abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 7 mei 2021 @ 10:19:45 #1
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_199311967
Andere Tijden is het zoveelste programma op de NPO dat sneuvelt: 'Buitengewoon triest’

https://www.ad.nl/show/an(...)oon-triest~a781175f/


Vind ik toch jammer, vond dat ze mooie afleveringen maakten. Zeker de afleveringen die het nieuws van het hier en nu in een bredere historische context plaatste. (afgelopen seizoen bijvoorbeeld de tbc epidemie die vergeleken werd met corona. Of de aflevering over trimbanen en de aandacht voor gezonde leefstijl nu.)

Helemaal sneu vind ik dat dit moet plaatsmaken voor programma's als showcolade en de Jandino show...Zijn we als land zo afgetakeld dat we alleen dat niveau nog aankunnen?? Wel fijn dat we nu ook SBS 1, 2 en 3 erbij hebben...

0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:07 schreef Piles het volgende:
w/ Petitie: Voor Andere Tijden, weg met de bezuiniging w/


Allemaal even ondertekenen ^O^

Ook de historici spreken zich uit:
https://www.telegraaf.nl/(...)amatische-vergissing


quote:
Beste Shula Rijxman en Gijs van Beuzekom,

Met ontzetting hebben wij, daags na 4 mei, kennis genomen van het voornemen van de Publieke Omroep om het geschiedenis-programma Andere Tijden van de buis te halen. Als historici zijn wij ervan doordrongen dat kennis van de geschiedenis in een samenleving niet alleen verrijkend werkt en soms confronterend is, maar ook bijdraagt aan onderlinge verbinding. Historisch besef is een noodzakelijke voorwaarde voor een volwassen samenleving, die niet gedoemd wil zijn om grote en kleine fouten uit de geschiedenis te herhalen.

Andere Tijden, met zijn zorgvuldige, kritisch-journalistieke aandacht voor tal van episodes uit de Nederlandse geschiedenis, heeft jarenlang ons collectieve bewustzijn gevoed en is daarmee ook voor jongere generaties van grote educatieve betekenis. Een dergelijk programma valt bij uitstek onder de kerntaken van de Publieke Omroep, die immers geacht wordt programma’s te maken van hoge kwaliteit, ook voor kleinere doelgroepen.

Dat u Andere Tijden wilt schrappen, zien wij daarom als een dramatische vergissing. Wij roepen u op om uw besluit te heroverwegen en in uw programma’s niet minder, maar juist meer aandacht te schenken aan historische thema’s. U doet daarmee niet alleen ons, maar miljoenen Nederlanders een dienst en een plezier.

Wij roepen alle NPO-kijkers op om zich aan te sluiten bij ons protest.

Hoogachtend,


[ Bericht 15% gewijzigd door hierissieweer op 07-05-2021 15:08:28 ]
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 7 mei 2021 @ 10:26:15 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199312042
De verschraling zet voort helaas.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199312057
Dan doen ze Andere TIjden gewoon via NPO start of YouTube. Veel meer kijkers ook nog wel. Dan doe je je naam ook eer aan: Andere Tijden. Niet meer voor de buis hangen met de hele familie, zoals NPO graag wil doen met die chocoshow. :') Maar goed, er is voor alles een doelgroep....
just give a second thought
what if we don't get caught...
  vrijdag 7 mei 2021 @ 10:31:54 #4
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_199312095
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:28 schreef Apotheose het volgende:
Dan doen ze Andere TIjden gewoon via NPO start of YouTube. Veel meer kijkers ook nog wel. Dan doe je je naam ook eer aan: Andere Tijden. Niet meer voor de buis hangen met de hele familie, zoals NPO graag wil doen met die chocoshow. :') Maar goed, er is voor alles een doelgroep....
Dat hoop ik van ganse harte, vind het echt een aderlating.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  vrijdag 7 mei 2021 @ 10:34:41 #5
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_199312120
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:28 schreef Apotheose het volgende:
Dan doen ze Andere TIjden gewoon via NPO start of YouTube.
Ik vrees dat er gewoon geen geld meer is om dit soort programma's te máken.
pi_199312134
Dat ze ook zo krampachtig "een jonger publiek" proberen te trekken. En dan bedenken ze niet even dat dat jongere publiek echt geen lineaire tv meer kijkt. De NPO moet gewoon doen waar ze voor betaald worden: dat is hoogwaardige content bieden die niet zo afhankelijk van of gestuurd door kijkcijfers is. Programma's zoals Andere tijden dus. Die gasten denken nu dat de NPO een commerciele zender is en zo behandelen ze het ook en dat is een schande.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 7 mei 2021 @ 10:36:53 #7
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199312145
https://www.nu.nl/media/6(...)vijftigplussers.html

Die chocoshow is nu al een drama. Er zal geen S2 van komen... Dus verplaats die troep naar yt of NPO start en zet Andere Tijden weer lekker terug daar waar het hoort.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199312160
Ik ben overigens ook nog steeds heel erg boos dat de NPO het programma "vrije geluiden" op tv heeft gecanceld.
pi_199312242
Andere Tijden kijk ik altijd wel terug en soms ook oude afleveringen, echt een schande dat het moet stoppen.

Van mij mag de publieke omroep drastisch gesaneerd worden als dit het beleid is, maak er dan maar 1 zender van. Programma's als Showcolade kunnen prima bij de commerciële zenders.

Tot nu verdedigde ik de Publieke Omroep nog wel omdat ze dus ook programma's als Andere Tijden maken, maar goed, dat soort programma's verdwijnen nu ook 1 voor 1
٩๏̯͡๏)۶
pi_199312243
Zo ontzettend jammer
pi_199312254
NPO heeft niet door dat jongeren niet of nauwelijks tv kijken.
Laat de NPO online zich de focus op jongeren leggen.

Zo blijft er ruimte voor kwaliteit op de kijkbuis waar ik zelf ook bijna nooit meer naar kijk door alle bagger.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_199312258
En nog eens. Treurig dat ook dit programma van de buis wordt gehaald.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_199312264
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:36 schreef Netsplitter het volgende:
https://www.nu.nl/media/6(...)vijftigplussers.html

Die chocoshow is nu al een drama. Er zal geen S2 van komen... Dus verplaats die troep naar yt of NPO start en zet Andere Tijden weer lekker terug daar waar het hoort.
"Ik heb kort stukje gekeken, maar kon er geen chocolade van maken" :D _O_
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_199312295
quote:
87s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:37 schreef Farenji het volgende:
Ik ben overigens ook nog steeds heel erg boos dat de NPO het programma "vrije geluiden" op tv heeft gecanceld.
Dat heb ik met VPRO boeken.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_199312330
Zonde, is een leuk programma
Stukken beter dan al die andere meuk op tv
pi_199312439
Ik vind Andere Tijden eerlijk gezegd wel wat minder geworden sinds die nieuwe presentatrice het doet. Iets te veel geklets met oude mensen, in plaats van de boeiende documentaires van een jaar of tien terug.

Desondanks is die trend om krampachtig de jeugd te proberen te bereiken ten koste van dit soort programma’s natuurlijk wel tenenkrommend.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_199312647
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:48 schreef Sumppi het volgende:

[..]

Dat heb ik met VPRO boeken.
Ja, ook! Dat was zo'n heerlijk duo, die twee programma's op de zondagmorgen. Ook fijn dat er geen reclame tussen zat.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 11:28:08 #19
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_199312744
Mindfuck; jongeren schijnen steeds meer hoogopgeleid te zijn, maar we proberen ze te bereiken door meer infantiele programma's uit te zenden. 8)7
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_199312979
Het moet blijkbaar allemaal platvloerser en onbenulliger worden om jongeren te trekken. Dan kijk je toch naar de commerciële zenders? Die zenden niets anders uit. Waarom mogen omroepen niet zelf bepalen wat ze uitzenden in plaats van zo'n van de pot gerukte zendercoördinator?
  vrijdag 7 mei 2021 @ 11:48:21 #21
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_199313003
Wanneer schoppen ze bij de NPO die kijkcijferfetisjisten eens van hun werkplek. Duurbetaalde mannetjes van 50+ die niet goed genoeg waren als televisiemaker en het dan maar als bureaucraat gaan proberen (en daar vaak nog glansrijk in slagen ook). Of erger, gewetenloze telraampipo’s die met een MBA op zak de change manager mogen spelen, als gorilla’s in een geitenstal.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 11:50:37 #22
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_199313025
Er zal wel een leuke talkshow voor in de plaats komen! Goedgebekt infotainment voor de halfalfabete koffiebekerelite.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 11:53:29 #23
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_199313062
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:01 schreef Fred_B het volgende:
Ik vind Andere Tijden eerlijk gezegd wel wat minder geworden sinds die nieuwe presentatrice het doet. Iets te veel geklets met oude mensen, in plaats van de boeiende documentaires van een jaar of tien terug.

Desondanks is die trend om krampachtig de jeugd te proberen te bereiken ten koste van dit soort programma’s natuurlijk wel tenenkrommend.
Ja deels mee eens hoor, maar vind het ook wel weer wat meer licht schijnen op de tijdsgeest van toen, met de blik van nu. Ik vind het niet storend opzich. En ze doet het leuk.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  vrijdag 7 mei 2021 @ 11:55:09 #24
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_199313094
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:28 schreef thedeedster het volgende:
Mindfuck; jongeren schijnen steeds meer hoogopgeleid te zijn, maar we proberen ze te bereiken door meer infantiele programma's uit te zenden. 8)7
Hoger opgeleid, of wordt ons onderwijs systeem steeds meer gedegradeerd ( iedereen moet tegenwoordig een uni papiertje halen, dus worden de studies steeds makkelijker te halen)
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_199313104
Niet dat televisie me erg veel boeit, maar het irriteert dat zo'n domme trut als Rijkxman de kolder in haar kop krijgt en opeens denkt dat NPO een soort RTL of SBS moet gaan worden, terwijl hun programma's goed scoren. Waar betalen we godverdomme belastinggeld voor dan, niet om NPO dezelfde troep te laten maken als de commerciëlen lijkt me
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')