abonnement Unibet Coolblue
pi_199302317
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:56 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

En gisteren was het nog Juli? ;)
We hebben het nu over clubs.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199302322
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:56 schreef capricia het volgende:

[..]

Eens.
Broekzak/vestzak. Doe je het niet dan zullen er minder mensen gebruik van maken en de steun aan de getroffen bedrijven hoger liggen.
pi_199302323
quote:
7s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:55 schreef Fred het volgende:Maar wel klagen dat het land op slot moet omdat er te weinig bedden zijn door de bezuinigingen waar de belastingbetaler=kiezer voor gekozen heeft in de afgelopen 20 jaar.
Heeft de kiezer daartoe besloten ?
Interessant, ik heb dat hokje niet zien staan op de stembiljetten toen ik stemde....
pi_199302329
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:56 schreef _serial_ het volgende:

[..]

We hebben het nu over clubs.
Ah oke, ik las 'alles' :) anyway - natte horeca zoals kroegen en discotheken / clubs kunnen het voorlopig wel schudden is mijn mening.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 14:57:56 #155
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199302331
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:52 schreef capricia het volgende:

[..]

Precies. Ja.
Dan komt er gewoon weer nieuwe horeca. Over een paar jaar. Als het virus echt weg is.

In de tussentijd moeten we niet al die bedrijven eindeloos willen blijven subsidiëren.
Wat doen we dan met die ondernemers die failliet zijn gegaan? Kwijtschelden van schulden?

Er is niet zoiets als horeca, daar zitten ondernemers achter. Als een horecabedrijf failliet gaat is er een ondernemer die veel kosten gaat maken, in veel gevallen teveel.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 6 mei 2021 @ 14:58:30 #156
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199302336
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Jij verwacht dat over een paar maanden:
-de discotheken weer volledig open zijn.
-er geen 1,5 meter meer geldt in de horeca.

Dit is wat je denkt?
(Ik hoop het hoor. Maar ik denk dit dus niet).
Ja.

Veilig vrijen doe je toch ook niet door je te laten testen vóór de daad, tijdens de daad én een condoom én vrouwencondoom én een spiraaltje te gebruiken en je na de daad ook nog eens te testen én een morning after pil te nemen, terwijl je ook aan de pil bent en beiden gesteriliseerd bent?
So we just called him Fred
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 14:58:56 #157
236264 crew  capricia
pi_199302346
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:57 schreef alpeko het volgende:

[..]

Broekzak/vestzak. Doe je het niet dan zullen er minder mensen gebruik van maken en de steun aan de getroffen bedrijven hoger liggen.
Onzin. Die bedrijven moet je niet jaren aan de subsidie-kraan willen houden.
Als het bedrijfsmodel niet meer rendabel is, moeten ze veranderen.
Definitely not CIA
pi_199302350
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ah oke, ik las 'alles' :) anyway - natte horeca zoals kroegen en discotheken / clubs kunnen het voorlopig wel schudden is mijn mening.
Laten we ons nu eerst maar een focussen om de vaccinatie op orde te krijgen. September is nog ver weg.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 6 mei 2021 @ 14:59:17 #159
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199302351
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:57 schreef bluemoon23 het volgende:
Heeft de kiezer daartoe besloten ?
Interessant, ik heb dat hokje niet zien staan op de stembiljetten toen ik stemde....
De kiezer heeft gekozen voor partijen die dergelijke plannen duidelijk in de verkiezingsprogramma's hadden staan.
So we just called him Fred
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 14:59:36 #160
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199302354
quote:
7s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:58 schreef Fred het volgende:

[..]

Ja.

Veilig vrijen doe je toch ook niet door je te laten testen vóór de daad, tijdens de daad én een condoom én vrouwencondoom én een spiraaltje te gebruiken en je na de daad ook nog eens te testen én een morning after pil te nemen, terwijl je ook aan de pil bent en beiden gesteriliseerd bent?
Wow. Niet sexy dit hoor.
pi_199302355
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Jij hebt jouw mening. Ik de mijne. We hoeven het niet met elkaar eens te zijn. Ik denk dat die plannen in de praktijk niet gaan werken. Jij denkt dat die kans wel bestaat. Dat het gaat werken. Allebei meningen.

Maar dat is sowieso een probleem hier in deze reeks. We verwijten continue andere users (een bepaalde manier van posten, of je bent te aanvallend, of dit, of dat) dat ze irritant bezig zijn (of in dit geval belerend), terwijl die persoon het zelf ook gewoon doet. En ja, daar val ik zelf ook onder.
Er zit een verschil tussen sceptisch zijn (ik neem de reactie van @dick_laurent even mee) want dat is iedereen hopelijk wel en zo stellig zijn dat de andere mening fout is. Zie die reactie van @_serial_ eerder. Ik ben ook sceptisch, maar probeer wel nuance aan te brengen dat er best begrip voor op te brengen valt. Dat is wat anders dan maar drammen dat het kut is. Daar zit het grote verschil.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199302360
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Onzin. Die bedrijven moet je niet jaren aan de subsidie-kraan willen houden.
Als het bedrijfsmodel niet meer rendabel is, moeten ze veranderen.
Ze zijn niet dicht omdat hun bedrijfsvoering niet klopt. Ze zich dicht omdat het moet. Lekker makkelijk praten heb jij! Jij krijgt ook gewoon een uitkering als je niet meer kan werken om wat voor reden dan ook. Moeten we je dan ook maar van de subsidie kraan afhalen?
  donderdag 6 mei 2021 @ 15:00:31 #163
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199302365
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:49 schreef capricia het volgende:

[..]

Omdat het virus hier nog wel even blijft. En ik weinig discotheken ga zien openen.
Hier impliceer je wel even terloops dat een groot scala aan andere bedrijfstakken niet meer terugkomen.

het jaren in stand houden van afstand tot elkaar houden en beperkte events is het doodvonnis voor oa:
- De hele trouwbranche
- Alle festivals
- Alle concerten
- Alle beurzen
- Alle wedstrijden met publiek
- Markten
- Kermissen
- Wielerrondes

Zeg maar elk event waar meer dan 50 man komt die niet braaf op een stoel met anderhalve meter afstand er tussen een watertje gaat drinken. En bij het uiten van de emotie even de ratel laat ronddraaien.

Ik meen ook dat er de komende jaren nog wel Corona rond zal waren, maar in een endemische vorm. Het is er wel, maar beperkende maatregelen zullen niet meer nodig zijn.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 15:00:59 #164
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199302368
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Onzin. Die bedrijven moet je niet jaren aan de subsidie-kraan willen houden.
Als het bedrijfsmodel niet meer rendabel is, moeten ze veranderen.
Het bedrijfsmodel is nog steeds rendabel (de bevolking wil het). Dat de overheid het niet wil maakt het niet onrendabel.

Maar nogmaals, hoe gaan we (als maatschappij) voorkomen dat al die ondernemers die niet rendabel meer zijn aan de bedelstaf eindigen?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199302371
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:49 schreef capricia het volgende:

[..]

Omdat het virus hier nog wel even blijft. En ik weinig discotheken ga zien openen.
Dat heeft met aanbod te maken, niet met vraag, laat staan structurele.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 6 mei 2021 @ 15:01:07 #166
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199302372
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Jij verwacht dat over een paar maanden:
-de discotheken weer volledig open zijn.
-er geen 1,5 meter meer geldt in de horeca.

Dit is wat je denkt?
(Ik hoop het hoor. Maar ik denk dit dus niet).
Jij verwacht dat dit jaren gaat duren?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 15:01:25 #167
236264 crew  capricia
pi_199302378
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:57 schreef chratnox het volgende:

[..]

Wat doen we dan met die ondernemers die failliet zijn gegaan? Kwijtschelden van schulden?

Er is niet zoiets als horeca, daar zitten ondernemers achter. Als een horecabedrijf failliet gaat is er een ondernemer die veel kosten gaat maken, in veel gevallen teveel.
En als die 1,5 meter afstand (dus beperkt aantal gasten, geen discotheken, geen volle bioscopen etc) langer gaat duren dan deze september? Dan hebben ze al 1,5 jaar van de staat geleefd. Hoe lang wil je dat door laten gaan? Twee jaar, vijf jaar?
Definitely not CIA
  donderdag 6 mei 2021 @ 15:01:37 #168
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199302381
quote:
2s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:56 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik denk dat toerisme in 2022 ook alweer flink gaat aantrekken, hoor. We hebben toch niet voor niks iedereen ingeënt?
misschien, maar ik denk dat het wat langer gaat duren
pi_199302393
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 15:01 schreef zalkc het volgende:

[..]

Jij verwacht dat dit jaren gaat duren?
Nee maar wel 6-12 maanden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199302401
quote:
9s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:55 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Maar wel dramatisch slecht, soms denk ik leuk een beetje op niveau te kunnen sparren maar dat valt steeds tegen.
Probeer nog een keer te scoren met wat je verdient, dat was vermakelijk.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199302402
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 15:02 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nee maar wel 6-12 maanden.
Newsflash: dat overleven ze niet, steun of geen steun.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 15:03:15 #172
236264 crew  capricia
pi_199302404
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 15:01 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat heeft met aanbod te maken, niet met vraag, laat staan structurele.
Niet alleen hè.
Ook de behoefte om in een volle kroeg te gaan staan is bij mij nu even wat minder. Met dit virus.
Definitely not CIA
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 15:03:28 #173
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199302406
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 15:00 schreef zalkc het volgende:

[..]

Hier impliceer je wel even terloops dat een groot scala aan andere bedrijfstakken niet meer terugkomen.

het jaren in stand houden van afstand tot elkaar houden en beperkte events is het doodvonnis voor oa:
- De hele trouwbranche
- Alle festivals
- Alle concerten
- Alle beurzen
- Alle wedstrijden met publiek
- Markten
- Kermissen
- Wielerrondes

Zeg maar elk event waar meer dan 50 man komt die niet braaf op een stoel met anderhalve meter afstand er tussen een watertje gaat drinken. En bij het uiten van de emotie even de ratel laat ronddraaien.

Ik meen ook dat er de komende jaren nog wel Corona rond zal waren, maar in een endemische vorm. Het is er wel, maar beperkende maatregelen zullen niet meer nodig zijn.
Eigenlijk de hele vrijetijdsbranche draai je helemaal de nek om. Laten we (voor het gemak) even zeggen dat dat 1,5 miljoen werknemers zijn, los van de ondernemers.

Daar komt ook bij dat winkels e.d. niet rendabel kunnen draaien omdat ze 1 bezoeker per ~25m2 kwijt kunnen, dus hun huur wordt veel te veel voor de hoeveelheid bezoekers.

Volgens mij kunnen we de (financiële) gevolgen daarvan op lange termijn helemaal niet dragen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 15:04:10 #174
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199302413
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:59 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Er zit een verschil tussen sceptisch zijn (ik neem de reactie van @:dick_laurent even mee) want dat is iedereen hopelijk wel en zo stellig zijn dat de andere mening fout is. Zie die reactie van @:_serial_ eerder. Ik ben ook sceptisch, maar probeer wel nuance aan te brengen dat er best begrip voor op te brengen valt. Dat is wat anders dan maar drammen dat het kut is. Daar zit het grote verschil.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:46 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Volgens mij blijf ik maar herhalen dat het allemaal kan werken, dat het te begrijpen is dat de overheid bepaalde dingen doet in plaats van keihard schreeuwen dat het allemaal maar zo moet als de overheid doet, maar daar wordt voor het gemak maar weer overheen gelezen :).
Is uiteraard slechts mijn persoonlijke interpretatie, maar ik vind hier vrij weinig scepsis in zitten.
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 15:04:24 #175
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199302416
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 15:01 schreef capricia het volgende:

[..]

En als die 1,5 meter afstand (dus beperkt aantal gasten, geen discotheken, geen volle bioscopen etc) langer gaat duren dan deze september? Dan hebben ze al 1,5 jaar van de staat geleefd. Hoe lang wil je dat door laten gaan? Twee jaar, vijf jaar?
Dan hebben de maatregelen hun houdbaarheid gehaald en is het niet langer mogelijk dat de handhaven. De zak geld die Nederland heeft is op een gegeven moment ook op.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')