abonnement Unibet Coolblue
pi_199339275
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 01:05 schreef Amfoor_ het volgende:
Elke religie is vredelievend, maar staan verdedigingsoorlogen toe..
De religies zijn slechts bedoeld voor vervelende en opdringerige personen, de religies geven namelijk geen steun aan zinnige en normale mensen. Dat kan ik dus nooit vredelievend vinden, behalve als men een andere definitie heeft van vredelievend.
pi_199339422
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 01:05 schreef Amfoor_ het volgende:

[..]

Elke religie is vredelievend, maar staan verdedigingsoorlogen toe. Veel seculiere ideologieën zijn niet vredelievend (zeker als ze gebaseerd zijn op het Darwinisme).
[..]

Je hebt geen religie nodig om je land te verdedigen tegen buitenlandse agressors, indringers, bezetters, rovers. En ja als je een oorlog start of je daarmee bemoeit kan je verwachten dat er doden vallen. Maakt niks uit of je een seculiere, atheïstische, christelijke, islamitische of boeddhistische achtergrond hebt. Vooralsnog zie ik vooral westerse landen de ene na de andere gruwelijke oorlog starten uit eigenbelangen en de ene na de andere vijandsbeeld creëren.
Westerse landen zijn bezig in het middenoosten om allerlei terreurgroepen te bestrijden en de inwoners te beschermen.
Vakman pur sang
pi_199341206
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 00:05 schreef HSG het volgende:

[..]

Geen enkel religie is vredelievend.
Zal best, maar ik zie hier geen gewapende christenen rondlopen, massaal crimineel zijn, massaal overlast veroorzaken, niet integreren, geen enkele vorm van zelfreflectie (ik verwijs hiervoor naar de petitie naar aanleiding onthoofding leraar), tolerantie eisen maar intolerant zijn.

De lijst is eindeloos.

De moslim als individu hoeft geen enkel probleem te zijn, maar de islam is per definitie een ideologie waar iedereen wat deelneemt aan de sekte zich aan dient te houden.

En dan is de individu veelal net zo goed een probleem.
Dit zien we overal in de maatschappij terug, van janken over reclames, niet willen houden aan normen, waarden of zelfs wetten (zie nikab), vrouwen als dier behandelen onder het mom van ik als man weet het beter etcetc.

Het past hier niet, punt.

Weg ermee, voor het te laat is.
pi_199341523
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 11:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Zal best, maar ik zie hier geen gewapende christenen rondlopen, massaal crimineel zijn, massaal overlast veroorzaken, niet integreren, geen enkele vorm van zelfreflectie (ik verwijs hiervoor naar de petitie naar aanleiding onthoofding leraar), tolerantie eisen maar intolerant zijn.

De lijst is eindeloos.

De moslim als individu hoeft geen enkel probleem te zijn, maar de islam is per definitie een ideologie waar iedereen wat deelneemt aan de sekte zich aan dient te houden.

En dan is de individu veelal net zo goed een probleem.
Dit zien we overal in de maatschappij terug, van janken over reclames, niet willen houden aan normen, waarden of zelfs wetten (zie nikab), vrouwen als dier behandelen onder het mom van ik als man weet het beter etcetc.

Het past hier niet, punt.

Weg ermee, voor het te laat is.
Christenen zijn evenals alle gelovigen ook vervelend en opdringerig. Er is dus wel veel te veel overlast door gelovigen.
pi_199341855
Het is wel typerend de bagatelliserende toon van sommigen te zien. Opmerkelijk genoeg zijn dit ook exact degenen die als het hier niet om kerken maar om moskeeën zou gaan, direct in de bres zouden springen voor de Islam en diens volgelingen.
pi_199342039
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:06 schreef torentje het volgende:

[..]

Christenen zijn evenals alle gelovigen ook vervelend en opdringerig. Er is dus wel veel te veel overlast door gelovigen.
Inderdaad de aanslagen, overvallen, verkrachtingen, zeiken en afdwingen vliegt mij om de oren vanuit het christendom.. yeh, het is geen 1350 meer.

Christenen zijn drastisch gereduceerd maar ook veranderd.

Moslims zijn nog exact hetzelfde als 1400 jaar geleden.

Het past domweg niet, daarbij hoort het christendom bij het vrije westen, de islam niet.
pi_199342817
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 08:27 schreef torentje het volgende:

[..]

De religies zijn slechts bedoeld voor vervelende en opdringerige personen, de religies geven namelijk geen steun aan zinnige en normale mensen. Dat kan ik dus nooit vredelievend vinden, behalve als men een andere definitie heeft van vredelievend.
_O- :')

quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 08:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Westerse landen zijn bezig in het middenoosten om allerlei terreurgroepen te bestrijden en de inwoners te beschermen.
Ja die propaganda slik je als zoete koek. Misschien moet je je toch wat beter verdiepen in alle oorlogen die het westen tot op heden heeft gevoerd en het aantal burgers die daarbij zijn omgekomen (dat is pas terreur), ipv wat de NOS en CNN je voorschotelen. Die "terreur"groepen zijn vaak een re-actie op het binnenvallen van landen, het zaaien van dood en verderf onder burgers, roven van bodemschatten en het plaatsen van puppets die westerse belangen dienen ipv die van het volk.
pi_199342923
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 18:04 schreef ToT het volgende:
Ik vind het prima dat het christendom verdwijnt, maar er moet niet iets NÓG achtelijkers voor terug komen natuurlijk.
Goede opmerking, maar 40 jaar te laat. Europa wordt islamitisch, dat is nu niet meer te veranderen.
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 14:03:34 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199343069
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Inderdaad de aanslagen, overvallen, verkrachtingen, zeiken en afdwingen vliegt mij om de oren vanuit het christendom.. yeh, het is geen 1350 meer.

Die dingen vliegen me sowieso niet om de oren hier
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199343273
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 14:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

Die dingen vliegen me sowieso niet om de oren hier
:')

Nou dan lig je te slapen onder een steen.
  Beste debater 2022 zondag 9 mei 2021 @ 14:16:21 #61
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199343298
Dat krijg je als je als land je eigen historie niet belangrijk vindt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 14:19:24 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199343332
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 14:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

:')

Nou dan lig je te slapen onder een steen.
Ja je hebt gelijk hoor

Wel met scherfvest aan en een helm als kussen hoor want je weet nooit wat er kan gebeuren

Doodsbang ben ik
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 15:17:53 #63
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199344385
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 14:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat krijg je als je als land je eigen historie niet belangrijk vindt.
Historie heeft toch weinig met het aanhangen van een religie te maken? De meeste kerken worden volgens mij ook niet gesloopt maar omgeturnd voor andere doelen.

In Maastricht is er bijvoorbeeld een prachtige boekhandel in een voormalige kerk gekomen. Er zijn kerken die nu appartementen of huizen zijn. Niks mis mee, lijkt mij.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 9 mei 2021 @ 16:14:34 #64
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199345691
quote:
10s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:32 schreef Dejannn het volgende:
Het is wel typerend de bagatelliserende toon van sommigen te zien. Opmerkelijk genoeg zijn dit ook exact degenen die als het hier niet om kerken maar om moskeeën zou gaan, direct in de bres zouden springen voor de Islam en diens volgelingen.
Waarom houd je je propaganda-onzinsmoel niet gewoon?

De meeste mensen zijn niet bezig met het tellen van het aantal gebedshuizen. Dat is verder aan een gelovige gemeenschap zelf.
  zondag 9 mei 2021 @ 16:15:56 #65
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199345729
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 15:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Historie heeft toch weinig met het aanhangen van een religie te maken? De meeste kerken worden volgens mij ook niet gesloopt maar omgeturnd voor andere doelen.

In Maastricht is er bijvoorbeeld een prachtige boekhandel in een voormalige kerk gekomen. Er zijn kerken die nu appartementen of huizen zijn. Niks mis mee, lijkt mij.
Ja in Helmond is er een tot supermarkt omgebouwd. En in Tilburg een buurtcentrum. Prima oplossingen voor monumentale gebouwen zonder dat we massaal ons moeten bekeren tot het christendom.
pi_199345883
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom houd je je propaganda-onzinsmoel niet gewoon?

De meeste mensen zijn niet bezig met het tellen van het aantal gebedshuizen. Dat is verder aan een gelovige gemeenschap zelf.
Ik heb sterk het idee dat je je aangesproken voelt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2021 16:22:02 ]
  zondag 9 mei 2021 @ 16:36:29 #67
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199346253
quote:
11s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:21 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik heb sterk het idee dat je je aangesproken voelt.
Gezien je allerlei imaginaire tegenstanders woorden in de mond aan het leggen bent is dat niet zo raar nee.

Maar geef het goede voorbeeld en ga lekker in de kerk zitten iederen zondag.
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 16:41:22 #68
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199346371
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja in Helmond is er een tot supermarkt omgebouwd. En in Tilburg een buurtcentrum. Prima oplossingen voor monumentale gebouwen zonder dat we massaal ons moeten bekeren tot het christendom.
In ons dorp is overigens wel een kerk gesloopt, eentje uit de jaren 50, om plaats te maken voor nieuwe huizen. Ook prima, natuurlijk, die huizen zijn een behoefte van nu, de kerk blijkbaar niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 9 mei 2021 @ 16:43:17 #69
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199346411
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

In ons dorp is overigens wel een kerk gesloopt, eentje uit de jaren 50, om plaats te maken voor nieuwe huizen. Ook prima, natuurlijk, die huizen zijn een behoefte van nu, de kerk blijkbaar niet.
Hier in Eindhoven zijn er ook wel een paar verdwenen. Maar de gemeente probeert de meeste wel te redden.
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 16:47:03 #70
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199346483
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hier in Eindhoven zijn er ook wel een paar verdwenen. Maar de gemeente probeert de meeste wel te redden.
Ik vind het sowieso niet erg boeiend, als het een markant gebouw is met echte waarde dan is het goed als het bewaard blijft, zo niet dan slopen, in het Westen ontkerkelijkt men al decennia, volgens mij, hoewel mensen wel blijven geloven.

Mischien zit het probleem gewoon bij de georganiseerde religies in kwestie of is dat een hele gekke gedachte van mij?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 9 mei 2021 @ 16:48:46 #71
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199346522
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 16:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik vind het sowieso niet erg boeiend, als het een markant gebouw is met echte waarde dan is het goed als het bewaard blijft, zo niet dan slopen, in het Westen ontkerkelijkt men al decennia, volgens mij, hoewel mensen wel blijven geloven.

Mischien zit het probleem gewoon bij de georganiseerde religies in kwestie of is dat een hele gekke gedachte van mij?
Uiteindelijk wel. Religie verzwakt wanneer samenlevingen zich ontwikkelen. Naarmate mensen beter opgeleid raken en meer geld krijgen, neemt de invloed steeds verder af.
pi_199347541
Daar zal geheid een kern van waarheid in te vinden zijn. Maar of het zo zwart is als jij nu stelt weet ik niet. Er zijn genoeg mensen die hoger onderwijs hebben genoten en religieus zijn. Ik denk dat hier meer factoren een rol spelen dan enkel onderwijs. Daarnaast vraag ik mij overigens ook sterk af of het een positieve ontwikkeling is.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2021 17:52:39 ]
  zondag 9 mei 2021 @ 17:57:00 #73
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199347622
quote:
7s.gif Op zondag 9 mei 2021 17:50 schreef Dejannn het volgende:
Daar zal geheid een kern van waarheid in te vinden zijn. Maar of het zo zwart is als jij nu stelt weet ik niet. Er zijn genoeg mensen die hoger onderwijs hebben genoten en religieus zijn. Ik denk dat hier meer factoren een rol spelen dan enkel onderwijs. Daarnaast vraag ik mij overigens ook sterk af of het een positieve ontwikkeling is.
Verschillende groepen, verschillende snelheden.

Maar over het grote geheel is de afname van geloof evenredig met de toename van welvaart en kennis in de samenleving
pi_199347684
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 17:32 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Het staat in het meer uitgebreide bericht van CNA: Gebrekkig onderhoud dat tot instorting leidt, herbestemming, maar ook groeiende voorvallen van brandstichting en vandalisme.
Waarom zorgen die Christenen dan niet beter voor hun kerken?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 18:05:17 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199347744
quote:
10s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:32 schreef Dejannn het volgende:
Het is wel typerend de bagatelliserende toon van sommigen te zien. Opmerkelijk genoeg zijn dit ook exact degenen die als het hier niet om kerken maar om moskeeën zou gaan, direct in de bres zouden springen voor de Islam en diens volgelingen.
lekker duidelijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')