and good for food, the tree of life also in the midst of the garden, and the tree of the knowledge of good and evil.
10: A river flowed out of Eden to water the garden, and there it divided and became four rivers.
11: The name of the first is Pishon; it is the one which flows around the whole land of Havilah, where there is gold;
12: and the gold of that land is good; bdellium and onyx stone are there.
13: The name of the second river is Gihon; it is the one which flows around the whole land of Cush.
14: And the name of the third river is Tigris, which flows east of Assyria. And the fourth river is the Euphrates.
15: The LORD God took the man and put him in the garden of Eden to till it and keep it.
16: And the LORD God commanded the man, saying, "You may freely eat of every tree of the garden;
17: but of the tree of the knowledge of good and evil you shall not eat, for in the day that you eat of it you shall die."
18: Then the LORD God said, "It is not good that the man should be alone; I will make him a helper fit for him."
19: So out of the ground the LORD God formed every beast of the field and every bird of the air, and brought them to the man to see what he would call them; and whatever the man called every living creature, that was its name.
20: The man gave names to all cattle, and to the birds of the air, and to every beast of the field; but for the man there was not found a helper fit for him.
21: So the LORD God caused a deep sleep to fall upon the man, and while he slept took one of his ribs and closed up its place with flesh;
22: and the rib which the LORD God had taken from the man he made into a woman and brought her to the man.
23: Then the man said, "This at last is bone of my bones and flesh of my flesh; she shall be called Woman, because she was taken out of Man."
24: Therefore a man leaves his father and his mother and cleaves to his wife, and they become one flesh.
25: And the man and his wife were both naked, and were not ashamed.
Er wordt duidelijk verteld dat god alleen adam en eva maakte.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8240211
De wetenschap zegt dat de mens uit aarde is geschapen en dat is overeenkomstig met Adam. Want hij is uit aarde geschapen en Eva uit een rib van hem. En dit vermelden de heilige boeken ook.
pi_8240309
quote:
Op zondag 2 februari 2003 17:25 schreef X-Ray het volgende:

Juist.

[..]

Er wordt duidelijk verteld dat God alleen adam en eva maakte.

God maakte Adam en Eva idd alleen uit stof en uit een rib. Maar er waren wel degelijk mensen op de normale manier geboren! Lees Genesis er maar op na. Dan vind je een hele rits namen van de zonen en diens nakomelingen van Adam en Eva.
  zondag 2 februari 2003 @ 18:20:51 #67
8369 speknek
Another day another slay
pi_8240339
Maar je leest niet waar de vrouwen vandaan komen, lijkt me toch niet geheel onbelangrijk. Daarbij kwamen de verdere nakomelingen pas nadat Kain getrouwd was. Met wie?
  zondag 2 februari 2003 @ 18:22:13 #68
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8240355
quote:
Op zondag 2 februari 2003 18:18 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

God maakte Adam en Eva idd alleen uit stof en uit een rib. Maar er waren wel degelijk mensen op de normale manier geboren!

Dat staat dus nergens.
quote:
Lees Genesis er maar op na. Dan vind je een hele rits namen van de zonen en diens nakomelingen van Adam en Eva.
Dus toch vanuit A&E?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8240369
quote:
Op zondag 2 februari 2003 18:18 schreef ChrisJX het volgende:
God maakte Adam en Eva idd alleen uit stof en uit een rib. Maar er waren wel degelijk mensen op de normale manier geboren! Lees Genesis er maar op na. Dan vind je een hele rits namen van de zonen en diens nakomelingen van Adam en Eva.
Adam en Eva kregen zonen en die zonen kregen vervolgens nakomelingen? Met welke vrouwen dan? .
pi_8240428
quote:
Op zondag 2 februari 2003 18:20 schreef speknek het volgende:
Maar je leest niet waar de vrouwen vandaan komen, lijkt me toch niet geheel onbelangrijk. Daarbij kwamen de verdere nakomelingen pas nadat Kain getrouwd was. Met wie?
Geen idee. Is dat belangrijk?
Maar ik heb ff wat andere posts doorgelezen: waarschijnlijk zijn er wel meer mensen op de Adam&Eva-manier gecreëerd. Alleen staat dat nergens. Maar dan kan het nog wel zo zijn.
quote:
Adam en Eva kregen zonen en die zonen kregen vervolgens nakomelingen? Met welke vrouwen dan?
De Bijbel stamt uit een tijd dat vrouwen ondergschikt werden gevonden. Logisch dus dat die bijna niet genoemd worden.
Ook nu is het overigens nog vrij normaal om stambomen e.d. slechts in de mannelijke lijn te onderzoeken.

[Dit bericht is gewijzigd door ChrisJX op 02-02-2003 18:29]

pi_8240445
quote:
Op zondag 2 februari 2003 18:27 schreef ChrisJX het volgende:
Alleen staat dat nergens. Maar dan kan het nog wel zo zijn.
Ja, op die manier bestaan roze space-olifanten ook. .
  zondag 2 februari 2003 @ 18:29:12 #72
8369 speknek
Another day another slay
pi_8240450
Ik ben ook op de adam en eva manier geboren.
  zondag 2 februari 2003 @ 18:29:13 #73
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8240451
quote:
Op zondag 2 februari 2003 18:27 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Geen idee. Is dat belangrijk?

Ja, dat is heel belangrijk. Tenminste, als je de bijbel wilt geloven...
quote:
Maar ik heb ff wat andere posts doorgelezen: waarschijnlijk zijn er wel meer mensen op de Adam&Eva-manier gecreëerd. Alleen staat dat nergens. Maar dan kan het nog wel zo zijn.
Ja. Alles kan.
Maar het staat nergens. Er kunnen ook vissen met mensenhersens gemaakt zijn. Alleen staat dat nergens. Maar dan kan het nog wel zo zijn.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8240480
quote:
Op zondag 2 februari 2003 18:29 schreef X-Ray het volgende:

Ja, dat is heel belangrijk. Tenminste, als je de bijbel wilt geloven...

Ik geloof de Bijbel en toch vind ik het niet belangrijk...
quote:
Ja. Alles kan.
Maar het staat nergens. Er kunnen ook vissen met mensenhersens gemaakt zijn. Alleen staat dat nergens. Maar dan kan het nog wel zo zijn.
D'r staat nergens dat de Romeinen tot aan Nederland gekomen zijn. Maar dat is toch ook waar?
  zondag 2 februari 2003 @ 18:36:12 #75
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_8240549
quote:
Op zondag 2 februari 2003 17:25 schreef X-Ray het volgende:Juist.
Er wordt duidelijk verteld dat god alleen adam en eva maakte.
nee het scheppingsverhaal gaat alleen over Adam en Eva.
maar daaruit kan je zeker niet opmaken dat ze daarom als enigste zouden zijn gecreëerd..

andere optie , God deed bij Caïn hetzelfde als bij Adam , hij nam een Rib van Caïn en maakte een vrouw voor hem..

Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')