abonnement Unibet Coolblue
pi_199308983
Voor uiteenlopende dingen.
En opsommingen.


Sorry, ik sloot hem en had het niet gelijk door. Tevens weinig inspiratie voor de TT :@
pi_199309086
Teerbeminde beflapje had een prima TT geweest, al had ik mij afgevraagd wat dit aan nieuwe aanwas had aangetrokken. :P
pi_199309123
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 23:22 schreef vencodark het volgende:
Teerbeminde beflapje had een prima TT geweest, al had ik mij afgevraagd wat dit aan nieuwe aanwas had aangetrokken. :P
:D had wel mooi geweest.
Geen idee wat het ook voor mijn imago zou doen.
  donderdag 6 mei 2021 @ 23:31:38 #4
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199309160
Ik ga bij "partner" wel uit van hetzelfde geslacht.

Vriend/in, wordt door veel mensen als "een vriend/in" gezien, niet als "mijn vriend/in waar ik een relatie mee heb".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199309440
Mijn vriend/in lees ik als partner, maar partner idd meestal als gelijkgestemd.
Behalve als mijn gaydar echt geen enkel bliepje geeft, dan ga ik er vanuit dat het gewoon een wat vreemd formelig iemand is.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_199309471
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 23:31 schreef Leandra het volgende:
Ik ga bij "partner" wel uit van hetzelfde geslacht.

Vriend/in, wordt door veel mensen als "een vriend/in" gezien, niet als "mijn vriend/in waar ik een relatie mee heb".
Een vriend(in) benoem ik ook echt als een.

Mijn vriend(in) als in partner dan weer echt als mijn
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  vrijdag 7 mei 2021 @ 07:37:00 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199310270
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 00:17 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Een vriend(in) benoem ik ook echt als een.

Mijn vriend(in) als in partner dan weer echt als mijn
Het punt is dat iedereen heel makkelijk "mijn vriendin" zegt en ze daar dan geen partner mee bedoelen.
"Mijn beste vriendin werd vorige maand 50" impliceert wel dat ze niet mijn partner is, maar ik zou haar ook gewoon mijn vriendin kunnen noemen, terwijl we allebei met een man getrouwd zijn.

Overigens vind ik partner ook een stapje verder dan vriend/in.

Als je net verkering hebt is het wel je vriend/in maar nog niet je partner.
Maar dat geldt ook weer voor hetero stellen die al 10 jaar verkering hebben en 3 kinderen hebben :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 7 mei 2021 @ 07:37:56 #8
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_199310278
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 23:31 schreef Leandra het volgende:
Ik ga bij "partner" wel uit van hetzelfde geslacht.
Ik ken toch zat hetero’s die hun partner “mijn partner” noemen.
in de haak.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 07:40:31 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199310286
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 07:37 schreef trui het volgende:

[..]

Ik ken toch zat hetero’s die hun partner “mijn partner” noemen.
Grappig, ik juist helemaal niet, zelfs niet degenen die een geregistreerd partnerschap hebben :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199310451
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 07:37 schreef trui het volgende:

[..]

Ik ken toch zat hetero’s die hun partner “mijn partner” noemen.
Vroeger hoorde je dat meer dan tegenwoordig, heb ik het idee.
Leek me ouderwets inmiddels.
pi_199310490
Ik heb even navraag gedaan.
Mijn vriend (partner :D ) doet het wel bewust. Omdat 'partner' naar zijn idee ook nog wel gebruikt wordt in situaties waarin iemand liever niet wil opvallen/voelt dat hij/zij zich moet verdedigen of verklaren door bekend te maken dat hij/zij op hetzelfde geslacht valt. Maar het begrip partner uiteindelijk toch wel daaraan gekoppeld wordt.

Dus zijn gedachte is; als meer mensen, ongeacht geaardheid en geslacht van de 'levensgezel' (was die al geopperd als optie vor @exode ? :D ) het gebruiken, dan is het makkelijker om je privé, privé te houden.

Eigenlijk zou het niet nodig moeten zijn, dat iemand zich zo geremd voelt. Maar theorie vs praktijk...

Of dit dé oplossing is, of wat overtrokken weet ik niet. Maar ik denk ook niet dat het kwaad kan :)

Hij doet het overigens ook wel omdat 'partner' iets meer gewicht in de schaal legt. We zijn immers al 15 jaar bij elkaar. (We zijn niet getrouwd dus 'mijn vrouw' is dan ook niet zo passend)
  vrijdag 7 mei 2021 @ 08:19:01 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199310555
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 07:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het punt is dat iedereen heel makkelijk "mijn vriendin" zegt en ze daar dan geen partner mee bedoelen.
"Mijn beste vriendin werd vorige maand 50" impliceert wel dat ze niet mijn partner is, maar ik zou haar ook gewoon mijn vriendin kunnen noemen, terwijl we allebei met een man getrouwd zijn.

Overigens vind ik partner ook een stapje verder dan vriend/in.

Als je net verkering hebt is het wel je vriend/in maar nog niet je partner.
Maar dat geldt ook weer voor hetero stellen die al 10 jaar verkering hebben en 3 kinderen hebben :D
Ik zeg dan toch meestal ‘een vriendin van mij werd 50’ ipv ‘mijn vriendin’.
***
pi_199310560
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 08:09 schreef Candaasje het volgende:
Dus zijn gedachte is; als meer mensen, ongeacht geaardheid en geslacht van de 'levensgezel' (was die al geopperd als optie vor @:Exode ? :D ) het gebruiken, dan is het makkelijker om je privé, privé te houden.
Ik vind dit ook een goede reden om partner te gebruiken. Als meer mensen het doen zorgt het dat niet iedereen die niet in het cisheteromono vakje past zich meteen hoeft te outen. Beetje net als dat ik mijn voornaamwoorden in mijn twitterbio heb staan, zodat het niet standaard voor trans en nb mensen hoeft te zijn.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 08:22:14 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199310587
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 08:19 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ik vind dit ook een goede reden om partner te gebruiken. Als meer mensen het doen zorgt het dat niet iedereen die niet in het cisheteromono vakje past zich meteen hoeft te outen. Beetje net als dat ik mijn voornaamwoorden in mijn twitterbio heb staan, zodat het niet standaard voor trans en nb mensen hoeft te zijn.
Heb je dan trans/nb voornaamwoorden daarin staan?
Want juist als je vrouwelijke voornaamwoorden erin hebt staan zou dat voor mij een beetje als passief aggressief ‘hou toch op met die onzin’ overkomen. :@
***
  vrijdag 7 mei 2021 @ 08:34:12 #15
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199310703
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 08:22 schreef BE het volgende:

[..]

Heb je dan trans/nb voornaamwoorden daarin staan?
Want juist als je vrouwelijke voornaamwoorden erin hebt staan zou dat voor mij een beetje als passief aggressief ‘hou toch op met die onzin’ overkomen. :@
Ik denk dat bij meer dan 50% van de profielen die op mijn TikTok feed voorbij komen er she/her of she/they of they/them of his/him etc bij staat.
Een vriendin (13) van mijn dochter heeft er ook they/them bij staan. Ze (dochter) dus zegt dat hun (die vriendin) non-binair is
Het woord vriendin klopt dan ook niet meer.
Hun is er wel erg mee bezig. Ook filmpjes over welke pronoun je moet gebruiken. Maar dit alles in het Engels en op TikTok.
Hun heeft hier niet bij ons gezegd, ik wil dat je mij voortaan hun/hen/die noemt.

Deze post kost mij wel veel hersenactiviteit op de vroege ochtend met al die huns
pi_199310726
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 08:09 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb even navraag gedaan.
Mijn vriend (partner :D ) doet het wel bewust. Omdat 'partner' naar zijn idee ook nog wel gebruikt wordt in situaties waarin iemand liever niet wil opvallen/voelt dat hij/zij zich moet verdedigen of verklaren door bekend te maken dat hij/zij op hetzelfde geslacht valt. Maar het begrip partner uiteindelijk toch wel daaraan gekoppeld wordt.

Dus zijn gedachte is; als meer mensen, ongeacht geaardheid en geslacht van de 'levensgezel' (was die al geopperd als optie vor @:Exode ? :D ) het gebruiken, dan is het makkelijker om je privé, privé te houden.

Eigenlijk zou het niet nodig moeten zijn, dat iemand zich zo geremd voelt. Maar theorie vs praktijk...

Of dit dé oplossing is, of wat overtrokken weet ik niet. Maar ik denk ook niet dat het kwaad kan :)

Hij doet het overigens ook wel omdat 'partner' iets meer gewicht in de schaal legt. We zijn immers al 15 jaar bij elkaar. (We zijn niet getrouwd dus 'mijn vrouw' is dan ook niet zo passend)
Ik vind dit echt heel lief van je partner, ik heb er echt nog nooit zo bij stil gestaan.

Voor mijn vriend en mij vind ik het wel lastig wat we zeggen. Vriend klinkt zo ‘maatje’-achtig, vriendje alsof we 16 zijn. Partner alsof ik een vrouw heb (en in combinatie met mijn naam alsof ik op mannen val, maar dan zelf ook een man ben :D ). Man klinkt raar omdat we niet getrouwd zijn.
Dus dan is het toch mijn vriend.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_199310745
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 08:34 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik denk dat bij meer dan 50% van de profielen die op mijn TikTok feed voorbij komen er she/her of she/they of they/them of his/him etc bij staat.
Een vriendin (13) van mijn dochter heeft er ook they/them bij staan. Ze (dochter) dus zegt dat hun (die vriendin) non-binair is
Het woord vriendin klopt dan ook niet meer.
Hun is er wel erg mee bezig. Ook filmpjes over welke pronoun je moet gebruiken. Maar dit alles in het Engels en op TikTok.
Hun heeft hier niet bij ons gezegd, ik wil dat je mij voortaan hun/hen/die noemt.

Deze post kost mij wel veel hersenactiviteit op de vroege ochtend met al die huns
Ik zou het fijn vinden als er een passende vervanging zou zijn voor ‘hun’. Omdat het in deze zinnen gewoon niet klopt in mijn hoofd. Maakt het gebruik moeilijker wat mij betreft.
Ik ken overigens helemaal niemand die een andere aanspreekvorm gebruikt dan hij/zij.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 7 mei 2021 @ 08:39:28 #18
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199310750
Wat me wel opgevallen is, is dat het wel vaak ook LGBTQ filmpjes makers zijn die er pronouns bij hebben staan.
Bij Hetero filmpjes makers zie ik het minder.
(En ja, je kunt aan het filmpje soms zien of de maker LGBTQ is of hetero).

Ik heb best vaak filmpjes van lesbische vrouwen op mijn FYP (waar dit algoritme vandaan komt is mij een raadsel) en zij hebben er toch wel vaak she/her bij staan.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 08:40:01 #19
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199310755
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 08:39 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ik zou het fijn vinden als er een passende vervanging zou zijn voor ‘hun’. Omdat het in deze zinnen gewoon niet klopt in mijn hoofd. Maakt het gebruik moeilijker wat mij betreft.
Ik ken overigens helemaal niemand die een andere aanspreekvorm gebruikt dan hij/zij.
Ik kan het taalkundig ook echt niet.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 08:42:55 #20
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199310789
Onder de artikelen op Facebook die over Raven van Dorst gaat lees ik dat ook wel.
Dat er wel bereidheid voor het gebruik van andere voornaamwoorden, maar dat mensen hun/hen lastig vindt.
Natuurlijk ook mensen die het onzin vinden.

(Mijn neef en nicht (broer en zus) gingen hier laatst ook helemaal los op in de Spaanse familie app.
pi_199310839
Ik vind dat @exode gewoon voor chick moet gaan. Dat klinkt wel lekker eigen.
Of moppie. Mokkel. Wijffie?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_199310869
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 08:22 schreef BE het volgende:

[..]

Heb je dan trans/nb voornaamwoorden daarin staan?
Want juist als je vrouwelijke voornaamwoorden erin hebt staan zou dat voor mij een beetje als passief aggressief ‘hou toch op met die onzin’ overkomen. :@
Ik heb er she/her instaan, want dat zijn mijn voornaamwoorden. Maar dat kunnen ook de voornaamwoorden van een trans vrouw zijn - en dat onderscheid wil ik dus juist wegnemen, dat voornaamwoorden in je bio níet alleen is voor mensen wiens 'toegewezen' geslacht bij geboorte niet past bij hun identiteit. Net zoals 'partner' dus niet alleen is voor LGBTQIA mensen. Ik vind het wel interessant dat je dat passief-agressief vind staan, dat heb ik nooit eerder gehoord. Er staat verder ook niks gewoon bij, gewoon een riedeltje over mezelf en aan het einde she/her.

Ik ken inmiddels ook wel mensen met hen/hun of die/diens als voornaamwoord. Toegegeven, dat is soms even wennen, want het Nederlands is er inderdaad minder op toegerust dan het Engels met they/them (mensen die zeuren over 'singular they' kunnen echt opbokken, dat bestaat al minstens sinds de 17e eeuw). Maar hoe vaker je het leest en gebruikt, hoe sneller het went en inmiddels voelt het al best natuurlijk. Taal is levend en om mensen te dienen, niet andersom *O*
  vrijdag 7 mei 2021 @ 08:51:26 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_199310875
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 08:47 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind dat @:exode gewoon voor chick moet gaan. Dat klinkt wel lekker eigen.
Of moppie. Mokkel. Wijffie?
Scharrel, keukenaccessoire, bieropener.
Dushi, habibi, mi rooosoee
disclaimer
pi_199310879
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 08:36 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ik vind dit echt heel lief van je partner, ik heb er echt nog nooit zo bij stil gestaan.

Voor mijn vriend en mij vind ik het wel lastig wat we zeggen. Vriend klinkt zo ‘maatje’-achtig, vriendje alsof we 16 zijn. Partner alsof ik een vrouw heb (en in combinatie met mijn naam alsof ik op mannen val, maar dan zelf ook een man ben :D ). Man klinkt raar omdat we niet getrouwd zijn.
Dus dan is het toch mijn vriend.
Ik ook niet hoor, ik gebruik meestal 'mijn vriend'. Maar het gaf vanmorgen wel te denken :D
pi_199310914
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 08:42 schreef amaranta het volgende:
Onder de artikelen op Facebook die over Raven van Dorst gaat lees ik dat ook wel.
Dat er wel bereidheid voor het gebruik van andere voornaamwoorden, maar dat mensen hun/hen lastig vindt.
Natuurlijk ook mensen die het onzin vinden.

(Mijn neef en nicht (broer en zus) gingen hier laatst ook helemaal los op in de Spaanse familie app.
Er werd ook ge/gij gesuggereerd door meerdere mensen, maar dat is ook niet kloppend. Dat is gewoon je/jij in het Vlaams.

Hen/hun moet ik ook wel even aan wennen. Niet dat ik het erg vind een ander voornaamwoord te gebruiken, maar ik ben zo gewend aan de oorspronkelijke toepassing van die woorden.
pi_199310945
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 08:55 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Er werd ook ge/gij gesuggereerd door meerdere mensen, maar dat is ook niet kloppend. Dat is gewoon je/jij in het Vlaams.
En in het Brabants. Dus dat werkt minder goed dan hen/hun inderdaad. Als we dan toch een al bestaand voornaamwoord extra betekenis geven, dan wel in de juiste persoonsvorm graag (derde persoon ipv tweede persoon :P)
pi_199311030
Dan zou ik die nog minder moeilijk vinden dan hen.
Het meervoud wil gewoon niet zo.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_199311031
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 08:42 schreef amaranta het volgende:
Onder de artikelen op Facebook die over Raven van Dorst gaat lees ik dat ook wel.
Dat er wel bereidheid voor het gebruik van andere voornaamwoorden, maar dat mensen hun/hen lastig vindt.
Natuurlijk ook mensen die het onzin vinden.

(Mijn neef en nicht (broer en zus) gingen hier laatst ook helemaal los op in de Spaanse familie app.
Het scheelt dat ik de mensen toch niet privé ken en er tot op heden nog niet mee bezig hoef te zijn hoe ik hen dan aanspreek.
Bedoel: dat geeft meer tijd om eraan te wennen/het te leren.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 09:07:33 #29
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199311041
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 08:57 schreef lunapuella het volgende:

[..]

En in het Brabants. Dus dat werkt minder goed dan hen/hun inderdaad. Als we dan toch een al bestaand voornaamwoord extra betekenis geven, dan wel in de juiste persoonsvorm graag (derde persoon ipv tweede persoon :P)
In het Brabant wordt hun ook te pas en te onpas gebruikt als zij (mv) wordt bedoel.
Hun komen morgen op bezoek.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 09:08:57 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_199311055
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:07 schreef amaranta het volgende:

[..]

In het Brabant wordt hun ook te pas en te onpas gebruikt als zij (mv) wordt bedoel.
Hun komen morgen op bezoek.
Ja maar hier zijn ook alle vrouwen evengoed een hij.

Ik ben eigenlijk wel voor. Gewoon 1 woord voor allemaal. Scheelt een hoop gezeik.
disclaimer
pi_199311108
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:08 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja maar hier zijn ook alle vrouwen evengoed een hij.

Ik ben eigenlijk wel voor. Gewoon 1 woord voor allemaal. Scheelt een hoop gezeik.
Het zou gezeik schelen voor degene die zich een X voelen en degene die er net als jij makkelijk in staan.
Al het volk dat al moeite heeft met personen als Raven en bijv. transseksuelen, heeft zéker moeite als hij/zij en bijv. man/vrouw afgeschaft zou worden.
pi_199311118
En tja, de meerderheid van de bevolking is en voelt zich nu eenmaal gewoon man of vrouw.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 09:16:40 #33
149959 SQ
snelle trees
pi_199311122
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:15 schreef vencodark het volgende:

[..]

Het zou gezeik schelen voor degene die zich een X voelen en degene die er net als jij makkelijk in staan.
Al het volk dat al moeite heeft met personen als Raven en bijv. transseksuelen, heeft zéker moeite als hij/zij en bijv. man/vrouw afgeschaft zou worden.
Haha oh ja, ik heb niet de illusie dat het daadwerkelijk haalbaar is als zwarte piet al zoveel emoties losmaakt. _O-
Maar makkelijk zou het wel zijn ja.
Gewoon "Ey!" als aanspreekvorm voor iedereen 8-)
disclaimer
pi_199311127
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:16 schreef SQ het volgende:

[..]

Haha oh ja, ik heb niet de illusie dat het daadwerkelijk haalbaar is als zwarte piet al zoveel emoties losmaakt. _O-
Maar makkelijk zou het wel zijn ja.
Gewoon "Ey!" als aanspreekvorm voor iedereen 8-)
“Hey you!” :W
pi_199311137
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:08 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja maar hier zijn ook alle vrouwen evengoed een hij.

Ik ben eigenlijk wel voor. Gewoon 1 woord voor allemaal. Scheelt een hoop gezeik.
Ja, dat leerde ik met een dagje meelopen in het dierenziekenhuis :D . Ik sprak over een 'hij' terwijl het een teefje was. (Het dier in kwestie had ook wel een naam die vaker gebruikt wordt voor mannelijke individuen, in my defence :P ) . Niemand was het opgevallen en er werd inderdaad gelijk geroepen 'joh, alles is hier 'hij' :D '

Had ik hier in omgeving Utrecht toch wat andere ervaringen mee. Echt beledigde mensen als het om hun 'kindje' ging. En dat kan dan om een chihuahua gaan (ja echt, dat zijn dan van die dure handtas-rashond-types), maar ik heb het ook wel eens gehad op een basisschool. 'NOEM JE MIJN DOCHTER NOU 'HIJ?!" . Aldus de moeder van een kind in een bijen-kostuum, met capuchon, en niet veel meer zichtbaar dan twee ogen en een neus. :+ )
  vrijdag 7 mei 2021 @ 09:18:37 #36
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199311144
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:08 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja maar hier zijn ook alle vrouwen evengoed een hij.

Ik ben eigenlijk wel voor. Gewoon 1 woord voor allemaal. Scheelt een hoop gezeik.
Haha ik had dat ooit bij een oudergesprek.
Die vader: hij dit, hij dat...
Ik dacht.. huh? Dit is toch het gesprek over sjaan?
pi_199311203
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:16 schreef vencodark het volgende:
En tja, de meerderheid van de bevolking is en voelt zich nu eenmaal gewoon man of vrouw.
Ja, maar de meerderheid is ook hetero en (in Nederland) wit. Kan je nog steeds wel rekening houden met de minderheid, toch?

(die meerderheid blijkt naarmate er minder repressie is ook steeds minder groot trouwens, maar dat is weer een ander verhaal)
pi_199311220
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:16 schreef SQ het volgende:

[..]

Haha oh ja, ik heb niet de illusie dat het daadwerkelijk haalbaar is als zwarte piet al zoveel emoties losmaakt. _O-
Maar makkelijk zou het wel zijn ja.
Gewoon "Ey!" als aanspreekvorm voor iedereen 8-)
Daar gebruiken wij thuis ‘hummes’ voor.
‘Kiek hummes daar nou lopen.’
En dat kan voor vrouw/man/iedereen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_199311228
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:25 schreef LeSage het volgende:

[..]

Daar gebruiken wij thuis ‘hummes’ voor.
‘Kiek hummes daar nou lopen.’
En dat kan voor vrouw/man/iedereen.
Ik eet hier echt te vaak en teveel hummus voor :P
  vrijdag 7 mei 2021 @ 09:31:00 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_199311325
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:25 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik eet hier echt te vaak en teveel hummus voor :P
Ja maar dat spreek je uit als hoemoes :P
disclaimer
pi_199311457
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:24 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ja, maar de meerderheid is ook hetero en (in Nederland) wit. Kan je nog steeds wel rekening houden met de minderheid, toch?

(die meerderheid blijkt naarmate er minder repressie is ook steeds minder groot trouwens, maar dat is weer een ander verhaal)
Ooh zeker, dat wilde ik er ook niet mee zeggen.
Meer het idee dat verandering niet makkelijk is als het wereldwijd om een minderheid gaat.
pi_199311488
Ik ga vandaag voor lekker wijf, even kijken hoe die gaat vallen.

Mijn vader noemde mijn moeder altijd zijn mokkel. :)
pi_199311509
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:31 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja maar dat spreek je uit als hoemoes :P
Officieel wel ja :P
pi_199311530
Overigens als mensen zich ongemakkelijk voelen als ik zeg 'nee, ik heb geen man maar een vrouw' zeggen veel van die ongemakkelijk voelende mensen 'oh ja dat mag'
Nou bedankt, anders hadden we moeten scheiden. (We zijn geregistreerd partners)

En mbt tot Social media, ik lees de reacties niet meer als het over homo's, lesbo's etc gaat. Ik word daar veel te verdrietig van.
pi_199312468
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:46 schreef exode het volgende:
Overigens als mensen zich ongemakkelijk voelen als ik zeg 'nee, ik heb geen man maar een vrouw' zeggen veel van die ongemakkelijk voelende mensen 'oh ja dat mag'
Nou bedankt, anders hadden we moeten scheiden. (We zijn geregistreerd partners)

Wat lief! Mensen zijn zo lief he…


Wij gaan dit jaar Pride markeren op mn werk (preschool).
-Waarom, we hebben toch geen homostellen als ouders?
Ik: juistem.
pi_199312545
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:03 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Wat lief! Mensen zijn zo lief he…

Wij gaan dit jaar Pride markeren op mn werk (preschool).
-Waarom, we hebben toch geen homostellen als ouders?
Ik: juistem.
Tof!
pi_199312602
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 08:39 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ik zou het fijn vinden als er een passende vervanging zou zijn voor ‘hun’. Omdat het in deze zinnen gewoon niet klopt in mijn hoofd. Maakt het gebruik moeilijker wat mij betreft.
Ik ken overigens helemaal niemand die een andere aanspreekvorm gebruikt dan hij/zij.
Dit inderdaad, het klinkt niet logisch en daardoor lastiger om te gebruiken.
Maar dat is wellicht ook een kwestie van wennen.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_199312652
Hullie, gullie en zullie?
pi_199312658
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:46 schreef exode het volgende:
Overigens als mensen zich ongemakkelijk voelen als ik zeg 'nee, ik heb geen man maar een vrouw' zeggen veel van die ongemakkelijk voelende mensen 'oh ja dat mag'
Nou bedankt, anders hadden we moeten scheiden. (We zijn geregistreerd partners)

En mbt tot Social media, ik lees de reacties niet meer als het over homo's, lesbo's etc gaat. Ik word daar veel te verdrietig van.
Die krijg ik ook vaak ja. Kan er wel om gniffelen.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 11:22:51 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_199312685
Ik kreeg een mail van verfwinkel.nl voor moederdag.
"Doe eens een klus kado!"

Ja, dat is precies waar moederdag nu niét over ging :')
disclaimer
pi_199312736
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:22 schreef SQ het volgende:
Ik kreeg een mail van verfwinkel.nl voor moederdag.
"Doe eens een klus kado!"

Ja, dat is precies waar moederdag nu niét over ging :')
Haha. Das gemeen _O-
pi_199312799
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:20 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Die krijg ik ook vaak ja. Kan er wel om gniffelen.
Ik kan dan vaak een "dank je. Je bent te goed" niet onderdrukken.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_199312932
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:22 schreef SQ het volgende:
Ik kreeg een mail van verfwinkel.nl voor moederdag.
"Doe eens een klus kado!"

Ja, dat is precies waar moederdag nu niét over ging :')
Ze grijpen tegenwoordig ook alles aan. :')
pi_199312950
Achterburen van ons gaan de tuin aanpakken. Ik quote "jungle eruit, tegels erin". :'( Zo treurig.
pi_199313046
Wordt binnen 2 weken opgeroepen voor prik. Yeaaah.
pi_199313077
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:52 schreef exode het volgende:
Overigens als mensen zich ongemakkelijk voelen als ik zeg 'nee, ik heb geen man maar een vrouw' zeggen veel van die ongemakkelijk voelende mensen 'oh ja dat mag'
Nou bedankt, anders hadden we moeten scheiden. (We zijn geregistreerd partners)

En mbt tot Social media, ik lees de reacties niet meer als het over homo's, lesbo's etc gaat. Ik word daar veel te verdrietig van.
Flashback. :+

Als mensen verrast zijn doordat je een vrouw blijkt te hebben ipv een man, zeggen ze soms onhandige dingen maar bedoelen er niet perse wat mee.
People are stupid. :P
pi_199313258
Iemand met wie ik sporadisch werkgerelateerd mailcontact heb, heeft in haar handtekening (she/her) staan. Ik dacht altijd dat ze dat deed omdat ze een naam heeft die veel mensen associëren met het mannelijk geslacht (Jude), maar naar aanleiding van de discussie hier bedenk ik me nu dat ze misschien wel transgender is. Maakt verder niet uit natuurlijk, maar die link had ik gewoon eerder niet gelegd.

En wat venco zegt. Ik zou misschien iets zeggen als 'oh, ok, sorry!'. Geen idee of dat een beetje 'goed' overkomt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_199313358
Ik zou niet verder komen dan "Ah, ok" en mij dan de rest van de dag afvragen of dat niet een beetje karig was :').
Maar ik voel mij altijd ongemakkelijk in een sociale situatie waarbij er een reactie/antwoord verwacht wordt maar ik gewoon echt niets kan bedenken.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 12:17:08 #59
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199313364
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:07 schreef Phaidra het volgende:
Iemand met wie ik sporadisch werkgerelateerd mailcontact heb, heeft in haar handtekening (she/her) staan. Ik dacht altijd dat ze dat deed omdat ze een naam heeft die veel mensen associëren met het mannelijk geslacht (Jude), maar naar aanleiding van de discussie hier bedenk ik me nu dat ze misschien wel transgender is. Maakt verder niet uit natuurlijk, maar die link had ik gewoon eerder niet gelegd.

En wat venco zegt. Ik zou misschien iets zeggen als 'oh, ok, sorry!'. Geen idee of dat een beetje 'goed' overkomt.
Kan ook gewoon een vrouw zijn die wil dat je haar als vrouw aanspreekt.

Beste mevrouw Jude.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 12:19:13 #60
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199313388
Wat zeg ik... ik open TikTok en dit is de eerste video op mijn for You page
https://vm.tiktok.com/ZMeqXEdHE/
pi_199313396
Ik heb er wel eens uitgeflapt 'Oh, echt waar? Dat had ik niet verwacht..'

:') dat was ook wel een beetje matig.

Wel een jaar of 10 geleden inmiddels.
pi_199313413
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:19 schreef amaranta het volgende:
Wat zeg ik... ik open TikTok en dit is de eerste video op mijn for You page
https://vm.tiktok.com/ZMeqXEdHE/
:D

Toeval bestaat niet 8-)
pi_199313451
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:16 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik zou niet verder komen dan "Ah, ok" en mij dan de rest van de dag afvragen of dat niet een beetje karig was :').
Maar ik voel mij altijd ongemakkelijk in een sociale situatie waarbij er een reactie/antwoord verwacht wordt maar ik gewoon echt niets kan bedenken.
Ach, daarna kan je toch vragen naar die vrouw? Gewoon interesse tonen. :)
pi_199313456
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:17 schreef amaranta het volgende:

[..]

Kan ook gewoon een vrouw zijn die wil dat je haar als vrouw aanspreekt.

Beste mevrouw Jude.
Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar bedenk me nu dat het best ook een andere reden kan hebben. Maakt verder ook niet uit, hoe dan ook is het een vrouw :Y.

Even rondje gegoogeld. Mevr. Jude deed onderzoek naar gender & sexuality. Ik denk dat er toch meer achter zit :P.

[ Bericht 12% gewijzigd door Phaidra op 07-05-2021 13:19:55 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_199313534
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:24 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ach, daarna kan je toch vragen naar die vrouw? Gewoon interesse tonen. :)

Dat hangt van de situatie af. Meestal gebeurt dit toch met mensen die je niet echt kent. Als ik geen vragen zou gesteld hebben over haar man, ga ik het niet ineens over haar vrouw hebben.
pi_199313672
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:30 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Dat hangt van de situatie af. Meestal gebeurt dit toch met mensen die je niet echt kent. Als ik geen vragen zou gesteld hebben over haar man, ga ik het niet ineens over haar vrouw hebben.
Wat stel je voor vragen over iemands man als het het veder niet over die man zou gaan hebben nu blijkt dat het een vrouw is? :+
Die partner is toch ten sprake gekomen. :P
pi_199313832
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:43 schreef vencodark het volgende:

[..]

Wat stel je voor vragen over iemands man als het het veder niet over die man zou gaan hebben nu blijkt dat het een vrouw is? :+
Die partner is toch ten sprake gekomen. :P
Ik denk dat wij aan heel verschillende situaties denken :)
pi_199313989
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:57 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Ik denk dat wij aan heel verschillende situaties denken :)
Waarschijnlijk. Het is ook niet van levensbelang. ;)
  vrijdag 7 mei 2021 @ 13:24:24 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199314208
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 08:50 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ik heb er she/her instaan, want dat zijn mijn voornaamwoorden. Maar dat kunnen ook de voornaamwoorden van een trans vrouw zijn - en dat onderscheid wil ik dus juist wegnemen, dat voornaamwoorden in je bio níet alleen is voor mensen wiens 'toegewezen' geslacht bij geboorte niet past bij hun identiteit. Net zoals 'partner' dus niet alleen is voor LGBTQIA mensen. Ik vind het wel interessant dat je dat passief-agressief vind staan, dat heb ik nooit eerder gehoord. Er staat verder ook niks gewoon bij, gewoon een riedeltje over mezelf en aan het einde she/her.

Ik ken inmiddels ook wel mensen met hen/hun of die/diens als voornaamwoord. Toegegeven, dat is soms even wennen, want het Nederlands is er inderdaad minder op toegerust dan het Engels met they/them (mensen die zeuren over 'singular they' kunnen echt opbokken, dat bestaat al minstens sinds de 17e eeuw). Maar hoe vaker je het leest en gebruikt, hoe sneller het went en inmiddels voelt het al best natuurlijk. Taal is levend en om mensen te dienen, niet andersom *O*
Het was eigenlijk alleen mijn eigen eerste ingeving nu.
Maar ik zit ook niet op twitter/insta/tiktok (ik wist überhaupt niet eens dat je op laatste man zitten!) dus ik heb geen idee hoe gebruikelijk het hele voornaamwoorden ding uberhaupt is. Dus daar kan het ook aan liggen natuurlijk.

Het meervoud doet pijn aan mijn oren en hoewel de klank mss niet leuk is en er vanuit de geschiedenis een nare toon aan klinkt, maar waarom eigenlijk niet het onzijdige ‘het’? Want daar gaat het toch net om? Het onzijdig zijn?

(Of zeg ik nu echt hele foute dingen? )
***
  Licht Ontvlambaar vrijdag 7 mei 2021 @ 13:32:57 #70
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_199314339
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:24 schreef BE het volgende:

[..]

Het was eigenlijk alleen mijn eigen eerste ingeving nu.
Maar ik zit ook niet op twitter/insta/tiktok (ik wist überhaupt niet eens dat je op laatste man zitten!) dus ik heb geen idee hoe gebruikelijk het hele voornaamwoorden ding uberhaupt is. Dus daar kan het ook aan liggen natuurlijk.

Het meervoud doet pijn aan mijn oren en hoewel de klank mss niet leuk is en er vanuit de geschiedenis een nare toon aan klinkt, maar waarom eigenlijk niet het onzijdige ‘het’? Want daar gaat het toch net om? Het onzijdig zijn?

(Of zeg ik nu echt hele foute dingen? )
Ik krijg het meervoud ook niet voor elkaar in mijn hoofd. En die/het vind ik best negatief klinken, het is onzijdig, maar non-binair lijkt mij juist niet onzijdig maar eerder meerzijdig? Ja ja, allemaal in mijn hoofd :P

Ik zou “dij” naast hij/zij mooi vinden bijvoorbeeld en dan misschien “dem” naast hem/haar, maar of “dijn” dan weer klopt naast zijn/haar weet ik niet...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 7 mei 2021 @ 13:40:18 #71
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_199314453
Ik ken veel trans- en non-binaire mensen, dus ik begin eraan te wennen. Het helpt wel als er aan het begin van een tekst wordt uitgelegd dat iemand een bepaald voornaamwoord gebruikt; laatst las ik iets in het Engels waar 'they' gebruikt werd zonder uitleg, en was ik de hele tijd in verwarring over hoeveel mensen het eigenlijk ging. Anderzijds zou het natuurlijk niet nodig hoeven zijn dat mensen zich eerst moeten verantwoorden of uitleg hoeven geven over hun identiteit.

In het Nederlands valt 'hun/hen' als onderwerp dan juist weer zodanig op, dat het meteen duidelijk is.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 13:48:43 #72
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_199314566
Wat ik hier veel collega's zie doen is om in hun handtekening Ms. op te nemen (de vrouwen dan, he). Dat vind ik zo gek staan, jezelf Ms. Jagärtrut te noemen...

Totdat we getrouwd waren (pas na 10 jaar samen) noemde ik de duutser ook vaak mijn partner. Zeker in het engels vond ik 'my boyfriend' teveel lijken alsof we 16 waren.

Ik doe het trouwens nog regelmatig, want ik vergeet regelmatig dat we getrouwd zijn. Tot grote hilariteit van de duutser begon ik laatst een zin met 'if we ever think about getting married....'. Oops.
pi_199315411
Het scheelt echt een hoop ongemakkelijke situaties als je standaard vraagt: 'heb je een relatie?' ipv heb je een man/vrouw/ben je getrouwd? Ook meteen lekker inclusief voor de polyamoreuzen :P Dan kan je namelijk als gesprekspartner zélf kiezen wat je onthult over je privéleven zonder dat de opties een gedwongen coming out of een soort verloochening van je partner zijn ^O^
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 15:37:14 #74
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_199315989
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:24 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar bedenk me nu dat het best ook een andere reden kan hebben. Maakt verder ook niet uit, hoe dan ook is het een vrouw :Y.

Even rondje gegoogeld. Mevr. Jude deed onderzoek naar gender & sexuality. Ik denk dat er toch meer achter zit :P.
Ik denk dat je niet de kans moet onderschatten dat ze het alleen doet om (zoals hierboven ook aangegeven) de non-binaire gemeenschap te ondersteunen. Het is dus JUIST niet meer alleen een non-binair/transgender persoon die de pronouns in zijn/haar signature zet.

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:32 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik krijg het meervoud ook niet voor elkaar in mijn hoofd. En die/het vind ik best negatief klinken, het is onzijdig, maar non-binair lijkt mij juist niet onzijdig maar eerder meerzijdig? Ja ja, allemaal in mijn hoofd :P

Ik zou “dij” naast hij/zij mooi vinden bijvoorbeeld en dan misschien “dem” naast hem/haar, maar of “dijn” dan weer klopt naast zijn/haar weet ik niet...
Dij vind ik ook mooi idd :Y Maar 'dijn' is officieel 'van jou' dacht ik? (mijn en dijn?)

Maar een heel stuk beter dan hun :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_199316168
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:24 schreef BE het volgende:
Het meervoud doet pijn aan mijn oren en hoewel de klank mss niet leuk is en er vanuit de geschiedenis een nare toon aan klinkt, maar waarom eigenlijk niet het onzijdige ‘het’? Want daar gaat het toch net om? Het onzijdig zijn?
Niet helemaal. Non-binair betekent niet per se geslachtloos, alleen dat je niet binnen de twee (binaire) hokjes van man en vrouw past. Sommigen voelen zich man én vrouw, of juist allebei niet. Of ertussenin, of iets heel anders. Gender is niet twee hokjes, of zelfs een lijn/spectrum tussen die twee uitersten, het is een heel universum aan mogelijkheden. Zo zijn er ook verschillende mogelijkheden qua voornaamwoorden, hoewel ik verwacht dat die zich in 1 of 2 opties zullen uitkristalliseren als non-binariteit wat meer ingeburgerd raakt.

Sommige mensen gebruiken wel 'het' als voornaamwoord voor zichzelf trouwens, maar het is niet heel gangbaar volgens mij, en ik zou het zéker niet voor iemand gebruiken als ik niet heel zeker wist dat ze dat wilden. Want het staat anders inderdaad best onaardig.
pi_199316465
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 12:24 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ach, daarna kan je toch vragen naar die vrouw? Gewoon interesse tonen. :)

Oh, is ze knap? *) *)

Zal het goed doen op feestjes :D
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_199316521
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 15:54 schreef lunapuella het volgende:
Sommige mensen gebruiken wel 'het' als voornaamwoord voor zichzelf trouwens, maar het is niet heel gangbaar volgens mij, en ik zou het zéker niet voor iemand gebruiken als ik niet heel zeker wist dat ze dat wilden. Want het staat anders inderdaad best onaardig.
Het is dan weer best gebruikelijk Limburgs voor haar. Dus da's ook dubbel in sommige contreien.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 7 mei 2021 @ 16:28:46 #78
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199316544
MaarGoed. Wisten jullie dat je bij Kruidvat niet 2 flacons nagellakremover mag afrekenen. De kassa zet de transactie dan niet door.
Want.... je zou met grote hoeveelheden aceton iets stouts kunnen doen. Zoals een bom maken.

[ Bericht 3% gewijzigd door amaranta op 07-05-2021 16:46:19 ]
pi_199316588
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 16:28 schreef amaranta het volgende:
MaarGoed. Wisten jullie dat je bij Kruidvat niet 2 flacons mag afrekenen. De kassa zet de transactie dan niet door.
Want.... je zou met grote hoeveelheden aceton iets stouts kunnen doen. Zoals een bom maken.
Whut? Nee wist ik niet. Is zeker ook nooit in de aanbieding met 1 + 1 gratis dan? :?

Maar als je dus wél zoiets wil doen, moet je dus 1 flacon in de Kruidvat halen en 1 bij de Etos. Die zitten in ons winkelcentrum praktisch naast elkaar, dus geen enkele moeite _O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 7 mei 2021 @ 16:41:01 #80
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_199316713
gek.. online kun je er wel 2 :D
Van de acetonloze remover kun je wel meer halen. Wat kun je doen met veel aceton? })
  vrijdag 7 mei 2021 @ 16:45:21 #81
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199316769
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 16:41 schreef Deepfreeze het volgende:
gek.. online kun je er wel 2 :D
Van de acetonloze remover kun je wel meer halen. Wat kun je doen met veel aceton? })
Volgens de caissière kon je er een bom van maken.
Ik bedenk nu pas dat ik natuurlijk ook twee transacties had kunnen doen. En overigens de etos ligt recht tegenover.
Normaliter koop ik ook niet twee flacons nagellak remover tegelijk. Maar een ervan was voor gelnagels. En laat ik nu net voor een keer gelnagels hebben. En ik ga niet ¤10 betalen om ze er af te laten halen.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 16:46:01 #82
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199316781
Ik zie nu dat in mijn oorspronkelijke post het woord nagellakremover is weg gevallen
  vrijdag 7 mei 2021 @ 16:46:50 #83
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199316791
Of is mijn post aangepast? Dat ik het hier niet mag plaatsen?
pi_199316883
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 16:46 schreef amaranta het volgende:
Of is mijn post aangepast? Dat ik het hier niet mag plaatsen?
Leest de AIVD mee? :o :o :o
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 7 mei 2021 @ 17:01:59 #85
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199316980
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 16:53 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Leest de AIVD mee? :o :o :o
Tuurlijk
  vrijdag 7 mei 2021 @ 17:06:15 #86
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_199317023
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 16:45 schreef amaranta het volgende:

[..]

Volgens de caissière kon je er een bom van maken.
Ik bedenk nu pas dat ik natuurlijk ook twee transacties had kunnen doen. En overigens de etos ligt recht tegenover.
Normaliter koop ik ook niet twee flacons nagellak remover tegelijk. Maar een ervan was voor gelnagels. En laat ik nu net voor een keer gelnagels hebben. En ik ga niet ¤10 betalen om ze er af te laten halen.
hmmmm ik heb wel eens in een serie gezien dat ze juist een bom onschadelijk maakten met aceton (gingen ze de hele groep af of er dames met nagellakremover in hun tas bij waren _O- ) Andersom wist ik niet :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  vrijdag 7 mei 2021 @ 17:20:10 #87
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199317152
Misschien was het wel omdat ik er Ook nog tandpasta bij had?
  vrijdag 7 mei 2021 @ 17:25:03 #88
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_199317196
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:32 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik krijg het meervoud ook niet voor elkaar in mijn hoofd. En die/het vind ik best negatief klinken, het is onzijdig, maar non-binair lijkt mij juist niet onzijdig maar eerder meerzijdig? Ja ja, allemaal in mijn hoofd :P

Ik zou “dij” naast hij/zij mooi vinden bijvoorbeeld en dan misschien “dem” naast hem/haar, maar of “dijn” dan weer klopt naast zijn/haar weet ik niet...
"Dij" vind ik ook wel mooi.

Ik heb een kind dat graag aangesproken wil worden met "die". Ik heb daar wel moeite mee, het klinkt alsof ik het over een ding heb, i.p.v. een persoon. Gelukkig heeft 'die' er wel begrip voor. Het klinkt te weinig intiem voor mijn eigen kind.
Met typen is het nog wel enigszins te doen, maar in een gesprek is het erg lastig.
Misschien went het ooit...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_199317228
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 16:28 schreef amaranta het volgende:
MaarGoed. Wisten jullie dat je bij Kruidvat niet 2 flacons nagellakremover mag afrekenen. De kassa zet de transactie dan niet door.
Want.... je zou met grote hoeveelheden aceton iets stouts kunnen doen. Zoals een bom maken.
Serieus.... als je iets wilt laten knallen kan je toch ook 1 halen en dan later nog een keer terug. Ik bedoel, waar een wil is is een weg toch.
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 7 mei 2021 @ 17:31:58 #90
327807 Mariposas
יה&#14
pi_199317255
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 16:46 schreef amaranta het volgende:
Ik zie nu dat in mijn oorspronkelijke post het woord nagellakremover is weg gevallen
Ik had dit laatst ook met een post! Even opzoeken wat het woord ook alweer was.

Oh ja gevonden... “Nokia”. Nokia Blijkbaar een verkeerd merk voor Fok. :D
Oh wacht misschien wordt het wel een linkje... die ik niet kan zien omdat ik een addblocker aan heb staan. 🤔
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Licht Ontvlambaar vrijdag 7 mei 2021 @ 17:44:54 #91
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_199317402
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 15:37 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ik denk dat je niet de kans moet onderschatten dat ze het alleen doet om (zoals hierboven ook aangegeven) de non-binaire gemeenschap te ondersteunen. Het is dus JUIST niet meer alleen een non-binair/transgender persoon die de pronouns in zijn/haar signature zet.
[..]

Dij vind ik ook mooi idd :Y Maar 'dijn' is officieel 'van jou' dacht ik? (mijn en dijn?)

Maar een heel stuk beter dan hun :+
Ingeving, dijr *O*
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_199317433
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 17:31 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik had dit laatst ook met een post! Even opzoeken wat het woord ook alweer was.

Oh ja gevonden... “Nokia”. Nokia Blijkbaar een verkeerd merk voor Fok. :D
Oh wacht misschien wordt het wel een linkje... die ik niet kan zien omdat ik een addblocker aan heb staan. 🤔
:Y
Wel zielig voor FOK, die adblocker.
pi_199317472
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 17:31 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik had dit laatst ook met een post! Even opzoeken wat het woord ook alweer was.

Oh ja gevonden... “Nokia”. Nokia Blijkbaar een verkeerd merk voor Fok. :D
Oh wacht misschien wordt het wel een linkje... die ik niet kan zien omdat ik een addblocker aan heb staan. 🤔
Ik zie hm. :Y
  vrijdag 7 mei 2021 @ 18:02:36 #94
327807 Mariposas
יה&#14
pi_199317577
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 17:51 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik zie hm. :Y
Wel tussen haakjes. Niet als ik het gewoon schrijf: Nokia
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_199317778
Ik zag toevallig net nog deze uitleg van voornaamwoorden benoemen in je e-mail en vond het wel een goede:
twitter
pi_199318440
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 17:44 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ingeving, dijr *O*
Dat vind ik qua uitspraak wel een moeilijke. Dat wordt dan dij-er ofzo iets ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_199318499
Het Noors gebruikt «geliefde» (kjæreste) voor vriend(in). Genderneutraal woord dus kan je vrij gebruiken. Dan heb je ook «degene waarmee ik samenwoon» (samboer), ook voor alle genders. Voor echtgwno(o)t(e) is het dan wel man/vrouw.

Hun/hen vind ik lastig leden vanwege meervoud. They ook. Hier wordt het «hen». Hun=vrouwelijk, han=mannelijk, dus hen zit er middenin een soort.

Had ooit n mooi gesprek met een meisje van 6, iit een streng Islamitisch gezin.

«Heb je een kjæreste?» vroeg ze aan collega
-Ja
«Hoe heet hij?»
-het is een meisje, en heet Marcela
«Oh»

Toen aan mij:
«Heb je een kjæreste?»
-ja
«is het een jongen of meisje?

Zo leuk hoe dat ineens normaal was voor haar 🧡
  vrijdag 7 mei 2021 @ 21:17:29 #98
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_199320615
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 08:22 schreef BE het volgende:

[..]

Heb je dan trans/nb voornaamwoorden daarin staan?
Want juist als je vrouwelijke voornaamwoorden erin hebt staan zou dat voor mij een beetje als passief aggressief ‘hou toch op met die onzin’ overkomen. :@
Huh?? Die boodschap zie ik er helemaal niet in!
in de haak.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 21:20:54 #99
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_199320680
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 17:25 schreef Grijs het volgende:

[..]

"Dij" vind ik ook wel mooi.

Ik heb een kind dat graag aangesproken wil worden met "die". Ik heb daar wel moeite mee, het klinkt alsof ik het over een ding heb, i.p.v. een persoon. Gelukkig heeft 'die' er wel begrip voor. Het klinkt te weinig intiem voor mijn eigen kind.
Met typen is het nog wel enigszins te doen, maar in een gesprek is het erg lastig.
Misschien went het ooit...
Kan ik me goed voorstellen dat je daar niet zomaar aan gewend raakt. Hopelijk raakt het snel zo ingeburgerd dat het wel weer gewoon kan voelen als gelijkwaardig aan hij en zij.
in de haak.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 21:22:19 #100
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_199320705
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 19:19 schreef Roomsnoes het volgende:
Het Noors gebruikt «geliefde» (kjæreste) voor vriend(in). Genderneutraal woord dus kan je vrij gebruiken. Dan heb je ook «degene waarmee ik samenwoon» (samboer), ook voor alle genders. Voor echtgwno(o)t(e) is het dan wel man/vrouw.

Hun/hen vind ik lastig leden vanwege meervoud. They ook. Hier wordt het «hen». Hun=vrouwelijk, han=mannelijk, dus hen zit er middenin een soort.

Had ooit n mooi gesprek met een meisje van 6, iit een streng Islamitisch gezin.

«Heb je een kjæreste?» vroeg ze aan collega
-Ja
«Hoe heet hij?»
-het is een meisje, en heet Marcela
«Oh»

Toen aan mij:
«Heb je een kjæreste?»
-ja
«is het een jongen of meisje?

Zo leuk hoe dat ineens normaal was voor haar 🧡
Hoe spreek je kjæreste uit?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 7 mei 2021 @ 21:51:07 #101
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199321383
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 21:17 schreef trui het volgende:

[..]

Huh?? Die boodschap zie ik er helemaal niet in!
Zoals ik later ook zei: ik kom niet op de platformen waar dit blijkbaar veel gedaan wordt, dus dit was een wilde eerste gedachte.
Blijkbaar is het common good en wordt het door anderen ook zo ervaren.0
***
pi_199321454
quote:
99s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 21:22 schreef Vlinder het volgende:

[..]

Hoe spreek je kjæreste uit?
Sjaarèste. Klemtoom op sjá.

Eeeigenlijk is de KJ voor een klinker een klank tussen de K en de G in, maar de meeste Noren zeggen SJ.
pi_199322319
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:54 schreef vencodark het volgende:

[..]

Flashback. :+

Als mensen verrast zijn doordat je een vrouw blijkt te hebben ipv een man, zeggen ze soms onhandige dingen maar bedoelen er niet perse wat mee.
People are stupid. :P
Het zijn dezelfde soort mensen altijd, ik gniffel erom. Die 'dat mag' zeggen of een beetje knikken en je ziet ze denken 'gadver'.

Ik vind 'ah ok' altijd al voldoende overigens. Je hoeft geen politiek correct antwoord te formuleren.

Onze oude overbuurvrouw, noemde ons 'dat soort mensen' maar ze bedoelde er niets kwaads mee. Het was een lieverd die zich geen houding wist te geven.

Ik heb eigenlijk nog nooit iets negatiefs meegemaakt overigens. Mijn sexmaat (het is vrijdagavond, yolo) ook niet.
Ja 1x een boze oom van een vriendin. Maar die ging meer tegen haar tekeer, waarom ze Goddeloze mensen had uitgenodigd op haar verjaardagsfeestje.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 22:43:45 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199322409
quote:
15s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 21:51 schreef BE het volgende:

[..]

Zoals ik later ook zei: ik kom niet op de platformen waar dit blijkbaar veel gedaan wordt, dus dit was een wilde eerste gedachte.
Blijkbaar is het common good en wordt het door anderen ook zo ervaren.0
Als het op FOK! over bijvoorbeeld Nikkie Tutorials gaat dan gebruikt men "het" vooral op een vervelende manier en omdat ze weigeren "zij" te gebruiken.

Het is lastige materie, waarbij een deel van de opties vooral door haters misbruikt worden.

Edit: Oh wacht, dit ging om iets anders, my bad :@
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199322526
Het tegelen is af ole oleeeeeee.

Zooooo blij al met het resultaat, het pakt zo mooi uit.
Maandagochtend wordt de badkamer nog gevoegd, maandagmiddag afmonteren en dinsdag komt er een kitbedrijf (ik wist niet dat het bestond)

Het was wel meer werk dan verwacht, ze waren vanmiddag met zijn 3en bezig om het af te krijgen. Ja sorry, kleine tegels, scheef huis.
Ik ga de rekening met mijn ogen dicht betalen denk ik.

Ik heb vanavond de auto nog volgeladen voor de stort morgen. Stucloper, halve tegels, pellets dat soort dingen.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 22:54:00 #106
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199322563
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 22:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als het op FOK! over bijvoorbeeld Nikkie Tutorials gaat dan gebruikt men "het" vooral op een vervelende manier en omdat ze weigeren "zij" te gebruiken.

Het is lastige materie, waarbij een deel van de opties vooral door haters misbruikt worden.

Edit: Oh wacht, dit ging om iets anders, my bad :@
Ja precies, dat gaf ik idd ook al aan. Die nare smaak heb ik er zelf ook wel bij en ik snap na wat @lunapua (toch? zei ook wel dat onzijdigheid niet per se is wat men zoekt/wil.

De ‘dij’ die ik langs zag komen vind ik wel mooi. :Y

Bij dat meervoud moet ik steeds denken aan een melige opmerking van een vriend ooit. We zaten op een terras en een ander bevriend stel, waarvan de dame qua borsten zeer goed bedeeld was en dat ook graag liet zien, kwam aanlopen: ‘Ah kijk, daar heb je ze... en Tim is er ook bij!’
***
pi_199326786
Wij zijn aan ons tweede deel van de vakantie bezig. Vandaag is ean jarig een andere verjaardag dan dat ze eigenlijk wil.
pi_199327137
De tuinmeubels zijn net gebracht.. wat een kloteweer buiten!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_199327160
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 11:21 schreef F_r het volgende:
Wij zijn aan ons tweede deel van de vakantie bezig. Vandaag is ean jarig een andere verjaardag dan dat ze eigenlijk wil.
Gefeliciteerd! *O*

Ja zeker voor kinderen is een verjaardag nu niet helemaal zo als het was natuurlijk. Toch maar wat leuks van proberen te maken! :*
  zaterdag 8 mei 2021 @ 12:21:32 #110
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199327729
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 17:25 schreef Grijs het volgende:

[..]

"Dij" vind ik ook wel mooi.

Ik heb een kind dat graag aangesproken wil worden met "die". Ik heb daar wel moeite mee, het klinkt alsof ik het over een ding heb, i.p.v. een persoon. Gelukkig heeft 'die' er wel begrip voor. Het klinkt te weinig intiem voor mijn eigen kind.
Met typen is het nog wel enigszins te doen, maar in een gesprek is het erg lastig.
Misschien went het ooit...
Hoe oud is je kind? Wist je kind altijd al dat die zich niet goed voelde bij het bij de geboorte toegewezen geslacht?
Of stel ik de vraag verkeerd? De verkeerde vraag misschien wel. De vraag is gewoon uit belangstelling.
Ik snap wel dat het gek klink om over je eigen kind “die” te zeggen.
Is je kind hier ook open over op school? En hoe reageert de omgeving.
Ik krijg dan best veel vragen in mijn hoofd. Vaak zijn scholen, maar ook sportscholen bijv hier niet op ingericht. Volgens mij kwam dit ook aan de orde afgelopen week bij dat programma op Zapp over naakt. Over toiletten en kleedkamers bijvoorbeeld.

Gisteren was de vriend(in) van mijn dochter bij ons. Diegene die op TikTok zegt aangesproken te willen worden als they/them. Maar die heeft niks gezegd tegen ons over dat die dat ook irl wil.
Op TikTok gebruikt die ook een andere voornaam.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 14:34:34 #111
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_199329740
Mijn dochter (is pan) heeft verkering met een genderfluid iemand. (geboren met vulva)
De overgang in namen enzo ging heel geleidelijk en het aankaarten bij ouders van vrienden is te spannend.
Hier thuis is dochter de tussen persoon in duidelijk maken wat de voorkeur heeft op dat moment etc etc

Op school hebben ze roepnaam zonder problemen aangepast, en mag er zelf gekozen worden waar de indeling op dat moment zit, mbt gym etc. Ze hebben ook een hele actieve GSA die het gesprek aan gaat met school over dit soort dingen.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 14:45:29 #112
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199329961
quote:
17s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 14:34 schreef Budabuddumbam het volgende:
Mijn dochter (is pan) heeft verkering met een genderfluid iemand. (geboren met vulva)
De overgang in namen enzo ging heel geleidelijk en het aankaarten bij ouders van vrienden is te spannend.
Hier thuis is dochter de tussen persoon in duidelijk maken wat de voorkeur heeft op dat moment etc etc

Op school hebben ze roepnaam zonder problemen aangepast, en mag er zelf gekozen worden waar de indeling op dat moment zit, mbt gym etc. Ze hebben ook een hele actieve GSA die het gesprek aan gaat met school over dit soort dingen.
Heeft jouw dochter een nieuwe naam of haar verkering?
  zaterdag 8 mei 2021 @ 14:48:09 #113
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_199330008
Haar verkering, Eerst was het iets als Annemieke en daarna kwam naam2 en nu is het naam3

staat er ook wel onduidelijk :P
  zaterdag 8 mei 2021 @ 19:35:28 #114
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_199334529
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 12:21 schreef amaranta het volgende:

[..]

Hoe oud is je kind? Wist je kind altijd al dat die zich niet goed voelde bij het bij de geboorte toegewezen geslacht?
Of stel ik de vraag verkeerd? De verkeerde vraag misschien wel. De vraag is gewoon uit belangstelling.
Ik snap wel dat het gek klink om over je eigen kind “die” te zeggen.
Is je kind hier ook open over op school? En hoe reageert de omgeving.
Ik krijg dan best veel vragen in mijn hoofd. Vaak zijn scholen, maar ook sportscholen bijv hier niet op ingericht. Volgens mij kwam dit ook aan de orde afgelopen week bij dat programma op Zapp over naakt. Over toiletten en kleedkamers bijvoorbeeld.

Gisteren was de vriend(in) van mijn dochter bij ons. Diegene die op TikTok zegt aangesproken te willen worden als they/them. Maar die heeft niks gezegd tegen ons over dat die dat ook irl wil.
Op TikTok gebruikt die ook een andere voornaam.
Mijn kind is 17. En het anders voelen is er al wel best lang (van kleins af aan), maar dat dat (ook) met gender identiteit te maken kan hebben is iets waar die vanaf de puberteit achter kwam. De omgeving reageert wel positief. Op school weten een paar vriendinnen en de vertrouwenspersoon ervan. Op de nieuwe school (dit jaar examen) heeft die zich ingeschreven onder een nieuwe naam. Een van de vriendinnen gebruikt de nieuwe naam ook en ook de anderen bij die vriendin thuis. Dat vindt mijn kind wel heel fijn.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_199339406
quote:
17s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 14:34 schreef Budabuddumbam het volgende:
Mijn dochter (is pan) heeft verkering met een genderfluid iemand. (geboren met vulva)
De overgang in namen enzo ging heel geleidelijk en het aankaarten bij ouders van vrienden is te spannend.
Hier thuis is dochter de tussen persoon in duidelijk maken wat de voorkeur heeft op dat moment etc etc

Op school hebben ze roepnaam zonder problemen aangepast, en mag er zelf gekozen worden waar de indeling op dat moment zit, mbt gym etc. Ze hebben ook een hele actieve GSA die het gesprek aan gaat met school over dit soort dingen.
Wat mooi dat school zich hier ook open in opstelt!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_199339451
Verdorie, wéér geen gekleid asbakje dit keer -O-
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199339817
Gekleide kaarshouder hier :) en een schilderijtje en een armbandje. Ja alles 2x. En B heeft ontbijt op bed gemaakt.

Onze zondag bestaat uit B zijn Lego Ninjago sets compleet ktijgen zodat het op Marktplaats kan.
  zondag 9 mei 2021 @ 09:58:41 #118
319308 Tink89
To live is to dance
pi_199339979
Ik kreeg een geschilderde laars met aarde erin. En van manlief (namens zoon) een buitenspel (met touwringen om te werpen) met hun namen, 'de allerliefste mama'en het jaartal erop. Heel lief O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 9 mei 2021 @ 10:09:44 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199340099
Mijn geurtje met een tekening als pakpapier, de tekening mag ik zelf inkleuren, er staan cijfers bij en op de achterkant staat welke kleur waar moet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199341149
A. had op school een multomap gekregen, daar zaten 3 uitgeprinte recepten in en op de voorkant zat een tekening van mij in de keuken.
Mama’s kookboek.

Er was wellicht weinig tijd op school. :+
pi_199341295
Ik: “ik ben natuurlijk ook de beste moeder van de hele wereld.”
Sjaak: “nou, ik ken niet alle moeders dus ik weet niet of jij de beste bent, maar je bent wel een goede moeder”

:') O+
  zondag 9 mei 2021 @ 12:10:11 #122
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199341557
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 11:47 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik: “ik ben natuurlijk ook de beste moeder van de hele wereld.”
Sjaak: “nou, ik ken niet alle moeders dus ik weet niet of jij de beste bent, maar je bent wel een goede moeder”

:') O+
Mooi kind! O+
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 12:19:01 #123
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199341663
Vandaag mijn eerste knutsel gekregen O+ Een schort met daarop handjes uitgesmeerd. Gemaakt door mijn kind, hoe bijzonder O+

Fijne Moederdag allemaal!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 9 mei 2021 @ 12:22:45 #124
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_199341724
Ik kreeg een handgeschreven gedichtje en een zakje snoep hartjes in een wikkel die ze helemaal had vol getekend met hartjes en regenbogen O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zondag 9 mei 2021 @ 12:31:26 #125
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_199341835
Mijn neefje appte me een foto van een kado wat hij zelf gekocht heeft en samen met zijn oudste zus op de post gedaan heeft omdat ik een moederwaardige tante ben. De scheet :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_199341908
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:31 schreef oh-oh het volgende:
Mijn neefje appte me een foto van een kado wat hij zelf gekocht heeft en samen met zijn oudste zus op de post gedaan heeft omdat ik een moederwaardige tante ben. De scheet :D
Dat is heel lief en telt ook gewoon. :Y
  zondag 9 mei 2021 @ 12:39:13 #127
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_199341946
Als ik zn moeder was was ik niet zo aardig hoor :D
Sterker nog, rotjoch heeft niks voor zn moeder gekocht _O-
Ik had in november al de primeur dat ik als eerste van de hele famile een verjaardagskado van hem kreeg.
I am so special 8-)
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 9 mei 2021 @ 13:01:05 #128
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199342218
quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 11:32 schreef vencodark het volgende:
A. had op school een multomap gekregen, daar zaten 3 uitgeprinte recepten in en op de voorkant zat een tekening van mij in de keuken.
Mama’s kookboek.

Er was wellicht weinig tijd op school. :+
Dat is toch best een heel ding?

Ik kreeg een geplakt hart van propjes met een gedichtje erin. Met liefde begonnen en duidelijk halverwege begon de frustratie over dat het te lang duurde met kleine propjes O+ I love it!

En een romper met een lief tekstje om mijn baby heen was t cadeau van mijn lief.
Kwak
pi_199342489
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:01 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Dat is toch best een heel ding?

Ik kreeg een geplakt hart van propjes met een gedichtje erin. Met liefde begonnen en duidelijk halverwege begon de frustratie over dat het te lang duurde met kleine propjes O+ I love it!

En een romper met een lief tekstje om mijn baby heen was t cadeau van mijn lief.
Oh, het is ook zeker geen kritiek hoor. Vond het grappig want het zelfgemaakte deel was de tekening. :P
Ik vind het echt prima. ^O^
pi_199342520
Ik kreeg een geknutseld bosje bloemen (ma-de-liefste) en van de ander een kleivaasje met een briefje voor de één-na-liefste moeder (de liefste blijkt mijn moeder, oma dus te zijn)..
pi_199342601
Mijn allereerste knutsel was een abstract iets van zoutdeeg. Ik kan ook nog zien waar hij een stuk af heeft geplukt om op te eten O+

Nu zit ik buiten te luisteren naar het onweer en de regen. Heerlijke dag O+
  zondag 9 mei 2021 @ 13:40:58 #132
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_199342650
Hier 2 armbanden met kralen van klei en een silhouet tekening.

En ik ben volgens oudste "noodzakelijk en onmisbaar".
pi_199342752
Een doosje truffels van de oudste, een bon voor Groenrijk van de jongste.

Wat een raar weer.. ene moment is het heel warm, andere moment onweert het en komt het met bakken uit de hemel.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 9 mei 2021 @ 13:51:51 #134
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199342813
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:22 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Ik kreeg een handgeschreven gedichtje en een zakje snoep hartjes in een wikkel die ze helemaal had vol getekend met hartjes en regenbogen O+
Uh uh... super cute! Bedankt voor de foto’s 😅
pi_199343359
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 11:47 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik: “ik ben natuurlijk ook de beste moeder van de hele wereld.”
Sjaak: “nou, ik ken niet alle moeders dus ik weet niet of jij de beste bent, maar je bent wel een goede moeder”

:') O+
Geweldig

Ik kreeg van Ean een hart met spijkers en touw (die is vaker voorbij gekomen) en van Sac een kalender elke maand een andere tekening. Ze heeft zich meermalen bij haar vader beklaagd dat het zoveel was. Sept is feest want dan is ze jarig en dec sinterklaas, kerst telde niet.

Samen met hun vader nog wat gekocht
-bonbons
-haarmasker
-gezichtsmasker
-parfum en bodylotion

Net naar een speelbos geweest maar nu weer regen

Fijne moederdag iedereen.
pi_199343463
Zoon zat daarstraks nog druk te tekenen, was het vergeten... Eindresultaat: 2 tekeningen :)
Appje van dochterlief: fijne moederdag! Kan helaas niet langskomen... :')

Vanavond bestel ik wel wat eetbaars. Trakteer mezelf gewoon :6

Maar ik heb wel een vaccinatie afspraak voor 20 mei, holladiejeee *O* *O*

Iedereen fijne moederdag! :)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zondag 9 mei 2021 @ 14:44:25 #137
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199343675
Mijn kinderen wilden ook een speciale kinderdag. Dus ik zei. Prima. Kies allebei maar een dag en zet maar op de kalender.

Past niet helemaal binnen de TT.... maar dochterdag is de eerste zaterdag van september.
En zoon moet nog een dag kiezen voor zoondag.
pi_199344004
Het is toch elke dag kinderdag, zei mijn moeder dan vroeger...
Ik kreeg tussen de middag (ik was vanmorgen al om kwart over 8 weg om te golfen in de zon in mn polootje *O* ) 2 badbruisballen (van elk kind 1) en een zelfgeknutseld kaartje en een zelfgeknutselde ketting van de jongste.

En vanavond hoef ik niet te koken, we hebben iets besteld *O*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_199344395
Ik kreeg mooie tekeningen en een nieuwe koektrommel van de kinderen (we hadden de oude per ongeluk weggezet mét inhoud en toen we daar een paar weken later achter kwamen was er geen redden meer aan :r :X ), en een hele set prachtig garen van mijn man. Plus een lekker ontbijt op bed en enthousiaste knuffels. O+ Ik ben helemaal tevreden. O+
  zondag 9 mei 2021 @ 15:29:26 #140
344469 Amsel
zonder t
pi_199344665
Van de oudste een tekening met "liefe mama ik hau van jau" en een knutsel die niet helemaal uit de verf was gekomen maar met liefde was gemaakt.

Van de jongste ook een knutsel, en ze hadden op school een gedichtje ingestudeerd. En de juffen hadden zich natuurlijk gerealiseerd dat die kleuters dat nooit de hele meivakantie konden uithouden, dus ze hebben van elk kind een filmpje gemaakt waarin ze het gedichtje opzeggen en die een voor een vanochtend via Parro verstuurd :o O+

Man is sinds twee dagen flink ziek, ligt alleen maar in bed, dus het plan om gisteren nog even met de kinderen naar de stad te gaan voor een cadeautje viel in het water. Maar het schijnt dat de postbode zo nog komt met een alternatief :s)

Fijne moederdag allemaal!
pi_199346320
Hier ook flink verwend met knutsels, pantoffels, lekkers en knuffels.

En A (3 jaar) kroop vanochtend bij me in bed en zei: 'Ik ben heel blij dat ik jouw A.nne ben.' O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_199347002
quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 15:18 schreef lunapuella het volgende:
Ik kreeg mooie tekeningen en een nieuwe koektrommel van de kinderen (we hadden de oude per ongeluk weggezet mét inhoud en toen we daar een paar weken later achter kwamen was er geen redden meer aan :r :X ), en een hele set prachtig garen van mijn man. Plus een lekker ontbijt op bed en enthousiaste knuffels. O+ Ik ben helemaal tevreden. O+
Bij mij staat de koektrommel soms ook weken. Hoogstens is de koek zacht maar meer ook niet
  zondag 9 mei 2021 @ 17:30:20 #143
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199347284
Oh de koektrommel haalt hier het einde van de week niet hoor.
pi_199347326
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 14:22 schreef F_r het volgende:

[..]

Geweldig

Ik kreeg van Ean een hart met spijkers en touw (die is vaker voorbij gekomen)
Die kreeg ik ook, op een stuk hout (zo'n schijf boom, hoe noem je dat? :') ) zó leuk O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199347548
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 08:57 schreef Declan-Harp het volgende:
Verdorie, wéér geen gekleid asbakje dit keer -O-
Ik kreeg ze wel!! O+
Ze werden alleen 'sieradenbakjes' genoemd, want niemand rookt nog tegenwoordig ;) Ow, en het waren ook meteen puzzeltjes, want half gesneuveld bij het transport van school naar huis ;)
pi_199347560
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 17:50 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Ik kreeg ze wel!! O+
Ze werden alleen 'sieradenbakjes' genoemd, want niemand rookt nog tegenwoordig ;) Ow, en het waren ook meteen puzzeltjes, want half gesneuveld bij het transport van school naar huis ;)
Aahw O+ Ik heb in de jaren 90 wat asbakjes afgekleid joh O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199347949
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 17:13 schreef F_r het volgende:

[..]

Bij mij staat de koektrommel soms ook weken. Hoogstens is de koek zacht maar meer ook niet
Dit was zelfgebakken inhoud, zonder conserveermiddelen. Wat het exact was kon niet meer geïdentificeerd worden...
  zondag 9 mei 2021 @ 19:42:22 #148
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_199348804
Hier van jongste 5 strips met als thema "mama is de liefste". En hij heeft een hekel aan tekenen, dus extra lief.
De oudste (13) had een spel geprogrammeerd. Moest allemaal papiertjes verzamelen in een level met een stick-poppetje en aan het eind kreeg ik de tip waar ik mijn cadeautjes kon vinden.. lekkere chocolade *O*
pi_199349186
quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 17:30 schreef amaranta het volgende:
Oh de koektrommel haalt hier het einde van de week niet hoor.
Mijn koek haalt de trommel niet eens :')
  zondag 9 mei 2021 @ 22:14:52 #150
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199350657
Als kroon op moederdag knipte ik in Pep’s duimpje ;( voelde me ZO schuldig...
Kwak
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 23:46:52 #151
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199351750
Ik werd als moederdagscadeau juist vandaag voor het eerst sinds de bevalling weer ongesteld :( Maar verder een heerlijk dagje gehad met een lekker ontbijt, een massage in een massagesalon, bloemen van een vriendin, knutsel van Aapie en een heeeerlijke 3 uur durende tuk O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_199352762
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 13:31 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Ik kreeg een geknutseld bosje bloemen (ma-de-liefste) en van de ander een kleivaasje met een briefje voor de één-na-liefste moeder (de liefste blijkt mijn moeder, oma dus te zijn)..
Ik weet zeker dat ik zo’n briefje ook wel een keer krijg van mijn zoon :D
pi_199353047
Ik weet nog dat onze eerste Moederdag bestond uit een 3 maanden oude frummel die voor het eerst doorsliep van 19:00 tot 08:00. Dat moederdagcadeau wordt nooit meer overtroffen.

Wij hadden gisteren de halve buurt in de tuin staan (kinderen dan he) omdat we een nieuwe zandtafel hebben. Dus onze moederdag eindigde met vegen in de tuin.
  maandag 10 mei 2021 @ 08:52:18 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_199353176
Ik ben zo boos. Ik heb een weekje vakantie en alle kinderen naar de opvang. De laatste keer dat ik alleen thuis was, was in oktober. OKTOBER.

Maar mijn zoon begint om half acht te piepen over pijn in zijn nek. Joekel van een gezwollen lymfeklier.

Dag vrije dag. We proberen het in augustus nog wel een keer.

:'( :'(

(Ja ja, fwp en er zijn ergere dingen en whatnot, ik weet het. Thanks. )
disclaimer
pi_199353211
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 08:52 schreef SQ het volgende:
Ik ben zo boos. Ik heb een weekje vakantie en alle kinderen naar de opvang. De laatste keer dat ik alleen thuis was, was in oktober. OKTOBER.

Maar mijn zoon begint om half acht te piepen over pijn in zijn nek. Joekel van een gezwollen lymfeklier.

Dag vrije dag. We proberen het in augustus nog wel een keer.

:'( :'(

(Ja ja, fwp en er zijn ergere dingen en whatnot, ik weet het. Thanks. )
:'( :'( Dat is ook gewoon echt heel erg stom! Hopelijk heeft hij er iig niet al teveel last van zodat je samen nog een gezellige dag hebt. Maar dat is nog steeds niet een dag alleen thuis. :(
  maandag 10 mei 2021 @ 08:58:27 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_199353218
Ik wil helemaal geen gezellige dag samen. Ik wil gewoon 1 dagje kunnen doen wat ik wil. 1 dagje maar ;(
disclaimer
pi_199353222
En mijn fwp zijn nog minder erg een probleem, dus ik leef volop met je mee. :D

Hier wordt aan de ene kant van mij een aanbouw in elkaar geboord en gezaagd, en aan de andere kant van mij een bad in de badkamer geïnstalleerd. Dus ik vind mezelf zielig want zoveel lawaai, maar heel erg fwp want straks een bad en een uitbouw. :Y
pi_199353228
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 08:58 schreef SQ het volgende:
Ik wil helemaal geen gezellige dag samen. Ik wil gewoon 1 dagje kunnen doen wat ik wil. 1 dagje maar ;(
Dat snap ik echt heel goed! Het is gewoon heel stom getimed. :(
  maandag 10 mei 2021 @ 09:00:48 #159
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_199353239
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 08:52 schreef SQ het volgende:
Ik ben zo boos. Ik heb een weekje vakantie en alle kinderen naar de opvang. De laatste keer dat ik alleen thuis was, was in oktober. OKTOBER.

Maar mijn zoon begint om half acht te piepen over pijn in zijn nek. Joekel van een gezwollen lymfeklier.

Dag vrije dag. We proberen het in augustus nog wel een keer.

:'( :'(

(Ja ja, fwp en er zijn ergere dingen en whatnot, ik weet het. Thanks. )
Oh vreselijk :o

Kan me voorstellen dat dat wel echt een klap is :* ongeacht fwp etc, die dagjes 'vrij van kinderen' heb je echt nodig :{
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 10 mei 2021 @ 09:02:22 #160
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_199353247
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 08:52 schreef SQ het volgende:
Ik ben zo boos. Ik heb een weekje vakantie en alle kinderen naar de opvang. De laatste keer dat ik alleen thuis was, was in oktober. OKTOBER.

Maar mijn zoon begint om half acht te piepen over pijn in zijn nek. Joekel van een gezwollen lymfeklier.

Dag vrije dag. We proberen het in augustus nog wel een keer.

:'( :'(

(Ja ja, fwp en er zijn ergere dingen en whatnot, ik weet het. Thanks. )
Oh, dat kan ik me zo goed voorstellen. Dat is mij ook een flink aantal keren gebeurd.

Sterkte, vandaag! :*
pi_199353249
Vreselijk SQ. :*
  maandag 10 mei 2021 @ 09:02:53 #162
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_199353257
Ik dacht toen ik in het onderwijs ging werken 'opvang hoeft alleen in de schoolweken want ik ben in de vakanties toch vrij'

Snel naar volledige opvang gewijzigd, ik werd de eerste grote vakantie gek van 6 weken fulltime moeder zijn :@
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 10 mei 2021 @ 09:04:53 #163
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_199353274
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 08:58 schreef Vaiana het volgende:
En mijn fwp zijn nog minder erg een probleem, dus ik leef volop met je mee. :D

Hier wordt aan de ene kant van mij een aanbouw in elkaar geboord en gezaagd, en aan de andere kant van mij een bad in de badkamer geïnstalleerd. Dus ik vind mezelf zielig want zoveel lawaai, maar heel erg fwp want straks een bad en een uitbouw. :Y
Hahahahaha ik dacht dat het bij je buren links en rechts was, maar bij jezelf is wel ultiem fwp ja :D

Maar goed, wel lawaai idd... Wel fijn dat het tegelijk is en niet na elkaar :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 10 mei 2021 @ 09:06:53 #164
149959 SQ
snelle trees
pi_199353295
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 09:02 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Oh, dat kan ik me zo goed voorstellen. Dat is mij ook een flink aantal keren gebeurd.

Sterkte, vandaag! :*
Mij ook bij elke vakantiedag sinds oktober ja :')
Dus ja, ik had goede hoop voor vandaag. Om 7 uur was er nog niets aan de hand namelijk. :'(
disclaimer
pi_199353301
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 09:04 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Hahahahaha ik dacht dat het bij je buren links en rechts was, maar bij jezelf is wel ultiem fwp ja :D

Maar goed, wel lawaai idd... Wel fijn dat het tegelijk is en niet na elkaar :7
Ja bij mezelf idd. :D

Aan de ene kant superfijn dat het tegelijk is, aan de andere kant is nu dus alleen mijn werkkamer nog maar 'mijn' terrein ipv de hele bovenverdieping. De overige kamers zijn de deuren van geblokkeerd door gereedschap namelijk. _O- maarja, ontzettende fwp dus komt goed enzo.
  maandag 10 mei 2021 @ 09:14:20 #166
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_199353358
Zo zitten wij al 6 dagen met minstens 1 kind thuis te werken. Oudste was vorige week de hele week flink ziek, dus logisch. Nu hoest hij alleen nog als een schipper die 3 pakjes shag gerookt heeft. Niet naar school dus.

Ik had me ook zo verheugd op gewoon een dagje rustig werken zonder constante inteferentie van een kind.

Ook een FWP, maar ik baalde er ook flink van vanmorgen.
  maandag 10 mei 2021 @ 09:24:07 #167
149959 SQ
snelle trees
pi_199353435
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 09:14 schreef Jagärtrut het volgende:
Zo zitten wij al 6 dagen met minstens 1 kind thuis te werken. Oudste was vorige week de hele week flink ziek, dus logisch. Nu hoest hij alleen nog als een schipper die 3 pakjes shag gerookt heeft. Niet naar school dus.

Ik had me ook zo verheugd op gewoon een dagje rustig werken zonder constante inteferentie van een kind.

Ook een FWP, maar ik baalde er ook flink van vanmorgen.
Snap ik, ook een :* voor jou dan.
disclaimer
pi_199353529
@SQ, gewoon Kortom Uitermate Teleurstellend dat dat dan net is op die ene dag die jij even zou hebben om even alleen voor jezelf te hebben :*.
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 10 mei 2021 @ 09:58:32 #169
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199353790
SQ breng maar hoor. Mijn zoon houdt hem wel bezig de hele ochtend.
  maandag 10 mei 2021 @ 09:59:24 #170
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199353804
Ik wil 2 daagjes weg met het gezin. En echt toeristisch. Volendam of Giethoorn? Die laatste zal nu wel een stuk rustiger zijn denk ik?
  maandag 10 mei 2021 @ 10:05:59 #171
149959 SQ
snelle trees
pi_199353864
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 09:58 schreef amaranta het volgende:
SQ breng maar hoor. Mijn zoon houdt hem wel bezig de hele ochtend.
Haha thanks, maar als ik m daar toe in staat achtte had ik m wel maar jullie overkant gebracht :D
disclaimer
  maandag 10 mei 2021 @ 10:12:26 #172
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199353943
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:05 schreef SQ het volgende:

[..]

Haha thanks, maar als ik m daar toe in staat achtte had ik m wel maar jullie overkant gebracht :D
Die Chinezen? Ken jij ze? Volgens mij werkt zij ook bij Hazemel.
  maandag 10 mei 2021 @ 10:23:34 #173
149959 SQ
snelle trees
pi_199354156
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:12 schreef amaranta het volgende:

[..]

Die Chinezen? Ken jij ze? Volgens mij werkt zij ook bij Hazemel.
Nee ik doelde op de multifunctionele accomodatie, waar de bso zit ;)

Zat Chinezen bij hazemel :P
disclaimer
pi_199354398
Heel stom SQ :(
Ik had een maandje geleden op mijn werkdag een cursus en werkte dus thuis. En iedereen moest die dag ook naar de opvang.

Manlief en ik helemaal blij, we hadden al een lekkere lunch gepland... voor het eerst sinds de zomer samen zonder kinderen (aan het werk ;) )
En wat denk je: 8 uur een mail dat de juf ziek was. Toen heb ik ook even zitten schelden.

Ik ben er ook wel een beetje klaar mee. Niets open, slecht weer en kinderen die zich niet kunnen vermaken.
pi_199354650
Oh SQ dat is echt teleurstellend zoiets. Soms heb je het zo nodig.
Wij zouden morgen in die situatie zitten dus hebben we m gisteren laten testen. :@
  maandag 10 mei 2021 @ 10:57:26 #176
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_199354652
Hier ook een gezellige thuis dag; regen en 3 kinderen van m'n zusje erbij, en gister te veel te lekker gegeten dus m'n darmen zijn opstandig :')

En de man die de tuin af zou maken (al 3 weken moet er nog 1 rij tegels :') ) zou tussen 9 en 10 komen.
En is er nog niet. Uiteraard... :(
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 10 mei 2021 @ 11:10:21 #177
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199354869
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:57 schreef tombolafan het volgende:
Hier ook een gezellige thuis dag; regen en 3 kinderen van m'n zusje erbij, en gister te veel te lekker gegeten dus m'n darmen zijn opstandig :')

En de man die de tuin af zou maken (al 3 weken moet er nog 1 rij tegels :') ) zou tussen 9 en 10 komen.
En is er nog niet. Uiteraard... :(
Haha, ik zou ook niet graag tuinieren in dit weer
pi_199355022
Dat is ook kut SQ, daar zou ik ook gigantisch van balen!

Amaranta, een vriendin gaat elk weekend de toeristische spots in Nederland af momenteel en die vond het heerlijk rustig in Giethoorn een paar weken geleden.
pi_199355194
Jagar (en alle anderen die een Siemens EQ6 Plus koffiemachine hebben): is het hete water te gebruiken voor thee of zitten er drupjes koffie in?
Ik sta nu echt op het punt hem te bestellen, maar dat is mijn enige twijfel nog.

We waren dit weekend even bij zwager en schoonzus en die hebben zo'n belachelijk dure Jura (die je ook via de App kan bedienen) en die zeggen dat ze er geen heet water uit tappen omdat er altijd koffie in zit. Gezien de beperkte ruimte op ons aanrecht gaat de waterkoker weg als we zo'n apparaat neerzetten.

/Einde helpdesk
  maandag 10 mei 2021 @ 11:34:03 #180
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_199355267
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:29 schreef exode het volgende:
Jagar (en alle anderen die een Siemens EQ6 Plus koffiemachine hebben): is het hete water te gebruiken voor thee of zitten er drupjes koffie in?
Ik sta nu echt op het punt hem te bestellen, maar dat is mijn enige twijfel nog.

We waren dit weekend even bij zwager en schoonzus en die hebben zo'n belachelijk dure Jura (die je ook via de App kan bedienen) en die zeggen dat ze er geen heet water uit tappen omdat er altijd koffie in zit. Gezien de beperkte ruimte op ons aanrecht gaat de waterkoker weg als we zo'n apparaat neerzetten.

/Einde helpdesk
Het schijnt uit een apart systeem te komen. Maar, ik zet voor thee altijd water met de waterkoker, en zie daar niet het toegevoegde nut van een koffiemachine.

Als je wilt kan ik het straks eens proberen?
pi_199355371
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:34 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Het schijnt uit een apart systeem te komen. Maar, ik zet voor thee altijd water met de waterkoker, en zie daar niet het toegevoegde nut van een koffiemachine.

Als je wilt kan ik het straks eens proberen?
Ik geef deze helpdesk een 10.
Als je het een keer wilt uitproberen, graag :) Hoeft niet ineens snel hoor, ik bestel hem deze week ergens (is een cashback actie).
pi_199356576
Uit mijn koffie apparaat komt water dat je kunt gebruiken voor thee. Geen enkel probleem. Wij hebben een Saeco.
Met een meidenkwartet
  maandag 10 mei 2021 @ 13:24:58 #183
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_199356988
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:29 schreef exode het volgende:
Jagar (en alle anderen die een Siemens EQ6 Plus koffiemachine hebben): is het hete water te gebruiken voor thee of zitten er drupjes koffie in?
Ik sta nu echt op het punt hem te bestellen, maar dat is mijn enige twijfel nog.

We waren dit weekend even bij zwager en schoonzus en die hebben zo'n belachelijk dure Jura (die je ook via de App kan bedienen) en die zeggen dat ze er geen heet water uit tappen omdat er altijd koffie in zit. Gezien de beperkte ruimte op ons aanrecht gaat de waterkoker weg als we zo'n apparaat neerzetten.

/Einde helpdesk
Heet water komt uit een ander pijpje. Wij maken er ook altijd thee mee als we visite hebben.
KuikenGuppy
pi_199357099
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:24 schreef Burdie het volgende:

[..]

Heet water komt uit een ander pijpje. Wij maken er ook altijd thee mee als we visite hebben.
Ja dat dacht ik dus ook, maar dat hebben zij met hun Jura ook, een apart pijpje.
Gek dus.

Maar blij om te horen dat het niet herkend wordt door jullie.
  maandag 10 mei 2021 @ 13:33:46 #185
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_199357127
Meteen voor de zekerheid nog een keer uitgeprobeerd :9 (ik had toch zin in koffie :P).
KuikenGuppy
  maandag 10 mei 2021 @ 13:34:52 #186
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_199357143
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:32 schreef exode het volgende:

[..]

Ja dat dacht ik dus ook, maar dat hebben zij met hun Jura ook, een apart pijpje.
Gek dus.

Maar blij om te horen dat het niet herkend wordt door jullie.
Nou ja, de koffie kan natuurlijk altijd nog een drupje nadruppelen, vooral als je snel wisselt. Misschien is dat bij hun het geval?
KuikenGuppy
pi_199357177
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:34 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nou ja, de koffie kan natuurlijk altijd nog een drupje nadruppelen, vooral als je snel wisselt. Misschien is dat bij hun het geval?
Ze hebben vanwege dat drupje een Quooker aan laten sluiten.
Ik kan een drupje wel aan hoor. :P :D
  maandag 10 mei 2021 @ 13:55:44 #188
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_199357420
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:10 schreef amaranta het volgende:

[..]

Haha, ik zou ook niet graag tuinieren in dit weer
True. Maar op zich deed ie het ook niet toen het mooi weer was :')

En toen kon ik dus ook niet in de tuin zitten want die ene rij lag nog niet en dus kon de tuinset nog niet in elkaar want die ene rij lag nog niet en dus stonden de enorme dozen nog in de schuur, en de elektricien (die wel op tijd kwam :+ ) moest uiteraard juist in de schuur zijn o|O
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_199360763
Sq. Wat balen is dat zeg. X

Hier een leuke Moederdag met een mooie tekening en lieve tekst. Ook kreeg ik een ontbijt op bed (ik moest wel zelf de koffie maken) en ze had van haar zakgeld iets kleins voor mij gekocht. O+

En zaterdag mag ze eindelijk afzwemmen voor haar A. Na 3,5 jaar. We zijn helemaal blij. O+
  maandag 10 mei 2021 @ 17:25:24 #190
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199360863
Al een paar weken maakt mijn koffiezetter een piepend geluid en komt er een beetje rook vanaf.
Dus zeiksnor als ik ben heb ik hier over een tweet naar Philips gestuurd. Wat ik overigens ook al een paar weken aan het uitstellen was.
Nou op 16 april eindelijk die tweet verstuurd. Wat heen en weer zitten berichten met de helpdesk. En vanmorgen vond ik uiteindelijk de bon. Het is vandaag 10 mei. De koffiezetter is aangekocht op 9 april 2019 en valt dus nét buiten de garantie. Kut Philips. Ook kut amaranta trouwens, Want ik had meteen contact moeten opnemen op het moment dat hij voor de eerste keer begon te roken. Dan was ie nu waarschijnlijk op hun kosten in ieder geval bekeken.
Geen idee trouwens of er een waterkraantje op zit. Ik gebruik hem voor de koffie.

Zelfde geldt voor onze stofzuiger. Die op dezelfde dag is aangeschaft. Die gaat fluiten als je hem aanzet. Ja ook daar jammer dan.

Wat heb je nou geleerd Amaranta, meteen klagen.

Oh, en dan nog iets, vandaag stonden onze kliko’s buiten. En ineens waren de adres stickers er af. Weet niet welke kleuter dat gedaan heeft. Maar er zat een melding op dat ze de volgende keer de kliko’s niet legen.
Heb inmiddels contact gehad met de gemeente. Binnenkort krijgen we een nieuwe sticker.

[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 10-05-2021 17:36:13 ]
pi_199361527
Oh wat balen SQ.. hopelijk deze week nog een dagje in je eentje.

*O* wat fijn Omen!!

Klote van je koffiezetapparaat Amaranta.. ik stel ook regelmatig uit..
Volgende week komen ze voor de 3e keer voor de droger. Als het nu niet opgelost is gaan ze een andere oplossing bedenken.


De tuin begint steeds meer vorm te krijgen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 10 mei 2021 @ 18:21:23 #192
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199361567
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 18:18 schreef Vicky het volgende:
Oh wat balen SQ.. hopelijk deze week nog een dagje in je eentje.

*O* wat fijn Omen!!

Klote van je koffiezetapparaat Amaranta.. ik stel ook regelmatig uit..
Volgende week komen ze voor de 3e keer voor de droger. Als het nu niet opgelost is gaan ze een andere oplossing bedenken.

[ afbeelding ]
De tuin begint steeds meer vorm te krijgen.
Willen jouw grote meiden nog op de trampoline?
pi_199361591
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 18:21 schreef amaranta het volgende:

[..]

Willen jouw grote meiden nog op de trampoline?
A soms, T tot nu toe wel.. maar hij staat pas sinds vrijdag 🤣
In de zomer komt er op die plek een bad.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 10 mei 2021 @ 19:00:17 #194
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199362064
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:37 schreef exode het volgende:

[..]

Ze hebben vanwege dat drupje een Quooker aan laten sluiten.
Ik kan een drupje wel aan hoor. :P :D
Ik dus echt niet. En droogde altijd de onderkant van de koffiemachine af voor ik chocomel maakte. En voor thee weigerde ik categorisch, opzouten, je zet maar een waterkoker neer. Dat halflauwe piswater wat er uit die apparaten komt... :{w
(Ik had op het laatste gewoon een waterkokertje op mijn kamer staan, scheelde me op en neer naar die altijd ranzige keuken.)

:@
Maar gelukkig werk/kom ik er al bijna drie jaar niet meer. *O*
***
pi_199362650
Ik kreeg gisteravond nog een grote doos merci van man. Had ie net z`n moeder aan de foon toen hij het me gaf, kreeg hij de opmerking dat ie wel wat meer had mogen uitgeven :') . Vond het al lief dat ie het zelf gekocht had O+

Wij aten vanavond asperges. Zoon at twee asperges. Met ketchup :+ }:|
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_199362690
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 08:52 schreef SQ het volgende:
Ik ben zo boos. Ik heb een weekje vakantie en alle kinderen naar de opvang. De laatste keer dat ik alleen thuis was, was in oktober. OKTOBER.

Maar mijn zoon begint om half acht te piepen over pijn in zijn nek. Joekel van een gezwollen lymfeklier.

Dag vrije dag. We proberen het in augustus nog wel een keer.

:'( :'(

(Ja ja, fwp en er zijn ergere dingen en whatnot, ik weet het. Thanks. )
:Y

ELKE KEER :Y
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_199362815
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 19:00 schreef BE het volgende:

[..]

Ik dus echt niet. En droogde altijd de onderkant van de koffiemachine af voor ik chocomel maakte. En voor thee weigerde ik categorisch, opzouten, je zet maar een waterkoker neer. Dat halflauwe piswater wat er uit die apparaten komt... :{w
(Ik had op het laatste gewoon een waterkokertje op mijn kamer staan, scheelde me op en neer naar die altijd ranzige keuken.)

:@
Maar gelukkig werk/kom ik er al bijna drie jaar niet meer. *O*
Ik begrijp dit volledig. Wilde zelf ook absoluut geen koffiemachine met ‘theewater’.
En nu een kokendwaterkraan *O*

Op het werk trouwens niets te klagen, horeca, dus koffie en thee is bij ons juist op zijn best :s)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_199362863
Oh SQ, ik zou daar echt serieus om kunnen huilen. Hoe krijgen ze het ook voor elkaar, die kinderen :(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_199362963
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 19:54 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ik begrijp dit volledig. Wilde zelf ook absoluut geen koffiemachine met ‘theewater’.
En nu een kokendwaterkraan *O*

Op het werk trouwens niets te klagen, horeca, dus koffie en thee is bij ons juist op zijn best :s)
Daar hebben wij geen ruimte voor. Als er een mega koffie automaat komt, moet oa de waterkoker plaatsmaken.

Klussen is hier bijna af...morgen kitten en daarna moeten wij verven. Maar, je gelooft het niet, het fonteintje voor de wc lekt. De bak zelf, er zit een inimini poreus deeltje in met haarscheurtje. Dus het drupt er doorheen. Ding er weer afgehaald door zwager en omwisselen aangevraagd bij winkel.
Volgens de winkel moet ik voor verzendkosten betalen, maar dat vind ik bij een kapot ding best raar.
  maandag 10 mei 2021 @ 20:30:53 #200
12734 amaranta
Alles Dasty!
  maandag 10 mei 2021 @ 20:44:38 #201
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199363655
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 19:54 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ik begrijp dit volledig. Wilde zelf ook absoluut geen koffiemachine met ‘theewater’.
En nu een kokendwaterkraan *O*

Op het werk trouwens niets te klagen, horeca, dus koffie en thee is bij ons juist op zijn best :s)
Die probeer ik al 2 jaar te kopen... een Quooker, maar daar rust een vloek op geloof ik. Ik heb hem nu voor de tweede keer in bestelling staan, maar op de een of andere manier hangen wij in een zwart gat voor de loodgieters die hem zouden komen plaatsen... *jaaaaaank*
Gaat nog maar eens aan een paar kettingen rammelen.

(Gaat via een kennis die bij een keukenboer werkt, de eerste keer zou een collega van hem hem komen plaatsen in het weekend zeg maar, daar ging maaaaaaaanden overheen waarop ik zei 'laat maar zitten'. Nu heb ik hem opnieuw gevraagd, het zou legit gebeuren, maar het blijft al weer angstig stil...).
***
pi_199363746
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 20:44 schreef BE het volgende:

[..]

Die probeer ik al 2 jaar te kopen... een Quooker, maar daar rust een vloek op geloof ik. Ik heb hem nu voor de tweede keer in bestelling staan, maar op de een of andere manier hangen wij in een zwart gat voor de loodgieters die hem zouden komen plaatsen... *jaaaaaank*
Gaat nog maar eens aan een paar kettingen rammelen.

(Gaat via een kennis die bij een keukenboer werkt, de eerste keer zou een collega van hem hem komen plaatsen in het weekend zeg maar, daar ging maaaaaaaanden overheen waarop ik zei 'laat maar zitten'. Nu heb ik hem opnieuw gevraagd, het zou legit gebeuren, maar het blijft al weer angstig stil...).
Aaah, het moet toch een keer lukken :*
Ik schrijf trouwens bewust geen Quooker, want wij hebben een neppert. Een Howat, recensies waren prima en veel betaalbaarder.
Overigens, heb hem pas 2 dagen in gebruik :D maar nu al fantastische aankoop!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 10 mei 2021 @ 20:53:18 #203
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199363805
Slimme keus, denk ik.
Ik ben alleen te lui/druk/wazig om dat dan weer uit te zoeken en ga voor de meest rechte lijn naar wat ik wil.

Haha

ha...

ha...

Ik wil ooooohoook!!!! Srsly, ik drink niks anders dan thee en (gekookt) water... *jaaaaank

:@ ik ga hem even appen...
***
pi_199364137
Ja en anders niet via de kennis BE. Lijkt me heerlijk zo’n ding. *noteer even dat er meer opties zijn dan de Q ooker.
Met een meidenkwartet
  maandag 10 mei 2021 @ 21:25:32 #205
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199364449
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 21:10 schreef Cathmar het volgende:
Ja en anders niet via de kennis BE. Lijkt me heerlijk zo’n ding. *noteer even dat er meer opties zijn dan de Q ooker.
Ja, dat wordt de volgende stap.
Eerst dacht ik 'via een mannetje, dat scheelt geld', toen dacht ik 'nou ja, via hem, maar dan maar legitiem' en nu denk ik 'fuck it, als het nog heel veel langer duurt wordt het gewoon via Quooker zelf ofzo'. :D
***
pi_199364676
https://howat.nl/

Voor de luie lezer :+

Kan gewoon ipv je standaard kraan. Het aansluiten is (als je het boekje leest, ik kijk naar jou, vriend) appeltje-eitje. En 60 kopjes thee per uur O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 10 mei 2021 @ 21:47:31 #207
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199364876
Wij hebben er een van grohe
  maandag 10 mei 2021 @ 21:56:23 #208
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199365097
Ik had vooral geen zin om de kastruimte ervoor op te moeten geven... :@ maar goed wij drinken weinig thee dus waterkoken volstaat en water voor maaltijdbereiding kookt op de inductieplaat ook in no time in de pan.
Kwak
pi_199365236
Ik drink 1 kopje thee per dag denk ik, mijn geliefde (ik probeer een nieuwe) ook zoiets. 2 is al een uitzondering. We zetten vooral thee voor bezoek, als dat ooit weer kan.

Water koken we verder ook op de inductieplaat.

Oh en B is verliefd, zegt ie. Al vindt hij 2 andere meisjes ook wel erg leuk. Het is wederzijds dus we gaan maar eens vragen wat de ouders doen en of ze geld hebben.
pi_199365961
Wij krijgen een quooker bij de nieuwe keuken, maar zijn allebei totaal geen theedrinkers. :@ Leek ons vooral handig voor het koken en pannen weken, en we doen hem met close in boiler waardoor we straks ook meteen warm water hebben. Dat lijkt me echt mega chill.
Na slechte ervaringen op kantoor met het B-merk durfde ik dat niet aan, dus wij gaan nu gewoon voor een echte quooker.
Nog ruim 6 weken, dan is de keuken er en daarmee de verbouwing vrijwel af. O+
  maandag 10 mei 2021 @ 22:56:22 #211
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199366072
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 21:56 schreef kwakz0r het volgende:
Ik had vooral geen zin om de kastruimte ervoor op te moeten geven... :@ maar goed wij drinken weinig thee dus waterkoken volstaat en water voor maaltijdbereiding kookt op de inductieplaat ook in no time in de pan.
Veel mensen hebben daar hun prullenbakje maar dat past bij ons niet.
Wij hebben nu zo’n Daalderop close-in boiler voor het warm water, dit gaat ons dus straks juist meer ruimte geven in het kastje.
***
  dinsdag 11 mei 2021 @ 01:10:22 #212
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199366861
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 22:56 schreef BE het volgende:

[..]

Veel mensen hebben daar hun prullenbakje maar dat past bij ons niet.
Wij hebben nu zo’n Daalderop close-in boiler voor het warm water, dit gaat ons dus straks juist meer ruimte geven in het kastje.
Wij ook niet maar staat ramvol met dchoonmaakspul
Kwak
  dinsdag 11 mei 2021 @ 08:17:21 #213
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199367745
Als ik warm water wil, zet ik gewoon de kokendwaterkraan en de gewone kraan tegelijk open.
pi_199367798
Hier ligt dat ding van de kokend water kraan ( een Franke) onder de keukenkastjes. Geen enkele last van. Alleen het filter zit in het keukenkastje. Ik wil niet meer zonder. Ideaal dat ding.
*poef* nu is het weg
pi_199367806
Zo dierenarts weer bellen. Kat gaat ineens achteruit, ademt lastig en eet amper sinds gisteren. Waardeloze nacht achter de rug, pffff.
Ik heb hem vanochtend naar binnen getild, hij krijgt nu shows van Juul die voor hem zingt en danst.

Het stomme is dat het overdag wel gaat met hem, hij is gisteren zelfs op pad geweest buiten de tuin maar 's avonds stort ie in.

Update: ik ga hem brengen, hij gaat in een zuurstof cabine en dan gaan ze hem vandaag weer nakijken.
Ik heb aangekaart dat wij het gevoel hebben dat het klaar is voor hem. Ik wil hem niet zo zien aftakelen.

[ Bericht 22% gewijzigd door exode op 11-05-2021 08:36:26 ]
  dinsdag 11 mei 2021 @ 08:58:59 #216
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_199368036
@exode, dat klinkt niet hoopvol.. Sterkte!

Hier staan een filterkoffie-apparaat en een waterkoker op het aanrecht. Warm water uit de kraan komt gewoon uit de CV.. Oldskool is hip :P

Ik ga er ook geen kastje voor opgeven.
pi_199368267
Wij hebben er geen kastje voor op hoeven geven trouwens. We hebben 2 ondiepere lades, maar daar moest toch al de sifon hangen. En daar hangt de boiler nu naast.

@exode het klinkt toch wel alsof het einde nadert. Sterkte ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_199368268
Hier ook een echte Quooker. Gebruik hm dagelijks. :)

In ander nieuws: mijn ouders hebben die 2 nachten in een boomhut bij de Efteling geannuleerd. We zouden begin juli gaan.
Ze zien het niet zitten ivm de maatregelen.

Tja, ik keek er toch naar uit en mijn zoon helemaal. Baal er echt van. :{w
pi_199368298
@exode Ellende van je kat. Op zo’n manier is afscheid nemen wellicht het beste. ;(
  dinsdag 11 mei 2021 @ 09:29:09 #220
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199368352
Ach Venco... wat jammer! -O-

En exode, wat naar zo... ;(
***
  dinsdag 11 mei 2021 @ 09:37:18 #221
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_199368437
@vencodark, dat is balen zeg. Zo'n uitje is wel lekker als het kan.
pi_199368540
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 09:37 schreef Deepfreeze het volgende:
@:vencodark, dat is balen zeg. Zo'n uitje is wel lekker als het kan.
Ik vind het best waardeloos.
Ouders keuze, heb ik mij bij neer te leggen.
Maar ik ben er wel geïrriteerd over. Dat niet alles qua horeca (fatsoenlijk) open is, misschien testen voor toegang etc.

Nu heeft niemand iets. }:|
  dinsdag 11 mei 2021 @ 09:48:43 #223
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199368552
Uitje met je zoon inplannen? ;)
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 09:57:37 #224
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_199368661
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 09:47 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik vind het best waardeloos.
Ouders keuze, heb ik mij bij neer te leggen.
Maar ik ben er wel geïrriteerd over. Dat niet alles qua horeca (fatsoenlijk) open is, misschien testen voor toegang etc.

Nu heeft niemand iets. }:|
En juli is best nog een poos. Is het wel in overleg gegaan?

Misschien toch iets anders doen met je zoon? Even dagje uitwaaien ergens.
pi_199368731
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 09:57 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

En juli is best nog een poos. Is het wel in overleg gegaan?

Misschien toch iets anders doen met je zoon? Even dagje uitwaaien ergens.
Nee, niks overlegd. Zij betalen en ik geloof dat ze eind deze maand het gehele bedrag hadden moeten betalen. :?
We zouden met mijn ouders, zus + man, mijn broertje en ons gezin gaan.
En ik krijg nu ineens een appje dat het niet doorgaat. Beetje rauw op mijn dak dus, maar niet helemaal verrassend. Ze voelen zich heel onprettig met de maatregelen.
Zus en broertje zijn ook nogal anti-maatregelen dus de kans had er toch dik ingezeten dat ‘niemand’ het verder zag zitten.
Ze appte wel dat ze het goed zou maken met onze zoon maar dat doe ik inderdaad net zo lief zelf. :')
  dinsdag 11 mei 2021 @ 10:04:58 #226
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_199368750
@vencodark. Dan snap ik dat het rauw op je dak valt..
  dinsdag 11 mei 2021 @ 10:07:10 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199368771
Sterkte met de kat @exode !

Wat vreselijk balen @vencodark jammer ook dat ze het zonder overleg gedaan hebben, en dat terwijl het in de Efteling, door de maatregelen, waarschijnlijk een stuk rustiger is dan onder normale omstandigheden, en daardoor waarschijnlijk juist weer prima te doen is.

Samen met zoon op pad vind ik een goede suggestie, misschien zelfs een of twee nachtjes hotel aan koppelen? Is qua ervaring voor jullie allebei waarschijnlijk leuk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199368774
Nou...de beslissing is genomen. We laten hem morgen inslapen.

De lieve dierenarts was er gelukkig weer. Die zei meteen: ik ga hem niet aan het zuurstof leggen, zodra hij eruit komt, is hij weer benauwd. Zijn lichaam is gewoon op, we kunnen het rekken met weer AB of andere medicijnen, maar voor wie doen we het dan.

Het kon ook vanavond, maar B zal helemaal kapot zijn daarna, die is natuurlijk echt met hem opgegroeid. Dus heel ego en praktisch, hebben we morgenavond gekozen. Dan kan B in het Hemelvaart weekend bijkomen van zijn verdriet.

Hij heeft nu vochtafdrijvers en pijnstillers gehad om zijn laatste dag comfortabel door te komen. En wat doet die mafketel zodra we thuis zijn? De schutting over naar de voortuin.
pi_199368794
@exode sterkte :*

@vencodark : oef, dat is wel heel erg jammer zeg. Ik zou daar ook stevig van balen :{ .
pi_199368800
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 08:58 schreef Deepfreeze het volgende:
@:exode, dat klinkt niet hoopvol.. Sterkte!

Hier staan een filterkoffie-apparaat en een waterkoker op het aanrecht. Warm water uit de kraan komt gewoon uit de CV.. Oldskool is hip :P

Ik ga er ook geen kastje voor opgeven.
Nee, nee, oldskool is fluitketel en je bonen zelf malen en opschenken. Jij bent hartstikke nieuwerwets.

Ik wilde koffie discussie of opsom niet opnieuw ophalen hoor, ik was dus benieuwd naar het hete water uit de Siemens.
pi_199368820
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:07 schreef exode het volgende:
Nou...de beslissing is genomen. We laten hem morgen inslapen.

De lieve dierenarts was er gelukkig weer. Die zei meteen: ik ga hem niet aan het zuurstof leggen, zodra hij eruit komt, is hij weer benauwd. Zijn lichaam is gewoon op, we kunnen het rekken met weer AB of andere medicijnen, maar voor wie doen we het dan.

Het kon ook vanavond, maar B zal helemaal kapot zijn daarna, die is natuurlijk echt met hem opgegroeid. Dus heel ego en praktisch, hebben we morgenavond gekozen. Dan kan B in het Hemelvaart weekend bijkomen van zijn verdriet.

Hij heeft nu vochtafdrijvers en pijnstillers gehad om zijn laatste dag comfortabel door te komen. En wat doet die mafketel zodra we thuis zijn? De schutting over naar de voortuin.
Ah, exode. ;(
En die ene dag dat je dan uitstelt, vind ik niet perse ego hoor. Je zoon is ook belangrijk.
Sterkte en fijn dat je een lieve dierenarts hebt. :*
pi_199368846
Eigenlijk snap ik het niet. In oktober zijn we een dagje naar de dierentuin gegaan, met mijn ouders en dat was rond dezelfde maatregelen.
Ja, een hotel zonder eten is een beetje anders maar toch niet zodanig dat je helemaal niks doet? :?
pi_199368856
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:07 schreef exode het volgende:
Nou...de beslissing is genomen. We laten hem morgen inslapen.

De lieve dierenarts was er gelukkig weer. Die zei meteen: ik ga hem niet aan het zuurstof leggen, zodra hij eruit komt, is hij weer benauwd. Zijn lichaam is gewoon op, we kunnen het rekken met weer AB of andere medicijnen, maar voor wie doen we het dan.

Het kon ook vanavond, maar B zal helemaal kapot zijn daarna, die is natuurlijk echt met hem opgegroeid. Dus heel ego en praktisch, hebben we morgenavond gekozen. Dan kan B in het Hemelvaart weekend bijkomen van zijn verdriet.

Hij heeft nu vochtafdrijvers en pijnstillers gehad om zijn laatste dag comfortabel door te komen. En wat doet die mafketel zodra we thuis zijn? De schutting over naar de voortuin.
Pfoe, even uit ervaring; mijn ouders hebben dit ook gedaan met de lievelingskat van mijn zusje. Die was ook heel erg benauwd, en omdat mijn zusje nog uit Italië moest komen hebben ze het ook 1 dag gerekt.
Dat werd de laatste uren echt een lijdensweg. Ik kon het alleen maar aanzien, en hoewel ik wist dat mijn ouders het deden omdat ze de liefde van mijn zus voor kat zo goed begrepen (ze hebben een vliegtuigticket a la 250 euro geboekt zodat ze zo snel mogelijk kon komen..), zag ik ook wel het lijden van het arme dier.

Als het vannacht zo slecht ging, dan hoop ik dat het komende nacht iets beter gaat door de vochtafdrijvers. Maar dat zijn geen wondermiddelen in een dergelijk stadium.

Is het niet mogelijk B desnoods morgen een dagje ziek te melden als 'ie er echt heel verdrietig van is? (Anderzijds; het kan ook afleiding geven om weer even met vriendjes te zijn?). Want benauwdheid is in mijn woordenboek 'Spoed!" en het rekken is echt wel heel erg in het nadeel van kat.
pi_199368880
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:13 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Pfoe, even uit ervaring; mijn ouders hebben dit ook gedaan met de lievelingskat van mijn zusje. Die was ook heel erg benauwd, en omdat mijn zusje nog uit Italië moest komen hebben ze het ook 1 dag gerekt.
Dat werd de laatste uren echt een lijdensweg. Ik kon het alleen maar aanzien, en hoewel ik wist dat mijn ouders het deden omdat ze de liefde van mijn zus voor kat zo goed begrepen (ze hebben een vliegtuigticket a la 250 euro geboekt zodat ze zo snel mogelijk kon komen..), zag ik ook wel het lijden van het arme dier.

Als het vannacht zo slecht ging, dan hoop ik dat het komende nacht iets beter gaat door de vochtafdrijvers. Maar dat zijn geen wondermiddelen in een dergelijk stadium.

Is het niet mogelijk B desnoods morgen een dagje ziek te melden als 'ie er echt heel verdrietig van is? (Anderzijds; het kan ook afleiding geven om weer even met vriendjes te zijn?). Want benauwdheid is in mijn woordenboek 'Spoed!" en het rekken is echt wel heel erg in het nadeel van kat.
Goeie toevoeging. :)
Een dagje ziek melden is zeker op B’s leeftijd vast niet heel erg.
pi_199368892
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:13 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Pfoe, even uit ervaring; mijn ouders hebben dit ook gedaan met de lievelingskat van mijn zusje. Die was ook heel erg benauwd, en omdat mijn zusje nog uit Italië moest komen hebben ze het ook 1 dag gerekt.
Dat werd de laatste uren echt een lijdensweg. Ik kon het alleen maar aanzien, en hoewel ik wist dat mijn ouders het deden omdat ze de liefde van mijn zus voor kat zo goed begrepen (ze hebben een vliegtuigticket a la 250 euro geboekt zodat ze zo snel mogelijk kon komen..), zag ik ook wel het lijden van het arme dier.

Als het vannacht zo slecht ging, dan hoop ik dat het komende nacht iets beter gaat door de vochtafdrijvers. Maar dat zijn geen wondermiddelen in een dergelijk stadium.

Is het niet mogelijk B desnoods morgen een dagje ziek te melden als 'ie er echt heel verdrietig van is? (Anderzijds; het kan ook afleiding geven om weer even met vriendjes te zijn?). Want benauwdheid is in mijn woordenboek 'Spoed!" en het rekken is echt wel heel erg in het nadeel van kat.
Dank je wel voor het meedenken!

We hebben ook afgesproken bij welke symptomen we meteen bellen. Hij was nu gewoon benauwd volgens de DA. Hij gaf zelf nog aan dat het volgende week ook zou kunnen, maar ik wil hem geen week meer zo laten rondlopen.

Het ging vannacht niet slecht met kat overigens maar met mij. Ik kon alleen maar aan dat beestje denken daardoor waardeloos geslapen.
pi_199368930
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:15 schreef exode het volgende:

[..]

Dank je wel voor het meedenken!

We hebben ook afgesproken bij welke symptomen we meteen bellen. Hij was nu gewoon benauwd volgens de DA. Hij gaf zelf nog aan dat het volgende week ook zou kunnen, maar ik wil hem geen week meer zo laten rondlopen.
Ah, ok top :) Het is ook zeker niet bedoeld als verwijt, want ik snap de liefde voor een dier heel erg goed.
Maar ik kijk ook altijd een beetje met de bril van de assistente in de opname. En eigen-beestjes ervaring dus :)

En nee, een week zou ik zeker niet wachten. Ik vermoed dat ik jou niet hoef te vertellen hoe naar benauwdheid is :*

Sterkte!
pi_199368933
@exode veel sterkte, het is ook gewoon verdrietig maar het klinkt als de juiste keuze :*
pi_199368953
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:18 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ah, ok top :) Het is ook zeker niet bedoeld als verwijt, want ik snap de liefde voor een dier heel erg goed.
Maar ik kijk ook altijd een beetje met de bril van de assistente in de opname. En eigen-beestjes ervaring dus :)

En nee, een week zou ik zeker niet wachten. Ik vermoed dat ik jou niet hoef te vertellen hoe naar benauwdheid is :*

Sterkte!
Zo las ik het ook niet hoor, ik las het als meedenken. En dat is zeker fijn!
pi_199368984
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:19 schreef exode het volgende:

[..]

Zo las ik het ook niet hoor, ik las het als meedenken. En dat is zeker fijn!
Top! :* Soms kan het net even verkeerd overkomen heb ik de ervaring.
Maar je zorgt goed voor je beestje zo te lezen dus dan heb ik ook geen reden om er met gestrekt been in te gaan ;)
  dinsdag 11 mei 2021 @ 10:45:26 #240
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_199369340
Wat naar! Sterkte Exode :*

En venco, ik snap dat je baalt. Alleen iets met zoon doen is dan misschien wel een goed alternatief idd.
pi_199369591
Oh en wat balen Venco! Je schrijft natuurlijk vaker over hoe zij tegen alle maatregelen etc aankijken. Maar er is nu toch niet bekend hoe dat begin Juli is?

Ik denk er juist over in juni op de verjaardag van mijn scharrel (slaat die aan?) naar de Efteling te gaan, eventueel met een nachtje erbij. Als dat geen rib uit ons lijf kost (vrees van wel)
Maar zou wel twijfelen als de kinderen getest moeten worden.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 11:05:02 #242
149959 SQ
snelle trees
pi_199369603
Sterkte, exode :*
disclaimer
pi_199369609
Sterkte voor jullie Exode :*

En idd jammer Venco!

Ik zit voor de zomervakantie te kijken naar een of twee nachtjes B&B voor S en mij
Misschien is dat ook leuk om te doen met je zoon
Ik selecteer op de aanwezigheid van boerderijdieren, zijn er best veel van :P
pi_199369643
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:04 schreef exode het volgende:
Oh en wat balen Venco! Je schrijft natuurlijk vaker over hoe zij tegen alle maatregelen etc aankijken. Maar er is nu toch niet bekend hoe dat begin Juli is?

Ik denk er juist over in juni op de verjaardag van mijn scharrel (slaat die aan?) naar de Efteling te gaan, eventueel met een nachtje erbij. Als dat geen rib uit ons lijf kost (vrees van wel)
Maar zou wel twijfelen als de kinderen getest moeten worden.
Ik zie nu jouw voor me als iemand met een harem 'chickies'. (Scharrelchickies :P ).
Weet niet of je voor dat beeld ging?
pi_199369681
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:08 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik zie nu jouw voor me als iemand met een harem 'chickies'. (Scharrelchickies :P ).
Weet niet of je voor dat beeld ging?
Ik ga zo even vragen of ze dat imago ondersteunt.

Ze heeft me zelf heel lang haar scharrel genoemd overigens, terwijl zij nooit heeft gescharreld.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 11:11:28 #246
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199369695
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:04 schreef exode het volgende:
Oh en wat balen Venco! Je schrijft natuurlijk vaker over hoe zij tegen alle maatregelen etc aankijken. Maar er is nu toch niet bekend hoe dat begin Juli is?

Ik denk er juist over in juni op de verjaardag van mijn scharrel (slaat die aan?) naar de Efteling te gaan, eventueel met een nachtje erbij. Als dat geen rib uit ons lijf kost (vrees van wel)
Maar zou wel twijfelen als de kinderen getest moeten worden.
Als je gewoon “mijn” vriendin en “een” vriendin gebruikt is het ook duidelijk


Sterkte met je Kat.
pi_199369720
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:11 schreef amaranta het volgende:

[..]

Als je gewoon “mijn” vriendin en “een” vriendin gebruikt is het ook duidelijk

Sterkte met je Kat.
Partypooper! >:)
  dinsdag 11 mei 2021 @ 11:16:01 #248
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199369766
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:13 schreef exode het volgende:

[..]

Partypooper! >:)
That’s me.
pi_199369803
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:04 schreef exode het volgende:
Ik denk er juist over in juni op de verjaardag van mijn scharrel (slaat die aan?)
:N
Je scharrel zou je bijvrouw zijn. Dit gaat over je hoofdvrouw.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 11 mei 2021 @ 11:51:20 #250
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199370218
ik wou net zeggen @exode heb je iets te vertellen? we zitten op een inclusief bankje dus polyamoureus kan er ook nog wel bij hoor.

Sterkte met afscheid nemen van de poezel. Ik denk dat als onze poes "op" is dat ook wel een klap zal zijn voor Melba... Ik hoop dat ze met haar 9 jaar nog wel wat goede jaartjes te gaan heeft.

@SQ was zoonlief wel een beetje gezellig gisteren, of was je vrije dag ook nog eens een piepdag geworden -O-

@vencodark wat balen van het annuleren... ik heb het idee dat de maatregelen tegen die tijd nog zo onduidelijk zijn... ik zou idd lekker zelf iets gaan ondernemen.
Kwak
pi_199370327
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:18 schreef Vanyel het volgende:

[..]

:N
Je scharrel zou je bijvrouw zijn. Dit gaat over je hoofdvrouw.
Side bitch. ~O>
pi_199370489
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:51 schreef kwakz0r het volgende:
Ik denk dat als onze poes "op" is dat ook wel een klap zal zijn voor Melba... Ik hoop dat ze met haar 9 jaar nog wel wat goede jaartjes te gaan heeft.
Vast wel, toch? Onze vorige kat was al bijna 9 toen we hem kregen, en die heeft het tot de 17,5 gered. Ik had die jaren niet willen missen.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 12:45:21 #253
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199370890
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 12:16 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Vast wel, toch? Onze vorige kat was al bijna 9 toen we hem kregen, en die heeft het tot de 17,5 gered. Ik had die jaren niet willen missen.
ik ga er ook wel vanuit! ze is dik en lui maar vooralsnog wel gezond.
Kwak
pi_199371018
Onze andere kat komt uit hetzelfde nest en is dus ook bijna 15. Wereld van verschil. Die gedraagt zich exact hetzelfde als pak hem beet 10 jaar geleden. Het is een rare kat, maar wel een schat. Doet geen vlieg kwaad, nou ja vliegen wel, maar verder niemand. Hij heeft een redelijke hekel aan kinderen, ook onze kinderen, maar hij doet ze echt niets.
Beide katten zijn van straat gehaald toen ze 6 maanden waren en deze heeft nog steeds het instinct van een zwerfkat. Die wordt helemaal leip van eten.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 13:15:05 #255
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_199371290
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:11 schreef amaranta het volgende:

[..]

Als je gewoon “mijn” vriendin en “een” vriendin gebruikt is het ook duidelijk


Sterkte met je Kat.
"Aanstaande" is geloof ik ook accuraat?
KuikenGuppy
pi_199373090
@exode Wipkip kan ook nog. ^O^

Al is ‘verloofde’, ‘mijn vriendin’ en ‘aanstaande’ natuurlijk het leukst. :Y
pi_199373225
Ik zeg voortaan gewoon verloofde, dan heeft ze me niet voor niets gevraagd. O+

Vanmiddag een ontroostbare B :'( Was echt heartbreaking, volledig en puur verdriet met veel paniek. Hij voelde het ook aan want toen hij thuiskwam begon hij er zelf over. Wel symbolisch was dat betreffende kat hem kwam troosten. Die kroop echt helemaal tegen hem aan. ;(

Is er vanavond een persco trouwens? Ja toch?
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:42:50 #258
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199373326
Ik had ff iets raars net...
Mijn dochter was op stal. En ik was mee. Ik zat buiten op een bankje. En op die stal werkt een man/jongen met een verstandelijke beperking.
Hij had pauze en is bij mij aan tafel komen zitten. En hij begon een heel verhaal af te steken. Dus als geïnteresseerde gesprekspartner stelde ik ook vragen (of herhaalde wat hij zei)
Op gegeven moment zei hij; over sommige dingen mag ik niet praten. En toen zei ik: dan moet je dat niet doen.
Toen ging hij iets vertellen over z’n jeugd. (En nogmaals, ik initieerde niks. Hij was de gene die sprak). Komt ineens zijn bazin achter mij staat.
Noemt hem boos bij zijn naam en zegt. “Pietje” CONTRACT! Dan weet jij wel wat ik bedoel.
En Pietje: “ ja maar ik zei niks”

Pietje ging naar binnen, ik hoorde haar briezen in het keukentje en even later kwam ook nog de baas erbij.

Later kwam Pietje naar buiten. Dus ik vroeg alles oké?
Zegt ie: fijne avond nog.


Hij heeft dus gruwelijk op z’n falie gehad. Ik ben me van geen kwaad bewust. Het is mij niet bekend of er wel of niet met hem gesproken mag worden. En zo ja, welke onderwerpen niet bespreekbaar zijn.

Ik heb niks gedaan maar voel me er wel echt rot onder. :{
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:43:28 #259
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199373339
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:37 schreef exode het volgende:
Ik zeg voortaan gewoon verloofde, dan heeft ze me niet voor niets gevraagd. O+

Vanmiddag een ontroostbare B :'( Was echt heartbreaking, volledig en puur verdriet met veel paniek. Hij voelde het ook aan want toen hij thuiskwam begon hij er zelf over. Wel symbolisch was dat betreffende kat hem kwam troosten. Die kroop echt helemaal tegen hem aan. ;(

Is er vanavond een persco trouwens? Ja toch?
Ach wat sneu toch. Arme B.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:53:27 #260
56471 pinquit
oh my lama!
pi_199373546
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:42 schreef amaranta het volgende:
Ik had ff iets raars net...
Mijn dochter was op stal. En ik was mee. Ik zat buiten op een bankje. En op die stal werkt een man/jongen met een verstandelijke beperking.
Hij had pauze en is bij mij aan tafel komen zitten. En hij begon een heel verhaal af te steken. Dus als geïnteresseerde gesprekspartner stelde ik ook vragen (of herhaalde wat hij zei)
Op gegeven moment zei hij; over sommige dingen mag ik niet praten. En toen zei ik: dan moet je dat niet doen.
Toen ging hij iets vertellen over z’n jeugd. (En nogmaals, ik initieerde niks. Hij was de gene die sprak). Komt ineens zijn bazin achter mij staat.
Noemt hem boos bij zijn naam en zegt. “Pietje” CONTRACT! Dan weet jij wel wat ik bedoel.
En Pietje: “ ja maar ik zei niks”

Pietje ging naar binnen, ik hoorde haar briezen in het keukentje en even later kwam ook nog de baas erbij.

Later kwam Pietje naar buiten. Dus ik vroeg alles oké?
Zegt ie: fijne avond nog.


Hij heeft dus gruwelijk op z’n falie gehad. Ik ben me van geen kwaad bewust. Het is mij niet bekend of er wel of niet met hem gesproken mag worden. En zo ja, welke onderwerpen niet bespreekbaar zijn.

Ik heb niks gedaan maar voel me er wel echt rot onder. :{
Mweh wat is dit naar zeg! Kan me je gevoel heel goed voorstellen. Wat moet je nou met zoiets?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_199373833
En YES, Lego heeft de nieuwe Friends set officieel aangekondigd, zo blij, 19 mei zit ik klaar om te bestellen.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 16:10:58 #262
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199373918
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:53 schreef pinquit het volgende:

[..]

Mweh wat is dit naar zeg! Kan me je gevoel heel goed voorstellen. Wat moet je nou met zoiets?
Ik heb er echt buikpijn van. Hij zei ook nog.
Ik mag geen fouten maken, want dan moet ik terug naar de dagbesteding en dat wil ik niet.

MaarGoed. Zowel zijn baas als bazin zijn niet naar mij toegekomen. Want ik heb daarna nog een tijdje op het bankje gezeten.
pi_199373941
Wat een vreemde, nare situatie amaranta :{

en arme B :*
  dinsdag 11 mei 2021 @ 16:19:27 #264
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_199374034
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:10 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik heb er echt buikpijn van. Hij zei ook nog.
Ik mag geen fouten maken, want dan moet ik terug naar de dagbesteding en dat wil ik niet.

MaarGoed. Zowel zijn baas als bazin zijn niet naar mij toegekomen. Want ik heb daarna nog een tijdje op het bankje gezeten.
Oei wat naar! Is het mogelijk om te achterhalen waar hij woont/onder welke stichting hij valt/viel? Dat je via hen contact opneemt en eea uitlegt?

(Hij wil niet terug naar de dagbesteding maar dit klinkt ook niet leuk/gezond als werkplek :'( )
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 11 mei 2021 @ 16:28:59 #265
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199374174
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:19 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Oei wat naar! Is het mogelijk om te achterhalen waar hij woont/onder welke stichting hij valt/viel? Dat je via hen contact opneemt en eea uitlegt?

(Hij wil niet terug naar de dagbesteding maar dit klinkt ook niet leuk/gezond als werkplek :'( )
Ja, hij heeft verteld waar hij woonde en ik kan wel gokken welke stichting dat is, want dat is er maar 1 hier. Maar hij heeft ook meermaals verteld hoe graag hij daar werkt en dat hij het heel erg naar z’n zin heeft daar.

Nu moet ik ook zeggen... zijn bazin oogt sowieso als een boze vrouw. Heeft zo’n permanente boze blik in dr ogen.

Zelfs nadat ze had gemopperd zei hij: ik heb het echt naar mijn zin hier.

Maar. Ik heb zelf maar niks gezegd. Want toen ze boos achter mij kwam staan, wilde ik nog omdraaien en zeggen: “We waren gewoon aan het kletsen”
Maar ik dacht: Amaranta, hou je mond maar,
anders maak je het misschien erger.
En ik weet ook niet welke afspraken hij met die mensen heeft gemaakt over praten met pensionklanten. En over welke dingen hij dus niks mag zeggen.

Anderzijds. Hij ís beperkt. Dus hij moet ook gestuurd worden. En leren wat wel/niet kan. Maar in mijn optiek heeft hij echt niks verkeerds gezegd. Ook niks lelijks ofzo.
pi_199374264
Ik snap dat het vervelend is maar zou me er verder niet mee bemoeien ofzo. Wie weet hebben ze een ontzettend goede reden om hem op die manier aan te spreken.
Niet grof of respectloos natuurlijk maar streng?
Leuk is het als bijstander niet en erg subtiel is zo’n begeleider ook niet. Sommige lui zijn gewoon horken wat dat betreft, al hebben ze soms 100 x gelijk. -O-

[ Bericht 5% gewijzigd door vencodark op 11-05-2021 17:15:57 ]
pi_199374699
Nou ja. Zo praat je toch niet tegen mensen, of ze de «regels» nou overtreden of niet. Snap dat je een rotgevoel hebt. Een mens mag toch kletsen, verstandelijk beperkt og niet.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 17:05:40 #268
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_199374833
Beperkt of niet, elk mens heeft het recht normaal behandeld te worden, zonder gebries en geschreeuw.
pi_199375065
Voor de goede orde: ik praat echt niet goed hoe de begeleider tegen de jongen sprak.
Ik heb zelf in die sector gewerkt en een hoop begeleiders zijn gewoon ongeschikt voor het werk.
Waar ik te zacht was, waren zij in mijn ogen te grof bezig.

Maar wat valt er als buitenstaander aan te doen, daar dacht ik vooral aan.
Melding maken? De begeleider aanspreken dat de toon wel anders mag?
  dinsdag 11 mei 2021 @ 17:20:47 #270
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199375186
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:33 schreef vencodark het volgende:
Ik snap dat het vervelend is maar zou me er verder niet mee bemoeien ofzo. Wie weet hebben ze een ontzettend goede reden om hem op die manier aan te spreken.
Niet grof of respectloos natuurlijk maar streng?
Leuk is het als bijstander niet en erg subtiel is zo’n begeleider ook niet. Sommige lui zijn gewoon horken wat dat betreft, al hebben ze soms 100 x gelijk. -O-
Dankje. Je hebt gelijk. Ik laat het los
pi_199375232
Wetend hoeveel mishandeling en misbruik er plaatsvindt in de verstandelijk beperktenzorg zou ik dat moeilijk vinden.

Als jij er met buikpijn van wegliep, als volwassen, niet beperkt persoon, hoe moet die jongen zich er dan onder voelen? En hij is weerloos..

Helemaal dat jij schrijft dat je dacht "zeg maar niets, dan maak je het alleen maar erger". Dat zegt imo dat je aanvoelde dat er iets echt niet goed zat bij die vrouw.

[ Bericht 12% gewijzigd door Vanyel op 11-05-2021 21:34:49 ]
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_199375281
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 17:22 schreef Vanyel het volgende:
Wetend hoeveel mishandeling en misbruik er plaatsvindt in de verstandelijk beperktenzorg zou ik dat moeilijk vinden.

Als jij er met buikpijn van wegliep, als volwassen, niet beperkt persoon, hoe moet die jongen zich er dan onder voelen? En hij is weerloos..
Dat hij zei: ik mag niet overal over praten, zou ik ook naar vinden.
You never know.

Als amaranta er vaker komt, kan je eens extra observeren ofzo. Gewoon om eens iets te peilen. Ze is leerkracht dus heeft ze wellicht bepaalde voelsprieten ervoor.
pi_199375986
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 21:25 schreef BE het volgende:

[..]

Ja, dat wordt de volgende stap.
Eerst dacht ik 'via een mannetje, dat scheelt geld', toen dacht ik 'nou ja, via hem, maar dan maar legitiem' en nu denk ik 'fuck it, als het nog heel veel langer duurt wordt het gewoon via Quooker zelf ofzo'. :D
Wij krijgen een Selsiuz, heeft een rustigere straal.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_199376093
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:10 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik heb er echt buikpijn van. Hij zei ook nog.
Ik mag geen fouten maken, want dan moet ik terug naar de dagbesteding en dat wil ik niet.

MaarGoed. Zowel zijn baas als bazin zijn niet naar mij toegekomen. Want ik heb daarna nog een tijdje op het bankje gezeten.
Daar zou ik ook buikpijn van krijgen...

Aan de andere kant, misschien vertelt/vertelde hij wel aan jan en alleman van alles over zijn jeugd ofzo inclusief details die niet zo geschikt zijn om aan jan en alleman te vertellen. En hebben ze afgesproken dat hij dat niet zou doen.
Maakt nog steeds dat ik de reactie van die vrouw niet ok vindt, maar misschien zijn er wel redenen dat ze bepaalde afspraken hebben gemaakt met hem.

@exode sterkte :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 11 mei 2021 @ 18:46:07 #275
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199376497
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 18:17 schreef Nijna het volgende:

[..]

Daar zou ik ook buikpijn van krijgen...

Aan de andere kant, misschien vertelt/vertelde hij wel aan jan en alleman van alles over zijn jeugd ofzo inclusief details die niet zo geschikt zijn om aan jan en alleman te vertellen. En hebben ze afgesproken dat hij dat niet zou doen.
Maakt nog steeds dat ik de reactie van die vrouw niet ok vindt, maar misschien zijn er wel redenen dat ze bepaalde afspraken hebben gemaakt met hem.

@:Exode sterkte :*
Dat denk ik dus. Mijn moeder zei als kind vaak zat tegen mij. Dit bespreek je niet met anderen.
En als naïef kind zou ik best kunnen zeggen. Daar mag ik niet over praten. Dus dat hij zoiets zegt vond ik niet direct een “red flag”.

Vandaar dat ik mijn mond ook maar hield. De manier waarop ze dat zei was indd niet aardig.

Ik zal haar nog een keer “aanspreken” als ik haar zie.
Meer van: ik was met Pietje in gesprek. Was niet mijn bedoeling om voor problemen te zorgen voor hem (of iets andere woordkeuze). En dan kan zij als ze daar behoefte aan heeft zelf wel zeggen wat de reden was.

Maar goed. Volgens mij waren vandaag wel meer vrouwen op hun pik getrapt. Bij de jumbo ging een vrouw los tegen een medewerker, omdat ze nog geen bon in de mail had gehad voor 20% korting. EN IK BEN MORGEN JARIG! IN JULLIE BELEID STAAT DAT JE DE DAG VAN TE VOREN DE BON MOET KRIJGEN.

Chill biatch, dacht ik. Laat morgen gewoon je id bewijs zien.
pi_199376574
phoe @amaranta lijkt mij een lastige situatie om mee om te gaan.

@exode veel sterkte de komende uren/dagen/tijd.

Heb net bijgelezen en hier in Vlaanderen hebben we het woord "lief" voor je vriend/vriendin.
Fijn dat het een onzijdig woord is.

En verder is het al donderdag?
  dinsdag 11 mei 2021 @ 19:26:41 #277
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_199377422
Oei Amaranta, ik was gelijk met die vrouw gaan praten geloof ik, omdat ik die gast zou verdedigen.
Ik las net even bij. Venco mn hart brak echt een beetje voor je nu je weekend niet door gaat, zeker met de versoepelingen nu zou het makkelijk moeten kunnen, waardeloos ook dat ze dat niet even in overleg doen ook.
En Exode, heel veel sterkte morgen. Maar voor de kat is het echt het beste, het zal je denk ik ook nog verbazen hoe goed de kinderen er mee om zullen gaan als ze alles maar een beetje uitgelegd krijgen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_199379112
@oh-oh Lieve post van je over de Efteling. :* Het uitje was voor begin juli gepland. Mijn moeder legde het nog eens extra want ze zijn toch bang dat de maatregelen dan misschien wel weer opnieuw zwaarder zijn en vooral dat vooraf testen bleek nogal een ding.
Tja. Ik heb thuis al aangekaart dan wellicht zelf iets te boeken maar dat werd door wederhelft niet enthousiast ontvangen. Gaaaan we weer. :')
  dinsdag 11 mei 2021 @ 21:01:11 #279
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199379449
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 20:42 schreef vencodark het volgende:
@:oh-oh Lieve post van je over de Efteling. :* Het uitje was voor begin juli gepland. Mijn moeder legde het nog eens extra want ze zijn toch bang dat de maatregelen dan misschien wel weer opnieuw zwaarder zijn en vooral dat vooraf testen bleek nogal een ding.
Tja. Ik heb thuis al aangekaart dan wellicht zelf iets te boeken maar dat werd door wederhelft niet enthousiast ontvangen. Gaaaan we weer. :')
Potverdikkie Venco,
Ik ga wel met je mee. Noem een weekend. Ik ben d’r.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 21:03:11 #280
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_199379490
Ga zelf lekker met de kids daarheen joh! Please!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_199379667
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 21:01 schreef amaranta het volgende:

[..]

Potverdikkie Venco,
Ik ga wel met je mee. Noem een weekend. Ik ben d’r.
Nou, ik zit echt wel op hete kolen nu hoor.
Ben er zo klaar mee te wachten op hem. :')
Zou eigenlijk gewoon moeten zeggen: Gaan we met 4 of met 3? Aan hem de keus. Financieel is het probleem niet.
Die dagen vrij heeft hij toch ook al ingetrokken. :{w
pi_199379716
Ik voel me wel een beetje alsof ik hier zielig zit te doen want ik kan ook het heft in eigen handen nemen en gaaaaan. :')
pi_199379972
Wij gaan ook wel mee hoor venco

Exode sterkte

Amaranta ik zou er ook een raar gevoel bij hebben.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 21:36:15 #284
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_199380173
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 21:15 schreef vencodark het volgende:
Ik voel me wel een beetje alsof ik hier zielig zit te doen want ik kan ook het heft in eigen handen nemen en gaaaaan. :')
Maar je mag hier ook onwijs van balen!
En echt gewoon gaan hoor. Wisten de kids er al van?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_199380369
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 21:36 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Maar je mag hier ook onwijs van balen!
En echt gewoon gaan hoor. Wisten de kids er al van?
Nou, mijn zoon wist het vooral. Die moest ook even huilen toen ik het vertelde.
Mijn dochter is nog te jong om te begrijpen dat er zo ver weg een plan lag. :)
Ik kan nog even de versoepelingen afwachten en dan toch eens actie ondernemen.
Het voelt alsof ik het hem verschuldigd ben. :)
  dinsdag 11 mei 2021 @ 21:52:01 #286
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_199380503
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 21:15 schreef vencodark het volgende:
Ik voel me wel een beetje alsof ik hier zielig zit te doen want ik kan ook het heft in eigen handen nemen en gaaaaan. :')
Nee hoor.
Ik zou gewoon boeken voor 4. Willekeurig weekend.
Gaat hij mee. Gezellig.
Gaat hij niet mee, ga met z’n 3en. Jammer voor hem.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 21:52:22 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199380514
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:42 schreef amaranta het volgende:
Ik had ff iets raars net...
Mijn dochter was op stal. En ik was mee. Ik zat buiten op een bankje. En op die stal werkt een man/jongen met een verstandelijke beperking.
Hij had pauze en is bij mij aan tafel komen zitten. En hij begon een heel verhaal af te steken. Dus als geïnteresseerde gesprekspartner stelde ik ook vragen (of herhaalde wat hij zei)
Op gegeven moment zei hij; over sommige dingen mag ik niet praten. En toen zei ik: dan moet je dat niet doen.
Toen ging hij iets vertellen over z’n jeugd. (En nogmaals, ik initieerde niks. Hij was de gene die sprak). Komt ineens zijn bazin achter mij staat.
Noemt hem boos bij zijn naam en zegt. “Pietje” CONTRACT! Dan weet jij wel wat ik bedoel.
En Pietje: “ ja maar ik zei niks”

Pietje ging naar binnen, ik hoorde haar briezen in het keukentje en even later kwam ook nog de baas erbij.

Later kwam Pietje naar buiten. Dus ik vroeg alles oké?
Zegt ie: fijne avond nog.

Hij heeft dus gruwelijk op z’n falie gehad. Ik ben me van geen kwaad bewust. Het is mij niet bekend of er wel of niet met hem gesproken mag worden. En zo ja, welke onderwerpen niet bespreekbaar zijn.

Ik heb niks gedaan maar voel me er wel echt rot onder. :{
Naar.... ik zou een andere stal/manege overwegen denk ik :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 11 mei 2021 @ 21:53:17 #288
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199380536
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:37 schreef exode het volgende:
Ik zeg voortaan gewoon verloofde, dan heeft ze me niet voor niets gevraagd. O+

Vanmiddag een ontroostbare B :'( Was echt heartbreaking, volledig en puur verdriet met veel paniek. Hij voelde het ook aan want toen hij thuiskwam begon hij er zelf over. Wel symbolisch was dat betreffende kat hem kwam troosten. Die kroop echt helemaal tegen hem aan. ;(

Is er vanavond een persco trouwens? Ja toch?
Wat sneu.... sterkte met die laatste loodjes :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199380669
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 21:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Naar.... ik zou een andere stal/manege overwegen denk ik :{
Ik ook. Het nadeel daarvan is dan weer dat er nu tenminste iemand is die (hopelijk) met een waakzame blik kijkt naar de gang van zaken daar en aan de bel kan trekken als er nog eens iets opvallends gebeurt.
Ga je weg, is ook dat er niet meer.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 11 mei 2021 @ 22:11:22 #290
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199380971
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 20:42 schreef vencodark het volgende:
@:oh-oh Lieve post van je over de Efteling. :* Het uitje was voor begin juli gepland. Mijn moeder legde het nog eens extra want ze zijn toch bang dat de maatregelen dan misschien wel weer opnieuw zwaarder zijn en vooral dat vooraf testen bleek nogal een ding.
Tja. Ik heb thuis al aangekaart dan wellicht zelf iets te boeken maar dat werd door wederhelft niet enthousiast ontvangen. Gaaaan we weer. :')
Hij hoeft niet mee hè..... doe gewoon een weekend alleen met je zoon, of een paar doordeweekse dagen tijdens de vakantie.
Hij kan toch wel 3 dagen alleen voor jullie dochter zorgen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 11 mei 2021 @ 22:12:00 #291
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199380985
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 21:01 schreef amaranta het volgende:

[..]

Potverdikkie Venco,
Ik ga wel met je mee. Noem een weekend. Ik ben d’r.
Ook een goed idee, doen we gewoon een OUD Efteling meet :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 11 mei 2021 @ 22:13:17 #292
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199381009
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 21:58 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik ook. Het nadeel daarvan is dan weer dat er nu tenminste iemand is die (hopelijk) met een waakzame blik kijkt naar de gang van zaken daar en aan de bel kan trekken als er nog eens iets opvallends gebeurt.
Ga je weg, is ook dat er niet meer.
True, iedere keuze heeft een nadeel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199381061
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ook een goed idee, doen we gewoon een OUD Efteling meet :D
Lekker tijdens Corona-tijd. :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hij hoeft niet mee hè..... doe gewoon een weekend alleen met je zoon, of een paar doordeweekse dagen tijdens de vakantie.
Hij kan toch wel 3 dagen alleen voor jullie dochter zorgen?
Riiiight. :%
Zo werkt het ‘hier’ niet. :X

Maar daar zal ik niet opnieuw over mopperen.
pi_199381290
Venco, ik hoop echt dat je samen met de kinderen een weekendje boekt. Of je boekt voor 4 en als je man echt niet wil neem je een vriendin mee.

Ik vind het sowieso helemaal niet zo gek om als ouder de kinderen een weekendje mee te nemen.

Ik vind het wel lastig omdat ik me gewoon niets bij zo’n situatie voor kan stellen. Prima dat de ander niet wil, maar dat je je partner niet vrij kan laten snap ik niet.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_199381356
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:25 schreef LeSage het volgende:
Venco, ik hoop echt dat je samen met de kinderen een weekendje boekt. Of je boekt voor 4 en als je man echt niet wil neem je een vriendin mee.

Ik vind het sowieso helemaal niet zo gek om als ouder de kinderen een weekendje mee te nemen.

Ik vind het wel lastig omdat ik me gewoon niets bij zo’n situatie voor kan stellen. Prima dat de ander niet wil, maar dat je je partner niet vrij kan laten snap ik niet.
Ik weet ook dat het abnormaal is.
Andersom zou ik daar geen enkele moeite mee hebben. Of zelf een weekend weg ofzo.
pi_199381435
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ook een goed idee, doen we gewoon een OUD Efteling meet :D
Ik wil wel. Mijn achtjarigen zijn nog nooit geweest en ik baal daar van!
Met een meidenkwartet
  dinsdag 11 mei 2021 @ 22:44:29 #297
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199381600
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:34 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Ik wil wel. Mijn achtjarigen zijn nog nooit geweest en ik baal daar van!
Oh.... dat kan ik me voorstellen :Y
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199381663
Met z’n allen de Baron in. *O*
  dinsdag 11 mei 2021 @ 22:51:26 #299
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_199381701
De Baron daar wil ik zelfs nog wel een keer voor gaan.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 11 mei 2021 @ 22:57:00 #300
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_199381809
Oh venco wat balen zeg... Vooral voor je zoon. :(

Eventueel je ouders vragen of je dochter bij hen kan en jij met hem naar de Efteling? (Met 3 is toch vaak lastig als daarvan 2 kinderen zijn :+ )

Sterkte exode en gezin, een dier verliezen is heftige narigheid :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 11 mei 2021 @ 22:57:28 #301
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_199381822
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:51 schreef oh-oh het volgende:
De Baron daar wil ik zelfs nog wel een keer voor gaan.
Nog nooit in geweest :o
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')