abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 19:21:29 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199318520
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 19:12 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Allicht, al stierf de grote man kort nadat de eerste malversaties bekend werden. Lijkt vrij amateuristisch allemaal voor een club die vele miljoenen ontving.
Dat krijg je als je in zo'n puinhoop ontstaat vanzelf denk ik

Maar om het nu gelijk maar terroristen te noemen is ook zoiets
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199321048
De pers is vrij stil over dit schandaal. Alleen de Volkskrant met een artikel achter een betaalmuur.

De Nederlandse media: over het algemeen slippendragers van de macht. Altijd afgeven op buitenlandse leiders, maar Rutte en Kaag worden met fluwelen handschoenen aangepakt.
pi_199321425
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 21:37 schreef Homey het volgende:
De pers is vrij stil over dit schandaal. Alleen de Volkskrant met een artikel achter een betaalmuur.

De Nederlandse media: over het algemeen slippendragers van de macht. Altijd afgeven op buitenlandse leiders, maar Rutte en Kaag worden met fluwelen handschoenen aangepakt.
Yep, macht en tegenmacht functioneert niet meer. De band tussen regering en pers is te innig. Media houden bepaalde welgevallige politici bewust uit de wind.
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 22:33:17 #54
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199322228
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 21:37 schreef Homey het volgende:
De pers is vrij stil over dit schandaal. Alleen de Volkskrant met een artikel achter een betaalmuur.

De Nederlandse media: over het algemeen slippendragers van de macht. Altijd afgeven op buitenlandse leiders, maar Rutte en Kaag worden met fluwelen handschoenen aangepakt.
Het is me niet duidelijk of er überhaupt sprake is van een schandaal
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199323904
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 21:37 schreef Homey het volgende:
De pers is vrij stil over dit schandaal. Alleen de Volkskrant met een artikel achter een betaalmuur.

De Nederlandse media: over het algemeen slippendragers van de macht. Altijd afgeven op buitenlandse leiders, maar Rutte en Kaag worden met fluwelen handschoenen aangepakt.
Het artikel van de Volkskrant zou ik toch even lezen voor je dit soort dwaze conclusies trekt.
pi_199323906
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 22:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

Het is me niet duidelijk of er überhaupt sprake is van een schandaal
Veel meer dan #ophef lijkt het vooralsnog niet te zijn.
pi_199323952
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 21:53 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Yep, macht en tegenmacht functioneert niet meer. De band tussen regering en pers is te innig. Media houden bepaalde welgevallige politici bewust uit de wind.
Uh-huh. En dan zou uitgerekend de Volkskrant het wel brengen?
  Moderator zaterdag 8 mei 2021 @ 01:28:10 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199323981
En Parool maar de echt interessante details zijn er (nog?) niet


Kaag wilde een brief sturen
Topambtenaren noemen dat een slecht idee
Kaag stuurt het niet

Waar is het schandaal?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199324400
#exitKaag
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_199325050
¤300.000,- geven aan dat soort groepen. :') Hetzelfde als dat Nederland allerlei groepjes in Syrië wapens leverden en hopen dat het alleen tegen IS werd ingezet. :')
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_199325060
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 01:28 schreef sp3c het volgende:
En Parool maar de echt interessante details zijn er (nog?) niet


Kaag wilde een brief sturen
Topambtenaren noemen dat een slecht idee
Kaag stuurt het niet

Waar is het schandaal?
De Kamer wordt bewust niet geïnformeerd. Dat is een grof schandaal.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 08:35:52 #62
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199325134
Kaag is niet anders dan rutte
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator zaterdag 8 mei 2021 @ 09:32:39 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199325469
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 08:24 schreef Homey het volgende:

[..]

De Kamer wordt bewust niet geïnformeerd. Dat is een grof schandaal.
Als dat verplicht is in deze wel

Maar dat zal het vaker niet dan wel zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199325627
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 21:53 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Yep, macht en tegenmacht functioneert niet meer. De band tussen regering en pers is te innig. Media houden bepaalde welgevallige politici bewust uit de wind.
Dat dit überhaupt naar buiten is gekomen en jij erover kunt lezen is omdat de Volkskrant erover bericht. Nogal vreemd om dan tegelijkertijd te claimen dat media 'bepaalde politici' uit de wind houden.

En dat zo'n stuk achter een betaalmuur zit, lijkt mij niet meer dan logisch.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_199325653
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 21:37 schreef Homey het volgende:
De pers is vrij stil over dit schandaal. Alleen de Volkskrant met een artikel achter een betaalmuur.

De Nederlandse media: over het algemeen slippendragers van de macht. Altijd afgeven op buitenlandse leiders, maar Rutte en Kaag worden met fluwelen handschoenen aangepakt.
Dit nieuws komt voort uit eigen onderzoek van de Volkskrant (de redactie heeft een beroep gedaan op de WoB). Daarom kunnen andere media er (nog) niet mee uitpakken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_199325721
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 09:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat dit überhaupt naar buiten is gekomen en jij erover kunt lezen is omdat de Volkskrant erover bericht. Nogal vreemd om dan tegelijkertijd te claimen dat media 'bepaalde politici' uit de wind houden.

En dat zo'n stuk achter een betaalmuur zit, lijkt mij niet meer dan logisch.
Wellicht doelt hij niet op Kaag maar op een figuur als Omtzigt, die was als kamerlid aanjager van het principe dat mensen die steun ontvangen in de basis fraudeur zijn tot anders bewezen wordt en daarom keihard aangepakt moeten worden op ieder foutje. Daar hoor je bij zijn heldenverhaal rond de toeslagenfraude maar weinig over in de media.
pi_199326241
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 09:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat dit überhaupt naar buiten is gekomen en jij erover kunt lezen is omdat de Volkskrant erover bericht. Nogal vreemd om dan tegelijkertijd te claimen dat media 'bepaalde politici' uit de wind houden.

En dat zo'n stuk achter een betaalmuur zit, lijkt mij niet meer dan logisch.
Normaal gesproken nemen andere media het over met een vermelding naar de Volkskrant.
Kaag zal wel een belrondje hebben gemaakt langs de redacties met terloops de melding dat dit artikel er aan zat te komen. Net zoals ze vooraf aan fractievoorzitters even terloops melde dat D66 een kandidaat Kamervoorzitter had. Mensen hebben aan een half woord genoeg.
pi_199326253
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 09:58 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Wellicht doelt hij niet op Kaag maar op een figuur als Omtzigt
Whataboutisme. Dit topic gaat over Kaag.
pi_199326330
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 10:42 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Normaal gesproken nemen andere media het over met een vermelding naar de Volkskrant.
Kaag zal wel een belrondje hebben gemaakt langs de redacties met terloops de melding dat dit artikel er aan zat te komen. Net zoals ze vooraf aan fractievoorzitters even terloops melde dat D66 een kandidaat Kamervoorzitter had. Mensen hebben aan een half woord genoeg.
Jij denkt dat de Telegraaf naar Kaag luistert wanneer zij de hoofdredactie verzoekt om dit nieuws niet te brengen?

Nogmaals, het simpele feit dat de Volkskrant dit nieuws naar buiten brengt, weerspreekt jouw suggestie dat politici en de media onder een hoedje spelen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_199326391
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 10:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij denkt dat de Telegraaf naar Kaag luistert wanneer zij de hoofdredactie verzoekt om dit nieuws niet te brengen?
Ja hoor, handjeklap. Jij houdt vandaag je op de vlakte en ergens binnen de komende 3 maanden heb je een leuke scope. Zoals reeds genoemd, de pers als tegenmacht is sterk verzwakt de afgelopen 10 jaar.
quote:
Nogmaals, het simpele feit dat de Volkskrant dit nieuws naar buiten brengt, weerspreekt jouw suggestie dat politici en de media onder een hoedje spelen.
Je kan blijven herhalen, maar het helpt niet. Ik had de uitspraak al gepareerd. Dat jij dat niet accepteert is ook prima, maar met je eerste punt komen die ik niet accepteer heeft dan geen zin. :)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2021 10:54:26 ]
pi_199326430
Bizar dat mensen nog in de ontkenningsfase zitten van het feit dat de pers al ruim 10 jaar te innige banden heeft met de macht.

Het resultaat: een ronduit pathologische leugenaar als premier met tig schandalen aan z’n broek gaat doodleuk voor de 15 jaar (!!) aan de macht. Heel normaal ook in een vrije democratie, ahum.
pi_199326503
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 21:53 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Yep, macht en tegenmacht functioneert niet meer. De band tussen regering en pers is te innig. Media houden bepaalde welgevallige politici bewust uit de wind.
Pechtold was ook een duidelijk voorbeeld. Betrokken bij een overduidelijke corruptie schandaal met dat appartement, maar in de reguliere media geen woord. Enkele maanden later bij z’n afscheid schonk hij de NPO een budgetverhoging van 40 miljoen. Quid pro quo in Nederland.
pi_199326557
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 10:57 schreef Homey het volgende:
Bizar dat mensen nog in de ontkenningsfase zitten van het feit dat de pers al ruim 10 jaar te innige banden heeft met de macht.

Het resultaat: een ronduit pathologische leugenaar als premier met tig schandalen aan z’n broek gaat doodleuk voor de 15 jaar (!!) aan de macht. Heel normaal ook in een vrije democratie, ahum.
En veel van die schandalen zijn onthuld door de media.

Maar het is aan de Tweede Kamer en/of de kiezer om Rutte weg te sturen. En die laat dat na. Sterker, de VVD werd twee maanden geleden opnieuw met afstand de grootste partij.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_199326604
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 10:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij denkt dat de Telegraaf naar Kaag luistert wanneer zij de hoofdredactie verzoekt om dit nieuws niet te brengen?

Nogmaals, het simpele feit dat de Volkskrant dit nieuws naar buiten brengt, weerspreekt jouw suggestie dat politici en de media onder een hoedje spelen.
Van de Duitse collega's is er anders aardig wat kritiek op Nederlandse journalisten;

quote:
Terwijl de vierde macht, de parlementaire pers, is verworden tot een soort veredelde hofhuishouding die likkebaardend de kruimels verorbert die van de regeringstafel vallen
Artikel van een paar weken geleden in in de Süddeutsche Zeitung.
https://www.sueddeutsche.(...)te-omtzigt-1.5257620
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_199326657
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 10:54 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ja hoor, handjeklap. Jij houdt vandaag je op de vlakte en ergens binnen de komende 3 maanden heb je een leuke scope. Zoals reeds genoemd, de pers als tegenmacht is sterk verzwakt de afgelopen 10 jaar.
[..]

Je kan blijven herhalen, maar het helpt niet. Ik had de uitspraak al gepareerd. Dat jij dat niet accepteert is ook prima, maar met je eerste punt komen die ik niet accepteer heeft dan geen zin. :)
Zo werkt het niet.

Bovendien zou dat een oerstomme belofte zijn van Kaag, aangezien het nieuws al op straat ligt. Jouw scenario zou alleen hout snijden als Kaag wist te voorkomen dat dit überhaupt naar buiten kwam.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')