abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 6 mei 2021 @ 14:07:18 #1
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199301754
Na de verkiezingen zijn ze al 33% van de zetels kwijt :') _O-

Het CDA blijft maar in de hoek zitten waar de klappen vallen. De Christen Democraten zakken verder af en komen uit op 10 zetels, een historisch dieptepunt *O*



Maar gelukkig hebben ze Hoekstra dus alles komt goed en de nieuwe voorzitter Marnix van Rij :r die Pieter ook nog even een mes in zijn rug stak

Wat zijn het toch een stel machtsbeluste idioten daar die het beste paard van stal helemaal kapot hebben gemaakt
Gelukkig zijn de kiezers daar nu ook achter en laten ze die partij vallen als een baksteen en dat is dikke prima ^O^
pi_199301867
Ok duidelijk, bedankt voor je verhaal?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199301961
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ok duidelijk, bedankt voor je verhaal?
pi_199302031
Ook de kortstondige Kaaghype is weer op zijn retour, zie ik. Vlak voor de verkiezingen er even wat zetels bijgepompt door de NPO, maar nu het "nieuwe leiderschap" uit gebakken lucht blijkt te bestaan, krimpt D66 langzaam weer naar normale proporties.

Het CDA gaat ten onder aan interne strijd. Hun beste man zit thuis en hun clown hebben ze tot minister van Volksgezondheid benoemd. Ja, dan lopen de kiezers weg. Het CDA heeft nooit een goed antwoord kunnen geven op de vraag die de partij in tweeën splitst: zijn we er voor het eigen volk (boeren en burgers, zie opkomst BBB), of zijn we voor de rest van de wereld (migranten en klimaat)?
pi_199302043
Peilingen zijn nu totaal niet relevant.
  donderdag 6 mei 2021 @ 14:35:32 #6
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199302055
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ok duidelijk, bedankt voor je verhaal?
Graag gedaan, alleen bij het CDA zelf is het nog niet helemaal duidelijk dat er iets moet veranderen :') _O-
  donderdag 6 mei 2021 @ 14:38:24 #7
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199302091
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:34 schreef NightDancert het volgende:
Peilingen zijn nu totaal niet relevant.
Inderdaad zoals een cda er ooit tegen mij zei: We hebben toch een blanco volmacht gekregen voor de komende 4 jaar :r

Maar toch wel handig om te weten dat je tegen moet stemmen als er om nieuwe verkiezingen wordt gestemd :P
En Pieter ervaart dit als een steun in de rug ^O^
Weer eens wat anders dan al die messen van zijn partij genoten })
pi_199302200
quote:
6s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
Maar toch wel handig om te weten dat je tegen moet stemmen als er om nieuwe verkiezingen wordt gestemd :P
En Pieter ervaart dit als een steun in de rug ^O^
Weer eens wat anders dan al die messen van zijn partij genoten })
Lijkt mij sterk. Pieter is een christendemocraat. Dat andere partijen die verder van dit gedachtegoed afstaan groeien kan dan niet bepaald als een steun in de rug gezien worden. Steun in de rug ervaart hij denk ik flink genoeg met persoonlijke berichtjes en steun die hij vanuit CDA-leden krijgt en niet van dergelijke peilingen. Ik heb zelf geen lijntje met Pieter overigens, maar als jij die wel hebt en hij dit zo ziet dan hoor ik dat graag van je.
pi_199302241
Overigens wel benieuwd waar deze zetels per saldo naar toe gaan.
BBB en JA21 zijn gegroeid in de peilingen. Verder zou ik het niet weten.
pi_199302260
Er zijn voorlopig geen verkiezingen dus stop maar met die onzin dat peilingen heet.
  donderdag 6 mei 2021 @ 15:10:44 #11
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199302493
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:51 schreef Nober het volgende:
Er zijn voorlopig geen verkiezingen dus stop maar met die onzin dat peilingen heet.
:?

Het demissionaire kabinet onder leiding van Mark Rutte zit in zwaar weer. Naast de kritiek op het zwalkende coronabeleid, gaat nu ook de beerput rondom de toeslagenaffaire verder open. Inmiddels heeft twee derde van Nederland er schoon genoeg van: zij willen nieuwe Tweede Kamerverkiezingen.

https://www.hartvannederl(...)gen-toeslagenaffaire

Ik zeg doen en wel zsm w/
pi_199302558
quote:
6s.gif Op donderdag 6 mei 2021 15:10 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:?

Het demissionaire kabinet onder leiding van Mark Rutte zit in zwaar weer. Naast de kritiek op het zwalkende coronabeleid, gaat nu ook de beerput rondom de toeslagenaffaire verder open. Inmiddels heeft twee derde van Nederland er schoon genoeg van: zij willen nieuwe Tweede Kamerverkiezingen.

https://www.hartvannederl(...)gen-toeslagenaffaire

Ik zeg doen en wel zsm w/
Want dat speelde allemaal niet in maart? :')
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 15:16:03 #13
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199302561
quote:
6s.gif Op donderdag 6 mei 2021 15:10 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:?

Het demissionaire kabinet onder leiding van Mark Rutte zit in zwaar weer. Naast de kritiek op het zwalkende coronabeleid, gaat nu ook de beerput rondom de toeslagenaffaire verder open. Inmiddels heeft twee derde van Nederland er schoon genoeg van: zij willen nieuwe Tweede Kamerverkiezingen.

https://www.hartvannederl(...)gen-toeslagenaffaire

Ik zeg doen en wel zsm w/
Panel. Geen representatieve peiling dus.

Kortom, totaal niet relevant, er komen pas nieuwe verkiezingen als de 2e Kamer besluit dat die er komen en voor een meerderheid van de 2e Kamer is dat nu helemaal niet opportuun.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 6 mei 2021 @ 15:29:53 #14
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199302776
quote:
6s.gif Op donderdag 6 mei 2021 15:10 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:?

Het demissionaire kabinet onder leiding van Mark Rutte zit in zwaar weer. Naast de kritiek op het zwalkende coronabeleid, gaat nu ook de beerput rondom de toeslagenaffaire verder open. Inmiddels heeft twee derde van Nederland er schoon genoeg van: zij willen nieuwe Tweede Kamerverkiezingen.

https://www.hartvannederl(...)gen-toeslagenaffaire

Ik zeg doen en wel zsm w/
Een shitpeiling van 3 weken terug. Nou, wat een zwaar weer zeg.
pi_199302834
Als ik Omtzigt, verhuis ik van CDA naar andere partij en neemt minste 4 zetels mee.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 15:42:10 #16
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199302911
Zegt me niet zo veel, zo in de formatie.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_199303047
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 15:34 schreef Captain_Ghost het volgende:
Als ik Omtzigt, verhuis ik van CDA naar andere partij en neemt minste 4 zetels mee.
Dan kan hij beter een eigen partij oprichten.
pi_199303517
Wat is dit voor onzintopic? Kan dit niet gewoon in CDA centraal, als je hier zo nodig een verhaal over totaal irrelevante peilingen wil houden?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199307920
quote:
6s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:35 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Graag gedaan, alleen bij het CDA zelf is het nog niet helemaal duidelijk dat er iets moet veranderen :') _O-
En wat moet er bij hen veranderen, volgens jou?
  donderdag 6 mei 2021 @ 22:10:55 #20
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199308087
quote:
11s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:07 schreef ikweethetookniet het volgende:
en komen uit op 10 zetels, een historisch dieptepunt
Hebben ze in de peilingen nog nooit op 10 zetels gestaan?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 6 mei 2021 @ 22:18:41 #21
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199308206

Dit zijn de zetels in de tweede kamer

Ledenaantal van 160.000 naar 40.000

https://nl.wikipedia.org/wiki/Christen-Democratisch_Appèl

Goed bezig, wil Wopke straks wel even het licht uit doen :? _O-
pi_199309887
Bij de volgende verkiezingen gewoon weer +15 zetels, geen probleem.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_199310546
quote:
6s.gif Op donderdag 6 mei 2021 15:10 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:?

Het demissionaire kabinet onder leiding van Mark Rutte zit in zwaar weer. Naast de kritiek op het zwalkende coronabeleid, gaat nu ook de beerput rondom de toeslagenaffaire verder open. Inmiddels heeft twee derde van Nederland er schoon genoeg van: zij willen nieuwe Tweede Kamerverkiezingen.

https://www.hartvannederl(...)gen-toeslagenaffaire

Ik zeg doen en wel zsm w/
Nieuwe verkiezingen kunnen pas op zijn vroegst vanaf oktober. Zitten we nog een jaar zonder regering. Top idee!
pi_199310636
quote:
6s.gif Op donderdag 6 mei 2021 15:10 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:?

Het demissionaire kabinet onder leiding van Mark Rutte zit in zwaar weer. Naast de kritiek op het zwalkende coronabeleid, gaat nu ook de beerput rondom de toeslagenaffaire verder open. Inmiddels heeft twee derde van Nederland er schoon genoeg van: zij willen nieuwe Tweede Kamerverkiezingen.

https://www.hartvannederl(...)gen-toeslagenaffaire

Ik zeg doen en wel zsm w/
De uitslag van de verkiezingen bevalt me niet, dus we moeten nieuwe verkiezingen hebben boehoe :'(
  vrijdag 7 mei 2021 @ 09:05:56 #25
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_199311025
Rustig de storm uitzitten, en dadelijk met een uitgeruste Omzicht de strijd aan om de "political decay" tegen te gaan *O* .
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 7 mei 2021 @ 13:18:12 #26
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199314117
Omtzigt maakt het CDA kapot. Ze moeten hem eruit kicken.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 14:40:35 #27
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_199315259
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:18 schreef Subw00fer het volgende:
Omtzigt maakt het CDA kapot. Ze moeten hem eruit kicken.
Het probleem is dat Omzicht zetels binnenhaalt, en als 'ie solo gaat nóg meer zetels binnenhaalt. Het CDA heeft goed in handen, ze weten alleen niet hoe ze het te gelde moeten maken.

Als die prutsers nou een fatsoenlijke campagne hadden gevoerd conform het advies van het wetenschappelijk bureau, ipv het Hoekstra verhaal, dan hadden we er een stuk comfortabeler bij gezeten.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_199315484
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:40 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Het probleem is dat Omzicht zetels binnenhaalt, en als 'ie solo gaat nóg meer zetels binnenhaalt. Het CDA heeft goed in handen, ze weten alleen niet hoe ze het te gelde moeten maken.

Als die prutsers nou een fatsoenlijke campagne hadden gevoerd conform het advies van het wetenschappelijk bureau, ipv het Hoekstra verhaal, dan hadden we er een stuk comfortabeler bij gezeten.
Wat voor advies hadden die dan meegegeven?
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 15:01:20 #29
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199315522
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:40 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Het probleem is dat Omzicht zetels binnenhaalt, en als 'ie solo gaat nóg meer zetels binnenhaalt. Het CDA heeft goed in handen, ze weten alleen niet hoe ze het te gelde moeten maken.

Als die prutsers nou een fatsoenlijke campagne hadden gevoerd conform het advies van het wetenschappelijk bureau, ipv het Hoekstra verhaal, dan hadden we er een stuk comfortabeler bij gezeten.
Omtzigt ligt nu even goed vanwege de toeslagen maar hij is en blijft gewoon een rechtse CDA'er dus of dat nu zo veel oplevert als de toeslagen affaire weggezakt is (ik geef het nog 3 maanden) is maar de vraag.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 16:50:09 #30
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199316842
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:40 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Het probleem is dat Omzicht zetels binnenhaalt, en als 'ie solo gaat nóg meer zetels binnenhaalt. Het CDA heeft goed in handen, ze weten alleen niet hoe ze het te gelde moeten maken.

Als die prutsers nou een fatsoenlijke campagne hadden gevoerd conform het advies van het wetenschappelijk bureau, ipv het Hoekstra verhaal, dan hadden we er een stuk comfortabeler bij gezeten.
Omtzigt heeft geen zetels binnengehaald. Het CDA heeft dik zetels verloren bij de tweede kamerverkiezingen.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 16:53:06 #31
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199316877
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:18 schreef Subw00fer het volgende:
Omtzigt maakt het CDA kapot. Ze moeten hem eruit kicken.
Het CDA maakt zichzelf kapot door hoe ze omgaan met Omtzigt ;)
Hoekstra en Hugo eruit trappen en Pieter partijleider en ze staan op minimaal 25 zetels
Na aanpassing van hun doelgroep naar de jonge en middelbare leeftijd kans op 30 zetels

Maar Hoekstra verweerd zich door te roepen dat hij er zit namens de Kroon :')
Zo een sujet verdachte in strafzaak van ambstmisdrijf waar 6 jaar gevangenisstraf op staat had in elk ander land al lang op straat gestaan })
pi_199317193
Omtzigt is vooral populair bij mensen die niet op het CDA stemmen.
Prima kamerlid maar hij komt soms ook wel erg autistisch over, iedere partij zou het lastig vinden om daar op een goede manier mee om te gaan.
Maar voor zover ik het zie kunnen Hoekstra en Omtzigt nog prima door één deur.
Ik zou er overigens niet van opkijken als hij uiteindelijk een beetje erg veel in zichzelf gaat geloven en zelf een partij gaat oprichten. Dat gaat hem vies tegenvallen, hij kan zich prima vastbijten in een zaak maar bv een sterk debater is ie bepaald niet.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 17:37:12 #33
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199317314
Ik ben benieuwd hoelang het CDA nog aan die C in de partijnaam blijft vasthouden. Ze kunnen beter de boel verhippen, zich omdopen tot Spirit en zich presenteren als centrale volkspartij met solide bestuurders die zowel aandacht heeft voor de ondernemer als barmhartigheid toont met mensen die het minder getroffen hebben. Als ze die C in de naam niet loslaten duiken ze op een gegeven moment tot onder de CU.
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 17:47:32 #34
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199317441
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 17:37 schreef -XOR- het volgende:
Ik ben benieuwd hoelang het CDA nog aan die C in de partijnaam blijft vasthouden. Ze kunnen beter de boel verhippen, zich omdopen tot Spirit en zich presenteren als centrale volkspartij met solide bestuurders die zowel aandacht heeft voor de ondernemer als barmhartigheid toont met mensen die het minder getroffen hebben. Als ze die C in de naam niet loslaten duiken ze op een gegeven moment tot onder de CU.
Solide bestuurders? Leuke grap wel :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 18:20:30 #35
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199317789
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 17:37 schreef -XOR- het volgende:
..zich presenteren als centrale volkspartij met solide bestuurders die zowel aandacht heeft voor de ondernemer als barmhartigheid toont met mensen die het minder getroffen hebben....
Gast :D cola over het toetsenbord hier
Hoekstra verdachte in strafzaak knevelarij waar 6 jaar gevangenisstraf op staat barmhartig :|W 8)7
Hugo de Jonge faalhaas op alle fronten solide bestuurder :|W 8)7

Dan moet er eerst wel een hele grote schoonmaak plaatsvinden daar })
pi_199318003
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 17:37 schreef -XOR- het volgende:
Ik ben benieuwd hoelang het CDA nog aan die C in de partijnaam blijft vasthouden. Ze kunnen beter de boel verhippen, zich omdopen tot Spirit en zich presenteren als centrale volkspartij met solide bestuurders die zowel aandacht heeft voor de ondernemer als barmhartigheid toont met mensen die het minder getroffen hebben. Als ze die C in de naam niet loslaten duiken ze op een gegeven moment tot onder de CU.
Aan de andere kant stemmen er toch ook veel christenen op, vooral veel katholieken. Dat zijn toch nog steeds 3,5 miljoen mensen. Zouden die het kunnen waarderen als ze de C uit de naam halen?

Maar ik ben het met je eens dat ze zich prima kunnen presenteren als een fatsoenlijk alternatief in het midden met goede bestuurders. Dat commentaar op Hoekstra en met name De Jonge vind ik ook nergens op slaan, had nog steeds graag De Jonge als nieuwe premier gezien.
Ik denk alleen dat dat presenteren als alternatief voor VVD de komende periode het makkelijkst vanuit de oppositie gaat. Hoekstra heeft het echt wel in zich oppositieleider te zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199318774
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 18:36 schreef Hanca het volgende:

[..]

Aan de andere kant stemmen er toch ook veel christenen op, vooral veel katholieken. Dat zijn toch nog steeds 3,5 miljoen mensen. Zouden die het kunnen waarderen als ze de C uit de naam halen?

Maar ik ben het met je eens dat ze zich prima kunnen presenteren als een fatsoenlijk alternatief in het midden met goede bestuurders. Dat commentaar op Hoekstra en met name De Jonge vind ik ook nergens op slaan, had nog steeds graag De Jonge als nieuwe premier gezien.
Ik denk alleen dat dat presenteren als alternatief voor VVD de komende periode het makkelijkst vanuit de oppositie gaat. Hoekstra heeft het echt wel in zich oppositieleider te zijn.
Ik krijg het idee dat ze eerder aan het proberen zijn om de VVD rechts in te halen dan daadwerkelijk zich als alternatief te presenteren. Denk aan een Hoekstra die ineens als enige over het beheersbaar houden van de staatsschuld begint of de in zijn ogen te riante WW. Of De Jonge die nu alles op alles zet om de kosten van de testsamenleving maar zo veel mogelijk bij testafnemers neer te leggen in plaats van de schatkist etc. etc.
pi_199318852
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 19:41 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ik krijg het idee dat ze eerder aan het proberen zijn om de VVD rechts in te halen dan daadwerkelijk zich als alternatief te presenteren. Denk aan een Hoekstra die ineens als enige over het beheersbaar houden van de staatsschuld begint of de in zijn ogen te riante WW. Of De Jonge die nu alles op alles zet om de kosten van de testsamenleving maar zo veel mogelijk bij testafnemers neer te leggen in plaats van de schatkist etc. etc.
Zowel De Jonge als Hoekstra voeren natuurlijk gewoon kabinetsbeleid uit, net zo veel VVD als CDA dus. En het beheersbaar houden van de staatsschuld lijkt me nou juist bij uitstek iets wat bij een betrouwbare regeringspartij hoort. Misschien wel bovenaan. Dat is ook geen rechts, eerder links. Want de bezuinigingen die alle andere landen in de EU moeten doen omdat ze dik boven de 60% zitten zullen met name de lage inkomens, zorg en onderwijs gaan raken. Nederland had een goede lage staatsschuld en kon deze crisis opvangen zonder echt boven de 60% te komen. Wat mij betreft gaan ze als het weer economisch goed gaat weer zo snel als het verantwoord kan richting de 40%.

Dat te riante WW was ik het ook totaal niet mee eens, daarom ook liever De Jonge dan Hoekstra.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199318984
CDA moet de komende periode in de oppositie om de rust terug te brengen. Bestuurlijke chaos en interne verdeeldheid maakt het gewoon ongeschikt om te regeren. Voordat Hoekstra het overnam zag ik het CDA tenminste weer een visie terugvinden met 'zij aan zij', maar dat hebben ze vervolgens uit het raam gegooid.
Incelfrikandel
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 20:15:45 #40
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199319396
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 19:41 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ik krijg het idee dat ze eerder aan het proberen zijn om de VVD rechts in te halen dan daadwerkelijk zich als alternatief te presenteren. Denk aan een Hoekstra die ineens als enige over het beheersbaar houden van de staatsschuld begint of de in zijn ogen te riante WW. Of De Jonge die nu alles op alles zet om de kosten van de testsamenleving maar zo veel mogelijk bij testafnemers neer te leggen in plaats van de schatkist etc. etc.
Dat probeerde Buma ook met wat lonken naar PVV stemmen erbij. Of het echt werkte weet ik niet maar ze behaalden toen wel meer stemmen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199319450
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 19:55 schreef Frikandelbroodje het volgende:
CDA moet de komende periode in de oppositie om de rust terug te brengen. Bestuurlijke chaos en interne verdeeldheid maakt het gewoon ongeschikt om te regeren. Voordat Hoekstra het overnam zag ik het CDA tenminste weer een visie terugvinden met 'zij aan zij', maar dat hebben ze vervolgens uit het raam gegooid.
Ja, klopt. Zij aan zij was een prima manifest om rustig mee te gaan bouwen. Alleen was die wel gericht op een rukje naar links en dus meer De Jonge dan Hoekstra.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 7 mei 2021 @ 21:43:36 #42
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199321198
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 19:41 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ik krijg het idee dat ze eerder aan het proberen zijn om de VVD rechts in te halen dan daadwerkelijk zich als alternatief te presenteren. Denk aan een Hoekstra die ineens als enige over het beheersbaar houden van de staatsschuld begint of de in zijn ogen te riante WW. Of De Jonge die nu alles op alles zet om de kosten van de testsamenleving maar zo veel mogelijk bij testafnemers neer te leggen in plaats van de schatkist etc. etc.
Maar juist de testgebruikers laten betalen kan eerlijker en linkser zijn dan de gemeenschap. Als de gemeenschap betaalt, betalen ook de minderbedeelden die niet naar iets gaan mee. Zelfde dilemma in een andere vorm zie je bij de stufi als gift - in principe een cadeau voor de rijkeren.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 12:58:21 #43
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_199328327
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:58 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Wat voor advies hadden die dan meegegeven?
Om op basis van de klassieke CDA pijlers (rentmeesterschap, gespreide verantwoordelijkheid, publieke gerechtigheid en solidariteit) een campagne te voeren met de focus op het midden ipv een meer rechts verhaal en daarmee de concurrentie met de VVD aan te gaan.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zaterdag 8 mei 2021 @ 12:59:25 #44
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_199328338
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 16:50 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Omtzigt heeft geen zetels binnengehaald. Het CDA heeft dik zetels verloren bij de tweede kamerverkiezingen.
Het CDA en sich wel, maar Omzicht zelf had maar net iets minder stemmen dan Hoekstra. En Omzicht was meer bezig met het promoten van zijn boek dan met campagne.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_199330971
Ik peil de huizenprijzen ook dagelijks. 's Ochtends en 's avonds. Erg belangrijk voor het hypothetische geval ik mijn huis zou willen verkopen. Goed besteedde tijd dus. :Y
-
  Moderator zaterdag 8 mei 2021 @ 16:01:59 #46
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199331275
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 15:41 schreef Haushofer het volgende:
Ik peil de huizenprijzen ook dagelijks. 's Ochtends en 's avonds. Erg belangrijk voor het hypothetische geval ik mijn huis zou willen verkopen. Goed besteedde tijd dus. :Y
Hey, whatever makes you happy ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 16:50:13 #47
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199332128
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 12:58 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Om op basis van de klassieke CDA pijlers (rentmeesterschap, gespreide verantwoordelijkheid, publieke gerechtigheid en solidariteit) een campagne te voeren ....
Publieke gerechtigheid met Grapperhaus zeker :') _O-
Solidariteit met Hoekstra :') _O-

Je bent de leukste thuis :7
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 8 mei 2021 @ 21:24:56 #48
408813 crew  trein2000
pi_199335904
https://www.ewmagazine.nl(...)eken-met-cda-822760/
Volgens Elsevier is er een breuk op handen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 8 mei 2021 @ 21:30:59 #49
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199335986
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 21:24 schreef trein2000 het volgende:
https://www.ewmagazine.nl(...)eken-met-cda-822760/
Volgens Elsevier is er een breuk op handen.
*O* *O* *O* *O*
Verstandig van Pieter en een zege voor onze democratie
Dikke nederlaag voor Wopke en Marnix en het CDA, die gaan naar de nul zetels bij de volgende verkiezingen
Champagne staat al koud w/
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 8 mei 2021 @ 21:37:52 #50
408813 crew  trein2000
pi_199336096
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 21:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]

*O* *O* *O* *O*
Verstandig van Pieter en een zege voor onze democratie
Dikke nederlaag voor Wopke en Marnix en het CDA, die gaan naar de nul zetels bij de volgende verkiezingen
Champagne staat al koud w/
Dit stond gisteren in de NRC:
quote:
Omtzigt, zo klinkt het, wil onder geen beding in een nieuw kabinet onder leiding van Rutte. Hij vindt de VVD’er de verpersoonlijking van de politieke bestuurscultuur waar Nederland volgens hem juist vanaf moet. […]

Contact leggen met Omtzigt, klagen CDA’ers in de partijtop, is niet gemakkelijk. Maar het lukte interim-voorzitter Marnix van Rij toch. Hij bezocht Omtzigt meermalen in Enschede, eind vorige week nog samen met Hoekstra. Aan Omtzigt wordt nu de vraag gesteld wat híj wil. In het CDA is alles erop gericht hem bij de partij te houden. Als hij zou vertrekken, is de gedachte, dan valt de partij uit elkaar. Maar uit Enschede, zeggen CDA’ers, klinkt tot op heden geen eenduidig antwoord.
https://t.co/wTOEvonV5L?amp=1

Het rommelt, zo veel is duidelijk.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 8 mei 2021 @ 21:43:57 #51
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199336220
Ik ben eerlijk gezegd benieuwd of we Omtzigt überhaupt nog terug gaan zien in de TK.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 8 mei 2021 @ 21:46:48 #52
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199336276
Omtzigt wil onder geen beding in een kabinet onder leiding van Rutte

_O_ _O_ _O_

Pieter de enige met en rechte rug in de politiek

Wat een godenzoon _O_ _O_ _O_
  Moderator zaterdag 8 mei 2021 @ 21:52:18 #53
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199336373
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 21:46 schreef ikweethetookniet het volgende:
Omtzigt wil onder geen beding in een kabinet onder leiding van Rutte

_O_ _O_ _O_

Pieter de enige met en rechte rug in de politiek

Wat een godenzoon _O_ _O_ _O_
Rechtse CDA'er, succes over 4 jaar toegewenst.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 22:00:40 #54
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199336488
Peiling Maurice de Hond: Pieter Omtzigt zou met eigen partij op 23 zetels uitkomen _O_

Pieter Omtzigt zou alleen Mark Rutte en zijn VVD voor zich moeten dulden als hij een eigen partij had opgericht en aan de verkiezingen had meegedaan.



Dat meldt Maurice de Hond in een nieuwe peiling. Hij had de hypothetische vraag gesteld waar mensen op zouden hebben gestemd als Omtzigt, die op slechte voet staat met het partijkader van het CDA, zijn partij had verlaten en met een eigen lijst meedeed aan de afgelopen Tweede Kamerverkiezingen.

„Dat is natuurlijk hypothetisch. Als dit echt gebeurd zou zijn, dan zou er een andere campagne geweest zijn dan nu en zou er ook sprake zijn van andere kandidaten die ook op die lijst hadden gestaan. De vraag heeft vooral tot doel om vast te stellen hoe groot de aanhang is van Pieter Omtzigt. Dat is dus niet alleen te merken aan zijn voorkeurstemmen bij het CDA, maar ook de kiezers die aangetrokken kunnen worden uit de andere partijen”, aldus De Hond.

Lijst Omtzigt zou uitkomen op 23 zetels, eentje meer dan D66 en meer dan twee keer zo veel als het CDA, dat met 9 zetels vermorzeld zou worden. De VVD zou twee zetels verliezen maar nog wel ruimschoots aan kop gaan. Ook andere partijen zouden inleveren. „Het geeft goed aan hoe volatiel het electoraat in feite is”, aldus De Hond.

https://www.telegraaf.nl/(...)p-23-zetels-uitkomen

Eigen partij kost het CDA dus 6 zetels, dus nu van 10 naar 4 :') _O-
Wie sensibiliseert nou wie :+
Nu wil ik die rotkop van Wopke nog wel een keer zien _O- *O*

[ Bericht 4% gewijzigd door ikweethetookniet op 08-05-2021 22:07:47 ]
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 8 mei 2021 @ 22:17:38 #55
408813 crew  trein2000
pi_199336788
Wel opvallend dat de overige media het niet over nemen. Dat kan nog wel eens betekenen dat het minder zeker is dan EW het voorspiegelt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 8 mei 2021 @ 22:37:37 #56
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199337074
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 21:30 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

*O* *O* *O* *O*
Verstandig van Pieter en een zege voor onze democratie
Dikke nederlaag voor Wopke en Marnix en het CDA, die gaan naar de nul zetels bij de volgende verkiezingen
Champagne staat al koud w/
Maar Omtzigt zit in het kamp Hoekstra?
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 8 mei 2021 @ 22:38:24 #57
408813 crew  trein2000
pi_199337086
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 22:37 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar Omtzigt zit in het kamp Hoekstra?
Niet meer als we de nrc mogen geloven.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 8 mei 2021 @ 22:39:47 #58
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199337105
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 22:17 schreef trein2000 het volgende:
Wel opvallend dat de overige media het niet over nemen. Dat kan nog wel eens betekenen dat het minder zeker is dan EW het voorspiegelt.
Lol, volgens EW is Omtzigt vooral boos over die lijsttrekkersverkiezing waar hij zijn verlies niet van wil toegeven :') maar het ging toch om een ander manier van politiek voeren, niet om zo'n lullige interne verkiezing?
  zaterdag 8 mei 2021 @ 22:39:53 #59
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199337106
Hoekstra zit in elk geval niet in het kamp Omtzigt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 8 mei 2021 @ 22:40:28 #60
408813 crew  trein2000
pi_199337115
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 22:39 schreef Janneke141 het volgende:
Hoekstra zit in elk geval niet in het kamp Omtzigt.
Dat lijkt mij sowieso een juiste conclusie.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 8 mei 2021 @ 22:41:03 #61
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199337124
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 22:39 schreef Janneke141 het volgende:
Hoekstra zit in elk geval niet in het kamp Omtzigt.

Volgens bronnen in het CDA voelt hij zich nog altijd benadeeld en tegengewerkt door de partijleiding tijdens de leiderschapsverkiezing van vorig jaar.


Het Kamp Omtzigt is het kamp dat na 1 jaar nog altijd jammert over een verloren populariteitswedstrijd. Ik snap wel dat je daar als fractievoorzitter niet zomaar in gaat zitten.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 8 mei 2021 @ 22:41:29 #62
408813 crew  trein2000
pi_199337133
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 22:39 schreef VoMy het volgende:

[..]

Lol, volgens EW is Omtzigt vooral boos over die lijsttrekkersverkiezing waar hij zijn verlies niet van wil toegeven :') maar het ging toch om een ander manier van politiek voeren, niet om zo'n lullige interne verkiezing?
Die verkiezing waar de sporen zsm uitgewist werden bedoel je?

Maar goed. Hij schijnt ook boos te zijn over de campagne en over de wissel Hugo-Wopke.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 8 mei 2021 @ 22:43:23 #63
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_199337168
Dat is toch niet te geloven? Dat is echt erg!
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 22:44:54 #64
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199337188
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 22:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Die verkiezing waar de sporen zsm uitgewist werden bedoel je?
Hahaha, die verkiezing waarbij Omtzigt een maand na de uitslag opeens met zijn vrouw had gesproken en iets volkomen onstaafbaars de wereld in slingerde over verkeerde registratie. Dat was toen al een lachwekkend verhaal en dat is daarna alleen maar meer zo geworden. Slechte verliezer, niets meer niets minder.
quote:
Maar goed. Hij schijnt ook boos te zijn over de campagne en over de wissel Hugo-Wopke.
Dus dat zijn beoogd premier naar voren werd geschoven als beoogd premier vond ie vervelend? Tsja.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 8 mei 2021 @ 22:45:01 #65
408813 crew  trein2000
pi_199337190
We kunnen overigens veel van Hugo de Prutser zeggen. Maar die had de sleutelpositie van Omtzigt wel een stuk beter in de gaten dan Wopke…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 8 mei 2021 @ 22:45:23 #66
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199337197
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 22:45 schreef trein2000 het volgende:
We kunnen overigens veel van Hugo de Prutser zeggen. Maar die had de sleutelpositie van Omtzigt wel een stuk beter in de gaten dan Wopke…
Maar Hugo de Jonge is dan ook geen prutser.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 8 mei 2021 @ 22:46:10 #67
408813 crew  trein2000
pi_199337208
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 22:45 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar Hugo de Jonge is dan ook geen prutser.
Daar over verschillen wij fundamenteel van mening. Wel fijn dat je erkent dat Omtzigt een sleutelrol heeft.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 8 mei 2021 @ 22:46:53 #68
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_199337221
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 22:44 schreef VoMy het volgende:

[..]

Hahaha, die verkiezing waarbij Omtzigt een maand na de uitslag opeens met zijn vrouw had gesproken en iets volkomen onstaafbaars de wereld in slingerde over verkeerde registratie. Dat was toen al een lachwekkend verhaal en dat is daarna alleen maar meer zo geworden. Slechte verliezer, niets meer niets minder.
[..]

Dus dat zijn beoogd premier naar voren werd geschoven als beoogd premier vond ie vervelend? Tsja.
Laten we integriteit vooral bestrijden ja, daar worden we allemaal beter van.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 22:47:22 #69
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199337229
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 22:41 schreef trein2000 het volgende:

Maar goed. Hij schijnt ook boos te zijn over de campagne en over de wissel Hugo-Wopke.
Ik neem aan dat hij de smoor in heeft dat de bestuurscultuur van de heer Rutte ook zijn eigen partij is binnengeslopen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 8 mei 2021 @ 22:47:23 #70
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199337230
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 22:46 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Laten we integriteit vooral bestrijden ja, daar worden we allemaal beter van.
Waar staat het woordje integriteit?
  zaterdag 8 mei 2021 @ 22:47:58 #71
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199337242
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 22:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat hij de smoor in heeft dat de bestuurscultuur van de heer Rutte ook zijn eigen partij is binnengeslopen.
Maar het CDA is van oudsher de partij met de meest volgzame bestuurscultuur. Alles voor het regentschap. Daarom regeren ze ook altijd.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 8 mei 2021 @ 22:48:37 #72
408813 crew  trein2000
pi_199337251
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 22:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat hij de smoor in heeft dat de bestuurscultuur van de heer Rutte ook zijn eigen partij is binnengeslopen.
De nrc schrijft dat hij onder geen beding wil meedoen aan Rutte 4. Dus ja, dat denk ik eigenlijk wel.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 8 mei 2021 @ 22:48:48 #73
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_199337255
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 22:47 schreef VoMy het volgende:

[..]

Waar staat het woordje integriteit?
In mijn post?
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 22:54:24 #74
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199337322
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 22:48 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

In mijn post?
Maar je quote mijn post, dus ik neem aan dat het op een manier relevant is?
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 8 mei 2021 @ 22:56:32 #75
408813 crew  trein2000
pi_199337342
twitter

Hoe doorzichtig wil je het hebben?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 8 mei 2021 @ 22:57:04 #76
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199337349
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 22:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De nrc schrijft dat hij onder geen beding wil meedoen aan Rutte 4. Dus ja, dat denk ik eigenlijk wel.
Ik snap dat trouwens ook wel, want gezien de manier waarop hij Rutte en de bijbehorende -doctrine aan heeft gepakt rondom de toeslagaffaire (en deels ook daarbuiten) zou het niet erg geloofwaardig zijn als hij zijn handtekening gaat zetten onder een nieuw regeerakkoord onder Rutte.

Ik vermoed dat Rutte en Hoekstra nog steeds aan het broeden zijn op een manier om Omtzigt te lozen, want die zien natuurlijk even goed dat dat niet geloofwaardig is en binnen de kortste keren opnieuw tot een explosieve situatie gaat leiden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 8 mei 2021 @ 22:57:11 #77
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_199337350
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 22:54 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar je quote mijn post, dus ik neem aan dat het op een manier relevant is?
Je zei iets over een slechte verliezer, apart wel want zowel Pieter als Wopke wilden niet lijsttrekker worden.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 22:58:45 #78
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_199337365
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 22:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik snap dat trouwens ook wel, want gezien de manier waarop hij Rutte en de bijbehorende -doctrine aan heeft gepakt rondom de toeslagaffaire (en deels ook daarbuiten) zou het niet erg geloofwaardig zijn als hij zijn handtekening gaat zetten onder een nieuw regeerakkoord onder Rutte.

Ik vermoed dat Rutte en Hoekstra nog steeds aan het broeden zijn op een manier om Omtzigt te lozen, want die zien natuurlijk even goed dat dat niet geloofwaardig is en binnen de kortste keren opnieuw tot een explosieve situatie gaat leiden.
Het probleem is zoiets als de toeslagenaffaire bijvoorbeeld, niet dat iemand zijn werk doet om dat soort flauwekul op te lossen.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 22:59:21 #79
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199337374
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 22:56 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hoe doorzichtig wil je het hebben?
Maar Omtzigt gaat al 10 jaar tekeer tegen de belastingdienst, laat hij er zelf maar een keer gaan zitten ipv het altijd aan anderen over laten die hij vervolgens bekritiseert omdat de uitvoering van zijn eigen plannen toch geen groot succes is geworden. Krijgen we nu weer die hele act over hoe ongelofelijk kritisch Omtzigt wel niet is? Als ie geen minister wil worden bij sociale zaken zoekt ie het maar uit met zijn kutboek over een sociaal contract, dan durft ie gewoon niet.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 22:59:48 #80
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199337378
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 22:57 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Je zei iets over een slechte verliezer, apart wel want zowel Pieter als Wopke wilden niet lijsttrekker worden.
Pieter Omtzigt deed mee aan een lijsttrekkersverkiezing omdat ie geen lijsttrekker wilde worden?
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 8 mei 2021 @ 23:01:13 #81
408813 crew  trein2000
pi_199337393
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 22:59 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar Omtzigt gaat al 10 jaar tekeer tegen de belastingdienst, laat hij er zelf maar een keer gaan zitten ipv het altijd aan anderen over laten die hij vervolgens bekritiseert omdat de uitvoering van zijn eigen plannen toch geen groot succes is geworden. Krijgen we nu weer die hele act over hoe ongelofelijk kritisch Omtzigt wel niet is? Als ie geen minister wil worden bij sociale zaken zoekt ie het maar uit met zijn kutboek over een sociaal contract, dan durft ie gewoon niet.
Volgens mij is hij Kamerlid en doet hij dat uiterst verdienstelijk. Dat je je niet wil laten wegpromoveren (want dat is natuurlijk wat het is) past in die verdienstelijkheid.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 8 mei 2021 @ 23:01:29 #82
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199337399
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 22:56 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hoe doorzichtig wil je het hebben?
De Don Corleone-truc. Bovendien een van de weinige manieren om een gekozen volksvertegenwoordiger uit een kamerzetel te krijgen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 8 mei 2021 @ 23:01:42 #83
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_199337405
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 22:59 schreef VoMy het volgende:

[..]

Pieter Omtzigt deed mee aan een lijsttrekkersverkiezing omdat ie geen lijsttrekker wilde worden?
Jij hebt nooit werk gedaan wat je eigenlijk niet wilde doen?
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 23:02:41 #84
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_199337414
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Volgens mij is hij Kamerlid en doet hij dat uiterst verdienstelijk. Dat je je niet wil laten wegpromoveren (want dat is natuurlijk wat het is) past in die verdienstelijkheid.
Hij alleen trok 5 zetels naar het CDA, zonder hem waren ze in de marge belandt.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 8 mei 2021 @ 23:03:40 #85
408813 crew  trein2000
pi_199337427
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De Don Corleone-truc. Bovendien een van de weinige manieren om een gekozen volksvertegenwoordiger uit een kamerzetel te krijgen.
Alleen is Omtzigt zeer intelligent en zeer ervaren. Dat maakt het voor Hoekstra ook zo moeilijk. Omtzigt weet dat hij in deze rol veel meer invloed kan uitoefenen dan ingekapseld in de Trêveszaal.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 8 mei 2021 @ 23:03:57 #86
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_199337430
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 22:59 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar Omtzigt gaat al 10 jaar tekeer tegen de belastingdienst, laat hij er zelf maar een keer gaan zitten ipv het altijd aan anderen over laten die hij vervolgens bekritiseert omdat de uitvoering van zijn eigen plannen toch geen groot succes is geworden. Krijgen we nu weer die hele act over hoe ongelofelijk kritisch Omtzigt wel niet is? Als ie geen minister wil worden bij sociale zaken zoekt ie het maar uit met zijn kutboek over een sociaal contract, dan durft ie gewoon niet.
Dat had Wiebes moeten oplossen, maar dat ging totaal de verkeerde kant op.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 23:04:45 #87
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199337437
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Volgens mij is hij Kamerlid en doet hij dat uiterst verdienstelijk. Dat je je niet wil laten wegpromoveren (want dat is natuurlijk wat het is) past in die verdienstelijkheid.
Het is niet zozeer wegpromoveren, op een gegeven moment mag je ook zelf eens naar voren stappen. Hij zit al 15 jaar op de portefeuille toeslagen en op tal van manieren geeft hij staatssecretarissen in de kabinetten opdrachten en richtingen die ze in moeten slaan. En dan klagen dat de uitvoering niet goed is: ga er zelf maar eens zitten dan om de uitvoering te regelen. Weekers moest weg vanwege de Bulgarenfraude (woedende Omtzigt) en vervolgens moest Snel weg vanwege de aanpak van fraude (woedende Omtzigt). Doe het een keer zelf, zou ik zeggen. Die hele affaire koste nota bene Lodewijk Asscher de kop als lijsttrekker van de PvdA, maar die zat tenminste nog een keer in de regering in plaats van dat ie alleen maar vanaf de zijlijn boos was op beleid dat ie zelf in gang had gezet. Als Omtzigt geen minister van Sociale Zaken wil worden, is het gewoon een laffe tak die wegduikt voor verantwoordelijkheid.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 23:05:13 #88
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199337443
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:01 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Jij hebt nooit werk gedaan wat je eigenlijk niet wilde doen?
Je meldt je aan voor een lijsttrekkersverkiezing maar omdat je eigenlijk niet wil winnen mag je vervolgens klagen dat je verloren hebt?
  zaterdag 8 mei 2021 @ 23:05:19 #89
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199337444
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Alleen is Omtzigt zeer intelligent en zeer ervaren. Dat maakt het voor Hoekstra ook zo moeilijk. Omtzigt weet dat hij in deze rol veel meer invloed kan uitoefenen dan ingekapseld in de Trêveszaal.
Dat weet ik, ik ga er dan ook niet vanuit dat Omtzigt in deze val trapt tenzij ze echt een paardenhoofd in zijn bed gaan leggen. Maar goed bedacht is het wel. Je moet toch iets om die Tukker te sensibiliseren, niet?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 8 mei 2021 @ 23:06:11 #90
408813 crew  trein2000
pi_199337454
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:04 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het is niet zozeer wegpromoveren, op een gegeven moment mag je ook zelf eens naar voren stappen. Hij zit al 15 jaar op de portefeuille toeslagen en op tal van manieren geeft hij staatssecretarissen in de kabinetten opdrachten en richtingen die ze in moeten slaan. En dan klagen dat de uitvoering niet goed is: ga er zelf maar eens zitten dan om de uitvoering te regelen. Weekers moest weg vanwege de Bulgarenfraude (woedende Omtzigt) en vervolgens moest Snel weg vanwege de aanpak van fraude (woedende Omtzigt). Doe het een keer zelf, zou ik zeggen. Die hele affaire koste nota bene Lodewijk Asscher de kop als lijsttrekker van de PvdA, maar die zat tenminste nog een keer in de regering in plaats van dat ie alleen maar vanaf de zijlijn boos was op beleid dat ie zelf in gang had gezet. Als Omtzigt geen minister van Sociale Zaken wil worden, is het gewoon een laffe tak die wegduikt voor verantwoordelijkheid.
Dat mag jij vinden. Ik vind het een uitstekend Kamerlid.
Ik zie op geen enkele manier een politieke of morele verplichting om over te stappen naar het kabinet, zeker niet in deze omstandigheden.

Eerlijk gezegd vind ik het een beetje een kansloos frame op deze manier.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 8 mei 2021 @ 23:17:13 #91
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_199337569
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:05 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je meldt je aan voor een lijsttrekkersverkiezing maar omdat je eigenlijk niet wil winnen mag je vervolgens klagen dat je verloren hebt?
Wat begrijp je niet aan groepsdruk?
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 23:18:26 #92
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_199337580
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat weet ik, ik ga er dan ook niet vanuit dat Omtzigt in deze val trapt tenzij ze echt een paardenhoofd in zijn bed gaan leggen. Maar goed bedacht is het wel. Je moet toch iets om die Tukker te sensibiliseren, niet?
Ja, zoals in je notities schrijven dat zijn functie elders moet zijn en daarmee gefotografeerd worden.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 23:20:04 #93
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199337596
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat mag jij vinden. Ik vind het een uitstekend Kamerlid.
Ik zie op geen enkele manier een politieke of morele verplichting om over te stappen naar het kabinet, zeker niet in deze omstandigheden.

Eerlijk gezegd vind ik het een beetje een kansloos frame op deze manier.
Waarom is het een kansloos frame om te vinden dat Omtzigt best eens een keer minister van sociale zaken mag worden, als ie het allemaal zo goed weet met zijn sociale zaken. Op eenzelfde manier is het een frame om hem elke keer op te voeren als kritisch kamerlid dat het allemaal fantastisch voor zou hebben met alles en iedereen en de integriteit zelve is en dat zijn eigen partij afglijdt (Lol, het CDA afglijden vanaf de bodem waar ze zich al 15 jaar op bevinden ja?)

Hij is het langstzittende CDA-kamerlid, hij heeft 4 kabinetten gestut, hij heeft vrijwel nooit tegen de partijlijn in gestemd, en dat waren kabinetten met Verhagen, Eurlings, Bleker, allemaal sjacheraars die later aan de slag zijn gegaan bij bedrijven die ze toevallig ook in hun portefeuille hadden - waar hij als ultrakritisch CDA-lid (luis in de pels) nooit iets van heeft gezegd. Hij heeft het toeslagencircus geintroduceerd ondanks dat er gewaarschuwd werd voor fraude, hij heeft een harde fraudeaanpak geeist ondanks dat er gewaarschuwd werd voor onnodige slachtoffers, en nu zijn we bij de toeslagenaffaire aangekomen. Nou, applaus, fantastisch gewerkt Pieter.

Hij deed mee aan een lijsttrekkersverkiezing waarbij hij liet doorschemeren dat hij Hoekstra als premier zag, ondanks dat Hoekstra gewoon in Rutte III zit en zat en nota bene deels verantwoordelijk was voor de door hem verfoeide belastingdienst - blijkbaar was dat toen nog geen bezwaar. Nadat hij die verkiezing verloor kwam ie een maand later met een bullshitverhaal over dat zijn vrouw verkeerd gestemd had.

Hij schrijft een boek over een nieuw sociaal contract - had daar eens in die 13 jaar wat mee gedaan toen het CDA steeds verder naar rechts zwenkte en je het kabinetsbeleid steunde - en doet verder amper mee aan de verkiezingsstrijd, behalve een pathetische klacht op twitter 3 dagen voor de verkiezingen dat je een inhoudelijk debat eist met Mark Rutte. Lachwekkend, werkelijk waar.

Nou, dan is er het idee dat meneer misschien zelf een keer op de belastingportefeuille kan gaan zitten zodat zijn troetelkindje, de toeslagen, nu eindelijk eens goed geïmplementeerd kunnen worden. Maar nee, dat zou weer onderdeel van een of andere doctrine zijn. Hoezo? Wil je er nou een keer wat van maken of niet?
  zaterdag 8 mei 2021 @ 23:20:06 #94
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_199337597
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:04 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het is niet zozeer wegpromoveren, op een gegeven moment mag je ook zelf eens naar voren stappen. Hij zit al 15 jaar op de portefeuille toeslagen en op tal van manieren geeft hij staatssecretarissen in de kabinetten opdrachten en richtingen die ze in moeten slaan. En dan klagen dat de uitvoering niet goed is: ga er zelf maar eens zitten dan om de uitvoering te regelen. Weekers moest weg vanwege de Bulgarenfraude (woedende Omtzigt) en vervolgens moest Snel weg vanwege de aanpak van fraude (woedende Omtzigt). Doe het een keer zelf, zou ik zeggen. Die hele affaire koste nota bene Lodewijk Asscher de kop als lijsttrekker van de PvdA, maar die zat tenminste nog een keer in de regering in plaats van dat ie alleen maar vanaf de zijlijn boos was op beleid dat ie zelf in gang had gezet. Als Omtzigt geen minister van Sociale Zaken wil worden, is het gewoon een laffe tak die wegduikt voor verantwoordelijkheid.
Als al die mensen die je opnoemt beter hadden gefunctioneerd was dit allemaal niet eens nodig geweest.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 23:20:47 #95
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199337608
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:17 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan groepsdruk?
Waar heb je het in godesnaam over? Je begint over integriteit naar aanleiding van een verkiezing die Omtzigt verloor, die hij niet wilde winnen, maar dat heeft dan weer te maken met groepsdruk?
  zaterdag 8 mei 2021 @ 23:21:50 #96
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_199337621
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:20 schreef VoMy het volgende:
Lachwekkend, werkelijk waar.
Het enige in die post waar ik het mee eens ben.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 23:23:07 #97
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_199337637
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:20 schreef VoMy het volgende:

[..]

Waar heb je het in godesnaam over? Je begint over integriteit naar aanleiding van een verkiezing die Omtzigt verloor, die hij niet wilde winnen, maar dat heeft dan weer te maken met groepsdruk?
Als je die verbanden niet kan leggen begrijp ik dat je gepikeerd bent over de stand van zaken.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 23:23:15 #98
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199337638
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:21 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Het enige in die post waar ik het mee eens ben.
Die tweet over het eisen van een inhoudelijk debat met Mark Rutte was volkomen kansloos :') je bent nummer 2 van het CDA, zo belangrijk ben je niet, dan zou elke willekeurige nummer 2-3-4 van de grotere partijen dit moeten gaan eisen op twitter :')
  zaterdag 8 mei 2021 @ 23:23:50 #99
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199337644
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:23 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Als je die verbanden niet kan leggen begrijp ik dat je gepikeerd bent over de stand van zaken.
Je gooit willekeurige incoherente zinnen dit draadje in en bent niet in staat om ze uit te leggen dus nu probeer je het maar op deze manier ja?
  zaterdag 8 mei 2021 @ 23:25:42 #100
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199337660
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:03 schreef Id_do_her het volgende:
Dat had Wiebes moeten oplossen, maar dat ging totaal de verkeerde kant op.
Wiebes en dingen oplossen _O-
Wiebes en dingen de goede kant op leiden _O-

Functie: Elders en volkomen terecht :7
pi_199337697
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 22:59 schreef VoMy het volgende:

[..]

Pieter Omtzigt deed mee aan een lijsttrekkersverkiezing omdat ie geen lijsttrekker wilde worden?
Pieter schoof Wopke naar voren als zijn lijsttrekker alleen had Wopke daar destijds nog geen behoefte aan.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 23:29:30 #102
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_199337700
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:23 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je gooit willekeurige incoherente zinnen dit draadje in en bent niet in staat om ze uit te leggen dus nu probeer je het maar op deze manier ja?
Ik probeerde op inhoud in te gaan, maar dat verloopt nogal stroef merk ik.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 23:30:10 #103
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_199337702
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:29 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:

[..]

Pieter schoof Wopke naar voren als zijn lijsttrekker alleen had Wopke daar destijds nog geen behoefte aan.
Tja, maar wat moet je dan als CDA?
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 23:31:06 #104
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_199337714
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:23 schreef VoMy het volgende:

[..]

Die tweet over het eisen van een inhoudelijk debat met Mark Rutte was volkomen kansloos :') je bent nummer 2 van het CDA, zo belangrijk ben je niet, dan zou elke willekeurige nummer 2-3-4 van de grotere partijen dit moeten gaan eisen op twitter :')
Tweets zijn sowieso kansloos, maar het maakt wel wat los schijnbaar.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 23:31:09 #105
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199337715
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:29 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:

[..]

Pieter schoof Wopke naar voren als zijn lijsttrekker alleen had Wopke daar destijds nog geen behoefte aan.
Ja. En nu is Wopke zogenaamd het kwaad binnen de partij waar Pieter tegen strijd. Maar een jaar geleden lag dat dus nog helemaal anders, hoewel Hoekstra toen ook al op Financiën zat en betrokken was bij het toeslagenavontuur. En dat Hoekstra uiteindelijk fractievoorzitter werd, was dan ook weer tegen zijn zere been aan. Dat is toch tegenstrijdig?
  zaterdag 8 mei 2021 @ 23:32:16 #106
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_199337720
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:31 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja. En nu is Wopke zogenaamd het kwaad binnen de partij waar Pieter tegen strijd. Maar een jaar geleden lag dat dus nog helemaal anders, hoewel Hoekstra toen ook al op Financiën zat en betrokken was bij het toeslagenavontuur. Dat is toch tegenstrijdig?
Ze gaan er ook een film over maken, De Toeslagenavonturen van Pieter en Renske. Wopke speelt een boom.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 23:32:18 #107
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199337721
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:29 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:
Pieter schoof Wopke naar voren als zijn lijsttrekker alleen had Wopke daar destijds nog geen behoefte aan.
Wopke had er ook geen zin in maar toen Hugo het verprutst had belde Ploum :') Wopke met de boodschap:
We hebben een kado voor je en het antwoord is ja of ja :') _O-
Twee maanden later Ploum: Er zijn dingen niet goed gegaan ik ben weg :') _O-
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 8 mei 2021 @ 23:32:27 #108
408813 crew  trein2000
pi_199337722
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:31 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja. En nu is Wopke zogenaamd het kwaad binnen de partij waar Pieter tegen strijd. Maar een jaar geleden lag dat dus nog helemaal anders, hoewel Hoekstra toen ook al op Financiën zat en betrokken was bij het toeslagenavontuur. En dat Hoekstra uiteindelijk fractievoorzitter werd, was dan ook weer tegen zijn zere been aan. Dat is toch tegenstrijdig?
We zijn een jaar verder. We zijn een hele rare campagne verder. We zijn wat onthullingen verder.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 8 mei 2021 @ 23:33:35 #109
408813 crew  trein2000
pi_199337739
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:32 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Wopke had er ook geen zin in maar toen Hugo het verprutst had belde Ploum :') Wopke met de boodschap:
We hebben een kado voor je en het antwoord is ja of ja :') _O-
Twee maanden later Ploum: Er zijn dingen niet goed gegaan ik ben weg :') _O-
Die Ploum moeten ze bij het CDA overigens persona non grata verklaren. Die heeft het echt grandioos verpest.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 8 mei 2021 @ 23:34:03 #110
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199337744
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:30 schreef Id_do_her het volgende:
Tja, maar wat moet je dan als CDA?
Je zelf opheffen in het landsbelang en je kapotschamen voor alle ellende die je hebt veroorzaakt en toegedekt })
Die ellende past in geen enkel biechthokje })
  zaterdag 8 mei 2021 @ 23:35:16 #111
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_199337762
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:34 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Je zelf opheffen in het landsbelang en je kapotschamen voor alle ellende die je hebt veroorzaakt en toegedekt })
Die ellende past in geen enkel biechthokje })
Nou ja, die Christelijke inslag is bij het CDA een wassen neus.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 23:37:30 #112
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199337790
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:33 schreef trein2000 het volgende:
Die Ploum moeten ze bij het CDA overigens persona non grata verklaren. Die heeft het echt grandioos verpest.
Gewoon even biechten en doorrrrr :') _O-
https://ploum.nl/specialisten/rutger-ploum
Die lul hoort een beroepsverbod te krijgen voor zijn fraude bij de leiderschap verkiezingen })
  zaterdag 8 mei 2021 @ 23:39:01 #113
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199337808
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:35 schreef Id_do_her het volgende:
Nou ja, die Christelijke inslag is bij het CDA een wassen neus.
De enige inslag van het CDA die zichtbaar is zijn de messen in de rug van Omtzigt })
Ook de ruggengraat van iedereen daar is van was, behalve Pieter ;)
  zaterdag 8 mei 2021 @ 23:40:33 #114
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_199337818
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:39 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

De enige inslag van het CDA die zichtbaar is zijn de messen in de rug van Omtzigt })
Ook de ruggengraat van iedereen daar is van was, behalve Pieter ;)
Hij is ook meerdere keren de tent uitgejaagd, maar bleef terugkomen. Wopke haalde niet in zijn eentje vijf zetels bij de laatste verkiezingen.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 23:41:01 #115
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199337822
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]

We zijn een jaar verder. We zijn een hele rare campagne verder. We zijn wat onthullingen verder.
Zoals? Ze stonden nog samen op de lijst 17 maart. Kamp Omtzigt moet eens wat minder janken. Als hij alleenheerser wil worden van een partij moet ie Geerts voorbeeld maar volgen en een eenmansbeweging starten.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 23:42:05 #116
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_199337835
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:41 schreef VoMy het volgende:

[..]

Zoals? Ze stonden nog samen op de lijst 17 maart. Kamp Omtzigt moet eens wat minder janken. Als hij alleenheerser wil worden van een partij moet ie Geerts voorbeeld maar volgen en een eenmansbeweging starten.
Had hij makkelijk gekund, maar legde zich keurig neer bij de uitslag. Met alle gevolgen van dien.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 8 mei 2021 @ 23:45:25 #117
408813 crew  trein2000
pi_199337868
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:41 schreef VoMy het volgende:

[..]

Zoals? Ze stonden nog samen op de lijst 17 maart. Kamp Omtzigt moet eens wat minder janken. Als hij alleenheerser wil worden van een partij moet ie Geerts voorbeeld maar volgen en een eenmansbeweging starten.
Zoals? Sensibiliseren om maar een voorbeeld te noemen. Maar ook Hoekstra die verklaart het boek van Omtzigt niet van kaft tot kaft gelezen te hebben, daar spreekt gewoon minachting uit.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 8 mei 2021 @ 23:50:59 #118
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_199337931
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zoals? Sensibiliseren om maar een voorbeeld te noemen. Maar ook Hoekstra die verklaart het boek van Omtzigt niet van kaft tot kaft gelezen te hebben, daar spreekt gewoon minachting uit.
Ik begrijp steeds beter waarom we als Nederland in de corruptie-index steeds rond de tiende positie zweven.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 23:58:20 #119
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199337980
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:45 schreef trein2000 het volgende:
...... daar spreekt gewoon minachting uit.
Ik vindt het aanblijven als minister van Financiën terwijl er een onderzoek loopt naar een ambstmisdrijf waar 6 jaar gevangenisstraf op staat nogal stuitend, zoniet schofferend naar de burgers toe en zeker de slachtoffers van de kot
Dit sujet had allang afgetreden moeten zijn in afwachting van zijn strafzaak })
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 9 mei 2021 @ 00:01:31 #120
408813 crew  trein2000
pi_199338006
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:58 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Ik vindt het aanblijven als minister van Financiën terwijl er een onderzoek loopt naar een ambstmisdrijf waar 6 jaar gevangenisstraf op staat nogal stuitend, zoniet schofferend naar de burgers toe en zeker de slachtoffers van de kot
Dit sujet had allang afgetreden moeten zijn in afwachting van zijn strafzaak })
Ik voorspel dat er geen onderzoek loopt naar Hoekstra.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 9 mei 2021 @ 00:04:58 #121
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199338027
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 00:01 schreef trein2000 het volgende:
Ik voorspel dat er geen onderzoek loopt naar Hoekstra.
Sujet en collega Grapperhaus :r zat er al bovenop met zijn sturing
Vorige week maakte het Openbaar Ministerie bekend dat het de Belastingdienst niet strafrechtelijk zal vervolgen vanwege de affaire. Meerdere ouders spanden daarop procedures aan om die vervolging alsnog gedaan te krijgen.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)sscher-ambtsmisdrijf

Dus nu art 12 procedure _O_ netzoals bij Hamers en Zalm *O*
Moest wel via die route want anders breekt de pleuris uit bij het CDA :')
  zondag 9 mei 2021 @ 00:52:54 #122
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199338282
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zoals? Sensibiliseren om maar een voorbeeld te noemen. Maar ook Hoekstra die verklaart het boek van Omtzigt niet van kaft tot kaft gelezen te hebben, daar spreekt gewoon minachting uit.
Ah, iedereen moet nu ook zijn boek lezen anders zwaait er wat? Die notulen, dat was ook vrij niksig uiteindelijk. En Elsevier zegt dat Omtzigt gewoon nog altijd boos is dat hij een lijsttrekkersverkiezing verloor, niks Hoekstra, niks notulen, niks boek. Gewoon niet tegen je verlies kunnen
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 9 mei 2021 @ 00:55:12 #123
408813 crew  trein2000
pi_199338292
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 00:52 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ah, iedereen moet nu ook zijn boek lezen anders zwaait er wat?
Nee hoor. Maar tussen het niet lezen en verklaren het niet gelezen te hebben zit nogal verschil.
quote:
Die notulen, dat was ook vrij niksig uiteindelijk.
Mag jij vinden. Ik lees er actieve tegenwerking in.
quote:
En Elsevier zegt dat Omtzigt gewoon nog altijd boos is dat hij een lijsttrekkersverkiezing verloor, niks Hoekstra, niks notulen, niks boek. Gewoon niet tegen je verlies kunnen
Er is meer dan alleen Elsevier. Ik heb net ook al een stuk uit nrc geplaatst. Ik weet niet of je het gemist hebt, maar dit loopt al even.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 9 mei 2021 @ 01:07:17 #124
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199338349
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 00:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nee hoor. Maar tussen het niet lezen en verklaren het niet gelezen te hebben zit nogal verschil.
[..]

Mag jij vinden. Ik lees er actieve tegenwerking in.
[..]

Er is meer dan alleen Elsevier. Ik heb net ook al een stuk uit nrc geplaatst. Ik weet niet of je het gemist hebt, maar dit loopt al even.
Maar is ie nou nog boos om de door hem verloren verkiezing of niet? En is dat kinderachtig of niet?
Wat wil hij nou? Als ik de berichten mag geloven moet iedereen moet zijn boek lezen, het bestuur overal toestemming voor vragen bij hem, wil hij bepalen met wie er wordt samen gewerkt uit andere partijen, maar mag je niet suggereren dat ie misschien zelf eens minister moet worden want dat is onderdeel van een complot, en wil hij dat de interne verkiezingen zijn kant op vallen ook als ze dat niet doen.
Als dit allemaal klopt hebben we te maken met een kleinzerige man die zijn zin wil krijgen en geen tegenspraak duldt. Daarom zeg ik: volg Geert Wilders, begin een eenmanspartij met een lijst vol opvulling.
  zondag 9 mei 2021 @ 01:32:58 #125
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199338449
Lijst Omtzigt van 1 naar 8 zetels

https://www.telegraaf.nl/(...)nt-te-breken-met-cda
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 9 mei 2021 @ 01:41:17 #126
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199338482
https://www.ewmagazine.nl(...)of-luisteren-806216/

Hier staat een waslijst aan debatten die gevoerd zijn. Soms was Omtzigt er bij namens het CDA, meestal stond er iemand anders. Allemaal (ex-)kamerleden die zich in hebben gezet voor het partijprogramma, voor een goed verkiezingsresultaat. Wat al die mensen vinden en willen in de komende periode doet er niet toe volgens Kamp Omtzigt. Iedereen moet blij zijn dat Omtzigt ze een plek in de TK heeft bezorgd met zijn aanwezigheid op zijn lijst. Elke regel uit elke onderhandeling moet de uitdrukkelijke goedkeuring krijgen van Omtzigt. Niet van de 14 andere kamerleden, die staan toch wel aan Pieter zijn kant en als dat niet zo zou zijn ze onderdeel van een corrupt mechanisme en pionnen van Mark Rutte. Een nieuw bestuur moet ook enkel nog verantwoording afleggen aan Sint Pieter, de ALV is slechts een formaliteit.

Cultvorming, jeej.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 9 mei 2021 @ 01:46:19 #127
408813 crew  trein2000
pi_199338502
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 01:32 schreef michaelmoore het volgende:
Lijst Omtzigt van 1 naar 8 zetels

https://www.telegraaf.nl/(...)nt-te-breken-met-cda
Televaag neemt het over. Al is het “ew schrijft”. Even in de gaten houden of de rest volgt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199338709
Als Omtzigt een eigen partij begint zou voor mij nog niet zo'n ramp zijn. Kan ik kijken of ik CDA, Omtzigt of CU ga stemmen. Iets anders in het huidige politieke bestel wordt het namelijk absoluut niet.

Als er nieuwe verkiezingen zijn weet ik het namelijk echt niet. Had gestemd op een kamerlid van het CDA, maar die is niet in de kamer gekomen. Zonder dat kamerlid zou ik mijn hele keuze ook weer moeten heroverwegen. Nieuwe verkiezingen zullen dan ook weer flink opnieuw inlezen betekenen.
pi_199339045
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 01:32 schreef michaelmoore het volgende:
Lijst Omtzigt van 1 naar 8 zetels

https://www.telegraaf.nl/(...)nt-te-breken-met-cda
Dat gaan zetels worden die hij bij alle partijen wegtrekt, van zowel links als rechts (PVV en FvD). Ook zullen het stemmen zijn van mensen die niet gestemd hebben ('allemaal 1 pot nat').
Het gaat Pietertje overigens vies tegenvallen, aan de kaak stellen van alles en nog wat is één ding, er verantwoordelijkheid voor nemen is een ander.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pedroso op 09-05-2021 07:06:59 ]
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zondag 9 mei 2021 @ 07:04:54 #130
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199339052
Pieter Omtzigt staat op het punt te breken met CDA

https://www.ewmagazine.nl(...)eken-met-cda-822760/

Goed nieuws. Dit betekent dat het CDA nu zijn handen vrij heeft om mee te regeren onder leiding van de beste en eerlijkste MP die Nederland ooit heeft gehad, Rutte.

Omtzigt zal wel een eigen partij beginnen en we weten allemaal wat er met nieuwe partijen gebeurt: ze verdwijnen in de vergetelheid.
  zondag 9 mei 2021 @ 08:10:52 #131
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_199339222
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:20 schreef VoMy het volgende:

[..]

Waarom is het een kansloos frame om te vinden dat Omtzigt best eens een keer minister van sociale zaken mag worden, als ie het allemaal zo goed weet met zijn sociale zaken. Op eenzelfde manier is het een frame om hem elke keer op te voeren als kritisch kamerlid dat het allemaal fantastisch voor zou hebben met alles en iedereen en de integriteit zelve is en dat zijn eigen partij afglijdt (Lol, het CDA afglijden vanaf de bodem waar ze zich al 15 jaar op bevinden ja?)

Hij is het langstzittende CDA-kamerlid, hij heeft 4 kabinetten gestut, hij heeft vrijwel nooit tegen de partijlijn in gestemd, en dat waren kabinetten met Verhagen, Eurlings, Bleker, allemaal sjacheraars die later aan de slag zijn gegaan bij bedrijven die ze toevallig ook in hun portefeuille hadden - waar hij als ultrakritisch CDA-lid (luis in de pels) nooit iets van heeft gezegd. Hij heeft het toeslagencircus geintroduceerd ondanks dat er gewaarschuwd werd voor fraude, hij heeft een harde fraudeaanpak geeist ondanks dat er gewaarschuwd werd voor onnodige slachtoffers, en nu zijn we bij de toeslagenaffaire aangekomen. Nou, applaus, fantastisch gewerkt Pieter.

Hij deed mee aan een lijsttrekkersverkiezing waarbij hij liet doorschemeren dat hij Hoekstra als premier zag, ondanks dat Hoekstra gewoon in Rutte III zit en zat en nota bene deels verantwoordelijk was voor de door hem verfoeide belastingdienst - blijkbaar was dat toen nog geen bezwaar. Nadat hij die verkiezing verloor kwam ie een maand later met een bullshitverhaal over dat zijn vrouw verkeerd gestemd had.

Hij schrijft een boek over een nieuw sociaal contract - had daar eens in die 13 jaar wat mee gedaan toen het CDA steeds verder naar rechts zwenkte en je het kabinetsbeleid steunde - en doet verder amper mee aan de verkiezingsstrijd, behalve een pathetische klacht op twitter 3 dagen voor de verkiezingen dat je een inhoudelijk debat eist met Mark Rutte. Lachwekkend, werkelijk waar.

Nou, dan is er het idee dat meneer misschien zelf een keer op de belastingportefeuille kan gaan zitten zodat zijn troetelkindje, de toeslagen, nu eindelijk eens goed geïmplementeerd kunnen worden. Maar nee, dat zou weer onderdeel van een of andere doctrine zijn. Hoezo? Wil je er nou een keer wat van maken of niet?
De realiteit is niet zo relevant voor die bewonderaars van Pietertje.
  zondag 9 mei 2021 @ 09:37:51 #132
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199339758
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 06:57 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Dat gaan zetels worden die hij bij alle partijen wegtrekt, van zowel links als rechts (PVV en FvD). Ook zullen het stemmen zijn van mensen die niet gestemd hebben ('allemaal 1 pot nat').

Mooi toch

laat maar doen , deze kliek is zeker niets

https://www.hartvannederl(...)bijna-breken-met-cda

[ Bericht 13% gewijzigd door michaelmoore op 09-05-2021 09:46:58 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 9 mei 2021 @ 09:42:33 #133
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199339809
Ik zie Omtzigt nog geen eigen partij oprichten, eigenlijk. Hooguit met behoud van zetel afsplitsen als hij het idee heeft dat hij binnen de fractie zijn werk niet vrijuit kan doen, en zijn kamertermijn uitdienen maar meer ook niet.

En laten we niet doen alsof een ministerschap een gunst aan de heer Omtzigt is - het is vooral een manier om te zorgen dat ze minder last van hem hebben. Dat hij die geste om die reden weigert lijkt me ook niet meer dan terecht. En hij kan het doen bovendien, hij is immers gekozen als volksvertegenwoordiger. Het is geen onredelijke suggestie dat veel van die 400k mensen die op hem gestemd hebben, dat gedaan hebben vanwege de manier waarop hij zijn kamerlidmaatschap heeft ingevuld.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 9 mei 2021 @ 09:47:48 #134
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199339865
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 09:42 schreef Janneke141 het volgende:
Het is geen onredelijke suggestie dat veel van die 400k mensen die op hem gestemd hebben, dat gedaan hebben vanwege de manier waarop hij zijn kamerlidmaatschap heeft ingevuld.
Juist
https://www.hartvannederl(...)bijna-breken-met-cda
goede zaak

Doen Pieter

NU in WNL !!!!!

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 09-05-2021 10:03:52 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199340516
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 09:42 schreef Janneke141 het volgende:
Ik zie Omtzigt nog geen eigen partij oprichten, eigenlijk. Hooguit met behoud van zetel afsplitsen als hij het idee heeft dat hij binnen de fractie zijn werk niet vrijuit kan doen, en zijn kamertermijn uitdienen maar meer ook niet.

En laten we niet doen alsof een ministerschap een gunst aan de heer Omtzigt is - het is vooral een manier om te zorgen dat ze minder last van hem hebben. Dat hij die geste om die reden weigert lijkt me ook niet meer dan terecht. En hij kan het doen bovendien, hij is immers gekozen als volksvertegenwoordiger. Het is geen onredelijke suggestie dat veel van die 400k mensen die op hem gestemd hebben, dat gedaan hebben vanwege de manier waarop hij zijn kamerlidmaatschap heeft ingevuld.
Zolang Omtzigt binnen het CDA blijft zie ik de positie van Rutte alleen maar meer wankel worden.
  zondag 9 mei 2021 @ 10:43:05 #136
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199340529
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 10:41 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Zolang Omtzigt binnen het CDA blijft zie ik de positie van Rutte alleen maar meer wankel worden.
Dat zeker en misschien zou die Rutte eens op moeten rotten met zijn testmaatschappij van 925 miljoen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 9 mei 2021 @ 10:58:44 #137
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_199340729
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 10:41 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Zolang Omtzigt binnen het CDA blijft zie ik de positie van Rutte alleen maar meer wankel worden.
Voorlopig helpt hij vooral zijn eigen partij verder om zeep en ligt Rutte gewoon op koers om wederom premier te worden. Dus waar doel je dan op?
pi_199341037
quote:
11s.gif Op zondag 9 mei 2021 10:58 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Voorlopig helpt hij vooral zijn eigen partij verder om zeep en ligt Rutte gewoon op koers om wederom premier te worden. Dus waar doel je dan op?
Omtzigt zal nooit met Rutte in zee gaan. Als hij zich afscheidt trekt hij mogelijk meerdere CDAers mee. De ChristenUnie wil sowieso niet met Rutte verder, ondanks dat Segers zei dat zijn woorden richting Rutte te hard waren (vond ik dus niet). Wat blijft er dan over? Een mogelijk gedecimeerde CDA, D66 en dan wordt het sprokkelen en keihard onderhandelen. Rutte 4 is nog lang geen gegeven.
  zondag 9 mei 2021 @ 11:24:48 #139
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_199341069
quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 11:21 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Omtzigt zal nooit met Rutte in zee gaan. Als hij zich afscheidt trekt hij mogelijk meerdere CDAers mee. De ChristenUnie wil sowieso niet met Rutte verder, ondanks dat Segers zei dat zijn woorden richting Rutte te hard waren (vond ik dus niet). Wat blijft er dan over? Een mogelijk gedecimeerde CDA, D66 en dan wordt het sprokkelen en keihard onderhandelen. Rutte 4 is nog lang geen gegeven.
Partijen als CDA en CU draaien wel braaf bij als een beroep gedaan wordt op het landsbelang. Daar ben ik niet zo bang voor. Die blaffen nu voor de achterban maar zullen nooit echt doorbijten. Geldt overigens ook voor een Omtzigt, die stemt altijd braaf mee met de fractie.
pi_199341121
quote:
2s.gif Op zondag 9 mei 2021 11:24 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Partijen als CDA en CU draaien wel braaf bij als een beroep gedaan wordt op het landsbelang. Daar ben ik niet zo bang voor. Die blaffen nu voor de achterban maar zullen nooit echt doorbijten. Geldt overigens ook voor een Omtzigt, die stemt altijd braaf mee met de fractie.
Ik denk dat het dit keer anders zal gaan. Rutte zal zichzelf enorm goed moeten verkopen om vertrouwen terug te winnen. Ik zie dat niet zomaar slagen. Maar we gaan het zien.
  zondag 9 mei 2021 @ 11:30:29 #141
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_199341132
Als er vandaag verkiezingen zouden zijn duurt het nog anderhalve week voor de uitslag definitief is.
  zondag 9 mei 2021 @ 12:55:42 #142
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199342155
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 07:04 schreef Subw00fer het volgende:
Pieter Omtzigt staat op het punt te breken met CDA

https://www.ewmagazine.nl(...)eken-met-cda-822760/

Dit betekent dat het CDA nu zijn handen vrij heeft om mee te regeren onder leiding van de beste en eerlijkste Grootste leugenaar die Nederland ooit heeft gehad, Rutte.

Ha Grapjas

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 09-05-2021 15:38:58 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 9 mei 2021 @ 14:17:03 #143
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199343305
quote:
6s.gif Op zondag 9 mei 2021 11:30 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Als er vandaag verkiezingen zouden zijn duurt het nog anderhalve week voor de uitslag definitief is.
:{w Dat hangt er van af als de uitslag gewenst is, dan gelijk, is de uitslag ongewenst dan is er een storing :')
Is de uitslag helemaal ongewenst bellen ze Ploum die er toch de gewenste uitslag van maakt mbv een notarisverklaring dat alles eerlijk is verlopen :')
pi_199347677
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 07:04 schreef Subw00fer het volgende:
Pieter Omtzigt staat op het punt te breken met CDA

https://www.ewmagazine.nl(...)eken-met-cda-822760/

Goed nieuws. Dit betekent dat het CDA nu zijn handen vrij heeft om mee te regeren onder leiding van de beste en eerlijkste MP die Nederland ooit heeft gehad, Rutte.

Grotere leugenaar kan ik me niet herinneren,
pi_199347982
quote:
2s.gif Op zondag 9 mei 2021 11:24 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Partijen als CDA en CU draaien wel braaf bij als een beroep gedaan wordt op het landsbelang. Daar ben ik niet zo bang voor. Die blaffen nu voor de achterban maar zullen nooit echt doorbijten. Geldt overigens ook voor een Omtzigt, die stemt altijd braaf mee met de fractie.
Lijkt me niet. CU 100% zeker niet (gaat programmatisch ook helemaal niet), CDA lijkt me onwaarschijnlijk. Maar er is al enorm voorgesorteerd op een kabinet VVD-D66-GL-PvdA. Heb je dus CDA en CU hooguit nodig voor steun in eerste en tweede kamer per plan, maar dan kunnen ze ook kiezen voor Volt, SP, JA21. Dat zullen ze wel per plan/wet bekijken.

Ik geloof er trouwens ook nog steeds niks van dat Omtzigt uit het CDA gaat stappen. Hooguit dat hij uit de politiek stapt, maar dan nog denk ik dat hij lid blijft van het CDA.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 9 mei 2021 @ 18:32:33 #146
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199348077
quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 18:23 schreef Hanca het volgende:

[..]

Lijkt me niet. CU 100% zeker niet (gaat programmatisch ook helemaal niet), CDA lijkt me onwaarschijnlijk. Maar er is al enorm voorgesorteerd op een kabinet VVD-D66-GL-PvdA. Heb je dus CDA en CU hooguit nodig voor steun in eerste en tweede kamer per plan, maar dan kunnen ze ook kiezen voor Volt, SP, JA21. Dat zullen ze wel per plan/wet bekijken.

Ik geloof er trouwens ook nog steeds niks van dat Omtzigt uit het CDA gaat stappen. Hooguit dat hij uit de politiek stapt, maar dan nog denk ik dat hij lid blijft van het CDA.
Nee die gaat solo, ( hoop ik)

( ben geen CDA stemmer )
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 10 mei 2021 @ 14:20:04 #147
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199357781
Rutte vanavond in Nieuwsuur: 'Geen voorgesprek of afspraken vooraf'

Mark Rutte schuift deze maandagavond aan bij Nieuwsuur om te vertellen 'over de formatie, de gewenste nieuwe bestuurscultuur en zijn eigen rol daarin'. Hoofdredacteur Joost Oranje vertelt in het Mediaforum van Spraakmakers over hoe dat tot stand gekomen is.

"Het was bekend dat Rutte en de VVD naar een moment aan het zoeken waren om te spreken over de nieuwe bestuurscultuur. Maar nog niet waar en hoe hij dat zou doen", vertelt Oranje. "We zijn dus gewoon gaan bellen en hebben aangeboden het bij ons te doen."

'Geen afspraken gemaakt'
Los daarvan is er geen enkele afspraak gemaakt over de inhoud of vragen die gesteld gaan worden, zegt Oranje. Ook zal er geen voorgesprek plaatsvinden. "We mogen alles vragen. En Rutte heeft niet de vragen vooraf ontvangen."

Waarom Rutte voor Nieuwsuur koos "interesseert" de hoofdredacteur niet zoveel. Oranje ziet het als een kans om de demissionair premier te kunnen bevragen. "We doen dit iedere dag. Dit is ons werk. En Mariëlle Tweebeeke is er uitstekend toe geëquipeerd. Ze is een van de beste, zo niet de beste interviewer."

'Geen leuk gesprekje'
"Doorgaans kiezen ze niet voor Nieuwsuur, omdat ze weten dat het geen leuk gesprekje is", zegt de hoofdredacteur. Wel realiseert hij zich dat soms juist voor het programma gekozen wordt. "Om dat imago een beetje te versterken van: kijk eens wat ik nu durf. Dat is misschien met Rutte ook wel zo."

Op de gekozen volgorde van Rutte – eerst het interview, daarna pas de Kamer informeren – is de nodige kritiek. Maar ook daar heeft Oranje geen boodschap aan. "Dat zou toch de omgekeerde wereld zijn, als wij daarin zouden meegaan en Rutte zouden aanraden eerst naar de Kamer te gaan."

https://www.nporadio1.nl/(...)-of-afspraken-vooraf

Om 22.00 is dus alles opgelost :') en we geloven hem meteen als hij belooft dingen anders te gaan doen _O- _O-
Kromme tenen gegarandeerd voor Omtzigt en vele anderen :(
  maandag 10 mei 2021 @ 15:05:17 #148
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199358513
quote:
6s.gif Op maandag 10 mei 2021 14:20 schreef ikweethetookniet het volgende:
Rutte vanavond in Nieuwsuur: 'Geen voorgesprek of afspraken vooraf'

Mark Rutte schuift deze maandagavond aan bij Nieuwsuur om te vertellen 'over de formatie, de gewenste nieuwe bestuurscultuur en zijn eigen rol daarin'. Hoofdredacteur Joost Oranje vertelt in het Mediaforum van Spraakmakers over hoe dat tot stand gekomen is.

"Het was bekend dat Rutte en de VVD naar een moment aan het zoeken waren om te spreken over de nieuwe bestuurscultuur. Maar nog niet waar en hoe hij dat zou doen", vertelt Oranje. "We zijn dus gewoon gaan bellen en hebben aangeboden het bij ons te doen."

'Geen afspraken gemaakt'
Los daarvan is er geen enkele afspraak gemaakt over de inhoud of vragen die gesteld gaan worden, zegt Oranje. Ook zal er geen voorgesprek plaatsvinden. "We mogen alles vragen. En Rutte heeft niet de vragen vooraf ontvangen."

Waarom Rutte voor Nieuwsuur koos "interesseert" de hoofdredacteur niet zoveel. Oranje ziet het als een kans om de demissionair premier te kunnen bevragen. "We doen dit iedere dag. Dit is ons werk. En Mariëlle Tweebeeke is er uitstekend toe geëquipeerd. Ze is een van de beste, zo niet de beste interviewer."

'Geen leuk gesprekje'
"Doorgaans kiezen ze niet voor Nieuwsuur, omdat ze weten dat het geen leuk gesprekje is", zegt de hoofdredacteur. Wel realiseert hij zich dat soms juist voor het programma gekozen wordt. "Om dat imago een beetje te versterken van: kijk eens wat ik nu durf. Dat is misschien met Rutte ook wel zo."

Op de gekozen volgorde van Rutte – eerst het interview, daarna pas de Kamer informeren – is de nodige kritiek. Maar ook daar heeft Oranje geen boodschap aan. "Dat zou toch de omgekeerde wereld zijn, als wij daarin zouden meegaan en Rutte zouden aanraden eerst naar de Kamer te gaan."

https://www.nporadio1.nl/(...)-of-afspraken-vooraf

Om 22.00 is dus alles opgelost :') en we geloven hem meteen als hij belooft dingen anders te gaan doen _O- _O-
Kromme tenen gegarandeerd voor Omtzigt en vele anderen :(
Ik vrees dat er niets gaat veranderen en dat de Rutte doctrine nog meer macht naar Den Haag zal gaan trekken , tot het hele land volstaat met autoriteiten , die gecontroleerd worden door zonnekoningen
Nu dus ook een Test autoriteit voor toegang , De NTA

Geen enkel land heeft dat , maar hier moet weer een miljard worden besteed aan toegangscontrole macht door vrienden

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 10-05-2021 15:40:02 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 11 mei 2021 @ 08:36:45 #149
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199367870
Van Rij moet Omtzigt bij het CDA houden: eerste bezoek aan Enschede nog zonder resultaat

Interim-partijvoorzitter Marnix van Rij van het CDA heeft een complexe opdracht: Pieter Omtzigt aan boord houden. Een eerste gesprek leidde vooralsnog niet tot een doorbraak.

Marnix van Rij is bezig aan een ‘stille vredesmissie’. Vorige week nog gingen Van Rij en partijleider Wopke Hoekstra samen op bezoek bij Pieter Omtzigt thuis, bevestigt een ingewijde. Het duo tastte daar in Enschede af waar de ruimte ligt, hoe onverbiddelijk Omtzigt is en wat zijn eigen ideeën en wensen zijn.

Na een paar uur was het gesprek klaar, maar een uitkomst wordt niet gedeeld met de buitenwereld. ,,Van Rij houdt zijn kaarten tegen de borst’’, zo valt te horen in kringen rond de CDA-top.

Wel spreken betrokkenen af om later nogmaals contact te hebben. Dat duidt erop dat er nog bepaald geen witte rook uit Enschede komt. Veel van Omtzigts oordeel zal ook afhangen van Ruttes pogingen de bestuurscultuur ‘radicaal’ te vernieuwen. Gisteravond gaf de liberale partijleider een eerste aanzet. Het Twitteraccount van Omtzigt wordt extra nauwlettend gevolgd. Eerder toonde Omtzigt zelf zich nog buitengewoon sceptisch over andere goede voornemens die de premier uitsprak.

https://www.ad.nl/politie(...)-resultaat~a1b1c08f/

Van Rij en Wopke op bezoek, als dat niet gezellig is :|W _O-
Weer sensibiliseren :r
  dinsdag 11 mei 2021 @ 08:41:35 #150
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199367899
Rutte ondertussen op tv helpt ook niet echt

Op tv probeert Rutte formatie vlot te trekken, Omtzigt bereid tot gesprek

VIa een tv-optreden bij Nieuwsuur deed VVD-leider Mark Rutte gisteravond (maandag) een poging de formatie op de rails te houden, mede door een hand in eigen boezem te steken. Om het wantrouwen aan zijn adres weg te nemen, erkende Rutte dat ‘zaken anders moeten’.

Een panklaar recept om het vertrouwen in hem te herwinnen, had Rutte duidelijk niet. Wel erkende hij dat er ‘dingen niet zijn goed gegaan’. ,,En dat er zaken anders moeten.” :') :|W

Sinds zijn verkiezingsoverwinning stortte Ruttes optreden de formatie en het vertrouwen van collega-politici in diepe crisis. Hij bleek over het lot van CDA’er Pieter Omtzigt (‘functie elders’) binnenskamers te hebben gesproken - en daarover te hebben gelogen. En toen de woede daarover amper geluwd was, borrelden er ook nog notulen op van ministerraden over de Toeslagenaffaire, na onthullingen van RTL Nieuws. Weer was het beeld dat Kamerleden zijn tegengewerkt door de machinerie onder Ruttes leiding.

Alles refereerde aan de lelijke kant die Rutte al langer toegedicht krijgt: te veel leugens, te veel sorry’s en te vaak geheugenverlies.

Hand in eigen boezem
Rutte stak daarover – enigszins – een hand in eigen boezem: ,,Ik lieg niet, ik probeer geen dingen toe te dekken. Maar ik zie hoe mensen denken: ‘Het is wel handig dat hij het niet weet’. Ik moet me dus nog veel meer afvragen bij wat er op mijn bureau komt: weet ik voldoende? Ken ik de details? Ik kan het niet meer rechtzetten, maar dat is dus niet altijd zo geweest.”

Tegelijk ging Rutte niet door het stof. Al sinds de jaren 80, zo haalde hij aan, werd informatie aan publiek en pers onthouden om ambtenaren te beschermen, omdat hun opvattingen daarin te lezen waren. ,,Ik ben hier ook niet om boete te doen.”

Wel zei hij dat ‘zaken anders moeten’. Zo wil hij niet langer binnenskamers – met coalitiepartijen – de grote besluiten bedisselen nog voordat de Tweede Kamer daar aan te pas is gekomen. Rutte heeft dat in de weg gezeten, zei hij. ,,In een streven naar goede sfeer in het kabinet, ook naar snelle besluitvorming en inderdaad het behouden van controle, heb ik bijgedragen aan laten wegebben van grotere tegenstellingen in de politiek.”

Het zogeheten ‘primaat’ voor grote besluiten moet weer in de Kamer komen te liggen, en in de ministerraad op vrijdag. ,,Die mogen wat mij betreft tot 22.00 uur ’s avonds duren.”

Rutte kondigde eerder ‘radicale ideeën’ aan, maar deed weinig nieuwe uit de doeken. Eerder al zei hij er voorstander van te zijn dat een volgend kabinet een dunner regeerakkoord maakt, zodat beleid niet al van meet af aan vastligt. Ook moet een nieuw kabinet volgens hem minder beslissingen overlaten aan maatschappelijke organisaties. Dat gebeurde bijvoorbeeld bij het Klimaatakkoord, waar de Tweede Kamer uiteindelijk nog maar weinig invloed op had.

Charmeoffensief
Ruttes interview is vooral een charmeoffensief in de verschrikkelijk moeizame formatie. Die zit muurvast omdat meerdere partijen hebben aangegeven niet met Rutte in een kabinet te willen stappen - er was te veel gebeurd. Ruttes ideeën over die zogenoemde ‘nieuwe bestuurscultuur’ kunnen dat chagrijn maar deels wegnemen, waarschijnlijk.

PVV, SP en Bij1 sluiten samenwerking met Rutte uit. Partij voor de Dieren, Denk en BBB zeggen samenwerking ‘niet geloofwaardig’ te vinden.

Toch zit bij andere partijen de deur niet dicht: PvdA en GroenLinks wilden eerst van Rutte horen hoe hij zelf dacht het vertrouwen te kunnen herstellen. Dat heeft hij nu verteld. Rutte moet beseffen dat het pas stap één is, woensdag komt hij de andere partijen onder ogen tijdens een debat in de Tweede Kamer over de formatie.

Tegelijk kent Rutte zijn macht. Hij merkte bij Nieuwsuur droogjes op dat het toch echt de VVD is die ‘de verkiezingen heeft gewonnen’. Een meerderheidskabinet zonder VVD is vrijwel onmogelijk. ,,Ik heb 2 miljoen voorkeursstemmen. Het zou raar zijn als ik nu zou zeggen: ik stap op.’’

Omtzigt
Hij durfde alweer uit te kijken naar de coalitievorming, waar hij ook graag het CDA bij wil betrekken, mét de veelbesproken Pieter Omtzigt. Rutte verklapte dat hij ‘na sms-contact’ binnenkort een gesprek met de CDA’er heeft.

Omtzigt liet op Twitter weten dat hij ‘altijd‘ tot een gesprek bereid is, ‘maar dat het op dit moment niet lukt dit soort gesprekken te voeren’. Rutte wilde volgens hem vrijdag een gesprek. Omtzigt zit al maanden ziek thuis. Het herstel ‘gaat langzamer dan gehoopt door de aanhoudende stroom zaken rond mijn persoon’.

https://www.ad.nl/politie(...)ot-gesprek~a8c7b543/

Het was weer om te :r wat hij deed en geen Rutte 2.0 maar 1.1.1.4
Hoe lang nog dit sujet op deze plek :?
pi_199387317
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 07:04 schreef Subw00fer het volgende:
Pieter Omtzigt staat op het punt te breken met CDA

https://www.ewmagazine.nl(...)eken-met-cda-822760/

Goed nieuws. Dit betekent dat het CDA nu zijn handen vrij heeft om mee te regeren onder leiding van de beste en eerlijkste MP die Nederland ooit heeft gehad, Rutte.

Omtzigt zal wel een eigen partij beginnen en we weten allemaal wat er met nieuwe partijen gebeurt: ze verdwijnen in de vergetelheid.
Jij hebt niet opgelet de afgelopen verkiezingen?

Volt, B1, BBB, Ja21 zitten niet in de kamer ofzo?

Daarvoor Fvd/Denk/PVV/PvdD. Er is redelijk wat vernieuwingen geweest de laatste 20 jaar.
  woensdag 12 mei 2021 @ 15:49:21 #152
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199389458
...
  zondag 16 mei 2021 @ 16:18:18 #153
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199452944
CDA-prominent Veerman bepleit afkoelingsperiode en zakenkabinet ^O^

CDA-prominent en oud-landbouwminister Cees Veerman pleit voor een zakenkabinet dat grote vraagstukken kan oppakken en kan zorgen voor een afkoelingsperiode op het Binnenhof. Volgens hem kan alleen dat leiden tot een noodzakelijke cultuurverandering, die iedereen wenst.

quote:
In dat kabinet moeten vakmensen komen te zitten die „bewezen kwaliteiten hebben in het bestuur”, zei Veerman in het tv-programma Buitenhof. Het gaat in zo'n kabinet dan „niet primair om de politieke lijnen maar om de bestuurlijke beslissingen.”
^O^

Veerman denkt niet dat de cultuur kan veranderen door een premier die zegt dat hij het anders gaat doen of anderen die het licht zeggen te hebben gezien. Een echte cultuurverandering is altijd het moeilijkste en kost tijd, stelt de CDA'er.

Zo'n extraparlementair kabinet is niet direct aan de politiek gebonden, maar kan wel de grote kwesties agenderen en aanpakken, zoals klimaat, arbeidsmarkt, woningbouw en infrastructuur, aldus Veerman. Met een zakenkabinet, bijvoorbeeld voor maximaal twee jaar, kan de Tweede Kamer ook wennen aan de nieuwe verhoudingen. Dan gaat het volgens hem echt om het debat in de Kamer en niet om de afspraken die al dan niet in achterkamertjes vooraf zijn vastgelegd door coalitiepartijen.

Verstand van zaken
Veerman vindt dat in zo'n kabinet mensen moeten zitten met verstand van zaken op hun terrein, al een maatschappelijke carrière achter de rug hebben en niet bang zijn om te worden weggestuurd of geen meerderheid zouden halen voor hun voorstellen. ^O^

Als kandidaten noemt hij Marcel Levi, internist en voormalig ziekenhuisbestuurder in Londen, die tijdens de coronacrisis op de voorgrond trad. Ook denkt hij aan oud-minister Martin van Rijn of senator Alexander Rinnooy Kan. Ze hoeven niet gebonden te zijn aan een politieke partij, maar kunnen wel een politieke achtergrond hebben.

https://www.telegraaf.nl/(...)iode-en-zakenkabinet

Een verstandig woord van een CDA er en het is niet Omtzigt :o
Mensen met verstand van zaken benoemen, en dan Hugo en Wopke niet noemen ^O^
Het gezond verstand lijkt terug te keren w/
pi_199462703
alleen jammer dat er niet zoiets bestaat als een zakenkabinet. al is het maar omdat de perfecte oplossing voor maatschappelijk problemen niet bestaan en heel afhankelijk is van de politieke kijk op de wereld van iemand.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  maandag 17 mei 2021 @ 09:27:42 #155
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_199463432
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 08:35 schreef DestroyerPiet het volgende:
alleen jammer dat er niet zoiets bestaat als een zakenkabinet. al is het maar omdat de perfecte oplossing voor maatschappelijk problemen niet bestaan en heel afhankelijk is van de politieke kijk op de wereld van iemand.
Precies. Het hele idee van bestuurlijke beslissingen los koppelen van politieke lijnen kan niet. Bestuurlijke beslissingen zijn per definitie politiek. Een zakenkabinet is een contradictie. Je kunt een land niet runnen als een supermarkt. De grote politieke kwesties gaan over waarden en ethiek, daar kom je niet uit met enkel zakelijke afwegingen.

Ik vind het nogal een beperkte blik. Alsof de afgelopen jaren alleen het bestuur gefaald heeft. Dat is onzin. De Kamer is daar net zo goed debet aan. Het gaat niet alleen om de bestuurscultuur maar ook om de cultuur in de kamer. Ik durf zelfs te beweren dat daar het grootste euvel zit.

Wat ik wel goed vind is de loskoppeling van bestuur en kamer. Geforceerd dualisme organiseren. Maar dan moeten alle banden met de kamer ook duidelijk gebroken zijn en kan zo'n "zakenkabinet" enkel politiek richtingen presenteren waar de kamer over mag stemmen.

We kunnen dit structureel oplossen door ons kiesstelsel aan te passen. Een stem op een partij + een stem op iemand die je in de regering wilt. Want dat is feitelijk waar het nu misgaat.Je stemt op een partij/persoon die misschien wel of niet bestuurder wordt. Beiden zijn ook nog eens totaal verschillende 'beroepen'.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  maandag 17 mei 2021 @ 15:20:08 #156
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199469052


Tot zover de partijen die feest kunnen vieren. Want als er partijen op winst staan, dan zijn er natuurlijk ook clubs die (flink) verliezen. Virtueel dan. Nou, zoals bekend is het CDA met name een grote daler. De partij zou nu genoegen moeten nemen met 11 zetels.
quote:
Voor een oude machtspartij, voor dé volkspartij van het land eigenlijk, is dat natuurlijk een macaber slechte score.
Het is eigenlijk dan ook verbazingwekkend dat er daar nog geen kaping plaatsgevonden heeft. Met name de vleugel die Pieter Omtzigt steunt had al lang in actie kunnen komen. Maar, wie weet, misschien dat de interne vijanden van Wopke Hoekstra wachten op het onderhandelingsresultaat. Dat zou het kunnen zijn. Natuurlijk is dat niet eens zo’n slechte gedachte; een coup plegen terwijl je helemaal niet weet wat Hoekstra precies van plan is, is ook wat merkwaardig. :D

https://www.dagelijksesta(...)-fvd-juist-onderuit/
  dinsdag 18 mei 2021 @ 13:58:03 #157
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199484407
Hard ‘nee’ tegen VVD en D66 is van tafel bij Hoekstra en Segers :')

8 weken na de Tweede Kamerverkiezingen proberen fractieleiders zich nog op de vlakte te houden over hun coalitievoorkeuren, maar gestaag worden wel politieke blokkades weggeruimd en wensen op tafel gelegd. Zelfs CDA en de ChristenUnie zeggen géén hard ‘nee’ meer tegen de tandem VVD-D66. ‘Vooruit met de geit'.

quote:
CDA-leider Wopke Hoekstra deed na zijn gesprek met Hamer zijn best om zich op de vlakte te houden, maar het pantser van afwachtend politicus vertoont toch wat scheurtjes. Tot nu hield het CDA kabinetsdeelname verre van zich, al was het maar omdat CDA’er Pieter Omtzigt zijn zegen nog niet gaf. Toch maakte Hoekstra vandaag - acht weken na de verkiezingen - voor het eerst duidelijk dat hij coalitiedeelname niet uitsluit. ,,Ik kan mij zeer wel voorstellen dat wij als CDA in de oppositie gaan, maar ik kan mij ook zeer wel voorstellen dat we deel worden van een volgend kabinet”, aldus Hoekstra.

Of Omtzigt toch geen sta-in-de-weg is voor een kabinet mét CDA, zolang hij nog overspannen thuis zit? ,,Ik zit hier namens de hele CDA-fractie. Pieter wil nog wel rust, er is goed contact, maar dat moet ik niet met u bespreken.”
Hoekstra stelde bij Hamer wel voor met een groep van acht à negen partijen te praten over het corona- en herstelbeleid, omdat dit niet op de formatie kan wachten. Behalve de huidige coalitiepartijen doelt de CDA-leider ook op PvdA, GroenLinks, SGP en JA21. Hoekstra wil vaart maken, stelt dat de partijen op het Binnenhof te lang ‘met zichzelf’ bezig zijn geweest: ,,Vooruit met de geit.”

https://www.ad.nl/politie(...)-en-segers~a84e48b9/

Het contact met Pieter is goed :r ; ja lul dat moet ook wel naders kan je hem geen mes in zijn rug steken
Weleens gedacht aan zijn gezondheid :? Jullie staan toch als CDA om hem heen :')
Samenvatting: CDA kan niet van zijn machstverslaving af en steekt weer een mes in de rug van Pieter
Bom is dus gebarsten en Pieter kan het heen en weer krijgen en sensibiliseren is weer mislukt
Wat een :r partij is het toch ook,en Wopke een hele grote lul met vingers })
pi_199484535
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 13:58 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hard nee tegen VVD en D66 is van tafel bij Hoekstra en Segers :')
En vervolgens noem je alleen iets over Hoekstra, (niets over Segers) en zelfs dat valt wel mee.

Je hebt echt issues he? En je hebt een keertje een blauwtje gelopen bij Wopke ofzo
  dinsdag 18 mei 2021 @ 14:11:24 #159
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199484645
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 14:05 schreef Jantje2k het volgende:
En vervolgens noem je alleen iets over Hoekstra, (niets over Segers) en zelfs dat valt wel mee.
Je hebt echt issues he? En je hebt een keertje een blauwtje gelopen bij Wopke ofzo
:') Man. Hij is verdachte van een ambstmisdrijf waar 6 jaar gevangenisstraf op staat en dat sujet loopt nog steeds vrij rond
Hoort al lang uit zijn functie gezet te zijn en in voorarrest, maar door dekking van partijgenoot Grapperhaus :')
is hij nog vrij man
10.000 en slachtoffers en jij vraagt of ik een blauwtje gelopen hebt :|W
pi_199489228
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 14:05 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

En vervolgens noem je alleen iets over Hoekstra, (niets over Segers) en zelfs dat valt wel mee.

Je hebt echt issues he? En je hebt een keertje een blauwtje gelopen bij Wopke ofzo
Ikweethetookniet durft het zelf niet te erkennen maar hij is stapelverliefd op Wopke, al maanden / jarenlang kan hij aan niemand anders denken.
Best frustrerend als je niet uit de kast durft te komen lijkt me
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  maandag 31 mei 2021 @ 17:07:02 #161
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199696460
Het Wopke Hoekstra-effect bij het CDA bedraagt nu al een verlies van acht zetels

Jan Dijkgraaf

Meneer Hoekstra,

Ik neem u even mee terug naar 22 november 2006.

Die dag waren er Tweede Kamerverkiezingen.

Het CDA behaalde 41 zetels.

Fast forward naar 9 mei 2021.

Die dag peilde Maurice de Hond de Tweede Kamerzetels.

Het CDA komt tot 11 zetels.

Het Wopke Hoekstra-effect bij het CDA bedraagt nu al een verlies van acht zetels. Vier bij de Tweede Kamerverkiezingen (toen u ondanks het stemmenkanon uit Enschede van 19 naar 15 terugviel) en alweer vier erna.

Dat is net zo’n groot verlies als na de desastreus verlopen samenwerking met de PVV. Maar toen deed de toenmalige CDA-leider Maxime Verhagen er tenminste nog ruim twee jaar over om die zetels te verliezen. U presteert het in een tijdsbestek van vier maanden.

Het ligt natuurlijk niet alleen aan u.

Dat de gepatenteerde ijdeltuit Clowntje Clusterfuck, die gisteren zijn moeder Lenie weer misbruikte om zijn imago op te poetsen, nog altijd namens het CDA vice-premier is, helpt niet.

Zelfde geldt voor de morbide obees Hubert Bruls, de CDA-burgemeester van Nijmegen die als chef van het Veiligheidsberaad het beleid om paarden, waterkanonnen en knuppels met knuppels op vredelievende koffiedrinkers af te sturen steunt.

En most of all heeft u last van Pieter Omtzigt.

Zo veel dat de partijtop van het CDA de hulp van Elsevier Weekblad heeft ingeroepen om, uiteraard op basis van louter anonieme bronnen, het beeld te creëren dat Omtzigt alleen maar “njet!” roept op alle práchtige voorstellen voor nieuwe banen die hem worden gedaan en hij zo welbewust de formatie saboteert.

Nog een paar maandjes zo doorgaan en de Christenunie is de grootste partij met een ‘C’ in de naam.

Eén ding moet ik u nageven.

U heeft wel zelfkennis.

U zei zelf, toen u zich níet kandidaat stelde voor het lijsttrekkerschap van het CDA, dat u meer bestuurder bent dan beroepspoliticus.

Daar was geen woord aan gelogen.

U bent veel beter in het aantasten van de rechtsstaat dan in het vertegenwoordigen van het volk.

Waar een politiek dier als Mark Rutte voor zulk gedrag belóónd wordt, prikken de kiezers er bij u genadeloos doorheen.

Groet,

JanD

https://tpo.nl/2021/05/10/briefje-van-jan-aan-wopke-hoekstra-6/

En gewoon mee regeren omdat het kan :')
  maandag 31 mei 2021 @ 17:16:25 #162
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199696533
Jan Dijkgraaf is voor geen enkel onderwerp een nuttige toevoeging. Het CDA moet je aanpakken waar het steekt, namelijk dat de partij al een halve eeuw wordt overspoeld door oplichters en praatjesmakers (Camiel Eurlings, hallo hallo), met als jongste voorbeeld natuurlijk campagneschrijver Sywert van Lienden, die door sommigen tot voor kort nog wel gezien werd als potentiële politieke speler (minister zelfs, hahaha, alsof hij niet al 10 jaar lang een totale inhoudsloze nono is) voor het CDA. Columns van de slechtste columnist van de Benelux hoeven dus niet, er zijn al zoveel echte problemen met het CDA waar je je leedvermaak op kan richten.
  maandag 31 mei 2021 @ 17:46:37 #163
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199696769
Sywert van Lienden :r
Wat een stuk stront is dat zeg

Sywert van Lienden hield 9 miljoen euro over aan mondkapjeshandel
Sywert van Lienden heeft eind vorig jaar 9 miljoen euro ondergebracht in een bedrijf waarvan hij via een stichting bestuurder is.

Ex-gemeenteambtenaar Van Lienden, die altijd zei dat hij tijdens de coronacrisis ‘om niet’ mondkapjes veiligstelde, blijkt daarmee toch fors te hebben verdiend aan de handel in beschermingsmiddelen. Van Lienden weigerde daar wekenlang duidelijkheid over te verschaffen.

https://www.volkskrant.nl(...)pjeshandel~b112ca69/

Lekker betrouwbaar :|W
  donderdag 3 juni 2021 @ 13:45:04 #164
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199730027
Ploumen haalt uit naar Hoekstra: ‘Kom praten’

PvdA-leider Lilianne Ploumen vindt dat CDA-leider Wopke Hoekstra de vorming van een nieuw kabinet traineert door te weigeren met haar partij en met GroenLinks te willen praten. ,,Hou op met al die schijnbewegingen en hou op met alleen maar ‘nee’ zeggen.’’

De formatie zit muurvast. Elf weken naar de verkiezingen zijn de gesprekken over een nieuw kabinet nog niet van de grond gekomen. Elke combinatie van partijen die samen een meerderheidskabinet zouden kunnen vormen, stuit op verzet van minimaal één van die partijen.

https://www.ad.nl/politie(...)om-praten~a878a518f/

Goh ze komt er nu achter dat Wopke een machtswellusteling is en schijt heeft aan iedereen en ook het landsbelang :7
  donderdag 3 juni 2021 @ 13:47:45 #165
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199730048
Sywert ‘bedankt’ Nederlanders voor omstreden mondkapjesdeal van 9 miljoen



9.000.000!! Bedankt. Sywert. Met die tekst vlogen vanmorgen twee vliegtuigjes boven de grote steden in de randstad. Daarmee werd de indruk gewekt dat Sywert van Lienden alle Nederlanders bedankt voor zijn omstreden mondkapjesdeal.

De actie leidt tot grote hilariteit op sociale media. ‘We hebben een grote fan van Sywert boven ons stadsie vliegen’, twittert Matthijs Kleij die het vliegtuigje spotte boven Utrecht. Ook in Amsterdam werd een vliegtuigje gespot met dezelfde tekst en in Den Haag.

Onduidelijk is nog wie achter de tekst zit. Maar ‘dit vat het sentiment wel goed samen’, schrijft de bekende Utrechtse tekenaar Kees Wennekendonk op Twitter.

De twee vliegtuigjes zijn eigendom van Dutch Air Advertising. Volgens Bert van de Bunte van het bedrijf heeft iemand ze vijf uur lang boven de randstad laten vliegen. Hij wil niet bekend maken wie opdracht heeft gegeven voor de tekst. Ook niet of Sywert het wellicht zelf is geweest. ,,Dat laten we in het midden. Maar ik vond het een hele leuke tekst.”

https://www.ad.nl/binnenl(...)-9-miljoen~ac93bc36/

Op naar de nul zetels _O- _O-
  dinsdag 8 juni 2021 @ 15:29:22 #166
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199796208
Sywert wilde graag in de Kamer voor het CDA, 'maar hij werd afgewezen'

Mondkap-importeur Sywert van Lienden ís vorig jaar in gesprek geweest met het CDA over een prominente plek op de CDA-lijst. Maar die kandidatuur ging niet door na een blokkade vanuit het bestuur, vertellen ingewijden. Over deze beslissing heerst nu een enorme opluchting in de partijtop. Zo meldt de Gelderlander.

Een bronnen bij het CDA meldt: "Hij heeft gesolliciteerd als Kamerlid, maar hij is afgewezen”, Een andere bron meldt: "Hij was in de race, maar uiteindelijk ging iemand in het bestuur ervoor liggen.” Dat is achteraf gezien ‘helemaal een juiste inschatting’. "Hij was vrij overtuigd van zijn eigen kunnen”, zegt een andere partijprominent. Sywert van Lienden zelf ‘wil er niks over zeggen’, maar zegt alleen dat dit een ‘onjuiste versie’ van de feiten is.




Dit is dan toch wel aardig gezien door die ene CDA'er.
pi_199798241
Mazzeltje voor het CDA.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 18:46:58 #168
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199798356
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 18:34 schreef KareldeStoute het volgende:
Mazzeltje voor het CDA.
Die hebben al hun handen vol aan Wopke, Hugo _O-
Minstens net zo erg geblunderd, en Wopke in geld zelfs beduidend meer })
pi_199798360
Pas als ook mensen massaal weglopen bij het VVD en D66 en Pvda kun je pas juichen. Na elke verkiezing klitten die namelijk bijelkaar.
  woensdag 9 juni 2021 @ 00:40:04 #170
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199801876
Vandaag weer een fijn dagje voor het CDA en hun topman :') Wopke :')


Hij heeft er nu al zin zo te zien :+ _O- _O-

Tijdens het verantwoordingsdebat, moeten de verantwoordelijk ministers en premier aan de Tweede Kamer uitleggen waar het kabinet afgelopen jaar geld aan uitgaf. Politiek verslaggever Marloes Lemsom legt uit wat er op het spel staat.

1. Het verantwoordingsdebat, wat is dat eigenlijk?
"Dat is het debat over verantwoordingsdag, ook wel 'gehaktdag' genoemd. De traditie is nog maar 20 jaar geleden ingevoerd. Het is de tegenhanger van Prinsjesdag - de dag waarop de begroting wordt gepresenteerd.

Op gehaktdag wordt gekeken of het kabinet het geld wel heeft uitgegeven aan de juiste zaken en of er geen geld over de balk gesmeten is. Dat staat allemaal in het verslag van de Rekenkamer waar de Tweede Kamer morgen over debatteert met demissionair minister van Financiën Wopke Hoekstra, met demissionair minister-president Mark Rutte en met Kajsa Ollongren als demissionair minister van Binnenlandse Zaken ."

2. Wat stond er dit jaar in de stukken?
"Dat het financieel beheer 'ernstig tekortgeschoten' is. Harde woorden van de Rekenkamer. Het kabinet heeft geld uitgegeven waar van tevoren geen toestemming voor is gegeven door de Tweede Kamer, terwijl dat wel zo hoort.

Het ging vaak om geld dat met de coronacrisis te maken had: bijvoorbeeld de inkoop van beschermingsmiddelen of het invoeren van steunpakketten. De Tweede Kamer heeft het zogeheten 'budgetrecht', en hoort als vertegenwoordiging van ons allemaal de uitgaven goed te keuren voordat het geld uitgegeven wordt. En dan is er ook nog geld dat weliswaar uitgegeven is met toestemming van de Kamer, maar waarvan niet duidelijk is of het wel op de goede plek terechtgekomen is."

3. Maar is dat niet logisch in crisistijd?
"Niet iedereen vindt dat logisch. President Arno Visser van de Rekenkamer vindt dat in crisistijd dezelfde regels moeten gelden als altijd. Juist als er zoveel geld uitgegeven wordt, is het belangrijk dat wij allemaal - de belastingbetalers - kunnen controleren of ons geld uitgegeven is aan de juiste dingen en of het op de goede plek terecht gekomen is.

Zo is bij het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport niet duidelijk of de ingekochte beademingsapparatuur wel terechtgekomen is bij ziekenhuizen, en ook zijn niet alle bonnetjes van de aankoop van beschermingsmiddelen bewaard. Daardoor valt niet te controleren hoeveel er precies is uitgegeven."

4. Om hoeveel geld gaat het?
"Van 9,1 miljard euro is niet duidelijk of het geld volgens de wettelijke normen is uitgegeven. Normaal gesproken krijgt het kabinet een marge van 1 procent van de begroting, waarvan niet duidelijk hoeft te zijn of het geld goed terecht gekomen is. Of waar geen toestemming voor gegeven hoeft te worden door de Kamer.

Nu gaat het om 2,5 procent van de begroting, een flinke overschrijding. Het is zelfs 12 jaar niet voorgekomen. De laatste keer was tijdens de financiële crisis in 2008, toen toenmalig minister van Financiën Wouter Bos de ABN AMRO Bank kocht.

Je zou zelf toch ook niet willen dat er ineens 2,5 procent van je spaarrekening verdwijnt, zonder dat je daar toestemming voor hebt gegeven? Dat is eigenlijk precies wat er nu gebeurt maar dan met geld van ons allemaal."

https://eenvandaag.avrotr(...)erantwoordingsdebat/

Boven op de Sywert ellende gaat Wopke nog eens nat met 9 miljard waar hij geen verantwoording over kan afleggen :B

Aftreden dus en opsluiten en kaalplukken met die lul })
  donderdag 10 juni 2021 @ 17:53:33 #171
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199820923
Omtzigt legt bom onder CDA met vernietigend document

„Psychopaat, zieke man, teringhond, eikel, gestoord, labiel.” Het zijn zomaar enkele termen die CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt over zichzelf terug las in communicatie tussen CDA-fractiemedewerkers en -leden. Dat schrijft Omtzigt in een vertrouwelijk memo dat is bedoeld voor de commissie Spies die de interne lijsttrekkersverkiezing onderzoekt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.telegraaf.nl/(...)ernietigend-document

Op naar de nul zetels *O* *O* *O* *O*
  donderdag 10 juni 2021 @ 17:58:39 #172
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199820984
https://www.telegraaf.nl/(...)ernietigend-document

Asociale CDA mensen

Christelijk ?? / Ratten en graaiers zijn het



quote:
Omtzigt legt bom onder CDA met vernietigend document
Door PAUL BOTS EN HANS GOOSSEN
Updated 14 min geleden
17 min geleden in BINNENLAND
,,Psychopaat, zieke man, teringhond, eikel, gestoord, labiel."
Het zijn zomaar enkele termen die CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt over zichzelf terug las in communicatie tussen CDA-fractiemedewerkers en -leden.


Dat schrijft Omtzigt in een vertrouwelijk memo dat is bedoeld voor de commissie Spies die de interne lijsttrekkersverkiezing onderzoekt.
Omtzigt haalt in het 76 pagina's tellende vertrouwelijke document, dat in handen is van De Limburger, keihard uit naar zijn eigen partij.
Zo citeert hij meerdere partijgenoten die een plek op de kandidatenlijst voor de Kamerverkiezingen wilden.
Zij zouden tijdens hun sollicitatiegesprek expliciet de vraag hebben gekregen of ze Omtzigt steunden.
Zeker een van hen, die de vraag met 'ja' beantwoordde, kreeg uiteindelijk een lage plek op de lijst.

Omtzigt werd tijdens de campagne voor de Kamerverkiezingen fors tegengewerkt, blijkt uit zijn stuk.
Partijgenoten die hem openlijk steunden, kregen vervelende reacties of werden intern genegeerd. In whatsappberichten van CDA'ers wordt Omtzigt uitgemaakt voor 'klootzak' en 'teringhond'.

Als bij het programma Op1 posters van Omtzigt in beeld verschijnen, appt iemand: 'Focking Eikel met die Nazi posters'.
quote:
Hitlersnorren
Als na de verkiezingen de uitslag voor het CDA fors tegenvalt, hoort Omtzigt van ooggetuigen dat in de 'warroom' van het CDA Hitlersnorren zijn getekend op zijn billboards.
Die borden zouden vervolgens zijn verbrand, zo kreeg hij te horen.
Het verlies zou door partijgenoten worden toegeschreven aan de houding van de kritische Omtzigt.

In het vertrouwelijke stuk meldt Omtzigt dat hij zich 'niet altijd gewaardeerd' en 'op een aantal momenten zelfs ronduit onveilig' voelt binnen zijn eigen partij. ,,
Bij de situatie waarin ik me onveilig voel, herken ik de onderliggende waarden en normen van het CDA onvoldoende in het eigen interne handelen", schrijft hij.

Ook stelt hij dat hij ondanks het feit dat hij veertien jaar Kamerlid is, onvoldoende ruimte heeft gekregen om deel te nemen aan 'relevante discussies en besluitvorming'.

Zo werd hij onder Sybrand van Haersma Buma lid van het fractiebestuur, maar mocht hij bij belangrijke bijeenkomsten niet aanschuiven omdat alleen fractievoorzitter, secretaris en vicevoorzitter daar welkom waren. Het geeft het gevoel 'er niet echt bij te horen', aldus Omtzigt.

Omtzigt wil niet reageren op het uitgelekte stuk.


[ Bericht 43% gewijzigd door michaelmoore op 10-06-2021 21:29:38 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 10 juni 2021 @ 19:28:01 #173
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_199821917
Oh boy... Ik denk dat bij de volgende verkiezingen Omzicht een eigen club heeft.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_199822542
:W formatie ,Wopke en CDA
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
  donderdag 10 juni 2021 @ 20:11:38 #175
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199822567
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:28 schreef AgLarrr het volgende:
Oh boy... Ik denk dat bij de volgende verkiezingen Omzicht een eigen club heeft.
Criminele Ratten Partij
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 10 juni 2021 @ 20:57:39 #176
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199823342
POL / Omtzigt legt bom onder CDA met vernietigend document

Kan ik de TT nog wijzigen naar 0 zetels O-) _O- _O-
  donderdag 10 juni 2021 @ 21:32:20 #177
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199823905
quote:
https://www.telegraaf.nl/(...)j-hoekstra-s-plannen

De rechter zou zeggen , de relatie tissen CDA en Omtzigt is permanent verstoord
Omtzigt moet nu uit de CDA partij en een eigen partij oprichten
Dat is het beste voor beiden
laat Omtzigt de zetel meenemen , en laat het CDA verder sukkelen met de restanten van deze haatcampagne

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 10-06-2021 21:42:28 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 10 juni 2021 @ 21:44:02 #178
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199824133
https://www.telegraaf.nl/(...)t-op-breuk-te-lijken


https://www.telegraaf.nl/(...)atie-na-omtzigt-memo
Poetin de Jonge, er zijn partij verkiezingen , HOE HEEFT U GESTEMD ????
quote:
Analyse Wouter de Winther

Schade Omtzigt en CDA begint op breuk te lijken
Door WOUTER DE WINTHER
1 uur geleden in COLUMNS

Een politieke tijdbom is tot ontploffing gekomen.

De documenten die De Limburger over Pieter Omtzigts relaas publiceert geven een ontluisterend beeld van het CDA. En van een gapende kloof die er tussen een prominent
Tweede Kamerlid en zijn partij is ontstaan. De vraag is of de schade nog wel te herstellen is.


Het valt niet altijd vast te stellen of zaken zo zijn gegaan als Omtzigt ze beschrijft.
Maar de incidenten zijn talrijk en dusdanig nauwkeurig omschreven dat ze onmogelijk terzijde kunnen worden geschoven.

Lees hier het complete document.

Zo valt op hoe Omtzigt claimt dat hem door voorzitter Rutger Ploum het CDA-leiderschap is beloofd voor het geval dat Hugo de Jonge zou wegvallen.
De lijsttrekker overkwam dat inderdaad, maar vervolgens koos het partijbestuur niet voor Omtzigt maar voor Wopke Hoekstra.

Gefrustreerd en argwanend
Het is maar een van de vele voorbeelden van miskenning die Omtzigt ervaart bij het CDA en die hij absurd vindt vergeleken met de vele positieve reacties die zijn werk buiten zijn partij oproepen.
Het maakt hem gefrustreerd en argwanend.

Hij ziet zijn gelijk bevestigd in het partijgeblunder rond de lijsttrekkersverkiezingen: het interne gescheld op hem van CDA'ers en de meldingen van kandidaat-Kamerleden dat ze moeten vermelden 'voor Hugo of voor Pieter' te hebben gestemd.

Sommige zaken geven blijk van frustratie die niet altijd terecht hoeft te zijn.
Zo vindt Omtzigt dat hij als fractiebestuurslid bij het wekelijkse overleg met bewindspersonen hoort te zitten, maar dat is niet iets dat per se hij uitmaakt.

Ook vermeldt hij zijn bezwaren tegen wijzigingen aan het verkiezingsprogramma, maar er zijn natuurlijk ook andere CDA'ers die daar wat van mogen vinden.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 11 juni 2021 @ 19:44:36 #179
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199835893
CDA beeft na ontploffing memo Omtzigt: ‘Heel lastig om hier nog uit te komen als je in één club zit’ :D

De al lang sluimerende tweespalt in het CDA is met een grote knal ontploft. Partijprominenten proberen de boel bij elkaar te houden, maar vrezen voor een breuk. ‘Een ongeluk met onduidelijke afloop’.

https://www.ad.nl/politie(...)n-club-zit~a9f6c774/

|:)
  zondag 13 juni 2021 @ 11:04:10 #180
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199861971
quote:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-cda-8-zetels-record

Naar 8 zetels volgens de HOND
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199862036
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 11:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-cda-8-zetels-record

Naar 8 zetels volgens de HOND
Op dit moment niet vreemd maar over 4 jaar zullen ze gewoon weer op een zetel of 15 uitkomen.
Dan is Omtzigt allang weer vergeten.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zondag 13 juni 2021 @ 11:16:18 #182
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199862107
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 11:09 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Op dit moment niet vreemd maar over 4 jaar zullen ze gewoon weer op een zetel of 15 uitkomen.
Dan is Omtzigt allang weer vergeten.
Dat zeiden ze ook van de PVDA, hebben nu nog steeds minder zetels dan de partij van de dieren

Ik zie voor VOLT betere kansen, dan het aloude sterfhuis het CDA
Er is 9 miljard verdwenen door het CDA in de corona tijd
quote:
Volgens De Hond laat de peiling zien dat 'steeds meer kiezers zich niet meer goed vertegenwoordigd voelen door een politieke partij en dus makkelijker van partij wisselen of zich op nieuwe partijen richten'.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199862142
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 11:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat zeiden ze ook van de PVDA, hebben nu nog steeds minder zetels dan de partij van de dieren
[..]

De VVD zal na Rutte ook wel weer inzakken en daar kan het CDA ook flink van profiteren. Als PvdA en GL samengaan dan gaan die ook weer boven de 20 zetels uitkomen.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_199862303
Bij welke bedrijfsarts moet Omtzigt nou bijkletsen? Die van de Tweede Kamer?
pi_199862483
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 11:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat zeiden ze ook van de PVDA, hebben nu nog steeds minder zetels dan de partij van de dieren

Ik zie voor VOLT betere kansen, dan het aloude sterfhuis het CDA
Er is 9 miljard verdwenen door het CDA in de corona tijd
[..]

Ja vast, komt allemaal door het CDA :'(
Iedere partij die toen om het hardst liepen te schreeuwen dat er ten koste van alles mondkapjes etc moesten worden gekocht wassen nu allemaal hun handen in onschuld.
Maar goed, de opmerking dat de mensen steeds makkelijker van partij wisselen klopt wel met als gevolg steeds meer en steeds kleinere partijen.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zondag 13 juni 2021 @ 12:04:04 #186
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199862616
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 11:47 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Ja vast, komt allemaal door het CDA :'(
Iedere partij die toen om het hardst liepen te schreeuwen dat er ten koste van alles mondkapjes etc moesten worden gekocht wassen nu allemaal hun handen in onschuld.
Maar goed, de opmerking dat de mensen steeds makkelijker van partij wisselen klopt wel met als gevolg steeds meer en steeds kleinere partijen.
Vroeger had je inmijn tijd de KVP , DE KVP !! en De PVDA met Den Uijl
Daarna was er Het CDA

Straks krijg VOLT meer zetels dan het CDA , VOLT een aansprekende naam voor een jonge generatie van dit tijdperk ,
met PVDD en D66 voor de daftige kiezer en de Ambtenaar

De religie krijgt geen plek meer in de politiek , de boer gaat naar BBB. , de straffe protestant van de biblebelt naar CHU

Daaaaaag labiele CDA , met je achterban van de oudere religieuze boer van de biblebelt

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 13-06-2021 12:25:55 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 13 juni 2021 @ 13:53:54 #187
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199863849
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 11:04 schreef michaelmoore het volgende:
.....Naar 8 zetels volgens de HOND

*O* *O* _O- _O-
  zondag 13 juni 2021 @ 13:57:06 #188
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199863886
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 11:09 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Op dit moment niet vreemd maar over 4 jaar zullen ze gewoon weer op een zetel of 15 uitkomen.
Dan is Omtzigt allang weer vergeten.
Ik hoop oprecht dat de lijst Omtzigt meer zetels krijgt dan het CDA
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 13 juni 2021 @ 14:29:29 #189
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_199864297
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 11:09 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Op dit moment niet vreemd maar over 4 jaar zullen ze gewoon weer op een zetel of 15 uitkomen.
Dan is Omtzigt allang weer vergeten.
Als Omtzigt in de kamer blijft word ie over 4 jaar altijd weer herkozen. Daar is ie te populair voor.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  zondag 13 juni 2021 @ 14:41:46 #190
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199864433
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 14:29 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Als Omtzigt in de kamer blijft word ie over 4 jaar altijd weer herkozen. Daar is ie te populair voor.
Moet ie wel een lijst maken, dat is gedoe hoor, zeker als je hoge eisen stelt aan de kandidaten.
pi_199864506
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 14:29 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Als Omtzigt in de kamer blijft word ie over 4 jaar altijd weer herkozen. Daar is ie te populair voor.
Ik vraag me af of hij dat ziet zitten. Lijst maken met 30 tot 50 kandidaten die allemaal aan je eisen voldoen. Hij weet ook dat opportunisten en ex-FvD'ers als vliegen op de stroop op hem af zullen komen. Hij heeft lijkt me geen zin in de leider zijn van een groep mensen waar hij zich nog veel minder thuis bij voelt dan bij de gemiddelde CDA'er. Maar goed, hij heeft nu een tijdje om daar over na te denken, al zou het zoeken naar kandidaten en een partijstructuur wel over een paar maanden moeten beginnen als hij zeker wil weten dat hij klaar is voor de volgende verkiezingen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 13 juni 2021 @ 14:54:02 #192
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_199864602
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 14:41 schreef VoMy het volgende:

[..]

Moet ie wel een lijst maken, dat is gedoe hoor, zeker als je hoge eisen stelt aan de kandidaten.
Zeker niet makkelijk maar ook weer niet onmogelijk. Als hij tijdig begint zou hij ook nog best wel eens aardig kunnen scoren. Heel veel mensen hebben nu juist niet op Omtzigt gestemd omdat hij bij het CDA zat.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  zondag 13 juni 2021 @ 15:03:05 #193
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199864806
Peiling De Hond: ‘Lijst Pieter Omtzigt zou 27 zetels halen bij nieuwe verkiezingen’

ENSCHEDE - Als er nieuwe Tweede Kamerverkiezingen zouden komen en Enschedeër Pieter Omtzigt zou daar als ‘Lijst Pieter Omtzigt’ aan mee doen, dan zou die partij 27 zetels krijgen. Blijkt uit de meest recente peiling van Maurice de Hond. De VVD zou in dat hypothetische geval de tweede partij zijn met 26 zetels. De opiniepeiler heeft vrijdag en zaterdag bijna 4000 mensen ondervraagd.

De Hond heeft een aantal hypothetische situaties voorgelegd aan kiezers om te zien wat ze gestemd zouden hebben als er bepaalde componenten zijn toegevoegd of weggehaald. In het geval van een Lijst Pieter Omtzigt zou deze 27 zetels krijgen, waarmee die lijst in die hypothetische situatie groter is dan de VVD.

In de variant dat Omtzigt lijsttrekker van het CDA is, zouden de christendemocraten 20 zetels halen volgens de peiling. Dat zijn vijf zetels meer dan tijdens de afgelopen verkiezingen en zou ook één zetel meer betekenen dan dat het CDA tijdens de Tweede Kamerverkiezingen in 2017 heeft behaald.

Dit is natuurlijk niet een prognose voor een verkiezingsuitslag”, aldus De Hond. “Maar laat wel zien in welke richting de grote verschuivingen gaan vanuit enerzijds de zeer sterke positie onder de kiezers van Pieter Omtzigt en aan de andere kant de enorme verwevenheid van de electorale positie van de VVD met de populariteit van Mark Rutte.”

https://www.tubantia.nl/p(...)rkiezingen~aca569ec/

Ja ik weet het is van april maar zou het nu dan verslechterd zijn voor Pieter :?
  zondag 13 juni 2021 @ 15:22:24 #194
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199865160
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 14:54 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Zeker niet makkelijk maar ook weer niet onmogelijk. Als hij tijdig begint zou hij ook nog best wel eens aardig kunnen scoren. Heel veel mensen hebben nu juist niet op Omtzigt gestemd omdat hij bij het CDA zat.
klopt als een zwerende vinger

Het zou mooi zijn als er een partij komt die normaal doet , niet met miljarden euro naar vrienden aan het smijten is
en er voor de kiezers zit
Mensen met een normaal denkpatroon , en niet dat kleffe gedoe met Hugo en Mark

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 13-06-2021 16:44:43 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199867911
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 12:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Vroeger had je inmijn tijd de KVP , DE KVP !! en De PVDA met Den Uijl
Daarna was er Het CDA

Straks krijg VOLT meer zetels dan het CDA , VOLT een aansprekende naam voor een jonge generatie van dit tijdperk ,
met PVDD en D66 voor de daftige kiezer en de Ambtenaar

De religie krijgt geen plek meer in de politiek , de boer gaat naar BBB. , de straffe protestant van de biblebelt naar CHU

Daaaaaag labiele CDA , met je achterban van de oudere religieuze boer van de biblebelt
Het CDA trekt ook veel niet religieuzen en van oorsprong katholieken die verder weinig met geloofskwesties hebben. Uiteraard is er versplintering in de achterban van het CDA (net als bij andere partijen) waardoor het verloop naar andere partijen blijft bestaan.
Maar als ze een aansprekende lijsttrekker hebben in de toekomst en verder ook goede en jongere kandidaat kamerleden dan kunnen ze in de toekomst gewoon weer een concurrent worden van de VVD (zonder Rutte).
Volt gaat stemmen afsnoepen van D'66 en Groen Links en minder van het CDA lijkt me.
Er zal altijd een groot deel van het electoraat een aversie hebben tegen pro Europese partijen als Volt en dat is vooral het deel in het midden en de rechterkant van het spectrum.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zondag 13 juni 2021 @ 19:01:03 #196
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199868312
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 18:33 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Het CDA trekt ook veel niet religieuzen en van oorsprong katholieken die verder weinig met geloofskwesties hebben. Uiteraard is er versplintering in de achterban van het CDA (net als bij andere partijen) waardoor het verloop naar andere partijen blijft bestaan.
Maar als ze een aansprekende lijsttrekker hebben in de toekomst en verder ook goede en jongere kandidaat kamerleden dan kunnen ze in de toekomst gewoon weer een concurrent worden van de VVD (zonder Rutte).
Volt gaat stemmen afsnoepen van D'66 en Groen Links en minder van het CDA lijkt me.
Er zal altijd een groot deel van het electoraat een aversie hebben tegen pro Europese partijen als Volt en dat is vooral het deel in het midden en de rechterkant van het spectrum.
CDA terug naar 6 zetels, dat zou een goede les zijn voor die criminele religieuzen

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 13-06-2021 19:17:22 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 13 juni 2021 @ 19:22:55 #197
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199868579
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 19:01 schreef michaelmoore het volgende:
CDA terug naar 6 zetels, dat zou een goede les zijn voor die criminele religieuzen
:{w Begin eens met Wopke in voorarrest te zetten vanwege de kot en zijn rol daarin
Goed voor 6 jaar straf
Dan oneervol royeren bij het CDA en je hebt een voorbeeld gesteld waar de rest van het tuig daar de siddering door het lijf doet lopen :7
Win win situatie *O* *O*
  zondag 13 juni 2021 @ 19:25:21 #198
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199868619
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 18:33 schreef Pedroso het volgende:
Maar als ze een aansprekende lijsttrekker hebben in de toekomst en verder ook goede en jongere kandidaat kamerleden dan kunnen ze in de toekomst gewoon weer een concurrent worden van de VVD (zonder Rutte).
…..
Sywert een idee :+
Aansprekend is hij iig en ook zonder winstoogmerk :+
pi_199868810
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 18:33 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Het CDA trekt ook veel niet religieuzen en van oorsprong katholieken die verder weinig met geloofskwesties hebben. Uiteraard is er versplintering in de achterban van het CDA (net als bij andere partijen) waardoor het verloop naar andere partijen blijft bestaan.
Maar als ze een aansprekende lijsttrekker hebben in de toekomst en verder ook goede en jongere kandidaat kamerleden dan kunnen ze in de toekomst gewoon weer een concurrent worden van de VVD (zonder Rutte).
Volt gaat stemmen afsnoepen van D'66 en Groen Links en minder van het CDA lijkt me.
Er zal altijd een groot deel van het electoraat een aversie hebben tegen pro Europese partijen als Volt en dat is vooral het deel in het midden en de rechterkant van het spectrum.
Klopt, allerlei columnisten doen plots alsof CDA ten dode is opgeschreven. Las zelfs iemand die het in zijn krant durfde te zeggen dat PvdA en CDA al sinds eind jaren 80 dood zijn... Kok en Balkenende gemist? En recent ook Samson, bijna premier ipv Rutte. Het draait momenteel allemaal om de poppetjes, als je als partij bij toeval tegen iemand aan loopt die publiek en vooral pers trekt (zie Kaag), kun je zo de grootste worden. Dat gaat zeker op voor zowel VVD als PvdA en CDA en misschien ook wel voor D66 en GL.
Ik sluit nog niet uit dat de opvolger van Rutte gewoon uit het CDA komt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199870303
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 19:37 schreef Hanca het volgende:

[..]

Klopt, allerlei columnisten doen plots alsof CDA ten dode is opgeschreven. Las zelfs iemand die het in zijn krant durfde te zeggen dat PvdA en CDA al sinds eind jaren 80 dood zijn... Kok en Balkenende gemist? En recent ook Samson, bijna premier ipv Rutte. Het draait momenteel allemaal om de poppetjes, als je als partij bij toeval tegen iemand aan loopt die publiek en vooral pers trekt (zie Kaag), kun je zo de grootste worden. Dat gaat zeker op voor zowel VVD als PvdA en CDA en misschien ook wel voor D66 en GL.
Ik sluit nog niet uit dat de opvolger van Rutte gewoon uit het CDA komt.
Eens. Vandaag ben je dood en begraven en over 4 jaar kan je zomaar de grootste zijn. Al zie ik dat over 4 jaar voor het CDA nog niet gaan gebeuren.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_199870371
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 19:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

CDA terug naar 6 zetels, dat zou een goede les zijn voor die criminele religieuzen
Ik proef wat frustratie. Zegt dat dan meteen, dan hoef ik daar verder niet meer op te reageren. Zonde van de tijd.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_199870626
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 20:54 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Eens. Vandaag ben je dood en begraven en over 4 jaar kan je zomaar de grootste zijn. Al zie ik dat over 4 jaar voor het CDA nog niet gaan gebeuren.
Ik vind het nu ook niet het meest waarschijnlijke, maar ik schat de kans op de grootste worden voor CDA in de komende 12 jaar wel veel groter dan de kans dat ze opgeheven worden of zelfs maar onder de 6 zetels zakken in de komende 12 jaar. Voor veel mensen is CDA gewoon een optie in hun palet, de meeste Balkenendestemmers leven gewoon nog.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 14 juni 2021 @ 08:41:20 #203
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199876656




Ik pak de popcorn en hoop op nieuwe verkiezingen ^O^
pi_199876780
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 19:37 schreef Hanca het volgende:
Het draait momenteel allemaal om de poppetjes, als je als partij bij toeval tegen iemand aan loopt die publiek en vooral pers trekt (zie Kaag), kun je zo de grootste worden. Dat gaat zeker op voor zowel VVD als PvdA en CDA en misschien ook wel voor D66 en GL.

ik ben het hier niet helemaal mee eens. de poppetjes zijn inderdaad belangrijk maar belangrijker is dat je als partij een consequent verhaal hebt, bijvoorbeeld D66 heeft dat duidelijk wel waardoor er binnen de partij geen richtingen strijd is en het uiteindelijk niet zoveel uitmaakt wie er aan de leiding staan de partij is duidelijk herkenbaar voor iedereen.

dat heeft het CDA niet waardoor het poppetje inderdaad veel belangrijker wordt maar ook steeds problemen oplevert omdat mensen binnen de partij het niet eens zijn met welke richting dat poppetje de partij stuurt.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_199876806
quote:
6s.gif Op maandag 14 juni 2021 08:41 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik pak de popcorn en hoop op nieuwe verkiezingen ^O^
^O^
pi_199876904
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 08:48 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

ik ben het hier niet helemaal mee eens. de poppetjes zijn inderdaad belangrijk maar belangrijker is dat je als partij een consequent verhaal hebt, bijvoorbeeld D66 heeft dat duidelijk wel waardoor er binnen de partij geen richtingen strijd is en het uiteindelijk niet zoveel uitmaakt wie er aan de leiding staan de partij is duidelijk herkenbaar voor iedereen.

dat heeft het CDA niet waardoor het poppetje inderdaad veel belangrijker wordt maar ook steeds problemen oplevert omdat mensen binnen de partij het niet eens zijn met welke richting dat poppetje de partij stuurt.
Pechtold trok D66 anders stevig naar rechts, Jetten trok dan weer behoorlijk naar links en Kaag lijkt iets meer in het midden tussen die 2 maar dan wel weer progressiever dan Pechtold te gaan zitten. Elke partij heeft dat met en wijziging van leider de koers wat wijzigt. Logisch, de nieuwe leider is geen kloon van de vorige en heeft zijn of haar eigen stokpaardje.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 14 juni 2021 @ 08:56:56 #207
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199876935
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 08:55 schreef Hanca het volgende:

[..]

Pechtold trok D66 anders stevig naar rechts, Jetten trok dan weer behoorlijk naar links en Kaag lijkt iets meer in het midden tussen die 2 maar dan wel weer progressiever dan Pechtold te gaan zitten. Elke partij heeft dat met en wijziging van leider de koers wat wijzigt. Logisch, de nieuwe leider is geen kloon van de vorige en heeft zijn of haar eigen stokpaardje.
De een haalt het referendum door de kamer en de andere die schafte het weer af

Gekozen burgemeester idem dito
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199876985
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 08:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De een haalt het referendum door de kamer en de andere die schafte het weer af

Gekozen burgemeester idem dito
Gaat Kaag de onder Pechtold/Jetten dichterbij gekomen gekozen burgemeester weer onmogelijk maken? Invoeren en afschaffen is nog geen sprake van, maar de grondwetswijziging in het vorige kabinet was wel een eerste stap.

En dat raadgevende referendum: daar is een groot deel van D66 nooit echt gelukkig mee geweest.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199877285
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 08:55 schreef Hanca het volgende:

[..]

Pechtold trok D66 anders stevig naar rechts, Jetten trok dan weer behoorlijk naar links en Kaag lijkt iets meer in het midden tussen die 2 maar dan wel weer progressiever dan Pechtold te gaan zitten. Elke partij heeft dat met en wijziging van leider de koers wat wijzigt. Logisch, de nieuwe leider is geen kloon van de vorige en heeft zijn of haar eigen stokpaardje.
ik vind dit mee nuance verschillen dan dat er nu echt radicaal anders is. en verschil is dat deze veranderingen allemaal door de leden gedragen worden bijvoorbeeld doormiddel van het programma waarop iedereen inspraak heeft. en dat lijkt bij het CDA niet echt het geval. bij D66 is het bijvoorbeeld niet mogelijk dat de lijsstrekker op persoonlijke titel nog even allerlei aanpassingen aan het verkiezingsprogramma gaat maken. zoals wobke hoekstra deed met het verhogen van het minium loon.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_199877869
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 09:24 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

ik vind dit mee nuance verschillen dan dat er nu echt radicaal anders is. en verschil is dat deze veranderingen allemaal door de leden gedragen worden bijvoorbeeld doormiddel van het programma waarop iedereen inspraak heeft. en dat lijkt bij het CDA niet echt het geval. bij D66 is het bijvoorbeeld niet mogelijk dat de lijsstrekker op persoonlijke titel nog even allerlei aanpassingen aan het verkiezingsprogramma gaat maken. zoals wobke hoekstra deed met het verhogen van het minium loon.
Het verschil tussen Pechtold en Kaag/Jetten is toch echt wel meer dan nuance. Onder Pechtold was D66 echt een rechtse partij geworden. Hoekstra past dan weer goed in de lijn Verhagen-Buma, helaas. Met De Jonge leken ze van die lijn af te zijn. Maar je kunt dus moeilijk doen alsof Hoekstra zo af wijkt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 14 juni 2021 @ 11:30:37 #211
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199878738
Hoekstra na vertrek Omtzigt: ’Vrees niet voor splitsing :')

CDA-leider Wopke Hoekstra denkt niet dat zijn partij na het vertrek van Pieter Omtzigt uit elkaar gaat vallen. „We moeten gewoon met elkaar verder”, _O- zegt Hoekstra maandagochtend. Hij houdt eraan vast dat de onrust in zijn partij op de formatie geen invloed hoeft te hebben.

Hoekstra zegt voor zijn gesprek maandagochtend met informateur Mariëtte Hamer dat het CDA Omtzigt graag binnenboord wilde houden. „Ik kan echt oprecht zeggen dat Marnix van Rij (partijvoorzitter, red.), Ank Bijleveld (minister en vertrouweling Omtzigt, red.) en ikzelf er alles aan hebben gedaan. We hebben echt geen enkele moeite gespaard om juist dit te voorkomen. Het is heel verdrietig, heel jammer, dat het niet is gelukt.”

Dat Omtzigt na het lekken van zijn explosieve memo, over hoe het er volgens hem binnen de partij aan toegaat, toch vertrekt, zal volgens Hoekstra niet de partij gaan verscheuren. „Ik vrees niet voor een splitsing, ik merk ook dat mensen de eenheid willen bewaren. We moeten gewoon met elkaar verder.”

Formatie
Terwijl zijn partij in brand staat, moet Hoekstra maandagochtend ook weer aanschuiven bij informateur Hamer, voor gesprekken met achtereenvolgens CU-leider Gert-Jan Segers en PvdA-leider Lilianne Ploumen.

De CDA-leider houdt vol dat de gebeurtenissen van afgelopen week daar geen invloed op hebben :') Het speelveld ziet er sowieso lastig uit”, zegt Hoekstra, die zegt er nog ’hetzelfde in te staan als vorige week’: hij houdt de opties van zowel de regering als de oppositiebankjes open.

Hoekstra geeft wel toe dat zijn gedachten even niet bij een volgend kabinet waren: „De afgelopen dagen ben ik echt met de partij bezig geweest, en helemaal niet met de formatie. Ik voel een grote verantwoordelijkheid: voor het land, en ook voor de partij.” :r

https://www.telegraaf.nl/(...)-niet-voor-splitsing

Hoekstra voelt een grote verantwoordelijkheid :')
Nou lul dan had je ….

Al lang afgetreden als min van fin vanwege de kot
Je CDA lidmaatschap opgezegd vanwege niet integer en onkreukbaar gedrag - in strijd met statuten
Jezelf op het politie bureau gemeld vanwege ambstmisdrijf
Omtzigt moeten steunen en beschermen en niet misleiden
Geen partijleider moeten worden aangezien je dat helemaal niet kan
Thuis moeten zitten en je doodschamen

Zolang je niet tenminste een van die dingen doet, voel je helemaal niks en ben je een hele grote hoop stront })
  maandag 14 juni 2021 @ 12:18:03 #212
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199879333
Hoekstra wil dolgraag dat Omtzigt terugkomt bij CDA :') :|W

CDA-leider Wopke Hoekstra is niet bang dat zijn partij in tweeën zal splitsen nu het populaire Kamerlid Pieter Omtzigt voor zichzelf begint. Volgens hem blijft Omtzigt welkom bij de partij.

,,Ik zou dolgraag willen dat hij weer terugkomt’’, zei een zichtbaar vermoeide Hoekstra vanochtend. ,

https://www.ad.nl/politie(...)mt-bij-cda~a89ece11/

Dan had je hem misschien wat beter moeten behandelen Wopke ;)
pi_199879405
quote:
6s.gif Op maandag 14 juni 2021 12:18 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hoekstra wil dolgraag dat Omtzigt terugkomt bij CDA :') :|W

CDA-leider Wopke Hoekstra is niet bang dat zijn partij in tweeën zal splitsen nu het populaire Kamerlid Pieter Omtzigt voor zichzelf begint. Volgens hem blijft Omtzigt welkom bij de partij.

,,Ik zou dolgraag willen dat hij weer terugkomt’’, zei een zichtbaar vermoeide Hoekstra vanochtend. ,

https://www.ad.nl/politie(...)mt-bij-cda~a89ece11/

Dan had je hem misschien wat beter moeten behandelen Wopke ;)
Dat wil hij helemaal niet, wat blijkt uit zijn acties in het verleden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 14 juni 2021 @ 12:43:42 #214
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199879623
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 12:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dat wil hij helemaal niet, wat blijkt uit zijn acties in het verleden.
Klopt en Wopke liegt door zijn tanden heen
Hij is alleen geschrokken van de laatste peilingen van 8 zetels ;)
De zetels wil hij terug door Pieter terug te halen en te muilkorven :r
Wopke als machtsgeile politicus ziet zijn keizerrijk instorten en dat is heel erg goed nieuws voor w/
pi_199879654
quote:
6s.gif Op maandag 14 juni 2021 12:43 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Klopt en Wopke liegt door zijn tanden heen
Hij is alleen geschrokken van de laatste peilingen van 8 zetels ;)
De zetels wil hij terug door Pieter terug te halen en te muilkorven :r
Wopke als machtsgeile politicus ziet zijn keizerrijk instorten en dat is heel erg goed nieuws voor w/
Hij kan moeilijk de waarheid zeggen, dat is zoiets als de ecb zegt dat de euro niks meer waard is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 14 juni 2021 @ 12:51:04 #216
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199879712
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 12:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
Hij kan moeilijk de waarheid zeggen,….
Alleen wij hebben dat spelletje nu helemaal door en zijn er helemaal klaar mee met dat liegen en bedriegen
Wij omarmen nu mensen die de waarheid spreken en dat is prima voor w/
Liegers en bedriegers zoals Wopke,Rutte,de Jonge hebben zo ontzettend veel schade en leed berokkend dat is gewoon niet meer te bevatten
Hoogste tijd dat we met dat soort :r mensen finaal afrekenen en zorgen dat ze nooit meer terug kunnen komen :7
pi_199879734
quote:
6s.gif Op maandag 14 juni 2021 12:51 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Alleen wij hebben dat spelletje nu helemaal door en zijn er helemaal klaar mee met dat liegen en bedriegen
Wij omarmen nu mensen die de waarheid spreken en dat is prima voor w/
Lieverd en bedriegers zoals Wopke,Rutte,de Jonge hebben zo ontzettend veel schade en leed berokkend dat is gewoon niet meer te bevatten
Hoogste tijd dat we met dat soort :r mensen finaal afrekenen en zorgen dat ze nooit meer terug kunnen komen :7
Iedereen liegt en bedriegt op die functies. Dat hoort bij de werkomschrijving. Als ik die functie zou hebben zou ik ook liegen en bedriegen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 14 juni 2021 @ 17:26:05 #218
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  maandag 14 juni 2021 @ 18:29:09 #219
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199884468
Net bij 1Vandaag een CDA-quote: Wij zijn een bestuurspartij met capabele mensen.
Die eeuwige zelfoverschatting bij het CDA :')
  maandag 14 juni 2021 @ 18:32:34 #220
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199884505
Hoekstra na 'verdrietig' weekend bij informateur Hamer :') _O-


_O- _O- _O- _O-

CDA-leider Wopke Hoekstra is na een weekend dat draaide om de problemen binnen het CDA weer aangeschoven bij informateur Mariëtte Hamer.
quote:
Uit verantwoordelijkheidszin, zo zei hij zelf voor aanvang.
:') _O-

Volgens Hoekstra is het vanzelfsprekend dat hij naar het overleg komt, omdat hij door de informateur is uitgenodigd. Hij zal eerst een gesprek hebben met Hamer en ChristenUnie-leider Gert-Jan Segers, en daarna een gesprek met Hamer en PvdA-leider Lilianne Ploumen.

Pieter Omtzigt
Voor het gesprek reageerde hij op de gevolgen van het vertrek van Pieter Omtzigt, die zaterdag bekendmaakte uit het CDA te stappen en zijn Kamerzetel mee te nemen. Dat deed hij nadat een vernietigende nota van hem uitgelekt was.

Het vertrek van Omtzigt leidde niet alleen tot een crisis binnen het CDA, maar kan ook gevolgen hebben voor de formatie. Een coalitie zonder CDA is moeilijk te vinden, en doordat Omtzigt zijn zetel meeneemt, is het aantal opties voor een meerderheid verder beperkt.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)r-omtzigt-verdrietig

Verantwoordelijkheidszin :') Vertel dat even aan die tienduizenden ouders wiens leven je hebt verwoest lul, en nog steeds niet gecompenseerd hebt en er zelfs een strafrechterlijk onderzoek naar je loopt
  maandag 14 juni 2021 @ 18:37:44 #221
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199884580
Koortsachtige overleggen binnen CDA na vertrek Omtzigt: 'Gebeurtenis doet pijn :D _O-

Pieter Omtzigt
Het vertrek van Pieter Omtzigt heeft bij het CDA tot verschillende koortsachtige overleggen geleid door het hele land. De overleggen zijn bedoeld om de emoties, die onder sommige CDA'ers hoog zijn opgelopen, te bedaren. Ook klinkt de roep voor een lijmpoging met Omtzigt. "De breuk doet pijn.
quote:
Ik denk dat 40.000 CDA'ers een slecht weekend hebben gehad", zegt CDA-wethouder Jelle Beemsterboer.
*O* *O*

Voor de Overijsselse campinghouder Jeroen Slager, ruim 30 jaar CDA-lid, is de maat vol.
quote:
Hij heeft zijn CDA-lidmaatschap dit weekend opgezegd vanwege de gebeurtenissen met Pieter Omtzigt
_O_ _O_ . "Ik liep al langer met de gedachte om op te zeggen", zegt Slager. "Omdat er zoveel gebeurd is met de lijsttrekkersverkiezing."

Opzeggingen
De druppel was het 76 pagina's tellende document van Omtzigt dat donderdagavond op straat lag. Een majeure beslissing, noemt de campinghouder het besluit. "In de politiek gebeurt van alles, maar wat er nu naar boven is gekomen, is het tegenovergestelde van wat de bedoeling is. Daarom wil ik geen lid meer zijn."

quote:
Volgens ingewijden is de campinghouder geen uitzondering en hebben 'veel leden' hun partijlidmaatschap opgezegd. Het partijbureau van het CDA wil niets kwijt over opzeggingen.
*O* *O* *O*

Uit gesprekken met lokale én landelijke CDA'ers blijkt dat de emoties na het vertrek van Omtzigt hoog zijn opgelopen. CDA-afdelingen in provincies en gemeenten houden daarom de komende dagen extra bijeenkomsten over de vraag hoe het verder moet. CDA-leden uit Brabant en Utrecht kunnen vanavond online praten met CDA-leider Hoekstra, minister Bijleveld en partijvoorzitter Van Rij.

quote:
'Er is ruimte om uw verhaal, uw zorgen en uw vragen met ons te delen', staat in de uitnodiging.
:')

Partijcongres
Een andere groep CDA'ers, verenigd in de Stichting voor Sociale Christendemocratie, verzamelt handtekeningen voor een vervroegd partijcongres. Deze club wil 'opheldering en verantwoording' van het CDA-bestuur.

Bart van Horck, voorzitter van CDA Midvoor (een vernieuwingsbeweging binnen de partij), wil ook een partijcongres. Al hoeft die niet per se op heel korte termijn. "Maar de onderste steen moet boven", zegt Van Horck, namens de beweging die 350 leden telt.

Pijn
"Wat er is gebeurd, doet pijn. We herkennen ons lang niet in alles wat Omtzigt schrijft, maar er staan ook veel dingen in zijn document die wél kloppen. Dat er geen onderling vertrouwen is en dat de partij geen verhaal heeft. Daarover willen we in gesprek. En we willen ook opheldering over het sponsorgeld."

De CDA'er pleit verder voor een lijmpoging met Omtzigt. CDA-leider Wopke Hoekstra zei daar vandaag het volgende over: "Als het nog te repareren is, dolgraag, maar dat heb ik helaas niet in mijn eentje in de hand. Daar heb je twee partijen voor nodig."

Ook CDA-wethouder Jelle Beemsterboer uit Schagen wil dat de kwestie met de leden wordt besproken tijdens een partijcongres. "De kwestie doet veel leden pijn. Ik denk dat leden de behoefte hebben om er met elkaar over te praten", aldus de lokale bestuurder.

Waarheidsvinding
Beemsterboer 'baalt als een stekker' van de gebeurtenissen, zegt hij. "Ik denk dat 40.000 CDA'ers ondanks het goede weer een slecht weekend hebben gehad". Het zou volgens de bestuurder 'heel gaaf' zijn als Omtzigt weer terugkomt. "Maar dat durf ik niet te hopen."

Oud-CDA-Kamerlid Ad Koppejan vindt ook 'dat er aan waarheidsvinding moet worden gedaan". Het is volgens Koppejan, inmiddels voorzitter van het CDA-Zeeland, tijd om 'schoon schip maken.'

Wopke Hoekstra benadrukte vandaag nog maar eens dat de kwestie ook hem raakt. "Ik heb groot verdriet over wat er is gebeurd. We hebben ons heel erg ingespannen om bij elkaar te blijven. Dit weekend moesten we constateren dat dat niet gelukt is."

De CDA-leider is niet bang voor een splitsing in de partij na het vertrek van Omtzigt, die afgelopen verkiezingen 342.472 voorkeurstemmen haalde. Die angst leeft ook niet onder andere CDA'ers, zo zeggen de mensen die RTL Nieuws sprak.

Kamerleden deelden hun gevoelens
Uit gesprekken met Kamerleden blijkt dat geen van de 14 leden de fractie lijkt te willen verlaten. Afgelopen weekend heeft de CDA-fractie onderling gezamenlijk elektronisch vergaderd 'om hun gevoelens te delen'.

"Niemand zal Omtzigt volgen", zegt een fractielid. "Zijn vertrek solidariseert eerder dan dat het ons verdeelt." Andere fractieleden delen die mening. Wel zijn ze verdrietig dat het zo ver is gekomen.

Frist Wester: 'Nog niet klaar met Omtzigt'
Volgens politiek commentator Frits Wester is het duidelijk: "Het CDA is nog niet klaar met Pieter Omtzigt. Maar vooralsnog is het vooral stoom afblazen."

Wester vervolgt: "Wat je vooral hoort is: 'jammer en treurig hoe het allemaal gelopen is, maar de breuk was onafwendbaar.' Ook klinken er zorgen over zijn gezondheid. "Daarnaast regent het ook krokodillentranen van mensen die de afgelopen tijd vooral benadrukten dat met Omtzigt niet was samen te werken."

"De partijtop zal nu vooral de vragen en emoties van leden moeten managen."

https://www.rtlnieuws.nl/(...)etrek-pieter-omtzigt

CDA opheffen in 3,2,1 *O* *O*
  maandag 14 juni 2021 @ 18:45:00 #222
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199884672
- Genoeg geweest met deze idiotie -

[ Bericht 49% gewijzigd door Tijger_m op 15-06-2021 00:50:08 ]
  maandag 14 juni 2021 @ 18:58:36 #223
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199884848
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 18:47 schreef michaelmoore het volgende:
De enige capabele hebben ze weggejaagd
:Y
En de enige die denkt dat hij capabel is, maar op alle fronten gefaald heeft blijft zitten Wopke :r

Kot
KLM
Omtzigt
Partijleider
Coronageld
Rekenkamer

om een paar van zijn grootste blunders te noemen
pi_199884938
De Jonge, Hoekstra, Bijleveld, Knops... dat zijn ook gewoon zeer capabele bewindslieden. Dus in principe klopt dat gewoon.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199887995
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 14 juni 2021 @ 22:09:08 #226
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199888878
Schoolboeken en overheid dat zijn natuurlijk twee volstrekt gescheiden werelden :')
Een Sywert is genoeg en partijkas is ook weer vol via een omweg van schoolboeken
Maar dat werpt het keurige CDA verre van zich :')
Dus geloven we dat gelijk van die onkreukbare partij waar ze zelfs hun stemmentrekker messen in de rug steken :r
pi_199889264
quote:
6s.gif Op maandag 14 juni 2021 22:09 schreef ikweethetookniet het volgende:
Schoolboeken en overheid dat zijn natuurlijk twee volstrekt gescheiden werelden :')
Een Sywert is genoeg en partijkas is ook weer vol via een omweg van schoolboeken
Maar dat werpt het keurige CDA verre van zich :')
Dus geloven we dat gelijk van die onkreukbare partij waar ze zelfs hun stemmentrekker messen in de rug steken :r
Het schoolboeken bedrijf heeft hij dus al heel lang niet meer, verder heeft de overheid inderdaad geen directe invloed op de inhoud van schoolboeken. Onderwijsvrijheid, weet je wel?

Het is allemaal apart, maar de link die jij legt is minstens net zo vreemd...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 14 juni 2021 @ 22:51:58 #228
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199890023
twitter
pi_199890091
Nederland valt onder Brussel dus wat maakt het nog uit of CDA of VVD veel of weinig zetels heeft.
  Moderator dinsdag 15 juni 2021 @ 00:47:13 #230
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199891196
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 22:54 schreef Remco2021 het volgende:
Nederland valt onder Brussel dus wat maakt het nog uit of CDA of VVD veel of weinig zetels heeft.
In een andere realiteit mischien maar niet in deze.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 07:24:17 #231
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199891697
https://www.telegraaf.nl/(...)oonmaak-nodig-in-top

quote:
Afsplitsing Pieter Omtzigt flinke dreun voor CDA

Uitslag Stelling: 'Schoonmaak nodig in top'
Door MARGO STOLS

24 min geleden in WAT U ZEGT
Ruim twee derde van de stellingdeelnemers denkt dat het niet meer goed komt met het CDA na het vertrek van Pieter Omtzigt.
Voorlopig althans. ,,Er is sprake van een flinke imagoschade.
Betrouwbaarheid en loyaliteit binnen de partij zijn ver te zoeken."
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 15 juni 2021 @ 08:05:30 #232
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199891955
  dinsdag 15 juni 2021 @ 08:27:08 #233
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199892122
Wopke Hoekstra praat nog mee over de formatie, maar het wordt voor hem en het CDA steeds lastiger _O-

CDA-leider Wopke Hoekstra heeft al zijn tijd en energie nodig om de crisis in zijn partij te bezweren. Mogelijke coalitiepartners willen weten met welk CDA zij te maken hebben.

Is het CDA na het tot uitbarsting komen van de affaire-Omtzigt nog een geschikte coalitiepartner? Is het beter om te ‘herbronnen’ in de oppositie? Dreigt een partijscheuring?

quote:
Allemaal vragen die Wopke Hoekstra niet wil en niet kan beantwoorden.
:')

Maandag moest de CDA-leider opnieuw aantreden bij informateur Mariëtte Hamer, voor gesprekken met zijn collega-fractieleiders Gert-Jan Segers (ChristenUnie) en Lilianne Ploumen (PvdA).

Maar waar zijn zelfvertrouwen en eisenpakket dagelijks groter werden nadat Pieter Omtzigt zich enkele weken terug definitief ziek meldde, klinkt Hoekstra maandag weer bescheiden. De formatie heeft nu geen prioriteit voor het CDA, zegt hij voor en na zijn gesprekken bij Hamer.
quote:
“U zult begrijpen dat ik de komende weken in de eerste plaats bezig ben met het CDA
:') _O-

Hoekstra zal in ieder geval nog tot na 5 juli zijn handen vol hebben aan zijn partij. Op die dag verschijnt het rapport van de commissie-Spies, die de verkiezingsnederlaag onderzoekt. Het uitlekken van de bijdrage van Omtzigt vorige week leidde diens vertrek in. Naast het evaluatierapport komt er binnenkort mogelijk ook een partijcongres. Leden hebben hiervoor handtekeningen verzameld. Volgens de initiatiefnemers zijn dat er genoeg om een extra congres af te dwingen. In het hele land komen deze dagen afdelingen bijeen om te praten over de crisis. :D

https://www.trouw.nl/poli(...)ger.yana.zeropage%2F

5 juli dus ondertussen 🍿

[ Bericht 0% gewijzigd door ikweethetookniet op 15-06-2021 08:53:22 ]
  dinsdag 15 juni 2021 @ 09:15:23 #234
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_199892590
Peilingen Schmeilingen, het is amusant nieuws, maar er is maar 1 peiling van belang, en dat zijn de volgende verkiezingen
  dinsdag 15 juni 2021 @ 12:09:53 #235
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199894688
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 22:22 schreef Hanca het volgende:
Het schoolboeken bedrijf heeft hij dus al heel lang niet meer, verder heeft de overheid inderdaad geen directe invloed op de inhoud van schoolboeken. Onderwijsvrijheid, weet je wel?
Het is allemaal apart, maar de link die jij legt is minstens net zo vreemd...
Denken dat het om de inhoud van de schoolboeken gaat :|W

Het gaat gewoon om de poen en die moet in de partijkas :r

twitter


https://www.trouw.nl/nieuws/cda-wil-gratis-schoolboeken~b51f422b/
Zo doe je dat dus :')
  dinsdag 15 juni 2021 @ 12:14:46 #236
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199894745
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 12:09 schreef ikweethetookniet het volgende:....
Zo doe je dat dus :')
En dan noem je dat :

CDA deelt bonnetjes partijfinanciën: ‘Donaties deugen,
quote:
geen ongezonde invloed’
Dus wel invloed, maar het waren schoolboeken en motief was poen dus niet ongezond :r :')
  dinsdag 15 juni 2021 @ 13:44:59 #237
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_199896007
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 12:09 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Denken dat het om de inhoud van de schoolboeken gaat :|W

Het gaat gewoon om de poen en die moet in de partijkas :r

[ twitter ]

https://www.trouw.nl/nieuws/cda-wil-gratis-schoolboeken~b51f422b/
Zo doe je dat dus :')
[sarcasme] Corruptie? In Nederland? Neeee, dat is er niet, dat is in Italie en zo, niet hier. [/sarcasme]
  dinsdag 15 juni 2021 @ 15:42:38 #238
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199897321
CDA-stemmers over Omtzigt-gate: ‘Als de onderste steen niet boven komt, is dit het einde van het CDA’

*O* *O* *O* *O*

https://www.volkskrant.nl(...)an-het-cda~b1693456/
  dinsdag 15 juni 2021 @ 15:43:57 #239
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199897340
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 15:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
CDA-stemmers over Omtzigt-gate: ‘Als de onderste steen niet boven komt, is dit het einde van het CDA’

*O* *O* *O* *O*

https://www.volkskrant.nl(...)an-het-cda~b1693456/
Uiteindelijk gaan de CDA-kiezers daar niet over maar de voorzitter van de sponsorcommissie bepaalt dat dus dit zegt niet zoveel. Tijd heelt alle wonden.
pi_199898174
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 15:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
CDA-stemmers over Omtzigt-gate: ‘Als de onderste steen niet boven komt, is dit het einde van het CDA’

*O* *O* *O* *O*

https://www.volkskrant.nl(...)an-het-cda~b1693456/
Ook echt alleen maar stokoude boomers in dat artikel :')

Met zo'n achterban is die partij toch al op sterven na dood.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 17:33:56 #241
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199898465
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 17:05 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Ook echt alleen maar stokoude boomers in dat artikel :')

Met zo'n achterban is die partij toch al op sterven na dood.
Met Omtzigt trokken ze ook veel niet-bejaarden aan.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_199906146
Christelijk kun je de manier waarop Omtzigt door zijn partijgenoten is behandeld niet noemen.

Democratisch is de verkiezing voor het partijleiderschap niet geweest. Eerst wordt Hugo via een frauduleze stemming op het schild gehesen. Vervolgens wordt Hoekstra zelfs zonder stemmen naar voor geschoven.

Appél wordt gedaan op ... ja, waarop nog eigenlijk?

CDA is verworden tot een stel onchristelijke ondemocratische schurken. Opheffen van deze bende is het beste.
  zondag 20 juni 2021 @ 12:21:43 #243
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199973308
https://www.telegraaf.nl/(...)iner-dan-gl-en-pvd-d

quote:
CDA op 6 zetels in de peilingen: kleiner dan GL en PvdD
1 uur geleden in BINNENLAND

Nog maar een derde deel van de kiezers die op 17 maart CDA heeft gestemd, geeft aan nu nog op die partij te stemmen. Dat blijkt uit de nieuwste peiling van Maurice de Hond.

De christendemocraten zouden volgens zijn peiling nu 6 zetels halen.
Lijst Omtzigt groter dan het CDA


quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 17:33 schreef Perrin het volgende:

[..]

Met Omtzigt trokken ze ook veel niet-bejaarden aan.
Dat klopt zeker , mensen die noooooit op het CDA zouden stemmen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 20 juni 2021 @ 14:34:04 #244
408813 crew  trein2000
pi_199975097
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 12:21 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)iner-dan-gl-en-pvd-d
[..]

Lijst Omtzigt groter dan het CDA
[ afbeelding ]
[..]

Dat klopt zeker , mensen die noooooit op het CDA zouden stemmen
Kat in het nauw…

Benieuwd wanneer de voorzitter van de sponsorcommissie weer een nieuwe partijleider koopt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 20 juni 2021 @ 15:18:46 #245
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199975862
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 14:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Kat in het nauw…

Benieuwd wanneer de voorzitter van de sponsorcommissie weer een nieuwe partijleider koopt.
Sponsors geven niks voor een partij in de marge die geen deel uitmaakt van de regering

Dan kan men beter Jesse Klaver proberen te paaiien, die GL voorzitter ligt zeer lekker bij Mark, nog beter dan Hugo



[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 20-06-2021 15:24:52 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')