abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 23:50:43 #201
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199323281
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 23:42 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik ben wat lijntjes aan het uitgooien, het betreffende bureau is een jonge fusie waar ik met de belangrijkste spelers contacten deel, van 2 van de 3 kreeg ik direct het antwoord: Huh? Nee daar zijn we niet mee bezig, van de 3e kreeg ik geen enkel antwoord, op zich is het niet zo interessant of ze dat bouwen, maar waar het wel om gaat is waanneer ze daar mee gestart zijn, wanneer dat bijvoorbeeld al in november vorig jaaar was, dan hebben we natuurlijk een verhaal.........

Nu bouw ik al 25 jaar dit soort type websites (van deze grote en groter) dus ik weet ook dat je dit soort dingen niet in 3 weken neer zet, kortom mocht blijken dat ze dit al 5 maanden aan het doen zijn, dan is de vraag: In opdracht van wie, en dan gaan we natuurlijk een discussie krijgen.
Mwah, dan toch vooral een discussie met jezelf, denk ik. Ik zou niet weten wat er zo spannend aan zou moeten zijn dat men maanden geleden al bezig was met de huidige situatie, eigenlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199323282
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 23:46 schreef raptorix het volgende:

[..]

Beetje lastig te omschrijven, maar stel je voor dat het normaal is dat alle bedrijven die aan een project in het telefoonboek staan, gewoon omdat dat gebruikelijk is, en dat ze voor dit project bewust kiezen dat niet te doen, dat is wel bijzonder, vooral omdat je er moeite voor moet doen om niet in het telefoonboek te komen.
En dat project is dus die corona check IT infrastructuur? Dus een bedrijf die daar aan meegewerkt heeft wil dus niet dat men weet dat ze daar aan meegewerkt hebben?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199323291
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 23:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mwah, dan toch vooral een discussie met jezelf, denk ik. Ik zou niet weten wat er zo spannend aan zou moeten zijn dat men maanden geleden al bezig was met de huidige situatie, eigenlijk.
Misschien wel net zo belangrijk als de scoop die ik hier voor had, maar dat was je zeker ontgaan?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 23:52:45 #204
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199323303
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 23:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

Misschien wel net zo belangrijk als de scoop die ik hier voor had, maar dat was je zeker ontgaan?
Nee, ik vond het alleen totaal niet zo spannend als jij het lijkt te vinden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 7 mei 2021 @ 23:52:53 #205
408813 crew  trein2000
pi_199323305
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 23:50 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

En dat project is dus die corona check IT infrastructuur? Dus een bedrijf die daar aan meegewerkt heeft wil dus niet dat men weet dat ze daar aan meegewerkt hebben?
Zal me niks verbazen als daar veiligheidsredenen aan ten grondslag liggen. We hebben al een aanslag op een teststraat gehad.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199323313
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 23:50 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

En dat project is dus die corona check IT infrastructuur? Dus een bedrijf die daar aan meegewerkt heeft wil dus niet dat men weet dat ze daar aan meegewerkt hebben?
Het belangrijkste is dat als een bedrijf een mandaat krijgt om iets te bouwen, dat daar dus ook een politiek besluit achter zit, dat zo een bedrijf zo een opdracht krijgt is op zich niet zo vreemd, het gaat alleen om de tijdslijn, als zo een bedrijf laten we zeggen in September een opdracht krijgt om zo iets op te zetten, zonder dat er ook nog maaar besloten is dat we naar zo een test samenleving moeten, dan is dat behoorlijk brissant.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199323320
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 23:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zal me niks verbazen als daar veiligheidsredenen aan ten grondslag liggen. We hebben al een aanslag op een teststraat gehad.
Makes sense. Of @raptorix moet even heel concreet maken wat hij er nou van vind. Lijkt het nou zo spannend of is het nou zo spannend?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 23:55:46 #208
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199323339
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 23:53 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het belangrijkste is dat als een bedrijf een mandaat krijgt om iets te bouwen, dat daar dus ook een politiek besluit achter zit, dat zo een bedrijf zo een opdracht krijgt is op zich niet zo vreemd, het gaat alleen om de tijdslijn, als zo een bedrijf laten we zeggen in September een opdracht krijgt om zo iets op te zetten, zonder dat er ook nog maaar besloten is dat we naar zo een test samenleving moeten, dan is dat behoorlijk brissant.
Nee, dat is totaal niet brisant, behalve dat de overheid competent geweest lijkt te zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 23:56:37 #209
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199323347
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 23:53 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het belangrijkste is dat als een bedrijf een mandaat krijgt om iets te bouwen, dat daar dus ook een politiek besluit achter zit, dat zo een bedrijf zo een opdracht krijgt is op zich niet zo vreemd, het gaat alleen om de tijdslijn, als zo een bedrijf laten we zeggen in September een opdracht krijgt om zo iets op te zetten, zonder dat er ook nog maaar besloten is dat we naar zo een test samenleving moeten, dan is dat behoorlijk brissant.
en de overheid loopt altijd achter ipv voor.
pi_199323350
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 23:53 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het belangrijkste is dat als een bedrijf een mandaat krijgt om iets te bouwen, dat daar dus ook een politiek besluit achter zit, dat zo een bedrijf zo een opdracht krijgt is op zich niet zo vreemd, het gaat alleen om de tijdslijn, als zo een bedrijf laten we zeggen in September een opdracht krijgt om zo iets op te zetten, zonder dat er ook nog maaar besloten is dat we naar zo een test samenleving moeten, dan is dat behoorlijk brissant.
Ja, dan snap ik je dus wel. Ga je daar in duiken dan? Mocht dat eerste wel zo zijn dan is het idd wel big. Maar zulke projecten kunnen toch ook gewoon uit voorzorg? Als 't m niet werd dan was het gewoon in de vergetelheid geraakt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199323357
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 23:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, dat is totaal niet brisant, behalve dat de overheid competent geweest lijkt te zijn.
De overheid en competent _O- _O- _O-
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199323358
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:54 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dit is echt het probleem met dit land, de zorg is heilig, het zorgpersoneel is heilig, dus je mag niet vinden dat er MEER gedaan had moeten worden. En ik neem dat het uitvoerende personeel niet kwalijk, hoewel ik vind dat zij hun maatschappelijke plicht hebben om in crisis situaties ook gewoon 40+ uur te maken per week. Ik heb niet de indruk dat die rek daaruit is gehaald.

Ik heb niet de indruk dat de rek eruit is gehaald om allerlei overig personeel te laten meewerken.

Ik heb niet de indruk dat er alles aan gedaan is om de capaciteit te verhogen.
Inderdaad, het is telkens maar "kan niet" "wil niet" "doe het land nog maar 2 maand in lockdown want de zorg heeft het druk"

Ze zijn zo flexibel als een betonnen muur
Telkens het mantra herhalen "een IC verpleegkundige opleiden duurt 18 maanden" wordt sleets
Die luxe heb je nu niet....

En 40+ uur werken ?
Het grootste deel werkt nog gewoon parttime hoor

Hoogleraar intensive Care geneeskunde Armand Girbes had al berekend dat als de verpleegkundigen full time zouden werken het personeelstekort zo goed als op gelost was
pi_199323371
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 23:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, dat is totaal niet brisant, behalve dat de overheid competent geweest lijkt te zijn.
Mooi dat dit nu zo onbewust belicht wordt inderdaad.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199323391
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 23:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, dat is totaal niet brisant, behalve dat de overheid competent geweest lijkt te zijn.
Nee, dat dus een minister op zijn eigen houtje even besluit om een aanbesteding over te slaan is volgens jou niet brisant, het is lekker met je.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199323406
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 23:56 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ja, dan snap ik je dus wel. Ga je daar in duiken dan? Mocht dat eerste wel zo zijn dan is het idd wel big. Maar zulke projecten kunnen toch ook gewoon uit voorzorg? Als 't m niet werd dan was het gewoon in de vergetelheid geraakt.
Nee besloten er niet in te duiken, aangezien hier net besloten is dt het niet relavant is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator zaterdag 8 mei 2021 @ 00:01:17 #216
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199323410
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 23:57 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Inderdaad, het is telkens maar "kan niet" "wil niet" "doe het land nog maar 2 maand in lockdown want de zorg heeft het druk"

Ze zijn zo flexibel als een betonnen muur
Telkens het mantra herhalen "een IC verpleegkundige opleiden duurt 18 maanden" wordt sleets
Die luxe heb je nu niet....

En 40+ uur werken ?
Het grootste deel werkt nog gewoon parttime hoor

Hoogleraar intensive Care geneeskunde Armand Girbes had al berekend dat als de verpleegkundigen full time zouden werken het personeelstekort zo goed als op gelost was
Tja, als jij denkt dat we in Nederland werknemers kunnen dwingen om 40 uur te werken als ze dat niet willen dan heb je toch niet echt een goed beeld van Nederland, het is China niet, hier.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199323422
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 23:57 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Inderdaad, het is telkens maar "kan niet" "wil niet" "doe het land nog maar 2 maand in lockdown want de zorg heeft het druk"

Ze zijn zo flexibel als een betonnen muur
Telkens het mantra herhalen "een IC verpleegkundige opleiden duurt 18 maanden" wordt sleets
Die luxe heb je nu niet....

En 40+ uur werken ?
Het grootste deel werkt nog gewoon parttime hoor

Hoogleraar intensive Care geneeskunde Armand Girbes had al berekend dat als de verpleegkundigen full time zouden werken het personeelstekort zo goed als op gelost was
Mag je niet zeggen!

Maar keihard eens! Parttime we moeten met vakantie zwak gedoe allemaal.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 8 mei 2021 @ 00:03:36 #218
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199323434
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 00:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tja, als jij denkt dat we in Nederland werknemers kunnen dwingen om 40 uur te werken als ze dat niet willen dan heb je toch niet echt een goed beeld van Nederland, het is China niet, hier.
als het nood is, ben gewoon verplicht over te werken, al helemaal als je part-time werkt.
pi_199323449
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 00:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tja, als jij denkt dat we in Nederland werknemers kunnen dwingen om 40 uur te werken als ze dat niet willen dan heb je toch niet echt een goed beeld van Nederland, het is China niet, hier.
Och het dwingend adviseren was op andere terreinen allemaal prima. Die emotionele chantage dat je je nu voor je land moet inzetten ben ik niet tegengekomen op dit punt en er gaan allicht vanwege dat punt nu letterlijk onnodig mensen dood.

Maaaaaar whatever.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199323455
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 00:00 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee besloten er niet in te duiken, aangezien hier net besloten is dt het niet relavant is.
Ik vind van wel eigenlijk. :)
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator zaterdag 8 mei 2021 @ 00:06:47 #221
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199323469
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 00:04 schreef ludovico het volgende:

[..]

Och het dwingend adviseren was op andere terreinen allemaal prima. Die emotionele chantage dat je je nu voor je land moet inzetten ben ik niet tegengekomen op dit punt en er gaan allicht vanwege dat punt nu letterlijk onnodig mensen dood.

Maaaaaar whatever.
Volgens mij werken mensen in de zorg voor een werkgever, niet voor het land of de Staat in Nederland. En je matigt je nogal wat aan, mischien is het wel helemaal niet mogelijk voor individuen om voltijd te werken vanwege zorg taken of andere redenen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199323481
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 00:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Mag je niet zeggen!

Maar keihard eens! Parttime we moeten met vakantie zwak gedoe allemaal.
Mensen moeten lekker zelf weten wat ze doen. Als iemand parttime wil werken prima. Wat interesseert mij dat? Als zij gelukkig zijn dan is dat alleen maar goed.

Dat gejank steeds over fulltime en parttime...
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199323482
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 00:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Volgens mij werken mensen in de zorg voor een werkgever, niet voor het land of de Staat in Nederland. En je matigt je nogal wat aan, mischien is het wel helemaal niet mogelijk voor individuen om voltijd te werken vanwege zorg taken of andere redenen.
Tuurlijk joh. Als jij dat wilt geloven. Ik kan niet door die naïviteit heen beuken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199323537
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 00:01 schreef Tijger_m het volgende:
Tja, als jij denkt dat we in Nederland werknemers kunnen dwingen om 40 uur te werken als ze dat niet willen dan heb je toch niet echt een goed beeld van Nederland, het is China niet, hier.
Ik heb het nergens over dwingen gehad....
Je zou het aantrekkelijker kunnen maken
  zaterdag 8 mei 2021 @ 00:14:46 #225
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_199323548
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 22:39 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

En wat was het dan gister?
De cijfers kun je overal vinden.
Maar ook via de officiële kanalen zoals het Corona Dashboard van de overheid.
Een andere goeie optie is https://coronabeeld.nl/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')