abonnement Unibet Coolblue
pi_199311627


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199311632
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:46 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Hugo blijft die gigantische slag om de arm houden, maar ik geloof dat het best duidelijk is dat vaccinaties ook verspreiding voorkomen. Ik ben natuurlijk geen wetenschapper maar ik heb meerdere onderzoeken langs zien komen uit Israël en de VS. Ik kan niet tegen dat uiterst voorzichtige kinderachtige gelul en dat wijzen naar instanties die adviezen moeten geven. Ja, dat advies geeft de doorslag, maar je mag best optimistisch zijn op basis van de informatie die we hebben.
Ja ik heb gister ook al geschreven wat het advies zal worden: Waarschijnlijk niet, maar we sluiten het ook niet uit.
Dat komt omdat je het aan virologen vraagt ;)
Maar je kunt natuurlijk ook gewoon een statistische analyse doen met de data van Israel en de UK, immers je bent als overheid niet op individueel gebied bezig maar het grotere plaatje.
Je zou namelijk als overheid auto's kunnen verbieden, dan bespaar je 800 doden per jaar, maar je gaat natuurlijk een "kosten/baten" analyse van een maatregel maken, dat zou men in dit geval ook gewoon moeten doen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199311633
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:50 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

En waarom moet de bibliotheek in Schubbekutteveen dan dicht ?
Ah, dus een bibliotheek mag open met de voorwaarde dat de gemeente minder dan X aantal inwoners heeft. Dat gaat vast geen scheve gezichten opleveren.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199311637
Terug naar de waan van de dag: denken we dat de versoepelingen op 18 mei nog door zullen gaan?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199311643
quote:
6 uur geleden
GGD'en schalen op naar 2 miljoen prikken per week in juni

De GGD's bereiden zich voor om vanaf juni 2 miljoen coronavaccins per week te zetten, meldt het ministerie van Volksgezondheid. Op dit moment kunnen de GGD's ongeveer 1,5 miljoen prikken per week toedienen. Maar de komende weken worden grote leveringen van een aantal vaccins verwacht, onder meer van Pfizer/BionTech en Janssen.

De ziekenhuizen zullen dan bijspringen en het overschot voor hun rekening nemen, is de afspraak volgens het ministerie. De ziekenhuizen zullen niet structureel gaan vaccineren, maar inspringen als er meer wordt geleverd dan de GGD's kunnen toedienen. De leveringen zullen per week verschillen en zodoende zal ook de hulp vanuit de ziekenhuizen per week variëren.

Volgens de verwachting krijgen in juni zeker 8 miljoen mensen een prik.
@Jor_Dii
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 09:55:10 #6
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199311648
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Terug naar de waan van de dag: denken we dat de versoepelingen op 18 mei nog door zullen gaan?
Wat zijn versoepelingen?
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 09:56:00 #7
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199311658
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

@:Jor_Dii
Op dit moment kunnen ze er 1,5 miljoen en kunnen de ziekenhuizen er 800k ofzo. Klinkt als een mooie opschaling voor de bühne, want die 1,5 miljoen halen ze ook nog niet.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199311662
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Terug naar de waan van de dag: denken we dat de versoepelingen op 18 mei nog door zullen gaan?
Ik hoop het anders zit Houtenbeen nog langer thuis, (dat betaalt krijgen zonder te werken komt me wel de strot uit.)
pi_199311676
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

@:Jor_Dii
Er is verschil tussen mensen en prikken, een groot deel zal 2e prikken zijn, ik denk niet dat Hugo de deadline gaat halen, niet dat dat erg is, maar het zal eerder Augustus wordn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199311686
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:56 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Ik hoop het anders zit Houtenbeen nog langer thuis, (dat betaalt krijgen zonder te werken komt me wel de strot uit.)
Wat doe je dan voor de kost? Buiten deze helse pandemie om.
Go hard or go home
pi_199311687
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:56 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Ik hoop het anders zit Houtenbeen nog langer thuis, (dat betaalt krijgen zonder te werken komt me wel de strot uit.)
Horeca zat je toch? Of evenementen?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199311700
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ah, dus een bibliotheek mag open met de voorwaarde dat de gemeente minder dan X aantal inwoners heeft. Dat gaat vast geen scheve gezichten opleveren.
Heeft natuurlijk niets met scheve gezichten te maken
Dat heet maatwerk en geen onzinnig beleid doorvoeren

Lekker belangrijk dat een UniversiteitsBibliotheek in een grote stad druk is, waarom moeten plattelandsbibliotheken waar amper iemand komt dan verplicht dicht ?

Waarom moet een kledingwinkel in een dorp in Friesland vele maandenlang dicht als er paniek was over drukke straten met Black Friday in de grote steden ?
Terwijl de supermarkt in dat dorp wel open en druk is

Dat is wat mij betreft gewoon machtsmisbruik
pi_199311705
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

@:Jor_Dii
Las het ja - was in de veronderstelling dat er 2,5 miljoen per week gaan komen in Juni (dus 10 miljoen) nav het verhaal van Kuipers.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 7 mei 2021 @ 09:59:26 #14
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199311707
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:32 schreef raptorix het volgende: [..] Berekening hoeveel kans je hebt op de IC te komen: afbeelding
Ik ben geen wiskundige, maar heb wel ooit het vak kansberekening gevolgd. Deze kansberekening zou niet door die docent geaccepteerd worden. :P Wat je hierbij vergeet is dat niet alle personen vergelijkbaar zijn. De ‘kans’ is namelijk enorm groot dat bijvoorbeeld in de lagere leeftijdsgroepen vooral mensen op de IC komen die al onderliggend lijden hebben. Als gezond persoon is je kans dus vele malen kleiner terwijl de kans als ziek persoon veel groter is. Het is eigenlijk meer een statistisch gemiddelde en geen kans.
pi_199311724
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:59 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat is wat mij betreft gewoon machtsmisbruik
Nee, het is te kortzichtig beleid.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199311726
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:57 schreef raptorix het volgende:

[..]

Er is verschil tussen mensen en prikken, een groot deel zal 2e prikken zijn, ik denk niet dat Hugo de deadline gaat halen, niet dat dat erg is, maar het zal eerder Augustus wordn.
8 miljoen prikken betekent 2 miljoen prikken per week. Dat is links- of rechtsom gewoon het dubbele van wat we in mei doen.

Men kan hier wel cynisch blijven doen, als je kijkt naar de beschikbare voorraad dan wordt er, uiteraard met wat statistische schommelingen, vrij snel geprikt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199311730
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:59 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ik ben geen wiskundige, maar heb wel ooit het vak kansberekening gevolgd. Deze kansberekening zou niet door die docent geaccepteerd worden. :P Wat je hierbij vergeet is dat niet alle personen vergelijkbaar zijn. De ‘kans’ is namelijk enorm groot dat bijvoorbeeld in de lagere leeftijdsgroepen vooral mensen op de IC komen die al onderliggend lijden hebben. Als gezond persoon is je kans dus vele malen kleiner terwijl de kans als ziek persoon veel groter is. Het is eigenlijk meer een statistisch gemiddelde en geen kans.
Dat heb ik in de post eronder ook duidelijk gemaakt, heb deze destijds gemaaakt om te laten zien waar ongeveer het kantelpunt ligt qua risicogroepen :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199311739
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Terug naar de waan van de dag: denken we dat de versoepelingen op 18 mei nog door zullen gaan?
Versoepelingen? Er is ons toch niets afgenomen? Er is alleen iets veranderd...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 10:01:41 #19
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199311747
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:33 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ben jij gepromoveerd of heb je ergens op een universiteit gestudeerd ergens iets medisch oid? Enig idee / besef hoe het een beetje werkt? Onderzoek doen?

Ja, al is het niet in het medische gebied. En jij?
pi_199311758
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Terug naar de waan van de dag: denken we dat de versoepelingen op 18 mei nog door zullen gaan?
Ik denk het niet. De instroom in de ziekenhuizen daalt nog amper.
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 10:03:26 #21
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199311764
Vraag me serieus af of de groep 30 - 39 zonder medische indicatie (waar ik in val) in juni al een oproep zal krijgen voor vaccinatie.

Denk zelf van niet eigenlijk.... maar who knows.
pi_199311772
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:03 schreef dick_laurent het volgende:
Vraag me serieus af of de groep 30 - 39 zonder medische indicatie (waar ik in val) in juni al een oproep zal krijgen voor vaccinatie.

Denk zelf van niet eigenlijk.... maar who knows.
Als de beloofde opschalingen uitkomen zeker wel.

Als.
pi_199311773
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:03 schreef dick_laurent het volgende:
Vraag me serieus af of de groep 30 - 39 zonder medische indicatie (waar ik in val) in juni al een oproep zal krijgen voor vaccinatie.

Denk zelf van niet eigenlijk.... maar who knows.
Ik denk (en hoop) het wel - maar dan pas laat in Juni.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 10:04:53 #24
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199311790
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik denk (en hoop) het wel - maar dan pas laat in Juni.
Crap, ik vertrek op de 23e richting Frankrijk voor vakantie. Vraag ik wel of ze het prikje per post doorsturen naar mn vakantie adres, ram ik hem er zelf wel in :D
pi_199311791
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

8 miljoen prikken betekent 2 miljoen prikken per week. Dat is links- of rechtsom gewoon het dubbele van wat we in mei doen.

Men kan hier wel cynisch blijven doen, als je kijkt naar de beschikbare voorraad dan wordt er, uiteraard met wat statistische schommelingen, vrij snel geprikt.
Het probleem is dat de komende periode een steeds groter percentage 2e prik is, kortom je moet echt veel prikken gaan zetten wil je medio juli iedereen een eerste prik zetten dan schat ik in dat je in juni naar 4 miljoen per week moet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 10:05:35 #26
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199311799
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

8 miljoen prikken betekent 2 miljoen prikken per week. Dat is links- of rechtsom gewoon het dubbele van wat we in mei doen.

Men kan hier wel cynisch blijven doen, als je kijkt naar de beschikbare voorraad dan wordt er, uiteraard met wat statistische schommelingen, vrij snel geprikt.
https://www.volkskrant.nl(...)vaccineren~bf6cceff/

quote:
Hulp van Defensie en het Rode Kruis. Ruimere openingstijden. Een opgevoerd priktempo. En nog eens 80 vaccinatielocaties erbij – van 60 nu tot 140 straks. Op deze manier moet het voor de GGD’s mogelijk zijn om vanaf mei 1,5 miljoen vaccinaties per week te zetten, ongeveer net zo veel als er de afgelopen twee maanden in totaal zijn gezet.
Een bericht van maart, waarin GGD zegt tot 1,5 miljoen vaccinaties per week te kunnen zetten.

GGD geeft telkens aan dat zij niet de reden zijn waarom er geen 1,5 miljoen gehaald worden, wat dit een opschaling voor de bühne maakt.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199311812
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:58 schreef Noek het volgende:

[..]

Wat doe je dan voor de kost? Buiten deze helse pandemie om.
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:58 schreef raptorix het volgende:

[..]

Horeca zat je toch? Of evenementen?
Horeca in de dagrecreatie/culturele sector
pi_199311814
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:05 schreef chratnox het volgende:

[..]

https://www.volkskrant.nl(...)vaccineren~bf6cceff/
[..]

Een bericht van maart, waarin GGD zegt tot 1,5 miljoen vaccinaties per week te kunnen zetten.

GGD geeft telkens aan dat zij niet de reden zijn waarom er geen 1,5 miljoen gehaald worden, wat dit een opschaling voor de bühne maakt.
Behalve dan dat je eerst moet opschalen anticiperend op grotere leveringen. Niet andersom.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199311827
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:03 schreef dick_laurent het volgende:
Vraag me serieus af of de groep 30 - 39 zonder medische indicatie (waar ik in val) in juni al een oproep zal krijgen voor vaccinatie.

Denk zelf van niet eigenlijk.... maar who knows.
Ik verwacht 31 te zijn tegen de tijd dat ik in aanmerking kom voor een prik. En ik ben begin juli jarig.
pi_199311828
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Behalve dan dat je eerst moet opschalen anticiperend op grotere leveringen. Niet andersom.
Dat is toch al gebeurd / gaande?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 10:08:22 #31
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199311832
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Behalve dan dat je eerst moet opschalen anticiperend op grotere leveringen. Niet andersom.
De GGD's kunnen tot 1,5 miljoen per week en de ziekenhuizen geven aan alles daarboven te kunnen, minimaal 500k per week maar ook meer.

Je kunt de A2 prima 27-baans maken, maar als de oprit vanaf een éénbaansrotonde komt is het totaal zinloos.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199311839
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:07 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Horeca in de dagrecreatie/culturele sector
Erg kut, ik zit zelf in de IT dus weinig last, alleen in eerste paar maanden was er wat onzekerheid bij klanten, maar uiteindelijk hebben we er als bedrijf geen last van gehad, sterker nog we zijn vorig jaar weer 30 procent gegroeit.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199311843
- lees verkeerd, koffie nodig -
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199311850
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:04 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het probleem is dat de komende periode een steeds groter percentage 2e prik is, kortom je moet echt veel prikken gaan zetten wil je medio juli iedereen een eerste prik zetten dan schat ik in dat je in juni naar 4 miljoen per week moet.
Als je in juni 4 miljoen per week zet, zou dat betekenen dat je in één maand 8 miljoen mensen volledig kunt vaccineren. Dat zijn echt niet de aantallen die we nu nodig hebben hoor.

En volgens mij klopt het ook niet dat er relatief steeds meer tweede prikken gezet worden. Er worden ook steeds meer eerste prikken gezet, dus dat kan prima tegen elkaar wegvallen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 7 mei 2021 @ 10:10:19 #35
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199311861
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:02 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Ik denk het niet. De instroom in de ziekenhuizen daalt nog amper.
1 juni lijkt me realistischer.
pi_199311862
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:08 schreef nostra het volgende:

[..]

Kan ook nog 29 worden? Dan graag DM hoe je dat doet.
Ah, de Ratelband-methode. Ik kan dan natuurlijk ook zeggen dat ik me 81 voel en vandaag nog een afspraak maken.
pi_199311863
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

De GGD's kunnen tot 1,5 miljoen per week en de ziekenhuizen geven aan alles daarboven te kunnen, minimaal 500k per week maar ook meer.

Je kunt de A2 prima 27-baans maken, maar als de oprit vanaf een éénbaansrotonde komt is het totaal zinloos.
In jouw analogie: als je om twee uur 's nachts op de A2 gaat kijken ga je denken dat 2-baans voldoende is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199311864
Het is vooral ook nodig om zoveel mogelijk mensen die 1e prik te geven - dat bewijzen diverse landen reeds.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 7 mei 2021 @ 10:10:58 #39
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199311870
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:04 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Crap, ik vertrek op de 23e richting Frankrijk voor vakantie. Vraag ik wel of ze het prikje per post doorsturen naar mn vakantie adres, ram ik hem er zelf wel in :D
That's what she said.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 10:11:33 #40
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_199311877
Maar die vaccins moeten straks ook weer "geupdate" worden.

Die varianten muteren steeds.

Tegen de variant uit India is het vaccin al "verminderd werkzaam"
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_199311887
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:07 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat is toch al gebeurd / gaande?
Ja, alleen gaan ze nu nóg verder opschalen in afwachting van nog grotere leveranties. 8 miljoen prikken in juni betekent dus 2 miljoen prikken per week. Dat is meer dan de 1,5 miljoen die ze nu aankunnen.

Dat de ziekenhuizen kunnen bijspringen is niet als structurele oplossing bedoeld, maar alleen wanneer de GGD het niet aankan.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 10:12:20 #42
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199311889
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

In jouw analogie: als je om twee uur 's nachts op de A2 gaat kijken ga je denken dat 2-baans voldoende is.
Eh, nee.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  vrijdag 7 mei 2021 @ 10:12:53 #43
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_199311897
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Terug naar de waan van de dag: denken we dat de versoepelingen op 18 mei nog door zullen gaan?
Ik denk het eigenlijk wel.
De cijfers beginnen nu echt de goede kant op te gaan. :)
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 10:13:03 #44
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199311902
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:12 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja, alleen gaan ze nu nóg verder opschalen in afwachting van nog grotere leveranties. 8 miljoen prikken in juni betekent dus 2 miljoen prikken per week. Dat is meer dan de 1,5 miljoen die ze nu aankunnen.

Dat de ziekenhuizen kunnen bijspringen is niet als structurele oplossing bedoeld, maar alleen wanneer de GGD het niet aankan.
Er is geen structurele oplossing nodig. Als ze echt 2 miljoen prikken per week gaan zetten zijn ze eind juli klaar. Dan kan het hele circus weer afgebroken worden.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199311909
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:13 schreef chratnox het volgende:

[..]

Er is geen structurele oplossing nodig. Als ze echt 2 miljoen prikken per week gaan zetten zijn ze eind juli klaar. Dan kan het hele circus weer afgebroken worden.
Nee, want het zal veelal gaan om 1e prikken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 10:14:07 #46
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199311912
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nee, want het zal veelal gaan om 1e prikken.
Ok, eind augustus dan :+
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199311918
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nee, want het zal veelal gaan om 1e prikken.
En al zou het niet gaan om eerste prikken. Ziekenhuizen springen alleen bij wanneer de GGD niet genoeg capaciteit heeft. Dat kan incidenteel zijn wanneer er in een bepaalde week disproportioneel veel geleverd wordt, maar is in principe niet nodig.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199311932
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Als je in juni 4 miljoen per week zet, zou dat betekenen dat je in één maand 8 miljoen mensen volledig kunt vaccineren. Dat zijn echt niet de aantallen die we nu nodig hebben hoor.

En volgens mij klopt het ook niet dat er relatief steeds meer tweede prikken gezet worden. Er worden ook steeds meer eerste prikken gezet, dus dat kan prima tegen elkaar wegvallen.
Het is qua statistiek een beetje een instinker omdat je met 2 dingen te maken hebt:
-Je leveringen gaan omhoog
-Je Cohorten worden steeds groter

We zaten afgelopen periode op een moment dat er een relatief kleine groep op een 2e prik zat te wachten, ter voorbeeld mijn ouders van 78 en 76 hebben gister hun 2e gehad, intussen zijn we nu bij de oudere 60ers, voor hun eerste prik, kortom vanaf nu zitten we ongeveer op het kantelpunt dat er net zoveel 2e als 1e prikken moeten worden gezet. En dat zal tot en met 18+ ook ongeveer wel zo zal blijven omdat de cohorten vanaf nu ongeveer even groot zijn. Het is echter niet exact te zeggn omdat niet helemaal duidelijk is welke groepen nu gevaccineerd zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199311935
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En al zou het niet gaan om eerste prikken. Ziekenhuizen springen alleen bij wanneer de GGD niet genoeg capaciteit heeft. Dat kan incidenteel zijn wanneer er in een bepaalde week disproportioneel veel geleverd wordt, maar is in principe niet nodig.
Die begrijp ik niet helemaal - waarom zou dat in principe niet nodig zijn als je zo snel mogelijk wilt vaccineren en de vaccins er zijn?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 7 mei 2021 @ 10:16:24 #50
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199311936
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:03 schreef dick_laurent het volgende:
Vraag me serieus af of de groep 30 - 39 zonder medische indicatie (waar ik in val) in juni al een oproep zal krijgen voor vaccinatie.

Denk zelf van niet eigenlijk.... maar who knows.
Qua BMI toch wel?
pi_199311944
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:12 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Ik denk het eigenlijk wel.
De cijfers beginnen nu echt de goede kant op te gaan. :)
De besmettingen laten een daling zien maar dat is nog niet heel lang aan de gang. De ziekenhuisbezetting is lager maar dat komt door hoge uitstroom, niet lage instroom.

Misschien onderschat ik de mogelijkheid van Rutte en co om versoepelingen recht te praten wanneer totaal niet wordt voldaan aan de gestelde voorwaarden van vorige week.
pi_199311946
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Die begrijp ik niet helemaal - waarom zou dat in principe niet nodig zijn als je zo snel mogelijk wilt vaccineren en de vaccins er zijn?
Omdat de GGD dus de capaciteit dusdanig aan het opschroeven is dat ziekenhuizen alleen nog maar incidenteel bij hoeven te springen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199311957
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik denk (en hoop) het wel - maar dan pas laat in Juni.
Misschien iets eerder, je moet nog ook nog rekening houden dat de mensen die geen vaccin nemen bij jongere cohorten steeds groter worden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 10:19:15 #54
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199311962
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:16 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Qua BMI toch wel?
Volg 'm niet. :@
pi_199311968
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:18 schreef raptorix het volgende:

[..]

Misschien iets eerder, je moet nog ook nog rekening houden dat de mensen die geen vaccin nemen bij jongere cohorten steeds groter worden.
En de groepen worden sowieso kleiner vanaf 55 jaar ongeveer. Dan werkt de vergrijzing weer in ons voordeel.
pi_199311987
Ik vraag me af hoehet met 60+ en astrazeneca staat.
Is al bekend hoeveel % daarvan nou gevaccineerd is?
pi_199311998
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik vraag me af hoehet met 60+ en astrazeneca staat.
Is al bekend hoeveel % daarvan nou gevaccineerd is?
We komen daar volgens mij niet verder dan een schatting aangezien er nog altijd gezeik is bij de huisartsen over het aanleveren van data.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 10:23:19 #58
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199312011
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Omdat de GGD dus de capaciteit dusdanig aan het opschroeven is dat ziekenhuizen alleen nog maar incidenteel bij hoeven te springen.
In dit geval heb ik liever overcapaciteit qua priklocaties dan ondercapaciteit :)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_199312018
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:19 schreef Cynicio het volgende:

[..]

En de groepen worden sowieso kleiner vanaf 55 jaar ongeveer. Dan werkt de vergrijzing weer in ons voordeel.
Nee dat is helaas niet helemaal waar, in absolute aantallen zijn ze gewoon groter ;)
Je ziet wel een klein verschil tussen laten we zeggen 75 en 65, en later zie je nog een inkeepje, maar echt heel groot is dat verschil ook niet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199312027
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:18 schreef raptorix het volgende:

[..]

Misschien iets eerder, je moet nog ook nog rekening houden dat de mensen die geen vaccin nemen bij jongere cohorten steeds groter worden.
Uiteindelijk is de berekening vrij simpel: 75-80% van NL wil een vaccin. Met ~12 miljoen(?) volwassenen betekent dat 24 miljoen prikken. Met een ratio van grofweg 1:2 qua eerste:tweede prik zou dat eind juni neerkomen op zo'n 18 miljoen prikken in totaal.

Dan nog een correctie voor de pakweg twee tot drie miljoen mensen die geen tweede prik hoeven vanwege Janssen en je komt in totaal op zo'n 16 miljoen benodigde prikken.

We zitten nu op 6 miljoen. Als er in juni daadwerkelijk 8 miljoen prikken gezet gaan worden, hoeven we deze maand 'slechts' 2 miljoen prikken te zetten om de 1 julij-'belofte' te halen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199312031
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee dat is helaas niet helemaal waar, in absolute aantallen zijn ze gewoon groter ;)
Je ziet wel een klein verschil tussen laten we zeggen 75 en 65, en later zie je nog een inkeepje, maar echt heel groot is dat verschil ook niet.
Ik ben een idioot. Ik heb de bevolkingspiramide constant omgekeerd gelezen.
pi_199312043
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:25 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Ik ben een idioot. Ik heb de bevolkingspiramide constant omgekeerd gelezen.
:7
Dat soort dingen gebeuren, zijn van die suffe dingen, ik relaliseerde pas een paar jaar terug dat warm en koud water uit 2 verschillende leidingen komen bij de douche :D
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199312054
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Uiteindelijk is de berekening vrij simpel: 75-80% van NL wil een vaccin. Met ~12 miljoen(?) volwassenen betekent dat 24 miljoen prikken. Met een ratio van grofweg 1:2 qua eerste:tweede prik zou dat eind juni neerkomen op zo'n 18 miljoen prikken in totaal.

Dan nog een correctie voor de pakweg twee tot drie miljoen mensen die geen tweede prik hoeven vanwege Janssen en je komt in totaal op zo'n 16 miljoen benodigde prikken.

We zitten nu op 6 miljoen. Als er in juni daadwerkelijk 8 miljoen prikken gezet gaan worden, hoeven we deze maand 'slechts' 2 miljoen prikken te zetten om de 1 julij-'belofte' te halen.
Die ratio is geen 1:2, die is eerder 1:1
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199312068
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:26 schreef chratnox het volgende:

[..]

"De anderhalve meter kan in juni mogelijk al deels weg" zie ik als niet meer dan een verkooptruc om de testen voor toegang wet erdoor te rammen.

Dan is de wet erdoor en is 't over 2 weken: De epidemiologische situatie laat het niet toe dat we de anderhalve meter loslaten. Wel zijn we blij dat de wet testen voor toegang erdoor is, dank jullie wel daarvoor!
En dan zeggen al die bedrijven en sectoren "dan testen we niet krijg de tering volgens je plan mogen we over twee weken toch zonder open".

Daarnaast accepteert de tweede kamer het dan echt niet meer als ze akkoord gaan OMDAT de 1.5m er dan eerder af kan.

Verder bewijst het experimenteren met fieldlabs ook dat ze bereid zijn te sleutelen aan die 1,5m.

Vergeet ook niet dat ze minder steun heoven te betalen dan, en er nog een garantiefonds van 400 miljoen boven hun hoofd hangt.

Verder gaat UK 99,99% zeker na 21 juni alles (festival, concerten, stadions, sport binnen, nightclubs, conventies, you name it) openen als vanouds zonder afstand of mondkapjes met alleen een test of vaccinbewijs voor aanwezigen, als men dat hier op tv ziet gaat het heel kort duren tot men het hier niet meer accepteert dat het hier nog niet mag allemaal. Bevolking, vno ncw, knvb, iedereen.

En met niet accepteren bedoel ik dat ik dan niet de enige ga zijn die botweg op en neer vliegt naar London voor een leuk weekend...
#WeesGeenWhales
pi_199312091
Weet je wat ik eigenlijk niet snap, waarom ze niet deze hele test strategie hebben ingezet voor de mensen die nog fysiek op het werk moeten zijn, denk dat dat veel interessanter had geweest.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199312093
Ga naar New York voor een vaccin

twitter
pi_199312125
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:31 schreef Cynicio het volgende:
Ga naar New York voor een vaccin

[ twitter ]
Oh boi, en ik ben al zo'n tokkie die van die koelkastmagneten in zijn koffer mee terugsleept. Hebb0n!
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199312126
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:28 schreef raptorix het volgende:

[..]

Die ratio is geen 1:2, die is eerder 1:1
Die ratio kan nooit 1 op 1 zijn. Dat betekent dat er in juni evenveel eerste als tweede prikken gezet zijn.

Dat is zelfs in het scenario dat je een oneindig aantal vaccins hebt niet realistisch vanwege de tijd tussen twee prikken.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199312142
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Omdat de GGD dus de capaciteit dusdanig aan het opschroeven is dat ziekenhuizen alleen nog maar incidenteel bij hoeven te springen.
Waarom dan zoveel bombarie rond 'de ziekenhuizen gaan 500k prikken per week extra zetten' inclusief NOS push melding? Ik denk niet dat het incidenteel is, maar in Juni wel degelijk veel ingezet gaat worden om die jonge, fitte generatie zo snel mogelijk gehad te hebben.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 10:37:00 #70
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199312147
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:31 schreef Cynicio het volgende:
Ga naar New York voor een vaccin

[ twitter ]
Godver. :{
pi_199312165
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Waarom dan zoveel bombarie rond 'de ziekenhuizen gaan 500k prikken per week extra zetten' inclusief NOS push melding? Ik denk niet dat het incidenteel is, maar in Juni wel degelijk veel ingezet gaat worden om die jonge, fitte generatie zo snel mogelijk gehad te hebben.
Omdat de GGD opschaalt tot 2 miljoen per week, terwijl De Jonge het heeft gehad over 2,5 miljoen vaccins per week.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 10:38:10 #72
5428 crew  miss_sly
pi_199312167
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:31 schreef Cynicio het volgende:
Ga naar New York voor een vaccin

[ twitter ]
New York staat hoog op de lijst van steden waar we ooit nog wel eens heen willen.

*gaat tickets checken

:P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 7 mei 2021 @ 10:39:25 #73
186611 Haags
pi_199312181
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:03 schreef dick_laurent het volgende:
Vraag me serieus af of de groep 30 - 39 zonder medische indicatie (waar ik in val) in juni al een oproep zal krijgen voor vaccinatie.

Denk zelf van niet eigenlijk.... maar who knows.
Ja, volgens planning ergens eind juni toch?

Ik hoop er ook op.
Zonder wrijving geen glans
pi_199312187
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

New York staat hoog op de lijst van steden waar we ooit nog wel eens heen willen.

*gaat tickets checken

:P
Ik ben gelukkig in 2019 nog geweest. Had ik toen maar vast een Janssen vaccin mee naar huis kunnen nemen!
pi_199312188
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Die ratio kan nooit 1 op 1 zijn. Dat betekent dat er in juni evenveel eerste als tweede prikken gezet zijn.

Dat is zelfs in het scenario dat je een oneindig aantal vaccins hebt niet realistisch vanwege de tijd tussen twee prikken.
Je gaat er vanuit dat je minder prikken nodig hebt omdat die groep kleiner is, echter je vergeet dat dat komt omdat we achter lopen, kortom wat we in mei inhalen qua snelheid, moet jee in juni ook inhalen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199312192
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Omdat de GGD opschaalt tot 2 miljoen per week, terwijl De Jonge het heeft gehad over 2,5 miljoen vaccins per week.
Overigens meldde Nieuwsuur wel dat ziekenhuislocatie ook verschijnen bij het maken van een afspraak. Hoe dat zit weet ik niet, want dat zou tegenstrijdig zijn met het bericht vandaag dat ziekenhuizen alleen maar bijspringen wanneer het (te) druk is. Tenzij ze die locaties uitschakelen in de portal wanneer niet nodig.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199312199
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je gaat er vanuit dat je minder prikken nodig hebt omdat die groep kleiner is, echter je vergeet dat dat komt omdat we achter lopen, kortom wat we in mei inhalen qua snelheid, moet jee in juni ook inhalen.
Ik heb het helemaal niet over mei/juni. Ik heb het over overall.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199312235
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 08:06 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Ik denk dat Sinovac, Sinopharm, Sputnik V en al dit soort vaccins toch niet door de EMA-keuring komen. Zelfs het vaccin van Novavax, Valneva of Sanofi komt waarschijnlijk niet door de EMA-keuring heen, want voor Europa zijn deze vaccins überhaupt niet nodig, vanwege al die extra bestellingen bij Pfizer en Moderna en de wens van de EU om straks enkel mRNA-vaccins te gebruiken. Het enige vaccin dat straks als vijfde vaccin goedgekeurd kan worden door de EMA is het mRNA-vaccin van CureVac.
Dan nog kan het goed zijn om andere soorten wel goedgekeurd te hebben.
pi_199312237
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:40 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik heb het helemaal niet over mei/juni. Ik heb het over overall.
Maar dat is wel een gigantisch grote groep, daarnaast krijg je te maken met het feit dat als AZ niet onder de 60 gezet mag worden dat je dat gaat voelen in aantallen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 7 mei 2021 @ 10:45:30 #80
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199312252
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:31 schreef Cynicio het volgende:
Ga naar New York voor een vaccin

[ twitter ]
Prikje op het Empire State Building, lijkt me wel wat :D
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_199312281
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:45 schreef Arizona het volgende:

[..]

Prikje op het Empire State Building, lijkt me wel wat :D
We lachen erom, maar als de VS toeristen wil vaccineren zouden ze wel wat socialer zijn en niet de vaccins opeisen maar die te verdelen over landen die ze hard nodig hebben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199312286
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

Maar dat is wel een gigantisch grote groep, daarnaast krijg je te maken met het feit dat als AZ niet onder de 60 gezet mag worden dat je dat gaat voelen in aantallen.
Dat zal, maar in mijn berekening houd ik geen rekening met groepsgrootte (en dat hoeft ook niet), omdat ik uitga van de overall vaccinatiebereidheid.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199312297
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:40 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Overigens meldde Nieuwsuur wel dat ziekenhuislocatie ook verschijnen bij het maken van een afspraak. Hoe dat zit weet ik niet, want dat zou tegenstrijdig zijn met het bericht vandaag dat ziekenhuizen alleen maar bijspringen wanneer het (te) druk is. Tenzij ze die locaties uitschakelen in de portal wanneer niet nodig.
Ik denk dat over een week of 3 die locaties er gewoon standaard bij komen te staan. Waar heb jij gelezen dat ziekenhuizen alleen bijspringen wanneer het te druk is dan?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 7 mei 2021 @ 10:50:27 #84
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199312320
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

We lachen erom, maar als de VS toeristen wil vaccineren zouden ze wel wat socialer zijn en niet de vaccins opeisen maar die te verdelen over landen die ze hard nodig hebben.
Heb je gelijk in hoor. Ik denk dat dit "America first" mentaliteit er echter niet zomaar uit te slaan is.
Aan de andere kant pleit de VS juist weer wel voor het vrijgeven van de patenten.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_199312322
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:48 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik denk dat over een week of 3 die locaties er gewoon standaard bij komen te staan. Waar heb jij gelezen dat ziekenhuizen alleen bijspringen wanneer het te druk is dan?
In het bericht waarin ik jou net getagd heb.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199312331
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:50 schreef Arizona het volgende:

[..]

Heb je gelijk in hoor. Ik denk dat dit "America first" mentaliteit er echter niet zomaar uit te slaan is.
Aan de andere kant pleit de VS juist weer wel voor het vrijgeven van de patenten.
Tja, alsof wij het hier in Europa beter doen. Nu willen we zelfs de overgebleven vaccins uit Denemarken overnemen i.p.v. deze naar het Covax-programma door te laten stromen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199312367
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat zal, maar in mijn berekening houd ik geen rekening met groepsgrootte (en dat hoeft ook niet), omdat ik uitga van de overall vaccinatiebereidheid.
Je maakt echt een denkfout, kijk maar naar het plaatje:



Je zou gelijk hebben wanneer er echt veel meer gevaccineerd zou worden, maar kijk maar naar de verwachte leveringsschema, we zullen inderdaad een periode meer 1e prikken zetten als 2e, maar ik verwacht dat dat maar 2/3 weken zal zijn, daarna schuift de gele trein samen op de groene, het zijn gewoon wagonnetjes die even hard gaan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199312380
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Tja, alsof wij het hier in Europa beter doen. Nu willen we zelfs de overgebleven vaccins uit Denemarken overnemen i.p.v. deze naar het Covax-programma door te laten stromen.
De vaccins zijn op Europees niveau ingekocht en dienen dus eerst te worden verspreid over Europa. Dat is toch de gedachte? Het heeft geen hoog "We are the world" gehalte maar wel logisch.
pi_199312383
Kortom, alles wat nu sneller gaat, gaat over 5 weken trager. Echt zo moeilijk is het niet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 10:57:51 #90
236264 crew  capricia
pi_199312394
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:56 schreef raptorix het volgende:
Kortom, alles wat nu sneller gaat, gaat over 5 weken trager. Echt zo moeilijk is het niet.
Behalve dat er dan wel meer mensen een prik gehad hebben.
Dus zo snel mogelijk doorprikken aub. :D
Definitely not CIA
pi_199312410
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:50 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

In het bericht waarin ik jou net getagd heb.
quote:
De ziekenhuizen zullen dan bijspringen en het overschot voor hun rekening nemen, is de afspraak volgens het ministerie. De ziekenhuizen zullen niet structureel gaan vaccineren, maar inspringen als er meer wordt geleverd dan de GGD's kunnen toedienen. De leveringen zullen per week verschillen en zodoende zal ook de hulp vanuit de ziekenhuizen per week variëren.
Maar dit is iets anders dan stellen dat ziekenhuizen 'sporadisch' gaan bijspringen. Nee, ze gaan zeker een flink aandeel voor hun rekening nemen afhankelijk van de overschotten.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199312416
India gaat echt niet lekker.
En ook nog steeds geen lockdown.

Ben wel benieuwd of ze de 500.000 cases per dag gaan halen. Wel jammer dat het aantal doden waarschijnlijk hoger is (ik heb gehoord van 3 tot 10 keer hoger dan gemeld) en het aantal cases ook meerdere malen hoger, dat maakt vergelijken moeilijk...
#WeesGeenWhales
pi_199312429
quote:
Te zware mensen mogen niet naar Fieldlab-evenementen en dus ook niet naar het Songfestival
Mensen met zeer ernstig overgewicht mogen niet deelnemen aan Fieldlab-evenementen, en dus ook niet naar het Eurovisie Songfestival. Hoe wordt dat gecontroleerd? ,,Wij gaan geen weegschaal bij de deur neerzetten.’’

Kim Visbeen 07-05-21, 07:00
Alleen onder speciale voorwaarden is publiek welkom bij het songfestival, dat van 18 tot en met 22 mei in Rotterdam plaatsvindt. Zo mogen volgens de overheid bij een Fieldlab geen risicogroepen aanwezig zijn. Zij hebben een extra grote kans om ernstig ziek te worden door het coronavirus. Ook moet iedereen zich van tevoren laten testen.

Onder risicogroepen vallen bijvoorbeeld mensen die ouder zijn dan zeventig jaar. Maar ook mensen met onderliggende aandoeningen, zoals chronische hartpatiënten of mensen met een nierziekte die moeten dialyseren of wachten op een niertransplantatie. Ook mensen met zeer ernstig overgewicht vallen onder de risicogroepen.

Niet aan de deur controleren
Hoe dat in de praktijk werkt? ,,Potentiële bezoekers worden op diverse momenten bij de aankoop van kaarten gewezen op de algemene voorwaarden’’, verklaart een woordvoerder van Fieldlab. ,,Eén daarvan is dat mensen die behoren tot een risicogroep, zoals geformuleerd door het RIVM, worden uitgesloten van deelname.’’

Daarop aan de deur controleren mag niet. Of iedereen zich er dus aan houdt, is aan de bezoekers zelf. ,,Maar we doen wel een beroep op het gezond verstand van de potentiële bezoekers.’’

De kaartverkoop start zaterdag om 12 uur. In eerste instantie kunnen alleen mensen die een ticket hadden voor de show van vorig jaar een kaartje boeken, al zijn er niet genoeg plaatsen voor iedereen.
ad

Dus.......jij mag niet meedoen want jij bent te dik
  vrijdag 7 mei 2021 @ 11:03:32 #94
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199312462
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:19 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Volg 'm niet. :@
Mensen met (morbide) obesitas krijgen ook voorrang met vaccineren…

Sorry, slechte grap en nu ik hem moet uitleggen maakt het niet beter _O-
pi_199312474
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

[..]

Maar dit is iets anders dan stellen dat ziekenhuizen 'sporadisch' gaan bijspringen. Nee, ze gaan zeker een flink aandeel voor hun rekening nemen afhankelijk van de overschotten.
In "niet structureel" lees ik wat anders. Dat sluit niet uit dat ze veel prikken gaan zetten, dat klopt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 11:04:40 #96
5428 crew  miss_sly
pi_199312478
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:00 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

ad

Dus.......jij mag niet meedoen want jij bent te dik
Kijk eens aan, eindelijk worden ook oudjes ergens geweerd! Dat zal sommige mensen goed doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 7 mei 2021 @ 11:05:12 #97
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_199312486
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:00 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

ad

Dus.......jij mag niet meedoen want jij bent te dik
Wtf?
Dit is een grapje toch?
pi_199312497
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:00 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

ad

Dus.......jij mag niet meedoen want jij bent te dik
Beetje zoals bij gym vroeger. Alleen als het echt niet anders kan worden ze al laatste gekozen voor trefbal.
pi_199312524
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:06 schreef Questular het volgende:

[..]

Beetje zoals bij gym vroeger. Alleen als het echt niet anders kan worden ze al laatste gekozen voor trefbal.
Is wat voor te zeggen natuurlijk. Groter doelwit, dus die kan beter bij de tegenstanders zitten. Geen ruimte voor verliezers.
pi_199312537
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:05 schreef tja77 het volgende:

[..]

Wtf?
Dit is een grapje toch?
Je gaat ook geen oma van 84 binnenlaten met een negatieve testuitslag. Risico te groot.
pi_199312542
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:08 schreef Confetti het volgende:

[..]

Je gaat ook geen oma van 84 binnenlaten met een negatieve testuitslag. Risico te groot.
Oma van 84 heeft als het goed is een prik gekregen
pi_199312560
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:07 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Is wat voor te zeggen natuurlijk. Groter doelwit, dus die kan beter bij de tegenstanders zitten. Geen ruimte voor verliezers.
Mooie incentive om op dieet te gaan, inderdaad.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 7 mei 2021 @ 11:13:19 #103
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_199312582
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:08 schreef Confetti het volgende:

[..]

Je gaat ook geen oma van 84 binnenlaten met een negatieve testuitslag. Risico te groot.
Risico te groot?
Mag iedereen voor zichzelf bepalen of diegene bereid is dat risico te lopen?
pi_199312600
Uit protest worden mijn dagelijkse RIVM cijfers vanaf nu gehost op
https://rivm.wegmetdetestwet.nl
https://rivm.wegmetdetestwet.nl/rivm.html

Verzoeken voor subdomainen, redirects of e-mail aliasses mogen via DM aan mij gericht worden.
Domeinen die beschikbaar zijn :
wegmetdetestwet.nl
wegmetdetestmaatschappij.nl

:W
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 11:16:13 #105
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199312612
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:13 schreef tja77 het volgende:

[..]

Risico te groot?
Mag iedereen voor zichzelf bepalen of diegene bereid is dat risico te lopen?
Tijdens een experiment bepaalt de onderzoeker wie er mee mag doen.
pi_199312616
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 08:25 schreef Tijn het volgende:

[..]

Zoals ik het begrepen heb, is dat bij zo'n beetje elke 20e eeuwse pandemie gebeurd. Ik heb aan het begin van deze pandemie wat zitten lezen over de Spaanse griep in 1918-1919, de Aziatische griep in 1957-1958 en de Hongkonggriep in 1968, die volgens mij allemaal schoolsluitingen hebben gekend.
Weet je zeker dat je het over Nederland hebt ?

Je kunt vast krantenartikelen laten zien waarin staat dat tijdens de Aziatische griep in 1957-1958 en de Hongkonggriep in 1968 alle scholen in Nederland verplicht dicht moesten ?

En de winkels en horeca ?
Bij welke pandemie in Nederland in de recente geschiedenis moesten die verplicht dicht ?
pi_199312618
Zou wel mooi zijn. Bmi festivals. Weegschaal naast de deur.
Al die bodybuilders over de zeik wanneer ze ook geweigerd worden.
Sorry, de computer zegt nee...
  vrijdag 7 mei 2021 @ 11:16:53 #108
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199312621
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:15 schreef _serial_ het volgende:
Uit protest worden mijn dagelijkse RIVM cijfers vanaf nu gehost op
https://rivm.wegmetdetestwet.nl
https://rivm.wegmetdetestwet.nl/rivm.html

Verzoeken voor subdomainen, redirects of e-mail aliasses mogen via DM aan mij gericht worden.
Domeinen die beschikbaar zijn :
wegmetdetestwet.nl
wegmetdetestmaatschappij.nl

:W
Goed nieuws, pestwet.nl is beschikbaar
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199312638
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:31 schreef Cynicio het volgende:
Ga naar New York voor een vaccin

[ twitter ]
"a built in souvenir to bring home with them" _O-
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 11:19:29 #110
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_199312651
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:16 schreef Tijn het volgende:

[..]

Tijdens een experiment bepaalt de onderzoeker wie er mee mag doen.
Dan is het einde zoek.
Ik ga feestjes organiseren voor vrouwen van tussen de 20 en 30 jaar, met dikke tieten en toch een gezond BMI.
pi_199312664
In the other news. Een vriend van mij heeft een uitnodiging gekregen van de RIVM voor vaccinatie.
Geen medisch risico, normaal niet in aanmerking voor een griepprik, is nog veel te jong voor het RIVM cohort, heeft alleen maar gevraagd destijds of hij op de reservelijst van AZ kon komen toen er nog onder de 60 geprikt werd.

Dat zou wel eens een van de 400K extra kunnen zijn, dat huisartsen er naar believen wat bij geplust hebben.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 11:21:22 #112
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199312667
Stichting Nice staat nu op 782 op de IC, zou wel eens een goede dag kunnen worden wat betreft IC bezetting :)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199312668
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:31 schreef Cynicio het volgende:
Ga naar New York voor een vaccin

[ twitter ]
Alleen jammer dat VS nog altijd een travel ban heeft....
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 7 mei 2021 @ 11:21:47 #114
408813 crew  trein2000
pi_199312674
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:16 schreef Tijn het volgende:

[..]

Tijdens een experiment bepaalt de onderzoeker wie er mee mag doen.
Alleen dit is van overheidswege, dan geleden er wel bepaalde regels. Ik vind dit op zich wel te billijken, daar niet van.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199312679
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:31 schreef Cynicio het volgende:
Ga naar New York voor een vaccin

[ twitter ]
Zo, dat is een dikke middelvinger naar de rest van de wereld zeg :o.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199312692
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:19 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dan is het einde zoek.
Ik ga feestjes organiseren voor vrouwen van tussen de 20 en 30 jaar, met dikke tieten en toch een gezond BMI.
Dit niet al jaren doen :{w.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199312695
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:22 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Zo, dat is een dikke middelvinger naar de rest van de wereld zeg :o.
Goeie Marketing wel om de stad weer nieuw leven in te blazen qua (lokaal) toerisme :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199312713
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:23 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Goeie Marketing wel om de stad weer nieuw leven in te blazen qua (lokaal) toerisme :)
Tja, het is op z'n Amerikaans zullen we maar zeggen. Bizar.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199312714
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:21 schreef _serial_ het volgende:
In the other news. Een vriend van mij heeft een uitnodiging gekregen van de RIVM voor vaccinatie.
Geen medisch risico, normaal niet in aanmerking voor een griepprik, is nog veel te jong voor het RIVM cohort, heeft alleen maar gevraagd destijds of hij op de reservelijst van AZ kon komen toen er nog onder de 60 geprikt werd.

Dat zou wel eens een van de 400K extra kunnen zijn, dat huisartsen er naar believen wat bij geplust hebben.
Dit soort dingen hoor ik vaker de afgelopen dagen. Mensen met hooikoorts die verder nergens last van hebben maar wel een uitnodiging krijgen.

Helaas heb ik te weinig kwalen om op zo'n lijst te komen :(
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 11:25:40 #120
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199312718
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:23 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Goeie Marketing wel om de stad weer nieuw leven in te blazen qua (lokaal) toerisme :)
Beetje zinloos alleen als >

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:21 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Alleen jammer dat VS nog altijd een travel ban heeft....
  vrijdag 7 mei 2021 @ 11:26:05 #121
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_199312726
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:23 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dit niet al jaren doen :{w.
Ja, maar toen kreeg je gesodemieter met leeftijdsdiscriminatie, en scheve gezichten wanneer een dikke vrouw niet naar binnen mocht terwijl haar lekkere slanke vriendin met open armen werd ontvangen.
pi_199312737
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:15 schreef _serial_ het volgende:
Uit protest worden mijn dagelijkse RIVM cijfers vanaf nu gehost op
https://rivm.wegmetdetestwet.nl
https://rivm.wegmetdetestwet.nl/rivm.html

Verzoeken voor subdomainen, redirects of e-mail aliasses mogen via DM aan mij gericht worden.
Domeinen die beschikbaar zijn :
wegmetdetestwet.nl
wegmetdetestmaatschappij.nl

:W
Protest?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 11:28:08 #123
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199312743
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:59 schreef eragon2890 het volgende:
India gaat echt niet lekker.
En ook nog steeds geen lockdown.

Ben wel benieuwd of ze de 500.000 cases per dag gaan halen. Wel jammer dat het aantal doden waarschijnlijk hoger is (ik heb gehoord van 3 tot 10 keer hoger dan gemeld) en het aantal cases ook meerdere malen hoger, dat maakt vergelijken moeilijk...
India zit ook in een situatie van verkiezingen e.d. en niemand wil zich branden aan lockdowns omdat het niet zo populair is.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199312746
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:25 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Dit soort dingen hoor ik vaker de afgelopen dagen. Mensen met hooikoorts die verder nergens last van hebben maar wel een uitnodiging krijgen.

Helaas heb ik te weinig kwalen om op zo'n lijst te komen :(
Ik gun het hem hoor, daar niet van, maar het geeft maar aan dat het proces zo lek is als een mandje.

Een huisarts kan zonder problemen bijv patiënten af en toe wel eens op het spreekuur komen erbij zetten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199312757
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Zou wel mooi zijn. Bmi festivals. Weegschaal naast de deur.
Al die bodybuilders over de zeik wanneer ze ook geweigerd worden.
Sorry, de computer zegt nee...
Als ze het op BMI gaan doen moet ik thuisblijven *O*
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 7 mei 2021 @ 11:31:09 #126
408813 crew  trein2000
pi_199312772
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:28 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik gun het hem hoor, daar niet van, maar het geeft maar aan dat het proces zo lek is als een mandje.

Een huisarts kan zonder problemen bijv patiënten af en toe wel eens op het spreekuur komen erbij zetten.

Professionele autonomie van een huisarts. Dat kun je ook niet dicht zetten, dan krijg je schrijnende gevallen.
Gaat dat wel eens mist? Vast. Maar de winst is veel groter schat ik in.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199312781
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:25 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Beetje zinloos alleen als >
[..]

Binnen de VS niet lijkt me, dus veel mensen uit de wijde omgeving zullen een weekendje NY gaan doen en dit willen combineren. Zeer slim. Amerikanen draaien hun hand niet om voor 10u rijden naar the Big Apple.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199312787
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Professionele autonomie van een huisarts. Dat kun je ook niet dicht zetten, dan krijg je schrijnende gevallen.
Gaat dat wel eens mist? Vast. Maar de winst is veel groter schat ik in.
Ik kan me er niet kwaad om maken. Per slot van rekening moeten we allemaal gevaccineerd worden, dus of die ene persoon van in de 30 nu wordt geprikt of straks maakt ook niet heel veel uit.
pi_199312790
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Binnen de VS niet lijkt me, dus veel mensen uit de wijde omgeving zullen een weekendje NY gaan doen en dit willen combineren. Zeer slim. Amerikanen draaien hun hand niet om voor 10u rijden naar the Big Apple.
En voor 25 minuten omrijden voor een test?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 7 mei 2021 @ 11:33:22 #130
13309 nostra
ask why
pi_199312796
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Binnen de VS niet lijkt me, dus veel mensen uit de wijde omgeving zullen een weekendje NY gaan doen en dit willen combineren. Zeer slim. Amerikanen draaien hun hand niet om voor 10u rijden naar the Big Apple.
Of pakken gewoon een domestic vlucht, dat draait gewoon weer allemaal op redelijk volle toeren.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199312804
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Professionele autonomie van een huisarts. Dat kun je ook niet dicht zetten, dan krijg je schrijnende gevallen.
Gaat dat wel eens mist? Vast. Maar de winst is veel groter schat ik in.
Nee klopt, maar je hoort mij ook niet zeggen dat het dicht gezet moet worden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 11:36:39 #132
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199312860
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:33 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nee klopt, maar je hoort mij ook niet zeggen dat het dicht gezet moet worden.
Het voorkomt wel een beetje de schrijnende gevallen in de media, iemand met stevige angsten om besmet te raken heeft eigenlijk niet direct een groter risico, maar het is wel zeker beter om die eerder te vaccineren voor het welbevinden van diegene.

En in deze fase gaat het om weekje langer wachten voor de rest, niet maanden.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 7 mei 2021 @ 11:38:17 #133
408813 crew  trein2000
pi_199312881
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:36 schreef zalkc het volgende:

[..]

Het voorkomt wel een beetje de schrijnende gevallen in de media, iemand met stevige angsten om besmet te raken heeft eigenlijk niet direct een groter risico, maar het is wel zeker beter om die eerder te vaccineren voor het welbevinden van diegene.

En in deze fase gaat het om weekje langer wachten voor de rest, niet maanden.
Zo sta ik er ook een beetje in. Dat de huisarts ook de “sociale risicogroep” een beetje meepakt vind ik echt niet erg.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199312903
Ik ben echt wel echt benieuwd hoe het straks gaat met de ziekenhuizen, ik vond het wel veel belovend, het zou echt wel een stunt zijn als de ziekenhuizen straks meer wegprikken als de GGD.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 11:41:10 #135
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199312911
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zo sta ik er ook een beetje in. Dat de huisarts ook de “sociale risicogroep” een beetje meepakt vind ik echt niet erg.
Ik ook niet. Vraag me dan alleen af, zou het echt zo "makkelijk" gaan, dat je als gezond persoon tussen zeg 20 - 40 jaar heftig bij de huisarts gaat klagen dat je paniekaanvallen hebt vanwege covid en er extreem bang voor bent, dat ie dan zoiets heeft van: 'Oke oke, hier heb je een prikje, nou ophouden met zeuren ja?'
:P
pi_199312916
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zo sta ik er ook een beetje in. Dat de huisarts ook de “sociale risicogroep” een beetje meepakt vind ik echt niet erg.
Tenzij gevaccineerden op welke manier dan ook voordelen mogen genieten.

Dan kan en mag het echt niet zo zijn dat een groep die om de meest uiteenlopende redenen (waaronder dik en ongezond zijn) al een vaccinatie hebben gehad voorrang krijgen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_199312925
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:33 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

En voor 25 minuten omrijden voor een test?
Welke reactie probeer je nu uit te lokken? :D
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199312938
Ik vind het nog steeds lastig dat je als vrijwilliger in de zorg niet iets naar voren wordt geschoven op de lijst.
pi_199312939
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:41 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik ook niet. Vraag me dan alleen af, zou het echt zo "makkelijk" gaan, dat je als gezond persoon tussen zeg 20 - 40 jaar heftig bij de huisarts gaat klagen dat je paniekaanvallen hebt vanwege covid en er extreem bang voor bent, dat ie dan zoiets heeft van: 'Oke oke, hier heb je een prikje, nou ophouden met zeuren ja?'
:P
De huisarts prikt nu alleen nog maar 60-65, de rest is uit handen gegeven aan GGD.
Maar het zou kunnen dat omdat het kon er extra mensen op die manier op de lijst gekomen zijn. Maakt het op de massa uit? niet echt veel, van die 400K is wellicht 10% op die manier bij geplust. Uiteindelijk komen ze binnen een paar weken toch aan de beurt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 11:43:39 #140
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199312941
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:41 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik ook niet. Vraag me dan alleen af, zou het echt zo "makkelijk" gaan, dat je als gezond persoon tussen zeg 20 - 40 jaar heftig bij de huisarts gaat klagen dat je paniekaanvallen hebt vanwege covid en er extreem bang voor bent, dat ie dan zoiets heeft van: 'Oke oke, hier heb je een prikje, nou ophouden met zeuren ja?'
:P
Ja, ik denk het wel. Hij heeft helemaal geen tijd om jou 10x uit te leggen dat je moet wachten. En zolang het niet massaal in de media komt zal het hem worst zijn.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 7 mei 2021 @ 11:44:26 #141
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199312953
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:41 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Tenzij gevaccineerden op welke manier dan ook voordelen mogen genieten.

Dan kan en mag het echt niet zo zijn dat een groep die om de meest uiteenlopende redenen (waaronder dik en ongezond zijn) al een vaccinatie hebben gehad voorrang krijgen.
Compleet andere discussie. En terecht om te stellen dat je dat niet moet willen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199312956
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Welke reactie probeer je nu uit te lokken? :D
PI's zijn niet meer van deze tijd blijkbaar ;(.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 7 mei 2021 @ 11:45:30 #143
408813 crew  trein2000
pi_199312969
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:41 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Tenzij gevaccineerden op welke manier dan ook voordelen mogen genieten.

Dan kan en mag het echt niet zo zijn dat een groep die om de meest uiteenlopende redenen (waaronder dik en ongezond zijn) al een vaccinatie hebben gehad voorrang krijgen.
Sterker nog. Op het moment dat je de echte risicogroepen gehad hebt vind ik dat je naar een loting of first come first serve moet als je naar een vaccinatiebewijs gaat.

Een vaccin is dan immers primair een toegangsbewijs ipv een beschermingsmaatregel. Daar past geen voorrang bij.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199312971
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:43 schreef mootie het volgende:
Ik vind het nog steeds lastig dat je als vrijwilliger in de zorg niet iets naar voren wordt geschoven op de lijst.
Mijn beide ouders zijn op basis daarvan al veel eerder dan de rest van hun leeftijdscategorie gevaccineerd.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 7 mei 2021 @ 11:45:53 #145
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199312973
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:43 schreef mootie het volgende:
Ik vind het nog steeds lastig dat je als vrijwilliger in de zorg niet iets naar voren wordt geschoven op de lijst.
beetje het nadeel van de vele groepen die je kunt aanwijzen. Van mantelzorgers met PGB is het wel mogelijk. Zo is mijn zwager die de zorg voor mijn autistische neefje heeft al gevaccineerd.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 7 mei 2021 @ 11:46:30 #146
408813 crew  trein2000
pi_199312982
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:43 schreef mootie het volgende:
Ik vind het nog steeds lastig dat je als vrijwilliger in de zorg niet iets naar voren wordt geschoven op de lijst.
Tja ik kan nog zo 10 groepen verzinnen waar voorrang wel te beargumenteren zou zijn. Maar als iedereen voorrang heeft dan heeft niemand meer voorrang. Dus terecht dat ze daar terughoudend mee zijn.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199312984
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Sterker nog. Op het moment dat je de echte risicogroepen gehad hebt vind ik dat je naar een loting of first come first serve moet als je naar een vaccinatiebewijs gaat.

Een vaccin is dan immers primair een toegangsbewijs ipv een beschermingsmaatregel. Daar past geen voorrang bij.
Een vaccinatiebewijs met voorrang bij toegang zou wat mij betreft pas bespreekbaar mogen zijn als iedereen een kans tot vaccinatie gehad heeft.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 7 mei 2021 @ 11:48:27 #148
408813 crew  trein2000
pi_199313006
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:46 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Een vaccinatiebewijs met voorrang bij toegang zou wat mij betreft pas bespreekbaar mogen zijn als iedereen een kans tot vaccinatie gehad heeft.
Zijn wij het over eens. Maar helaas denkt Hugo de Prutsers daar anders over.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 7 mei 2021 @ 11:49:57 #149
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199313019
GGD Utrecht tevreden over vaccineren tot 23.45 uur

De GGD Utrecht noemt het experiment met vaccineren tot 's avonds laat geslaagd. "We hebben geleerd dat we het aankunnen, dat er animo is en dat we dit ook als realistisch scenario hebben als de grote bulk met vaccins straks komt", zegt een woordvoerder van de GGD tegen RTV Utrecht.

De proef loopt nog tot juni, maar het zou goed kunnen dat er de rest van de zomer in de Jaarbeurs ook geprikt blijft worden tot 23.45 uur.

Bron: NOS

Ik rij wel 2x naar Utrecht als ik daarmee sneller mijn prikken kan krijgen.
Maar ze mogen dit ook wel gaan doen in Rotterdam, Utrecht, Den Haag, enzovoorts.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199313043
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:49 schreef Netsplitter het volgende:
GGD Utrecht tevreden over vaccineren tot 23.45 uur

De GGD Utrecht noemt het experiment met vaccineren tot 's avonds laat geslaagd. "We hebben geleerd dat we het aankunnen, dat er animo is en dat we dit ook als realistisch scenario hebben als de grote bulk met vaccins straks komt", zegt een woordvoerder van de GGD tegen RTV Utrecht.

De proef loopt nog tot juni, maar het zou goed kunnen dat er de rest van de zomer in de Jaarbeurs ook geprikt blijft worden tot 23.45 uur.

Bron: NOS

Ik rij wel 2x naar Utrecht als ik daarmee sneller mijn prikken kan krijgen.
Maar ze mogen dit ook wel gaan doen in Rotterdam, Utrecht, Den Haag, enzovoorts.
Eens, als ik morgen om 23:45 een prik kan halen dan ben ik er, ook al is het 40KM rijden.
Goed om in de gaten te houden, en dan een postcode van Utrecht in te vullen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 11:53:20 #151
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199313059
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:51 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Eens, als ik morgen om 23:45 een prik kan halen dan ben ik er, ook al is het 40KM rijden.
Goed om in de gaten te houden, en dan een postcode van Utrecht in te vullen.
Hell, al zou ik er morgen voor naar Maastricht moeten zou ik het ws nog doen

kom ik ook weer eens ergens sws :@
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 11:54:01 #152
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199313067
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:46 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Een vaccinatiebewijs met voorrang bij toegang zou wat mij betreft pas bespreekbaar mogen zijn als iedereen een kans tot vaccinatie gehad heeft.
Voorrang op wat? Als eerste naar binnen? Dat is toch niet logisch?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 11:55:04 #153
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199313091
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:53 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Hell, al zou ik er morgen voor naar Maastricht moeten zou ik het ws nog doen

kom ik ook weer eens ergens sws :@
Niemand houdt je tegen om vandaag naar Maastricht te rijden en een lekkere vlaai te kopen :P

Shit...nu heb ik trek in vlaai :')
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 7 mei 2021 @ 11:55:28 #154
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199313096
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:46 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Een vaccinatiebewijs met voorrang bij toegang zou wat mij betreft pas bespreekbaar mogen zijn als iedereen een kans tot vaccinatie gehad heeft.
Als iedereen de kans heeft gehad om twee vaccinaties te krijgen, dan mogen ze van mij alles open gooien.
Diegene die bewust geen vaccinatie willen passen zich maar aan.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199313122
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niemand houdt je tegen om vandaag naar Maastricht te rijden en een lekkere vlaai te kopen :P

Shit...nu heb ik trek in vlaai :')
Kruisbessenvlaai :Y :Y :Y
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 11:57:52 #156
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199313133
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:57 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Kruisbessenvlaai :Y :Y :Y
Kersen, natuurlijk :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199313134
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:40 schreef _serial_ het volgende:
Ik ben echt wel echt benieuwd hoe het straks gaat met de ziekenhuizen, ik vond het wel veel belovend, het zou echt wel een stunt zijn als de ziekenhuizen straks meer wegprikken als de GGD.
Het is echt te simpel om te denken dat de GGD een capaciteitsprobleem heeft, denoods breiden ze de RAI uit naar 200 priklanes daar zit echt niet de complexiteit.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199313140
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Kersen, natuurlijk :P
Rijst! *O* *O* *O* *O*
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199313167
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:57 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het is echt te simpel om te denken dat de GGD een capaciteitsprobleem heeft, denoods breiden ze de RAI uit naar 200 priklanes daar zit echt niet de complexiteit.
Ik zie naar mijn idee te vaak dat er lange tijd periodes zijn dat er niemand te zien is bij de XL prikhal hier recht tegenover mijn huis. Dat vind ik toch wel beetje opvallend.

Maar ik geloof wel dat het steeds beter gaat.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 12:04:13 #160
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199313214
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:00 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik zie naar mijn idee te vaak dat er lange tijd periodes zijn dat er niemand te zien is bij de XL prikhal hier recht tegenover mijn huis. Dat vind ik toch wel beetje opvallend.

Maar ik geloof wel dat het steeds beter gaat.
Je kan nog zo veel priklocaties inrichten maar als de mensen die je oproept niet op komen dagen dan houdt het wel aardig op, natuurlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 7 mei 2021 @ 12:05:26 #161
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199313227
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je kan nog zo veel priklocaties inrichten maar als de mensen die je oproept niet op komen dagen dan houdt het wel aardig op, natuurlijk.
Je zou verwachten dat er een backup systeem is voor mensen die niet op komen dagen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199313228
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:00 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik zie naar mijn idee te vaak dat er lange tijd periodes zijn dat er niemand te zien is bij de XL prikhal hier recht tegenover mijn huis. Dat vind ik toch wel beetje opvallend.

Maar ik geloof wel dat het steeds beter gaat.
Wat vind je opvallend? Er zijn iets van 100K prikken per dag voor iets van 100 lokaties, het is logisch dat het er rustig is, het probleem zit hem in te weinig afspraken en te weinig vaccins.
Een ziekenhuis gaat daarbij niet helpen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199313231
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je kan nog zo veel priklocaties inrichten maar als de mensen die je oproept niet op komen dagen dan houdt het wel aardig op, natuurlijk.
Sja... ze mogen mij bellen hoor.
Daarom hoop ik er echt nog een keer een reservelijst komt, maar ik vrees van niet, dat zou onzorgvuldig zijn.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199313237
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:05 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Je zou verwachten dat er een backup systeem is voor mensen die niet op komen dagen.
Het valt wel mee met het niet komen opdagen, het zit hem meer in dat mensen geen afspraak maken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 7 mei 2021 @ 12:07:29 #165
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199313251
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:06 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het valt wel mee met het niet komen opdagen, het zit hem meer in dat mensen geen afspraak maken.
Serieuze vraag: zijn daar cijfers van?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199313260
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:05 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Sja... ze mogen mij bellen hoor.
Daarom hoop ik er echt nog een keer een reservelijst komt, maar ik vrees van niet, dat zou onzorgvuldig zijn.
Op grote aantallen is het gewoon prima in te calculeren om hoeveel mensen dat per dag gaat...
Ze zijn gewoon bang om mensen weg te sturen omdat er geen tijd is o.i.d.

Als je nou gewoon tot 19:00 prikt, en als de dag korter loopt tot 18:00 ben je al klaar.

Maar die mentaliteit hoort meer bij een crisis natuurlijk dus dat is niet geschikt...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 7 mei 2021 @ 12:08:17 #167
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199313262
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:53 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Hell, al zou ik er morgen voor naar Maastricht moeten zou ik het ws nog doen

kom ik ook weer eens ergens sws :@
Oeh, Maastricht O+
stupidity has become as common as common sense was before
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 12:08:22 #168
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199313265
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:05 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Je zou verwachten dat er een backup systeem is voor mensen die niet op komen dagen.
Beetje lastig wel. Stel ik heb om 10:00 een afspraak en ik kom niet opdagen...hoe wil je dat dan oplossen met een backup? 2 mensen oproepen om 10:00 waarvan je er dan een onverrichterzake naar huis stuurt als ik wel kom opdagen?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 12:09:58 #169
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199313274
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Beetje lastig wel. Stel ik heb om 10:00 een afspraak en ik kom niet opdagen...hoe wil je dat dan oplossen met een backup? 2 mensen oproepen om 10:00 waarvan je er dan een onverrichterzake naar huis stuurt als ik wel kom opdagen?
Gewoon jou naam op een 'Hunted' lijst zetten en je vaccineren door middel van een verdovingsgeweer :{w
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 7 mei 2021 @ 12:10:05 #170
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199313276
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Beetje lastig wel. Stel ik heb om 10:00 een afspraak en ik kom niet opdagen...hoe wil je dat dan oplossen met een backup? 2 mensen oproepen om 10:00 waarvan je er dan een onverrichterzake naar huis stuurt als ik wel kom opdagen?
Jij zal dan niet meer gebeld worden voor een tweede keer en komt achteraan de lijst. De volgende wordt meteen gebeld voor een afspraak en komt zo snel mogelijk.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199313286
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:05 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat vind je opvallend? Er zijn iets van 100K prikken per dag voor iets van 100 lokaties, het is logisch dat het er rustig is, het probleem zit hem in te weinig afspraken en te weinig vaccins.
Een ziekenhuis gaat daarbij niet helpen.
Het is een XL prikpost met een capaciteit voor 2800 prikken per dag, die zou relatief vaker gebruikt moeten worden dan een prikpost in huttekutteveen met 100 prikken per dag.

Zelfs bij 25% capaciteit zou je rond de 60 mensen per uur moeten verwerken.

Er zijn soms uren dat je hooguit een plukje mensen ziet. Maargoed, zoals gezegd, ik kan het mis hebben, voor mijn gevoel is het gewoon rustig, en dat vonden mijn ouders eigenlijk ook, die hebben meer personeel gezien dan klanten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 12:12:05 #172
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199313304
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:10 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Jij zal dan niet meer gebeld worden voor een tweede keer en komt achteraan de lijst. De volgende wordt meteen gebeld voor een afspraak en komt zo snel mogelijk.
Prima maar dat helpt dus niet voor de afspraak om 10:00. De volgende die je belt woont mischien een half uur reizen of is aan het werk en kan niet zomaar de deur uitlopen. En de afspraak van 10:30 of 11:00 komt wel gewoon opdagen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199313306
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:07 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Serieuze vraag: zijn daar cijfers van?
Nee, dat komt omdat een groot deel via de huisarts gaat met AZ, en die mensen wachten doodleuk op Pfizer, het vervelende is dus dat die mensen denken dat als je AZ niet neemt je een uitnodiging krijgt voor Pfizer, dat gaat voorlopig niet gebeuren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 7 mei 2021 @ 12:12:32 #174
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199313307
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:10 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het is een XL prikpost met een capaciteit voor 2800 prikken per dag, die zou relatief vaker gebruikt moeten worden dan een prikpost in huttekutteveen met 100 prikken per dag.

Zelfs bij 25% capaciteit zou je rond de 60 mensen per uur moeten verwerken.

Er zijn soms uren dat je hooguit een plukje mensen ziet. Maargoed, zoals gezegd, ik kan het mis hebben, voor mijn gevoel is het gewoon rustig, en dat vonden mijn ouders eigenlijk ook, die hebben meer personeel gezien dan klanten.
Toen de 90+ gevaccineerd werd waren er dikke rijen. Nu niet meer.
Kun je je wel druk om maken, maar het is wel een gevalletje, het is nooit goed ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199313313
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Beetje lastig wel. Stel ik heb om 10:00 een afspraak en ik kom niet opdagen...hoe wil je dat dan oplossen met een backup? 2 mensen oproepen om 10:00 waarvan je er dan een onverrichterzake naar huis stuurt als ik wel kom opdagen?
Het gaat niet om de tijd, het gaat erom dat ze spuiten van te voren moeten bijvullen, dus als ze spuiten over hebben vlak voor sluitingstijd zouden ze dat anders moeten weggooien.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 7 mei 2021 @ 12:13:19 #176
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199313315
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:41 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik ook niet. Vraag me dan alleen af, zou het echt zo "makkelijk" gaan, dat je als gezond persoon tussen zeg 20 - 40 jaar heftig bij de huisarts gaat klagen dat je paniekaanvallen hebt vanwege covid en er extreem bang voor bent, dat ie dan zoiets heeft van: 'Oke oke, hier heb je een prikje, nou ophouden met zeuren ja?'
:P
Het maakt mij niet uit waar ik geprikt word, zodra dat maar zo snel mogelijk kan. Zou alleen wat jammer zijn om een prik te krijgen bij de huisarts, maar dat je dan geen vaccinatie bewijs krijgt. Dat is bij huisartsen lastiger toch?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199313318
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Prima maar dat helpt dus niet voor de afspraak om 10:00. De volgende die je belt woont mischien een half uur reizen of is aan het werk en kan niet zomaar de deur uitlopen. En de afspraak van 10:30 of 11:00 komt wel gewoon opdagen.
Als je nou doet alsof het een gezondheidscrisis is en je laat mensen 15 min van te voren in de auto wachten, loopt het uit werk je langer door... Gooi er een interactief systeem tegenaan om welke tijd je gevaccineerd wordt...

Als je denkt dat het niet mogelijk is om mensen non stop te prikken dan heb je het mis hoor, dat is gewoon ook gedemonstreerd in USA bijv, waar mensen gewoon drive through geprikt worden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199313330
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:13 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het maakt mij niet uit waar ik geprikt word, zodra dat maar zo snel mogelijk kan. Zou alleen wat jammer zijn om een prik te krijgen bij de huisarts, maar dat je dan geen vaccinatie bewijs krijgt. Dat is bij huisartsen lastiger toch?
Ik zit daar net een stuk over te lezen.

https://www.nu.nl/coronav(...)de-bedoeling-is.html
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199313336
Een kennis van mij die eigenlijk helemaal niet op had gerekent werd 2 weken terug door zijn huisarts gebelt: Als je wilt kun je nog een een rest spuit AZ krijgen, als je een beter systeem had gehad had je die ook aan iemand kunnen geven waarbij het echt urgent is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 12:15:38 #180
5428 crew  miss_sly
pi_199313346
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:12 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee, dat komt omdat een groot deel via de huisarts gaat met AZ, en die mensen wachten doodleuk op Pfizer, het vervelende is dus dat die mensen denken dat als je AZ niet neemt je een uitnodiging krijgt voor Pfizer, dat gaat voorlopig niet gebeuren.
Dat beleid heb je uitgezet, dat die uitnodiging voorlopig nog niet gestuurd wordt aan die mensen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199313348
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:14 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik zit daar net een stuk over te lezen.

https://www.nu.nl/coronav(...)de-bedoeling-is.html
Wat ik begrepen heb is dat niet alle artsen hier aan mee willen werken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 7 mei 2021 @ 12:16:19 #182
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199313352
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:06 schreef Questular het volgende:

[..]

Beetje zoals bij gym vroeger. Alleen als het echt niet anders kan worden ze al laatste gekozen voor trefbal.
wahahahahha
pi_199313357
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:15 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat ik begrepen heb is dat niet alle artsen hier aan mee willen werken.
Dat is toch ook niet gek als de gezondheidsraad het vanwege bij-effecten al afraad bij mensen onder de 50(?) ?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 12:17:50 #184
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199313369
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:13 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het maakt mij niet uit waar ik geprikt word, zodra dat maar zo snel mogelijk kan. Zou alleen wat jammer zijn om een prik te krijgen bij de huisarts, maar dat je dan geen vaccinatie bewijs krijgt. Dat is bij huisartsen lastiger toch?
Is dat zo ja? Geen idee.
pi_199313375
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat beleid heb je uitgezet, dat die uitnodiging voorlopig nog niet gestuurd wordt aan die mensen?
Het is niet zozeer een kwestie van willen, de RIVM stuurt uitnodigingen om een afspraak te maken, maar ze leggen niet vast (voor een deel), of die afspraken gemaakt zijn, het RIVM weet dus niet welke mensen geen afspraak hebben gemaakt, kortom je kunt die mensen moeiljk bereiken, pas als er ruim voldoend vaccins zijn zou je wellicht een oproep kunnen doen, om die mensen alnog te laten vaccineren, maar dat zal de komende 2 maanden niet het geval zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199313383
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:16 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is toch ook niet gek als de gezondheidsraad het vanwege bij-effecten al afraad bij mensen onder de 50(?) ?
Dat is een andere discussie, ik doelde hier op de registratie van de vaccinatie.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199313391
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:18 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat is een andere discussie, ik doelde hier op de registratie van de vaccinatie.
Ahja, naja, ik vind de minister onbekwaam.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199313397
quote:
4s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ahja, naja, ik vind de minister onbekwaam.
Je best doen is ook belangrijk! ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 7 mei 2021 @ 12:23:01 #189
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199313439
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:54 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je maakt echt een denkfout, kijk maar naar het plaatje:

[ afbeelding ]

Je zou gelijk hebben wanneer er echt veel meer gevaccineerd zou worden, maar kijk maar naar de verwachte leveringsschema, we zullen inderdaad een periode meer 1e prikken zetten als 2e, maar ik verwacht dat dat maar 2/3 weken zal zijn, daarna schuift de gele trein samen op de groene, het zijn gewoon wagonnetjes die even hard gaan.
Vergeet ook niet dat de groene vierkantjes straks echt hard gaan als J&J lekker begint te leveren met hun enkelshots vaccin.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199313449
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:19 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je best doen is ook belangrijk! ;)
Schijnt dat de gezondheidsraad een rapportje had gemaakt ook met vaccinatiestrategie, in dat optiek heeft die zijn verantwoordelijkheid wel lekker afgeschoven, dat kan ik hem dan niet eens kwalijk meer nemen, maareh, naja, ik zou dat rapport eens moeten lezen...

Ik begrijp alleen niet dat je niet selectief de groep prikt met de hoogste kans om opgenomen te worden op de IC een prikafspraak geeft op het moment dat de zorg wankel verloopt.

Er wordt nu reguliere zorg uitgesteld omdat we dikke oudere mannen geen voorrang willen geven voor een prikje.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199313460
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Vergeet ook niet dat de groene vierkantjes straks echt hard gaan als J&J lekker begint te leveren met hun enkelshots vaccin.
Dat is maar een klein plukje. En AZ valt weg he.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 7 mei 2021 @ 12:27:06 #192
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199313498
Kritieke zorg in helft van ziekenhuizen niet volgens planning geleverd https://www.nu.nl/coronav(...)anning-geleverd.html (via @nunl)

Nou het masseren voor het niet doorgaan van versoepelingen is weer begonnen...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  vrijdag 7 mei 2021 @ 12:28:14 #193
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_199313516
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:27 schreef popje het volgende:
Kritieke zorg in helft van ziekenhuizen niet volgens planning geleverd https://www.nu.nl/coronav(...)anning-geleverd.html (via @:NUnl)

Nou het masseren voor het niet doorgaan van versoepelingen is weer begonnen...
Wanneer krijgen we te horen of 18 mei wél kan?
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_199313523
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:28 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Wanneer krijgen we te horen of 18 mei wél kan?
Volgende week zondag vermoed ik.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199313526
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:27 schreef popje het volgende:
Kritieke zorg in helft van ziekenhuizen niet volgens planning geleverd https://www.nu.nl/coronav(...)anning-geleverd.html (via @:NUnl)

Nou het masseren voor het niet doorgaan van versoepelingen is weer begonnen...
Als je je dan beseft dat 40% dikke man van boven de 50 is op de IC o.i.d.......

Dat is echt 200.000 prikken zetten ofzo en de bezetting zakt met 40%. (Getallen gebaseerd op grote duim schatting)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 7 mei 2021 @ 12:29:08 #196
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199313527
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:28 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Wanneer krijgen we te horen of 18 mei wél kan?
As dinsdag toch?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_199313532
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:27 schreef popje het volgende:
Kritieke zorg in helft van ziekenhuizen niet volgens planning geleverd https://www.nu.nl/coronav(...)anning-geleverd.html (via @:NUnl)

Nou het masseren voor het niet doorgaan van versoepelingen is weer begonnen...
Ik weet het niet hoor, maar ik denk dat de pleuris uitbreekt als de 18de ook weer niet doorgaat. Nou ja, in ieder geval wel bij mij, wil gewoon weer werken, mis mijn klanten.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 12:30:35 #198
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_199313543
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:28 schreef raptorix het volgende:

[..]

Volgende week zondag vermoed ik.
Niet een weekje eerder? Zondag lekt vaak uit voor de persco, dat wel. Maar dat is zondag de 16e. Dan zou de persco op 18 mei zijn en dan is pas de bekendmaking gelijk voor die dag.

Weekje eerder dan?
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 12:30:48 #199
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199313545
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:29 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als je je dan beseft dat 40% dikke man van boven de 50 is op de IC o.i.d.......

Dat is echt 200.000 prikken zetten ofzo en de bezetting zakt met 40%. (Getallen gebaseerd op grote duim schatting)
Alle dikke mannuh verzameleeeehhh

(sorry ik hoorde die kreet in mijn hoofd bij het lezen van je post :') )
  vrijdag 7 mei 2021 @ 12:31:00 #200
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199313549
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:30 schreef josja het volgende:

[..]

Ik weet het niet hoor, maar ik denk dat de pleuris uitbreekt als de 18de ook weer niet doorgaat. Nou ja, in ieder geval wel bij mij, wil gewoon weer werken, mis mijn klanten.
Totdat mensen die bv een ongeluk krijgen ineens niet meer naar het ziekenhuis kunnen. Omdat er daar geen ruimte is.
Dan gaat het beeld heel hard omslaan.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_199313566
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:31 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Totdat mensen die bv een ongeluk krijgen ineens niet meer naar het ziekenhuis kunnen. Omdat er daar geen ruimte is.
Dan gaat het beeld heel hard omslaan.
Dat lijkt me ook. Alleen kan ik me ook voorstellen dat veel mensen daar helemaal niet op day to day basis mee bezig zijn, die gedachte.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 12:32:49 #202
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199313568
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:30 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Alle dikke mannuh verzameleeeehhh

(sorry ik hoorde die kreet in mijn hoofd bij het lezen van je post :') )
Def Rymzh style wel toch? O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199313571
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:30 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Niet een weekje eerder? Zondag lekt vaak uit voor de persco, dat wel. Maar dat is zondag de 16e. Dan zou de persco op 18 mei zijn en dan is pas de bekendmaking gelijk voor die dag.

Weekje eerder dan?
Ze zouden anders dit weekend moeten bepalen, echter de cijfers zijn nog veel te hoog om daar nu al een go op te geven tenzij we de komende 3 dagen en daling van gemiddeld 30 op de IC zien, vandaag denk ik dat we die misschien gaan halen, maar ik denk niet 3 dagen op rij.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 7 mei 2021 @ 12:34:06 #204
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199313589
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat is maar een klein plukje. En AZ valt weg he.
3mln dosis' toch ongeveer?
Dat zijn 120 vierkantjes. Dat is bijna een heel vlak in deze chart.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199313597
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:30 schreef josja het volgende:

[..]

Ik weet het niet hoor, maar ik denk dat de pleuris uitbreekt als de 18de ook weer niet doorgaat. Nou ja, in ieder geval wel bij mij, wil gewoon weer werken, mis mijn klanten.
Scholen zijn straks weer up and running dus reken maar nergens op.
Go hard or go home
pi_199313602
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

3mln dosis' toch ongeveer?
Dat zijn 120 vierkantjes. Dat is bijna een heel vlak in deze chart.
De grote leveringen komen pas in Q3
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 7 mei 2021 @ 12:38:24 #207
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199313622
Cijfers op NICE zien er in ieder geval eindelijk weer eens minder slecht uit.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_199313624
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:30 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Alle dikke mannuh verzameleeeehhh

(sorry ik hoorde die kreet in mijn hoofd bij het lezen van je post :') )
Precies, dikke mannen campagne.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 7 mei 2021 @ 12:38:48 #209
408813 crew  trein2000
pi_199313625
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:38 schreef marcb1974 het volgende:
Cijfers op NICE zien er in ieder geval eindelijk weer eens minder slecht uit.
Mooi op tijd voor de versoepeling van 11 mei.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 7 mei 2021 @ 12:40:17 #210
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199313637
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Mooi op tijd voor de versoepeling van 11 mei.
Dat zal niet gebeuren. De 18e wordt al hopen of dit genoeg op tijd is.
En of deze lijn wel doorgezet wordt.
stupidity has become as common as common sense was before
  vrijdag 7 mei 2021 @ 12:40:56 #211
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_199313642
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:38 schreef marcb1974 het volgende:
Cijfers op NICE zien er in ieder geval eindelijk weer eens minder slecht uit.
Teller staat op 784 as we speak .....
  vrijdag 7 mei 2021 @ 12:41:39 #212
268495 Oliver23
Ninja Mime!
  vrijdag 7 mei 2021 @ 12:42:01 #213
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199313652
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:40 schreef kibo het volgende:

[..]

Teller staat op 784 as we speak .....
Minder slecht dan de 850/860 van een week terug.
En de instroom lijkt echt te minderen. Nu hopen dat het doorzet.
stupidity has become as common as common sense was before
  vrijdag 7 mei 2021 @ 12:42:52 #214
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199313665
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:41 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
onder de 800 ic *O*
pi_199313666
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:23 schreef ludovico het volgende:

[..]

Schijnt dat de gezondheidsraad een rapportje had gemaakt ook met vaccinatiestrategie, in dat optiek heeft die zijn verantwoordelijkheid wel lekker afgeschoven, dat kan ik hem dan niet eens kwalijk meer nemen, maareh, naja, ik zou dat rapport eens moeten lezen...

Ik begrijp alleen niet dat je niet selectief de groep prikt met de hoogste kans om opgenomen te worden op de IC een prikafspraak geeft op het moment dat de zorg wankel verloopt.

Er wordt nu reguliere zorg uitgesteld omdat we dikke oudere mannen geen voorrang willen geven voor een prikje.
Nou ja, kijk normaal gesproken doet een fabrikant een advies hoe je een medicijn moet gebruiken, omdat de trials met een tussenpoos van 3 weken waren, hebben ze dat ook als advies gegeven.
Echter die 3 weken was ook maar een gok van AZ, kortom ze hadden best kunnen zeggen: Prima we doen het met 10 weken omdat we weten dat de eerste prik al veel bescherming geeft.
Alleen zo een gezondheidraad wil achteraf ook niet op zijn flikker krijgen, als het namelijk niet goed uitpakt zeggen ze: Waarom hebben jullie dat gedaan ls de fabrikant 3 weken zegt.

Zoiets denk ik.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 7 mei 2021 @ 12:44:36 #216
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199313681
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:41 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Lekkere cijfers, gaat de goede kant op
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199313691
Was mijn voorspelling van 2 weken terug ook toen het zo hard steeg: Over 2 weken ook hogere uitstroom :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 7 mei 2021 @ 12:46:52 #218
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199313701
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:45 schreef raptorix het volgende:
Was mijn voorspelling van 2 weken terug ook toen het zo hard steeg: Over 2 weken ook hogere uitstroom :)
Alleen is die hogere IC instroom een maand geleden al begonnen.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_199313708
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:46 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Alleen is die hogere IC instroom een maand geleden al begonnen.
Die was hoog, maaar 2-3 weken terug zaten daar flinke uitschieters bij.
En daarbij ook de dagen waar het normaal lager was, waren die ook gemiddeld.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 7 mei 2021 @ 12:57:31 #220
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199313827
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

Die was hoog, maaar 2-3 weken terug zaten daar flinke uitschieters bij.
En daarbij ook de dagen waar het normaal lager was, waren die ook gemiddeld.
Dat zeg ik, de eerste op de IC al op 2 april ;)
stupidity has become as common as common sense was before
pi_199313851
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:57 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Dat zeg ik, de eerste op de IC al op 2 april ;)
Ik bedoel, als je deze week gemiddeld 70 hebt per dag, dan heb je over een week of 3 ook 70 uitstroom (ongeveer).
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 7 mei 2021 @ 13:01:17 #222
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199313871
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:59 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik bedoel, als je deze week gemiddeld 70 hebt per dag, dan heb je over een week of 3 ook 70 uitstroom (ongeveer).
Snap hem, denk alleen dat de tijd harder gaat dan jij denkt en dat het effect iets eerder is begonnen.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_199313909
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:31 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Totdat mensen die bv een ongeluk krijgen ineens niet meer naar het ziekenhuis kunnen. Omdat er daar geen ruimte is.
Dan gaat het beeld heel hard omslaan.
Dat is het argument wat je telkens hoort, maar dat is natuurlijk bullshit
Waarom zou je met een gebroken been of hartinfarct geen plek meer krijgen als er veel coronapatienten zijn ?
Dat is natuurlijk onzinnig
Waarom krijgen coronapatienten voorrang boven kanker operaties ?, dat is toch asociaal beleid ?

https://www.trouw.nl/zorg(...)n-op-covid~b4155232/
quote:
Tijdens de eerste coronagolf begreep oncologisch chirurg Schelto Kruijff wel dat alle andere zorg plaats moest maken. “Spoedzorg loopt vaak dwars door geplande zorg heen”, zegt hij. “Maar is er bij de derde golf, die er nu aankomt, nog wel sprake is van spoedzorg? Dit is niet meer plotseling, we zien het aankomen. En we weten niet hoe lang dit nog gaat duren, gezien alle mutaties.”

Wat Kruijff betreft is dat reden om beter na te denken over hoe andere zorg door kan gaan. “Ik stoor me eraan dat het creëren van ic-plekken voor covidpatiënten een doel op zich lijkt geworden. En dat de kruimels die overblijven voor andere patiëntengroepen zijn”, zegt Kruijff, die werkt in het Universitair Medisch Centrum Groningen.
Kruijff vindt het niet eerlijk dat covidpatiënten voorgaan. Hij noemt het voorbeeld van een 19-jarige student met uitgezaaide schildklierkanker, die tijdens de eerste golf drie maanden moest wachten op behandeling. Kruijff: “Ik vraag me af: maken we dan wel de juiste keuzes?”

Daarbij moet de kans op succes meewegen, vindt Kruijff. “Mijn beroepsgroep heeft voor veel patiënten een panklaar behandelplan. We weten vaak welke patiënt er goed uit een operatie komt. Bij Covid weten we die uitkomst vaak niet.”
quote:

Kruijff erkent dat zijn voorstel kan leiden tot een strengere selectie van covidpatiënten, met mogelijk meer sterfgevallen in de groep als gevolg. "Ik wil non-covidpatiënten ook een eerlijke kans geven. Ik vind ook dat ik als oncologisch chirurg hoor op te komen voor mijn patiënten."

Edo Arnoldus, voorzitter van de medische staf van het Elisabeth-TweeSteden, sluit zich grotendeels aan bij Kruijff. "Het is nog steeds te veel: alle ballen op Covid", zegt hij. "Het is goed om te beseffen dat een covidpatiënt gemiddeld 17 dagen op de ic ligt, en je in die tijd 8 tot 10 oncologische patiënten met een of twee ligdagen na hun operatie kunt verplegen."
Hoeveel kankerpatienten gaan er wel niet extra dood hierdoor ?
quote:
Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care en lid van het Outbreak Management Team (OMT), zei eerder in het AD dat hij het niet het juiste moment vindt voor deze discussie. “Dit is een maatschappelijk debat dat gevoerd moet worden voor een volgende pandemie.”
Maar wat als we nooit uit de hysterie van deze paniek komen Diederik ?, wat dan ?
Wat als voor coronapatienten altijd de rode loper wordt uitgerold ?
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 13:06:06 #224
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199313940
Damn, waarom ligt een covidpatient eigenlijk 17 dagen gemiddeld op de IC? Waarom zo lang? Bizar eigenlijk als je erover nadenkt.
pi_199313942
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:03 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat is het argument wat je telkens hoort, maar dat is natuurlijk bullshit
Waarom zou je met een gebroken been of hartinfarct geen plek meer krijgen als er veel coronapatienten zijn ?
Dat is natuurlijk onzinnig
Waarom krijgen coronapatienten voorrang boven kanker operaties ?, dat is toch asociaal beleid ?

https://www.trouw.nl/zorg(...)n-op-covid~b4155232/
[..]

[..]

Hoeveel kankerpatienten gaan er wel niet extra dood hierdoor ?
[..]

Maar wat als we nooit uit de hysterie van deze paniek komen Diederik ?, wat dan ?
Wat als voor coronapatienten altijd de rode loper wordt uitgerold ?
Whut, die 19 jarige hebben ze lekker laten wachten? Jezus.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 13:07:02 #226
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199313957
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:03 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat is het argument wat je telkens hoort, maar dat is natuurlijk bullshit
Waarom zou je met een gebroken been of hartinfarct geen plek meer krijgen als er veel coronapatienten zijn ?
Dat is natuurlijk onzinnig
Waarom krijgen coronapatienten voorrang boven kanker operaties ?, dat is toch asociaal beleid ?

https://www.trouw.nl/zorg(...)n-op-covid~b4155232/
[..]

Hoeveel kankerpatienten gaan er wel niet extra dood hierdoor ?
[..]

Maar wat als we nooit uit de hysterie van deze paniek komen Diederik ?, wat dan ?
Wat als voor coronapatienten altijd de rode loper wordt uitgerold ?
De moeder van een goede vriendin van mij heeft in maart 2020 een aneurysma en hersenbloeding gehad. Het was heel druk in het ziekenhuis, toen is ze naar een ander ziekenhuis vervoert na een uur en toen hebben ze pas daar scans gemaakt en de behandeling begonnen. Die was er misschien anders uit gekomen als ze haar meteen hadden geholpen,.... Nu kan ze niet eens zelfstandig naar de wc....
pi_199313968
Erg mooie cijfers weer :)

IC COVID BEZETTING ONDER DE 800!!

*O*

OPEN KROEGEN. NU
  vrijdag 7 mei 2021 @ 13:09:27 #228
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199313987
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:03 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat is het argument wat je telkens hoort, maar dat is natuurlijk bullshit
Waarom zou je met een gebroken been of hartinfarct geen plek meer krijgen als er veel coronapatienten zijn ?
Dat is natuurlijk onzinnig

Dat is soms al realiteit he. Dat mensen naar een ander ziekenhuis moeten omdat de IC en verpleegafdelingen vol liggen, dus de patiënten op de SEH niet door kunnen stromen. Er is dan gewoon geen ruimte meer in het ziekenhuis.
En daar lig je dan in je ambulance.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_199313995
IC instroom: 44
IC bezetting: 797 (-10)
Kliniek instroom: 243
Kliniek bezetting: 1724 (-20)

[ Bericht 54% gewijzigd door Tijger_m op 07-05-2021 13:10:22 ]
  vrijdag 7 mei 2021 @ 13:10:50 #230
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199314012
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Erg mooie cijfers weer :)

IC COVID BEZETTING ONDER DE 800!!

Nu nog even volhouden die daling :Y
stupidity has become as common as common sense was before
pi_199314014
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:07 schreef Momo het volgende:

[..]

De moeder van een goede vriendin van mij heeft in maart 2020 een aneurysma en hersenbloeding gehad. Het was heel druk in het ziekenhuis, toen is ze naar een ander ziekenhuis vervoert na een uur en toen hebben ze pas daar scans gemaakt en de behandeling begonnen. Die was er misschien anders uit gekomen als ze haar meteen hadden geholpen,.... Nu kan ze niet eens zelfstandig naar de wc....
...
Kan echt niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199314020
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:09 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Dat is soms al realiteit he. Dat mensen naar een ander ziekenhuis moeten omdat de IC en verpleegafdelingen vol liggen, dus de patiënten op de SEH niet door kunnen stromen. Er is dan gewoon geen ruimte meer in het ziekenhuis.
En daar lig je dan in je ambulance.
Da's het nadeel van wonen in een shithole country met de zorgcapaciteit van één of ander derdewereldland.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 13:11:40 #233
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199314026
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:10 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Nu nog even volhouden die daling :Y
Laten we het hopen, ik denk dat we allemaal wel toe zijn daaraan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199314035
@Oliver23 ga eens Twitteren dan.

#eerderdanyorick enzo :)
  vrijdag 7 mei 2021 @ 13:13:07 #235
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199314041
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:11 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Da's het nadeel van wonen in een shithole country met de zorgcapaciteit van één of ander derdewereldland.
:')
stupidity has become as common as common sense was before
pi_199314051
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:11 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Da's het nadeel van wonen in een shithole country met de zorgcapaciteit van één of ander derdewereldland.
Wat een grap, ze willen je doen geloven dat er echt niet meer capaciteit opengetrokken kon worden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 13:13:43 #237
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199314054
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:10 schreef ludovico het volgende:

[..]

...
Kan echt niet.
En toch hebben die mensen in het ziekenhuis het wel geprobeerd, maar qua capaciteit ging het gewoon niet. En moesten ze haar vervoeren naar een ziekenhuis verder op. Hoe maak je een keuze tussen meerdere patiënten die directe zorg nodig hebben?
Superzuur natuurlijk voor die moeder en haar familie. Superslechte timing om iets te krijgen... ;(
pi_199314071
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:13 schreef Momo het volgende:

[..]

En toch hebben die mensen in het ziekenhuis het wel geprobeerd, maar qua capaciteit ging het gewoon niet. En moesten ze haar vervoeren naar een ziekenhuis verder op. Hoe maak je een keuze tussen meerdere patiënten die directe zorg nodig hebben?
Superzuur natuurlijk voor die moeder en haar familie. Superslechte timing om iets te krijgen... ;(
Wist je dat het in Tsjechie, een factor 5 drukker is per miljoen inwoners als hier? Op den IC.
I.i.g. enige tijd geleden, toen wij ook alleen maar aan het klagen waren.

De hele geneeskunde opleiding en verpleegkunde opleiding stonden ook gewoon hele dagen te werken.

Mij is ook niet duidelijk waarom je niet hele ziekenhuizen specialistisch inricht op Covid zorg, het lijkt mij dat je daar het werk efficiënter mee kan inrichten en makkelijker personeel kan droppen op een bepaalde locatie als dat nodig is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 13:16:18 #239
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199314099
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:14 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wist je dat het in Tsjechie, een factor 5 drukker is per miljoen inwoners als hier? Op den IC.
I.i.g. enige tijd geleden, toen wij ook alleen maar aan het klagen waren.

De hele geneeskunde opleiding en verpleegkunde opleiding stonden ook gewoon hele dagen te werken.
Ja, en? Wat wil je daar nu mee zeggen behalve dat het nog veel slechter had gekund?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199314103
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:13 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat een grap, ze willen je doen geloven dat er echt niet meer capaciteit opengetrokken kon worden.
Het is niet dat die meer dan duizend IC-bedden incl. bijbehorend personeel 50 jaar geleden wegbezuinigd zijn door het Rutte-regime, waar zijn die mensen naar toe? Wat doen die tegenwoordig?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 13:17:16 #241
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199314108
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:06 schreef dick_laurent het volgende:
Damn, waarom ligt een covidpatient eigenlijk 17 dagen gemiddeld op de IC? Waarom zo lang? Bizar eigenlijk als je erover nadenkt.
In feite is dit de samenvatting van de hele crisis. Als het een dag was geweest hadden we er niet zo veel werk van gemaakt.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199314111
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, en? Wat wil je daar nu mee zeggen behalve dat het nog veel slechter had gekund?
:')

Dat wij, met 1/5e van het Tsjechische personeel, de covid zorg zouden moeten kunnen bolwerken als we soortgelijke relatieve aantallen personeel hebben als in Tsjechie, en dan 80% van de capaciteit over zouden hebben voor overig.

We zitten over de 100% capaciteit heen terwijl er landen zijn waar het 5x drukker is. Hoe moet dat nou weer kunnen? Daar liggen beleidskeuzes aan vooraf.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 13:18:31 #243
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199314120
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:16 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Het is niet dat die meer dan duizend IC-bedden incl. bijbehorend personeel 50 jaar geleden wegbezuinigd zijn door het Rutte-regime, waar zijn die mensen naar toe? Wat doen die tegenwoordig?
Er werkt meer personeel dan ooit in de zorg dus vermoedelijk werken die nog steeds in de zorg. En personeel mag ook zelf bepalen of ze nog wel zin hebben om op de IC te werken. Ik denk dat we ons meer zorgen moeten maken hoeveel IC personeel we VOLGEND jaar nog over hebben, overigens.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199314148
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:16 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Het is niet dat die meer dan duizend IC-bedden incl. bijbehorend personeel 50 jaar geleden wegbezuinigd zijn door het Rutte-regime, waar zijn die mensen naar toe? Wat doen die tegenwoordig?
Maar die hebben geen juiste registratie, snap dat dan, die kunnen niet helpen de zorg te ontlasten. :')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 13:21:19 #245
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199314157
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:17 schreef ludovico het volgende:

[..]

:')

Dat wij, met 1/5e van het Tsjechische personeel, de covid zorg zouden moeten kunnen bolwerken als we soortgelijke relatieve aantallen personeel hebben als in Tsjechie, en dan 80% van de capaciteit over zouden hebben voor overig.

We zitten over de 100% capaciteit heen terwijl er landen zijn waar het 5x drukker is. Hoe moet dat nou weer kunnen? Daar liggen beleidskeuzes aan vooraf.
Heb jij daar cijfers van want het komt mij nogal onwaarschijnlijk voor dat wij 20% van het zorgpersoneel hebben wat Tjechie heeft aangezien er meer dan een 1.4 miljoen werknemers in de zorg werkt in Nederland. Nederland heeft 9 miljoen mensen die tot de beroepsbevolking gerekend worden dus zo'n 15% werkt in de zorg.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199314162
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er werkt meer personeel dan ooit in de zorg dus vermoedelijk werken die nog steeds in de zorg. En personeel mag ook zelf bepalen of ze nog wel zin hebben om op de IC te werken. Ik denk dat we ons meer zorgen moeten maken hoeveel IC personeel we VOLGEND jaar nog over hebben, overigens.
Waarschijnlijk besluit de vvd dat de burgerbevolking 's avonds om 20:00 nog een paar keer kan applaudiseren en dan dient het IC personeel zijn bek maar te houden ofzo.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199314164
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er werkt meer personeel dan ooit in de zorg dus vermoedelijk werken die nog steeds in de zorg. En personeel mag ook zelf bepalen of ze nog wel zin hebben om op de IC te werken. Ik denk dat we ons meer zorgen moeten maken hoeveel IC personeel we VOLGEND jaar nog over hebben, overigens.
Doe jij dat maar ja.

Ik zou toch echt wat meer werk gemaakt hebben van meer personeel en efficiëntere covid zorg verlening.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199314179
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Heb jij daar cijfers van want het komt mij nogal onwaarschijnlijk voor dat wij 20% van het zorgpersoneel hebben wat Tjechie heeft aangezien er meer dan een 1.4 miljoen werknemers in de zorg werkt in Nederland. Nederland heeft 9 miljoen mensen die tot de beroepsbevolking gerekend worden dus zo'n 15% werkt in de zorg.
Denk dan even rustig na wat er staat en kom tot de conclusie dat ergens iets FINAAL fout gaat hier vanwege domme keuzes.

Hoe kan het nou dat Tjeschie 5x hogere aantallen bolwerkt dan wij en wij al acute zorg niet naar behoren kunnen leveren.

Tis ook niet dat het niet te verwachten was ofzo, deze aantallen. :') Daar hebben we echt een jaar op kunnen voorbereiden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199314200
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:28 schreef chratnox het volgende:

[..]

India zit ook in een situatie van verkiezingen e.d. en niemand wil zich branden aan lockdowns omdat het niet zo populair is.
Fair enough XD

Ben wel benieuwd hoe ver het virus komt als het zijn gang mag gaan, interessant wel.
#WeesGeenWhales
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 13:26:06 #250
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199314239
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:23 schreef ludovico het volgende:

[..]

Denk dan even rustig na wat er staat en kom tot de conclusie dat ergens iets FINAAL fout gaat hier vanwege domme keuzes.

Hoe kan het nou dat Tjeschie 5x hogere aantallen bolwerkt dan wij en wij al acute zorg niet naar behoren kunnen leveren.

Tis ook niet dat het niet te verwachten was ofzo, deze aantallen. :') Daar hebben we echt een jaar op kunnen voorbereiden.
Jij stelde dat Nederland 1/5e van het personeel van Tjechie heeft, ik heb geen antwoord van jou gezien op mijn vraag hoe dat mogelijk is. Nu roep je ineens dat het niet meer personeel maar meer gevallen heeft. Prima, hoor maar mischien ligt het probleem bij jou in deze.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199314241
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:21 schreef ludovico het volgende:

[..]

Doe jij dat maar ja.

Ik zou toch echt wat meer werk gemaakt hebben van meer personeel en efficiëntere covid zorg verlening.
En hoe zou je dat precies doen? Meer personeel? Waar ga je mensen vinden die gemotiveerd zijn om IC-verpleegkundige te worden?

En efficiëntere covid zorgverlening? Hoe stel je je dat voor? Zonder dan teveel aan kwaliteit te moeten zitten.
pi_199314246
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:15 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat ik begrepen heb is dat niet alle artsen hier aan mee willen werken.
Ik zou toch wel lichte dwang uitoefenen op mijn huisarts zetten als hij het niet regelt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199314250
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:26 schreef Tijger_m het volgende:
Jij stelde dat Nederland 1/5e van het personeel van Tjechie heeft
Oh?

Ik stelde dat Tjeschie 5x de drukte bolwerkt met zijn personeel, als dat personeel hier zijn werk zou doen met 5x mindere drukte, zou je dat bolwerken met 1/5e personeel ja.

Ik heb niks gezegd over aantallen zorgpersoneel verder in beide landen. Ik vergelijk welke aantallen de IC zorg aan kan in beide landen met elkaar, en Nederland komt er niet een beetje slechter uit maar gigantisch, om je te schamen slecht.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199314297
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat beleid heb je uitgezet, dat die uitnodiging voorlopig nog niet gestuurd wordt aan die mensen?
Klopt die mensen vallen dan toch echt buiten de boot voorlopig. Die zullen in elk geval niet vanzelf door de GGD uitgenodigd gaan worden in deze fase. Wellicht pas als de veegacties van start gaan en er echt voldoende vaccins zijn.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 13:30:09 #255
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199314301
het lijkt erop dat ze mensen in de zorg niet willen laten helpen door studenten die nog niet afgestudeerd zijn?
  vrijdag 7 mei 2021 @ 13:30:55 #256
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_199314312
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
@:oliver23 ga eens Twitteren dan.

#eerderdanyorick enzo :)
twitter


U zegt, wij draaien _O-
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 13:31:25 #257
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199314321
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

Oh?

Ik stelde dat Tjeschie 5x de drukte bolwerkt met zijn personeel, als dat personeel hier zijn werk zou doen met 5x mindere drukte, zou je dat bolwerken met 1/5e personeel ja.

Ik heb niks gezegd over aantallen zorgpersoneel verder in beide landen. Ik vergelijk welke aantallen de IC zorg aan kan in beide landen met elkaar, en Nederland komt er niet een beetje slechter uit maar gigantisch, om je te schamen slecht.

Mischien moet jij je posts eens goed nalezen dan. Ik zal het even quoten voor je:

quote:
Dat wij, met 1/5e van het Tsjechische personeel, de covid zorg zouden moeten kunnen bolwerken als we soortgelijke relatieve aantallen personeel hebben als in Tsjechie, en dan 80% van de capaciteit over zouden hebben voor overig.
Je hebt dus wel iets gezegd over aantallen in de zorg, je claimt zelfs dat Tjechie 5x zoveel personeel heeft.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 13:31:50 #258
5428 crew  miss_sly
pi_199314325
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

En hoe zou je dat precies doen? Meer personeel? Waar ga je mensen vinden die gemotiveerd zijn om IC-verpleegkundige te worden?

En efficiëntere covid zorgverlening? Hoe stel je je dat voor? Zonder dan teveel aan kwaliteit te moeten zitten.
Gewoon, beetje lichte dwang is nog nooit iemand dood aan gegaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199314327
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

En hoe zou je dat precies doen? Meer personeel? Waar ga je mensen vinden die gemotiveerd zijn om IC-verpleegkundige te worden?

En efficiëntere covid zorgverlening? Hoe stel je je dat voor? Zonder dan teveel aan kwaliteit te moeten zitten.
Specialistische noodhospitalen, bij Spaanse griep begrepen ze ook wel dat ze hele zalen vol moesten leggen met patiënten en dat er voor enige luxe in de behandeling geen tijd was.

Dat heeft meerdere voordelen, al is het maar om verdere besmetting in het ziekenhuis tegen te gaan. Maar ook zeker de efficiëntie van het werk komt het ten goede.

Personeel zoek je overal, incl de opleidingen, en dan hoeft iemand op de opleiding nog niet op de IC te werken, die vervangt evt iemand anders zijn plek op een andere plek die wel op de IC kan meewerken.

Ik heb daar minder zicht op dan een Gommers of Kuipers, en zij zijn overigens ook - had ik begrepen - teleurgesteld over de aanwas van IC personeel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199314333
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:30 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

[ twitter ]

U zegt, wij draaien _O-
Je had ze al voordat ik ze had? :o

Heb je nog ergens een illegale bron? :D
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 13:32:59 #261
5428 crew  miss_sly
pi_199314341
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:29 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Klopt die mensen vallen dan toch echt buiten de boot voorlopig. Die zullen in elk geval niet vanzelf door de GGD uitgenodigd gaan worden in deze fase. Wellicht pas als de veegacties van start gaan en er echt voldoende vaccins zijn.
Zou kunnen hoor, ik heb er nog niets over gehoord, dus ik zou niet zo stellig willen zijn in dergeiljke standpunten. Zoals de heer raptorix het bracht, klonk het net alsof hij eigenhandig een bepaald beleid heeft uitgezet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199314350
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:30 schreef THEFXR het volgende:
het lijkt erop dat ze mensen in de zorg niet willen laten helpen door studenten die nog niet afgestudeerd zijn?
En dat is een prima streven an sich, alleen vraag je je af of dat prio 1 moet zijn als je "niet acute" (kanker, alle baat bij snelle behandeling) zorg afschaalt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 7 mei 2021 @ 13:33:47 #263
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199314354
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:31 schreef ludovico het volgende:

[..]

Specialistische noodhospitalen, bij Spaanse griep begrepen ze ook wel dat ze hele zalen vol moesten leggen met patiënten en dat er voor enige luxe in de behandeling geen tijd was.

Dat heeft meerdere voordelen, al is het maar om verdere besmetting in het ziekenhuis tegen te gaan. Maar ook zeker de efficiëntie van het werk komt het ten goede.

Personeel zoek je overal, incl de opleidingen, en dan hoeft iemand op de opleiding nog niet op de IC te werken, die vervangt evt iemand anders zijn plek op een andere plek die wel op de IC kan meewerken.

Ik heb daar minder zicht op dan een Gommers of Kuipers, en zij zijn overigens ook - had ik begrepen - teleurgesteld over de aanwas van IC personeel.
Goed plan, die specialistisch noodhospitalen. Kunnen er ook zo staan *O*

Jammer dat er dan geen personeel is, maar ach, dat is een detail
stupidity has become as common as common sense was before
pi_199314363
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mischien moet jij je posts eens goed nalezen dan. Ik zal het even quoten voor je:
[..]

Je hebt dus wel iets gezegd over aantallen in de zorg, je claimt zelfs dat Tjechie 5x zoveel personeel heeft.
Ja jij kan niet lezen, prima, de zin houdt daar niet op hè, wat je dikgedrukt hebt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 7 mei 2021 @ 13:35:04 #265
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199314370
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:33 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Goed plan, die specialistisch noodhospitalen. Kunnen er ook zo staan *O*

Jammer dat er dan geen personeel is, maar ach, dat is een detail
het leger heeft nog wat personeel
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 13:35:35 #266
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199314376
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:33 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Goed plan, die specialistisch noodhospitalen. Kunnen er ook zo staan *O*

Jammer dat er dan geen personeel is, maar ach, dat is een detail
Nou, dat noodhospitaal bij de Ahoy stond er in no time, anders. In het VK hadden ze er een groot aantal neergezet zelfs. Zonder personeel, dat wel, natuurlijk. Maar de hospitalen stonder er en dat leek heel daadkrachtig, politiek gezien.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199314384
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:31 schreef ludovico het volgende:

[..]

Specialistische noodhospitalen, bij Spaanse griep begrepen ze ook wel dat ze hele zalen vol moesten leggen met patiënten en dat er voor enige luxe in de behandeling geen tijd was.

Dat heeft meerdere voordelen, al is het maar om verdere besmetting in het ziekenhuis tegen te gaan. Maar ook zeker de efficiëntie van het werk komt het ten goede.

Personeel zoek je overal, incl de opleidingen, en dan hoeft iemand op de opleiding nog niet op de IC te werken, die vervangt evt iemand anders zijn plek op een andere plek die wel op de IC kan meewerken.

Ik heb daar minder zicht op dan een Gommers of Kuipers, en zij zijn overigens ook - had ik begrepen - teleurgesteld over de aanwas van IC personeel.
Haha komt ie met noodhospitalen :D

Het personeel is het probleem. Het jouw voorstel komt het werk helemaal niet ten goede. Als je kwaliteit wil leveren, moet je max. 1 IC-verpleegkundige op 2 patienten zetten. Anders lever je gewoon in aan kwaliteit.

Daarnaast: waar ga je het personeel vinden dat in die noodhospitalen wil werken?

Je doet net alsof de IC's op dit moment nog geen personeel van buitenaf hebben. Er wordt al veel gebruikgemaakt van buddy's (OK-assistenten, anesthesiemedewerkers, etc.). Een leerling zonder ervaring op een COVID-afdeling laten werken. Lijkt me niet echt een goed idee.

Dit is ook pas 40-45 keer besproken hier.
pi_199314390
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:33 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Goed plan, die specialistisch noodhospitalen. Kunnen er ook zo staan *O*

Jammer dat er dan geen personeel is, maar ach, dat is een detail
Er stata note bene in de zin die je quote dat het de efficiëntie van het werk verhoogd.

Dan heb je minder werknemers nodig voor hetzelfde aantal zorg.

"Zo staan" waar heb je het over man, we zitten al een jaar in deze shit. Ahoy was er al op ingericht dat is weer afgebroken.

In Amsterdam staat een heel ziekenhuis leeg, wss nog wel op meerdere plekken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 13:36:38 #269
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199314394
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:35 schreef THEFXR het volgende:

[..]

het leger heeft nog wat personeel
En die hebben ze zelf niet nodig en al het medische personeel van het leger wat beschikbaar was is niet al het hele jaar, waar mogelijk ingezet?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 13:36:40 #270
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199314395
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:35 schreef THEFXR het volgende:

[..]

het leger heeft nog wat personeel
Met de grote nadruk op WAT.
stupidity has become as common as common sense was before
  vrijdag 7 mei 2021 @ 13:38:07 #271
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199314421
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:36 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Met de grote nadruk op WAT.
echt veel is het niet
  vrijdag 7 mei 2021 @ 13:38:22 #272
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199314422
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Er stata note bene in de zin die je quote dat het de efficiëntie van het werk verhoogd.

Dan heb je minder werknemers nodig voor hetzelfde aantal zorg.

"Zo staan" waar heb je het over man, we zitten al een jaar in deze shit.
Waar heb jij het over, je gooit hier met plannen die al x-keer besproken zijn en niet realistisch zijn.
En hoezo efficiëntie? Wat denk je dat er bij covid patiënten allemaal gebeuren moet?
stupidity has become as common as common sense was before
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 7 mei 2021 @ 13:38:46 #273
408813 crew  trein2000
pi_199314428
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou, dat noodhospitaal bij de Ahoy stond er in no time, anders. In het VK hadden ze er een groot aantal neergezet zelfs. Zonder personeel, dat wel, natuurlijk. Maar de hospitalen stonder er en dat leek heel daadkrachtig, politiek gezien.
Het was prima dat ze die noodhospitalen hadden opgetuigd vorig. Je had geen idee wat er op je af kwam. En dit kun je relatief eenvoudig doen. Weet je in ieder geval zeker dat dat niet de beperkende factor is. Geen enkel probleem mee. Al is het achteraf natuurlijk totaal nutteloos gebleken.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 13:39:09 #274
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199314435
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:38 schreef THEFXR het volgende:

[..]

echt veel is het niet
Nee, en een deel is nodig voor het leger zelf en het deel wat elders ingezet kon worden is ingezet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199314441
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Haha komt ie met noodhospitalen

Het personeel is het probleem. Het jouw voorstel komt het werk helemaal niet ten goede. Als je kwaliteit wil leveren, moet je max. 1 IC-verpleegkundige op 2 patienten zetten. Anders lever je gewoon in aan kwaliteit.
Jij vindt het betere kwaliteit als er allerlei urgente zorg wordt afgeschaald? Geen zorg is toch niet betere kwaliteit dan "minder dan optimale zorg" ?

Dat gegeil op kwaliteit van zorg is op dit moment misschien minder belangrijk? Doelmatigheid verdiend misschien iets meer voorkeur als het in de soep loopt?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 7 mei 2021 @ 13:40:16 #276
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199314452
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het was prima dat ze die noodhospitalen hadden opgetuigd vorig. Je had geen idee wat er op je af kwam. En dit kun je relatief eenvoudig doen. Weet je in ieder geval zeker dat dat niet de beperkende factor is. Geen enkel probleem mee. Al is het achteraf natuurlijk totaal nutteloos gebleken.
vorige jaar was hier een zorghotel opgezet, maar is toen opgedoekt en nooit meer geactiveerd.
pi_199314471
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Jij vindt het betere kwaliteit als er allerlei urgente zorg wordt afgeschaald? Geen zorg is toch niet betere kwaliteit dan "minder dan optimale zorg" ?
Optimale zorg is het nu al niet. In welke droomwereld leef jij?

We zijn zover opgeschaald als dat we nog in het uiterste scenario acceptabel vinden qua kwaliteit.

Inhoudelijk heeft het volgens mij totaal geen nut om met jou hierover in discussie te staan. Je snapt weinig van de zorg.
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 13:41:34 #278
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199314473
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het was prima dat ze die noodhospitalen hadden opgetuigd vorig. Je had geen idee wat er op je af kwam. En dit kun je relatief eenvoudig doen. Weet je in ieder geval zeker dat dat niet de beperkende factor is. Geen enkel probleem mee. Al is het achteraf natuurlijk totaal nutteloos gebleken.
Ik had en heb er ook geen probleem mee maar een hospitaal fysiek optuigen waar geen personeel voor is lijkt mij nog steeds nogal nutteloos. Ja, als een hospice situatie, mischien maar om patienten echt te behandelen is het toch geen optie zonder het bijbehorende personeel.

Dan komt het mij toch voor als een politieke operatie vooral bedoeld om mooi weer mee te spelen. Mischien te cynisch van mij, hoor, dat kan best.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199314476
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Een leerling zonder ervaring op een COVID-afdeling laten werken. Lijkt me niet echt een goed idee.
De hele zorg kan inschuiven. Als die leerling niet daar tot zijn recht komt is er wel iemand die het wel kan, waar de leerling wel kan invallen.

ALS je goed managed en daadwerkelijk handelt uit maximale noodzaak dan komt dat wel op de been.

Nogmaals, hoe kan het nou weer dat de IC 5x zo druk is, relatief aan de bevolking in Tsjechië, en dat ze het rondwerken? Hoe kunnen wij dan allerlei zorg overal afschalen? Dat gaat toch om keuzes? En blijkbaar gaat dat dus niet om hte aantal mensen dat werkzaam is in de zorg, die hebben we genoeg.

Keuzes keuzes keuzes. Ik zie een gebrek aan wil. Jullie wat anders, prima, ik kan me daar niet in vinden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199314513
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:41 schreef ludovico het volgende:

[..]

De hele zorg kan inschuiven. Als die leerling niet daar tot zijn recht komt is er wel iemand die het wel kan, waar de leerling wel kan invallen.

ALS je goed managed en daadwerkelijk handelt uit maximale noodzaak dan komt dat wel op de been.

Nogmaals, hoe kan het nou weer dat de IC 5x zo druk is, relatief aan de bevolking in Tsjechië, en dat ze het rondwerken? Hoe kunnen wij dan allerlei zorg overal afschalen? Dat gaat toch om keuzes? En blijkbaar gaat dat dus niet om hte aantal mensen dat werkzaam is in de zorg, die hebben we genoeg.

Keuzes keuzes keuzes. Ik zie een gebrek aan wil. Jullie wat anders, prima, ik kan me daar niet in vinden.
Ik weet niet hoe het in Tsjechië is. Ik ga je trouwens blokkeren. Gebruik maken van m'n FOK-abo _O_

Met je gebrek aan wil. Hou toch op.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 13:45:09 #281
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199314517
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:41 schreef ludovico het volgende:

[..]

De hele zorg kan inschuiven. Als die leerling niet daar tot zijn recht komt is er wel iemand die het wel kan, waar de leerling wel kan invallen.

ALS je goed managed en daadwerkelijk handelt uit maximale noodzaak dan komt dat wel op de been.

Nogmaals, hoe kan het nou weer dat de IC 5x zo druk is, relatief aan de bevolking in Tsjechië, en dat ze het rondwerken? Hoe kunnen wij dan allerlei zorg overal afschalen? Dat gaat toch om keuzes? En blijkbaar gaat dat dus niet om hte aantal mensen dat werkzaam is in de zorg, die hebben we genoeg.

Keuzes keuzes keuzes. Ik zie een gebrek aan wil. Jullie wat anders, prima, ik kan me daar niet in vinden.
Nee

Zorg is geen productiehal en werknemers geen domme uitvoerende robotjes

Dit kan gewoon niet, dat si geen onwil
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199314518
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:38 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Waar heb jij het over, je gooit hier met plannen die al x-keer besproken zijn en niet realistisch zijn.
En hoezo efficiëntie? Wat denk je dat er bij covid patiënten allemaal gebeuren moet?
Niet realistisch? In China gewoon uitgevoerd, onrealistisch slaat dus nergens op, het bewijs ligt er namelijk gewoon dat het mogelijk is.

Beschermende kleding, 8 mensen op een zaaltje, veel geswitch, veel gedoe.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199314527
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:45 schreef Molo het volgende:

[..]

Nee

Zorg is geen productiehal en werknemers geen domme uitvoerende robotjes

Dit kan gewoon niet, dat si geen onwil
Okay dan, dus als het hier 5x drukker zou worden, vanwege een significante "golf" dan laten we mensen buiten de hekken maar naar adem snakken als visjes? Of kan het dan opeens wel?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199314542
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Optimale zorg is het nu al niet. In welke droomwereld leef jij?

We zijn zover opgeschaald als dat we nog in het uiterste scenario acceptabel vinden qua kwaliteit.

Inhoudelijk heeft het volgens mij totaal geen nut om met jou hierover in discussie te staan. Je snapt weinig van de zorg.
Als jij zoveel van de zorg begrijpt, hoe kan het dan dat als de relatieve drukte op de IC 5x hoger is in Tsjechie, dat ze het daar nog kunnen bolwerken, en wij hier stuklopen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 13:47:02 #285
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199314543
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:41 schreef ludovico het volgende:

[..]

De hele zorg kan inschuiven. Als die leerling niet daar tot zijn recht komt is er wel iemand die het wel kan, waar de leerling wel kan invallen.

ALS je goed managed en daadwerkelijk handelt uit maximale noodzaak dan komt dat wel op de been.

Nogmaals, hoe kan het nou weer dat de IC 5x zo druk is, relatief aan de bevolking in Tsjechië, en dat ze het rondwerken? Hoe kunnen wij dan allerlei zorg overal afschalen? Dat gaat toch om keuzes? En blijkbaar gaat dat dus niet om hte aantal mensen dat werkzaam is in de zorg, die hebben we genoeg.

Keuzes keuzes keuzes. Ik zie een gebrek aan wil. Jullie wat anders, prima, ik kan me daar niet in vinden.
Mischien moet je even kijken naar de rato van overlijden aan covid tussen Tjechie en Nederland. Ik zal je een hint geven, die was in Tjechie flink hoger dan in Nederland dus wie doe het dan beter, denk je?

Om het in cijfers te geven 1.8% in Tjechie, 1.1% in Nederland.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 13:47:27 #286
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199314552
Zijn de pretparken al open?
  vrijdag 7 mei 2021 @ 13:47:55 #287
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199314561
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:45 schreef ludovico het volgende:

[..]

Niet realistisch? In China gewoon uitgevoerd, onrealistisch slaat dus nergens op, het bewijs ligt er namelijk gewoon dat het mogelijk is.

Beschermende kleding, 8 mensen op een zaaltje, veel geswitch, veel gedoe.
Hou toch op man, prima dat je het niet wil snappen.
Ben ook wel klaar met types zoals jij.

Sterkte ermee.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_199314563
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik had en heb er ook geen probleem mee maar een hospitaal fysiek optuigen waar geen personeel voor is lijkt mij nog steeds nogal nutteloos. Ja, als een hospice situatie, mischien maar om patienten echt te behandelen is het toch geen optie zonder het bijbehorende personeel.

Dan komt het mij toch voor als een politieke operatie vooral bedoeld om mooi weer mee te spelen. Mischien te cynisch van mij, hoor, dat kan best.
Als personeel efficiënter werkzaamheden kan verrichten op locatie B dan locatie A, dan stuur je personeel naar locatie B.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 7 mei 2021 @ 13:49:35 #289
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199314574
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:45 schreef ludovico het volgende:

[..]

Okay dan, dus als het hier 5x drukker zou worden, vanwege een significante "golf" dan laten we mensen buiten de hekken maar naar adem snakken als visjes? Of kan het dan opeens wel?
Ik spreek over half uurtje met zooi Tsjechen uit dat domein, zal het eens navragen voor je

Want denk echt dat ze daar dingen hebben bedacht die wij hier in de topklinische ziekenhuizen nog niet bedacht hebben

Dank voor de tip
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 13:50:20 #290
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199314586
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als personeel efficiënter werkzaamheden kan verrichten op locatie B dan locatie A, dan stuur je personeel naar locatie B.
Blijkbaar was het effficienter om het personeel in lokatie A te houden in Nederland dan ze naar lokatie B te sturen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199314588
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het in Tsjechië is. Ik ga je trouwens blokkeren. Gebruik maken van m'n FOK-abo _O_

Met je gebrek aan wil. Hou toch op.
Sentimenteel. :')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 7 mei 2021 @ 13:50:39 #292
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199314590
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:45 schreef ludovico het volgende:

[..]

Niet realistisch? In China gewoon uitgevoerd, onrealistisch slaat dus nergens op, het bewijs ligt er namelijk gewoon dat het mogelijk is.

Beschermende kleding, 8 mensen op een zaaltje, veel geswitch, veel gedoe.
Die mensen worden hier niet opgenomen

Totaal niet vergelijkbaar

Plus China had nogal wat verpleegkundigen en artsen gewoon gedwongen erheen gestuurd vanuit andere gebieden hè. Iets met propaganda en vrijheidsbeperking
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199314594
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:45 schreef Molo het volgende:

[..]

Nee

Zorg is geen productiehal en werknemers geen domme uitvoerende robotjes

Dit kan gewoon niet, dat si geen onwil
Hoe kan het dan dat het in Tsjechië wel gaat?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199314597
IC onder de 800 *O*
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 13:52:08 #295
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199314608
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hoe kan het dan dat het in Tsjechië wel gaat?
Met een veel hoger dodencijfer kan alles. Maar feiten glijden van je af, lijkt het.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199314610
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mischien moet je even kijken naar de rato van overlijden aan covid tussen Tjechie en Nederland. Ik zal je een hint geven, die was in Tjechie flink hoger dan in Nederland dus wie doe het dan beter, denk je?

Om het in cijfers te geven 1.8% in Tjechie, 1.1% in Nederland.
Als er minder besmettingen zijn en het minder druk is dan overlijden er naar alle logica en waarschijnlijkheid inderdaad minder mensen.

Die rato verschilt niet vanwege het bolwerken van de aantallen, maar vanwege de aantallen zelf.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 7 mei 2021 @ 13:52:15 #297
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_199314612
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Je had ze al voordat ik ze had? :o

Heb je nog ergens een illegale bron? :D
We hebben beide dezelfde bron, alleen benaderde ik hem vandaag eerder _O-

Misschien kun je even tegen Yorick zeggen dat hij #telaat is _O-
pi_199314634
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:52 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

We hebben beide dezelfde bron, alleen benaderde ik hem vandaag eerder _O-

Misschien kun je even tegen Yorick zeggen dat hij #telaat is _O-
Zit je op kennisbank LCPS? Ik krijg hem meestal vanuit de LCPS rechtstreeks ook in mijn mailbox. Soms is die wat eerder voor mijn gevoel. Of krijg je die ook? :o
pi_199314638
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:47 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Hou toch op man, prima dat je het niet wil snappen.
Ben ook wel klaar met types zoals jij.

Sterkte ermee.
Dit is echt het probleem met dit land, de zorg is heilig, het zorgpersoneel is heilig, dus je mag niet vinden dat er MEER gedaan had moeten worden. En ik neem dat het uitvoerende personeel niet kwalijk, hoewel ik vind dat zij hun maatschappelijke plicht hebben om in crisis situaties ook gewoon 40+ uur te maken per week. Ik heb niet de indruk dat die rek daaruit is gehaald.

Ik heb niet de indruk dat de rek eruit is gehaald om allerlei overig personeel te laten meewerken.

Ik heb niet de indruk dat er alles aan gedaan is om de capaciteit te verhogen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199314648
twitter
pi_199314650
Vol.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')