abonnement Unibet Coolblue
pi_199299674
Hi FOK!-ers!

Mijn naam is Berend en ik ben nieuw op dit forum. In het verleden al vaker stukjes gelezen (ik kwam dan via google op dit forum terecht), maar aangezien ik nu zelf een vraag heb heb ik toch maar besloten om me ook te registreren ;) Volgens mij kan dit topic in zowel het stukje over school/studie als hier, mocht een moderator anders besluiten voel je dan vrij om hem te verplaatsen ;)

Ik ben in 2013 begonnen als algemeen fysiotherapeut (destijds 2 jaar in Zwitserland gewerkt). Al vrij snel ben ik begonnen met een opleiding tot manueel therapeut, omdat deze in Zwitserland niet erkend werd heb ik deze volledig zelf bekostigd (+/- 22k in 3 jaar tijd). Toen ik deze studie bijna afgerond had vond ik werk in Nederland, waar ik dus sinds 2017 weer aan de slag ben gegaan (inmiddels dus ook als manueel therapeut).

Het werk an sich bevalt goed, maar ik merk dat ik steeds meer interesse richting osteopathie begin te ontwikkelen. In ons netwerk zitten een aantal fantastische osteopaten en ik krijg het gevoel dat zij verder kunnen waar ons vak 'stopt'. Binnenkort kan ik een halve dag meelopen om eens te kijken waar dit vak verschilt (en andersom: waar het overeenkomt) met mijn vak.

Zijn er hier mensen die zelf osteopaat zijn of toevallig de kennis van dit vak hebben? Wat is volgens jullie de beste opleiding en wat zijn de hier de kosten ongeveer van? Als ik een halve dag meeloop wil ik natuurlijk niet meteen naar haar loon vragen en om heel eerlijk te zijn is geld ook niet de reden van deze overstap; dat ligt meer in het feit dat ik wellicht meer geloof in de osteopathie dan in de fysiotherapie.

Het is natuurlijk wel zo dat ik in het recente verleden al 22k heb betaald voor een studie, nogmaals een dergelijk bedrag aftikken (zonder dat je dit terugziet in je verdiensten) is een behoorlijke aanslag op je financiën. Als ik op google zoek naar het salaris van een osteopaat dan word ik hier niet veel wijzer van, de bedragen liggen behoorlijk uiteen. Weet iemand hier wat het salaris van een osteopaat t.a.v. dat van een manueel therapeut doet?

Alvast bedankt voor eventuele reacties :)
Berend
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 16:32:16 #2
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_199316587
Ik zet deze even door naar Lifestyle. Binnen het huidige subforum is er niet iemand met ervaring helaas/zo blijkt.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 9 mei 2021 @ 22:37:19 #3
495145 Koekoekskind
Slechts gejat
pi_199350986
Ik zou contact opnemen met verschillende osteopaten om mee te lopen en te informeren. Is er ook geen beroepsvereniging met een site met algemene informatie?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')