abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 februari 2003 @ 14:04:03 #26
8369 speknek
Another day another slay
pi_8219698
quote:
Op zaterdag 1 februari 2003 12:18 schreef Sokrates het volgende:
Waar zijn de 'missing links' dan?
Missing, duh.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 1 februari 2003 @ 14:10:16 #27
8369 speknek
Another day another slay
pi_8219784
quote:
Op zaterdag 1 februari 2003 12:24 schreef Else het volgende:
Ik geloof dat het niet meer helemaal volg...
Dat klopt, want helemaal niets kan uit empiriek bewezen worden. Dat sluit dus alle natuurkundige ontdekkingen uit. Inderdaad, als je een miljoen keer een voorwerp loslaat en hij valt naar de aarde zegt dat niet dat hij de miljoen en eenste keer ook daadwerkelijk naar beneden valt. Vandaar dat de set van regels aangaande de zwaartekracht ook opgenomen zijn in de theorie van de zwaartekracht. Is er daarom maar geen zwaartekracht? Van mij mag je het geloven.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 1 februari 2003 @ 14:12:40 #28
8369 speknek
Another day another slay
pi_8219814
De theorie uit evolutietheorie komt eigenlijk van de betekenis evolutie leer:
quote:
* leer
1 stelsel van regels die min of meer een afgesloten geheel vormen m.b.t. een vak van wetenschap of kunst => doctrine, theorie

[Dit bericht is gewijzigd door speknek op 01-02-2003 14:12]

zaterdag 1 februari 2003 @ 14:12:49 #29
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8219818
quote:
Op maandag 27 januari 2003 17:25 schreef ChrisJX het volgende:

Weet je wel hoeveel jaar daar over heen ging? Kan makkelijk.

Twee zonen krijgen en toch voortplanten?

Leg eens uit.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  zaterdag 1 februari 2003 @ 14:14:12 #30
8369 speknek
Another day another slay
pi_8219832
Ze hebben een paar honderd jaar later meerdere kinderen gekregen.
  zaterdag 1 februari 2003 @ 14:17:21 #31
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8219865
quote:
Op zaterdag 1 februari 2003 14:14 schreef speknek het volgende:
Ze hebben een paar honderd jaar later meerdere kinderen gekregen.
?????
Welk verhaal is dat dan? .
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_8219913
quote:
Op maandag 27 januari 2003 16:56 schreef TheGuru het volgende:
Ik was ooit een "dedicated" christen

Totdat ik naar mijn idee bij zinnen kwam (no offence) en atheist werd.

Grootste punten voor mij waren:

- Evolutie thorie (waar in de bijbel vind je dino's?)
- Hele inteelt verhaal (adam + eva = miljarden mensen... d8 het niet)
- Hele aarde geschapen in 7 6 dagen (dan doet ie dat wel fokking snel)
- Rest van de planeten (rept de bijbel vrijwel niet over)

Precies!!! Er is alleen een 'verklaring' voor datgene wat destijds bekend was onder de mensen. Het zou pas overtuigend zijn als er dingen in de bijbel stonden die de mensen van toen nog niet wisten.

Voor de topicstarter: bespreek je twijfels in een 'echt' geloofsforum (http://www.kerken.com/afdelingen/forum.php). Daar zal meer kennis van het geloof zijn om je vragen te beantwoorden denk ik. Pas wel op voor te eenzijdige antwoorden.

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  zaterdag 1 februari 2003 @ 14:23:01 #33
8369 speknek
Another day another slay
pi_8219947
Hmm on second thought zie ik dat de bijbel daar helemaal niet duidelijk is, Kain wordt verbannen en heeft in een land ver weg seks met z'n vrouw.
Maar die vrouw is ook maar plotseling gekomen. Daarna komt een lange lijn van mannen, maar nog altijd wordt er niets over vrouwen gezegd.
  zaterdag 1 februari 2003 @ 14:30:37 #34
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_8220071
quote:
Op zaterdag 1 februari 2003 14:23 schreef speknek het volgende:
Hmm on second thought zie ik dat de bijbel daar helemaal niet duidelijk is, Kain wordt verbannen en heeft in een land ver weg seks met z'n vrouw.
Maar die vrouw is ook maar plotseling gekomen. Daarna komt een lange lijn van mannen, maar nog altijd wordt er niets over vrouwen gezegd.
Ja, ik dacht al .
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  zaterdag 1 februari 2003 @ 14:32:05 #35
8369 speknek
Another day another slay
pi_8220085
Kain sticht ook een stad die hij naar z'n zoon vernoemt. Maar hoe kun je een stad stichten als je eigen gezin de enige bewoners zijn? Als het verhaal van Adam en Eva iets zegt is het wel dat zij niet de eerste mensen waren.
  zaterdag 1 februari 2003 @ 14:39:17 #36
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_8220163
Geloven in God en de bijbel is iets wat ieder mens voor zichzelf moet uitmaken. Als je ouders gelovig zijn dan krijg je het automatisch mee. Maar dat betekent niet dat je daar geen twijfels over mag hebben. Zo te lezen heeft iedereen zo zijn twijfels over de gebeurtenissen die ik de bijbel staan.
(Un)masking for the greater good.
pi_8220219
quote:
Op zaterdag 1 februari 2003 14:32 schreef speknek het volgende:
Kain sticht ook een stad die hij naar z'n zoon vernoemt. Maar hoe kun je een stad stichten als je eigen gezin de enige bewoners zijn?
Wel eens van plaatsen als Jaarsveld en Cattenbroek? .

Het kan!

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_8229447
quote:
Op maandag 27 januari 2003 16:50 schreef Notorious_Roy het volgende:
Heeft iemand anders hier wel eens last van? Dat je twijfeld aan je geloof?

Ik bedoel dit:

Ik ben Rooms Katholiek, maar er zijn teveel dingen waarvan ik vind/denk/geloof dat ze niet kloppen in de Katholicisme

(Adam en Eva bijv en dat God de aarde heeft geschapen)

Er zijn gewoon teveel dingen die bewezen hebben dat het niet Zo gegaan is (evolutie theorie bijv)

Maar aan de andere kant zijn er natuurlijk wel dingen gebeurd die niet met de wetenschap te verklaren zijn en die dus door iets of iemand gedaan/gemaakt/geschapen moeten zijn (God).

Op dit moment vind ik het allemaal een beetje vaag eigenlijk...

Ook ik ben Rooms-katholiek. Ik kan me je gedachtenworstelingen wel voorstellen. Niemand heeft mij ooit kunnen uitleggen waarom dingen zijn zoals ze zijn. Hoe de aarde is ontstaan etc. Wat de evolutietheorie betreft: dat is een aanname, dit is niet te bewijzen, evenals de Big-Bang. Daarom vertrouw ik niet op die theoriën. Ik vind het dan ook veel logischer dat God deze zeer knap in elkaar zittende aarde heeft geschapen. Dat is voor mij de enige verklaring.
  zondag 2 februari 2003 @ 00:09:57 #39
8369 speknek
Another day another slay
pi_8229499
Maar de big bang en de evolutietheorie sluiten het bestaan van god toch in het geheel niet uit?
pi_8229604
quote:
Op zondag 2 februari 2003 00:09 schreef speknek het volgende:
Maar de big bang en de evolutietheorie sluiten het bestaan van god toch in het geheel niet uit?
Gedeeltelijk wel. Ze proberen één van de grote pilaren, die het bestaan van God rechtvaardigen, onderuit te zagen.
  zondag 2 februari 2003 @ 00:18:57 #41
8369 speknek
Another day another slay
pi_8229657
Nounou, ze proberen gewoon de werkelijkheid te beschrijven. En zitten daarmee aantoonbaar dichterbij dan jouw theorie.
pi_8229748
quote:
Op zondag 2 februari 2003 00:18 schreef speknek het volgende:
Nounou, ze proberen gewoon de werkelijkheid te beschrijven. En zitten daarmee aantoonbaar dichterbij dan jouw theorie.
Dat vind jij. Die theoriën zijn door iemand bedacht op één of ander tijdstip. Die persoon kijkt door een bepaalde bril naar de wereld en die persoon denkt volgens een bepaald patroon. Die bril en dat denkpatroon zijn automaisch 'gekleurd', want hij geeft er immers zijn eigen interpretatie aan. Iemand anders die deze theorie hoort/ziet, kijkt er met zijn/haar gekleurde bril aan. In zijn/haar gedachten wordt er een beeld gevormd. Dat is bij iedereen anders en daarom kun je dan ook nooit in de wetenschap spreken van objectiviteit. Alles wordt uiteindelijk anders. Dat geldt dus ook voor de theoriën: je vormt je er een beeld bij, dus automatisch zijn deze niet meer objectief. Dan kun je wel vinden dat deze dichter bij de werkelijkheid komen dan mijn theorie, maar dat is slechts een 'gekleurde' aanname, dit is niet objectief vast te stellen.
pi_8229781
quote:
Op zondag 2 februari 2003 00:24 schreef veekeend het volgende:
Dat vind jij. Die theoriën zijn door iemand bedacht op één of ander tijdstip. Die persoon kijkt door een bepaalde bril naar de wereld en die persoon denkt volgens een bepaald patroon. Die bril en dat denkpatroon zijn automaisch 'gekleurd', want hij geeft er immers zijn eigen interpretatie aan. Iemand anders die deze theorie hoort/ziet, kijkt er met zijn/haar gekleurde bril aan. In zijn/haar gedachten wordt er een beeld gevormd. Dat is bij iedereen anders en daarom kun je dan ook nooit in de wetenschap spreken van objectiviteit. Alles wordt uiteindelijk anders. Dat geldt dus ook voor de theoriën: je vormt je er een beeld bij, dus automatisch zijn deze niet meer objectief. Dan kun je wel vinden dat deze dichter bij de werkelijkheid komen dan mijn theorie, maar dat is slechts een 'gekleurde' aanname, dit is niet objectief vast te stellen.
Altijd leuk, iemand die de wetenschap gaat ontkennen. .
  zondag 2 februari 2003 @ 00:27:15 #44
8369 speknek
Another day another slay
pi_8229807
Leuk, die nihillistische dogma's. Je snapt natuurlijk dat je je eigen post ook overbodig hebt gemaakt.
pi_8229879
quote:
Op zondag 2 februari 2003 00:25 schreef matthijn99 het volgende:

[..]

Altijd leuk, iemand die de wetenschap gaat ontkennen. .

Nee, dat doe ik niet. Wetenschap tracht altijd op de objectiviteit te benadrukken, terwijl deze nooit objectief kan zijn. Je kan dus niet zomaar iets klakkeloos aannemen, als een wetenschapper met een theorie en bewijzen iets denkt te verklaren.
  zondag 2 februari 2003 @ 00:32:13 #46
8369 speknek
Another day another slay
pi_8229907
Dat is een zachtgezegd nogal wetenschappelijke benadering van je veekeend.
pi_8230050
quote:
Op zondag 2 februari 2003 00:32 schreef speknek het volgende:
Dat is een zachtgezegd nogal wetenschappelijke benadering van je veekeend.
Klopt. Er werdt net tegen door iemand gezegd dat ik de wetenschap poog te ontkennen, terwijl ik zei van niet. Dat zie je dus goed.
  zondag 2 februari 2003 @ 03:25:52 #48
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_8232308
quote:
Op maandag 27 januari 2003 16:56 schreef TheGuru het volgende:
[quote]
- Evolutie theorie
- Hele aarde geschapen in 7 dagen (dan doet ie dat wel fokking snel)
adam is geschapen uit stof en water ( daar begint de evolutie theorie ook mee ) God staat buiten tijd en ruimte, 1 'dag' voor hem kan duizenden jaren voor ons zijn.
quote:
(waar in de bijbel vind je dino's?)

het woord Dinosaurus werd pas in 1841 uitgevonden, dat woord ga je dus niet vinden in de bijbel , maar je vind wel de Behemoth.
de grootste der dieren met een staart als een boom en 1 der eerst gecreëerden.
quote:
- Hele inteeld verhaal (adam + eva = miljarden mensen... d8 het niet)
dat inteeld verhaal is Bullshit

Kaïn word na de moord op zijn broer weggestuurd Hij is daarbij bang voor de wraak van andere volken en trouwt met een verder onbekende vrouw.
dat op zich betekend heel simpel dat er toen dus al gewoon meer mensen waren
Adam en Eva waren dus wel de eerste, maar niet de enigste die door god zijn gecreeerd .
Adam en Eva krijgen pas nadat Kaïn trouwt hun derde zoon Seth

quote:
- Rest van de planeten (rept de bijbel vrijwel niet over)
word er in de handleiding van je tv gerept over andere tv's ?

dat er niet nadrukkelijk over gesproken word betekend niet dat de bijbel het bestaan ervan ontkend.

Kortom de bijbel vereist wel wat denkwerk om er inzicht in te krijgen
Twijfels heeft iedereen op zijn tijd in de zoektocht naar de "waarheid" , maar uiteindelijk kan de waarheid elke vraag weerstaan
laat je dus niet zomaar misleiden door in oneliners verpakte pseudo wijsheden die ontspruiten uit de simplistische gedachten van anti theisten.

Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
pi_8232370
quote:
Op maandag 27 januari 2003 16:50 schreef Notorious_Roy het volgende:
Heeft iemand anders hier wel eens last van? Dat je twijfeld aan je geloof?
Geloof is een in elkaar gedraaide zaak om in vroegere tijden het grip op de mensen te kunnen houden, vervolgens gaat 't van ouders tot kind, maar geloof me nou maar, er is geen god, geen allah, geen nix, het geloof is puur en alleen een beheersmiddel
  zondag 2 februari 2003 @ 08:48:48 #50
8369 speknek
Another day another slay
pi_8233136
quote:
Op zondag 2 februari 2003 03:25 schreef Fonkmeistah het volgende:
met een staart als een boom
Met een lul als een boom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')