abonnement Unibet Coolblue
pi_199303453
Volgens de Tsjechische president Milo¨ Zeman is er geen bewijs of bewijs van de Security Information Service (BIS) dat Russische agenten zich in het Vrbetice-gebied bevonden. Dat zei hij in een buitengewone televisietoespraak. Tegelijkertijd steunde hij een volledig onderzoek van de zaak en stelde dat de tot dusver ingediende vermoedens zeer ernstig zijn.

Volgens Zeman is juist het feit dat twee Russische agenten op ons grondgebied verhuisden zorgwekkend. 'Wat waren de twee Russen die de Skripals vergiftiging hier verdacht hadden? Ze waren hier zeker niet op vakantie '', vertelde Zeman in een interview met Prima televisie, dat onmiddellijk volgde op zijn buitengewone toespraak.

President Milo¨ Zeman zei in een interview dat hij de uitzetting van achttien medewerkers van de Russische ambassade steunde. "Vice-premier Hamáček vertelde me dat achttien inlichtingenofficieren wilden getuigen, en ik sprak mijn volledige steun uit. Ik hou niet van inlichtingenofficieren, die zullen meer kwaad dan goed doen," zei Zeman.

"Denk eraan dat de CIA de Amerikaanse regering informeerde dat er massavernietigingswapens zijn in Irak en dat er niets was. Ik zie geen reden waarom er in ons land achttien spionnen zouden zijn”, aldus de president.

Integendeel, hij vond de vergeldingsreactie van Rusland negatief. "De twintig gedeporteerden hebben Rusland niets verkeerds gedaan", zei de president. Hij was echter blij dat de Russen instemden met pariteit, of hetzelfde aantal diplomaten.

"Als er pariteit is, is het probleem opgelost. Ik begrijp niet waarom inlichtingenofficieren zo druk zouden moeten zijn op de Russische ambassade, terwijl we experts nodig hebben voor economische, culturele en andere samenwerking,"merkte Zeman op.
  donderdag 6 mei 2021 @ 16:41:17 #2
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199303543
Heb je enige achtergrondinformatie bij deze zaak?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')