Echt van de zotte. Voor winkels zelfsquote:Op donderdag 6 mei 2021 13:49 schreef Nia het volgende:
Allemachtig, in Duitsland straks alleen zonder testen een winkel binnen als je je prikjes hebt gehad of als je van het virus genezen bent!! https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210506_94142363
Dat de consument beschermt wordt. Bewijslast ligt bij bedrijven, dus het bedrijf moet aantonen dat het het juiste gedaan heeft en volledig gecommuniceerd wordt. Goedkeuring moeten geven welke data van je wel/niet opgeslagen worden en het recht om vergeten te worden.quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
In wat is de AVG voor de consument precies een verademing?
Ik gebruik die smiley niet zo vaak hoor, alleen als iemand me zo overduidelijk woorden in de mond legt wel.quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:56 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat zeg je min of meer wel ja. Wanneer eindigt het voor jou dan?
En kap eens met die kut smiley als iemand je een kritische vraag stelt. Zo respectloos.
Graag gedaan.quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:57 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dus iets is alleen ongelijk als het permanent is. Ok, weer wat geleerd.
Kleine tip, vraag je klant een volmacht in te vullen dat je met zijn gegevens mag werken, overigens mag je zaken wel delen, zolang er een reden is.quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:48 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Voor een keer ben ik het met je eens. Met mijn werk wordt ik daar niet goed van, die AVG. Ik werk de hele dag met BSN (fiscaal werk) en die mogen ook nergens meer op staan. Maar om iets regelen zijn ze altijd nodig.
Dus ik stuur een jaaropgave waar geen BSN op mag staan naar een bank voor een financieringsaanvraag. En voor die aanvraag vragen ze vervolgens wat het BSN is.
Zonder vaccins. Nog al een wezenlijk verschil. Ik ben gewoon uit eten kunnen gaan. Normale zomer eigenlijk. Daar lijkt het nu niet op uit te draaien aangezien ik achteraan mag aansluiten voor een vaccinatie.quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:58 schreef Da_Sandman het volgende:
Nogmaals dan, we hebben vorig jaar gezien wat er kan gebeuren en we hebben ook gezien dat er [b]in deze pandemie[b] allemaal nog kon gebeuren. Dan is het meer dan begrijpelijk dat je dat laat meewegen.
Ja natuurlijk, dat is parlementaire democratie, dat is hun werk. Ze doen het nu op basis van aannames die ze niet hard kunnen maken en vegen alles er maar gelijk onder want "wat als". Dat is gewoon niet hoe het zou moeten werken.quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:57 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En dan zetten ze daar een duidelijk kader aan vast en dan blijkt er toch iets niet goed te zijn gegaan en dan willen ze het alsnog verlengen en dan denk ik dat je prima kunt uittekenen hoe daar op gereageerd gaat worden.
De zomer komt denk ik nog iets te vroeg. Ik denk dat het vanaf september een ander verhaal wordt, maar in juli zijn er gewoon nog te weinig mensen gevaccineerd.quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:54 schreef Nia het volgende:
Daar gaat mijn voorgenomen trip naar de Heimat deze zomer. Heb het virus al wel flink gehad, maar nog geen prikkie gekregen met mijn 53 jaar. Maar dit is toch krankzinnig. Even spontaan een Duitse winkel binnen om een mooi cadeau voor iemand te kunnen kopen is er niet meer bij.
Vorige zomer hadden we geen miljoenen gevaccineerde kwetsbaren rondlopen. Waar we het volgens mij grotendeels voor hebben gedaan het afgelopen jaar.quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja die zorg kon het vorig jaar zomer ook prima aan. Je weet zelf wat er daarna gebeurde. Wat is er dan zo verschrikkelijk erg aan voorzichtig zijn zodat het niet meer gebeurt?
Aandelen in Duitse webwinkels kopen.quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Echt van de zotte. Voor winkels zelfs
Denk je dat het winkelpersoneel daar echt op gaat controleren en iedereen aanhouden bij de deur? Kan me dat niet voorstellen.quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:54 schreef Nia het volgende:
Daar gaat mijn voorgenomen trip naar de Heimat deze zomer. Heb het virus al wel flink gehad, maar nog geen prikkie gekregen met mijn 53 jaar. Maar dit is toch krankzinnig. Even spontaan een Duitse winkel binnen om een mooi cadeau voor iemand te kunnen kopen is er niet meer bij.
Waar komt dat radicale beleid daar toch vandaan? Hebben ze nou nog niets geleerd van hun verleden? Zeker een Merkel met haar DDR achtergrond?quote:Op donderdag 6 mei 2021 13:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Echt van de zotte. Voor winkels zelfs
Moet iedereen in dat debat niet thuisquarantine?quote:
Dat is volgens mij wel de bedoeling, ja. Ik zie het ook niet gebeuren in de praktijk eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 6 mei 2021 14:00 schreef raptorix het volgende:
En hoe zien ze dat voor zich? Moet er dan voor elke deur iemand met een scan apparaat staan? Word trouwen nog lachen met al die bejaarden die of geen mobiele telefoon hebben of er niet mee om kunnen gaan.
Ziet er goed uit voor een donderdag.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |