abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 7 mei 2021 @ 13:27:58 #51
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199314266
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

In Nederland?
In Nederland is meer dan drie kwart van de Joden omgekomen. En zelfs zijn er Joden die vluchten uit nazi Duitsland weer de grens over gezet voor dat de oorlog militair werd.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_199314271
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:21 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Maar wie zegt dat dat in 1946 daadwerkelijk gezegd is? Dat lijkt dus gewoon door iemand op Wikipedia geplempt te zijn ooit.
Lijkt dat? Zo lees ik het niet. Vooraanstaande historici maken er melding van. Eindexamen leerlingen debunken het weer. Een soort van.

Het is gewoon niet duidelijk of het ooit bekend was en, als dat is, waar die info dan nu te vinden is. Dus 'is het er niet'

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2021 13:28:48 ]
pi_199314277
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:20 schreef Megumi het volgende:

[..]

Onzin. Binnen de Nederlandse democratie en in de gegeven omstandigheden in Nederland zie ik geen ruimte voor mensen met dictatoriale denkbeelden die daadwerkelijk op industriële wijze hun (denkbeeldige) tegenstanders willen uitschakelen. Zoals er met de Joden is gebeurd.
Gelukkig maar .. dat dit soort mensen er nauwelijks zijn en zeker niet in een politieke zetel.
Maar Mussert wilde ook niet de massamoorden in de gaskamers. Maar hij werd wel medeplichtig aan de vervolgingen.... die eindigde in de vernietigingskampen>
In hoeverre wist hij van die geplande moordpartijen. Wilde hij het niet weten ?
  vrijdag 7 mei 2021 @ 13:34:22 #54
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199314359
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:27 schreef Megumi het volgende:
In Nederland is meer dan drie kwart van de Joden omgekomen. En zelfs zijn er Joden die vluchten uit nazi Duitsland weer de grens over gezet voor dat de oorlog militair werd.
Is dat in Nederland gebeurd? Ik weet dat er doorvoerkampen in Nederland waren zoals Westerbork maar de grootschalige "vernietiging" in de vernietigingskampen vond toch echt vnl in bezet Polen plaats.
pi_199314417
" en toch draait ze"
pi_199314458
De nazi's werd geen strobreed in de weg gelegd bij de Jodenvervolging, al voor de oorlog sprak Colijn dit soort woorden

"Dat zeg ik in het belang van onze Nederlandsche Joden zelf. In dezen tijd is geen enkel volk van huis uit volkomen vrij van antisemitisme: de sporen ervan worden ook in ons land gevonden en wanneer men nu ongelimiteerd een stroom vluchtelingen uit het buitenland hier zou binnen laten, zou het noodzakelijk gevolg ervan zijn, dat de stemming in ons eigen volk ten opzichte van de Joden een ongunstige kentering zou kunnen ondergaan.”[8]

“Vermeden moet worden alles wat de strekking heeft duurzame vestiging in ons reeds zo dicht bevolkte land te bevorderen. Het laatste gezichtspunt is ook van belang voor wat het standpunt betreft van die leden, die van mening zijn, dat tegen toelating van vreemdelingen op Nederlandsch grondgebied met kracht dient te worden opgekomen, daar een verder binnendringen van vreemde elementen schadelijk zou zijn voor de handhaving van het karakter van den Nederlandschen stam. Ook de Regeering is van oordeel, dat in beginsel ons beperkt territoir voor de eigen bevolking moet blijven gereserveerd."
  vrijdag 7 mei 2021 @ 13:44:25 #57
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199314508
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:40 schreef Pleun2011 het volgende:
De nazi's werd geen strobreed in de weg gelegd bij de Jodenvervolging
Dat is geen nieuws.

Dat Nederland er een feilloze "Ik heb toch niets te verbergen" persoonsadministratie op nahield heeft daar ook enorm aan bijgedragen.

[ Bericht 12% gewijzigd door AchJa op 07-05-2021 13:53:12 ]
pi_199314526
Mussert na de maaltijd.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  vrijdag 7 mei 2021 @ 13:46:26 #59
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_199314536
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:40 schreef Pleun2011 het volgende:
De nazi's werd geen strobreed in de weg gelegd bij de Jodenvervolging, al voor de oorlog sprak Colijn dit soort woorden

<Knip>

Vermeden moet worden alles wat de strekking heeft duurzame vestiging in ons reeds zo dicht bevolkte land te bevorderen. Het laatste gezichtspunt is ook van belang voor wat het standpunt betreft van die leden, die van mening zijn, dat tegen toelating van vreemdelingen op Nederlandsch grondgebied met kracht dient te worden opgekomen, daar een verder binnendringen van vreemde elementen schadelijk zou zijn voor de handhaving van het karakter van den Nederlandschen stam. Ook de Regeering is van oordeel, dat in beginsel ons beperkt territoir voor de eigen bevolking moet blijven gereserveerd."
Dit zijn wel wijze woorden eigenlijk
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_199314540
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:48 schreef Twiitch het volgende:
"It was just a prank bro"
"vis een optie"
  vrijdag 7 mei 2021 @ 13:49:57 #61
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_199314580
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:32 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Aldus de Volkskrant.

En geloven we dit? Ik niet
Natuurlijk gelooft niemand dit.
Maar we staan er met zijn allen bij en kijken er naar.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 7 mei 2021 @ 14:00:01 #62
46794 Berkery
Fat bastard
pi_199314727
"Auw"
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
pi_199314862
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:04 schreef Megumi het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Wat Nederland aangaat. En het was ook netjes van Merkel dat ze er wel een hint naar gaf zonder daar verder op in te gaan en de verantwoordelijkheid bij de Duitsers neerlegt. Dat in verhouding met andere landen de meeste Joden in Nederland vermoord zijn heeft wel een reden.
Ja, de Duitsers wilden namelijk zo snel mogelijk het Arische broedervolk zuiveren terwijl de joden daar juist extreem ver geintegreerd waren. Dus stuurden ze de SS ipv de Wehrmacht. Daarnaast konden ze gebruik maken van de uitstekende bevolkingsadministratie, er werden mensen op transport gezet die helemaal niet wisten dat ze joods waren tot de Nazi's op de stoep stonden. Het identiteitsbewijs was ook nog eens heel moeilijk te vervalsen, de regering was Duits en met de uitgestrekte berggebieden om je in te verbergen viel het ook nogal tegen.

Daar komt dan nog bij dat Nederland het slechtst voorbereide land was. Het verzet moest na de bezetting nog opgericht worden en de aanslagen op de bevolkingsadministraties kwamen veel te laat op gang. De Nederlanders waren zelfs zo naief om te denken dat ze met een staking de bezetter wel op andere gedachten te brengen en die jodenvervolging in Nederland maar te laten zitten. Ook de joden hadden juist dankzij het onbezette Nederland een vals gevoel van veiligheid en heel veel probeerden niet eens onder te duiken, terwijl ze vooral in de grote steden leefden waar onderduiken heel moeilijk was. De Joodse raad werkte hard mee en diens grootste daad van verzet was met schedelmetingen de Duitsers proberen te overtuigen dat de Sefardische joden van een ander ras waren dat de Duitsers niet moesten hebben.

Ik vind het wijzen naar het percentage echt een schofterige miskenning van hoe moeilijk het juist in Nederland was om joden te redden en hoeveel mensen daar hun leven voor hebben gewaagd. En dan bedoel ik niet eens zozeer de grote helden, waar Nederland er percentagegewijs er veel meer van heeft dan enig ander land en zelfs qua absolute aantallen alleen Polen boven zich moet laten. Ik bedoel ook de vele gewone mensen die als vanzelfsprekend hun steentje bijdroegen wanneer het dorp een paar joodse kinderen verborg tussen de andere kinderen, en daarmee niettemin hun leven waagden. Maar ook ten opzichte van de mensen die uiteindelijk niks gedaan hebben vind ik het nogal aanmatigend om maar te doen alsof er geen wrede, totalitaire dictatuur was, een terreurbewind. Terreur werkt namelijk, daarom zagen we ook niet veel opstanden in Noord-Korea, China of Irak.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199314945
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:35 schreef Megumi het volgende:

[..]

Nou als jij denkt dat die voldoende macht krijgen om deze plannen uit te voeren? En mensen bereid te vinden om
perventine en benzedrine te slikken om die in de juiste geestelijke gesteldheid te krijgen om mensen zonder gehinderd te worden door empathie massaal mensen te vermoorden mag je natuurlijk vinden. Fascisme bestaat gelukkig niet meer plus het wetenschappelijk. militair apparaat daarachter.

Wat ik op zich eigenlijk grappig is dat Nederlanders weinig vertrouwen hebben in zich zelf en hun moraal wat dit aangaat. Baudet of Wilders nieuwe dictators. _O- Ik denk zelfs dat dan de supermachten een tactisch gebruik van een kernwapen niet zouden blokkeren. :') Gaat niet gebeuren.
Ik protesteer tegen de suggestie dat amfetaminegebruik het empathisch vermogen zou onderdrukken.
De waargenomen reductie in substantia grisea in de rechtse gyrus supramarginalis na jarenlang meth gebruik zou integendeel het resultaat kunnen zijn van neurotoxiciteit door overmatige activatie. Hersenschade door teveel empathie dus.
:+

Natuurlijk is teveel empatie niet noodzakelijk gunstig voor degenen die men verantwoordelijk houdt voor de ellende...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  vrijdag 7 mei 2021 @ 14:24:16 #65
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_199315021
"Ik heb stiekem een teringhekel aan tandenborstelsnorren!"
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  vrijdag 7 mei 2021 @ 14:24:23 #66
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199315023
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:11 schreef Weltschmerz het volgende:

Daar komt dan nog bij dat Nederland het slechtst voorbereide land was. Het verzet moest na de bezetting nog opgericht worden en de aanslagen op de bevolkingsadministraties kwamen veel te laat op gang.
Dat we tot ongeveer tot op de dag van de Duitse inval dachten dat we het wel gingen redden met "neutraal" blijven net als in WW1 en we compleet defensie tot op de draad wegbezuinigd hadden hielp ook niet mee.
pi_199315893
zijn laatste woorden waren niets vreemds of onoorbaars.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_199315948
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:11 schreef Weltschmerz het volgende:
... de grote helden, waar Nederland er percentagegewijs er veel meer van heeft dan enig ander land en zelfs qua absolute aantallen alleen Polen boven zich moet laten
De "Rechtvaardigen onder de Volkeren"? Ik weet niet of dat iets is waar je als land bovenaan wil staan. Het kan ook aangeven hoe gevaarlijk de situatie was voor Joden en voor de mensen die hen hielpen. Gevaar dat niet alleen van de bezetter kwam.

Litouwen heeft er ook veel btw, in verhouding ongeveer 61% van het Nederlandse aantal.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 7 mei 2021 @ 15:35:14 #69
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199315962
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:20 schreef Megumi het volgende:

[..]

Onzin. Binnen de Nederlandse democratie en in de gegeven omstandigheden in Nederland zie ik geen ruimte voor mensen met dictatoriale denkbeelden die daadwerkelijk op industriële wijze hun (denkbeeldige) tegenstanders willen uitschakelen. Zoals er met de Joden is gebeurd.
Hoe verklaar je dan dat hij 8 zetels heeft in de 2e kamer?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199316136
Zijn laatste woorden waren: "Wil je alsjeblieft mijn browserhistorie wissen?"
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_199316187
Ook mooie laatste woorden:
Mijn God, mijn God, heb medelijden met mij, heb medelijden met dit arme volk

Mysterieus als laatste woord is :
Rosebud
pi_199316338
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat we tot ongeveer tot op de dag van de Duitse inval dachten dat we het wel gingen redden met "neutraal" blijven net als in WW1 en we compleet defensie tot op de draad wegbezuinigd hadden hielp ook niet mee.
Er was natuurlijk ook een echte neutraliteitspolitiek. Daarom was de animo om joodse vluchtelingen op te vangen ook niet groot (los van het idee om dat tot opvang te beperken vanwege de bevolkingssamentstelling), en wellicht dat ook investering in het leger door Duitsland als provocatie zou worden opgevat. Het was wel op eieren lopen. Daarnaast kun je je afvragen wat er aan te doen was geweest. Voor de uitvinding van de bommenwerper was Nederland natuurlijk erg lastig in te nemen vanwege de Hollandse Waterlinie, waarachter de marine operationeel bleef.

Wat je met wijsheid achteraf wel kunt verwijten is dat er gezien de ontwikkelingen in Duitsland geen verdedigingslinie voor de Nederlandse joden lag. Had niemand nou kunnen bedenken dat in geval van een invasie alle bevolkingsregisters meteen vernietigd moesten worden? Dat had zelfs in die 3 dagen dat het Nederlandse leger onverwacht stug standhield nog wel kunnen gebeuren.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 15:34 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

De "Rechtvaardigen onder de Volkeren"? Ik weet niet of dat iets is waar je als land bovenaan wil staan. Het kan ook aangeven hoe gevaarlijk de situatie was voor Joden en voor de mensen die hen hielpen. Gevaar dat niet alleen van de bezetter kwam.
Gevaar dat er zonder de bezetter niet geweest was. Ik vind het echt te grof om alleen naar het percentage te kijken en dan te insinueren dat Nederland antisemitisch was. Nee, dan heb je het fantastische Denemarken dat 99% van zijn joden heeft weten te redden. Maar wel door met de pootjes op de rug te gaan liggen bij de Duitse invasie, het daaropvolgende bijzonder slappe Duitse bewind boven de zittende Deense regerin, een hoge Duitser die de razziaplannen opzettelijk lekt en vervolgens 7000 joden in één ruk naar een neutraal buurland evacueren over 6 km zee. Dat was nou ook weer niet zo'n prestatie, uiteindelijk hebben de Nederlanders veel meer joden gered en moesten daar veel meer moeite voor doen, en ook veel grotere risico's voor lopen.

Ik vind het echt onzin om bewust niet te kijken naar de situatie en de mate van succes van de Duitsers los van hun eigen fanatisme, de infrastructuur en de mogelijkheden aan de Nederlanders toe te schrijven.

[ Bericht 17% gewijzigd door Weltschmerz op 07-05-2021 16:51:45 ]
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 16:28:02 #73
33189 RM-rf
1/998001
pi_199316537
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:06 schreef Confetti het volgende:

[..]

Overigens mogen sommige hedendaagse politici zich er ook van bewust zijn dat de desbetreffende strafwetartikelen nog steeds gelden, zij het met een andere straf.
niet echt, de oordelen na de tweede wereldoorlog werden op basis van 'Bijzondere Rechtspleging' gedaan, waarin specifieke daden strafbaar gesteld werden en de doodstraf tijdelijk werd heringevoerd...

de oordelen werden uitgesproken door 5 rechters in een Bijzonder Rechtshof, waarvan 2 militair waren en 3 jurist

deze Rechtgeving gold vanaf 1943 tot 1950 en is daarna ook gelijk afgeschaft

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bijzondere_rechtspleging

Objectief gezien was er eigenlijk geen werkelijke grond om Mussert te veroordelen, maar hij werd dat vooral omdat hij persoonlijk als een 'symbool' van collaboratie gold, ook al viel dat in de realiteit eigenlijk behoorlijk mee en had hij nooit een daadwerkelijke rol in het landsbestuur onder duitse bezetting gespeeld (en werd dor de duitsers ook enigszins wantrouwd omdat hij streefde naar een onafhankelijk nederland, i.t.t. Rost an Tonningen)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 7 mei 2021 @ 17:53:42 #74
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
  vrijdag 7 mei 2021 @ 17:54:09 #75
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_199317862
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 16:28 schreef RM-rf het volgende:
Objectief gezien was er eigenlijk geen werkelijke grond om Mussert te veroordelen, maar hij werd dat vooral omdat hij persoonlijk als een 'symbool' van collaboratie gold, ook al viel dat in de realiteit eigenlijk behoorlijk mee en had hij nooit een daadwerkelijke rol in het landsbestuur onder duitse bezetting gespeeld
Wat is objectief? Juridisch gezien? Of moreel?
Moreel gezien leidde hij een organisatie die de kameraden uit Duitsland hielp met bezetting en onderdrukking van het Nederlandse volk... waaronder een rare treinenbeweging oostwaarts.
Vind ik wel genoeg reden de man te vonnissen
pi_199317924
"Anderhalve meter maatschappij!"
  vrijdag 7 mei 2021 @ 18:43:52 #78
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_199318113
Hij had wel interessante thema's. Is gelukkig niet meer zo aan de orde.

  vrijdag 7 mei 2021 @ 18:45:45 #79
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_199318137
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 18:43 schreef Tengano het volgende:
Hij had wel interessante thema's. Is gelukkig niet meer zo aan de orde.

[ afbeelding ]
Standaard populistisch gebrabbel waarschijnlijk. En dan nog 25 centen op tafel moeten gooien om er naar te mogen luisteren.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 18:54:35 #80
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_199318248
Mazzeltof!
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 7 mei 2021 @ 19:05:15 #81
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_199318356
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 18:45 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Standaard populistisch gebrabbel waarschijnlijk. En dan nog 25 centen op tafel moeten gooien om er naar te mogen luisteren.
Het was wel in de dierentuin. Tegenwoordig betaal je daar heel wat meer voor.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  vrijdag 7 mei 2021 @ 19:15:00 #82
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_199318447
quote:
12s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 19:05 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Het was wel in de dierentuin. Tegenwoordig betaal je daar heel wat meer voor.
Lijkt eerder een soort freakshow.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 19:20:50 #83
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199318513
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 18:43 schreef Tengano het volgende:
Hij had wel interessante thema's. Is gelukkig niet meer zo aan de orde.

[ afbeelding ]
Sommige dingen veranderen niet, helaas.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_199320221
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 16:28 schreef RM-rf het volgende:

[..]

niet echt, de oordelen na de tweede wereldoorlog werden op basis van 'Bijzondere Rechtspleging' gedaan, waarin specifieke daden strafbaar gesteld werden en de doodstraf tijdelijk werd heringevoerd...

de oordelen werden uitgesproken door 5 rechters in een Bijzonder Rechtshof, waarvan 2 militair waren en 3 jurist

deze Rechtgeving gold vanaf 1943 tot 1950 en is daarna ook gelijk afgeschaft

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bijzondere_rechtspleging

Objectief gezien was er eigenlijk geen werkelijke grond om Mussert te veroordelen, maar hij werd dat vooral omdat hij persoonlijk als een 'symbool' van collaboratie gold, ook al viel dat in de realiteit eigenlijk behoorlijk mee en had hij nooit een daadwerkelijke rol in het landsbestuur onder duitse bezetting gespeeld (en werd dor de duitsers ook enigszins wantrouwd omdat hij streefde naar een onafhankelijk nederland, i.t.t. Rost an Tonningen)

Ik kan nu even het originele vonnis van Mussert niet vinden, maar hij is zeker weten veroordeeld op basis van het artikelen in het wetboek van strafrecht, in het bijzonder voor misdrijven tegen de veiligheid van de staat. Het is niet zo dat er voor deze mensen wetsartikelen met terugwerkende kracht zijn verzonnen.
pi_199320868
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 16:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Gevaar dat er zonder de bezetter niet geweest was. Ik vind het echt te grof om alleen naar het percentage te kijken en dan te insinueren dat Nederland antisemitisch was.

[..]

Ik vind het echt onzin om bewust niet te kijken naar de situatie en de mate van succes van de Duitsers los van hun eigen fanatisme, de infrastructuur en de mogelijkheden aan de Nederlanders toe te schrijven.
Ben ik het mee eens. Reageerde enkel op de verwijzing naar het aantal "rechtvaardigen", ook daar zeggen de cijfers niet alles.

Wat me trouwens opviel: hoe hoger het aantal, hoe sneller het stijgt (nr 1 tot 5, van feb 2016 tot jan 2020: Polen + 7.4%, Nederland +6.1%, Frankrijk +5.2%, Oekraine +4.5%, België +3.5%)
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_199320959
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 18:43 schreef Tengano het volgende:
Hij had wel interessante thema's. Is gelukkig niet meer zo aan de orde.

[ afbeelding ]
Nou dit praatje van de man was eind maart 1942. Inderdaad...... het volk was in nood.
Door nazi's , zoals hij .
  zaterdag 8 mei 2021 @ 00:21:51 #87
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199323611
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:06 schreef Confetti het volgende:

[..]

Zijn handelen had het onvermijdelijk gevolg dat Nederland onder vreemde heerschappij zou vallen. Daarnaast is hij ook geëxecuteerd voor het behulpzaam zijn van de vijand.

Overigens mogen sommige hedendaagse politici zich er ook van bewust zijn dat de desbetreffende strafwetartikelen nog steeds gelden, zij het met een andere straf.
Als Hitler het niet het Derde Rijk maar EU had genoemd had er geen vuiltje aan de lucht geweest
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 8 mei 2021 @ 00:26:34 #88
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_199323648
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 00:21 schreef the-eye het volgende:

[..]

Als Hitler het niet het Derde Rijk maar EU had genoemd had er geen vuiltje aan de lucht geweest
Ja inderdaad, bijna hetzelfde :)!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_199323974
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 00:21 schreef the-eye het volgende:

[..]

Als Hitler het niet het Derde Rijk maar EU had genoemd had er geen vuiltje aan de lucht geweest
Vandaar die aanvallen op Polen de hele tijd :|W
  zaterdag 8 mei 2021 @ 05:58:30 #90
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199324689
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 01:27 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Vandaar die aanvallen op Polen de hele tijd :|W
Hitler viel Polen aan omdat hij Duitsers in het gebied wilde laten wonen en de Polen minderwaardig vond en alleen geschikt om arbeid te verrichten.
De EU wil met alle geweld moslimmigranten in Polen huisvesten en ziet Polen als "flexibele"goedkope krachten om elders in de tuinbouw te werken. Ze mogen daarbij verblijven in wat, na zo veel jaar, in sommige gevallen nog niet meer zijn dan barakken

[ Bericht 0% gewijzigd door the-eye op 08-05-2021 06:48:04 ]
pi_199350687


[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2021 08:37:46 ]
pi_199351280
Mussert was dus een socialist en oprichter van een socialistische beweging. In 1946 vermoord omdat hij trouw had gezworen aan het Duitse staatshoofd.

Tegenwoordig worden socialisten als Timmermans en Samsom benoemd op hoge posities in het derde rijk, pardon de EU, waarbij ze ook trouw zweren aan het Duitse staatshoofd Merkel en haar lakij Von der Leijen.

Het kan verkeren.
  zondag 9 mei 2021 @ 23:09:06 #93
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_199351393
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:11 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat is een ding inderdaad. Maar zelf heb ik niet zoveel interesse in de laatste woorden van een crimineel/massamoordenaar. Die meewerkte aan het doden van zo een rond de 50.000.000 miljoen mensen.
Dus ze hebben nog meer mensen vermoord dan er überhaupt waren! :D

Echt iets voor Mengele; mensen doden, reanimeren, nogmaals doden en repeat!
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_199351426
zijn laatste woorden waren: Z.Z.A.Z.Z.D.B.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_199351680
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 22:59 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Mussert was dus een socialist en oprichter van een socialistische beweging. In 1946 vermoord omdat hij trouw had gezworen aan het Duitse staatshoofd.

Tegenwoordig worden socialisten als Timmermans en Samsom benoemd op hoge posities in het derde rijk, pardon de EU, waarbij ze ook trouw zweren aan het Duitse staatshoofd Merkel en haar lakij Von der Leijen.

Het kan verkeren.
tjonge.... ga je lekker met je demonisering
Mussert was een extreemrechts demoniserend figuur.. Zoiets wat jij doet nu met deze post
pi_199351901
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 23:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

tjonge.... ga je lekker met je demonisering
Mussert was een extreemrechts demoniserend figuur.. Zoiets wat jij doet nu met deze post
Voor zover ik weet, was Mussert geen dogmatisch nationaalsocialist, maar meer een rechts-populist met een sociale agenda. Daar kan je in crisistijd veel vrienden mee maken. Het establishment lost de armoede niet op (en inderdaad, de kabinetten-Colijn hadden het drukker met het beschermen van de goudvoorraad en de hervormde kerk dan met het bestrijden van de werkloosheid), terwijl de NSB dit benoemde en collecteerde voor de armere leden. De aanvankelijke successen van de NSDAP in Duitsland, dat van straatarm weer een optimistisch en relatief welvarend land werd, zullen er mogelijk extra aan hebben bijgedragen. Zie ook de hogere aanhang van de NSB in de grensstreek.
Een vergelijking met de EU vind ik dan ook wel erg scheef. Eerder een vergelijking met FvD. Als die het tij willen keren, moeten ze morgen een voedselbank oprichten, speciaal voor FvD-leden.
pi_199352326
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 23:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

tjonge.... ga je lekker met je demonisering
Mussert was een extreemrechts demoniserend figuur.. Zoiets wat jij doet nu met deze post
Grappig dat socialisten hun eigen geschiedenis altijd willen ontkennen. Mussert was evenals Hitler een socialist. Misschien populistisch, maar dan wel links-populistisch.

Het kenmerk van een socialist is dat hij alles centraal wil regelen en voorschrijft wat andere mensen moeten willen en denken. De socialisten van deze tijd zijn Timmermans, Samsom, etc.

Rechts is juist het omgekeerde: geen centrale dwang van een paar figuren die het beter menen te weten dan de rest. Rechts staat voor vrijheid van denken en doen, voor democratie en verantwoordelijkheid.
pi_199352838
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 22:59 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Mussert was dus een socialist en oprichter van een socialistische beweging. In 1946 vermoord omdat hij trouw had gezworen aan het Duitse staatshoofd.

Tegenwoordig worden socialisten als Timmermans en Samsom benoemd op hoge posities in het derde rijk, pardon de EU, waarbij ze ook trouw zweren aan het Duitse staatshoofd Merkel en haar lakij Von der Leijen.

Het kan verkeren.
Ofwel je bent met opzet enorm aan het stoken, ofwel je gelooft echt wat je zegt en bent verschrikkelijk dom.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_199352871
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 01:47 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Grappig dat socialisten hun eigen geschiedenis altijd willen ontkennen. Mussert was evenals Hitler een socialist. Misschien populistisch, maar dan wel links-populistisch.

Ja, en Noord-Korea is daadwerkelijk democratisch, voor het volk en een republiek. Want als het in de naam staat, dan moet het wel echt zo zijn :Y
pi_199354351
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 08:00 schreef recursief het volgende:

[..]

Ofwel je bent met opzet enorm aan het stoken, ofwel je gelooft echt wat je zegt en bent verschrikkelijk dom.
Het laatste dus.
Radicaliserend rechts wil graag fascisme dumpen bij de linkse vijand. Dat scheelt weer gewetensnood/
En zo maakt men de weg vrij extreemrechtse ideetjes over te nemen en te rechtvaardigen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')