abonnement Unibet Coolblue
pi_199313824
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:46 schreef TLC het volgende:
En we beginnen weer als een baksteen te zakken :o
Ja, hij zit in een elliptische baan van nu ongeveer 153 x 251 km. Op het laagste punt (de periapsis) aangekomen heeft hij momenteel nog steeds genoeg snelheid en te weinig weerstand om te de-orbiten en zal dus daarna weer gaan stijgen richting het hoogste punt (apoapsis). Bij elke ronde komt hij steeds iets lager en komt daardoor steeds meer atmosfeerdeeltjes tegen (meer wrijving) waardoor hij elke ronde iets aan hoogte verliest. Op een gegeven moment wordt de wrijving zo groot dat de periapsis én apoapsis beiden in de atmosfeer zitten en dan is het gedaan. Maar dat duurt dus nog ongeveer 40 uur.
pi_199313836
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:56 schreef vosss het volgende:
De omtrek van de aarde is +/- 40.000 km toch?

Dat ding gaat elke 30 seconden de aarde rond en gaat 28.000km/u.

Dus hij draait in tegenovergestelde richting als de aarde ronddraait neem ik aan.

Hoe fucking hard draait de aarde dan rond? Normaal zou hij er ruim een uur over doen?!
Hoe komt je daarbij? 1 orbit duurt ongeveer 1,5 uur, geen 30 seconden.
pi_199313859
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:43 schreef vosss het volgende:
Als je ergens staat waar dat ding over vliegt; is dat dan met het blote oog te zien? Of met een verrekijker?
Je kan hem in de nacht met het blote oog zien onder de juiste condities. Zo heb ik een keer het iss gezien met het blote oog.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199313877
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:58 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Hoe komt je daarbij? 1 orbit duurt ongeveer 1,5 uur, geen 30 seconden.
Ow dat dacht ik te zien op die 1ste link in dit topic :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_199313888
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:56 schreef vosss het volgende:
De omtrek van de aarde is +/- 40.000 km toch?

Dat ding gaat elke 30 seconden de aarde rond en gaat 28.000km/u.

Dus hij draait in tegenovergestelde richting als de aarde ronddraait neem ik aan.

Hoe fucking hard draait de aarde dan rond? Normaal zou hij er ruim een uur over doen?!
Hoe kom je bij dat getal? Als je kijkt naar die klok boven dat kaartje, dat zijn minuten niet seconden.
pi_199313900
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:01 schreef vosss het volgende:

[..]

Ow dat dacht ik te zien op die 1ste link in dit topic :@
Die weergave (je doelt op dat wereldkaartje denk ik?) is niet realtime volgens mij.
pi_199313925
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:01 schreef vosss het volgende:

[..]

Ow dat dacht ik te zien op die 1ste link in dit topic :@
Op het kaartje zie je de toekomstige positie in versnelde tijd, zie datum en tijd boven het kaartje. :s)

Realtime positie (waarschijnlijk ook 'slechts' berekend n.a.v. de bekende parameters): https://orbit.ing-now.com/3dlaunch/payload/data/2021-035/
pi_199313928
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:03 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Die weergave (je doelt op dat wereldkaartje denk ik?) is niet realtime volgens mij.
Ik zag een klokje erboven staan :@ :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_199314132
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:43 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Nog een paar kilometer en hij vliegt tegen zo'n wolkenkrabber in Dubai aan.
160km. is de afstand tussen Utrecht en Groningen. Dat is vrij dicht tegen de aarde dus!
Cindy De Vuyst
pi_199314285
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:19 schreef einzeinz het volgende:

[..]

160km. is de afstand tussen Utrecht en Groningen. Dat is vrij dicht tegen de aarde dus!
Elke ronde om de aarde komt hij iets lager (periapsis is nu 153 km), tot de wrijving zo groot wordt dat de atmosfeer 'm pakt. :Y
pi_199314331
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:19 schreef einzeinz het volgende:

[..]

160km. is de afstand tussen Utrecht en Groningen. Dat is vrij dicht tegen de aarde dus!
Als je met je auto recht omhoog rijdt mag je je in een uurtje astronaut noemen.

Misschien nog wel sneller, want snelheidslimieten gelden alleen voor horizontale verplaatsingen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_199314467
Het zou mooi zijn als dat ding in zijn geheel op Xi PingPingJinPingWin zijn lelijke hoofdje zou vallen.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 14:02:35 #63
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199314768
quote:
15s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 08:48 schreef junkiesietze het volgende:
Stel dit ding vaagt een stad in amerika weg, is dat het startschot voor WWIII?
Het is een hol stuk metaal. Wel zwaar maar veel schade zal het niet doen. Het is geen komeet oid. Het zal een gebouw kunnen beschadigen maar niet er doorheen slaan ofzo. Eenmaal afgeremd door de atmosfeer gaat het ook niet zo hard meer.

De media blazen dit teveel op. hehe
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_199314918
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:32 schreef Resistor het volgende:

[..]

Als je met je auto recht omhoog rijdt mag je je in een uurtje astronaut noemen.

Misschien nog wel sneller, want snelheidslimieten gelden alleen voor horizontale verplaatsingen.
Zweeft die Tesla van Elon er eigenlijk nog?
Cindy De Vuyst
pi_199314958
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:15 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Zweeft die Tesla van Elon er eigenlijk nog?
Zeker!

https://www.whereisroadster.com
pi_199314984
Eerst corona toen bubble tea en nu een dikke rakket, stelletje idioten
pi_199315133
quote:
Kan overal zitten, we zien geen recente beelden meer.
Cindy De Vuyst
pi_199315461
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:31 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Kan overal zitten, we zien geen recente beelden meer.
Nee hoor, de baangegevens van het object zijn bekend en we weten daardoor ook vrijwel precies waar hij zich nu bevindt. Daar zijn geen beelden voor nodig.

Dit is ook wel een gave animatie van de tot nu toe afgelegde baan:
https://www.heavens-above.com/tesla.aspx

De "close approach" (7,4 miljoen km :P ) met Mars van vorig jaar oktober is hierop mooi te zien.

[ Bericht 13% gewijzigd door Tourniquet op 07-05-2021 15:07:46 ]
pi_199315473
En hoe ziet die wagen er nu uit?
Cindy De Vuyst
pi_199315555
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:57 schreef einzeinz het volgende:
En hoe ziet die wagen er nu uit?
Nu waarschijnlijk nog wel redelijk intact, maar in de loop van de komende honderden jaren zal hij waarschijnlijk langzaam uit elkaar vallen door kosmische straling en temperatuurverschillen:

https://www.delta.tudelft(...)usks-roadster-space#

quote:
The biggest problem is that the Roadster and Starman largely constitute rubber, plastics, and carbon composites which consist of a long chain of organic molecules that include epoxy resins, polypropylene, polystyrene, polyvinyl chloride, nylon, and many others. These are what the carbon composite car body, the fabrics in the interior, the cushions in the seats, electrical insulation, and a myriad of fasteners, fairings, and adhesive compounds are made of. Starman and his suit are made almost entirely of organic polymers, and even the safety glass in the car's windscreen is a plastic laminate.

All of these, at this very moment, are being bombarded with super high levels of stellar radiation, as the sunlit areas heat to 127º C and the shaded areas plunge to -173º C. So the car is being evenly baked like a rotisserie chicken, as the vehicle orbits toward and away from the Sun, undergoing strong thermal stresses that will cause all manner of material fatigue.

So what will the Roadster look like in a few centuries? The most obvious thing will be that, largely comprised of carbon-carbon bonds and carbon-hydrogen bonds, its chemical attractions may falter under the intense energy from the radiation. As the bonds break, the car can literally fall apart. The rubber tyres on the wheels won't be there anymore either.
pi_199315674
Dat ding valt eerst uit elkaar in kleine stukken schroot en die kunnen bij landing wel wat huizen beschadigen. Maar dan houdt het wel op.
Dit is al veel vaker gebeurd.
Vakman pur sang
pi_199315721
Ik hoorde ooit dat het heelal vol hangt met afval, ook wat wij er als mens heen hebben geschoten.
Is er dan geen kans dat die wagen ofwel door afval wordt geraakt ofwel door een komeet?
Cindy De Vuyst
  vrijdag 7 mei 2021 @ 15:22:48 #73
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199315785
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 15:16 schreef einzeinz het volgende:
Ik hoorde ooit dat het heelal vol hangt met afval, ook wat wij er als mens heen hebben geschoten.
Is er dan geen kans dat die wagen ofwel door afval wordt geraakt ofwel door een komeet?
In de baan waar de auto nu zit is de kans kleiner dan dat 2 mieren (als ze de enige mieren waren) op aarde tegen elkaar aan botsen. Sowieso zit daar geen ruimte afval van ons.

Ik geloof dat de plekken waar veel stenen in ons zonnestelsel rondzweven er tussen de stenen zelf meerdere aardes aan ruimte zit. Science fiction media doet alles altijd heel compact lijken.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_199315867
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 15:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

In de baan waar de auto nu zit is de kans kleiner dan dat 2 mieren (als ze de enige mieren waren) op aarde tegen elkaar aan botsen. Sowieso zit daar geen ruimte afval van ons.

Ik geloof dat de plekken waar veel stenen in ons zonnestelsel rondzweven er tussen de stenen zelf meerdere aardes aan ruimte zit. Science fiction media doet alles altijd heel compact lijken.
Nu dus wel :r
Cindy De Vuyst
  vrijdag 7 mei 2021 @ 15:37:53 #75
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199315997
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 15:29 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Nu dus wel :r
Hangt ervan af wat je als afval ziet natuurlijk :P Er is daar geen natuur, dus er valt weinig afval te maken imo. Rondvliegende stenen daar in de buurt bestaan waarschijnlijk ook uit metalen, evenals die auto, Dus er zit weinig verschil in.

Betekend natuurlijk niet dat we nu de woestijn kunnen volgooien met afval hier ;) Het heeft ook te maken met de gigantische hoeveelheid ruimte.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')