abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 6 mei 2021 @ 11:56:50 #1
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199300243


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199300245
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 11:54 schreef Molo het volgende: [..] Oeigoeren worden ook niet beperkt in hun vrijheid. Die hebben gewoon ander soort onderdak en andere medische voorzieningen dan vroeger :) Mooi verhaal man
Ah yes, gratis testen voor lowlands of een concentratiekamp met verkrachting en orgaan harvesting, echt hetzelfde man! De volgende stap is dat we allemaal op de trein worden gezet naar het oosten!
#WeesGeenWhales
  donderdag 6 mei 2021 @ 11:57:36 #3
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199300247
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 11:53 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Je gaat er niet op achteruit maar dat weet je zelf ook best.
Zeker wel, er wordt ineens vanuit gegaan dat ik ziek ben totdat ikzelf het tegendeel kan bewijzen, wat helemaal nergens voor nodig is. Daarbij komt dat ik dus mijn (medische) gegevens aan een commercieel bedrijf moet gaan geven om nog aan de samenleving te mogen deelnemen, dat is zeer zeker wel een achteruitgang en een verlies.
  donderdag 6 mei 2021 @ 11:58:36 #4
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199300257
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 11:55 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Zo ja vergelijk het even met Oeigoeren, dan ben je wel padje af hoor :').
Leg eens uit? Hoe gaat dat niet op, ondanks andere groep mensen?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199300258
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 11:50 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het is geen verlies, het is een verandering.
:')

George Orwell belde...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199300267
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 11:56 schreef chratnox het volgende:

[..]

Egoïstisch ook nog eens?

Ik ben het er niet mee eens, ik geef aan dat ik er problemen mee heb en nu ben ik egoïstisch? Weet je wat egoïstisch is? Dat jij meent voor mij te kunnen beslissen wat ik wel een geen gelul vind.

Maar het punt is duidelijk.
Hoe is 'ik vind niet dat een ander meer zou mogen dan ik' niet egoïstisch? Niet egoïstisch is als je het ze van harte gunt.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 11:59:34 #7
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199300268
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 11:57 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ah yes, gratis testen voor lowlands of een concentratiekamp met verkrachting en orgaan harvesting, echt hetzelfde man! De volgende stap is dat we allemaal op de trein worden gezet naar het oosten!
Tja. Wanneer het op argumenten niet meer gewonnen kan worden maak je het argument van de ander gewoon kleiner.

De vergelijking tussen Nederland en de Oeigoeren is wat extreem, maar ook daar is het "maar een verandering".
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199300271
Per vandaag kan ook de groep met medische indicatie een afspraak maken, na ontvangst van de uitnodiging.

https://coronatest.nl/ik-(...)nline-afspraak-maken

Ik heb contact met mijn huisarts opgenomen, aangezien ik in die groep val.
En zij zeiden mij dat iedereen uit die groep is aangemeld bij de GGD, en dat je vanzelf een brief/uitnodiging krijgt vanuit de GGD.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 12:00:10 #9
5428 crew  miss_sly
pi_199300278
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 11:54 schreef Molo het volgende:

[..]

Oeigoeren worden ook niet beperkt in hun vrijheid. Die hebben gewoon ander soort onderdak en andere medische voorzieningen dan vroeger :)

Mooi verhaal man
Wait, what?
En dan maakte je mij allerlei verwijten eerder over mijn posts?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199300285
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 11:56 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Je brengt het alsof het heel gewoon is allemaal. Gewoon eventjes een test halen.

Die tijd moet je ook maar hebben. Tijd en geld (als die 7.50 niet verdwijnt althans) die gevaccineerden niet kwijt zijn. Zo’n test inplannen is bijzonder onpraktisch.
Het is niet gewoon, het is wel iets wat in deze pandemie tijd kan helpen om gewoon te doen.
Ja, je moet dan tijdelijk even wat meer moeite doen. Dat is juist het ding waar ik zo tegenaan loop, dat gezucht en gesteun als iets een beetje meer moeite kost. Over dat geld waren we het al eens.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:00:45 #11
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199300286
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 11:56 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Je brengt het alsof het heel gewoon is allemaal. Gewoon eventjes een test halen.

Die tijd moet je ook maar hebben. Tijd en geld (als die 7.50 niet verdwijnt althans) die gevaccineerden niet kwijt zijn. Zo’n test inplannen is bijzonder onpraktisch.
Gaat niet om onpraktisch, dat is een bijkomstigheid.

Er is geen grond voor. De WHO is niet voor niets ook tegen testen van de gemiddelde populatie zonder specifieke reden.
Deze controle is gewoon niet onderbouwd en puur uit angst opgetuigd.

Hoezo draagt dit bij aan veiligheid en sneller open kunnen. Nul onderbouwing voor.
Dát is het punt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:01:00 #12
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199300288
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 11:58 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

:')

George Orwell belde...
Cursus Newspeak bij de LOI?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 12:01:01 #13
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199300289
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 11:59 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Hoe is 'ik vind niet dat een ander meer zou mogen dan ik' niet egoïstisch? Niet egoïstisch is als je het ze van harte gunt.
Iedereen is gelijk in gelijke situaties. Anderen die menen meer te moeten kunnen dan een ander omdat ze een arbitrair voordeel hebben zou ik eerder onder egoïstisch scharen.

Ik ben klaar met inleveren. Maakt dat me egoïstisch?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:01:28 #14
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199300293
Aangezien bijna alles dat uit de koker van Hugo komt faalt, heb ik goede hoop dat dit ook met zijn testcircus het geval zal zijn.
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:01:41 #15
3542 Gia
User under construction
pi_199300296
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 11:41 schreef zalkc het volgende: Maar je kunt niet de 'weigeraars', die soms geen eigen keuze hebben door hun ziektebeeld, de schuld geven van dat er te weinig gevaccineerden zijn. Door te verbieden ga je dwang introduceren, en dat is niet geheel wenselijk. Die dwang kun je met gemak uitvoeren door goede voorlichting en goede informatie. Een camagne "Prik je mee dan Doe je mee" kun je er echt nog wel eens aan wagen.
Als je niet gevaccineerd wilt of kunt worden, kun je je laten testen. Voor de komende tijd. Moet een tijdelijke maatregel zijn.

Hopelijk is er op enig moment zo'n hoog percentage groepsimmuniteit dat dit allemaal van tafel kan en ook degenen die allergisch zijn voor de vaccins, veilig zijn.

Maar, we kunnen voor dat kleine groepje de maatschappij niet op slot laten. Die mensen zijn zich heel bewust van de risico's die ze lopen, omdat ze niet gevaccineerd kunnen worden. Daar hoeft de rest, nadat daarvan iedereen gevaccineerd had kunnen zijn, geen rekening mee te houden.
pi_199300303
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Aangezien bijna alles dat uit de koker van Hugo komt faalt, heb ik goede hoop dat dit ook met zijn testcircus het geval zal zijn.
We kunnen alleen maar hopen :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_199300310
quote:
13s.gif Op donderdag 6 mei 2021 11:57 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Zeker wel, er wordt ineens vanuit gegaan dat ik ziek ben totdat ikzelf het tegendeel kan bewijzen, wat helemaal nergens voor nodig is.
Het gaat hier om een virus wat zich ook asymptomatisch verspreid die in het geval van een grote uitbraak (zoals nu) enorme druk legt op de zorg, dus helaas is het wel nodig.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:02:23 #18
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199300311
hoe staan we er eigenlijk voor met die testsamenleving want hier zie ik door de bomen het bos niet meer, voor wie gaat het testen gelden en voor hoe lang of tot wanneer?
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:02:31 #19
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199300315
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wait, what?
En dan maakte je mij allerlei verwijten eerder over mijn posts?
Was dit tegen jou?
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 11:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

Tja. Wanneer het op argumenten niet meer gewonnen kan worden maak je het argument van de ander gewoon kleiner.

De vergelijking tussen Nederland en de Oeigoeren is wat extreem, maar ook daar is het "maar een verandering".
Dit dus

Ik trek m even bewust absurd door. Omdat het natuurlijk niet vergelijkbaar is qua ernst maar het net zo goed hier als daar een inperking van vrijheden is en niet 'een verandering'

Ik mag toch hopen dat mensen dit snappen als ze dit lezen zeg
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:03:22 #20
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199300331
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:02 schreef Tarado het volgende:
hoe staan we er eigenlijk voor met die testsamenleving want hier zie ik door de bomen het bos niet meer, voor wie gaat het testen gelden en voor hoe lang of tot wanneer?
De wet zit zo in elkaar dat dat er allemaal niet in staat, maar per ministeriële regeling kan worden bepaald.

Oftewel, er komt vandaag geen antwoord op je vraag tenzij de wet wordt afgeschoten, want dan is het gewoon "niet".
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:03:32 #21
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199300335
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Het gaat hier om een virus wat zich ook asymptomatisch verspreid die in het geval van een grote uitbraak (zoals nu) enorme druk legt op de zorg, dus helaas is het wel nodig.
Nee, het was vorig jaar zomer nodig, nu is het nodig om te vaccineren en gewoon ons leven op te starten. Het maakt namelijk niet uit of je het virus krijgt, het maakt uit of je de zorg overbelast.
pi_199300338
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 11:57 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ah yes, gratis testen voor lowlands of een concentratiekamp met verkrachting en orgaan harvesting, echt hetzelfde man! De volgende stap is dat we allemaal op de trein worden gezet naar het oosten!
Mijn complimenten voor je positieve en rationele houding :) . Dat was een aantal weken geleden heel anders.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:03:50 #23
3542 Gia
User under construction
pi_199300341
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 11:59 schreef StateOfMind het volgende:
Per vandaag kan ook de groep met medische indicatie een afspraak maken, na ontvangst van de uitnodiging.

https://coronatest.nl/ik-(...)nline-afspraak-maken

Ik heb contact met mijn huisarts opgenomen, aangezien ik in die groep val.
En zij zeiden mij dat iedereen uit die groep is aangemeld bij de GGD, en dat je vanzelf een brief/uitnodiging krijgt vanuit de GGD.
Zou dat ook op leeftijd gaan, van oud naar jong?
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:03:55 #24
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199300343
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:00 schreef Molo het volgende:

[..]

Gaat niet om onpraktisch, dat is een bijkomstigheid.

Er is geen grond voor. De WHO is niet voor niets ook tegen testen van de gemiddelde populatie zonder specifieke reden.
Deze controle is gewoon niet onderbouwd en puur uit angst opgetuigd.

Hoezo draagt dit bij aan veiligheid en sneller open kunnen. Nul onderbouwing voor.
Dát is het punt
Snap ik. Ook gewoon eens :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199300347
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:01 schreef chratnox het volgende:

[..]

Iedereen is gelijk in gelijke situaties. Anderen die menen meer te moeten kunnen dan een ander omdat ze een arbitrair voordeel hebben zou ik eerder onder egoïstisch scharen.

Ik ben klaar met inleveren. Maakt dat me egoïstisch?
Ja, omdat ook voor jou dat vaccin straks beschikbaar is. Als dat niet zo was geweest, was het inderdaad dat we niet meer gelijk zijn. Maar nu kun je dus tot die tijd hetzelfde gaan doen als mensen met een vaccin, alleen heb je daar tijdelijk een negatieve test voor nodig. Ik vind het echt bizar hoeveel weerstand dat gegeven oproept.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:04:28 #26
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199300349
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Als je niet gevaccineerd wilt of kunt worden, kun je je laten testen. Voor de komende tijd. Moet een tijdelijke maatregel zijn.

Hopelijk is er op enig moment zo'n hoog percentage groepsimmuniteit dat dit allemaal van tafel kan en ook degenen die allergisch zijn voor de vaccins, veilig zijn.

Maar, we kunnen voor dat kleine groepje de maatschappij niet op slot laten. Die mensen zijn zich heel bewust van de risico's die ze lopen, omdat ze niet gevaccineerd kunnen worden. Daar hoeft de rest, nadat daarvan iedereen gevaccineerd had kunnen zijn, geen rekening mee te houden.
Maar dan heb ik slecht nieuws, als die groep er voor -blijft- zorgen dat de maatschappij niet open kan, dan komen we nooit van het testen af. Die groep zal niet kleiner worden hierdoor.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199300355
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:02 schreef Molo het volgende:

[..]

Was dit tegen jou?
[..]
Oh dan is het geen probleem.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:05:00 #28
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199300357
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Zou dat ook op leeftijd gaan, van oud naar jong?
Niet op leeftijd. De hele cohort
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 12:05:17 #29
5428 crew  miss_sly
pi_199300360
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:02 schreef Molo het volgende:

[..]

Was dit tegen jou?
[..]

Dit dus

Ik trek m even bewust absurd door. Omdat het natuurlijk niet vergelijkbaar is qua ernst maar het net zo goed hier als daar een inperking van vrijheden is en niet 'een verandering'

Ik mag toch hopen dat mensen dit snappen als ze dit lezen zeg
Het was niet tegen mij, dus ik mag niet reageren?

Ik vind het doortrekken van wat hier gebeurt naar de oeigoeren en hoe er met hen wordt omgegaan in China dusdanig belachelijk dat ik vind dat ik daarop mag reageren, ja.

Jij trekt het bewust even door, omdat het een inperking van vrijheid is. Een concetratiekamp en deze 'inperking van vrijheid' kun je op geen enkel moment naast elkaar zetten. Gewoon niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199300361
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 11:59 schreef StateOfMind het volgende:
Per vandaag kan ook de groep met medische indicatie een afspraak maken, na ontvangst van de uitnodiging.

https://coronatest.nl/ik-(...)nline-afspraak-maken

Ik heb contact met mijn huisarts opgenomen, aangezien ik in die groep val.
En zij zeiden mij dat iedereen uit die groep is aangemeld bij de GGD, en dat je vanzelf een brief/uitnodiging krijgt vanuit de GGD.
Klopt, gaat per huisarts, alle patiënten van 1 praktijk krijgen in principe dezelfde dag een uitnodiging.

Kennis van mij met een ICD heeft ook een uitnodiging gekregen vandaag.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199300370
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 11:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

Tja. Wanneer het op argumenten niet meer gewonnen kan worden maak je het argument van de ander gewoon kleiner.

De vergelijking tussen Nederland en de Oeigoeren is wat extreem, maar ook daar is het "maar een verandering".
"Wat extreem"???!?

Concentratiekampen en verkrachting en sterilisatie is wel extreem ja ivh tot een overheid die lowlands weer mogelijk maakt en daarvoor een testje afneemt!

Zo, zo terug hoor, de postbode staat hier met m'n aliexpress pakketje (ja letterlijk net nu de ironie 😂)
#WeesGeenWhales
pi_199300372
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 11:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

Tja. Wanneer het op argumenten niet meer gewonnen kan worden maak je het argument van de ander gewoon kleiner.

Of kom je met een belachelijke vergelijking met Oeigoeren.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199300373
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Het gaat hier om een virus wat zich ook asymptomatisch verspreid die in het geval van een grote uitbraak (zoals nu) enorme druk legt op de zorg, dus helaas is het wel nodig.
asymptomatisch ben je niet besmettelijk (heeeeeeeeel minimaal)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199300382
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:03 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Nee, het was vorig jaar zomer nodig, nu is het nodig om te vaccineren en gewoon ons leven op te starten. Het maakt namelijk niet uit of je het virus krijgt, het maakt uit of je de zorg overbelast.
Het duurt nog wel even voordat voldoende mensen gevaccineerd zijn om nieuwe mutaties die de zorg weer gaan overbelasten te voorkomen. In Nederland, maar met name wereldwijd.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_199300386
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:04 schreef zalkc het volgende:

[..]

Maar dan heb ik slecht nieuws, als die groep er voor -blijft- zorgen dat de maatschappij niet open kan, dan komen we nooit van het testen af. Die groep zal niet kleiner worden hierdoor.
Nee, zijn punt is dat we daarvoor niet voor eeuwig op slot kunnen of gaan blijven.

Die enkele verdwaalde kwetsbare die niet gevaccineerd kan worden neemt immers nauwelijks zorgcapaciteit in beslag. Daar gaat het hier om, zodra de zorg het goed aankan gaan alle maatregelen weg he 😉

Dus die maken niet uit.
#WeesGeenWhales
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:07:45 #36
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199300387
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:06 schreef _serial_ het volgende:

[..]

asymptomatisch ben je niet besmettelijk (heeeeeeeeel minimaal)
Mond op mond beademing is dan wel een risico nog steeds, maar verder is het niet uitstoten van virusdeeltjes wel een redelijke zekerheid van mindere besmettelijkheid.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199300390
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:06 schreef _serial_ het volgende:

[..]

asymptomatisch ben je niet besmettelijk (heeeeeeeeel minimaal)
Heh?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199300395
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Zou dat ook op leeftijd gaan, van oud naar jong?
Dat heb ik gevraagd, maar dat wisten ze niet.
Maar dat denk ik wel.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:09:33 #39
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199300400
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Het duurt nog wel even voordat voldoende mensen gevaccineerd zijn om nieuwe mutaties die de zorg weer gaan overbelasten te voorkomen. In Nederland, maar met name wereldwijd.
Daar gaat testen niet tegen helpen, dan moet je vliegvakanties verbieden en Europa op slot doen.
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:09:55 #40
3542 Gia
User under construction
pi_199300409
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:04 schreef zalkc het volgende:

Maar dan heb ik slecht nieuws, als die groep er voor -blijft- zorgen dat de maatschappij niet open kan, dan komen we nooit van het testen af. Die groep zal niet kleiner worden hierdoor.
Die groep, die niet gevaccineerd kan worden, kan ook niet tegen de griep gevaccineerd worden. Bij zware griepuitbraken, zoals in 2018, moeten ze ook zelf zorgen niet besmet te raken.

Dat is m.i. nu niet anders.
De maatschappij hoeft niet op slot voor de enkeling die niet beschermd kan worden. Die beschermt zichzelf maar, door thuis te blijven, mondkapje te dragen, afstand te houden, whatever.
Het is kut als je iets mankeert, maar daar hoeven anderen niet onder te lijden.
pi_199300411
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 11:23 schreef chratnox het volgende:

[..]

Wat best een zorgpuntje is. Het gaat echt totaal niet om de test an-sich. Het gaat erom dat er toegangsbeperkingen opgelegd worden voor iets waar je zelf weinig tot geen last van zult hebben. Voor de mensen waar je al een jaar thuis voor bent.

Dezelfde mensen die vooraan staan met vaccineren en niet door die hoepels hoeven te springen.
Het gaat er ook niet om dat jij weinig tot geen last zult hebben (hopelijk voor je overigens) van een eventuele besmetting: Het gaat er om dat jij die eventuele besmetting weer gemiddeld aan 1 tot 1,4 anderen doorgeeft. Die dat op hun beurt dan weer aan gemiddeld 1 tot 1,4 anderen doorgeeft..Etc, etc etc..

En dat dan maal een paar honderd tot tienduizenden bezoekers van het evenement. En dat maal het aantal evenementen dat die dag gegeven wordt.

Verder ben je niet een jaar thuis voor anderen. Ook jij hebt een heel groot belang bij het onder controle houden van een pandemie. Ook jij kunt getroffen worden door een hartstilstand, een beroerte, tijdens een festival ruzie krijgen en een klap op je hoofd krijgen of een verkeersongeval krijgen. Dan is het toch wel ff lekker dat er ook voor jou een bedje in het ziekenhuis is?

Epidemiologie is de wetenschap van grote getallen, niet van individuele maatregelen.

Maandenlang wordt er hier gemekkerd over dat de overheid overal maar "foei... mag niet..." tegen zegt. Wordt er geprobeerd om toch, gegeven de uitdagende omstandigheden, weer eens wat mogelijk te maken, is het weer niet goed.
pi_199300412
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:09 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Dat heb ik gevraagd, maar dat wisten ze niet.
Maar dat denk ik wel.
quote:
Het uitnodigen start dus vanaf donderdag en verloopt niet per leeftijdsgroep en ook niet per provincie, maar per huisartsenpraktijk. Iedereen met dezelfde huisarts krijgt de brief dus op dezelfde dag. Welke praktijken als eerste aan de beurt komen is willekeurig bepaald, aldus het RIVM.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:11:08 #43
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_199300420
Niks aan de hand !
We krijgen gewoon pilletjes

twitter


Of het moet het samenwerken zijn wat weer tegenvalt :+
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:11:29 #44
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199300424
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het was niet tegen mij, dus ik mag niet reageren?

Ik vind het doortrekken van wat hier gebeurt naar de oeigoeren en hoe er met hen wordt omgegaan in China dusdanig belachelijk dat ik vind dat ik daarop mag reageren, ja.

Jij trekt het bewust even door, omdat het een inperking van vrijheid is. Een concetratiekamp en deze 'inperking van vrijheid' kun je op geen enkel moment naast elkaar zetten. Gewoon niet.
Ik zou niet weten waarom dat niet zou mogen

Grondrechten zijn er voor iedereen en het waard om voor op te komen. Voor nu en voor later en voor iedereen.

Ik weet dat wij er compleet anders in staan maar ik zie een complete flip vanaf 'gezond en ok tenzij bewezen' naar 'ziek en gevaarlijk tenzij bewezen' en ik vind dat een hele nare ontwikkeling waar we in Nederland afgelopen anderhalf jaar echt enorme sprongen hebben gemaakt die we daarvoor echt compleet naar BNW hadden verwezen.

Het is een enorm naar virus. Echter, alles iedereen en zijn moeder voor alles gezondheidscontroles opdringen is echt niet geoorloofd of in verhouding.

Of dat nou ¤7,50 kost of niet. Er is geen gegronde reden.

En als we die nu wél vinden. Dan wordt straks ook zo voor hepatitis B, griep, meningokokken en wellicht kun je het lekker doortrekken naar mentale staat van iemand. Eerder een psychose of epileptische insult gehad? Jij mag voorlopig niet naar een druk evenement of reizen, tot je bewijst dat je veilig bent.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:11:32 #45
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199300427
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Die groep, die niet gevaccineerd kan worden, kan ook niet tegen de griep gevaccineerd worden. Bij zware griepuitbraken, zoals in 2018, moeten ze ook zelf zorgen niet besmet te raken.

Dat is m.i. nu niet anders.
De maatschappij hoeft niet op slot voor de enkeling die niet beschermd kan worden. Die beschermd zichzelf maar, door thuis te blijven, mondkapje te dragen, afstand te houden, whatever.
Het is kut als je iets mankeert, maar daar hoeven anderen niet onder te lijden.
'solidair zijn blablabla'

Alleen werkt dat schijnbaar maar 1 kant op.

't is mooi weest
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:12:13 #46
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199300434
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Die groep, die niet gevaccineerd kan worden, kan ook niet tegen de griep gevaccineerd worden. Bij zware griepuitbraken, zoals in 2018, moeten ze ook zelf zorgen niet besmet te raken.

Dat is m.i. nu niet anders.
De maatschappij hoeft niet op slot voor de enkeling die niet beschermd kan worden. Die beschermd zichzelf maar, door thuis te blijven, mondkapje te dragen, afstand te houden, whatever.
Het is kut als je iets mankeert, maar daar hoeven anderen niet onder te lijden.
Dus hoef je de maatschappij niet op slot te laten voor die groep. terwijl dat wel je argument was waarom de maatschappij op slot zou moeten blijven door hun.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199300439
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Het duurt nog wel even voordat voldoende mensen gevaccineerd zijn om nieuwe mutaties die de zorg weer gaan overbelasten te voorkomen. In Nederland, maar met name wereldwijd.
Hou eens op met al die fabeltjes te geloven, nieuwe varianten zijn geen enkel probleem, het is niet zo dat als we hier allemaal de Britse variant hebben gehad, we in 1 keer allemaal de Zuid-Afrikaanse kunnen krijgen, dat is niet hoe het werkt, het voordeel is namelijk dat de Britse dermate dominant is dat die niet meer verdrongen kan worden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199300442
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:06 schreef _serial_ het volgende:

[..]

asymptomatisch ben je niet besmettelijk (heeeeeeeeel minimaal)
Is het nu niet of wel? Ik ben in de war van de post.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 12:13:24 #49
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199300450
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:05 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Of kom je met een belachelijke vergelijking met Oeigoeren.
Ik wist dat die kwam. Dat is uiteraard ook waar ja :+
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199300455
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:12 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Is het nu niet of wel? Ik ben in de war van de post.
Ze zijn waarschijnlijk wel besmettelijk, maar in veeeeeeeeeeeel mindere mate.

Dat is ook eigenlijk de reden dat asymptomatisch testen problematisch is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:13:59 #51
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199300458
quote:
12s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:11 schreef ondeugend het volgende:
Niks aan de hand !
We krijgen gewoon pilletjes

[ twitter ]

Of het moet het samenwerken zijn wat weer tegenvalt :+
quote:
Dat kan volgens Europees commissaris Stella Kyriakides (Zorg) als de EU-landen net als bij de ontwikkeling en aankoop van coronavaccins samenwerken
Kan beter zonder, zie GB, maar de walgelijke eu moet zijn zelfverklaarde bestaansrecht weer even pushen. Dat 'samenwerken' heeft alleen maar vertragende effecten als resultaat.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:14:11 #52
3542 Gia
User under construction
pi_199300460
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:10 schreef _serial_ het volgende:

[..]


[..]

Dan gaat het voor mij nog wel effe duren. Onze praktijk is ook altijd laat met de griepprik.
pi_199300461
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:12 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Is het nu niet of wel? Ik ben in de war van de post.
https://wwwnc.cdc.gov/eid/article/27/4/20-4576_article
quote:
In this cluster of COVID-19 cases, little to no transmission occurred from asymptomatic case-patients.
pi_199300462
quote:
12s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:11 schreef ondeugend het volgende:
Niks aan de hand !
We krijgen gewoon pilletjes

[ twitter ]

Of het moet het samenwerken zijn wat weer tegenvalt :+
Mijn god, die mensen zijn echt compleet debiel.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:14:49 #55
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199300468
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:12 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Is het nu niet of wel? Ik ben in de war van de post.
Minder besmettelijk, waarschijnlijk veel minder besmettelijk, maar dat is nog niet zeker

Is ook vrij lastig te meten want mensen weten dan nog niet dat ze geïnfecteerd en besmettelijk zijn doorgaans :T
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199300473
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan gaat het voor mij nog wel effe duren. Onze praktijk is ook altijd laat met de griepprik.
Wat ik begreep van een andere gerespecteerde user uit dit forum is deze lijst al opgemaakt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 12:15:27 #57
5428 crew  miss_sly
pi_199300475
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:11 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom dat niet zou mogen

Grondrechten zijn er voor iedereen en het waard om voor op te komen. Voor nu en voor later en voor iedereen.

Ik weet dat er er compleet anders in staan maar ik zie een complete flip vanaf 'gezond en ok tenzij bewezen' naar 'ziek en gevaarlijk tenzij bewezen' en ik vind dat een hele nare ontwikkeling waar we in Nederland afgelopen anderhalf jaar echt enorme sprongen hebben gemaakt die we daarvoor echt compleet naar BNW hadden verwezen.

Het is een enorm naar virus. Echter, alles iedereen en zijn moeder voor alles gezondheidscontroles opdringen is echt niet geoorloofd of in verhouding.

Of dat nou ¤7,50 kost of niet. Er is geen gegronde reden.

En als we die nu wél vinden. Dan wordt straks ook zo voor hepatitis B, griep, meningokokken en wellicht kun je het lekker doortrekken naar mentale staat van iemand. Eerder een psychose of epileptische insult gehad? Jij mag voorlopig niet naar een druk evenement of reizen, tot je bewijst dat je veilig bent.
Ik vind dat echt zo ontzettend ver gezocht. Het gaat namelijk niet om de ziekte, het gaat om de druk op de zorg. Als er een hep B epidemie uitbreekt, neem je ook maatregelen. Als een individu hep B krijgt, is er niks aan de hand.

Maar waar het mij om gaat is de manier waarop je tegen mij van leer trekt over het artikel dat ik plaatste over de bedreiging van van Dissel en hoe dat echt op geen enkele manier van toepassing was op wat hier in het topic werd gezegd, dat het schandalig was dat ik daar iets van zag en dat ook nog waagde te plaatsen, maar jij het wel geoorloofd vindt om de situatie van de oeigoeren in concentratiekampen te vergelijken met wat er in NL gebeurt. Of beide zijn niet geoorloofd, of allebei. Zeg jij het maar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199300477
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:14 schreef raptorix het volgende:

[..]

Mijn god, die mensen zijn echt compleet debiel.
'Iedereen is gek behalve ik'
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199300478
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:06 schreef _serial_ het volgende:

[..]

asymptomatisch ben je niet besmettelijk (heeeeeeeeel minimaal)
Van wat ik her en der gelezen heb is het minder maar zeker niet "heel minimaal". Maar ook al zou het zo zijn, hoesten kun je niet verbieden of tegenhouden dus je zal alsnog een testbewijs moeten hebben. "Nee hoor ik heb geen klachten" is pappen en nathouden wat we nu doen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_199300483
Kriebelhoestje, test gedaan.

@Elan @Scrummie @Lenny_Leonard
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:16:44 #61
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199300487
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:10 schreef JFlip het volgende:

[..]

Het gaat er ook niet om dat jij weinig tot geen last zult hebben (hopelijk voor je overigens) van een eventuele besmetting: Het gaat er om dat jij die eventuele besmetting weer gemiddeld aan 1 tot 1,4 anderen doorgeeft. Die dat op hun beurt dan weer aan gemiddeld 1 tot 1,4 anderen doorgeeft..Etc, etc etc..

En dat dan maal een paar honderd tot tienduizenden bezoekers van het evenement. En dat maal het aantal evenementen dat die dag gegeven wordt.

Verder ben je niet een jaar thuis voor anderen. Ook jij hebt een heel groot belang bij het onder controle houden van een pandemie. Ook jij kunt getroffen worden door een hartstilstand, een beroerte, tijdens een festival ruzie krijgen en een klap op je hoofd krijgen of een verkeersongeval krijgen. Dan is het toch wel ff lekker dat er ook voor jou een bedje in het ziekenhuis is?

Epidemiologie is de wetenschap van grote getallen, niet van individuele maatregelen.

Maandenlang wordt er hier gemekkerd over dat de overheid overal maar "foei... mag niet..." tegen zegt. Wordt er geprobeerd om toch, gegeven de uitdagende omstandigheden, weer eens wat mogelijk te maken, is het weer niet goed.
Het is niet alsof gevaccineerden het straks niet meer door kunnen geven. Dat is nog steeds mogelijk. Ze hoeven zich ook niet meer te testen, dus het komt dan ook nog eens vaker voor dat ze het doorgeven zonder dat ze het door hebben. Waardoor het wellicht iemand anders treft die nog niet gevaccineerd is.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199300488
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:14 schreef Molo het volgende:

[..]

Minder besmettelijk, waarschijnlijk veel minder besmettelijk, maar dat is nog niet zeker

Is ook vrij lastig te meten want mensen weten dan nog niet dat ze geïnfecteerd en besmettelijk zijn doorgaans :T
Is het dan wel goed gemeten, en het is dus wel besmettelijk volgens die bron.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199300494
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind dat echt zo ontzettend ver gezocht. Het gaat namelijk niet om de ziekte, het gaat om de druk op de zorg. Als er een hep B epidemie uitbreekt, neem je ook maatregelen. Als een individu hep B krijgt, is er niks aan de hand.

Maar waar het mij om gaat is de manier waarop je tegen mij van leer trekt over het artikel dat ik plaatste over de bedreiging van van Dissel en hoe dat echt op geen enkele manier van toepassing was op wat hier in het topic werd gezegd, dat het schandalig was dat ik daar iets van zag en dat ook nog waagde te plaatsen, maar jij het wel geoorloofd vindt om de situatie van de oeigoeren in concentratiekampen te vergelijken met wat er in NL gebeurt. Of beide zijn niet geoorloofd, of allebei. Zeg jij het maar.
Wellicht omdat het met kleine stapjes gebeurt? Of dacht je dat een dictatuur in 1 keer ontstond? Ik kan je wel een korte handleding dictatuur voor dummies geven hoor, ik kan ook precies aangeven hoe we er in Nederland voor staan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199300499
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:16 schreef Wereldgozer het volgende:
Kriebelhoestje, test gedaan.

@:elan @:scrummie @:lenny_leonard
Niet aan de regels gehouden?

Klap in gezicht van de zorgmedewerkers
pi_199300502
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:10 schreef _serial_ het volgende:

[..]


[..]

Ah kijk, dat wist mijn huisarts dus niet :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_199300503
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan gaat het voor mij nog wel effe duren. Onze praktijk is ook altijd laat met de griepprik.
Je huisarts moet het in elk geval allang doorgestuurd hebben.
Maar de praktijk wordt dus volkomen willekeurig uitgenodigd door GGD, afhankelijk van beschikbaarheid van vaccins.

Waarschijnlijk heb je voor het einde van de maand een uitnodiging.
1,4 miljoen / 100K per dag = 14 dagen prikken, daar bij komen de huidige leeftijdsgroepen en 2e prikken, dus reken op een maand voor dag de hele groep klaar is.

Hopelijk versnellen ze nog wat meer zodat nieuwe cohorten ook geprikt kunnen worden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199300504
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wellicht omdat het met kleine stapjes gebeurt? Of dacht je dat een dictatuur in 1 keer ontstond? Ik kan je wel een korte handleding dictatuur voor dummies geven hoor, ik kan ook precies aangeven hoe we er in Nederland voor staan.
Heel interessant. Maar doe dat lekker in BNW verder.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199300507
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Niet aan de regels gehouden?

Klap in gezicht van de zorgmedewerkers
Als ie bij jouw komt, zet hem dan maar op transport naar die IC in Limburg, we willen geen slechte cijfers door dat soort mensen!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:19:16 #69
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199300515
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:15 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat ik begreep van een andere gerespecteerde user uit dit forum is deze lijst al opgemaakt.
Lijst staan openbaar op de NHG site met handleidingen voor huisartsen. Al geruime geruime tijd ja

Huisartsensystemen zijn er ook allemaal allang op ingericht
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:19:30 #70
3542 Gia
User under construction
pi_199300519
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:12 schreef zalkc het volgende:

Dus hoef je de maatschappij niet op slot te laten voor die groep. terwijl dat wel je argument was waarom de maatschappij op slot zou moeten blijven door hun.
Dan heb je me echt verkeerd begrepen.
Ik ben vóór het vaccinatiebewijs (of negatief testbewijs) om zo snel mogelijk alles open te gooien.

Zodra iedereen, die dat kan, gevaccineerd zou kunnen zijn, moeten deze bewijzen weer weg. Terug naar normaal.

Degenen die zich niet willen laten vaccineren lopen dan een eigen gekozen risico.
Degenen die zich niet kunnen laten vaccineren doen wat ze altijd al moeten doen, zichzelf beschermen.
pi_199300521
quote:
14s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:17 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ah kijk, dat wist mijn huisarts dus niet :D
Je kan je nu al aanmelden voor een afspraak online.
Officieel pas met een brief maar grote kans dat deze in de tussentijd wel op de mat valt. Zo niet kan je toch nog annuleren.
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 12:20:13 #72
5428 crew  miss_sly
pi_199300525
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wellicht omdat het met kleine stapjes gebeurt? Of dacht je dat een dictatuur in 1 keer ontstond? Ik kan je wel een korte handleding dictatuur voor dummies geven hoor, ik kan ook precies aangeven hoe we er in Nederland voor staan.
Dank je. Ik kijk er anders naar dan jij. Dat kan ik verder prima toetsen zonder jouw handleiding en duiding over hoe NL ervoor staat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:21:37 #73
3542 Gia
User under construction
pi_199300535
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:15 schreef raptorix het volgende:


Wat ik begreep van een andere gerespecteerde user uit dit forum is deze lijst al opgemaakt.
Huisartsenpraktijken moeten wel een lijst met patiënten aanleveren.
pi_199300536
quote:
Denk nu dat het vooral presymptomatisch is ipv asymptimatisch wat voor besmettingen zorgt.
pi_199300540
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Je kan je nu al aanmelden voor een afspraak online.
Officieel pas met een brief maar grote kans dat deze in de tussentijd wel op de mat valt. Zo niet kan je toch nog annuleren.
Ik zou de gok niet nemen om online aan te melden, want je afspraak wel kan geannuleerd worden als je nog niet officieel de brief hebt mogen ontvangen. Er wordt niet voor niets per huisartsenpraktijk verspreid uitgenodigd. De vaccins moeten wel beschikbaar zijn voor die regio.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:22:12 #76
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199300548
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind dat echt zo ontzettend ver gezocht. Het gaat namelijk niet om de ziekte, het gaat om de druk op de zorg. Als er een hep B epidemie uitbreekt, neem je ook maatregelen. Als een individu hep B krijgt, is er niks aan de hand.

Maar waar het mij om gaat is de manier waarop je tegen mij van leer trekt over het artikel dat ik plaatste over de bedreiging van van Dissel en hoe dat echt op geen enkele manier van toepassing was op wat hier in het topic werd gezegd, dat het schandalig was dat ik daar iets van zag en dat ook nog waagde te plaatsen, maar jij het wel geoorloofd vindt om de situatie van de oeigoeren in concentratiekampen te vergelijken met wat er in NL gebeurt. Of beide zijn niet geoorloofd, of allebei. Zeg jij het maar.
Iedereen en zijn moeder testen zonder klachten helpt niet mee aan verlichten van de zorg en niet mee aan corona weg krijgen

Dat.

Laatste punt. Ja natuurlijk is dit een enorme bizarre vergelijking, van Oeigoeren. Maar in vergelijking een beetje vrijheid inleveren is doordat het minder heftig is, niet ineens géén vrijheid meer inleveren.

Dat heeft niets te maken met dat ik hier iemand verwijt voor concentratiekampen en dikke ellende en gruwelijkheden te zijn.

Dat deed jij in mijn beleving wel rondom die bedreigingen.
Dat mensen hier zo postten dat het best weleens zo opgevat zou kunnen worden door anderen dat het geoorloofd zou zijn om Jaap van Dissel te bedreigen.

Ik vind dat echt compleet iets anders.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199300557
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Denk nu dat het vooral presymptomatisch is ipv asymptimatisch wat voor besmettingen zorgt.
Dat zou zomaar kunnen, geen idee. Discussie ging alleen over asymptomatisch, vandaar de link naar die specifieke studie. Zou zo veel meer kunnen schelen als er gezegd zou kunnen worden: Je bent alleen besmettelijk met deze klachten, als dit met je aan de hand is.

Helaas.
pi_199300559
quote:
Het nut van massaal asymptomatisch testen is ook al tig keer uitgeprobeerd en onderzocht. Wat het per gedetecteerde besmetting kost. Het is iets wat we nog nooit voor welke ziekte dan ook hebben gedaan. Het gaat totaal buiten alle normale definities van doelmatigheid, nut en noodzaak. Het creëert wel een hoop miljonairs vanuit geld dat uiteindelijk bij de hele bevolking moet worden teruggehaald.

Nu gaan we dat hier ook doen maar dan met de illusie dat 'de maatschappij weer veilig een beetje open kan', alsof dat anders onveilig zou zijn. Later lachen we erom, maar de mensen die het nu met hand en tand verdedigen zul je nooit meer horen. Ja of er moet een parlementaire enquête komen: "Ja jongens, het was crisis, er moesten snel besluiten worden genomen uit voorzorgsprincipe. Dat heb ik de regering ook geadviseerd. Dat ik dankzij die adviezen zelf miljonair ben geworden is bijvangst."
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:23:52 #79
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199300563
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:16 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het is niet alsof gevaccineerden het straks niet meer door kunnen geven. Dat is nog steeds mogelijk. Ze hoeven zich ook niet meer te testen, dus het komt dan ook nog eens vaker voor dat ze het doorgeven zonder dat ze het door hebben. Waardoor het wellicht iemand anders treft die nog niet gevaccineerd is.
Dat is wel een negatief beeld

Zoals data nu laten zien zijn gevaccineerden veel minder in staat om het door te geven.

Bij mensen bij wie de vaccinatie minder aan slaat (ouderen en kwetsbaren qua immuunsysteem) zal dat wat meer zijn door hun eigen immuunsysteem dusn
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:24:17 #80
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199300567
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Is het dan wel goed gemeten, en het is dus wel besmettelijk volgens die bron.
Kan, dat weet ik verder niet
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 12:24:20 #81
5428 crew  miss_sly
pi_199300569
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:22 schreef Molo het volgende:

[..]

Iedereen en zijn moeder testen zonder klachten helpt niet mee aan verlichten van de zorg en niet mee aan corona weg krijgen

Dat.

Laatste punt. Ja natuurlijk is dit een enorme bizarre vergelijking, van Oeigoeren. Maar in vergelijking een beetje vrijheid inleveren is doordat het minder heftig is, niet ineens géén vrijheid meer inleveren.

Dat heeft niets te maken met dat ik hier iemand verwijt voor concentratiekampen en dikke ellende en gruwelijkheden te zijn.

Dat deed jij in mijn beleving wel rondom die bedreigingen.
Dat mensen hier zo postten dat het best weleens zo opgevat zou kunnen worden door anderen dat het geoorloofd zou zijn om Jaap van Dissel te bedreigen.

Ik vind dat echt compleet iets anders.
Natuurlijk vind je dat. Verbaast me niets. Zijn wij het compleet met elkaar oneens. En dit voorbeeld van je met de oeigoeren valt me ontzettend van je tegen. Dat je het bovendien blijft verdedigen, onbegrijpelijk.

Maar goed, laten we er maar over ophouden; de oeigoeren zijn verder offtopic in dit topic.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:25:05 #82
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199300575
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:23 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Het nut van massaal asymptomatisch testen is ook al tig keer uitgeprobeerd en onderzocht. Wat het per gedetecteerde besmetting kost. Het is iets wat we nog nooit voor welke ziekte dan ook hebben gedaan. Het gaat totaal buiten alle normale definities van doelmatigheid, nut en noodzaak. Het creëert wel een hoop miljonairs vanuit geld dat uiteindelijk bij de hele bevolking moet worden teruggehaald.

Nu gaan we dat hier ook doen maar dan met de illusie dat 'de maatschappij weer veilig een beetje open kan', alsof dat anders onveilig zou zijn. Later lachen we erom, maar de mensen die het nu met hand en tand verdedigen zul je nooit meer horen. Ja of er moet een parlementaire enquête komen: "Ja jongens, het was crisis, er moesten snel besluiten worden genomen uit voorzorgsprincipe. Dat heb ik de regering ook geadviseerd. Dat ik dankzij die adviezen zelf miljonair ben geworden is bijvangst."
Ze hebben al 14 maanden de tijd gehad om na te denken, van 'snel besluiten nemen' zou toch geen sprake meer moeten zijn.
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:25:30 #83
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199300577
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:17 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Heel interessant. Maar doe dat lekker in BNW verder.
Dat hoorde ik een half jaar geleden ook toen het ging over vaccinatiebewijzen

Dat is prima COR gerelateerd in geval van COR zaken
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199300590
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:25 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat hoorde ik een half jaar geleden ook toen het ging over vaccinatiebewijzen

Dat is prima COR gerelateerd in geval van COR zaken
Hoe een land, in dit geval Nederland, een dictatuur aan het worden is heeft a niets met COR te maken en is b wappiegeneuzel.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199300596
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:16 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het is niet alsof gevaccineerden het straks niet meer door kunnen geven. Dat is nog steeds mogelijk.
Dat is nog maar de vraag. Er zijn enkele onderzoeken die wel in die richting wijzen, en er zijn enkele onderzoeken die aangeven dat gevaccineerden nog wel kunnen besmetten. Wel lijkt langzaam maar zeker duidelijk te worden dat de kans dat een gevaccineerd persoon iemand besmet veel lager is dan een ongevaccineerd persoon.
quote:
Ze hoeven zich ook niet meer te testen, dus het komt dan ook nog eens vaker voor dat ze het doorgeven zonder dat ze het door hebben. Waardoor het wellicht iemand anders treft die nog niet gevaccineerd is.
doe mogelijkheid bestaat inderdaad, alhoewel ook nog maar moet worden vastgesteld hoe infectieus pre-symptomatische personen zijn.

het is ook geen 100% waterdicht systeem, dat beweert ook niemand, maar hier trap je weer in dezelfde valkuil, door er op veel te individualistische basis naar te kijken. Het hoeft geen probleem te zijn als er van de 100 gevaccineerden toch 1 een ander persoon besmet. Het wordt een probleem als honderden of duizenden dat doen.

Stel dat de kans dat een ongevaccineerd persoon iemand besmet 60% is, en dat de kans dat een gevaccineerd persoon iemand besmet 1% is. Zie je het verschil? Denk groot.

Zou je overigens blijer zijn als de gevaccineerden zich ook moeten laten testen als ze ergens naar toe willen? Is het gewoon een kwestie van "hullie hoeven het niet, en dat is niet eerlijk?"
pi_199300603
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dank je. Ik kijk er anders naar dan jij. Dat kan ik verder prima toetsen zonder jouw handleiding en duiding over hoe NL ervoor staat.
Ik denk niet dat je dat kan, anders had je dit niet gezegt, Rutte die al voor de verkiezingen een politiek machtsblok regelt, Rutte die samen met de pers afspreekt hoe ze over Corona berichten, noodwetjes die 3 weken zouden duren, Rechters die binnen een paar uur een andere uitspraak wegwerken, Rutte die regelt dat een vage Stichting geleid door oud generaals en Miljard krijgen zonder bestedingsdoel, etc, etc.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199300613
quote:
Even ervanuitgaande dat je zowel pre- als asymptomatisch betrouwbaar kunt testen maakt het onderscheid in dit vraagstuk weinig uit. Wat is het merkbare verschil tussen een presymptomatische en een asymptomatische concertbezoeker?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:29:35 #88
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199300623
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Natuurlijk vind je dat. Verbaast me niets. Zijn wij het compleet met elkaar oneens. En dit voorbeeld van je met de oeigoeren valt me ontzettend van je tegen. Dat je het bovendien blijft verdedigen, onbegrijpelijk.

Maar goed, laten we er maar over ophouden; de oeigoeren zijn verder offtopic in dit topic.
Het was dan ook gewoon een hyperbool om een punt te maken
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199300626
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:28 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je dat kan
Zoooo :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:30:42 #90
3542 Gia
User under construction
pi_199300634
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:21 schreef _serial_ het volgende:


Ik zou de gok niet nemen om online aan te melden, want je afspraak wel kan geannuleerd worden als je nog niet officieel de brief hebt mogen ontvangen. Er wordt niet voor niets per huisartsenpraktijk verspreid uitgenodigd. De vaccins moeten wel beschikbaar zijn voor die regio.
Gaat ook van oud naar jong:

quote:
Uw patiënten worden in een periode van ongeveer 2-3 weken uitgenodigd van oud naar jong. De eerste brieven zullen 6 mei bij uw patienten kunnen aankomen. Het versturen zal steeds in verschillende batches gedaan worden om het GGD-callcenter niet te overbelasten. Dit zal via verschillende kanalen naar de burger gecommuniceerd worden om overbelasting van de huisartsen telefoonlijnen te voorkomen. Uw patiënt mag pas een afspraak gaan maken als hij/zij de uitnodigingsbrief ontvangen heeft. De verwachting is dat iedereen de uitnodiging heeft ontvangen rond 20 mei.
https://corona.nhg.org/co(...)lecteren-uitnodigen/
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:30:46 #91
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199300635
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:26 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Hoe een land, in dit geval Nederland, een dictatuur aan het worden is heeft a niets met COR te maken en is b wappiegeneuzel.
Dit land is geen dictatuur aan het worden, het is wel enge stappen aan het zetten die ene dictatuur niet zou misstaan
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199300649
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:30 schreef Molo het volgende:

[..]

Dit land is geen dictatuur aan het worden, het is wel enge stappen aan het zetten die ene dictatuur niet zou misstaan
En dat bespreken kan dus prima in BNW.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:32:00 #93
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199300650
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:29 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Zoooo :').
En hoe is die opmerking anders dan

quote:
Natuurlijk vind je dat. Verbaast me niets
?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199300656
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:19 schreef Molo het volgende:

[..]

Lijst staan openbaar op de NHG site met handleidingen voor huisartsen. Al geruime geruime tijd ja

Huisartsensystemen zijn er ook allemaal allang op ingericht
Gevonden, het betreft vooral de zware gevallen, ik dacht mijn vriend ook met Astma, maar het is dus alleen voor mensen die Astma met onderhoudsbehandelingen krijgen, voor de rest gebruikelijke zware dingen.

https://www.nhg.org/sites(...)l_griep_sep_2020.pdf
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199300662
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:32 schreef Molo het volgende:

[..]

En hoe is die opmerking anders dan
[..]

?
Het verbaast haar niets dat jij dat vindt.

Hij stelt dat ze zelf niet in staat is na te denken.

Ik zie het verschil, jij ook?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 12:33:38 #96
5428 crew  miss_sly
pi_199300668
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:28 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je dat kan, anders had je dit niet gezegt, Rutte die al voor de verkiezingen een politiek machtsblok regelt, Rutte die samen met de pers afspreekt hoe ze over Corona berichten, noodwetjes die 3 weken zouden duren, Rechters die binnen een paar uur een andere uitspraak wegwerken, Rutte die regelt dat een vage Stichting geleid door oud generaals en Miljard krijgen zonder bestedingsdoel, etc, etc.
Ik zou graag willen dat je niet zo hoog van de toren blaast en mij de les leest. Of anderen, wat dat betreft. Een toontje lager mag ook. Ik denk dat jij, net zo min als wie dan ook, de wijsheid in pacht hebt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:34:18 #97
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199300678
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:31 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

En dat bespreken kan dus prima in BNW.
Als je zo redeneert kun je heel COR opdoeken en elders onderbrengen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199300684
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik zou graag willen dat je niet zo hoog van de toren blaast en mij de les leest. Of anderen, wat dat betreft. Een toontje lager mag ook. Ik denk dat jij, net zo min als wie dan ook, de wijsheid in pacht hebt.
Nou jouw toon bevalt me ook niet, je doet net alsof ik spoken zie, verschil tussen wat jij denkt, en ik zeg, is dat ik het gewoon met feiten kan staven.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 12:34:37 #99
5428 crew  miss_sly
pi_199300685
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:29 schreef Molo het volgende:

[..]

Het was dan ook gewoon een hyperbool om een punt te maken
Wat mij betreft volledig mislukt, dat punt maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:34:52 #100
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199300690
Sowieso is het vrij bizar om te denken dat Rutte een soort alleenheerser is. Dan heb je blijkbaar geen enkel benul van de Nederlandse rechtsstaat.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:34:59 #101
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199300691
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:32 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het verbaast haar niets dat jij dat vindt.

Hij stelt dat ze zelf niet in staat is na te denken.

Ik zie het verschil, jij ook?
Hij stelt het niet, hij zegt 'ik denk'.

Dat is wat anders
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199300693
Present. :s) :s)
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:35:40 #103
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199300699
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat mij betreft volledig mislukt, dat punt maken.
Ja dat blijkt :D
Wellicht had ik als zender de ontvanger anders moeten inschatten :D :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199300704
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:34 schreef Molo het volgende:

[..]

Als je zo redeneert kun je heel COR opdoeken en elders onderbrengen
Waarom?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199300708
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:34 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nou jouw toon bevalt me ook niet, je doet net alsof ik spoken zie, verschil tussen wat jij denkt, en ik zeg, is dat ik het gewoon met feiten kan staven.
Nee het verschil is dat jij denkt dat je de enige bent die gelijk heeft en mensen die het niet met je eens zijn als minder ziet.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 12:36:38 #106
5428 crew  miss_sly
pi_199300710
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:34 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nou jouw toon bevalt me ook niet, je doet net alsof ik spoken zie, verschil tussen wat jij denkt, en ik zeg, is dat ik het gewoon met feiten kan staven.
Ik doe niet alsof je spoken ziet. Ik vind het prima dat jij dingen denkt te weten, dat bestrijd ik niet. Jij daarentegen vertelt mij dat ik dingen niet zelf kan bepalen en toetsen. Dat kun je achterwege laten. Niet alleen tegen mij, overigens, maar gewoon in het algemeen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199300711
quote:
10s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:34 schreef Caland het volgende:
Sowieso is het vrij bizar om te denken dat Rutte een soort alleenheerser is. Dan heb je blijkbaar geen enkel benul van de Nederlandse rechtsstaat.
En al wás dat zo: ook hij vindt dat (wanneer mogelijk) alle restricties opgeheven moeten worden.
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:36:52 #108
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199300716
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:36 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Waarom?
Alles ís elders onder te brengen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:37:12 #109
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199300722
waar ging dit ook alweer over?
pi_199300726
quote:
10s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:34 schreef Caland het volgende:
Sowieso is het vrij bizar om te denken dat Rutte een soort alleenheerser is. Dan heb je blijkbaar geen enkel benul van de Nederlandse rechtsstaat.
We hebben het gezien, de man staat keihard te liegen, staat tijdens het liegen nog een keer te liegen, en als het parlement hun oordeel moet geven, dan zijn ze allemaal bang, en lopen ze in de pas, daarnaast is de man schuldig aan het veroorzaken van rassendiscriminatie.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199300728
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:34 schreef Molo het volgende:

[..]

Hij stelt het niet, hij zegt 'ik denk'.

Dat is wat anders
Dat maakt in deze geen verschil.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199300729
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:34 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nou jouw toon bevalt me ook niet, je doet net alsof ik spoken zie, verschil tussen wat jij denkt, en ik zeg, is dat ik het gewoon met feiten kan staven.
Als Rutte van Nederland een dictatuur wil maken is 'ie wel heel erg langzaam. Hij heeft al meer dan 10 jaar de tijd, maar hij is nog niet verder gekomen dan een spoedwetje en wat mediasturing... Het zit ons ook niet in de genen, dat zal het wellicht zijn. Maar als Rutte zo goed is in dictatuurvorming als in de rest van z'n politiek, dan maak ik me geen zorgen. Jij wel?
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 6 mei 2021 @ 12:37:46 #113
408813 crew  trein2000
pi_199300732
https://www.telegraaf.nl/(...)t-blijft-toch-gratis

De tweede kamer doet een avondklokje.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:38:21 #114
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199300740
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:37 schreef Tarado het volgende:
waar ging dit ook alweer over?
Ja, we dwalen hard af.
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:38:25 #115
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199300742
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:37 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat maakt in deze geen verschil.
Vind ik wel

Lunchtijd nu *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199300743
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:36 schreef Molo het volgende:

[..]

Alles ís elders onder te brengen
En daarom zijn er regeltjes gemaakt wat wel en wat niet. *O*.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199300746
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik doe niet alsof je spoken ziet. Ik vind het prima dat jij dingen denkt te weten, dat bestrijd ik niet. Jij daarentegen vertelt mij dat ik dingen niet zelf kan bepalen en toetsen. Dat kun je achterwege laten. Niet alleen tegen mij, overigens, maar gewoon in het algemeen.
Ik ga deze discussie niet verder hier voeren, mar kijk ook even terug op welke toon jij mij aanspreekt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199300752
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:37 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Als Rutte van Nederland een dictatuur wil maken is 'ie wel heel erg langzaam. Hij heeft al meer dan 10 jaar de tijd, maar hij is nog niet verder gekomen dan een spoedwetje en wat mediasturing... Het zit ons ook niet in de genen, dat zal het wellicht zijn. Maar als Rutte zo goed is in dictatuurvorming als in de rest van z'n politiek, dan maak ik me geen zorgen. Jij wel?
De dictatuur kun je ook op een andere manier regelen, wel eens gehoord van de EU?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199300755
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:37 schreef Tarado het volgende:
waar ging dit ook alweer over?
Over gelijk halen volgens mij. :Y
pi_199300757
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:37 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)t-blijft-toch-gratis

De tweede kamer doet een avondklokje.
Keurig.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:40:24 #121
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199300761
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:37 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)t-blijft-toch-gratis

De tweede kamer doet een avondklokje.
Yep, verrassend

Het herstelbewijs zit er trouwens niet in zie ik, in de plannen

Gokje, krijgen ze niet voor elkaar om in elkaar te zetten? O-)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199300763
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:37 schreef Tarado het volgende:
waar ging dit ook alweer over?
Over Oeigoeren die niet getest willen worden.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 12:40:29 #123
5428 crew  miss_sly
pi_199300764
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:38 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik ga deze discussie niet verder hier voeren, mar kijk ook even terug op welke toon jij mij aanspreekt.
Volgens mij is daar niets mis mee. Als jij daar anders over denkt, kun je een tr zetten en kan een andere mod dat bekijken voor je.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199300767
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:39 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Over gelijk halen volgens mij. :Y
Jij bent er vandaag ook vroeg bij, zeg. :o
pi_199300777
quote:
14s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Mijn complimenten voor je positieve en rationele houding :) . Dat was een aantal weken geleden heel anders.
Nou die is niet zo erg veranderd hoor.

Ik vind dit nog steeds een onmenselijke levende hel. Ik ben nog steeds een extrovert, ik leef nog steeds 100% voor mijn fandom en events, en ik wil nog steeds weer gewoon gezellig naar een conventie kunnen, free hugs doen, op de foto gaan met mensen, en gewoon lekker vrij normaal sociaal spontaan open als een MENS mogen leven ipv me opgesloten voelen zitten in deze onvrije levende hel. Ik walg van afstand houden en mondvodjes en de nanoseconde dat we stap 6 halen vergeet ik dat dit ooit bestaan heeft, ga naar het eerste event daarnaartoe, en free hug iedereen die dat wil om vervolgens drie dagen lang helemaal los te gaan. Ik kan niet wachten.

Dit is echt een hel voor me als extrovert, nog steeds.

Maar ook een aantal weken terug was ik niet tegen test- of vaccinatiebewijzen. Ik ben voor ALLES wat er voor zorgt dat ik een aantal maanden eerder weer gezellig zonder 1,5m etc naar een conventie kan.

Daarom vlieg ik ook als het technisch mag come hell or high water het eerste weekend van juli naar engeland voor london anime con, daar zijn dan volgens de site alle restricties weg: geen vodjes, geen afstandsregels, geen groepsgroottebeperkingen, niets. Kan niet wachten!

Ik kan ook niet wachten tot dit over een half jaar ofzo helemaal niet meer nodig is omdat genoeg mensen gevaccineerd zijn, maar tot die tijd steun ik ALLES om deze hel eerder te ontsnapppen en weer naar een con te kunnen. Met heel veel free hugs.

Ik snap niet hoe mensen dit als iets negatiefs kunnen zien.

En als je het vergelijkt met een concentratiekamp ben je niet wijs, dat had ik een aantal weken terug ook al gezegd.

Maar wat zal ik blij zijn als zoals Paternotte zei er genoeg mensen geprikt zijn over een aantal maanden, we stap 6 halen, en gewoon weer zonder testen etc alles kunnen en mogen. Holy shit. Dan vergeet ik dat corona bestaat en ga helemaal los.
#WeesGeenWhales
pi_199300790
quote:
80s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:40 schreef Socios het volgende:

[..]

Jij bent er vandaag ook vroeg bij, zeg. :o
Even checken of ze me nodig hadden voor de gezelligheid. :+
Maar dan hoor ik het wel, denk ik. :P

Hou je me in de gaten ofzo? :o
pi_199300797
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Volgens mij is daar niets mis mee. Als jij daar anders over denkt, kun je een tr zetten en kan een andere mod dat bekijken voor je.
Dat lijkt me niet nodig, ik heb afgesproken dat ik hier geen ruzie meer ga maken, jij hebt je punt gemakt, ik mijn punt, en laten we het daar bij houden, sowieso gaat het hier nu allemaal zwaar offtopic, wellicht is het een idee om een apart topic te maken om politiek zaken en Corona te bespreken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199300801
Ik heb deze keer niet op Rutte gestemd, m'n vriendin wel.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:43:44 #129
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199300811
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:37 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)t-blijft-toch-gratis

De tweede kamer doet een avondklokje.
U had iets anders verwacht?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199300813
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:38 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik ga deze discussie niet verder hier voeren, mar kijk ook even terug op welke toon jij mij aanspreekt.
He, zo'n reactie heb ik ook eens van jou gehad toen jij ergens in februari beweerde dat ik niet snapte hoe de Corona cijfers geïnterpreteerd moeten worden. En toen je heel zeker wist dat de Engelse variant onzin en bangmakerij was en we juist de goede op gingen... Dat @Scrummie en ik stijgingen zagen in ziekenhuisopnames was selectief kijken naar de cijfers vond je.

Hoe kijk jij terug op jouw houding van toen?
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_199300814
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:42 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Even checken of ze me nodig hadden voor de gezelligheid. :)
Maar dan hoor ik het wel, denk ik. :P

Hou je me in de gaten ofzo? :o
Meestal vallen we tegelijkertijd rond 15.00u pas binnen. w/
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:44:28 #132
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199300824
quote:
6s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:43 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ik heb deze keer niet op Rutte gestemd, m'n vriendin wel.
We noteren het even.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_199300827
quote:
10s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:43 schreef Socios het volgende:

[..]

Meestal vallen we tegelijkertijd rond 15.00u pas binnen. w/
Niets mis met een beetje uitslapen toch.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:45:10 #134
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199300835
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

U had iets anders verwacht?
Dit was wel heel erg getelefoneerd inderdaad.
  Redactie Sport donderdag 6 mei 2021 @ 12:45:25 #135
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199300837
Is er al gezegd dat we in een dictatuur leven?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199300845
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:43 schreef Multatilu het volgende:

[..]

He, zo'n reactie heb ik ook eens van jou gehad toen jij ergens in februari beweerde dat ik niet snapte hoe de Corona cijfers geïnterpreteerd moeten worden. En toen je heel zeker wist dat de Engelse variant onzin en bangmakerij was en we juist de goede op gingen... Dat @:scrummie en ik stijgingen zagen in ziekenhuisopnames was selectief kijken naar de cijfers vond je.

Hoe kijk jij terug op jouw houding van toen?
Kijk mijn reacties maar terug in het topic: Waarom is het R getal zo hoog, kun je zien dat mijn voorspelling prima klopte.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199300853
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is er al gezegd dat we in een dictatuur leven?
DIC-TA-TUUR!
DIC-TA-TUUR!
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:46:34 #138
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199300854
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is er al gezegd dat we in een dictatuur leven?
We leven in een dictatuur en de overheid doet niks!
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:47:25 #139
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199300862
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:37 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)t-blijft-toch-gratis

De tweede kamer doet een avondklokje.
Hadden we hier niet aan zien komen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199300866
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:44 schreef Caland het volgende:

[..]

We noteren het even.
Rutte. w/
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 12:47:57 #141
5428 crew  miss_sly
pi_199300872
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet nodig, ik heb afgesproken dat ik hier geen ruzie meer ga maken, jij hebt je punt gemakt, ik mijn punt, en laten we het daar bij houden, sowieso gaat het hier nu allemaal zwaar offtopic, wellicht is het een idee om een apart topic te maken om politiek zaken en Corona te bespreken.
Ik weet niet of dat echt wat toe zou voegen. Er kan hier prima over politiek in relatie tot corona worden gesproken. En of het nou hier of in een apart topic is, niet iedereen zal het met elkaar eens zijn, er een complot in zien en een dreigende dictatuur waar niet-gevaccineerden die zich niet willen testen net als oeigoeren in een concentratiekamp komen. Of zo.

Anyway, einde deze discussie, inderdaad.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:49:35 #142
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199300894
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is er al gezegd dat we in een dictatuur leven?
ja een mondkapjes dictatuur, wanneer zijn we daar vanaf trouwens?
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:49:52 #143
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199300896
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is er al gezegd dat we in een dictatuur leven?
Als je puur naar deze pandemie kijkt zou ik het eerder een technocratie noemen dan een dictatuur momenteel.
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 12:52:35 #144
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199300918
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:49 schreef Tarado het volgende:

[..]

ja een mondkapjes dictatuur, wanneer zijn we daar vanaf trouwens?
Bij een negatieve test.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199300926
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is er al gezegd dat we in een dictatuur leven?
Volgens mij niet
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Redactie Sport donderdag 6 mei 2021 @ 12:54:49 #146
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199300941
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Volgens mij niet
Erg vreemd, je zou verwachten dat er wel een paar schreeuwers die onzin roepen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:55:35 #147
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_199300952
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:49 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Als je puur naar deze pandemie kijkt zou ik het eerder een technocratie noemen dan een dictatuur momenteel.
Dat inderdaad.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 12:58:13 #148
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199300984
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:10 schreef JFlip het volgende:

[..]

Het gaat er ook niet om dat jij weinig tot geen last zult hebben (hopelijk voor je overigens) van een eventuele besmetting: Het gaat er om dat jij die eventuele besmetting weer gemiddeld aan 1 tot 1,4 anderen doorgeeft. Die dat op hun beurt dan weer aan gemiddeld 1 tot 1,4 anderen doorgeeft..Etc, etc etc..

En dat dan maal een paar honderd tot tienduizenden bezoekers van het evenement. En dat maal het aantal evenementen dat die dag gegeven wordt.

Verder ben je niet een jaar thuis voor anderen. Ook jij hebt een heel groot belang bij het onder controle houden van een pandemie. Ook jij kunt getroffen worden door een hartstilstand, een beroerte, tijdens een festival ruzie krijgen en een klap op je hoofd krijgen of een verkeersongeval krijgen. Dan is het toch wel ff lekker dat er ook voor jou een bedje in het ziekenhuis is?

Epidemiologie is de wetenschap van grote getallen, niet van individuele maatregelen.

Maandenlang wordt er hier gemekkerd over dat de overheid overal maar "foei... mag niet..." tegen zegt. Wordt er geprobeerd om toch, gegeven de uitdagende omstandigheden, weer eens wat mogelijk te maken, is het weer niet goed.
Ik begrijp volledig dat de maatregelen er zijn om te voorkomen dat de ziekenhuizen overstromen. Wanneer er voldoende gevaccineerd is is daar geen risico meer op, dus dan is het niet relevant meer.

Grote evenementen zonder afstand wordt van gezegd dat die sowieso niet plaats gaan vinden voor augustus/september, wanneer de vaccinatiegraad al dusdanig hoog is dat het niet nodig is.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199301031
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:49 schreef Tarado het volgende:

[..]

ja een mondkapjes dictatuur, wanneer zijn we daar vanaf trouwens?
Stap 6, staat letterlijk in het openingsplan...
#WeesGeenWhales
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:01:54 #150
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199301032
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:54 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Erg vreemd, je zou verwachten dat er wel een paar schreeuwers die onzin roepen.
R O V E R H E I D
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 6 mei 2021 @ 13:02:20 #151
408813 crew  trein2000
pi_199301041
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

U had iets anders verwacht?
Nee. Lag er nogal dik bovenop natuurlijk. Heb het hier ook aangekondigd.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199301056
quote:
10s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:47 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hadden we hier niet aan zien komen.
Maar zoals daar heel mooi staat, in het heropeningsplan zit al ingebakken dat die testen tijdelijk zijn. Want een stap verder mag steeds alles wat eerst met test open mag zonder open. Dat voorbeeld daar dus bv. van de horeca; in stap 2 mag je met sneltest uit eten (binnen dan natuurlijk neem ik aan), in stap 3 zonder. Dat zal dus voor musea bv. zelfde zijn (die mogen toch ook in stap 2 weer open?), dus die tijdelijkheid zit al ingebakken.

Heeft @nostra trouwens nog iets gehoord van het FD? Ik had ze ook even gemaild en heb niets meer gehoord...
#WeesGeenWhales
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:04:17 #153
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199301065
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:01 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Stap 6, staat letterlijk in het openingsplan...
kan aan mij liggen maar ik zie het niet staan :M
pi_199301068
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:03 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Maar zoals daar heel mooi staat, in het heropeningsplan zit al ingebakken dat die testen tijdelijk zijn. Want een stap verder mag steeds alles wat eerst met test open mag zonder open. Dat voorbeeld daar dus bv. van de horeca; in stap 2 mag je met sneltest uit eten (binnen dan natuurlijk neem ik aan), in stap 3 zonder. Dat zal dus voor musea bv. zelfde zijn (die mogen toch ook in stap 2 weer open?), dus die tijdelijkheid zit al ingebakken.

Heeft @:nostra trouwens nog iets gehoord van het FD? Ik had ze ook even gemaild en heb niets meer gehoord...
En wanneer denk je dat dit operationeel is? Over 2 weken?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199301075
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

kan aan mij liggen maar ik zie het niet staan :M
Omdat er alleen staat "terug naar normaal: loslaten basismaatregelen". Maar daarmee wordt bedoeld, en dat staat ook woordelijk op rijksoverheid.nl, alles weg. Maar dat is te veel om allemaal uit te schrijven.

"Het loslaten van maatregelen zoals thuiswerken, het dragen van een mondkapje waar dit verplicht is en de basisregels, is nu voorzien in stap 6. Hier is nog geen datum voor."

Bron: https://www.rijksoverheid(...)eving-stap-voor-stap ;)
#WeesGeenWhales
pi_199301087
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:04 schreef raptorix het volgende:

[..]

En wanneer denk je dat dit operationeel is? Over 2 weken?
nee, maar ik vind dit prima voor komende 5 , 6 maanden om bv. in augustus al lowlands (het voorbeeld van de minister) mogelijk te maken. Zodra genoeg gevaccineerd is, zoals paternotte zei, zo snel mogelijk helemaal normaal. Klinkt voor mij alleen meer positief, kan er eerder meer.
#WeesGeenWhales
pi_199301088
Soort FAQ van wat we kunnen verwachten: https://www.nu.nl/coronav(...)wijs.html?redirect=1

Dit is eigenlijk ook super wazig. Als je leest:

"De huidige wetgeving maakt het voor instellingen en bedrijven mogelijk om een vaccinatiebewijs verplicht te stellen voor de toegang tot diensten en voorzieningen."

Dat ze het mogelijk maken is tot daar aan toe. Als een museum of restaurant dat wil doen dan moeten ze dat lekker zelf weten, concurrenten genoeg. Als het voor de hele branche verplicht is om het te verplichten (volgt u het nog?) dan is dat alweer een heel ander verhaal. Als het de keuze is tussen of dit, of gedwongen dichtblijven.

En voor welke branches het zou gelden,komen we daar nog eens wat over te weten? Of wordt er zo een carte-blanche gegeven dat Hugo dat lekker zelf kan bepalen zonder toezicht?
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:06:41 #158
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199301089
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:05 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Omdat er alleen staat "terug naar normaal: loslaten basismaatregelen". Maar daarmee wordt bedoeld, en dat staat ook woordelijk op rijksoverheid.nl, alles weg. Maar dat is te veel om allemaal uit te schrijven.

"Het loslaten van maatregelen zoals thuiswerken, het dragen van een mondkapje waar dit verplicht is en de basisregels, is nu voorzien in stap 6. Hier is nog geen datum voor."

Bron: https://www.rijksoverheid(...)eving-stap-voor-stap ;)
ik vind dat wel rijkelijk laat
pi_199301099
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:06 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik vind dat wel rijkelijk laat
??? Het is toch logisch dat iets wat niets onmogelijk maakt en de economie 0 kost, hoe kut die teringkapjes ook zijn, als laatste eraf gaat???
#WeesGeenWhales
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:07:30 #160
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199301100
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:03 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Maar zoals daar heel mooi staat, in het heropeningsplan zit al ingebakken dat die testen tijdelijk zijn. Want een stap verder mag steeds alles wat eerst met test open mag zonder open. Dat voorbeeld daar dus bv. van de horeca; in stap 2 mag je met sneltest uit eten (binnen dan natuurlijk neem ik aan), in stap 3 zonder. Dat zal dus voor musea bv. zelfde zijn (die mogen toch ook in stap 2 weer open?), dus die tijdelijkheid zit al ingebakken.

Heeft @:nostra trouwens nog iets gehoord van het FD? Ik had ze ook even gemaild en heb niets meer gehoord...
Ja, want ze hebben nog nooit afgeweken van een heropeningsplan. Hoeveel stappenplannen hebben we ondertussen wel niet gehad? Genoeg om m'n muren mee te behangen volgens mij.

Ik hoop echt dat je gelijk hebt hoor en ik vind het knap dat je er zo optimistisch naar kijkt.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:09:32 #161
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199301118
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:07 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

??? Het is toch logisch dat iets wat niets onmogelijk maakt en de economie 0 kost, hoe kut die teringkapjes ook zijn, als laatste eraf gaat???
dat is de makkelijke weg, die dingen hebben hun nut nog nooit aangetoond
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:09:53 #162
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199301119
Ik zit die memorie van toelichting te lezen (je moet wat tijdens je lunch :') ) maar dan dit nog:

quote:
Gedacht wordt aan een termijn van zes maanden voor negatieve uitslagen en een jaar voor positieve uitslagen.
Dit gaat over de bewaartermijn van gegevens voor het TvT, dus niet over de bewaartermijn van de GGD, immers, als je een positieve test hebt, gaat die doorgegeven worden aan de GGD en die bewaart dit maar liefst vijf jaar..

quote:
Wellicht ten overvloede wordt opgemerkt dat een positieve uitslag van een test op het coronavirus aan de GGD gemeld dient te worden door een arts (artikel 22, eerste lid, Wpg) en het laboratorium (artikel 25, tweede lid, Wpg). De GGD bewaart de meldingen ten hoogste vijf jaar (artikel 29, tweede lid, Wpg).
Dus, om straks ergens naartoe te mogen moet ik mijn gegevens afleveren bij een bedrijf, waar ik vervolgens 24 (of 48?) uur profijt van heb en die mogen dat dan ten minste 6 maanden gaan bewaren. En dan straks weer klagen als er gegevens op straat zijn beland waardoor ik weer zo'n "Sorry maar uw data is gelekt, we kunnen niets voor u doen" mail kan gaan ontvangen. Gooi die negatieve test dan ook gewoon weg na 48 uur en informeer de GGD bij een positieve test en gooi die data ook weg, je hebt dat als bedrijf simpelweg niet nodig.

Denk dat wel duidelijk moge zijn dat ondergetekende zo min mogelijk aan deze opzet zal gaan meewerken.
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 13:10:37 #163
5428 crew  miss_sly
pi_199301123
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

kan aan mij liggen maar ik zie het niet staan :M
In de OP staat bij stap 6 "Einde maatregelen".

Dat lijkt me op zich best een duidelijke aanwijzing dat dan alle maatregelen eindigen ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199301125
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:06 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

nee, maar ik vind dit prima voor komende 5 , 6 maanden om bv. in augustus al lowlands (het voorbeeld van de minister) mogelijk te maken. Zodra genoeg gevaccineerd is, zoals paternotte zei, zo snel mogelijk helemaal normaal. Klinkt voor mij alleen meer positief, kan er eerder meer.
Over 2 maanden heeft iedereen zijn eerste vaccinatie gehad, waarom zou je dan nog een testsamenleving willen opzetten, al afgezien dat ze het technisch toch niet voor elkaar gaan krijgen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199301126
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:09 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat is de makkelijke weg, die dingen hebben hun nut nog nooit aangetoond
Tevens was dat ook geen basismaatregel. Dat de eerste en eenvoudigste maatregelen het langst blijven (afstand houden, geen handjes geven etc) ja dat begrijp ik. Maar die mondkapjes zijn er pas na een half jaar en een hoop (gemaakte) druk gekomen.
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:11:14 #166
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199301130
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:06 schreef Vasilevski het volgende:
Soort FAQ van wat we kunnen verwachten: https://www.nu.nl/coronav(...)wijs.html?redirect=1

Dit is eigenlijk ook super wazig. Als je leest:

"De huidige wetgeving maakt het voor instellingen en bedrijven mogelijk om een vaccinatiebewijs verplicht te stellen voor de toegang tot diensten en voorzieningen."

Dat ze het mogelijk maken is tot daar aan toe. Als een museum of restaurant dat wil doen dan moeten ze dat lekker zelf weten, concurrenten genoeg. Als het voor de hele branche verplicht is om het te verplichten (volgt u het nog?) dan is dat alweer een heel ander verhaal. Als het de keuze is tussen of dit, of gedwongen dichtblijven.

En voor welke branches het zou gelden,komen we daar nog eens wat over te weten? Of wordt er zo een carte-blanche gegeven dat Hugo dat lekker zelf kan bepalen zonder toezicht?
quote:
In principe kunnen gevaccineerde en niet-gevaccineerde personen dus hetzelfde ondernemen. Maar mensen die zijn ingeënt of na een besmetting voldoende antilichamen hebben aangemaakt, krijgen wel meer vrijheid dan de rest.
Geen antwoord op jouw vraag, maar ik vond onderstaande alinea wel opvallend.

Dit vat het goed samen. En maar volhouden dat gevaccineerden en niet gevaccineerden evenveel vrijheid behouden.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 13:11:51 #167
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199301134
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:07 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

??? Het is toch logisch dat iets wat niets onmogelijk maakt en de economie 0 kost, hoe kut die teringkapjes ook zijn, als laatste eraf gaat???
Sociaal contact, non-verbale communicatie, het beter mogelijk maken van communiceren voor mensen die doof zijn. De korte lontjes met betrekking tot mondkapjes wegnemen, etc

Die mag wat mij betreft wel eerder verdwijnen dan 'als laatste'.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199301136
quote:
10s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:11 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

[..]

Geen antwoord op jouw vraag, maar ik vond onderstaande alinea wel opvallend.

Dit vat het goed samen. En maar volhouden dat gevaccineerden en niet gevaccineerden evenveel vrijheid behouden.
Wat wordt er onder die vrijheid verstaan?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199301147
quote:
10s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:11 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

[..]

Geen antwoord op jouw vraag, maar ik vond onderstaande alinea wel opvallend.

Dit vat het goed samen. En maar volhouden dat gevaccineerden en niet gevaccineerden evenveel vrijheid behouden.
En hoe wil men dat technisch implementeren? Via de App mag er geen verschil zijn, anders zou duidelijk kunnen zijn of iemand gevaccineerd is of negatief getest, hoe willen ze uberhaupt gevaccineerden onderscheiden? Ze weten niet eens wie er gevaccineerd is bij het RIVM, en dat zou dan wel lukken viaa een Corona app, bijzonder allemaal.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:13:28 #170
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199301148
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:04 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja, omdat ook voor jou dat vaccin straks beschikbaar is. Als dat niet zo was geweest, was het inderdaad dat we niet meer gelijk zijn. Maar nu kun je dus tot die tijd hetzelfde gaan doen als mensen met een vaccin, alleen heb je daar tijdelijk een negatieve test voor nodig. Ik vind het echt bizar hoeveel weerstand dat gegeven oproept.
Wanneer je alleen/maar dient te gebruiken dan snap je toch wel dat er al van ongelijkheid sprake is?

En even los van hoe tijdelijk dat is (zeker met vertraging met vaccineren).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_199301160
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:10 schreef raptorix het volgende:

[..]

Over 2 maanden heeft iedereen zijn eerste vaccinatie gehad, waarom zou je dan nog een testsamenleving willen opzetten, al afgezien dat ze het technisch toch niet voor elkaar gaan krijgen.
maar het plan regelt dan ook al door steeds een stap later de dingen uit de vorige stap open te tellen dat die dan alleen nog geld voor , voorbeeld minister "bv hele grote festivals" en "fysiek onderwijs" waar je de 1,5m weg wilt hebben. Dan is het dus alleen tijdelijk nog een maand of 4 ofzo een alternatief daarvoor tot gewoon dit helemaal achter ons ligt.

En vergeet niet dat je eerste vaccinatie maar half is, en dat het ook nog eens paar weken duurt voor je beschermd bent. voordat iedereen echt helemaal gevaccineerd is die wil is het dus minstens septepber-oktober, en dat is zonder vertraging.
#WeesGeenWhales
pi_199301166
Overigens zal ik mijn huisarts of vaccinatie lokatie geen toestemming verlenen om hier iets over op te slaan, geef me maar een papier, dat vind ik verklaring zat.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199301167
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Tevens was dat ook geen basismaatregel. Dat de eerste en eenvoudigste maatregelen het langst blijven (afstand houden, geen handjes geven etc) ja dat begrijp ik. Maar die mondkapjes zijn er pas na een half jaar en een hoop (gemaakte) druk gekomen.
Omdat Jaapie wat dat betreft een beetje raar is ja, de rest van de wereld deed het meteen...
#WeesGeenWhales
pi_199301170
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:11 schreef chratnox het volgende:

[..]

Sociaal contact, non-verbale communicatie, het beter mogelijk maken van communiceren voor mensen die doof zijn. De korte lontjes met betrekking tot mondkapjes wegnemen, etc

Die mag wat mij betreft wel eerder verdwijnen dan 'als laatste'.
Ja, dit is ook wel een dingetje. Mijn vader is niet doof maar wel slechthorend, dat is normaal geen enorm issue qua functioneren maar nu voor hem wel een grotere handicap. Die kapjes maken het "meelezen" van wat gezegd wordt een stuk lastiger.
pi_199301172
quote:
Situatie van COVID-19 Patienten in de ziekenhuizen, dit is dus exlusief reguliere bezetting:
Nieuw op de IC: 41, dat is 6 minder dan gister.
Nieuw op de verpleegafdeling: 218, dat is 26 minder dan gister.
In totaal liggen er nu 807 mensen op de IC en 1744 mensen op de verpleegafdeling.
Dit is 23 minder op de IC en onveranderd. op de verpleegafdeling ten opzichte van gister
Dit begint er op te lijken! :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199301175
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

En hoe wil men dat technisch implementeren? Via de App mag er geen verschil zijn, anders zou duidelijk kunnen zijn of iemand gevaccineerd is of negatief getest, hoe willen ze uberhaupt gevaccineerden onderscheiden? Ze weten niet eens wie er gevaccineerd is bij het RIVM, en dat zou dan wel lukken viaa een Corona app, bijzonder allemaal.
je ziet een vinkje. Dat kan van een test zijn of vaccinatie. Simpel toch?
#WeesGeenWhales
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:15:36 #177
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_199301177
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:14 schreef raptorix het volgende:
Overigens zal ik mijn huisarts of vaccinatie lokatie geen toestemming verlenen om hier iets over op te slaan, geef me maar een papier, dat vind ik verklaring zat.
Je gaat die spuit wel nemen?
pi_199301185
quote:
10s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:34 schreef Caland het volgende:
Sowieso is het vrij bizar om te denken dat Rutte een soort alleenheerser is. Dan heb je blijkbaar geen enkel benul van de Nederlandse rechtsstaat.
Hadden wij nog een functionerende rechtsstaat dan ?
Weinig van te merken.....
pi_199301186
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:14 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Omdat Jaapie wat dat betreft een beetje raar is ja, de rest van de wereld deed het meteen...
Dat is ook niet helemaal waar natuurlijk. Kijk alleen al naar de USA waar ze er in sommige staten ook niet veel van moesten hebben, en als ik me niet vergis deden ook niet alle Europese landen van meet af aan eraan mee.
pi_199301189
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:13 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Wanneer je alleen/maar dient te gebruiken dan snap je toch wel dat er al van ongelijkheid sprake is?

En even los van hoe tijdelijk dat is (zeker met vertraging met vaccineren).
Dat tijdelijke is er dus niet los van te zien. Als dat er niet was geweest, dan was er sprake van ongelijkheid. NU, ter overbrugging tot je zelf ook een vaccin hebt, is het niets meer dan een prima tussenoplossing.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199301194
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:14 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

maar het plan regelt dan ook al door steeds een stap later de dingen uit de vorige stap open te tellen dat die dan alleen nog geld voor , voorbeeld minister "bv hele grote festivals" en "fysiek onderwijs" waar je de 1,5m weg wilt hebben. Dan is het dus alleen tijdelijk nog een maand of 4 ofzo een alternatief daarvoor tot gewoon dit helemaal achter ons ligt.

En vergeet niet dat je eerste vaccinatie maar half is, en dat het ook nog eens paar weken duurt voor je beschermd bent. voordat iedereen echt helemaal gevaccineerd is die wil is het dus minstens septepber-oktober, en dat is zonder vertraging.
Dat is de groep die nu ook al niet ernstig ziek word, of in ieder geval niet vaak, daarnaast is de 2e prik voornamelijk een booster, en zelfs nog niet eens duidelijk of dat wel nodig is, daarnaast kunnen de hele grote festivals gewoon teststraten opzetten. Bovendien, word nog een leuke klus om uberhaupt die teststraten te regelen, of dacht je dat die glaszetter dat even in 3 weken regelt? Lead Healthcare heeft er 5 maanden over gedaan om 30 straten op te zetten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199301199
quote:
14s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:36 schreef Socios het volgende:

[..]

En al wás dat zo: ook hij vindt dat (wanneer mogelijk) alle restricties opgeheven moeten worden.
Dan moet Rutte dat doen, tot nu toe bedenkt hij alleen maar meer restricties en regels, en er is nog geen sprake van dat alle restricties opgeheven worden
Ik denk dat Rutte, de Jonge en Grapperhaus genieten van deze situatie
pi_199301203
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:14 schreef raptorix het volgende:
Overigens zal ik mijn huisarts of vaccinatie lokatie geen toestemming verlenen om hier iets over op te slaan, geef me maar een papier, dat vind ik verklaring zat.
Maar verder wel overal op- en aanmerkingen over hebben dat het allemaal zo stroef verloopt.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:18:08 #184
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199301207
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:16 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat tijdelijke is er dus niet los van te zien. Als dat er niet was geweest, dan was er sprake van ongelijkheid. NU, ter overbrugging tot je zelf ook een vaccin hebt, is het niets meer dan een prima tussenoplossing.
Ah, dus jij wil mensen verplichten te vaccineren? Want dan is er sprake van inbreuk op lichamelijke integriteit. Of wil je dat mensen blijven testen zolang ze niet gevaccineerd zijn/willen worden? Want dan heb je dus ongelijkheid.
pi_199301210
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:15 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

je ziet een vinkje. Dat kan van een test zijn of vaccinatie. Simpel toch?
Ware het niet dat de vaccinaties niet in een centraal systeem staan, waarom denk je dat er staat: Schattingen op het dashboard?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199301211
Volt: België hoort er niet bij
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:18:28 #187
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199301212
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:16 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Hadden wij nog een functionerende rechtsstaat dan ?
Weinig van te merken.....
Functioneert uitstekend :)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_199301213
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:15 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Je gaat die spuit wel nemen?
Jawel hoor.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:19:17 #189
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199301225
quote:
De avondklok gaat op de schop in de nacht van vrijdag op zaterdag. In Brussel moet je vrijdag tussen 22 uur en middernacht binnenblijven, maar vanaf 1 minuut na klokslag middernacht mag je weer naar buiten. Brussels parlementslid en gemeenteraadslid in Anderlecht Gilles Verstraeten (N-VA) klaagt deze ochtend op Radio 1 over de ,,absurditeit” ervan.
Belgieeeeeeeee

@DonRaja
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:20:12 #190
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199301236
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:17 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Maar verder wel overal op- en aanmerkingen over hebben dat het allemaal zo stroef verloopt.
Ik heb net zoveel commentaar en ook ik zal nooit toestemming geven om mijn persoonsgegevens door te geven voor iets wat een simpele counter kan zijn.
Ze houden maar een papiertje bij, tellen op hoeveel prikken ze zetten en geven dat cijfertje maar door. Hoeven ze mijn gegevens niet voor te hebben.
pi_199301239
quote:
10s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:19 schreef Caland het volgende:

[..]

Belgieeeeeeeee

@:donraja
Haha wat is dit dan :D

@belg
pi_199301243
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:18 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Ah, dus jij wil mensen verplichten te vaccineren? Want dan is er sprake van inbreuk op lichamelijke integriteit. Of wil je dat mensen blijven testen zolang ze niet gevaccineerd zijn/willen worden? Want dan heb je dus ongelijkheid.
Het gaat over de overbruggingsperiode waarin mensen nog niet allemaal de kans hebben gehad zich te laten inenten.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:20:40 #193
75556 erkel
back from Dagestan
pi_199301246
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

En hoe wil men dat technisch implementeren? Via de App mag er geen verschil zijn, anders zou duidelijk kunnen zijn of iemand gevaccineerd is of negatief getest, hoe willen ze uberhaupt gevaccineerden onderscheiden? Ze weten niet eens wie er gevaccineerd is bij het RIVM, en dat zou dan wel lukken viaa een Corona app, bijzonder allemaal.
De registratie loopt achter. Betekent niet dat het alsnog gewoon in de app meegenomen kan worden. En met een QR code wordt of vinkje mag je naar binnen. Gevaccineerd of negatief getest. Geen verschil in te ontdekken voor degene die de code of vinkje afleest.
Weisst
pi_199301249
Prima cijfers weer!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199301252
@capuchon_jongen of hoe heet die gast tegenwoordig :(
pi_199301256
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:18 schreef Caland het volgende:
Functioneert uitstekend :)
De vrijheden en rechten van burgers zijn ingeperkt, tienduizenden bedrijven zijn gesloten
Er is een avondklok ingevoerd en demonstranten worden mishandeld door politie

De rechtsstaat is een farce geworden
pi_199301257
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:20 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Ik heb net zoveel commentaar en ook ik zal nooit toestemming geven om mijn persoonsgegevens door te geven voor iets wat een simpele counter kan zijn.
Ze houden maar een papiertje bij, tellen op hoeveel prikken ze zetten en geven dat cijfertje maar door. Hoeven ze mijn gegevens niet voor te hebben.
Ik begrijp nooit zo goed wat er nou zó verschrikkelijk erg aan is dat ze iets van je weten. Kun je dat uitleggen?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:21:40 #198
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199301262
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:21 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

De vrijheden en rechten van burgers zijn ingeperkt, tienduizenden bedrijven zijn gesloten
Er is een avondklok ingevoerd en demonstranten worden mishandeld door politie

De rechtsstaat is een farce geworden
Verhuis je toch lekker.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_199301266
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:20 schreef erkel het volgende:

[..]

De registratie loopt achter. Betekent niet dat het alsnog gewoon in de app meegenomen kan worden. En met een QR code wordt of vinkje mag je naar binnen. Gevaccineerd of negatief getest. Geen verschil in te ontdekken voor degene die de code of vinkje afleest.
Ik weet heel goed hoe het werkt, ik voorspel je alleen dat ze dat niet op orde gaan krijgen, en dat je het grootste gezeik gaat krijgen van mensen die niet goed in het systeem staan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:22:00 #200
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199301267
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:20 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het gaat over de overbruggingsperiode waarin mensen nog niet allemaal de kans hebben gehad zich te laten inenten.
Het probleem is dat ze dat niet vastleggen. Als ze dat duidelijk in de wet vastleggen en dat het alleen geldt voor Covid-19, dan hebben we een heel ander gesprek.
pi_199301268
Vandaag:
Hongaars Sziget Festival gaat dit jaar weer niet door
Grootste van Europa: Brighton gay parade in augustus gecancelled
Groots met zachte g naar late herfst verplaatst.


En dat in landen waar grootste gedeelte al is gevaccineerd en cases superlaag zijn.

Mensen die denken dat er in Nederland deze zomer veel te doen zal zijn hebben bord voor de kop. Met/zonder test bewijs. Het zal
Hoogstens musea en Efteling worden. Concerten/events nog niet.

Benieuwd of kermissen weer mogen. Die arme ondernemers zitten zwaar in de problemen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_199301269
quote:
10s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:19 schreef Caland het volgende:

[..]

Belgieeeeeeeee

@:donraja
Altijd al het zwakbegaafde zusje van Nederland geweest.
Gent en Brugge zijn wel nice.
pi_199301284
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat is de groep die nu ook al niet ernstig ziek word, of in ieder geval niet vaak, daarnaast is de 2e prik voornamelijk een booster, en zelfs nog niet eens duidelijk of dat wel nodig is, daarnaast kunnen de hele grote festivals gewoon teststraten opzetten. Bovendien, word nog een leuke klus om uberhaupt die teststraten te regelen, of dacht je dat die glaszetter dat even in 3 weken regelt? Lead Healthcare heeft er 5 maanden over gedaan om 30 straten op te zetten.
Heeeeee bingo!! Ja precies dan heb je dus alleen een test voor de heel grote festivals, laat dat nou precies zijn waar het kabinet op inzit vanaf 1 juli!
#WeesGeenWhales
pi_199301286
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:22 schreef RipCity het volgende:
Vandaag:
Hongaars Sziget Festival gaat dit jaar weer niet door
Grootste van Europa: Brighton gay parade in augustus gecancelled

En dat in landen waar grootste gedeelte al is gevaccineerd en cases superlaag zijn.

Mensen die denken dat er in Nederland deze zomer veel te doen zal zijn hebben bord voor de kop. Met/zonder test bewijs.
Alsof het leven om festivals draait
pi_199301287
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:03 schreef eragon2890 het volgende:
Heeft @:nostra trouwens nog iets gehoord van het FD? Ik had ze ook even gemaild en heb niets meer gehoord...
Van zijn collega, niet van hemzelf. Wel erg scherp aangezet in het artikel wmb, al weet ik dus niet uit 1e hand wat er voor voeding achter zit.

Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:23:40 #206
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199301290
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:20 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het gaat over de overbruggingsperiode waarin mensen nog niet allemaal de kans hebben gehad zich te laten inenten.
Stel: vaccinatiegraad is hoog genoeg; de ziekenhuizen kunnen het aantal besmettingen aan. En ze gaan dit toch rekken. ''Voor de zekerheid''.

Ga je dan ook in protest? Of groei je dan mee met de wet? Op welk punt is het voor jou ''genoeg''? Bedoel dat niet cynisch, aanvallend, of wat dan ook; oprechte vraag.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199301300
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:22 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Het probleem is dat ze dat niet vastleggen. Als ze dat duidelijk in de wet vastleggen en dat het alleen geldt voor Covid-19, dan hebben we een heel ander gesprek.
Nee en terecht, want ze willen zichzelf ook de mogelijkheid geven dat wanneer de situatie erom vraagt (bijvoorbeeld nog altijd honderden IC-bedden bezet in juli, of als er onverhoopt toch een kink in het vaccinplan komt) om het aan te houden. Dat is niet om jou en mij te pesten, maar om te voorkomen dat we weer terugvallen zoals vorig jaar zomer gebeurde toen 'alles' open ging.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:24:29 #208
75556 erkel
back from Dagestan
pi_199301302
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:21 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

De vrijheden en rechten van burgers zijn ingeperkt, tienduizenden bedrijven zijn gesloten
Er is een avondklok ingevoerd en demonstranten worden mishandeld door politie

De rechtsstaat is een farce geworden
De functioneerde rechtstaat heeft deze vrijheden tijdelijk ingeperkt inderdaad, omdat het alternatief vele malen vervelender is. Voor iedereen.
Weisst
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 13:26:14 #209
5428 crew  miss_sly
pi_199301316
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:23 schreef nostra het volgende:

[..]

Van zijn collega, niet van hemzelf. Wel erg scherp aangezet in het artikel wmb, al weet ik dus niet uit 1e hand wat er voor voeding achter zit.

[ afbeelding ]
Hmm, ik vind het geen overtuigend antwoord voor de manier waarop het in het artikel werd gesteld.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199301323
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:23 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Heeeeee bingo!! Ja precies dan heb je dus alleen een test voor de heel grote festivals, laat dat nou precies zijn waar het kabinet op inzit vanaf 1 juli!
En daar ga je dan een spoedwet voor regelen, een miljard tegen aanklappen, en test straten opzetten?
LOL
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:27:44 #211
75556 erkel
back from Dagestan
pi_199301328
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik weet heel goed hoe het werkt, ik voorspel je alleen dat ze dat niet op orde gaan krijgen, en dat je het grootste gezeik gaat krijgen van mensen die niet goed in het systeem staan.
Waarschijnlijk sta je vooraan inderdaad wanneer er problemen opduiken hiermee. Je zit in de IT geloof ik of gerelateerd en weet net zoals iedereen dat er kinderziektes zijn met nieuwe toepassingen. Die zijn er om opgelost te worden weer.
Weisst
pi_199301334
We vlakken klein beetje af hopelijk:

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:28:39 #213
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199301339
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:21 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik begrijp nooit zo goed wat er nou zó verschrikkelijk erg aan is dat ze iets van je weten. Kun je dat uitleggen?
Ja hoor, die data is van mij dus ik wil bepalen wat er met die data gebeurt. Het gaat dus niemand verder wat aan. Daar komt bij dat het een kwestie van tijd is voordat die data lekt (kijk maar weer naar het GGD lek) en dan heb je dus helemaal geen controle meer over je data.

Maar het grootste probleem vind ik dat ze data opslaan die ze helemaal niet nodig hebben. Waarom heb je mijn naam nodig om bij te houden hoeveel prikken er gezet zijn? Je kunt er leuke analyses op doen, zeker, maar dan ga je richting scope-creep en dat doe je niet met persoonsgegevens.

En zo kan ik nog wel even doorgaan, kritisch zijn op wie welke data waarvoor gebruikt van jou, is iets wat heel veel mensen, helaas, niet doen.

Al wat ouder, maar nog steeds goed leesvoer: https://decorrespondent.n(...)gen/6428004-ab2d5fc2
pi_199301345
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 12:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Gaat ook van oud naar jong:
[..]

https://corona.nhg.org/co(...)lecteren-uitnodigen/
Ik ken toevallig mensen van nog geen 30 en nog geen 40 die al uitgenodigd zijn, uit verschillende omgevingen.
Dus ik vermoed dat het niet heel erg van oud naar jong gaat.

Punt was meer, dat het niet handig is online de afspraak te maken als je de brief nog niet hebt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199301356
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:27 schreef erkel het volgende:

[..]

Waarschijnlijk sta je vooraan inderdaad wanneer er problemen opduiken hiermee. Je zit in de IT geloof ik of gerelateerd en weet net zoals iedereen dat er kinderziektes zijn met nieuwe toepassingen. Die zijn er om opgelost te worden weer.
Ik weet ook hoe lang het duurt om medische systemen te implementeren, alleen je audit duurt meestal al een kwartaal, opzich is het niet dat ik geen vertrouwen heb in de app, ik weet hoe die in elkaar zit en cryptografisch is dat redelijk op orde, maar het gaat hem gewoon niet worden, althans niet voor iedereen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199301361
quote:
7s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:23 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Stel: vaccinatiegraad is hoog genoeg; de ziekenhuizen kunnen het aantal besmettingen aan. En ze gaan dit toch rekken. ''Voor de zekerheid''.

Ga je dan ook in protest? Of groei je dan mee met de wet? Op welk punt is het voor jou ''genoeg''? Bedoel dat niet cynisch, aanvallend, of wat dan ook; oprechte vraag.
Het punt is dat ik niet zo veel moeite heb met af een toe een testje als ik ergens naartoe wil. De tijd dat álles weer normaal is gaat echt wel komen, maar niet vandaag of morgen, ook niet als iedereen die wil een vaccin heeft gehad. Denk je nou echt dat op het moment dat de vaccinatiegraad hoog genoeg is, de ziekenhuizen het aankunnen we alles zomaar ineens open gaan gooien en terug naar het normaal gaan? Ze kijken - en terecht - wel uit :D. En als we dan met her en der wat testjes langzaamaan weer op kunnen bouwen, denk ik inderdaad /care.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:31:09 #217
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199301368
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:22 schreef RipCity het volgende:
Vandaag:
Hongaars Sziget Festival gaat dit jaar weer niet door
Grootste van Europa: Brighton gay parade in augustus gecancelled
Groots met zachte g naar late herfst verplaatst.


En dat in landen waar grootste gedeelte al is gevaccineerd en cases superlaag zijn.

Mensen die denken dat er in Nederland deze zomer veel te doen zal zijn hebben bord voor de kop. Met/zonder test bewijs. Het zal
Hoogstens musea en Efteling worden. Concerten/events nog niet.

Benieuwd of kermissen weer mogen. Die arme ondernemers zitten zwaar in de problemen.
Het probleem is dat Hongarije heel veel Hongaren hebben gevaccineerd met vaccins die niet door het EMA goedgekeurd zijn en ook niet door het EMA goedgekeurd worden. De Hongaren die met deze vaccins zijn gevaccineerd krijgen geen vaccinatiebewijs en kunnen dus niet zonder negatieve testbewijs van een recente coronatest niet naar het buitenland reizen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:31:39 #218
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199301376
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:24 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee en terecht, want ze willen zichzelf ook de mogelijkheid geven dat wanneer de situatie erom vraagt (bijvoorbeeld nog altijd honderden IC-bedden bezet in juli, of als er onverhoopt toch een kink in het vaccinplan komt) om het aan te houden. Dat is niet om jou en mij te pesten, maar om te voorkomen dat we weer terugvallen zoals vorig jaar zomer gebeurde toen 'alles' open ging.
Ik ben het met je eens dat het lastig is om nu te zeggen: we doen het voor drie maanden en dan is het klaar maar het mag echt wel wat strakker dan dat ze nu doen. Leg dan op zijn minst vast op basis van welke voorwaarden je de wet weer af gaat schaffen.
pi_199301398
Het is wel leuk dat alle kritiek op de testsamenleving er nog vanuit gaat dat alles organisatorisch goed gaat werken, en dat de bezwaren puur ethisch van aard zijn.

Het is nog even heel wat anders als bij wijze van spreken de Efteling straks weer personeel regelt om op laten we zeggen 50% capaciteit open te gaan, maar dat er voor de aangewezen snelteststraat maar plek is voor 25%.

Of dat later blijkt dat een glazenmaker uit Kerkrade, een huisjesmelker uit Groningen en een pluimveehouder uit Barneveld (ik verzin deze mensen ter plekke, niet serieus op ingaan a.u.b.) met goede CDA-connecties misschien niet geschikt zijn om met medische gegevens om te gaan. Ik zie de hartverscheurende reportages al bij Hart van Nederland: "Ja ik dacht, het was door de overheid goedgekeurd, dus het zou wel goed zijn."

En dan de kamerdebatten met Hugo: "Ja maar úw Kamer vond het allemaal te duur, dus ik had geen andere keuze. Ik voer alleen maar uit wat úw Kamer wil". :D Beetje het toeslagenaffaire-verweer: "Ja jullie wilden dat we fraudeurs gingen aanpakken dus dat zijn we maar gaan doen, we wisten niet dat jullie bedoelden dat ze ook echt schuldig aan fraude moesten zijn".
pi_199301403
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:31 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat het lastig is om nu te zeggen: we doen het voor drie maanden en dan is het klaar maar het mag echt wel wat strakker dan dat ze nu doen. Leg dan op zijn minst vast op basis van welke voorwaarden je de wet weer af gaat schaffen.
Het is sowieso raar dat het debat vandaag plaatsvind, en dat er volgende week een advies word gedaan in hoeverre gevaccineerde mensen anderen kunnen besmetten, immers als dit niet het geval is, of in ieder geval het risico laag, dan kun je sowieso midden juni alles opengooien.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199301411
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:30 schreef Da_Sandman het volgende:
Ze kijken - en terecht - wel uit :D. En als we dan met her en der wat testjes langzaamaan weer op kunnen bouwen, denk ik inderdaad /care.
/care is beter dan /cure inderdaad. O-)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199301423
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:33 schreef Vasilevski het volgende:
Het is wel leuk dat alle kritiek op de testsamenleving er nog vanuit gaat dat alles organisatorisch goed gaat werken, en dat de bezwaren puur ethisch van aard zijn.

Het is nog even heel wat anders als bij wijze van spreken de Efteling straks weer personeel regelt om op laten we zeggen 50% capaciteit open te gaan, maar dat er voor de aangewezen snelteststraat maar plek is voor 25%.

Of dat later blijkt dat een glazenmaker uit Kerkrade, een huisjesmelker uit Groningen en een pluimveehouder uit Barneveld (ik verzin deze mensen ter plekke, niet serieus op ingaan a.u.b.) met goede CDA-connecties misschien niet geschikt zijn om met medische gegevens om te gaan. Ik zie de hartverscheurende reportages al bij Hart van Nederland: "Ja ik dacht, het was door de overheid goedgekeurd, dus het zou wel goed zijn."

En dan de kamerdebatten met Hugo: "Ja maar úw Kamer vond het allemaal te duur, dus ik had geen andere keuze. Ik voer alleen maar uit wat úw Kamer wil". :D Beetje het toeslagenaffaire-verweer: "Ja jullie wilden dat we fraudeurs gingen aanpakken dus dat zijn we maar gaan doen, we wisten niet dat jullie bedoelden dat ze ook echt schuldig aan fraude moesten zijn".
Dat denk ik niet, de snelle opschaling van de afspraaklijnen verliep prima, enthousiaste jonge mensen die prima werk neer hebbeen gezet, daarnaast gebleken dat er veilig met data is omgegaan!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199301435
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:34 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het is sowieso raar dat het debat vandaag plaatsvind, en dat er volgende week een advies word gedaan in hoeverre gevaccineerde mensen anderen kunnen besmetten, immers als dit niet het geval is, of in ieder geval het risico laag, dan kun je sowieso midden juni alles opengooien.
En als het wel het geval is en er geen plan bedacht is kunnen we weer heerlijk roepen dat De Jonge er niets van kan.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199301456
quote:
2s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:28 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Ja hoor, die data is van mij dus ik wil bepalen wat er met die data gebeurt. Het gaat dus niemand verder wat aan. Daar komt bij dat het een kwestie van tijd is voordat die data lekt (kijk maar weer naar het GGD lek) en dan heb je dus helemaal geen controle meer over je data.

Maar het grootste probleem vind ik dat ze data opslaan die ze helemaal niet nodig hebben. Waarom heb je mijn naam nodig om bij te houden hoeveel prikken er gezet zijn? Je kunt er leuke analyses op doen, zeker, maar dan ga je richting scope-creep en dat doe je niet met persoonsgegevens.

En zo kan ik nog wel even doorgaan, kritisch zijn op wie welke data waarvoor gebruikt van jou, is iets wat heel veel mensen, helaas, niet doen.

Al wat ouder, maar nog steeds goed leesvoer: https://decorrespondent.n(...)gen/6428004-ab2d5fc2
Ah ik mis dat 'dat is van mij'-gen geloof ik, ik hecht daar toch al nooit zoveel waarde aan. Heb dat artikel toentertijd ook gelezen, maar dat veranderde ook mijn zienswijze daarop niet. Thanks voor je heldere uitleg iig ^O^.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199301463
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:31 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat het lastig is om nu te zeggen: we doen het voor drie maanden en dan is het klaar maar het mag echt wel wat strakker dan dat ze nu doen. Leg dan op zijn minst vast op basis van welke voorwaarden je de wet weer af gaat schaffen.
Oh maar daar zou nog best wat te winnen zijn. Maar het gaat mij al de hele tijd echt sec om het principe van dat testen tot je zelf gevaccineerd bent, dat ik niet begrijp dat dat zoveel weerstand oproept.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199301486
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:24 schreef erkel het volgende:
De functioneerde rechtstaat heeft deze vrijheden tijdelijk ingeperkt inderdaad, omdat het alternatief vele malen vervelender is. Voor iedereen.
Wat was dan volgens jou het alternatief voor een avondklok ?
Geen avondklok, wat geen enkel verschil qua besmettingen gemaakt zou hebben ?

Wat was dan volgens jou het alternatief voor een lockdown ?
Geen lockdown, een vrije samenleving en een betere economie ?
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:42:40 #227
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199301487
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:38 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ah ik mis dat 'dat is van mij'-gen geloof ik, ik hecht daar toch al nooit zoveel waarde aan. Heb dat artikel toentertijd ook gelezen, maar dat veranderde ook mijn zienswijze daarop niet. Thanks voor je heldere uitleg iig ^O^.
Dat is niet erg, ik vind het hooguit jammer dat niet meer mensen dat doen. Veel mensen zijn zich niet bewust van wat er met hun, met name digitale, gegevens gebeurd en hoeveel geld daarin omgaat en dat is zonde. Komt bij dat datalekken tegenwoordig net zo normaal zijn als Amerikaanse school-shootings terwijl voor beide eigenlijk altijd enorme ophef zou moeten ontstaan omdat de gevolgen niet te overzien zijn.

Van de andere kant is het ook maar weer heel abstract voor mensen en het is vrij complexe materie, dus ik snap ook wel dat mensen het allemaal wel best vinden. Ik ben al blij als ik ze tegenwoordig een fatsoenlijke tracking-blocker in hun browser aan kan smeren.
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 13:43:36 #228
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199301497
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:39 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Oh maar daar zou nog best wat te winnen zijn. Maar het gaat mij al de hele tijd echt sec om het principe van dat testen tot je zelf gevaccineerd bent, dat ik niet begrijp dat dat zoveel weerstand oproept.
In mijn geval is het tweeledig. Aan de ene kant vind ik het onnodig en maak ik me er zorgen om dat die informatie terecht komt bij een partij die net bestaat en al die processen nog niet (goed) ontwikkeld heeft. De kaasboer om de hoek die met mijn medische gegevens om mag gaan bijvoorbeeld.

Het tweede deel heeft te maken met de praktische uitvoerbaarheid. In mijn geval moet ik 25 minuten rijden om naar een testlocatie te komen om me te laten testen. Ook om naar het zwembad te kunnen wat 5 minuten lopen is van mijn huis.

Dat maakt het voor mij buitenproportioneel.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199301519
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:43 schreef chratnox het volgende:

[..]

In mijn geval is het tweeledig. Aan de ene kant vind ik het onnodig en maak ik me er zorgen om dat die informatie terecht komt bij een partij die net bestaat en al die processen nog niet (goed) ontwikkeld heeft. De kaasboer om de hoek die met mijn medische gegevens om mag gaan bijvoorbeeld.

Het tweede deel heeft te maken met de praktische uitvoerbaarheid. In mijn geval moet ik 25 minuten rijden om naar een testlocatie te komen om me te laten testen. Ook om naar het zwembad te kunnen wat 5 minuten lopen is van mijn huis.

Dat maakt het voor mij buitenproportioneel.
Via een test van de glaszetter, kijk dat is de nieuwe economie :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:47:08 #230
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199301528
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:30 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het punt is dat ik niet zo veel moeite heb met af een toe een testje als ik ergens naartoe wil. De tijd dat álles weer normaal is gaat echt wel komen, maar niet vandaag of morgen, ook niet als iedereen die wil een vaccin heeft gehad. Denk je nou echt dat op het moment dat de vaccinatiegraad hoog genoeg is, de ziekenhuizen het aankunnen we alles zomaar ineens open gaan gooien en terug naar het normaal gaan? Ze kijken - en terecht - wel uit :D. En als we dan met her en der wat testjes langzaamaan weer op kunnen bouwen, denk ik inderdaad /care.
Maar we zitten toch met alle maatregelen en beperkingen omdat de zorg het niet aan kan? Waarom is het dan verstandig om zo'n testsamenleving dan nog maar even een aantal maanden te rekken? Als we weten dat er een vaccinatiegraad is; de kwetsbaren beschermt zijn.

Zouden ze zoiets niet zo snel mogelijk moeten eindigen als het niet meer nodig is? Anders heb ik wel echt m'n twijfels of we er ooit vanaf komen. Corona zal er immers altijd zijn op de achtergrond. En dat zou geen probleem moeten zijn als de kwetsbaren grotendeels gevaccineerd zijn. Ik wou dat ik er naar kon kijken zoals jij in ieder geval; zou me een hoop frustratie besparen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199301529
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:39 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Oh maar daar zou nog best wat te winnen zijn. Maar het gaat mij al de hele tijd echt sec om het principe van dat testen tot je zelf gevaccineerd bent, dat ik niet begrijp dat dat zoveel weerstand oproept.
Waarom begrijp je dat niet?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_199301533
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:39 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Oh maar daar zou nog best wat te winnen zijn. Maar het gaat mij al de hele tijd echt sec om het principe van dat testen tot je zelf gevaccineerd bent, dat ik niet begrijp dat dat zoveel weerstand oproept.
Voor de laatste keer, het is gewoon belachelijk dat je besmettelijk beschouwd wordt tot het tegendeel bewezen is.
Vorig jaar waren was er geen enkel initiatief tot een testmaatschappij, als we vorig jaar dit hadden gedaan om een lockdown te voorkomen of te verkorten en de maatschappij open te houden, had ik het nog kunnen begrijpen, nu niet meer.

Nu hebben we straks een situatie waar vrijwel iedereen gevaccineerd is in de zomer, en dan moeten we ons stuk testen om iets te kunnen doen, wat we vorig jaar zonder konden.

Laat jij maar stuk testen, maar ik ga er in elk geval niet meer aan mee doen om naar een museum, de kroeg of restaurant te kunnen, en ik hoop dat heel veel mensen en bedrijven dat ook niet doen, als de testwet er komt, de enige manier om er voor te zorgen het project snel mislukt, want dit project is om meerdere reden echt geen goed idee, enkele punten daarvan zijn al aangehaald door @chratnox en andere users in dit forum.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199301544
quote:
14s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:47 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Waarom begrijp je dat niet?
Meh, lees maar terug hoor, dat ga ik niet nog een keer herhalen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:48:23 #234
75556 erkel
back from Dagestan
pi_199301545
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:42 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Wat was dan volgens jou het alternatief voor een avondklok ?
Geen avondklok, wat geen enkel verschil qua besmettingen gemaakt zou hebben ?

Wat was dan volgens jou het alternatief voor een lockdown ?
Geen lockdown, een vrije samenleving en een betere economie ?
Met alternatief bedoelde ik overgelopen zorg en vele corona doden (en ook extra doden doordat goede zorg niet geboden kon worden). Daarom zijn onze vrijheden nu tijdelijk ingeperkt. Ik kan dat prima volgen.

Ik snap dat veel mensen er last van hebben en sommige groepen buitenproportioneel veel, maar het is even niet anders. Cru gezegd.
Weisst
pi_199301546
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:21 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik begrijp nooit zo goed wat er nou zó verschrikkelijk erg aan is dat ze iets van je weten. Kun je dat uitleggen?
Voor een keer ben ik het met je eens. Met mijn werk wordt ik daar niet goed van, die AVG. Ik werk de hele dag met BSN (fiscaal werk) en die mogen ook nergens meer op staan. Maar om iets regelen zijn ze altijd nodig.
Dus ik stuur een jaaropgave waar geen BSN op mag staan naar een bank voor een financieringsaanvraag. En voor die aanvraag vragen ze vervolgens wat het BSN is. 8)7
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:48:45 #236
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199301549
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:39 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Oh maar daar zou nog best wat te winnen zijn. Maar het gaat mij al de hele tijd echt sec om het principe van dat testen tot je zelf gevaccineerd bent, dat ik niet begrijp dat dat zoveel weerstand oproept.
Omdat het veel te breed wordt opgezet, dat is het hele probleem. Als ze gewoon, in goeie wettelijke taal uiteraard, vastleggen dat deze wet geldt totdat aan deze voorwaarden is voldaan en alleen voor dit soort evenementen/ondernemingen, i.p.v. dat ze dat later allemaal met ministeriële regelingen gaan toevoegen, dan heb je een heel andere wet dan wat er nu ligt.

Dan is de volgende stap natuurlijk de praktijk. Ik heb vandeweek al gekeken, ik moet 25 minuten enkele reis reizen voor een test, dat slaat natuurlijk helemaal nergens op als ik dat moet doen voor iedere keer dat ik naar de sportschool wil of wanneer ik naar het restaurant wil. Voor verre reizen heb je het dan al over een heel ander verhaal.

Dus:
- Duidelijke omschrijving waar het voor geldt en niet halverwege de doelpalen verzetten.
- Duidelijke voorwaarden wanneer het afgeschaft wordt en je daar ook aan houden.
- Maak het praktisch ook te doen.
pi_199301552
Allemachtig, in Duitsland straks alleen zonder testen een winkel binnen als je je prikjes hebt gehad of als je van het virus genezen bent!! https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210506_94142363
pi_199301558
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:23 schreef nostra het volgende:

[..]

Van zijn collega, niet van hemzelf. Wel erg scherp aangezet in het artikel wmb, al weet ik dus niet uit 1e hand wat er voor voeding achter zit.

[ afbeelding ]
Ja, dat wisten we al langer.

.... interessante formulering.

Houd er rekening mee dat "langer" volgens kabinet betekent "langer dan tot 1 juli", want ze benadrukken steeds dat het daarna alleen nog noodzakelijk zou moeten zijn voor grote festivals.

En dan nog maar tot "overal de basismaatregelen veilig losgelaten kunnen worden", stap 6 dus.

Dus langer ja - een half jaar ofzo.
#WeesGeenWhales
pi_199301578
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:49 schreef Nia het volgende:
Allemachtig, in Duitsland straks alleen zonder testen een winkel binnen als je je prikjes hebt gehad of als je van het virus genezen bent!! https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210506_94142363
Heel normaal joh, gewoon door blijven lopen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_199301581
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:49 schreef Nia het volgende:
Allemachtig, in Duitsland straks alleen zonder testen een winkel binnen als je je prikjes hebt gehad of als je van het virus genezen bent!! https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210506_94142363
Maar je moet nog wel je mondkapje op en afstand houden...
Mooie tweedeling krijg je daar dus in Duitsland, gidsland.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199301591
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:47 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Voor de laatste keer, het is gewoon belachelijk dat je besmettelijk beschouwd wordt tot het tegendeel bewezen is.
Vorig jaar waren was er geen enkel initiatief tot een testmaatschappij, als we vorig jaar dit hadden gedaan om een lockdown te voorkomen of te verkorten en de maatschappij open te houden, had ik het nog kunnen begrijpen, nu niet meer.

Nu hebben we straks een situatie waar vrijwel iedereen gevaccineerd is in de zomer, en dan moeten we ons stuk testen om iets te kunnen doen, wat we vorig jaar zonder konden.

Laat jij maar stuk testen, maar ik ga er in elk geval niet meer aan mee doen om naar een museum, de kroeg of restaurant te kunnen, en ik hoop dat heel veel mensen en bedrijven dat ook niet doen, als de testwet er komt, de enige manier om er voor te zorgen het project snel mislukt, want dit project is om meerdere reden echt geen goed idee, enkele punten daarvan zijn al aangehaald door @:chratnox en andere users in dit forum.
Dus omdat zij het aanhalen moet ik het daarmee eens zijn? Apart. En dit is al de zoveelste keer dat je voor de laatste keer even komt melden hoe belachelijk het allemaal wel niet is, hou dan ook gewoon je woord.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:52:40 #242
75556 erkel
back from Dagestan
pi_199301595
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:30 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik weet ook hoe lang het duurt om medische systemen te implementeren, alleen je audit duurt meestal al een kwartaal, opzich is het niet dat ik geen vertrouwen heb in de app, ik weet hoe die in elkaar zit en cryptografisch is dat redelijk op orde, maar het gaat hem gewoon niet worden, althans niet voor iedereen.
Soms is een systeem of app die voor driekwart werkt voldoende om te implementeren (vooral in zo'n crisistijd) in plaats met halfbakken papieren registraties te gaan werken. Dat is vragen om fraude.
Weisst
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 13:52:53 #243
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199301598
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:48 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Voor een keer ben ik het met je eens. Met mijn werk wordt ik daar niet goed van, die AVG. Ik werk de hele dag met BSN (fiscaal werk) en die mogen ook nergens meer op staan. Maar om iets regelen zijn ze altijd nodig.
Dus ik stuur een jaaropgave waar geen BSN op mag staan naar een bank voor een financieringsaanvraag. En voor die aanvraag vragen ze vervolgens wat het BSN is. 8)7
Dat de uitvoering van de AVG beroerd is maakt de AVG zelf niet beroerd. de AVG is voor consumenten een verademing, omdat je als consument ineens meer macht/zeggenschap hebt. Dat begrijven er last van hebben is vervelend, maar oplosbaar. Je BSN is (formeel) namelijk alleen bedoeld voor communicatie met de overheid. Dat bedrijven dat 'misbruiken' is sowieso problematisch.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199301599
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:49 schreef Nia het volgende:
Allemachtig, in Duitsland straks alleen zonder testen een winkel binnen als je je prikjes hebt gehad of als je van het virus genezen bent!! https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210506_94142363
:'( klap in het gezicht van de jongeren die zich al een jaar voor de ouderen aan tal van maatregelen houden.
pi_199301603
quote:
14s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:47 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Maar we zitten toch met alle maatregelen en beperkingen omdat de zorg het niet aan kan? Waarom is het dan verstandig om zo'n testsamenleving dan nog maar even een aantal maanden te rekken? Als we weten dat er een vaccinatiegraad is; de kwetsbaren beschermt zijn.

Zouden ze zoiets niet zo snel mogelijk moeten eindigen als het niet meer nodig is? Anders heb ik wel echt m'n twijfels of we er ooit vanaf komen. Corona zal er immers altijd zijn op de achtergrond. En dat zou geen probleem moeten zijn als de kwetsbaren grotendeels gevaccineerd zijn. Ik wou dat ik er naar kon kijken zoals jij in ieder geval; zou me een hoop frustratie besparen.
Ja die zorg kon het vorig jaar zomer ook prima aan. Je weet zelf wat er daarna gebeurde. Wat is er dan zo verschrikkelijk erg aan voorzichtig zijn zodat het niet meer gebeurt?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:53:34 #246
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199301606
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:07 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

??? Het is toch logisch dat iets wat niets onmogelijk maakt en de economie 0 kost, hoe kut die teringkapjes ook zijn, als laatste eraf gaat???
Zijn ze nou kut of maken ze niets onmogelijk?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_199301609
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:49 schreef Nia het volgende:
Allemachtig, in Duitsland straks alleen zonder testen een winkel binnen als je je prikjes hebt gehad of als je van het virus genezen bent!! https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210506_94142363
Of een negatieve test.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199301613
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:52 schreef erkel het volgende:

[..]

Soms is een systeem of app die voor driekwart werkt voldoende om te implementeren (vooral in zo'n crisistijd) in plaats met halfbakken papieren registraties te gaan werken. Dat is vragen om fraude.
En wat denk je wat je voor gezeik krijgt als die kwart straks uitgesloten is van zaken omdat de overheid dat niet op orde heeft? Dan krijg je ook nog allerlei rechtzaken aan je broek.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199301614
Daar gaat mijn voorgenomen trip naar de Heimat deze zomer. Heb het virus al wel flink gehad, maar nog geen prikkie gekregen met mijn 53 jaar. Maar dit is toch krankzinnig. Even spontaan een Duitse winkel binnen om een mooi cadeau voor iemand te kunnen kopen is er niet meer bij.
pi_199301618
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:48 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Voor een keer ben ik het met je eens. Met mijn werk wordt ik daar niet goed van, die AVG. Ik werk de hele dag met BSN (fiscaal werk) en die mogen ook nergens meer op staan. Maar om iets regelen zijn ze altijd nodig.
Dus ik stuur een jaaropgave waar geen BSN op mag staan naar een bank voor een financieringsaanvraag. En voor die aanvraag vragen ze vervolgens wat het BSN is. 8)7
Maar dan staat het in ieder geval niet op tig formulieren waar weer een kopie van gemaakt gaat worden, ergens blijft slingeren etc.

Mensen onderschatten ernstig hoe weinig info je nodig hebt voor identiteitsfraude. Juist die laksheid zorgt ervoor dat er strenge regels nodig zijn.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_199301619
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:53 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja die zorg kon het vorig jaar zomer ook prima aan. Je weet zelf wat er daarna gebeurde. Wat is er dan zo verschrikkelijk erg aan voorzichtig zijn zodat het niet meer gebeurt?
Vorig jaar hadden we 0 vaccinaties. Subtiel verschil, klein beetje maar.
De kans dat hetzelfde gebeurt is 0
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199301621
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:52 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat de uitvoering van de AVG beroerd is maakt de AVG zelf niet beroerd. de AVG is voor consumenten een verademing, omdat je als consument ineens meer macht/zeggenschap hebt. Dat begrijven er last van hebben is vervelend, maar oplosbaar. Je BSN is (formeel) namelijk alleen bedoeld voor communicatie met de overheid. Dat bedrijven dat 'misbruiken' is sowieso problematisch.
In wat is de AVG voor de consument precies een verademing?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199301622
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:53 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja die zorg kon het vorig jaar zomer ook prima aan. Je weet zelf wat er daarna gebeurde. Wat is er dan zo verschrikkelijk erg aan voorzichtig zijn zodat het niet meer gebeurt?
Je weet nooit zeker of iets nooit meer gebeurt. Uit voorzichtigheid dan altijd maar maatregelen houden? Is het niet voor corona dan wel alvast voor een nieuwe virus.
pi_199301631
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:54 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Vorig jaar hadden we 0 vaccinaties. Subtiel verschil, klein beetje maar.
De kans dat hetzelfde gebeurt is 0
Regeren is het onverwachte verwachten, niet waar? Daar heeft De Jonge hier al heel wat scheldwoorden voor naar zijn kop gekregen dacht ik.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199301635
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:54 schreef alpeko het volgende:

[..]

Je weet nooit zeker of iets nooit meer gebeurt. Uit voorzichtigheid dan altijd maar maatregelen houden? Is het niet voor corona dan wel alvast voor een nieuwe virus.
Want dat is wel wat ik zeg ja :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:55:54 #256
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199301641
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:54 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

In wat is de AVG voor de consument precies een verademing?
Nog niet, omdat bedrijven zoveel mogelijk tegenwerken maar je hebt nu in ieder geval iets om mee te slaan.

Redelijk off-topic dit wel, misschien moeten we dat in een ander topic doen :)
pi_199301642
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:30 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het punt is dat ik niet zo veel moeite heb met af een toe een testje als ik ergens naartoe wil. De tijd dat álles weer normaal is gaat echt wel komen, maar niet vandaag of morgen, ook niet als iedereen die wil een vaccin heeft gehad. Denk je nou echt dat op het moment dat de vaccinatiegraad hoog genoeg is, de ziekenhuizen het aankunnen we alles zomaar ineens open gaan gooien en terug naar het normaal gaan? Ze kijken - en terecht - wel uit :D. En als we dan met her en der wat testjes langzaamaan weer op kunnen bouwen, denk ik inderdaad /care.
Precies, ik denk dat ze eerst ff tot oktober ofzo willen kijken of het goed blijft gaan en dan alles weer helemaal normaal maken zoals voor corona.

Kan niet wachten, maar ff aankijken tot zeg oktober lijkt me slim.
#WeesGeenWhales
pi_199301646
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:55 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Want dat is wel wat ik zeg ja :').
Dat zeg je min of meer wel ja. Wanneer eindigt het voor jou dan?

En kap eens met die kut smiley als iemand je een kritische vraag stelt. Zo respectloos.
pi_199301652
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:48 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Omdat het veel te breed wordt opgezet, dat is het hele probleem. Als ze gewoon, in goeie wettelijke taal uiteraard, vastleggen dat deze wet geldt totdat aan deze voorwaarden is voldaan en alleen voor dit soort evenementen/ondernemingen, i.p.v. dat ze dat later allemaal met ministeriële regelingen gaan toevoegen, dan heb je een heel andere wet dan wat er nu ligt.

Dan is de volgende stap natuurlijk de praktijk. Ik heb vandeweek al gekeken, ik moet 25 minuten enkele reis reizen voor een test, dat slaat natuurlijk helemaal nergens op als ik dat moet doen voor iedere keer dat ik naar de sportschool wil of wanneer ik naar het restaurant wil. Voor verre reizen heb je het dan al over een heel ander verhaal.

Dus:
- Duidelijke omschrijving waar het voor geldt en niet halverwege de doelpalen verzetten.
- Duidelijke voorwaarden wanneer het afgeschaft wordt en je daar ook aan houden.
- Maak het praktisch ook te doen.
En dan zetten ze daar een duidelijk kader aan vast en dan blijkt er toch iets niet goed te zijn gegaan en dan willen ze het alsnog verlengen en dan denk ik dat je prima kunt uittekenen hoe daar op gereageerd gaat worden.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:57:14 #260
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199301654
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:16 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat tijdelijke is er dus niet los van te zien. Als dat er niet was geweest, dan was er sprake van ongelijkheid. NU, ter overbrugging tot je zelf ook een vaccin hebt, is het niets meer dan een prima tussenoplossing.
Dus iets is alleen ongelijk als het permanent is. Ok, weer wat geleerd.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:57:16 #261
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199301655
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:49 schreef Nia het volgende:
Allemachtig, in Duitsland straks alleen zonder testen een winkel binnen als je je prikjes hebt gehad of als je van het virus genezen bent!! https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210506_94142363
Echt van de zotte. Voor winkels zelfs :W
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 13:57:59 #262
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199301660
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:54 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

In wat is de AVG voor de consument precies een verademing?
Dat de consument beschermt wordt. Bewijslast ligt bij bedrijven, dus het bedrijf moet aantonen dat het het juiste gedaan heeft en volledig gecommuniceerd wordt. Goedkeuring moeten geven welke data van je wel/niet opgeslagen worden en het recht om vergeten te worden.

Jij gaf eerder aan dat het een ramp is (weet niet meer exact welke woorden), waarom vind je dat?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199301661
twitter
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199301663
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:56 schreef alpeko het volgende:

[..]

Dat zeg je min of meer wel ja. Wanneer eindigt het voor jou dan?

En kap eens met die kut smiley als iemand je een kritische vraag stelt. Zo respectloos.
Ik gebruik die smiley niet zo vaak hoor, alleen als iemand me zo overduidelijk woorden in de mond legt wel.

Nogmaals dan, we hebben vorig jaar gezien wat er kan gebeuren en we hebben ook gezien dat er [b]in deze pandemie[b] allemaal nog kon gebeuren. Dan is het meer dan begrijpelijk dat je dat laat meewegen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199301666
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:57 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Dus iets is alleen ongelijk als het permanent is. Ok, weer wat geleerd.
Graag gedaan.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199301668
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:48 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Voor een keer ben ik het met je eens. Met mijn werk wordt ik daar niet goed van, die AVG. Ik werk de hele dag met BSN (fiscaal werk) en die mogen ook nergens meer op staan. Maar om iets regelen zijn ze altijd nodig.
Dus ik stuur een jaaropgave waar geen BSN op mag staan naar een bank voor een financieringsaanvraag. En voor die aanvraag vragen ze vervolgens wat het BSN is. 8)7
Kleine tip, vraag je klant een volmacht in te vullen dat je met zijn gegevens mag werken, overigens mag je zaken wel delen, zolang er een reden is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199301670
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:58 schreef Da_Sandman het volgende:

Nogmaals dan, we hebben vorig jaar gezien wat er kan gebeuren en we hebben ook gezien dat er [b]in deze pandemie[b] allemaal nog kon gebeuren. Dan is het meer dan begrijpelijk dat je dat laat meewegen.
Zonder vaccins. Nog al een wezenlijk verschil. Ik ben gewoon uit eten kunnen gaan. Normale zomer eigenlijk. Daar lijkt het nu niet op uit te draaien aangezien ik achteraan mag aansluiten voor een vaccinatie.
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:59:17 #268
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199301674
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:57 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

En dan zetten ze daar een duidelijk kader aan vast en dan blijkt er toch iets niet goed te zijn gegaan en dan willen ze het alsnog verlengen en dan denk ik dat je prima kunt uittekenen hoe daar op gereageerd gaat worden.
Ja natuurlijk, dat is parlementaire democratie, dat is hun werk. Ze doen het nu op basis van aannames die ze niet hard kunnen maken en vegen alles er maar gelijk onder want "wat als". Dat is gewoon niet hoe het zou moeten werken.
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:59:30 #269
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199301677
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:54 schreef Nia het volgende:
Daar gaat mijn voorgenomen trip naar de Heimat deze zomer. Heb het virus al wel flink gehad, maar nog geen prikkie gekregen met mijn 53 jaar. Maar dit is toch krankzinnig. Even spontaan een Duitse winkel binnen om een mooi cadeau voor iemand te kunnen kopen is er niet meer bij.
De zomer komt denk ik nog iets te vroeg. Ik denk dat het vanaf september een ander verhaal wordt, maar in juli zijn er gewoon nog te weinig mensen gevaccineerd.
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:59:41 #270
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199301681
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:53 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja die zorg kon het vorig jaar zomer ook prima aan. Je weet zelf wat er daarna gebeurde. Wat is er dan zo verschrikkelijk erg aan voorzichtig zijn zodat het niet meer gebeurt?
Vorige zomer hadden we geen miljoenen gevaccineerde kwetsbaren rondlopen. Waar we het volgens mij grotendeels voor hebben gedaan het afgelopen jaar.

Niks mis met voorzichtig zijn, maar dat kan ook door de situatie gewoon oplettend in de gaten te houden zodra de cijfers laag genoeg zijn om zo'n testsamenleving te dumpen. En door dan op dat moment in te grijpen als het toch fout gaat. Dat is wat anders dan er maar voorbarig vanuit gaan dat het vast weer fout gaat; zelfs met miljoenen gevaccineerden. Dat geeft niet echt het signaal alsof ze veel vertrouwen hebben in de vaccins.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199301682
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:57 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Echt van de zotte. Voor winkels zelfs :W
Aandelen in Duitse webwinkels kopen.
pi_199301684
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:54 schreef Nia het volgende:
Daar gaat mijn voorgenomen trip naar de Heimat deze zomer. Heb het virus al wel flink gehad, maar nog geen prikkie gekregen met mijn 53 jaar. Maar dit is toch krankzinnig. Even spontaan een Duitse winkel binnen om een mooi cadeau voor iemand te kunnen kopen is er niet meer bij.
Denk je dat het winkelpersoneel daar echt op gaat controleren en iedereen aanhouden bij de deur? Kan me dat niet voorstellen.
pi_199301688
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:57 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Echt van de zotte. Voor winkels zelfs :W
Waar komt dat radicale beleid daar toch vandaan? Hebben ze nou nog niets geleerd van hun verleden? Zeker een Merkel met haar DDR achtergrond?
pi_199301691
En hoe zien ze dat voor zich? Moet er dan voor elke deur iemand met een scan apparaat staan? Word trouwen nog lachen met al die bejaarden die of geen mobiele telefoon hebben of er niet mee om kunnen gaan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199301692
twitter
pi_199301693
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:01 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
#telaat, waren er al 3 kwartier :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 14:02:13 #277
446930 crew  ESF1Gamer
pi_199301701
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:58 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Moet iedereen in dat debat niet thuisquarantine?
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  donderdag 6 mei 2021 @ 14:02:15 #278
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199301702
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:00 schreef raptorix het volgende:
En hoe zien ze dat voor zich? Moet er dan voor elke deur iemand met een scan apparaat staan? Word trouwen nog lachen met al die bejaarden die of geen mobiele telefoon hebben of er niet mee om kunnen gaan.
Dat is volgens mij wel de bedoeling, ja. Ik zie het ook niet gebeuren in de praktijk eerlijk gezegd.
pi_199301703
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:01 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Ziet er goed uit voor een donderdag.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 6 mei 2021 @ 14:02:19 #280
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199301704
Onderscheiding voor Jaap van Dissel

Jaap van Dissel krijgt de Akademiepenning van de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen "voor de wijze waarop hij tijdens de corona-epidemie de minister van VWS en het crisisteam van de overheid wetenschappelijk heeft geadviseerd over de bestrijding van covid-19". De prijs wordt eens in de twee jaar uitgereikt aan iemand die zich inzet "voor de bloei van de Nederlandse wetenschap."

Van Dissel is directeur van het Centrum Infectieziektebestrijding van het RIVM en als zodanig ook voorzitter van het Outbreak Management Team. In een verklaring prijst de KNAW Van Dissel "tomeloze energie en bewonderenswaardige rust". "Hij blijft altijd dicht bij de rol die van een wetenschapper verwacht mag worden en laat zich niet verleiden tot politieke uitspraken. Jaap van Dissel is met recht te beschouwen als een 'honest broker' van de wetenschap."

De prijs wordt op 31 mei uitgereikt aan Van Dissel.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 14:02:27 #281
5428 crew  miss_sly
pi_199301706
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:59 schreef alpeko het volgende:

[..]

Zonder vaccins. Nog al een wezenlijk verschil. Ik ben gewoon uit eten kunnen gaan. Normale zomer eigenlijk. Daar lijkt het nu niet op uit te draaien aangezien ik achteraan mag aansluiten voor een vaccinatie.
Het was zeker geen normale zomer. Er moest worden gereserveerd, gegevens achterlaten, beperkte aantallen, tijdsloten voor bezoek aan musea en pretparken, etc.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199301709
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:02 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Moet iedereen in dat debat niet thuisquarantine?
Nee.
pi_199301710
Misschien kunnen we speciale woonwijken inrichten voor mensen met en zonder vaccinatie, iedere groep zijn eigen voorzieningen e.d.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_199301713
Vraag me af wat ze gaan doen met versoepelingen als de instroom bij klinieken echt flink door daalt, maar op de IC 'stabiel' blijft rond 700-800.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199301714
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het was zeker geen normale zomer. Er moest worden gereserveerd, gegevens achterlaten, beperkte aantallen, tijdsloten voor bezoek aan musea en pretparken, etc.
maar dat is nog steeds veel normaler als er nu aankomt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 6 mei 2021 @ 14:03:34 #286
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199301718
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het was zeker geen normale zomer. Er moest worden gereserveerd, gegevens achterlaten, beperkte aantallen, tijdsloten voor bezoek aan musea en pretparken, etc.
En alsnog liepen de aantallen op, he. Het reproductiegetal is vrijwel de hele zomer boven de 1 geweest.
pi_199301719
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:57 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat de consument beschermt wordt. Bewijslast ligt bij bedrijven, dus het bedrijf moet aantonen dat het het juiste gedaan heeft en volledig gecommuniceerd wordt. Goedkeuring moeten geven welke data van je wel/niet opgeslagen worden en het recht om vergeten te worden.

Jij gaf eerder aan dat het een ramp is (weet niet meer exact welke woorden), waarom vind je dat?
Ik ben consument. Wat merk ik er nu van dat ik beschermd wordt, dat ik minder spam krijg?

Omdat we zijn doorgeslagen, en ver ook, omdat we alles maar als privé zien. Als je een sollicitatiegesprek hebt met een HR-medewerker en je toekomstig leidinggevende hebt, zijn op het cv'tje dat de leidinggevende heeft je NAW gegevens weggehaald. Als je als voetbalvereniging een leuk evenement hebt voor de jeugd moest je (volgens mij is dat wel verbeterd) ouders toestemming vragen of de foto's van die middag wel op de website mochten. Het is in 99,9% van de gevallen overdreven gedoe.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199301720
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het was zeker geen normale zomer. Er moest worden gereserveerd, gegevens achterlaten, beperkte aantallen, tijdsloten voor bezoek aan musea en pretparken, etc.
Komende zomer ook plus toegangstest. Extra maatregelen dus.
pi_199301721
quote:
14s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:02 schreef Mr.Sandman het volgende:
Misschien kunnen we speciale woonwijken inrichten voor mensen met en zonder vaccinatie, iedere groep zijn eigen voorzieningen e.d.
Ja inderdaad, met een mooi bord er boven VACCINEREN MACHT FREI

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 6 mei 2021 @ 14:04:18 #290
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199301722
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:02 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Moet iedereen in dat debat niet thuisquarantine?
Nee, want ze gooien het onder (niet nauwe) contacten (categorie 3).
https://lci.rivm.nl/COVID-19-bco
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 6 mei 2021 @ 14:04:20 #291
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199301723
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:01 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Mooi, dan kunnen de kroegen en sportscholen weer open.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_199301727
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 13:59 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Vorige zomer hadden we geen miljoenen gevaccineerde kwetsbaren rondlopen. Waar we het volgens mij grotendeels voor hebben gedaan het afgelopen jaar.

Niks mis met voorzichtig zijn, maar dat kan ook door de situatie gewoon oplettend in de gaten te houden zodra de cijfers laag genoeg zijn om zo'n testsamenleving te dumpen. En door dan op dat moment in te grijpen als het toch fout gaat. Dat is wat anders dan er maar voorbarig vanuit gaan dat het vast weer fout gaat; zelfs met miljoenen gevaccineerden. Dat geeft niet echt het signaal alsof ze veel vertrouwen hebben in de vaccins.
Of het geeft het signaal af dat ze er bewust mee bezig zijn dat we veilig willen openen en niet voor onaangename verrassingen willen komen te staan.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199301733
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ja inderdaad, met een mooi bord er boven VACCINEREN MACHT FREI

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja laten we daar dan ook gewoon eerlijk over zijn.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 14:06:06 #294
5428 crew  miss_sly
pi_199301744
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:03 schreef _serial_ het volgende:

[..]

maar dat is nog steeds veel normaler als er nu aankomt.
De beginsituatie is nu ook slechter dan vorig jaar, epidemiologisch gezien.
Dat met vaccineren hard gewerkt wordt om dat tij te keren, maakt dat de zomer wellicht nog wel wat te bieden heeft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199301751
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De beginsituatie is nu ook slechter dan vorig jaar, epidemiologisch gezien.
Dat met vaccineren hard gewerkt wordt om dat tij te keren, maakt dat de zomer wellicht nog wel wat te bieden heeft.
Voor de ouderen ja. Niet voor de jongeren.
  donderdag 6 mei 2021 @ 14:07:06 #296
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199301753
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:03 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik ben consument. Wat merk ik er nu van dat ik beschermd wordt, dat ik minder spam krijg?

Omdat we zijn doorgeslagen, en ver ook, omdat we alles maar als privé zien. Als je een sollicitatiegesprek hebt met een HR-medewerker en je toekomstig leidinggevende hebt, zijn op het cv'tje dat de leidinggevende heeft je NAW gegevens weggehaald. Als je als voetbalvereniging een leuk evenement hebt voor de jeugd moest je (volgens mij is dat wel verbeterd) ouders toestemming vragen of de foto's van die middag wel op de website mochten. Het is in 99,9% van de gevallen overdreven gedoe.
Nee juist niet, waarom moet HR mijn adresgegevens hebben voor een sollicitatie? Wat ik al eerder zei: mensen/bedrijven die data verwerken moeten gewoon eens nadenken over welke gegevens ze nodig hebben en welke gegevens ze wel handig vinden voor erbij omdat ze daar zulke leuke grafiekjes mee kunnen bouwen. En als dan iemand al die gegevens aan wil leveren dan is dat zijn of haar eigen keuze.

Nog beter is dat voorbeeld van die foto's. Die foto's worden namelijk gegarandeerd gescraped door bots, opgeslagen op plekken waar jij niet bij kunt en gebruikt voor AI-training, metadata-scraping en om schaduw-profielen op te bouwen. Dat moet gewoon niet gebeuren als jij dat niet wil.
pi_199301755
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:06 schreef alpeko het volgende:

[..]

Voor de ouderen ja. Niet voor de jongeren.
Met een simpele test dus wel.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 14:07:25 #298
5428 crew  miss_sly
pi_199301756
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:03 schreef alpeko het volgende:

[..]

Komende zomer ook plus toegangstest. Extra maatregelen dus.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De beginsituatie is nu ook slechter dan vorig jaar, epidemiologisch gezien.
Dat met vaccineren hard gewerkt wordt om dat tij te keren, maakt dat de zomer wellicht nog wel wat te bieden heeft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199301762
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 14:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

#telaat, waren er al 3 kwartier :)
Tot morgen. @Muskusboktor57
pi_199301770
Corred
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 14:09:48 #301
5428 crew  miss_sly
pi_199301779
vol.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')