abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 15:52:36 #41
362868 crew  Slobeend
of all places
  vrijdag 7 mei 2021 @ 15:54:44 #42
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_199316165
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 15:52 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Dit bestaat? :{
Er moeten inmiddels honderden Francois Sterchele ingeschreven staan op het adres van het stadion van Club Brugge in de database van Het Nieuwsblad.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_199316285
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 15:54 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Er moeten inmiddels honderden Francois Sterchele ingeschreven staan op het adres van het stadion van Club Brugge in de database van Het Nieuwsblad.
Sjezus, nog altijd? Moreel verwerpelijk.
pi_199316493
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 15:41 schreef Slobeend het volgende:
Zo even een Nieuwsblad abbo genomen voor een maand, ik wil alles over Hem lezen @:koffieplanter
pi_199316633
Terechte rant over het stoppen van programma's.
pi_199319020
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 17:35 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Zolang het niet in de buurt is van een commentaarhok helemaal prima.
Dus jij gaat niet kijken naar de dagelijkse talkshow? En aangezien die gepresenteerd wordt door De Kleik gaat @El-Stinho in ieder geval kijken.
pi_199319414
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 19:57 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dus jij gaat niet kijken naar de dagelijkse talkshow? En aangezien die gepresenteerd wordt door De Kleik gaat @:El-Stinho in ieder geval kijken.
Harteloze provocatie.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
  vrijdag 7 mei 2021 @ 22:06:43 #48
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_199321704
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 19:57 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dus jij gaat niet kijken naar de dagelijkse talkshow? En aangezien die gepresenteerd wordt door De Kleik gaat @:El-Stinho in ieder geval kijken.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 22:42:54 #49
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_199322396


De winnende fundamenten zijn al gelegd. :)
Put these foolish ambitions to rest.
pi_199323821
Remco Evenepoel will take the pink jersey, good luck taking it off him.

~David Hunter

  zaterdag 8 mei 2021 @ 06:37:20 #51
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_199324768
KOERS
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 07:56:53 #52
194695 franklop
Fran knock
pi_199324934
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zaterdag 8 mei 2021 @ 09:42:12 #53
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_199325526
quote:
“De koers zal duidelijk maken wat de hiërarchie is tussen hen beide. En dan verwachten we ook dat ze zich daarnaar schikken. Om het heel cru te stellen: als Remco de sterkste is van de twee en Almeida doet niet wat wij van hem verwachten, dan gaat zijn fiets de camion in en mag hij naar huis vertrekken. Omgekeerd geldt precies hetzelfde.” “Daarin wil ik geen gezever. Er moet tactische discipline zijn. Iedereen heeft recht op een slechte dag en al helemaal in een grote ronde, maar renners weten ook dat we wattage, hartslag en alles wat je wil achteraf aflezen van de fietscomputer. Als een renner zegt: Ik moest passen, zien we of de data dat bevestigen.”

“Je moet wel aanvaarden dat de koers haar eigen wetmatigheden heeft. In de Ronde van Burgos zou Almeida vorig jaar Evenepoel naar de slotklim brengen, maar dat lukte niet. Hij blies zichzelf op in de aanloop, toen het peloton zestig per uur reed. Nadien klom hij wel weer heel goed, om uiteindelijk nog in het spoor van Evenepoel te finishen. Je kan dat vreemd vinden, maar soms werkt koers gewoon zo. Toen Almeida vorig jaar voor ons debuteerde in de Tour Down Under, kreeg ik verontrustende berichten over hem van ploegleider Rik Van Slycke. Hij denkt alleen aan zichzelf, wie denkt hij wel dat hij is?''
Put these foolish ambitions to rest.
pi_199325866
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 09:42 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Almeida staat eigenlijk al buiten
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_199327358
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 09:42 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Ik snap wat er bedoeld wordt, maar die passage over "terecht" lossen vind ik hallucinant. De renner als machine, het psychische telt niet. Maarten Ducrot en ik vinden dit niet leuk.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 21:59:42 #56
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_199336481
https://www.ad.nl/giro/er(...)mijn-zoons~a970ccc3/

quote:
Erik fietste in een tijd waar dopinggebruik aan de orde van de dag was. Praten jullie over het onderwerp doping?

David: ,,Ik ben verstandig genoeg opgevoed. Ik weet wat goed is en wat niet. Binnen Jumbo-Visma wordt er heel erg op gehamerd. Je neemt niets zonder overleg met de ploeg. Ook niet een neusspray van het Kruidvat.’’

Erik: ,,Het is bij deze generatie geen issue. Toen was er een middel dat niet te traceren was. Dat was echt anders.’’
Hahaha.
Put these foolish ambitions to rest.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 22:06:26 #57
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_199336574
Je liep inderdaad alleen tegen de lamp als je zon ongelofelijke achterlijke lamlul was dat je boven de 50% had gespoten.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_199336601
quote:
Dus toch aan de EPO gezeten.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 22:35:57 #59
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_199337049
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 22:06 schreef Mani89 het volgende:
Je liep inderdaad alleen tegen de lamp als je zon ongelofelijke achterlijke lamlul was dat je boven de 50% had gespoten.
David is opgevoed met goed is goed en fout is fout. Deze Hans Kraaij daargelaten, ga je, als je 20 jaar na je hoogtij dagen nog steeds alles glashard weet te ontkennen, de dingen die niet helemaal jofel zijn al gauw normaal vinden.
Put these foolish ambitions to rest.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 22:46:28 #60
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_199337212
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 22:35 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

David is opgevoed met goed is goed en fout is fout. Deze Hans Kraaij daargelaten, ga je, als je 20 jaar na je hoogtij dagen nog steeds alles glashard weet te ontkennen, de dingen die niet helemaal jofel zijn al gauw normaal vinden.
Hij zal David nog elke dag herinneren dat je je zweetbandje niet te strak om je arm moet doen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  donderdag 13 mei 2021 @ 20:45:50 #62
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_199410336
twitter


Het Baskische journaille, althans, deze man dan toch, is WOEST op Dombrowski. Waarom? Omdat Dombrowski daar niets te zoeken had in de buurt van Landa, aldus Joseba. Zijn Giro was toch al geslaagd, dus hij moest wegwezen, ondanks dat hij tweede stond. Joseba werkt overigens voor een outlet dat een anagram is voor nazi, weet je dat ook weer.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_199410493
quote:
Apparently, the Alava runner is psychologically very affected, which is normal, because apart from the severity of the fall and the fractures (it was not confirmed yesterday that his scapula was also broken) he is aware that he was in a great moment of form to aspire to the triumph in the Giro.

He has five broken ribs and what worries him the most is one of them which, apparently, is split into several parts. Now, the approach to his recovery is focused without wanting to set the challenge of the Tour (it begins on June 26) and initially thinking about participating in the Vuelta, maintaining the competition plan that he had before the accident in Italy.
  Moderator donderdag 13 mei 2021 @ 20:58:30 #64
362868 crew  Slobeend
of all places
  donderdag 13 mei 2021 @ 21:00:15 #65
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_199410549
quote:
1s.gif Op donderdag 13 mei 2021 20:58 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Dit is vijf dagen oud nieuws hè.
En de post die je quote is vier dagen oud.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator donderdag 13 mei 2021 @ 21:03:23 #66
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_199410586
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 21:00 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

En de post die je quote is vier dagen oud.
En jij geeft hem niet eens de mogelijkheid om zijn post ongezien te verwijderen. Gemeen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator donderdag 13 mei 2021 @ 21:04:27 #67
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_199410605
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 20:56 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Landa naar de Vuelta vind ik wel een weergaloos idee, daar vraag ik al jaren om. Alleen jammer dat het op deze manier moet.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator donderdag 13 mei 2021 @ 21:09:12 #68
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_199410679
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 21:00 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

En de post die je quote is vier dagen oud.
Echt heel genant, dacht dat we in het etappetopic zaten.
pi_199482107
Tim Merlier stopt op de rustdag met deze Giro, kreeg ik via een popup van Sporza te zien.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 11:16:46 #70
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199482166
quote:
Tim Merlier heeft op de rustdag de Ronde van Italië verlaten. Hij debuteerde in een grote ronde via de grote poort, met een ritzege in de eerste massasprint. Maar daarna doofde zijn kaarsje geleidelijk aan uit.

Tim Merlier miste zijn debuut in een grote ronde niet, want bij de eerste sprint was het meteen prijs. Daarna had hij het moeilijker om zich te manifesteren, ook al droeg hij bijna de hele eerste week de paarse sprinterstrui.

"Het was de eerste keer in mijn carrière dat ik 10 dagen na elkaar gekoerst heb en de voorbije dagen hebben hun tol geëist." Merlier kampte niet alleen met vermoeidheid, maar ook met maag- en darmklachten.

"Met deze fysieke paraatheid voel ik mij niet in staat om nog te sprinten voor de overwinning. Ik wil ook de rest van mijn seizoen niet in het gedrang brengen."

Merlier kijkt met een goed gevoel terug op zijn Giro. "Zowel voor mijzelf als voor de ploeg is dit een onvergetelijk avontuur geweest. Ik ben erg blij dat we ons doel om een ritzege te pakken, konden realiseren. Ik zal de jongens de komende dagen van thuis uit aanmoedigen."
Leuke C-sprint in Verona straks
  dinsdag 18 mei 2021 @ 11:36:02 #71
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_199482390
Zou Gianni nu gaan meesprinten?
  dinsdag 18 mei 2021 @ 11:50:51 #72
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_199482588
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 11:16 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Leuke C-sprint in Verona straks
Blijven weinig etappewinnaars over zo. Dombrowski en Ewan zijn er al ook niet meer bij. :P
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_199482645
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 11:36 schreef Beregd het volgende:
Zou Gianni nu gaan meesprinten?
Iemand moet winnen van Nizzolo.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_199483382
“Crono e salita, mi ispiro a Dumoulin”



De Vlaas is een fijnproever.
pi_199487549
quote:
Giro versoepelt bidonregels tijdens beklimmingen in de laatste 50 km

De UCI versoepelt de veelbesproken regels over bidons tot het einde van de Giro. Tijdens beklimmingen in de laatste 50 km van een rit mogen renners bidons weggooien. Zonder dat iemand in gevaar gebracht wordt.

Sinds 1 april mochten renners enkel nog bidons en ander afval weggooien in de daarvoor voorziene afvalzones. Renners die die regel overtraden, werden gediskwalificeerd in eendagskoersen.

Zo moest een emotionele Michael Schär de Ronde van Vlaanderen verlaten, nadat hij een drinkbus had weggegooid op een plaats waar dat niet mocht.

Ook in de Giro kregen bepaalde rennrs al een 1e waarschuwing. Denk maar aan João Almeida. Bij een 2e inbreuk zou de Portugese ploegmakker van Evenepoel een tijdstraf krijgen.

Maar in overleg met Giro-organisator RCS en wielervakbonden CPA en AIGCP heeft een college van UCI-commissarissen beslist om de bidonregels te versoepelen.

Vanaf de 11e Giro-rit (morgen) zullen renners niet meer bestraft worden als ze tijdens beklimmingen in de laatste 50 km een bidon wegggooien. Op voorwaarde dat ze daarbij geen andere renners en toeschouwers in gevaar brengen.

De UCI zal ook wat milder zijn bij uitzonderlijke omstandigheden. Als waaiervorming of obstakels het voor de renner moeilijk maken om afval weg te gooien in de daarvoor voorziene zone, zal de jury clementie tonen.
  donderdag 20 mei 2021 @ 20:38:29 #76
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_199525726
Nee, het dure tijdverlies van Remco Evenepoel heeft Patrick Lefevere niet uit zijn slaap gehouden. Hijzelf heeft nooit meegedaan aan de roze euforie rond Evenepoel, zegt de manager van Deceuninck – Quick-Step die weer in de Giro is neergestreken. Maar hij trekt er wel lessen uit. “Normaal hadden we deze winter al een Amerikaanse MotoGP-rijder ingeschakeld om Remco stuurvaardigheid bij te brengen. Dat wordt nu iets voor na dit seizoen.”

Dag Patrick, hoe kijk jij terug op wat Evenepoel woensdag is overkomen?
“Ach, de mensen verwachten veel. Maar ik ben altijd realistisch gebleven. Twee jaar geleden had hij al zo’n rit gereden (in de Adriatica Ionica Race, red.). Een dag eerder had hij nog gewonnen, maar in die ene rit zaten amper drie grindstroken en hij verloor direct minuten. Je mag niet vergeten dat die jongen vier, vijf jaar geleden nog een voetballer was. Terwijl die Colombianen alle dagen op zulke wegen trainen. Die hebben zo veel stuurvaardigheid. Bovendien zat onze ploeg veel te vroeg vooraan voor die eerste strook. Vol stress. Ik zag Cavagna indraaien en Remco was al dertig plaatsen weg. En intussen was de helikopter Remco voortdurend aan het zoeken. Die mannen van Ineos kijken ook tv. Natuurlijk laten die dan the beast Ganna de gas opentrekken. Als je dan achter iedere bocht moet optrekken, en weer optrekken… Op een gegeven moment knapt de rekker.”

Je wijt het tijdverlies dus eerder aan een gebrek aan stuurvaardigheid dan aan een offday.
“Het is misschien een combinatie. Bovendien weten we ook niet honderd procent hoe Remco reageert op een rustdag. Mijn vriend zaliger Claude Criquielion moest op de rustdag bijna een koers simuleren om ’s anderendaags niet geblokkeerd te zijn. Louter om in het ritme te blijven. Heeft dat een rol gespeeld? Maar stuurvaardigheid speelt zeker een rol. Daarom waren we ook van plan om Remco afgelopen winter al lessen te laten nemen bij een piloot in de MotoGP. Een Amerikaan die Cavendish en Boonen goed kent, zelf fietst en zot is van Specialized. Kwestie van na zijn val weer te kunnen afdalen. Maar door die hapering in zijn revalidatie was er geen tijd meer. Dat zal dus iets voor na dit seizoen worden.”

En nu? Wat mogen we deze Giro nog verwachten?
“Vandaag (donderdag, red.) was hij er alleszins nog bij vooraan. Dat is al een goed teken. Laten we eerst zien hoe hij zaterdag en maandag verteert. Dat zijn de twee zwaarste etappes. Hopelijk kan hij dan zonder schade in Milaan geraken. Het zou mooi zijn als hij daar de tijdrit kan winnen.”

Liever een ritzege dan een topvijfplaats in het klassement?
“Zolang Remco staat waar hij nu staat, gaan ze hem nog niet laten rijden. Maar misschien staat hij na maandag op een half uur en kan hij wel eens iets proberen voor een ritzege. En dan nog moet je er altijd de benen voor hebben. Het is altijd afwachten in welke staat van ontbinding je Milaan haalt.”

Je tilt er allemaal niet te zwaar aan?
“Nee. Eddy Merckx is ook maar negende geworden in zijn eerste Giro. En Remco staat zelfs nog zevende. Kalm blijven is de boodschap. Voor mij is het simpel. Als hij echt op is, halen we hem uit koers. Als niet op is, gaan we ermee naar Milaan. Dan hopen we dat hij veel geleerd heeft.”

Gezien wat Almeida in de Portugese pers gezegd heeft?
“Ik heb woensdag lang bij Almeida gestaan. Hij vond het vooral jammer wat er gebeurd is, want hij had superbenen. Maar uiteindelijk heeft hij zelf vijf minuten verloren in de eerste lastige rit. Gebeurt dat niet, dan had hij niet moeten wachten, hè? Nu, ik vond de hele ploeg niet zo sterk woensdag. Ik had er meer van verwacht. “

Ook een les?
“Misschien. Maar ik ga mij niet laten opjagen. We hebben zelf al goede renners. En anders zijn er genoeg die zichzelf aanbieden. Misschien moeten we eens een oude rat pakken, iemand die veel ervaring heeft in een grote ronde en bereid is Evenepoel bij te staan.”

Tot slot, heb jij even gedacht in die eerste week: ‘Misschien kan het toch, direct in zijn eerste grote ronde…’?
“Eerlijk? Nee, ik heb nooit meegedaan aan die euforie. (lacht) Maar bon, het was schoon zolang het duurde, toch? Eigenlijk heeft hij maar één kans gehad om het roze pakken. Die eerste lastige rit, toen hij elf seconden verloor op Bernal. Het was toen of nooit, denk ik.”
Put these foolish ambitions to rest.
pi_199526125
quote:
Colombianen hebben zo veel stuurvaardigheid

Nog nooit iemand horen zeggen
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_199527394
Oh, dit was misschien wel een meer logische plek voor dat artikel ja :)
pi_199528937
Eerste interview met Lefevre waar het niet over geld gaat.
  vrijdag 21 mei 2021 @ 21:42:31 #80
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_199546951


De benen, en dan heb ik het niet over zijn vormpeil, van Pippo zijn magnifiek.
Put these foolish ambitions to rest.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')